Firobuzele despre care vorbesc io, is oleaca mai jmechere, coane Bogdane!
Corzile acelea, prin intremediul carora se manevreaza captatorii, sunt cuplate la niste mecanisme foarte fain gandite, ceva asemanator cu cele folosite la centurile de siguranta, plasate pe capacacul posterior al troleibuzului. Cat timp captatorul este pe linia de contact si exectuta doar miscari de urmarire a acesteia, mecanismul il lasa in pace, nu-i are treaba. Eh, daca sare captatorul de pe sarma, adica executa o miscare brusca si de o amplitudine mai mare, mecanismul intra instant in functiune, tensionand puternic coarda de manevra, impiedicand astfel captatorul sa sa balangane te miri pe unde. Si nu numai ca tensioneaza coarda, dar o si retrarge rapid in jos(bobinand-o pe mosorul aflat in interior) si clipseaza ferm captatorul in suportul dedicat aflat pe plafonul vehiculului. Dupa ce clipseaza captatorul plimbaret, in secunda doi il retrage si pe cel ramas in contact cu linia. Daca sar ambii captatori, ii retrage concomitent. Soferului nu ii mai ramane decat sa puna in functiune motorul termic(adica sa apese doua butoane) si sa o ia din loc. In max. 30 de secunde(adica cam cat dureaza secventa de trecere de pe sursa de energie principala pe cea alternativa) firobuzul se pune in miscare.
Egal daca e gol, sau plin cu calatori si cu performante dinamice aproape egale cu cele obtinute pe sursa principla de energie.
Captatorii odata clipsati in suporturi, nu mai misca de acolo! Pot fi actionati doar de un operator uman.
Mecanismele au o maneta rabatabila. Cat timp maneta sta ascunsa in carapacea mecanismului, acesta functioneaza in regim automat. Cand se actioneaza maneta respectiva, mecanismul iese din functiune, si lasa liber mosorul pe care se afla boinata coarda. Astfel, operatorul poata sa repuna captatorii pe linia de contact. In acelasi timp, acea maneta permite actionarea manuala a mosorului, in caz ca se defecteaza sistemul automat de retragere.
Faine Skodele noastre, chiar imi plac!
<span class='edit'>13 Jul 2018, 22:07:</span>
QUOTE(Muttley @ 13 Jul 2018, 21:00)
Nu stiam de discutia de aici.
Mariane, ce zici tu e ok daca diferentialele sunt deschise. Daca-s cu autoblocare e foarte nasol si se aplica ce zici tu cu ruptul transmisiei centrale direct intre rotile aceleiasi punti.
WRX are blocant pe spate, relativ anemic, dar STi are si fata si spate, si-s foarte puternice, blocheaza si la manevre de parcare, cu bracaj maxim (experimentat personal).
Deci cum ramane?
Dracu' stie, bre!
Cer scuze! Fiind atat de rare masinile astea, am confundat WRX cu STi. My bad!
Da, am avut un singur STi in lucru. O dihanie de 500 si ceva de cai, tunata prin Jermania. I-am facut acel test "roata cu roata", si nu a avut nimic impotriva . A iesit brici la frane. Ma rog, discuri ceramice cat China, 4 pistonase/etrier, etc. Singurul necaz a fost sa o bag si sa o scot din standul de franare! Io eram la volan, iar posesorul si colegii mei, ridicau de aripi sa nu rupem pragurile si spoilerele! Io am stand d-ala mare si adanc, de camioane. Pe teren drept, nu-mi incapea palma sub praguri la nemernica aia de masina. Dar si frumoasa cu spume!
Si cum zbiera motorul ala!!! Reverbera toata hala!
Dar m-a scos din minti ambreiajul!
Am omorat motorul de cel putin 10 ori!! Ceva ambreiaj uscat, polidisc, cu fitze in cap. Dracu' sa il ia, ca zdronganea ca o galeata plina cu pietre!
De retinut ca viteza maxima ce o simuleaza standul de franare, se situeaza undeva la cca 5-6 km/h.
Posibil ca blocantele sa nu se sesizeze la o viteza atat de mica. In plus, cand fac testul de franere, nu brachez rotile!
Face sens ce spun?