Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
klaus
Eu cred totusi ca masa aia nu este o masa rezonator, ci o masa inertiala pe caroserie ca sa nu vibreze o componenta (in speta tablierul-perete antifoc) care transmite rezonanta.

Este recunoscut ca acel zgomot vine de la armonica a doua a motorului (20-250 Hz).
Daca aruncam un ochi pe revista publica a renault-ului (R&D) o sa vedem ca renault a depus eforturi pentru eliminarea acestor zgomote, cu solutii tehnice care pleaca de la volante amortizate, echilibrari de piese in miscare la motor (in special vibrochenul, cu contragreutati de rigidizare si echilibrare), batatoare acustice pe esapament, esapamente de tip 3Y, 4 puncte de sustinere a motorului (nu 3 ca la logan), tunele centrale care sa nu amplifice armonicile acustice transmise prin esapament, flexibile pe esapament, prinderi mai solide a esapamentului de galeria de evacuare (in 3 puncte, nu in 2 ca la logan), suporti de motor mai elastici (care elimina si din vibratii), carcase rigide la motor, insonorizari mai ingrijite etc...
Si asta le vad eu, ca nespecialist...

Parea mea personala, dar care poate este diferita de starea de fapt, la logan problema cu zgomotul de rezonanta este datorata unui complex de factori asupra carora nu s-a intervenit din cauze de costuri.
Astfel, rezonanta provenita de la motor este preluata de esapamentul mai putin calculat pana in cele mai mici detalii, zgomotul este amplificat oarecum de tunelul central, trece si de tablierul subtire si mai putin rigid dintre compartimentul motor si habitaclu (inclusiv in zona pedalierului) si la toate acestea se adauga si o insonorizare care cam lasa de dorit.

Din experienta personala, eu pot constata cateva lucruri:
    - introducerea unui flexibil pe esapament reduce, dar intr-o masura f. mica, aceasta rezonanta.
    - insonorizarea tunelului central, in special prin rigidizare (in speta la mine folie bituminoasa) ridica turatia de rezonanta perceputa cu vreo 500 de rpm. De asemenea, prin insonorizare este si mai putin perceptibil zgomotul motorului.
    - schimbarea esapamentului nu aduce avantaje deosebite in ceea ce priveste aceasta rezonanta, mai ales datorita (probabil) modului de prindere si a necesitatii calcularii speciale a amplasamentelor batatoarelor acustice
Am sa incerc sa ma documentez si asupra acelei mase acustice inertiale despre care se face referire aici.

PS: nu am reusit sa gasesc acea masa acustica la Audi...
Astept si eu interesat informatii referitoare la aceasta problema
IRONICK
Voinicu', poti sa ne spui ce greutate are masa (batatorul) montata pe esapament si care este raportul greutate/frecventa de rezonanta ? Cu cat trebuie marita greutatea pentru a mari frecventa de rezonanta/implicit turatia la care apare ?

EL. Sau mai simplu .. adaugararea a inca unui batator cu cat creste frecventa de rezonanta/implicit turatia la care apare bourdonnementul.
klaus
Am depista si eliminat ( death.gif ) un "greiere" la usa fata.
Simtomul era ca exista ceva ce zdrangane in usa, usor cu tenta de zgomot de cheder (dar f. usor)
Problema era de la chederul plafonului care la gropi freca de usa in miscare si facea un zgomot f. apropiat de o troncaneala.
DFA
Și cum l-ai eliminat?
klaus
Cu ... spray de lanturi (ca e mai gros).
Cu spray siliconic de chedere nu a tinut decat fix 5 minute...

