Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Cristi1980
QUOTE(Lostboy @ 7 Apr 2014, 10:03)
Ceva pare greșit. Ori vârsta, ori kilometrajul.
*


stai tu relax
daca iti spun ca masina mea are 33700, ma crezi?
nu judeca oamenii fara sa-i cunosti! poate masina a mai stat mult pe dr , si a mers putin in afara, mai mult in oras de-a lungul anilor excl.gif

8 Apr 2014, 23:38:
QUOTE(hspinache @ 7 Apr 2014, 09:20)
salutam,

Masina are 9 ani si 32000km ;
Am un zgomot care il percep pe spate stinga ; este un zgomot infundat si nu este permanent ;
Apare cind este o dezechilibrare de planitate pe axa roata drepta fata-rota stinga spate . ; pentru denivelari mici se aude de parca ar clipoci benzina in rezervor.

M-am uitat cit m-a taiat capul la bucse brat spate , loc de prindere amortizoare , prindere amortizoare sus si jos si nu am vazut nimic deosebit.

Este interesant ca la intrare in iarna , zgomotul era mai pregnant ; acum se aude mai rar .

La ce ma pot astepta ?
*


daca ai prostiile alea de bare dacia pe plafon, vezi ca atinge antena in prima bara de portbagaj ph34r.gif
Lostboy
QUOTE(Cristi1980 @ 8 Apr 2014, 23:31)
stai tu relax
daca iti spun ca masina mea are 33700, ma crezi?
nu judeca oamenii fara sa-i cunosti! poate masina a mai stat mult pe dr  ....

Ți se pare că sunt agitat?
Dacă îți dai cuvântul, te cred!
Nu am judecat pe nimeni. Doar tu citești fără să înțelegi.
Poate e un cuvânt mare. Eu zic să nu abuzezi de el.
Cristi1980
QUOTE(Lostboy @ 9 Apr 2014, 07:26)
Ți se pare că sunt agitat?
Dacă îți dai cuvântul, te cred!
Nu am judecat pe nimeni. Doar tu citești fără să înțelegi.
Poate e un cuvânt mare. Eu zic să nu abuzezi de el.
*


- cenzurat de moderator -
Si da ! 33700km am, kilometrii reali, ca si hspinache cu 32.000km
Si cu asta s-a incheiat polemica cu tine! Punct .

ptr userul Victorine, poti posta cum ai montat peretele antifoc de pe loganul diesel pe benzina?
Lostboy
Când nu mai argumente, apelezi la jigniri. Atât poți, e de înțeles. Dacă nu e ... de unde că ceri.
Victorine
M-am referit la insonorizantul de pe peretele anti-foc, la blana aceea pe care eu am dublat-o cu 10mm pasla auto. L-am montat asa cum se monteaza pe masinile pentru care e conceput, cu mentiunea ca la mine fiind masina din 2005 lipseau unele prinderi (suruburi sudate de caroserie pe care se introduce insonorizantul prin orificiile practicate in acesta si se fixeaza cu niste butoni lati din plastic prin infiletare). In partea superioara stiu ca se fixeaza sub clemele care prind si cablurile pentru reglarea farurilor, apoi peste pompa abs cred ca sta pur si simplu pe lonjeron si sub masina l-am prins cu coliere din plastic. E de vreo 4 ani cel putin pe masina fara probleme. Sunt imagini pe topicul cu insonorizarea. Reperul pentru dCi e mai mare in unele zone si are lipita si o protectie din aluminiu in zona traseului de evacuare.
In alta ordine de idei, care credeti ca e sursa acestui zgomot foarte enervant la masina mea in jurul a 2500 rpm? Mentionez ca de cand am insonorizat masina schimb treptele de viteza peste 2500, catre 3000 rpm astefel ca ma calca pe nervi zgomotul chiar si la cele mai scurte drumuri...
BennyORWO
Am o problema la loganul de la munca,un mcv 1.5 dci.
De ieri,a inceput sa apara un zgomot in bord,dar numai cand bag cheia in contact.
Se aude zgomot si vibreaza putin acul de la acceleratie.
Zgomotul se aude ca un fel de harsait.
Aveti idee ce poate fi?sau afecteaza cu ceva?
2012
Victorine, un esapament care nu e etans poate sa cauzeze un huruit sesizabil. Mai ales asta de Logan, care e oricum zgomotos si fara defectiuni.
Pentru turatia aia parca era si un rezonator, il mai ai?
Victorine
O sa ma uit sub masina la coloana de esapament, banuiesc ca la rezonatorul ala de referi.
2012
Da, cred ca trebuia sa-i spun 'batator acustic'.
Konstantin2010
Salutare !
Am o problema cu loganul meu,MCV 1.5dci 68 cai 2008 laureate.83000km,distributie schimbata la 61k.De joi seara am auzit la semafor un scarjait metalic dinspre motor cand luam de pe loc de volan la schimbarea directiei,se auzea la 2-3 secunde pret de jumatate de secunda,dar am auzit doar de 2-3 ori pana acasa de la servici(15km)ca si cand s-ar freca ceva metalic pe ceva metalic.In mers cand luam de volan din cauza zgomotului curent,nu puteam distinge ceva.
De ieri seara s-a acutizat problema,se aude acum de la relanti cum iau de volan pe loc sau daca pornesc a/c(chiar daca nu iau de volan).
O sa incerc maine seara sa pun si un film sa vedeti/auziti problema.

