Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
lau_swat
Am incercat datile trecute si nu s-a auzit nimic, e super disperant, cred ca ar trebui sa umblu vreo cateva zile fara el pana o sa-si dea drumul. Merci
Stii ce vrea sa te mai intreb klaus, scuze ca nu am trimis PM, crezi ca as putea sa-mi fac si eu ceasurile din bord cu argintiu, ca la laureat sau ambition? Eu am preferance, am urmarit cum ai dat tu ceasuril jos etc, vreau insa sa stiu cu ce vopsea sa dau si daca trebuie sa-i fac un tratament special (scuze off topicul din nou).

Merci mult
klaus
Nu ma indoiesc ca merge, dar eu nu ma pricep la vopsirea plasticelor, deci aici nu te-as putea ajuta.
Insa ca o informare privind tehnologia de realizare, cele negre asa sunt turnate (sunt din plasticul bordului), iar cele gri sunt adaugate (adica sunt adauga inele alea gri peste bordul negru). Cele doua borduri nu sunt unul si acelasi, au usor o alta forma de la turnare, cel putin pe spate (dar asta nu e un impediment in vopsire...)
arond
Am tot studiat (in limita priceperii mele) problema, si am ajuns la concluzia ca e putin probabil sa fie din timonerie.

Motivele:

1. Cu motorul rece se manifesta foarte slab, sau deloc. Ceea ce ma face sa banuiesc ca un factor semnificativ este consistenta uleiului din cutie.

2. De multe ori, dupa o apasare a ambreiajului, nu mai agata. Nu vad ce legatura ar avea timoneria cu asta.

Just my 2 cents.
ender644
Eu am o patanie cu treapta pentru mers inapoi: de multe ori mi se intampla sa nu-mi intre din prima, dar am observat o chestie interesanta - calc ambreiajul si incerc sa bag in treapta de mers inapoi - nu merge; las schimbatorul acolo unde este si ridic foarte putin piciorul de pe ambreiaj. Acum maneta schimbatorului intra cuminte in pozitia pentru mersul inapoi (parca trece de un prag atunci cand slabesc putin ambreiajul). Mi se pare ciudata chestia asta dar ma bucur ca am descoperit-o si acum nu trebuie sa ma mai chinui...
Hentiu
Postasem si eu in jurul datei de 9 noiembrie referitor la tacanitul neu din bord... Dupa ce am primit un raspuns, constat cu surprindere ca postul a fost sters...
Era chiar asa de anapoda, nu isi avea locul aici ?
Ma rog... problema este inca nerezolvata si m-ar fi interesat niste pareri de-ale voastre...

cred ca acesta era mesajul...nu stiu de ce a fost sters:

QUOTE
"A trecut ceva vreme de cand a mai scris cineva pe aici...

Aud de ceva vreme acelasi tacanit de undeva din fata mea, tacanit care are in mod evident legatura cu turatia motorului, in sensul ca frecventa lui descreste cu turatia motorului. Spun ca descreste pentru ca la mine se aude predominant pe decelerare, in frana de motor si mai greu de prins la mers in gol (stand pe loc, adica nu in sarcina).

Deci: tacanit audibil pe decelerare, in plaja de turatie 2000-1500 rpm, predominant in sarcina.

Am semnalat problema asta celor de la service cu ocazia reviziei de 1 an. Tipul care s-a ocupat de masina mi-a zis ca e putin probabil ca acest tacanit sa vina din bord, ci ca are probabil legatura cu cablul de ambreiaj. A reglat putin ambreiajul. As, nici vorba sa dispara...
Eu m-am asezat pe sapte si cu capul in zona pedalelor si mi s-a parut ca zgomotul respectiv nu ar veni dinspre motor, ci totusi din bord, desi nu am idee ce anume ar putea scoate un asemenea tacanit in bord. Fasaitul angrenajului de plastic al turometrului la accelerare brusca resp. al votezometrului se aude altfel si nici nu ma deranjeaza. Tacanitul despre care vorbesc estte altfel, foarte regulat, depinde de turatia motorului... Aproape sigur nu vine de la motor...

