Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
raz
salut,

am un logan de vreo 6 luni si problema este cand trec peste gropi se aude un sunet ciudat din bord cam in dreptul soferului ca si cum ar fi plastic pe plastic dar nu reusesc sa-l depistez.
imi poate spune cineva daca sa mai lovit de problema asta si cum poate fi remediata?

mersi
tonyX
QUOTE(lau_swat @ 5 Oct 2005, 16:36)
Eu am aceeasi problema si am fost la service si mi-au luat bordul jos,degeaba insa, tot se aude, am zis ca ma bag eu in el si incerc sa-l captusesc tot interiorul bordul cu burete cu adeziv, ma dispera zgomotul pe care il face. mad.gif

Tu cum vrei sa faci?
*


La ce Service ai fost? Sunt doar curios, pt. ca si eu am tot felul de probleme cu cei din Service. mad.gif
lau_swat
QUOTE(tonyX @ 10 Oct 2005, 10:06)
La ce Service ai fost? Sunt doar curios, pt. ca si eu am tot felul de probleme cu cei din Service. mad.gif
*



In Timisoara la Auto Europa, dar prevad ca in week-endul urmator daca e vreme buna il dau eu jos si bag burete cu adeziv la greu unde cred ca atinge plastic pe plastic. Chiar nu stie nimeni unde pot gasi...in Timisoara

Merci
Mano
Eu am descoperit sursa zgomotului din bord. Stupid de-a dreptul. Schimbasem brelogul la cheia de contact si batea in bord. Poate mai e vreun zapacit ca mine care sa verifice chestia asta relativ la zgomote in masina. 04.gif
modream
Eu am mai descoperit o sursa de scartzaieli: sania casetofonului. Eu mi-am pus un RCD cu fata detasabila imediat dupa ce am luat-o... am constatat ca sania acestuia are un mic joc care scartzaie pe denivelari... Sa vedem cum il rezolv...
Man with ideas
QUOTE(JORJ @ 15 Sep 2005, 15:18)
E putin probabil sa fie o bataie axiala a arborelui pentru ca atunci zgomotul  nu s-ar manifesta predominant la relanti si nu cred ca ar disparea la debreiere.

Daca nu vreti voi sa fie ambreiajul poate e atunci un element din cutie care ar fi antrenat cat timp ambreiajul e cuplat, si nu mai e antrenat cand se debreiaza. Sindromul ar disparea sau s-ar atenua cand motorul este in sarcina sau cand se aplica o usoara forta unor angrenaje ale cutiei sau ansamblului cutiei (cum e cea transmisa de la maneta schimbatorului prin tijele cu pricina).

O astfel de alternativa ar avea poate o oarecare logica, zic eu.
Cea cu bataia axiala, daca e sa fie, atunci e la vreuna din masini, dar nu e zgomotul des intalnit de care s-a tot discutat, ci poate un caz aparte … parerea mea.
*


In momentul in care se apasa ambreiajul intreg jocul axial se ia ( dispare ) intrucat intreg ansamblu volanta+arbore este impins si = joc luat. Nu faceam misto ci doar "emiteam " o idee. Fac motoare de Dacie, ce-i drept, de vreo 20 de ani si stiu si ce e ala joc axial la arbore si cam ce valori, masurate cu ceasul comparator, ar trebui sa fie. biggrin.gif l
Man with ideas
QUOTE(AL @ 15 Sep 2005, 15:01)
Mai tata, tu stii despre ce vorbesti?

1. Stii ce-i ala joc axial la un arbore?.... stii cam ce valori are jocul in cazul UZURILOR cam dupa 100 000 km ????... macar asa ca ordin de marime...

2. Si daca jocul de care zici se manifesta, te rog sa-mi spui cum anume ajunge el generator de zgomot/vibratii... ???

3. daca calci ambreiajul dispare.... daca e de la jocul axial al arborelui cotit, te rog sa-mi explici de ce dispare???... de ce nu se mai manifesta lafel ca in explicatia pe care o vei da la intrebarea anterioara?

