Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
ArtVandelay
QUOTE(marian-j @ 15 Jul 2011, 22:07)
O dihanie de Mondeo din '97.
1,8 td.
Ii mare cat o salupa! happy.gif
*



cum e fata de bimmer?
argon
Mare, ce nu e clar?
ArtVandelay
Pai nu ma refeream la marime
marian-j
Busted,coane Markos!! radmasa.gif
Bugetari,deh... blush.gif
L.E.
Colega ArtVandelay,e mare si comod,cu clima,cu volan reglabil,cu scaun sofer cu reglaj electric,parbriz si oglinzi "incalzibile",etc.Da-i puturooos!Si gurmad pe deasupra!Da' nevasta-mea cand l-a vazut s-a indragostit pe loc si e foarte multumita de corabia ei.
Stii cum ii cu gusturile. happy.gif
argon
QUOTE(ArtVandelay @ 15 Jul 2011, 22:16)
cum e fata de bimmer?
*



La fel de lesinata, acum e bine?
marian-j
Noah gata!! a scapat.gif
S-o facut" liniste" sub capota motorului.
Am schimbat vascocuplajul!Behr rulz!! cool.gif
Daca eram baiat destept faceam asta de la inceput dar asa e cand te lacomesti la ieftineala!
In unele dimineti ma intersectam cu doftoru' si ma recunostea de la distanta dupa vuit inainte sa ma vada!
Cand intram prin parcari subterane suna masina mea ca un Stuka in picaj de-mi era si jena de lume! blush.gif
Amu se mai aude doar troncanitu' de tractoras! cool.gif
[attachmentid=1627736192] [attachmentid=1627736193]
Unii fac colectie de timbre,altii de monede,altii de vinuri,etc.
Io colectionez dracii d-astea de invart propeleru'. sleep.gif
[attachmentid=1627736194]
Daca ii face cuiva trebuinta un Vemo cuplat permanent i-l fac "ca cadou".
Ofer bonus si un flacon de Distonocalm! sleep.gif
Alex4u
acum intreb si eu chiar daca pic in penibil..dar ce se strica la vascocupla asta ?? cam am inteles ca se sudeaza de scoate zgomotul ala infernal dar ce se strica?? nu se poate face trecerea la termocupla?
ct-03-tvy

pentru termocupla iti trebuie si electroventilator tongue.gif
marian-j
Se strica in doua feluri:ori nu mai invarte suficient de rapid elicea cand e motorul cald ori se rigidizeaza si elicea se invarte cu aceasi turatie cu cea a axului pompei de apa indiferent de temperatura motorului.De cele mai multe ori se intampla primul caz expus.Am studiat problema pe forumul bmw si de aici si concluzia trasa.
In interiorul cuplajului se afla un soi de gel ce isi mareste vascozitatea functie de temperatura.Se pare ca in cel Vemo de l-am cumparat initial nu se afla gel ci ceva pamant de flori! mad.gif
De cand l-am pus pe masina se invartea ca si cum ar fi fost o simpla flansa rigida.
Alex4u
dar nu se poate face trecerea la termocupla? adica la o anumita temperatura sa porneasca?
marian-j
Dupa cum spuneam mai sus,NU sunt curios sa modific ce a facut neamtzu'!
Vasacocuplaj or pus bavarezii,apai asa traba sa mearga,ca nu-s io mai destept ca ei!
Alex4u
pe mine ma interesa daca Doamne Fereste se intampla..sa stiu dak cumpar vasco sau bag termocupla ..care am inteles ca se poate monta
marian-j
QUOTE(paul_p @ 11 Jun 2011, 01:58)
Schimba-l. Nu e normal. Cu motorul rece vascocuplajul nu trebuie sa fie cuplat si ca urmare ventilatorul ar trebui sa invarta foarte lejer.
*


Ai avut dreptate,coane!
Fapt dovedit prin inlocuirea vascocuplajului.
Am retinut sfatul dumitale si prin urmare mi-am rezolvat problema.
Iti multumesc! smile.gif