Stie cineva ceva in plus pe subiectul asta ?

Mersi de raspunsuri"
IRONICK
Iti dau eu o idee. Turometru. Rotitele din el. Se aude atunci cand se misca acul.
AL
zgomotele ritmice la decelerare provin cel mai frecvent de la coloana de esapament care este continua, fara cuplaj elastic si transmite vibratiile motorului (la decelerare injectia se taie si angrenajul motorului se comporta ca o frana hidraulica, ca un compresor) catre pedalier si bord... aceasta este si cauza "masajului" pe care pedala de acceleratie il administreaza talpilor noastre lad ecelarari ... vedeti si mesajele de inceput ale topicului...
Hentiu
IRONIK:

Da, turometrul este o idee, insa zgomotul pe care-l face angrenajul din plastic al turometrului este altfel, mai discret si nu ma deranjeaza in mod deosebit... Si eu as fi tentat sa cred ca tacanitul de care vorbesc eu vine de undeva de la turometru, numai ca logica ma opreste, pentru ca in afara de angrenaj nu imi inchipui ce ar face zgomotul de care vorbesc eu...

AL: Ce spui tu este foarte adevarat. Ce nu inteleg eu este de ce tacanitul asta se aude cu precadere la cald. Am observat in ultimele zile, de cand a venit frigul si dupa reglarea ambreiajului facuta de mecanicul de la service in timpul reviziei de un an, ca la rece acest tacanit este foarte discret, el accentuandu-se pe masura ce motorul de incalzeste, respectiv unele cabluri (ambreiajul ?) devin mai putin rigide...

Deocamdata nu am alte idei... Voi ?

Multumesc.