Omule cu idei..... sper ca nu esti vreun puisor de mistocarsau clona cuiva de pe forum... ca te paste mania moderatorilor!!!
*


Pui de moderator ( moderat ) nu sunt mistocar si da, stiu despre ce vorbesc pt. ca de vreo 20 de ani repar motoare ( doar de Dacie, recunosc ) si masor inclusiv jocul axial al arborelui care se elimina, logic, in momentul in care apesi ambreiajul ( se duce intreg asamblul arbore cortit + volanta+etc intr-o parte- ramane impins si deci se elimina jocul axial, capisci ? ) Daca vrei un desen...poate ma obosesc
AL
bun, am priceput de ce dispare... dar de ce ar genera o vibratie cand ambreiajul e liber (joc e extrem de mic)?... apoi, de ce se manifesta atat de repede in timp/km... la unii apare chiar cand masina e noua????...

klaus
QUOTE(Man with ideas @ 13 Oct 2005, 10:08)
jocul axial al arborelui care se elimina, logic, in momentul in care apesi ambreiajul ( se duce intreg asamblul arbore cortit + volanta+etc intr-o parte- ramane impins si deci se elimina jocul axial, capisci ? ) Daca vrei un desen...poate ma obosesc
*
Eu care stau mai prost cu logica nu prea am inteles cum vine cu deplasarea "arbore cotit+volanta+etc" intr-o parte si cine "ramane impins". Cred ca un desen ar prinde f. bine. Multmesc anticipat.
Man with ideas
QUOTE(klaus @ 13 Oct 2005, 13:17)
Eu care stau mai prost cu logica nu prea am inteles cum vine cu deplasarea "arbore cotit+volanta+etc" intr-o parte  si cine "ramane impins". Cred ca un desen ar prinde f. bine. Multmesc anticipat.
*



Klaus ,
Mai intai de toate vreau sa-ti spun ca apreciez in mod deosebit toate raspunsurile pe care le dai diferitelor probleme care apar ( documentate, la obiect si cu solutii de "meserias").Voi incerca sa ma fac inteles ...Pe arborele cotit vine prinsa volanta, da? DA. Pe volanta se prinde placa de presiune ( intre volanta si placa exista discul, desigur ) ."Soarele" ( cunoscatorii stiu ce este ) de pe placa de presiune este impins (lucru ce duce desigur la eliberarea discului de ambreiaj= debreiere ) prin intermediul rulmentului de presiune ( care la randul lui culiseaza datorita actionarii pedalei de ambreiaj) in fata ( in sensul in care culiseaza si rulmentul de ambreiaj) si determina printre altele deplasarea intregului asamblu arbore + volanta......Asa se ia jocul, doar pe perioada cat ambreiajul este calcat. De unde jocul asta? Revin la motorul Daciei vechi cand pentru a lua jocul axial eram nevoit sa pun un semiinel de standard si unul de R1 ( arbore cotit nou, semiinele noi ).In plus am mai spus ca, dupa mine, zgomotul ambreiajului pare destul de zdravan ca sa fie zdranganeli de arcuri ( de la ambreiaj ). In plus zgomotul apare in special dupe ce motorul este cald, uleiul mai subtire ( in cazul arcurilor zgomotul se manifesta de la inceput si cred mai puternic cand ambreiajul este calcat intrucat discul este pe liber ) Intre disc de ambreiaj si cutie as alege cutia ca sursa a zgomotului. GATA... smile.gif

PS : Nu as fi sarit repede la moderator dar prea s-a dat la mine.Eu doar ( si asta stii si tu Klaus intrucat tu mi-ai dat primul reply ) am incercat sa dau un posibil raspuns la zgomotul de la ambreiaj.
dRg
O chestie: arborele cotit si volanta nu se deplaseaza!!! Ele sunt fixe relativ fatza de bloc motor.
IRONICK
QUOTE(Man with ideas @ 14 Oct 2005, 08:17)
si determina printre altele deplasarea intregului asamblu arbore + volanta.....
Jocul pe care il are arborele cotit este foarte mic. O sa mai facem sapaturi, poate totusi ai dreptate . . . . desi problema este foarte veche la Renault, se prindeau si ei ca nu sunt chiar asa de . . .
Man with ideas
QUOTE(dRg @ 14 Oct 2005, 08:02)
O chestie: arborele cotit si volanta nu se deplaseaza!!! Ele sunt fixe relativ fatza de bloc motor.
*



Cateva zecimi desigur( pentru a se asigura jocul corect se pun semiinelele )

QUOTE(IRONICK @ 14 Oct 2005, 08:10)
Gresit.
*


Oare?
AL
eu am priceput ffff bine ce a zis "omul cu idei"... intr-un fel imi pare rau ca am fost dur la inceput deoarece se dovedeste a fi o persoana cu reale cunostinte de mecanica... doar ca in privinta sursei vibratiilor eu nu prea sunt de acord... adica nu m-a convins ca jocul axial de ordinul zecimilor sau sutimilor de mm, si acela format dupa multi km/multe ore de functionare, poate genera o vibratie.... sa nu uitam ca la unele Loganuri zgomotul e prezent de la inceput sau dupa primele sute de km.... sa fie oare vorba de jocuri prea mari inca de la proiectarea/executia/asamblarea motorului????????????????... e totusi Renault si suntem in secolul XXI