16 Jul 2011, 00:08:
Colega Alex,de ce sa te complici?
Trebuie sa-ti cauti ELV,sa iti montezi sonda termocuplu pe radiator,releul de comanda,siguranta separata,cablaj electric,etc.
Toate acestea le poti evita inlocuind vascocuplajul defect cu unul nou dar de buna calitate.
In caz ca se va intampla,sa nu faci ca mine si sa-ti cumperi lucru ieftin!!
Ia-ti din start aceiasi marca de vascocuplaj ca si cel original si nu te mai complica inutil.
Apropo!!Cuplajele pt benzinare sunt mai ieftine. wink.gif
Alex4u
am inteles..si de exp daca tu l-ai schimbat cu unul de calitate cate sute de mii stai fara grija?
marian-j
Pai daca ar tine fie si jumatate din cat a tinut cel de origine(aprox.145k),mi-ar fi deja suficient!
Victorine
Legat de oferta cu ITP, putin off-topic daca-mi permiti - multumesc mult, dar am apucat de-am facut-o la reprezentanta si ca de fiecare data cand faci lucrurile asa pe fuga si nu cunosti oamenii, m-am simtit tras in piept. Nu se compara cu felul in car am fost tratat la tine: teste amanuntite asa ca pentru masina personala, explicat toate valorile cu bunavointa, ba chiar mi-ai pozitionat corect un bec din far pe care mi-l montasera aiurea la reprezentanta in cadrul unei revizii... Aici m-a taxat direct cu taxa obisnuita (70 lei) + cea de revenire (30 lei) pentru probleme de siguranta (aveam lampa de la numar arsa - scaparea mea, ca am facut o trecere in revista a masinii pe zi si n-am observat, becuri aveam... si o impunsatura in parbriz care zic eu ca nu se observa decat daca faci o poza macro...). Pe factura apare manopera, nu ceva de genul "contravaloare ITP" ... Ma rog. Cu siguranta la urmatoarele inspectii vin la tine! Spor la treaba
dr_mKe
Eu spun doar ca asta-i felul in care isi face marian meseria cu toata lumea, am stat foarte mult prin statia ITP in dupa-amiezele cand n-aveam nimic de lucru.
Mi se pare doar putin ciudat ca surprinde un om care isi face treaba ''nemteste'' de fiecare data.
Victorine
Nu stiu daca te refereai la mine, dar pe mine nu ma surprinde lucrul asta, pentru ca si eu incerc sa-mi fac treaba bine. Din contra, sunt neplacut surprins de fiecare data cand am de-a face cu oameni lipsiti de profesionalism si pusi pe ciupeala. De-aia mi-a placut la Marian, ca nu e a fost asa... Din pacate de data asta m-am grabit, altfel tot la el m-as fi dus, ca de-aia am intrebat.
ydaniel
cat a costa vascocuplajul?unui prieten cu E 34 in urma cu ceva ani parca a fost 200e(unul original).
cosmin_2300
QUOTE(marian-j @ 14 Jul 2011, 23:56)
Preturile "pentru cine intreaba" ar fi de 578 ron vascocuplaj-ul,142 ron/disc si 195 ron/tambur.
*


sobolan
adica omu' are un mic "blat" la piese auto si ia cu discount ! wink.gif
cosmin_2300
Așa ... și? blink.gif Că ia mai ieftin am înțeles și eu ...
I-am arătat doar lui ydaniel cât costă un vascocuplaj.
marian-j
Nah gata,nu va enervati ca faceti riduri! biggrin.gif
N-am nici un "blat" coane sobolan,pur si simplu e vorba de marketing! wink.gif
Colega ydaniel,nici prin cap nu mi-a trecut sa vad cat costa in reprezentanta un vascocuplaj.M-au "linistit" cei de acolo mai demult cu preturile,cand mi-au cerut 400 ron pe un set de placute de frana(fara sa fie incluse in pret sigurantele,senzorul sau manopera!) si aproape 600 pe un schimb de ulei.Probabil ca-mi cereau lejer 200 de iepuroi,mai ales ca vascocuplajele de diesel is ceva mai scumpe fata de cele pt. benzinare desi nu am inteles care-i motivul.
Colega Victorine,bine ca ti-ai rezolvat treba!Pana la urma aia-i important.
Drum bun si sper ca tura viitoare imi permiti sa te invit sa bei o cafea la mine in birou pana iti fac inspectia. smile.gif
Doctore,lasa "periuta"!! tongue.gif
I-ati "shalopeta" si hai la munca!
Hat la cine munke la cwr,se skarpine! icon_mrgreen.gif
Frigideru'-i plin cu sucuri si apa minerala,cafeaua e gata,sculele-s pregatite.
Daca gasesti pe undeva,cumpara-mi te rog niste "chef de munca" ca d-ala n-am! blush.gif
dr_mKe
Dupa o mica eroare de reglaj din partea subsemnatului, care a insemnat demontat din nou frana pe stanga spate, matzul are din nou frane mai ceva ca-nainte tongue.gif