O sa vad mai incolo cum se comporta la praf domnul cheder "lubrifiat"
IRONICK
QUOTE(Voinicu' @ 23 Jun 2006, 12:40)
La Audi, asa cum zici, spre motor
*
Din pacate la Audi A4 tot un singur perete exista.
Voinicu'
Se pare ca nu sunt inteles...Masa aia nu se pune la vedere, va dati seama. E cumva turnata in structura, etc. Imi pare rau, am vrut sa fac bine, nu manipulez pe nimeni...Deci, ma retrag definitiv aici. Sorry!
Salutari !
logan_marin_
mi-am efectuat ieri revizia la loganul meu si l-am intrebat despre sunetul pe care il face masina cand apas si eliberez pedala de ambreaj, la care acesta mi-a spus sa stau linistit ca asa fac toate loganele ca cica rulmentul e de vina si nu are rost ca sa il schimb,deci m-am mai linistit.......... biggrin.gif
DigitalScribe
QUOTE(Voinicu' @ 28 Jun 2006, 13:32)
Se pare ca nu sunt inteles...Masa aia nu se pune la vedere, va dati seama. E cumva turnata in structura, etc. Imi pare rau, am vrut sa fac bine, nu manipulez pe nimeni...Deci, ma retrag definitiv aici. Sorry!
Salutari !
*


Stai linistit. Nimeni nu iti da cu nimic in cap. Din contra, apreciem foarte mult informatia data de tine. Nu cred ca incearca nimeni sa culpabilizeze pe nimeni ci doar sa capete informatii. Stii cum e... ne bagam codita la toate in masina si daca e ceva ce putem face sa fie o masina mai buna o facem intai din curiozitate si apoi din necesitate.
bassfreak
nu cred ca noi suntem de vina pentru retragerea lui ..
cred ca a fost obligat ..
IRONICK
[attachmentid=30601]

Așa ar fi trebuit să arate suporții elastici de eșapament pe Logan. Poate cănd va ajunge la 15.000 Euro . .
klaus
Mai draga, tu n-ai stare?
Pai cu suporti de Megane si de Laguna crezi tu ca se face loganu' ieftinache? harhar.gif
IRONICK
QUOTE(klaus @ 4 Jul 2006, 20:38)
harhar.gif
*

furios.gif
dragosmanea
Pai hai, ne apucam sa-i traforam si sa-i mesterim sa ii potrivim la Golan?
Kalli
La voi face un clanc cand decelerati brusc si uneori cand se cupleaza o treapta de viteza? Zgomotul se aude numai in treptele I-a, II-a si III-a. Am fost cu ea la service au ridicat-o pe elevator si nu au gasit nimic. Mi-au zis ca masina e prea noua (6luni cu 8000km)ca sa fie zgomotul de la cutia de viteze.
marksman
In sfarsit! Dupa ce intr-un test de amortizoare mi-au iesit suspensiile ca fiind "varza", in special pe spate, unde amortizoarele apareau ca fiind sub limita de rezistanta, am rezolvat cu "clanc-ul" la denivelari si la plecarea de pe loc.

Vinovat de clanc-urile astea e repartitorul de franare. M-am dus la service si cum garantia mea extinsa e inca "in discutie" intre RCI, Dacia si dealerul de la care am ridicat masina, am rezolvat-o "pe bani".

Direct: "nici nu se pune problema sa fie de la amortizor. am avut loganuri la 60k km si nu au avut nici o problema la suspensii. sigur e repartitorul. o urcam pe elevator si o dregem, merge dup-aia in test si o sa vedeti ca nu va mai fi nici o problema, zgomotul o sa dispara."
Si mi-au ridicat masina pe elevator, au pus mana pe repartitor si mi-au zis: "ia auziti aici" (au inceput sa-l miste). Mamaaaa, ce zgomot de "fier pe fier" se auzea, zici ca acu' se rupea-n doua! Au desfacut burduful de la repartitor si i-au turnat o portie buna de... ulei (cam 5 - 10 ml), l-au pus la loc, au verificat si pivotii (OK!), au strans suruburile la scut (vreo trei se slabisera), au dat masina jos de pe elevator si am plecat in probe. Zgomotul ala de tip "clanc" a disparut. "Multa lume vine convinsa ca amortizoarele sunt pe duca dar repartitorul e de vina" - asa mi-au spus cei de la service.
QUASAR78
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

ce scartie bordul meu de 2 zileeeeeeee

Vai , MA DISPERA !!!!!! mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Zdrangane ceva in interior , in dreptul plansei de bord sau in calea de trimis aerul pe parbriz

Nu am scapat nimic acolo asa ca ..................