P.S. La motorul de Logan valorile normate ale jocului axial sunt: 0,045-0,252 mm (fara uzura calelor laterale, adica a cuzinetilor axiali, plasati la palierul nr.3) iar valorile normate ale jocului diametral: 0,028-0,054 mm.
Man with ideas
QUOTE(AL @ 14 Oct 2005, 08:19)
eu am priceput ffff bine ce a zis "omul cu idei"... intr-un fel imi pare rau ca am fost dur la inceput deoarece se dovedeste a fi o persoana cu reale cunostinte de mecanica... doar ca in privinta sursei vibratiilor eu nu prea sunt de acord... adica nu m-a convins ca jocul axial de ordinul micronilor, si acela format dupa multi km/multe ore de functionare, poate genera o vibratie.... sa nu uitam ca la unele Loganuri zgomotul e prezent de la inceput sau dupa primele sute de km.... sa fie oare vorba de jocuri prea mari inca de la proiectarea/executia/asamblarea motorului????????????????... e totusi Renault si suntem in secolul XXI
*


Salut Al,

Scuze si din partea mea....Eu doar am incercat sa privesc problema asta din pc. asta de vedere si nimic mai mult. Este posibil sa gresesc, nu zic,dar inca o data nu cred ca arcurile de la disc sa faca zgomotul asta. Un simplu semiinel ce nu are grosimea care trebuie duce la un joc mai mare decat cel permis...Poate ca nu sunt fiabile unele piese.Am "potrivit" seturi motor ( greutatea pistoanelor, a bielelor, jocul intre pistoane si camasi, fanta segmentilor etc. si dupa 2500 KM consuma ulei. Am desfacut setul si aveam o fanta la segmenti de 2 mm.Concluzia= piese proaste.
Man with ideas
QUOTE(IRONICK @ 14 Oct 2005, 08:10)
Gresit.
*



Mai oameni buni ce-aveti ? Am explicat cum m-am priceput eu...Repar de ceva vreme motoare de Dacie dar nu scriu literatura de specialitate. Mi-am dat si eu cu parerea si acum, ce-am starnit ? Pai daca nu ne dam cu parerea faceti o lista cu cei ce au dreptul sa-si dea cu parerea si ceilalti, supusi, citesc cu deosebit interes indicatile date de "comitetul tehnic" numit ( nu suna familiar celor dinainte de '89 ? )
Puteti combate o idee si nu sa desfintati pe cineva care incearca sa dea o explicatie.

PS Nu va luati dupa nick-ul meu. Eram intr-o lipsa de inspiratie cred, cand am ales nick-ul asta.
Man with ideas
QUOTE(IRONICK @ 14 Oct 2005, 08:10)
Gresit.
*


stiu despre ce vorbesc pt. ca de vreo 20 de ani repar motoare ( doar de Dacie, recunosc )

IRONICK, referitor la fraza de mai sus , vorbeam de jocul axial ( stiu ce inseamna ) nu ca acela este 100% cauza . Poate nu ai citit cu atentie....
Bineinteles ca cei de la Renault sunt muuuuuuuuuuuuuult deasupra mea in ceea ce priveste constructia autoturismelor
nik1965
Jocul axial nu genereaza batai in motor decit daca palierele pe care se aseaza cuzinetii nu sunt aliniate cu arborele (adica di prelucrare axa palierelor nu esta perfect paralela cu axa arborelui) lucru greu de crezut la motoare generatie 2000. Am avut asemenea problema la vechiul Oltcit (12TRS) fabricat undeva prin 2004 cind cei de la Craiova s-au scumpit sa cumpere din import scule pentru masina de prelucrat cartere, si pina s-au prins au fabricat multe motoare care datorita prelucrarii proaste a palierului uzau foarte repede cuzinetul central (5-6 sute de km) si aparea aceasta bataie care se manifesta in special la rece, dupa ajungerea motorului la regimul normal de temperatura totul are Ok. Eu am schimbat de 2 ori ambielajul si cuzinetii pina am gasit pe cineva care a lucrat la Craiova si am schimbat blocul motor cu unul de la un motor desmembrat de 1100cmc.
Insa fata de acest zgomot care se manifesta la Logan ( si eu l-am auzit de citeva ori, nu tot timpul) crestea in intensitate in momentul accelerarii.
Eu dau dreptate celor ce spun ca sunt arcurile de disc, si repet eu nu le-am auzit decit de vreo doua ori nu tot timpul, dar poate nu am fost asa de stresat ca sa stau cu urechea atenta la absolut orice scirtiitura/fisiiala sau mai stiu eu ce.
PS. cind mergeamla service cu Oltcitu motorul era cald si nu puteam sa demonstrez nimic, iar replica era "Asa face motorul de TRS pina se incalzeste".
JORJ
Debreierea in fapt elibereaza presiunea cu care este apasat discul de ambreiaj pe volanta. Mai in detaliu, cablul de ambreiaj actioneaza parghia (furca) care la randul ei impinge rulmentul de presiune, rulment care apasa pe "soare" (diafragma). La apasarea pe diafragma, aceasta anuleaza forta pe care o exercita asupra placii de presiune in conditii normale (pedala libera). Astfel la debreiere placa de presiune nu mai apasa pe disc, si nu il mai tine pe acesta presat intre ea si volanta motorului. Dupa ce se ridica piciorul de pe ambreiaj, discul este din nou presat intre placa de presiune si volanta si astfel, prin frictiune, preia cuplul de la motor si il transmite arborelui cutiei.