Aci-i filmat cum isi ascute ghearele pentru prima data laugh.gif
bucatzel
QUOTE(marian-j @ 18 Jul 2011, 14:47)
Daca gasesti pe undeva cumpara-mi te rog niste "chef de munca" ca d-ala n-am! blush.gif
*



O gasit pe undeva? Ca-mi trebuie si mie vreo doua-trei kile.
marian-j
N-o gasit dar stii si matale ca doctoru-i tare entuziast si prezenta lui stenica mi-a pus mie ciolanele in miscare. happy.gif
A muncit saracu' ca un rob!
Io,de sclerozat ce sunt,tocmai azi mi-am gasit sa-mi uit ochelarii acasa! mad.gif
In consecinta,eu am demontat si 'mnealui venea dupa mine si punea totul la loc.
Mica greseala despre care vorbea a constat in faptul ca nu a pozitionat corect in lacasul ei un rahat de tablita ce scadeaza rotita mecanismului de auto-reglare a sabotilor.Dat fiind faptul ca mecanismul respectiv este destul complicat si tare migalos de pus la punct, precum si faptul ca vedea pentru prima oara tipul respectiv de mecanism io zic ca s-a descurcat absolut onorabil!Mai ales ca pe dreapta il montase corect din prima.N-a durat nici un sfert de ceas pana a fost totul pus asa cum trebuie la loc!
Revin maine cu poze si amanunte.
Amu mi-s prea obosit si n-am chef de povesti. blush.gif
Ceau la voi! smile.gif
dr_mKe
Mai interesant ar fi de povestit cum am concluzionat c-ar fi prezoanele de vina, prea lungi si tamburul nou mai subtire in carne si pusesem deja mana pe flex sa le scurtez radmasa.gif

A propos, vre-o 15 poze super mega hecta pi**u faine ti-am trimis amu' pe e-mail tongue.gif Le-as fi postat eu dar nu am darul povestirii, iar povestea-i 3/4 din farmec tongue.gif
marian-j
Dupa cum am mai zis,era tare greu sa-ti dai seama ca tablita respectiva era pozitionata cu 2mm mai sus si drept urmare va atinge in "cozile" prezoanelor si a surubului de fixare a tamburului pe butuc.
Tu ai sesizat greaseala,tu ai reparat-o,asa ca nu-i nici un bai! wink.gif
Totul e bine cand se termina cu bine!
Despre poze,ce sa zic?
Iti multumesc,dar tare mi-e ca de multumiri ai podul plin! blush.gif
Maine te invit la mine in batatura!
Stam sub nuc,halim pizza,ne hidratam corespunzator si alegem impreuna pozele cele mai faine,ca sa vada si cei interesati cu ce ne-am ocupat noi o dupa-amiaza torida!
Iti multumesc inca o data! worship.gif
P.S.
Daca "tractoristu' " isi scoate nasul din calculatoare in timp ultil,ia-l de ceafa,aburca-l la tine in "frijider" si adu-l sa rasufle oleaca de aer curat la mine la "mosie". happy.gif
Sau veniti cu fauveu' sa-l vada si madam-j. rolleyes.gif
Va asteptam cu drag! smile.gif
dr_mKe
Pozeeeeeeeeee happy.gif
sobolan
QUOTE(marian-j @ 15 Jul 2011, 22:50)
....Io colectionez dracii d-astea de invart propeleru'. sleep.gif
...
*



propeleru' statea mereu in miscare si de-aia motorul n-ajunge la temperaturi optime de lucru....
marian-j
Elicea oricum se pune in miscare odata cu pornirea motorului.
Diferenta o face viteza de rotatie a acesteia. wink.gif

Doctore,nu mai zbiera bre ca nu avusei bre timp! tongue.gif
Poate ma invrednicesc deseara...
Kruger
Uite si o pics cu un frate motan mai "gras"..... apartine mecanicului meu.
R19/16v
Ce e aia "o pics"?
Si se vede ca e masina de ubermecanic...la ce tine carpa aia acolo?
Kruger
Wtf ? huh.gif ...nu stiu

cred ca am vrut sa zic "pics" si mi-a ramas o-ul....