coolspeak.gif coolspeak.gif te iubesc Loganelul meu wub.gif wub.gif

Nu ma asteptam la asa ceva , astept cu nerabdare sambata sa dau bordul jos sa vad ce a sarit de acolo offfff
si cand te gandesti ca are doar 4000 de km
costinasd.
Tu iti dai bordu' jos?
lau_swat
Urmeaza sa o operez si eu pe a mea, dau bordul jos si o fac cum trebuie ca ma dispera, suna de mama focului, nu se mai poate, trebuie sa dau muzica mai tare sa nu aud, imi vine saptamana viitoare fonominul si o execut ca la carte, bag fonomin sa nu mai fie nici un contact plastic pe plastic si incerc sa rezolv eventualele jocuri.
@costinasd. nu-i chiar asa greu de dat bordul jos, odata ce l-ai mai dat de vreo 3 ori... tongue.gif
klaus
Pentru cei care au dat bordul jos: torxul de la volan de cat este? De 50?
lau_swat
Eu am rugat pe cineva sa-mi faca la polizor un "torx", nu stiu exact sa-ti zic dimensiunea, s-a facut pe incercate...
tedy
QUOTE(klaus @ 7 Jul 2006, 19:28)
Pentru cei care au dat bordul jos: torxul de la volan de cat este? De 50?
*


45 sau 50,am scos eu volanul,dar sincer nu mai stiu cu care cheie,sigur una din astea 2
lau_swat
Si ai gasit de cumparat? Ca eu am cautat si nu aveau asa mare? De unde ti-ai cumparat?
bassfreak
m-a scos din pepeni un zgomot care vine din stalpul stanga - cred ca vine de la mecanismul centurii dupa spusele lui klaus - acum o luna se auzea suportabil, acum pe piatra cubica este sub orice limita - mi-a dat in cap la toata antifonarea care am facut-o.

am dat jos ornamentul de la stalp jos si nu am gasit nimic dubios.
nu prea as vrea sa desfac mecanismul centurii !
klaus
Bassfreak, vezi si:
QUOTE(klaus @ 28 Jun 2006, 10:02)
Am depista si eliminat ( death.gif ) un "greiere" la usa fata.
Simtomul era ca exista ceva ce zdrangane in usa, usor cu tenta de zgomot de cheder (dar f. usor)
Problema era de la chederul plafonului care la gropi freca de usa in miscare si facea un zgomot f. apropiat de o troncaneala.
*
QUOTE(klaus @ 28 Jun 2006, 10:20)
Cu ... spray de lanturi (ca e mai gros).
Cu spray siliconic de chedere nu a tinut decat fix 5 minute...
*

Daca e din stalp mergi cu ornamentul scos. Daca zdrangane in continuare, scoate si mecanismul centurii. Daca tot zdrangane vezi la usa din spate.
Pana am depistat eu sursa am mers fara fata de usa fata, fara ornament stalp, fara centura, fara fata de usa spate. A fost de durata pardalnicia.
tedy
QUOTE(lau_swat @ 7 Jul 2006, 20:44)
Si ai gasit de cumparat? Ca eu am cautat si nu aveau asa mare? De unde ti-ai cumparat?
*



Am cumparat o trusa torx cu 15RON.Are de la T20 la T55 biti mici si lungi,fara crichet,ala l-am luat separat cu 7RON
Mi-a adus-o cineva,o cumparase pt el si nu i-a mai trebuit
bassfreak
va recomand sa nu luati truse torx din vitan, nu ca nu ar fi bune - eu mi-am luat si e foarte buna la 15ron, dar in praktiker sau bricostore gasiti si la 5ron cam aceiasi marfa!
lau_swat
Pentru cei din Timisoara, am gasit trusa torx cu toate marimile, de la T10 la T50, la un magazin de pe Aradului, imediat dupa interesctia de la Centrul Bancar, pe dreapta. Eu sunt super happy ca mi-am gasit, mai trebuie doar fonominul si o operez tongue.gif .
Scuze off-topicul...
constructorul99
mie imi scartaie geamurile cind l;e ridic.e zgomotul acela de sticla scrijelita.cred ca a intrat praf pe la chedere.care e solutia?
Codrin
Scoti chederul si-l cureti. Tragi de el usor, cate putin, altfel il indoi si nu-l mai indrepti la loc orice-i faci.
bogo4all
Interesant........ La loganul meu la 33.000 km scartaie toate usile cand trec peste denivelari..... ca si la vechea supernova.... e un zgomot cam greu de suportat.. nu a mai avut nimeni aceeasi problema??
Como
Eu am fost zilele astea in service pentru usi care scartaie la toate gropile. Tocmai luasem o groapa prin Otopeni de-am ramas fara plumbi la o roata, si imi era frica sa nu fie probleme cu bucse, pivoti etc. Asa ca am reclamat scartiat roata stanga fata si usi stanga la gropi. Nu stiu exact ce au facut la masina, dar cand am luat-o (dupa 40 de minute), se vedeau urme de vaselina pe: broaste usi, cuie usi, opritoare usi.