Debreierea in nici un caz nu apasa si nu deplaseaza nimic din motor. Ea misca o parte din mecanismele ambreiajului si anuleaza presiunea cu care este apasat discul de ambreiaj pe volanta motorului.

Practic la debreiere, discul de ambreiaj inceteaza sa mai fie antrenat de volanta prin frictiune si implicit angrenajele din cutie (pe care discul le antreneaza, fiind cuplat direct cu arborele cutiei) inceteaza sa mai fie antrenate de motor.

Ca atare eu continui sa imi sustin parerea ca debreierea nu are cum sa reduca un eventual zgomot produs de batai ale arborelui cotit ale motorului, intrucat nimic nu ar opri manifestarea acelui zgomot in situatia in care de debreiaza. As spune chiar ca in lipsa presiunii de pe volanta, eventuale astfel de batai s-ar auzi si mai intens.

Dar poate gasim vreun mecanic cu experienta in motoare de Dacie care sa ne mai lamureasca. Si apoi, la cati utilizatori sunt pe forum, poate isi mai gaseste si omu’ ceva clienti daca se dovedeste priceput, dar mai ales fervent pe forum.
streinu
De cand a dat putin frigul a inceput sa-mi scartaie si mie schimbatorul la introducerea in trepata a doua; dispare dupa ce se incalzeste putin, dar e enervant oricum.
a descoperit cineva cum se elimina scartaitul asta?
nik1965
QUOTE(streinu @ 14 Oct 2005, 14:13)
De cand a dat putin frigul a inceput sa-mi scartaie si mie schimbatorul la introducerea in trepata a doua; dispare dupa ce se incalzeste putin, dar e enervant oricum.
a descoperit cineva cum se elimina scartaitul asta?
*


Cu unsoare.
streinu
pai din cate am citit a aparut si dupa "unsoare"...ce fel de unsoare? unde se da?
ICET
Eu unul nu cred ca "celebrul zgomot de diesel",e provocat de jocul axial din simplul motiv:ca nu face permanent(la mine)si mai ales daca gasesc o pozitie mai spre in fata/spate a levierului(o tin cu mana)zgomotul dispare(atunci cand se aude).Parerea mea(si sunt convins)ca zgomotul este de la cutie ,dar ce componenta genereaza vibratia sau ce o fi....nu stiu!
Ralind
Salut baieti,

M-am hotarat sa ma inregistrrez si eu desi ,sincer urmaresc discutiile voastre de ceva timp . M-am hotarat sa ma inscriu deoarece si la mine a inceput sa se ingroase gluma !Incep sa am probleme din ce in ce mai mari.
Nu vreau sa va spun aici toate problemele care mi-au aparut la al meu Ambition,decat pe ultima si cea mai importanta(restul vi le voi impartasi cu alta ocazie):