Pana ajung cu ea la service marti,am sanse sa fac 15-20km cu ea fara sa fac praf si altceva?
Initial am crezut ceva la servodirectie dar cum ziceam,daca stau pe loc la relanti fara sa umblu la volan si pornesc a/c se aude acelasi scrashnit metalic (circa 0.5 sec) la 2-3 secunde.De exemplu,cat fac 2 curse complete de volan se aude de 2-3 ori in secundele alea.
Daca ma incumet sa ajung cu ea la service ,am sanse sa stric ceva?distributie?Poate pica servodirectia pe drum(caz in care la ce sa ma astept(mai pot trage pe dreapta in conditii de siguranta daca am 50km/h?)
Orice sfat e binevenit!
Merci anticipat!
Urs
Tre sa fie o curea slabita. Asa imi facea cureaua de accesorii, adica cea ce-mi invarte fuliile alternatorului si a pompei de servo cand ajung la capat de cursa volan stanga sau dreapta si cateodata 2-3 secunde la pornirea motorului rece. Intr-o zi cand mi-am gasit timp am tensionat-o ceva mai tare si gata, liniste completa.
punktnet
Fulie de alternator blocata?
raoul.
Cu scuzele de rigoare fata de cei de dinainte cu zgomote la logan, va rog ajutati-ma sa identific sursa si la mine:
Se da un Logan 1.616v plimbat in Arad (multe treceri cu linia de tramvai) timp de 7ani cu 50k km.
se prezinta cu: directie imprecisa si troncaneli fata/spate.
dupa verificari am schimbat urgent capeti bara stg/dr , bielete dierctie stg/dr , ulei servodirectie. Directia a devenit precisa ca un ceas elvetian insa:
niste zgomote infundate au ramas, manifestanduse la schimbarea treptelor din 1 in a 2a (o fac mai brusc, la rpm scazut, mea culpa ) si la denivelari .
cateodata daca franez masina incet parca intra in rezonanta si se aud ca niste pocnituri/ troncaneli dese infundate ,
Aceste zgomote fantoma le simt venind din fata dinspre ambele roti simultan chit a iau o gropa cu o singura roata.
am zis ca or fi bieletele barii de stabilizare sau amortizoarele...deci le-am schimbat(erau in plan oricum ca facea masina ca o barca pe curbe, mai am pe spate sa le schimb).
Parca parca s-au diminuat zgomotele, masina o simt tot mai legata/stransa fata de cum am luat-o, dar tot sunt prezente, de data aceasta cu precadere pe stg.
la service-uri au verificat cu levierul toata bucsaraia de pe masina si s-a gasit o bucsa de la bratul stg fata ca fiind pe duca in rest totu e in ordine
Asadar...ce poate sa fie? ma gandesc la pivoti..dar de ce simt troncanitu asta infundat dinspre ambele roti, in special la viteza mica(oras). la vit mari nu simt. mai sunt prezente si cand virez stg sau dr peste denivelari, dar numai la denivelari
Multumesc anticipat