Carpa aia te deranjeaza ? smile.gif)) Si eu am una la fel, verific uleiul cu ea - nu inteleg ce ai cu ea.
R19/16v
Pai tedeiu nu e, am banuiala ca ai si o joja electrica, la ce-ti trebuie sa verifici uleiul?
dr_mKe
Motorul din poza, suc de tractor bea sleep.gif
R19/16v
Stiu, dar n-aveam la cunostinta sa pape ulei tdi-style.
dr_mKe
radmasa.gif omul cat greseste-nvata !
marian-j
Ok,hai cu pozele.
Iaca-ta-ma pregatindu-i front de lucru la doctoru'.
Io demontam si doctoru' punea la loc.Diviziunea sociala a muncii,curs practic!
[attachmentid=1627737300]
Placutele n-au apucat sa-si ia "calcatura" pe discuri.Rugina ce se observa pe placuta se datoreaza faptului ca n-am miscat masina aproape trei saptamani.
[attachmentid=1627737315] [attachmentid=1627737316]
Iata de ce Ate si nu altceva! tongue.gif
[attachmentid=1627737306] [attachmentid=1627737307]
"Grisina" aia ruginta e partea interioara a piesei port-etrier.Ma tot mistocarea "le toubib" vizavi de ticneala mea cu Ate si drept urmare i-am demonstrat ca scria Ate pana si pe dopurile ce etanseaza,in niste tuburi de guma,bolturile rectificate pe care culiseaza etrierele. wink.gif
Suprafetele de lucru ale discurilor nu aratau prea rau dar am considerat ca discurile sunt deja destul de imbatranite si ar fi mai bine sa le schimb.Baremi stau cu inima impacata ca am facut tot ce se putea ca sa am frane cat mai bune.
[attachmentid=1627737317]
Mai departe,am trecut dinou la "munca de jos" si am rectificat bine-bine cu smirghel suprafata de contact a discurilor cu butucii rotilor,am dat cu spary de curatire peste tot si apoi am suflat un pic de WD-40 pe suprafata smirgheluita.
[attachmentid=1627737334] [attachmentid=1627737318]
De aci incolo,dottore o cam lasat deseleru' din branca si s-o apucat sa-si demonstreze talentele de injieriu mecanic(curs seral happy.gif ).
Iaca ce frumos o pus totul la loc!
[attachmentid=1627737333]
Am montat inapoi rotile din fata si ne-am mutat la puntea spate.
Am demontat rotile,apoi tamburii vechi,am dat inapoi mecanismele de autoreglare(ca sa incapa noii tamburi peste saboti),am degrast bine tamburii noi de pasta de conservare ce-i acoperea pe interior si i-am pus la locul lor.
[attachmentid=1627737337] [attachmentid=1627737338] [attachmentid=1627737342] [attachmentid=1627737352]
Aci a intervenit greseala despre care tot pomeneste doctoru'!Piulita dublu-danturata din cadrul mecanismului de autoreglare are doua sigurante.Prima ii permite sa se roteasca sacadat si sa "lungeasca" tija inferiora dintre saboti ,asta pe masura ce sabotii se uzeaza,mentinand astfel distanta optima dintre saboti si tamburi iar cea de a doua o impiedica sa se roteasca in sens invers si in acelasi timp centreaza partea mobila a tijei in tubul filetat al acesteia.Fie vorba intre noi,destul de cacacios pardalnicu' ista de mecanism.
[attachmentid=1627737340]
La final m-am ales cu o gramada de fier vechi!Cumpara careva? tongue.gif
[attachmentid=1627737354]
dr_mKe
Multumit mi-s amu' de o treaba bine facuta pana la capat tongue.gif
Markos
QUOTE(marian-j @ 20 Jul 2011, 23:32)
In final m-am ales cu o gramada de fier vechi!Cumpara careva? tongue.gif
[attachmentid=1627737354]
*