1. Bucse trapez (cica, pt. ca nici ei la service nu sunt prea siguri).
Aud de ceva timp un zgomot la roata din stanga fata si a inceput sa se agraveze in ultimul timp iar raspunsurile pe care le-am primit de la cei de la service nu prea erau convingatoare.
Acest zgomot fier/fier este ca un fel de vibratie ,trepidatie care apare in mai multe situatii dar in special la balansul pe vericala al feței masinii.Apare cand merg pe drum denivelat oricat de putin denivelat ar fi sau cand virez pe loc stanga ,dreapta .
Daca cumva aveti cunostinte despre experiente similare ale altora va rog sa ma ajutați cu idei.
Cei de la service au zis ca este vorba de bucse trapez pe ambele parti si ca trebuie inlocuite ambele trapeze (stanga-dreapta) deoarece bucsile nu pot fi schimbate decat asa.Nici o problema pana aici dar deoarece un trapez costa 3,5 milioane ROL reparatia nu poate fi facuta fara aprobarea celor de la Pitesti care vor analiza pozele facute de cei de la service.Și aceasta analiza va dura circa 3-5 zile ,iar eu voi tremura pana atunci sa nu cumva sa imi cada roata la vreo groapa , denivelare sau viraj.
Ce ziceti ??????
Man with ideas
QUOTE(JORJ @ 14 Oct 2005, 12:25)
Debreierea in fapt elibereaza presiunea cu care este apasat discul de ambreiaj pe volanta. Mai in detaliu, cablul de ambreiaj actioneaza parghia (furca) care la randul ei impinge rulmentul de presiune, rulment care apasa pe "soare" (diafragma). La apasarea pe diafragma, aceasta anuleaza forta pe care o exercita asupra placii de presiune in conditii normale (pedala libera). Astfel la debreiere placa de presiune nu mai apasa pe disc, si nu il mai tine pe acesta presat intre ea si volanta motorului. Dupa ce se ridica piciorul de pe ambreiaj, discul este din nou presat intre placa de presiune si volanta si astfel, prin frictiune, preia cuplul de la motor si il transmite arborelui cutiei.

Debreierea in nici un caz nu apasa si nu deplaseaza nimic din motor. Ea misca o parte din mecanismele ambreiajului si anuleaza presiunea cu care este apasat discul de ambreiaj pe volanta motorului.

Practic la debreiere, discul de ambreiaj inceteaza sa mai fie antrenat de volanta prin frictiune si implicit angrenajele din cutie (pe care discul le antreneaza, fiind cuplat direct cu arborele cutiei) inceteaza sa mai fie antrenate de motor.

Ca atare eu continui sa imi sustin parerea ca debreierea nu are cum sa reduca un eventual zgomot produs de batai ale arborelui cotit ale motorului, intrucat nimic nu ar opri manifestarea acelui zgomot in situatia in care de debreiaza. As spune chiar ca in lipsa presiunii de pe volanta, eventuale astfel de batai s-ar auzi si mai intens.

Dar poate gasim vreun mecanic cu experienta in motoare de Dacie care sa ne mai lamureasca. Si apoi,  la cati utilizatori sunt pe forum, poate isi mai gaseste si omu’ ceva clienti daca se dovedeste priceput, dar mai ales fervent pe forum.
*


Salut,
Dupa cum probabil sti volanta este prinsa de arborele cotit asa incat si arborele este supus la o anume presiune ( in plan axial )
In momentul in care apesi ambreiajul presiunea exercitata muta ff putin si arborele cotit si are drept rezultat luarea jocului axial ( parerea mea ). Daca nu s-ar misca atunci care ar mai fi rostul semiinelelor ? (cele care preiau tocmai acest joc axial )Daca scoti un semiinel ( cel dinspre ambreiaj de ex ) in momentul in care apesi ambreiajul se misca arborele cotit ? Ce zici ?


PS: NU CAUT NICI UN CLIENT PENTRU NIMIC
Probabil ca este ultimea mea replica pe aceasta tema....Si asa imi pare oarecum rau ca m-am "aventurat"
JORJ
QUOTE(Man with ideas @ 17 Oct 2005, 10:03)
....
In momentul in care apesi ambreiajul presiunea exercitata  muta ff putin si arborele cotit si are  drept rezultat luarea jocului axial ( parerea mea ). Daca nu s-ar misca atunci care ar mai fi rostul semiinelelor ? (cele care preiau tocmai acest joc axial )Daca scoti un semiinel ( cel dinspre ambreiaj de ex ) in momentul in care apesi ambreiajul se misca arborele cotit ? Ce zici ?
...
*



Zic ca debreierea nu induce deplasari pentru ca nu impinge in arbore, dimpotriva anuleaza presiunea asupra arborelui. Si mai zic ca semiinelele cu pricina sau alte mecanisme au cel mai probabil rolul de a impiedica astfel de deplasari axiale.