ps: in volan nu simt nici o bataie sau joc, si zgomotele imi dau impresia ca vind e la un ansamblu cu rol in amortizare pe lungimea masinii, nimic lateral
pps: la caseta de directie cremaliera are un joc longitudinal simtit la mana, ochiometric nimic, care e insotit si de un zgmot specific clanc clanc pe care eu il consider normal la ansamblu cremaliera roata melcata(asta din ce imi aduc eu aminte d ela organe de masini)

28 Jun 2014, 08:09:
Dupa o tura prin oras parca zgomotele s au accentuat si din troncaneli infundate acum aud un soi de scrasnituri cu usor iz metalic .
Foarye prezente la schimbarile de treapta 1 ~2 si 2~1 cand franez incet si cum ziceam parca intra in rezonanta. Am curatat franele cu spray, nu e de acolo
maru
banuiesc ca bucsile de la bara stabilizatoare le`ai schimbat, nu ? mai ales cele de pe centru.. cand ai schimbat amortizoarele flansele cum se prezentau ? daca iti face doar la denivelari e clar ca de aici trebuie sa incepi sa inspectezi
raoul.
Flansele de la amortizor erau OK ochiometric, rulmentii la fel, bas ca i am spalat si am bagat vaselina in ei de nor avut de la mama lor. Bucsile barii de stabilizare nu le am schimbat, la levier nu miscau si iarasi ochiometric erau OK comparativ cu bieletele barii stabiliz.
Cum am tot facut teste mai nou, rar, pocneste ceva in capatul rotilor. De data asta la rt dr. Cu viraj mare catre stg.
Pocniturile noi parca se simt si in volan motiv pt care la testele volanului se aude asaTroncaneli caseta directie Logan???: http://youtu.be/jlCcxB0M91E
maru
pai era vorba de denivelari.. la flanse si rulmenti ai procedat bine cum le`ai facut dar la bucsile de la bara stabilizatoare nu este suficient sa bagi doar levierul sau doar ochiometric deoarece bara freaca acel cauciuc pana il roade de tot si la denivelari iti poate atinge bara direct pe cadru (la cele de pe centru) si pe bascula (la cele din parti)
referitor la problema ca simti in volan ceva cand iei viraj sa nu fie vreo planetara (uita`te la piulita aceea mare dupa fuzeta daca este bine stransa) cu probleme sau vreun rulment cand il "ataci" prea mult (desi astia fac mai mult in linie dreapta)
raoul.
Am banuit bieleta antirasturnare pt simptomele tr1 catre 2 si incetinire...insa ochiometric parea in mintiel ei cea de pe masina. am schimbat-o si pe aia. maia m putin si am amsina noua pe dedesubt din cauza zgomotelor astea
2012
QUOTE(Victorine @ 18 Apr 2014, 17:13)
O sa ma uit sub masina la coloana de esapament, banuiesc ca la rezonatorul ala de referi.
*



La revizia anuala (7 ani) m-am uitat la coloana de esapament: rugina la greu, toba intermediara incepe acusi sa sufle, prinderea din fata abia se mai tinea (am intarit prinderea cu un colier, ca la cea din spate care se rupsese la un moment dat de tot). Zgomotul grav s-a diminuat, dar intermediara nu-si mai face treaba si trebuie schimbata.
raoul.
Am ajuns la un al 3lea mecanic, dupa ce am cerut recenzii la toate cunostintele in Timisoara.
Acesta a venit la un testdrive , a izolat si identificat imediat zgomotele dupa care a ridicat masina pe cric si a inspectat zonele
Concluzia:
-troncanelile, pocniturile si alte zgomote infundate vin de la bucsile basculelor fata si a bucsilor barii stabilizare
-trepidatul si scuturatul in tr1-2 vin de la ambreiaj, o problema des intalnita in care o portiune din disc se decaleste si de abia cand se incalzeste ansamblul functioneaza asa cuma fost gandit. Nu e nici o problema si ambreiajul poate fi folosit mult si bine
-jocul in volan stg-dr este de la caseta de directie, se simte la mana la roata, este normal si se poate diminua strangand surubul magic din spatele casetei