AL
referitor la cablul de ambreiaj, la modelele diesel Dacia a facut o modificare (zicea Klaus pe undeva la impresiile de la drive-test si SIAB) si a pus pe cablu o contragreutate... nu stiu daca scopul e rezolvarea acestei probleme insa merita sa incerci.....poate mergi la un dealer/showroom si vezi exact in ce consta modificarea...
ICET
Cam asa ceva patesc si eu,dar numai cand e rece si nu intotdeauna.Daca dau usor drumul la ambreiaj,intra singura dar cu un mic carait asa ca cel mai bine,dau drumul la levier sa revina in punctul mort,ridic piciorul de pe ambreiaj si mai repet inca o data operatia si intra ca unsa fara nici un zgomot.Deja m-am obisnuit cu ea si ii stiu mofturile 04.gif .
klaus
Acelasi comportament il are si la a mea. Am facut probe si cu altele, si nu fac la fel. Este clar ori o problema de reglaj timonerie, ori de cutie. Ori de joc prea mare la timonerie.
osa
Eu inca ma mai gandesc sa merg cu problema asta la service. Chestia e ca nu mai e atata de deranjant(cum am mai scris intr-un post anterior) dar te sacaie.
La service nu stiu daca merita sa merg, fiindca nu sunt 100% convins ca mecanicii de acolo stiu ce au de facut. Iar cauzele acestei neplaceri se pare ca sunt diverse.
Dar daca ma duc, si se intampla ceva miracol si imi rezolva baietii problema, va scriu....
Como
Eu am ramas fara bec la marsarier, si totodata fara senzori de parcare. Mi-am dat seama de chestia asta cand m-am "sprijinit" cu fundul in masina din spate...
Pun mana pe telefon si sun la un sef de magazin/atelier Dacia care a fost deosebit de amabil cu mine de-a lungul timpului, si care mi-a montat senzorii de parcare. Zice ca e sonda de marsarier din cutia de viteze, si mai zice ca s-a intalnit cu chestia de muulte ori la Logan... Asta desi n-am bruscat niciodata marsarierul, asa ca atentie maxima!
iuli79
-se aud niste scartaituri din zona casetofonului...nu stiu de ce? am incercat sa-l imping mai bine...sa-l misc...se aude in continoare...
-alta problema o am cu usita de la torpedou...beculetul sta aprins
-am avut masina un pic zgariata si am fost la ei la dacia sa o vopseasca...pt. ceva minor au scos o factura de 11 mil. !!!!...noroc cu Casco... biggrin.gif
DRAGOSAKEAVI
Uneori nici eu nu reușesc sa selectez treapta de mers inapoi, oricat m-aș chinui.
Daca ridic putin piciorul de pe ambreiaj reusesc insa masina "protestează" printr-o smuncitură mad.gif care ma face sa nu mai folosesc acest procedeu. Așa ca selectez treapta 1, mișc masina in față câțiva centimetri și apoi pot introduce schimbătorul în marche-arriere.Nu am reușit să găsesc o relație de cauzalitate între acest aspect și poziția mașinii (pantă/rampă), temperatura motorului (rece/cald), poziția astrelor pe cer sau mai știu eu ce. Pur și simplu face așa când vrea ea.
Notabil este faptul că , chiar dacă reușesc din prima încercare să introduc schimbătorul în marche-arriere, în 40-50% din cazuri schimbătorul "agață" iar cutia de viteze emite un ușor zgomot. Întotdeauna sunt atent să apăs complet pedala de ambreiaj.
13nov
Am constatat cu bucurie ca a inceput sa apara din ce in ce mai rar fenomenul de "agatare" odata cu cresterea numarului de km. Daca la inceput in primii 500km aparea aproape la fiecare cuplare a trepte 1 si 2 acum apare foarte rar si numai la vit 1. Ps acum am 1800km. Ameliorarea asta ma duce la concluzia ca ar fi din timonierie, care probabil nu a fost reglata cu jocuri suficient de mari iar pe masura ce trece timpul aceste jocuri cresc si ajung la valori normale. (teoretic suna bine-practic nu stiu cata dreptate am)
collinro2
Buna dimineata, iuli79! Urarea este pentru becul de la torpedou aprins. S-a masticat subiectul asta de s-a facut supa!

Cit despre tacanitul zonei casetofonului, ai doua solutii: fie il scoti si vezi ce este, si gasesti informatii despre scos pe forum, fie faci ca mine si pui o felie de cauciuc in partea de jos, intre masca argintie si marginea inferioara a casetofonului. Si nu mai face. Mie mi-a fost lene sa scot casetofonul.
raszvan
QUOTE(IRONICK @ 10 Nov 2005, 10:51)
Iti dau eu o idee. Turometru. Rotitele din el. Se aude atunci cand se misca acul.
*



...si la clio se aude la fel. Cred ca au acelasi ceasuri de bord, difera doar exteriorul lor. Am mai intrebat de zgomotul asta pe forum reno si mi s-a spus ca ar fi de la angrenajele turometrului.
dras
Inainte de toate as vrea sa spun ca am cautat (mai ales in topicul de scrataieli) si nu am gasit ceva care sa se manifeste ca la mine. Daca exista as aprecia un link.
Simptome: la plecarea de pe loc, cind cuplul e mare, se aude un scartait enervant in scaun. Imi imaginez ca este o tensiune mai mare in spatar si de aia face.

Mai are cineva aceeasi problema, si daca da, cum a rezolvat-o?

Mentionez ca am miscat scaunul si spatarul in diferite pozitii, dar face la fel.

