Ok,hai cu pozele.
Iaca-ta-ma pregatindu-i front de lucru la doctoru'.
Io demontam si doctoru' punea la loc.Diviziunea sociala a muncii,curs practic!
[attachmentid=1627737300]
Placutele n-au apucat sa-si ia "calcatura" pe discuri.Rugina ce se observa pe placuta se datoreaza faptului ca n-am miscat masina aproape trei saptamani.
[attachmentid=1627737315] [attachmentid=1627737316]
Iata de ce Ate si nu altceva!
[attachmentid=1627737306] [attachmentid=1627737307]
"Grisina" aia ruginta e partea interioara a piesei port-etrier.Ma tot mistocarea "le toubib" vizavi de ticneala mea cu Ate si drept urmare i-am demonstrat ca scria Ate pana si pe dopurile ce etanseaza,in niste tuburi de guma,bolturile rectificate pe care culiseaza etrierele.
Suprafetele de lucru ale discurilor nu aratau prea rau dar am considerat ca discurile sunt deja destul de imbatranite si ar fi mai bine sa le schimb.Baremi stau cu inima impacata ca am facut tot ce se putea ca sa am frane cat mai bune.
[attachmentid=1627737317]
Mai departe,am trecut dinou la "munca de jos" si am rectificat bine-bine cu smirghel suprafata de contact a discurilor cu butucii rotilor,am dat cu spary de curatire peste tot si apoi am suflat un pic de WD-40 pe suprafata smirgheluita.
[attachmentid=1627737334] [attachmentid=1627737318]
De aci incolo,dottore o cam lasat deseleru' din branca si s-o apucat sa-si demonstreze talentele de injieriu mecanic(curs seral
).
Iaca ce frumos o pus totul la loc!
[attachmentid=1627737333]
Am montat inapoi rotile din fata si ne-am mutat la puntea spate.
Am demontat rotile,apoi tamburii vechi,am dat inapoi mecanismele de autoreglare(ca sa incapa noii tamburi peste saboti),am degrast bine tamburii noi de pasta de conservare ce-i acoperea pe interior si i-am pus la locul lor.
[attachmentid=1627737337] [attachmentid=1627737338] [attachmentid=1627737342] [attachmentid=1627737352]
Aci a intervenit greseala despre care tot pomeneste doctoru'!Piulita dublu-danturata din cadrul mecanismului de autoreglare are doua sigurante.Prima ii permite sa se roteasca sacadat si sa "lungeasca" tija inferiora dintre saboti ,asta pe masura ce sabotii se uzeaza,mentinand astfel distanta optima dintre saboti si tamburi iar cea de a doua o impiedica sa se roteasca in sens invers si in acelasi timp centreaza partea mobila a tijei in tubul filetat al acesteia.Fie vorba intre noi,destul de cacacios pardalnicu' ista de mecanism.
[attachmentid=1627737340]
La final m-am ales cu o gramada de fier vechi!Cumpara careva?
[attachmentid=1627737354]