Actiuni: astept sa-mi vina bratele si astept sa vad cum se comporta masina dupa reparatie
Kojak
QUOTE(raoul. @ 7 Jul 2014, 09:41)
-trepidatul si scuturatul in tr1-2 vin de la ambreiaj, o problema des intalnita in care o portiune din disc se decaleste si de abia cand se incalzeste ansamblul functioneaza asa cuma  fost gandit. Nu e nici o problema si ambreiajul poate fi folosit mult si bine


Are dreptate, eu am aceleasi "simptome" de zeci de mii buni de km.
In afara de disconforul primelor 2-3 plecari de pe loc (parcare, semafor), la rece (prima pornire pe ziua respectiva), altfel n-are nici o treaba, functioneaza in parametrii la cei 156mii km.
Victorine
Si la mine aceesi problema, a fost mai accentuata dupa schimbarea kitului de ambreiaj, efectiv pana se incalzea (probabil) nu reuseam a plec de pe loc fara trepidatii. Acum s-a mai ameliorat, face doar la primele plecari. Initial am crezut ca n-a fost bine centrat sau pur si simplu era prost kitul (valeo). Altfel nu patineaza, trage bine.

In alta ordine de idei, de vreo 2 luni am un tarait enervant ca un zgomot de bruiaj, cum se auzea la radiourile alea vechi cand cautai posturile. Se aude de undeva din spatele filtrului aer mai pregnant la ralanti dar si in sarcina, insa atunci motorul e mai zgomotos. E intermitent si neregulat, se aude bine si din habitaclu, mai ales ca la revizia instalatiei de AC am renuntat la insonorizantul de pe peretele anti-foc (s-a cam distrus si l-am dat jos). Am crezut ca vine de la MPP asa ca am demontat corpul clapeta si MPP, curatat totul bine cu spray de curatat frane (fara sa dezasamblez MPP, doar cat am avut acces la capul acela), montat la loc si m-am autosugestionat cateva zile ca s-a rezulvat, dar iar face. O fi pe duca MPP sau e alta sursa de bazait/tarait? Ati mai patit careva?

Am uitat sa precizez, uneori, mai ales la rece, ralantiul fluctueaza, de-aia ma gandesc ca MPP e problema.

LE: Am gasit aceeasi problema pe topicul dedicat MPP. Inseamna ca ori nu l-am curatat destul de bine, ori e pe moarte...
ealex
Legat de acel "taraiat", aveam aceeasi problema, la relanti sau cand motorul era subturat. Am verificat si se slabisera suruburile de la carcasa filtrului de aer. Am adaugat niste saibe mai groase, pentru ca cele vechi erau uzate si e totul ok acum. Merita sa verifici.
Victorine
La mine prinderile carcasei sunt ok, am tampoane elastice noi pe fata (alea care se uzeaza din cauza vibratiilor) iar in spate am garnituri suplimentare. Sunt aproape sigur ca e de la MPP.
punktnet
MPP face asa. Il desfaci de pe clapeta si sub protectorul negru de sub cap, ii dai bine cu spray vaselina. Acea protectie se misca putin si ai loc pentru varful spray-ului.
bae
Problem reloaded: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=709249.

Scartie din nou pedala de frana la apasare usoara (la fix 8 ani dupa!).

Fost la servis: cica e un arc acolo care "geme". Plecat ca si la venit, adica au zis ca n-au ce-i face, ca au gresat tot ce se putea. Eventual sa dea jos pedalierul (chestie tipica Renault: pentru asta se mai dau jos vreo 10 repere), dar nu garanteaza ca dupa gresare va tacea.