[ok, nu ai gasit... dar despre TOATE scartaielile si zgomotele discutam la un singur topic... asa incat iti mut acolo intrebarea!....nu era nevoie de topic nou]

[pentru a nu mai scrie un nou mesaj, iti recomand sa ungi mecanismele si "talpile" scaunului cu vaselina spray... la multe masini e posibil sa faca asa mai ales in perioadele cu umezeala]
dras
O sa ung talpile, dar senzatia mea e ca zgomotul vine din spatar - mai precis imbinarea dintre spatar si sezut.
AL
Pentru scartaieli la schimbare treptei de viteza (mai ales viteza a 2-a etc.), care se manifesta la scurt timp dupa pornirea la rece dimineata, apoi dispar, s-a discutat aici: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13369

Va rog sa nu reluati in acest topic problema, deorece s-a gasit solutia acolo... cine doreste ceva in plus referitor la subiect, sa procedeze cum am scris la ultimul mesaj din acel topic!!!
madhorsefuzzy
QUOTE(lungan @ 25 Oct 2005, 09:50)
Se fixeaza mai bine cu burete.
La cat burete am bagat in masina, cred ca trebuia inclus ca accesoriu. smile.gif.
*



Poti sa imi spui si mine de unde se desface capacul cu butonul de dezactivare al airbag-ului pasager pentru a putea sa vad ce vibreaza pe acolo? smile.gif
IRONICK
QUOTE(raszvan @ 13 Nov 2005, 22:41)
...si la clio se aude la fel. Cred ca au acelasi ceasuri de bord, difera doar exteriorul lor. Am mai intrebat de zgomotul asta pe forum reno si mi s-a spus ca ar fi de la angrenajele turometrului.
*




Eu l-am schimbat. A inceput sa faca dupa ~1000 km. Daca vrei sa vezi cum este desfacut, vezi ca are Klaus un tutorial de schimbare culoare bord . . .
dadrian
am fost sa schimb uleiul (7500 km) la Pantelimon si din vorba in vorba cu mecanicosu' ( ce e dom'le cu zgomotul asta la 130 km/h?) ghici ce am aflat: zgomotul (uruit,vibratie, ce o fi) vine de la capacele rotilor care actioneaza ca o sfarleaza!!! s-au jurat (ca erau 2) ca ei poseda tot Loganele si au scos capacele si .....liniste!!!... ce stiti de chestia asta? a mai auzit cineva, ca mie mi-a fost lene sa le dau jos, am si antifurturi pe ele...
ciuf
Eu unu am jenti din aliaj si am huruitul la 130. Sincer nu cred sa fie vorba de capace. Eu sutin ideea ca tunelul central este printre sursele majore de zgomot.
Jack Daniel's
Nu stiu ce uruit este la 130 , eu stiu de zgomotul dat de motor la 3000 de rotatii !
shefful
QUOTE(dras @ 14 Nov 2005, 17:40)
O sa ung talpile, dar senzatia mea e ca zgomotul vine din spatar - mai precis imbinarea dintre spatar si sezut.
*



Zgomotul dispare cumva atunci cand reglezi inaltimea scaunului pe pozitia cea mai de jos? La mine asa e. Eu am bagat wd40 si vaselina (fara sa dau jos scaunele) pe unde am stiut mai bine, dar nu reusesc sa scap de zgomotul asta. A reusit cineva sa scape de pacaniturile astea?
florinelclaudiu
am un logan de doua luni si 1000km, am depistat ca la denivelari se aude un zgomot infundat in patrea dreapta fata,va rog sa-mi da-ti un sfat privind provenienta acestui zgomot, pe drum drept -asfalt nu se aude nimic.un prieten spune ca este palnia de la telescop .este posibil?va multumesc
Loghy
Service! ai garantie...
t1ger
Acelasi lucru intampin si eu in treapta 1 si cateodata in treapta a 2-a - agata.
A mers cineva la service? Se poate face ceva ?

Multumesc
cicos
QUOTE(t1ger @ 17 Nov 2005, 00:54)
Acelasi lucru intampin si eu in treapta 1 si cateodata in treapta a 2-a - agata.
A  mers cineva la service? Se poate face ceva ?