LE: Da, s-a rezolvat. Usa stanga spate scartia si cand era inchisa si ma impingeam in ea.
bogo4all
Si au rezolvat,s-a mai atenuat ceva din zgmot sau tot asa se aude???
pgpdesign
QUOTE(bassfreak @ 7 Jul 2006, 22:14)
m-a scos din pepeni un zgomot care vine din stalpul stanga - cred ca vine de la mecanismul centurii dupa spusele lui klaus - acum o luna se auzea suportabil, acum pe piatra cubica este sub orice limita - mi-a dat in cap la toata antifonarea care am facut-o.

am dat jos ornamentul de la stalp jos si nu am gasit nimic dubios.
nu prea as vrea sa desfac mecanismul centurii !
*



Vezi ca aceeasi problema am avut-o si eu. Nu e de la mecanismul centurii. Ornamentul acela de pe stalp are un distantor metalic. Cei de la service mi-au lipit pe el un burete si nu mai suna.

Zomotul (oala stricata) se manifesta doar la gropi sau cand loveam ornamentul cu mana (incercand sa depistez sursa lui - nu din pasiune biggrin.gif ).
bassfreak
stiu la ce te referi , nu e de la acel distantor - atentie cu el ca e pus tocmai ca sa creeze un spatiu pentru a asigura un spatiu liber centurii!

se vede in poze ce am facut cu ocazia desfacerii ornamentului. din pacate nu am determinat sursa zgomotului - cel mai probabil vine de la mecanismul centurii - nasol moment
radian
QUOTE(bogo4all @ 11 Jul 2006, 11:29)
Interesant........ La loganul meu la 33.000 km scartaie toate usile  cand trec peste denivelari..... ca  si la vechea supernova.... e un zgomot cam greu de suportat.. nu a mai avut nimeni aceeasi problema??
*



Hei Bogo, de fapt cati km ai cu loganul? Dintrun alt post al tau, am inteles ca ai depsit 100.000, sau am inteles eu gresit?
IRONICK
QUOTE(bassfreak @ 12 Jul 2006, 01:05)
se vede in poze
*
Editeaza si matale pozele alea ca a inceput sa ma doara gatul pe la a doua poza . .
klaus
bassfreak, a ajutat la ceva operatiunea de insonorizat ornamentul? Cam eu traiesc niste impresii ca nu ajuta. Mai degraba niste bureti in stalpul B pentru a taia din traseele zgomotelor prin cavernele caroseriei...
razvanis
sal si eu am problema cu r agata tebuie sa icerc de 2 ori sa intre .
de cate ori tebuie sa o scot dintro viteza calc ambreaju altvel iese foarte greu.
QUASAR78
Hai ca ma dau si eu de ceasul popa.gif cu trancaneala mea din bord , nu radeti am localizat zgomotul dupa lungi experimente , concluzie :
Era de la parasolar radmasa.gif radmasa.gif blush.gif radmasa.gif radmasa.gif

Of ma dispera , conduceam si incercam sa localizez sursa ufffff
Asa cum am postat mai sus am zis ca este din bord , ulterior am crezut ca este de la cablul de la antena si ,,.,,,.,,,,,,,era parasolarul ....lui masa icon_mrgreen.gif trancanea la denivelari , oricum s-a rezolvat cu o surubelnita

Se intampla si la case mai mari !
DFA
huh.gif Păi se poate scoate dintr-o viteză fără să acționezi și ambreiajul?????