A mai avut cineva problema asta si daca da, cum s-a rezolvat?
bae
Update.

Fost la alt servis (tot reprezentanta, ca deh, e mai priceputi): demontat pedalier (cel putin asa scrie pe deviz, ca la astia nu ai acces inauntru), gresat, rezolvat nimic. Concluzia: scartaitul se aude din pompa; recomandat schimbarea acesteia ca cica e incapsulata, nu se poate umbla in ea. (Mie imi par cam abureli, ca am vazut pompa desfacuta, erau niste membrane inauntru, nu vad ce poate scartai acolo.) Mai mult, data trecuta problema s-a rezolvat cu gresare la pedala, deci...

PS Nu ma astept la vreun sprijin pe acest forum, dar scriu in speranta ca voi gasi solutia si va fi util si altcuiva, fiindca desi am primit 0 replies ma indoi ca sunt singurul care s-a intalnit cu asa ceva.
bae
Update.

De cand cu gerurile astea pedala de frana s-a mai calmat, in schimb aia de ambreiaj este intarita si scartie ingrozitor: este un zgomot de metal/metal. Din fericire are bun-simt si dupa vreo 20 de minute de la plecare se linisteste incet-incet. (Si asta am mentionat la servisul la care am fost la inceput de decembrie si cica au gresat "furca"; dupa cum se vede, rezultat tot 0.)
toplacservice
bae

Cred ca este este nevoie de o verificare de rampa.
bae
Despre ce "rampa" este vorba?
vi_escu
An inceput sa scartaie roata stanga spate, drept acum in concediu.
kert
M-a chinuit o clămpăneală pe spate mult timp. De vreun an asa... n-o mai suportam. La fiecare hop mai scurt/abrupt se auzea pe spate un "tăcătăc" sau o suita de astfel de clampaneli.
Am verificat tot ce mi-a venit in cap:
- cabluri frina de mana;
- bara spate;
- am scos centurile, difuzoarele, plasticele de pe stilpii C, mocheta de pe polita luneta, etc.;
- am scos arcurile de la capota portbagajului;
- am golit portbagajul (inclusiv de mochete);
- intre timp am schimbat si amortizoarele;
- verificat traseu esapament si tot ce mai e pe sub masina;
- verificat/bandajat cuiele usilor;
- am scos chederul de la capota portbagajului;
- am scos tabla aia din spatele banchetei
- etc.
Degeaba...

Am mers cu portbagajul descuiat, dar legat cu un elastic si am pus o cârpa pe incuietoare (pe care o suspectam) - nimic, nimic...
Am observat ca daca scoteam spatarul banchetei, zgomotul respectiv disparea (bine... incep sa se auda altele - ca in portbagaj e o orchestra intreaga...).
Bun zic, e bancheta (spatarul), l-am fixat de dracii l-au luat si nimic - pur si simplu "nu atingeam" zona vinovata pentru ca bataile erau la loc in toata splendoarea lor.
Am obtinut exact aceleasi bătăi bătând usor cu pumnul in spatarul banchetei, daca deschideam capota portbagajului - se facea linisteeee - WTF?
Asa cum am banuit erau extractoarele de aer din portbagaj - n-as fi zis ca pot face asa un zgomot.
Cum imi explic eu fenomenul:
Zgomotul apare numai la denivelari mici dar bruste ale drumului. In acel moment cred ca, capota portbagajului creeaza o presiune in portbagaj eliminata prin extractoarele de aer. Desi ma mai gindisem in trecut la aceasta ipoteza, am eliminat-o eronat se pare, scoțând chederul de la portbagaj, dar se pare ca nu e suficient, aerul n-are timp sa iasa si deschide si extractoarele.
Alta explicatie n-am gasit.
Am blocat temporar extractoarele de aer "pe deschis" si a disparut clămpăneala asta cretina.
Acu' poate imi dati si voi o idee, ce naiba sa le fac, ca asa nu pot ramâne și nici sa le blochez inchise nu-mi suride.
Asta asa... aviz amatorilor care si-au insonorizat loganu' mai bine ca un "haudi" - glumesc desigur...