Multumesc
*


Am fost eu. Au zis ca e de vina uleiul, e prea vascos.
Asta mi-au zis
lungan
De ceva vreme a aparut un zgomot pe partea dreapta fata. E ca un fel de scartaitura mai groasa. Imi poate spune cineva cum imi dau seama daca e din telescop? Am fost cu masina in service dar n-au reusit sa-si dea seama de unde provine zgomotul.
anditza
QUOTE(anditza @ 28 Oct 2005, 07:49)
Am si eu scirtiitul acesta la centura sofer, la prinderea in suport. Pana acum rezolvarea a fost indesarea unor carpe, dar nu aceasta este solutia. Am fost la service si mi s-a comandat o piesa la uzina, ce va fi inlocuita. Se pare ca acesta a sosit si sunt programat la service saptamana viitoare.
*



A intrebat Klaus "in ce consta aceasta piesa?"

N-am reusit sa aflu. Dar pe foaia de iesire din service, scria "element centura"...
Mi-au schimbat-o saptamana trecuta si a disparut scartaitul.
Se pare ca cei de la IPSO stiu exact care este problema.

smurfu
Salut! Am si o intrebare pentru cei care m-ar putea ajuta. Dupa cam 1500Km (acum am 8200) a aparut un tacanit la relanti Daca apas ambreiajul dispare tacanitul. Am fost la service, iar ei mi-au zis ca este in limitele normale. Am mai vorbit cu o cunostinta care se are la mecanica auto si mi-a spus ca e ok, numai in cazul in care zgomotul se accentueaza atunci va trebui probabil sa schimb tachetii. Dar problema este alta, de o vreme in marche arriere intra mai greu (uneori din prima, alteori doar daca o bag prima data in alta viteza) si in a doua (in special) si in a treia parca agata, parca nu ar fi destul de uns. Ce recomandati?
Codrin
Zgomotul de la ambreiaj e normal. Vezi aici.

Pentru treptele care 'agata', rezolvarea e in topicul dedicat. Vezi aici.
mario_vladys
Dupa 5500 km am avut problemele specificate:
- agata Ia, a IIa si a IIIa
- intra in viteze dupa dubla debreiere....
SOLUTIE:
mers la SERVICE ,
schimbat kit ambreiaj total
2 zile de stat in service ca nu aveau piesa....
scor total 12 milioane (facut pe garantie)
Motivatie de la service: discul de ambreiaj executat din material moale deci apasa pe placa numai in anumite locuri... smile.gif))
REZULTAT:
9000 km parcursi si nu am avut probleme...
inca...
kodrix
Am si eu un zgomot ce ma scoate din sarite. Undeva in bord in fata, sub grilajul acela pe unde iese aerul pt. dezaburire. Cam pe acolo e zgomotul. Apare numai cand merg pe drumuri de o calitate mai proasta. Face ca si cum acolo ar fi o pietricica, sau o piesa desprinsa.
Va rog sa ma ajutati ca nu stiu ce sa mai fac. Ar putea intra o piatra acolo prin circuitul de climatizare?
klaus
Verifica comutatorul de airbag, acoperitoare mufei de diagnoza din torpedou, vibratiile aeratorului rotund de pe partea aceea, prinderea firelor de pe dedesubt (in zona torpedoului)
modream
Si la mine a aparut acelasi zgomot dar in zona sofer in bord undeva.. parca ar fi niste cabluri care ating ...
testike
Salut,

Am o problema la cutia de viteze: de cand am cumparat masina ( ~1 an) agata la schimbare in treptele 2 si 3.
Acum, merge tot mai rau, mai ales cand este frig , pe primii 3-4 km.
In treapta 2 abia intra pe primii km, trebuie sa apas tare, si intra in 2 "etape", cu pauze..Si in treapta 3 agata, ca si cum ar lovi de ceva metalic pe la jumatatea cursei.
Am mai fost la service cu problema, dar nu facea chiar asa urat, si inginerii de la Dacia mi-au zis ca e normal pana se rodeaza + ca e zgomot normal cand "cupleaza pinioanele" sau sincroanele, naiba stie..
Nu am incredere in cei din service, este unul din motivele pentru care nu am insistat pana acuma cu reparatia cutiei , si in plus am 3 ani garantie...