Dupa parerea mea concluzia logica ar fi exact pe dos fata de a ta. Daca arborele ar fi generator de zgomote, in momentul debreierii (apasarii pedalei de ambreiaj), anularea presiunii axiale la care e supus prin intermediul discului de ambreiaj (si volantei), eventual l-ar lasa sa zburde si mai liber si asta ar putea amplifica ceva zgomote date de "batai" axiale, in nici un caz nu le-ar estompa sau elimina.

In ce priveste posturile tale, eu ti-as recomanda sa mai exprimi cate o idee, nu cred ca deranjeaza pe cineva. Ce ar putea deranja ar fi insa tonul afirmatiilor, aici nu ar strica putina moderatie (de sine). Iar daca se poate introduce si putina logica in afirmatii ar fi de vis, cel putin pentru cei ca tine, care, dupa cate pretinzi, au stat mult si bine pe langa motoare de masini.
Asa ca o idee logica de la un meserias e oricand binevenita. O idee care sa induca lumea pe piste gresite si expusa destul de agresiv este insa de mult mai putin folos, dar nu interzisa, deh.
Daca ai fi aflat de pilda ca un arbore de la cutie ar produce ceva zgomot in sensul asta ar fi fost mai plauzibil, dar pana la a gasi cauze foarte concrete, deocamdata ne dam toti cu parerea care ar putea fi cauze posibile, certitudini nu prea is.
Ideea adusa de tine deocamdata nu pare sa fie destul de plauzibila, dar poate alte idei ...
klaus
Astazi, fiind o zi mai rece am observat 2 lucruri interesante:
1. La rece motorul era mai putin zgomotos. s-ar putea sa ceara o schimbare de ulei.
2. Exista 2 zgomote de zdranganit, tot asa unul auzindu-se mai putin la rece.
- primul, mai slab (vreau sa zic mult mai slab), este indubitabil de la motor sau volant (si ambreiat, si debreiat, tot face)
- al doilea, care nu se manifesta "la rece" e cunoscutul zgomot de diesel. Dupa ce s-au mai incalzit treburile, a reaparut. Si intr-adevar dispare daca se forteaza maneta schimbatorului spre o viteza, fara debreiere.
Asta inseamna ca intr-adevar o parte din zgomot este datorata cutiei de viteze (cand e uleiul mai vascos nu se aude)
A ramas sa mai aprofundez problema...
adi131
Revenind la ambreiaj si la jocul axial al arborelui cotit, termenul de "bucsa de priza" va spune ceva? Unde e capatul pirghiei cablului de ambreiaj? Daca demontati cutia de viteze de pe autoturism ce ramine atasat de motor si ce ramine pe cutie? Sa stiti ca meseria se fura dar trebuie si inteleasa cum trebuie ! mad.gif

klaus
Asa suntem noi, mai pampalai.
Ne-ar prinde tare bine un sfat si o descriere din partea unui specialist.
Serios.

PS:
Ca sa nu fie confuzii, prin "descriere" ma refeream la mentionarea daca la motoarele K/E7J se mai introduc semiinele axiale pentru a elimina jocul axial al arborelui cotit, si daca bucsa de bronz din volant (de pe arbore de fapt), in care intra axul cutiei de viteze este de ... bronz sau este rulment cu ace, si daca este normal sa aiba joc de la inceput.
Plus ca problema se manifesta de la SLZ incoace, dar nu se manifesta pe DSN. Ce s-o fi schimbat pe SLZ ca sa apara problema? Oare?
andreic
QUOTE(klaus @ 17 Oct 2005, 20:39)
problema se manifesta de la SLZ incoace, dar nu se manifesta pe DSN. Ce s-o fi schimbat pe SLZ ca sa apara problema? Oare?
*


Ambreiajul ? Cat despre ''zgomotul de diesel'' care nu se mai aude cand este rece afara banuiesc ca este din cauza vascozitatii mai mari a uleiului din cutie. Asta ma duce cu gandul la ideea lui RDSIGN de a folosi in locul uleiului de cutie actual 75w80 unul mai performant 75w90.
burguif
QUOTE(Codrin @ 1 Mar 2005, 18:42)
am descoperit zgomotul dubios din stanga fata: suruburi slabite la scut  biggrin.gif . am scapat ieftin de data asta...
*



Am patit-o si eu. Si m-am dus la service si mi-au zis ca e frecvent "defectul". Ca nu le strang bine din fabrica.