În altă ordine de idei, mergi la service să-ți ungă timoneria.
bogo4all
QUOTE(radian @ 12 Jul 2006, 09:52)
Hei Bogo, de fapt cati km ai cu loganul? Dintrun alt post al tau, am inteles ca ai depsit 100.000, sau am inteles eu gresit?
*


Sry Radian da am uitat sa precizez ca am doua loganuri............... si e foarte interesant ca, cel care are 100.000 km nu prea scartaie.
pgpdesign
smile.gif) Inainte de a demonta masina ca zdrangane se verifica daca sunt casete in compartimentele usii sau in torpedo, daca antena nu bate in bara (daca sunt montate bare), daca ceva nu se plimba liber prin portbagaj dau daca nu bate nevasta cu degetele in bord de rerabdare biggrin.gif

Pentru zdranganeli socrul meu avea o vorba: dati muzica mai tare.

99AIM
QUOTE(QUASAR78 @ 12 Jul 2006, 15:55)


Of ma dispera , conduceam si incercam sa localizez sursa ufffff
Asa cum am postat mai sus am zis ca este din bord , ulterior am crezut ca este de la cablul de la antena si ,,.,,,.,,,,,,,era parasolarul ....lui masa  icon_mrgreen.gif trancanea la denivelari , oricum s-a rezolvat cu o surubelnita

Se intampla si la case mai mari !
*



Adica cum s-a rezolvat cu o surubelnita?s-a mai strans,s-a repozitionat sau cum?
seerkan
Unde pot gasi WD40 ? Vreau sa ung si eu mecanismul de la centura da nu am gasit am fost pe la OMV si Mol si nu era.Ce sa cer ?
alinakes
Pana acum ai scos din viteza fara sa calci ambreiajul ?!

Daca ai facut asa m-as mira sa iti mai mearga timoneria , cutia de viteze , si masina in sine ! Dar cred ca e o greseala de exprimare si scriere !

Oricum bafta multa in continuare !
QUASAR78
Repozitionat , treaba de 30 secunde radmasa.gif

Dar eram gata gata sau desfac bordul !!!!
asus
QUOTE(DFA @ 12 Jul 2006, 16:07)
huh.gif Păi se poate scoate dintr-o viteză fără să acționezi și ambreiajul?????

*



se poate...nu-i sanatos da e perfect posibil...de intrat e logic ca nu intra, dar de scos se poate scoate.
bassfreak
QUOTE(klaus @ 12 Jul 2006, 09:51)
bassfreak, a ajutat la ceva operatiunea de insonorizat ornamentul? Cam eu traiesc niste impresii ca nu ajuta. Mai degraba niste bureti in stalpul B pentru a taia din traseele zgomotelor prin cavernele caroseriei...
*



nu stiu daca a ajutat prea tare, insa bucatile de fonomin le-am pus in ideea ca mai absorb din reflexiile zgomotului facut in acea zona.

as vrea sa umplu cumva golul dintre prag si stalp chiar sub mecanismul centurii - as pune acolo o bucata de plexiglass sa zicem ca suport, imbracata in fonomin si in forma de L ca sa o pot prinde cu surubul de la mecanismul centurii - insa mi-e cam tarseala sa umblu la surubul ala mai ales sa pun ceva in plus acolo.

later edit: http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage.php?pos=-7702
acum am dat peste poza din link cu clio antifonat de ADV cred - ma uit la mecanismul centurii si vad ca in spatele lui este inchisa gaura din stalp ! asa este la clio din fabrica? e clar atunci ca pe acolo vine zgomot ! trebuie gasita o solutie asemanatoare - destul de dificil avand in vedere pozitia mecanismului si faptul ca trebuie asigurat un 'clearance' in jurul acestuia.
asus
am patit-o cu surubul ala, l-am dat jos si cand sa-l pun la loc, surpriza, se-nvarte-n gol. parca ar fi din aluminiu filetul. o sa merg in service, mama masii, pe banii mei bineinteles.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.