Cauta argon niste discuri de frana sh ca noi, da-i PM.
marian-j
laugh.gif
Lasa-l coane in pace pe taica argon.
Tare mi-e ca sughite in somn si maine ma injura! blush.gif
Pe de alta parte,masina mea desi e "intrare nivel" are cinci gauri pentru prezoane si nu se potrivesc la petu' lu' argon.
<span class='edit'>21 Jul 2011, 00:10:</span>
Urmatorul "proiect" ar fi refacerea volanului.
Cu toate ca nu-mi convine,masina incepe sa-si arate varsta si volanul arata tot mai urat pe zi ce trece. sad.gif
[attachmentid=1627737371]
Intre "ora 10" si "ora 12" s-a desprins si spuma poliuretanica de pe "miezul" metalic al volanului.
Rezolvarea?Injectarea cu un adeziv special a partii desprinse si imbracarea volanului in piele.
50 de iepuroi,manopera inclusa.Duc masina dimineata la meserias si o iau seara.Mi se pare o afacere buna. smile.gif
bmwh548
Mai rar vezi un Pemfeu atat de bine intretinut. Pacat ca la noi cele mai multe sunt "chilotate" de pustani carora nu li s-a uscat bine cerneala pe permis si nu duc masina la mecanici decat daca le cade vreo roata.
Apropo de volan, nu ar fi mai ieftin un volan de la dezmembrari? Nu stiu pe la ce preturi se invart, de asta intreb.
nalodaniel
da, dar e tot SH. nenea Marian se gandeste ca-l face pe asta si dupaia stie ca-i tace capul ca-l tine mult si bine.

LE: ai apucat sa mergi pe transfagarasan cu pisoiul?
marian-j
Colega bmwh548,pe la dezmembrari gasesc doar unele mai urate ca al meu sau d-alea de tiunning gen "mono" sau r-type de balta.
Colegul nalodaniel mi-a ghicit exact intentia! smile.gif

Din pacate n-am ajuns pe transfagarasan,coane Daniele.
Acuma,cu frane gantz-noi nu as avea nici o teama dar din pacate am o gramada de belele pe cap momentan.
Sa vedem mai incolo,poate ma iau odata de-o aripa cu bolundu' cela de doftor,ca de mult ma tot freaca la melodie sa plecam la plimbare cu masinile si apuca pisoiul sa "pasca" si ceva asfalt de munte. rolleyes.gif
ipiq
nea' mariane, cat iti consuma motanu' la condus de oras ?
...ca stilul de condus il stiu wink.gif ... 'mneata erai in fata mea, si eu cu leguma incercam sa tin aproape icon_mrgreen.gif
marian-j
Cam 8-8,5% vara si ajunge si la 9% iarna.Asta "ochiometric".
Drept sa-ti spun nu i-am facut niciodata o proba de consum asa "la picatura" intrucat consumul de carburant este ultimul aspect care ma preocupa la masina asta. happy.gif
P.S.
Sambata,volanul va primi "hainuta" noua. smile.gif
Urmeaza sa ma interesez de incalzirea in scaune.
Cochetez de mult cu ideea sa-mi pun reshou la oo si se pare ca am gasit in sfarsit un meserias care sa-mi faca treaba asa cum vreau eu.
Dar sa nu anticipam!Toate la timpul lor. wink.gif
bucatzel
oo + spate sper. O sa apreciezi mai mult caldura la spate. Si daca poti sa ai controlul pe potentiometru, nu doar on/off e si mai fain.
marian-j
Exact asa va fi! wink.gif
O rezistenta in sezut si una in spatar comandate de un potentiometru in cinci trepte.
sobolan
pune-i de astea OEM de renault...se dadeau bine pe aci pe la bursa...o sa incerc si eu doua pentru scaunele fata,pe langa oo pe partea ailalta incalzesc si pasarica wink.gif
si daca te uiti atent la niste tutoriale ai sa observi coane marian ca nu e greu de loc sa le montezi,e multa migaleala dar daca ai timp(vreo 5-6 ore max) se poate rezolva frumos fara bani de manopera...o faci in regie proprie smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.