M@tr|X|
Am observat de 2 zile ca suna ceva (vibreaza) la bord, in zona volanului. Chestia se intampla cand se scutura mashina din cauza drumului mai rau. In final am descoperit ca vibreaza capacul la suportul de volan.
M-am uitat eu pe acolo dar nu am gasit sistemul de prindere. Ma ajuta cineva?smile.gif
Codrin
zgomote si scartaieli

Daca te referi la ''cascheta'' care acopera volanul, pe lateral are 2 cleme, se ridica de acolo, se trage spre tine.

Daca e cel din spatele volanului, cel din 2 bucati, are in partea de jos 2 suruburi lungi care se pot strange.
lungan
QUOTE(Codrin @ 18 Oct 2005, 14:57)
zgomote si scartaieli

Daca te referi la ''cascheta'' care acopera volanul, pe lateral are 2 cleme, se ridica de acolo, se trage spre tine.

Daca e cel din spatele volanului, cel din 2 bucati, are in partea de jos 2 suruburi lungi care se pot strange.
*



O sa trag si eu mai cu incredere. Am vazut clemele, dar mi-a fost frica sa trag de "cascheta" mai tare, ca sa nu se crape. Buretele il am pregatit. smile.gif.
fizzo
mie-mi scartaie ceva prin zona consolei centrale.....se aude in dreptul celor doua aeratoare centrale, dar prin interior.
la inceput ma deranja scartaitul asta, acum m-am obisnuit cu el, parca ar fi un soricel care roade firele pe acolo.... radmasa.gif

mi-am zis: n-am avut probleme cu ea pana acum absolut deloc, de ce sa-mi bat capu' cu scartaitul asta?? da-l dracu'.... biggrin.gif

ma rog.....mai scartaie ceva si pe la geam...si pe la centura de siguranta....dar pe ansamblu e in regula masinuta.....

off topic:

sunt stresat de vopseaua de toata jena de pe loganel....si sunt obsedat de "gainatii atomici".... blink.gif
lungan
Am tras cat am putut de "cascheta" aia in fata si nu am reusit s-o scot. Cred ca are mai mult de 2 cleme. Poate sa-mi zica cineva exact cum se scoate?
Andy LGN
Pe drumuri cu denivelari aud un zgomot ciudat in dreapta spate (cred). Se aude ca un "cloncanit" putin infundat.
O fi vreun amortizor ceva ?
lungan
QUOTE(klaus @ 19 Oct 2005, 16:47)


Got it.
cicos
QUOTE(Andy LGN @ 21 Oct 2005, 11:00)
Pe drumuri cu denivelari aud un zgomot ciudat in dreapta spate (cred). Se aude ca un "cloncanit" putin infundat.
O fi vreun amortizor ceva ?
*


Nu e nici un amortizor. Incuietoarea de la usa face asa. Se rezolva partial (nu se inlatura definitiv zgomotul) daca pui sub bucsa aia de pe cuiul in care se prinde incuietoarea, niste vaselina sau silicon
andreic
Salut. Am si eu un zgomot in bord, undeva in partea dreapta, care se manifesta pe piatra cubica. Seamana cu un zdranganit de suruburi. Daca pun mana in mers pe bord deasupra airbagului psasager si apas usor zgomotul dispare. Am scos totul din torpedou ca sa fiu sigur. Stie cineva cum se rezolva??
Andy LGN
QUOTE(cicos @ 21 Oct 2005, 15:44)
Incuietoarea de la usa face asa.
*



Acel zgomot l-am sesizat inca de la inceput. Acum nu e acelasi. sad.gif
Se manifesta cu precadere atunci cand plec la drum cu masina. Dupa cativa km de rulaj se aude mai rar unsure.gif
bassfreak
de la o vreme, cand apas frana scartaie (nu haraie) tamburii pe spate, atunci cand masina sta pe loc. deci nu in mers, ci pe loc; ori de cate ori apas pedala se aude un scartait scurt.
trebuie schimbat ceva sau uns ceva?
cam de pe la 18000km a inceput sa se auda asa
madhorsefuzzy
QUOTE(andreic @ 23 Oct 2005, 15:36)
Salut. Am si eu un zgomot in bord, undeva in partea dreapta, care se manifesta pe piatra cubica. Seamana cu un zdranganit de suruburi. Daca pun mana in mers pe bord deasupra airbagului psasager si apas usor zgomotul dispare. Am scos totul din torpedou ca sa fiu sigur. Stie cineva cum se rezolva??
*