Acum, ma gandesc sa las masina langa service , si sa ma intorc la constatare dupa 2 ore, cand s-a racit iar masina.
Nu ma pricep la mecanica, si de aceea am vrut sa primesc niste sfaturi de la voi, inainte sa merg la service.

P.S. Ambreiajul este reglat sus ( singurul lucru pe care l-au facut, chiar cand am cumparat masina) , si il apas pana in fund de fiecare data - deci nu poate sa fie cauza.. Au verificat si uleiul din cutie, nu lipseste.

P.P.S. Am creat topic separat de cel cu "agatatul" cutiei, deoarece la mine de-abia intra in viteza, nu doar agata.

[subiectul e comun, deci se va discuta tot aici! AL]

O zi buna,

Lucian
klaus
Daca intra greu in viteza ori ai o problema cu ambreiajul, ori cu cutia, ori cu timoneria.
Eu as incepe cu verificarea timoneriei (adica a levierului dintre schimbator si cutie).
Cum Dacia mentioneaza des si cu avertismente prin diversele sale materiale ca acel levier nu se regleaza (are un colier de reglaj), la service ar trebui facuta o proba cu altul nou.
Daca in acest caz nu se rezolva treaba, problema e de la ansamblu ambreiaj-cutie, unde se va lasa cu ceva inlocuiri de piese.
Nu te lasa aburit, cutia de logan daca e reglata corect e buna dpdv "bagat in viteza", nu e "asa face toate"
testike
Merci de raspuns Klaus. smile.gif
Am mers si cu masina celor de la Pitesti (mai demult, la prima vizita) , si aceea agata, insa f. putin, acceptabil.
Insa eu acum asa tare trebuie sa apas, ca mi-e frica sa nu stric ceva..sad.gif
alex275
Mie nu-mi intra din prima in marche-arriere decat rareori. Am fost la service si mi-au spus "sa o las un pic" ca nu e sincronizata. O fi, n-o fi, eu mi-am luat masina noua si nu cred ca exista vreun motiv plauzibil la faptul ca n-o pot baga in marche-arriere. Chiar acum 5 minute am incercat de 4 ori pana sa intre! mad.gif
Nu pot sa cred! Ce se intampla cu aceasta cutie? Voi patiti la fel?
Codrin
Incearca sa astepti 2 secunde si sa calci pana la fund ambreiajul. La mine doar asa merge frumos.

si NU te grabi s-o bagi in marche-arriere smile.gif
testike
Culmea, mie imi merge bine ambreiajul, cu vitezele 1-2-3 am problema doar...
Asta este, lucru manual.. sad.gif
G.R.
La introducerea în marche-arriere imediat după pornirea motorului cu ambreiajul apăsat se întâmplă să nu intre. În acest caz dat drumul și apăsat iar ambreiajul, după care intră f. frumos. Motorul fiind pornit cu ambreiajul apăsat, cutia nu se pune în mișcare, de acea nu intră. Așa am pățit și la alte mașini. Cutia nu are absolut nimic.
G.R.
Aseară pe la 9 mă duceam la Brașov și a apărut un păcănit din față. Inițial părea că vine din bord, după care am început să suspectez oglinda retrovizoare. În final am descoperit că dacă apăs în partea de sus al parbrizului, acel păcănit dispare. Este frig în zonă, erau cam -10 grade aseară și știu că mașinile cam trosnesc din încheieturi când sunt înghețate, însă în cazul unui parbriz lipit pare ciudat.
vladiopa
Eu unul am un scartait undeva in masina , se pare undeva in zona scaunului pasagerului. La mers drept nu se simte dar cand ajung undeva intr-o zona cu denivelari scartaie ca o carutza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.