Salut. Zgomotul acela este de la prinderea butonului de activare/dezactivare al airbag-ului pasager. Se pare ca baietii nu s-au mai obosit sa-l prinda si pe el bine de bord. La mine zdranganea pe piatra cubica inca din primii 200 km. Ce nu am aflat sau mai bine nu m-am prins cum se poate el fixa. O sa il desfac si poate aflu ce e de facut.
lungan
QUOTE(madhorsefuzzy @ 24 Oct 2005, 22:40)
Salut. Zgomotul acela este de la prinderea butonului de activare/dezactivare al airbag-ului pasager. Se pare ca baietii nu s-au mai obosit sa-l prinda si pe el bine de bord. La mine zdranganea pe piatra cubica inca din primii 200 km. Ce nu am aflat sau mai bine nu m-am prins cum se poate el fixa. O sa il desfac si poate aflu ce e de facut.
*



Se fixeaza mai bine cu burete.
La cat burete am bagat in masina, cred ca trebuia inclus ca accesoriu. smile.gif.
vead
De ceva vreme sint obsedat de niste zornaituri care au aparut in spate in zona stilpilor si sub mocheta pe care sin prinse boxele .
Mentionez faptul ca am apasat tetierele la maxim jos si acum nu mai scot nici un sunet, pe linga asta am scos si mastile de la difuzoare si tot zornaie.
Am inpresia ca este de sub mocheta de la boxe sau din stilpi .
A mai patit cineva ceva asemanator?
Pe linga asta pe denivelari mai ales la viteza mica puntea din spate scoate niste zgomote ciudate ca niste usoare cloncanituri, la service nu am gasit decit ca in zona rotilor din spate , cablul de frina de mina ajunge in punte....am vazut ca este luata si vopseaua acolo de cit a frecat si culmea , in aceesai zona cablul mai are si un manson...dar care se pare ca nu atenueaza aceste zgomote.
La voi nu se aude nimic in spate sau nu ati avut curiozitatea sa stati si pe bancheta?
Codrin
Sub stalpi e tabla chioara si zangane plasticul care se loveste de ea.

In afara de capace, mai fac zgomot si boxele in sine, pe panoul usilor.

Rezolvare de 2,5 lei vechi: facut sul vreo 4 servetele (eventual parfumate smile.gif ) si pus intre boxe si panouri, sau intre capace si panouri, cum te lasa inima. Daca le pui bine nici nu prea se vad wink.gif
vead
QUOTE(Codrin @ 25 Oct 2005, 10:25)
Sub stalpi e tabla chioara si zangane plasticul care se loveste de ea.

In afara de capace, mai fac zgomot si boxele in sine, pe panoul usilor.

Rezolvare de 2,5 lei vechi: facut sul vreo 4 servetele (eventual parfumate  smile.gif ) si pus intre boxe si panouri, sau intre capace si panouri, cum te lasa inima. Daca le pui bine nici nu prea se vad  wink.gif
*


Zgomotul seamana cu ceva sirme care ating de tabla ...un fel de zumzet dar nu cu frecventa mare ...mai degraba zornait....ceva asemanator cu zgomotul tetierelor. Incearca sa dai cu palma in spatarul banchetei si sa vezi cum fac tetierele, daca scoti acest zgomot apare altul asemanator dar sub mocheta de pe panoul boxelor....incercati si voi!
Codrin
QUOTE(vead @ 25 Oct 2005, 13:37)
sub mocheta de pe panoul boxelor....
*


E slabita macaraua. La service daca nu vrei sa-ti bagi manuta smile.gif
Andy LGN
QUOTE(vead @ 25 Oct 2005, 11:18)
Pe linga asta pe denivelari mai ales la viteza mica puntea din spate scoate niste zgomote ciudate ca niste usoare cloncanituri, la service nu am gasit decit ca in zona rotilor din spate , cablul de frina de mina ajunge in punte....am vazut ca este luata si vopseaua acolo de cit a frecat si culmea , in aceesai zona cablul mai are si un manson...dar care se pare ca nu atenueaza aceste zgomote.
La voi nu se aude nimic in spate sau nu ati avut curiozitatea sa stati si pe bancheta?
*




Asta incerc sa aflu si eu (vezi posturile anterioare) smile.gif. eu ma speriasem gandindu-ma ca o fi vreun amortizor. Daca e cablul de la frana de mana m-am mai linistit. Eu aud acest cloncanit tot la viteze mici fara sa fie nevoie ssa stau pe bancheta din spate. sad.gif

O rugaminte : poti explica unde se afla exact acea zona de contact dintre cablul de la frana de mana si punte ? Poze ceva ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.