https://youtu.be/Ac2-sCWS7qw
crististreulea
apai fara suparare, dar trebuia sa stii de treaba asta inca de pe aici www.tutorialelogan.blogspot.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html

precis jucau extractoarele ale ain locaul ala...
kert
Nu joaca dom-le ca-s siliconate bine. Pur si simplu clempăie cum fac ele in mod normal, dar nu inteleg de ce se transmite asa o bocaneala in caroserie.
M-am inchis in portbagaj (si bateam in bancheta) ca sa gasesc sursa de zgomot si nu misca nimic altceva pe acolo decit aripioarele alea.
crististreulea
dubas, probabil eu nu le aud din cauza ca am izolat portbagajul si habitaclul.
IRONICK
QUOTE(crististreulea @ 20 Feb 2016, 21:32)
dubas, probabil eu nu le aud din cauza ca am izolat portbagajul si habitaclul.
*
... miscarea aerului dintr-un volum impinge aripioarele. Insonorizarea nu are nimic de a face cu asta.

Se pot aplica mai multe solutii, ingreunarea miscarii aerului din dreptul lor, izolarea lor de portbagaj si comunicarea cu habitaclu, ..
kert
De ce mi-era frica n-am scapat. Fac si extractoarele zgomot, dar de bocaneala n-am scapat.
Auziti-o si voi, cam asta se aude in portbagaj (in conditiile descrise mai sus cu 4 posturi).
[attachmentid=1628025032]
2012
Eu aud clar extractoarele cand inchid usa. Presiunea formata le ridica iar la coborare fac un mic zgomot.
Nu trebuie sa joace carcasa in tabla. Acolo sunt niste folii cu ceva greutati in partea de jos, care le inchid pe baza gravitationala (ceva cam ca la storurile textile). E de asteptat ca la hopuri sa se mai auda. Probabil se pot pune niste fasii de "burete" pe acele greutati, dar deja e prea mult in cazul unui Logan.
cosstti
Poate ai bucsele de la puntea spate facute varza.
Apuca cu inca cineva de spatele masinii si ridicati brusc in sus. O data si inca o data...
Se aude ceva?
kert
Bucsele nu par a fi varza...
[attachmentid=1628025411]
surube
Dar ai verificat sa nu fie rupt arcul acela de sub burduf la clapeta de la puntea spate? Rupe burduful si verifica!Eu am desfintat total burduful si am inlocuit arcul cu altul ceva mai moale cu spira mai subtire!
kert
Am gasit si am remediat/insonorizat "problema", dar nu m-am grabit sa scriu pentru a fi sigur ca de aici era.
Zgomotul era facut de protectia amortizorului care in timp (10 ani) s-a cam întărit (cauciucul burdufului) si a inceput sa cânte:

https://www.youtube.com/watch?v=IbS4xKDGIQ8&feature=youtu.be

IRONICK
QUOTE(kert @ 20 Mar 2016, 15:42)
Am gasit si am remediat/insonorizat "problema"
*
ASAM sau de firma?
kert
Sint protectiile originale (cu care a venit masina...).
IRONICK
Asta am inteles, ma gandeam ca le-ai inlocuit si intrebam cu ce ...
kert
Nu le-am inlocuit. Le-am dat jos si am infasurat niste banda izolatoare pe tija amortizorului (in partea de jos a burdufului limitator) pentru a limita cit mai mult jocul lateral al burdufului pe tija amortizorului, dar fara a-l freca si a tăcut. Sa vedem cit tine treaba asta...
gicuchistol
Am un prieten care are un Logan 1.6 din prima generatie
De vreo jumatate de an se aude un huruit cand merge in jurul a 2000 rpm. De vreo cateva saptamani sunetul a devenit asurzitor si tremura din toate inchrieturile cand se apropie de 2000 rpm, daca ii dam mai multe rpm sunetul incetineste
Oare ce sa fie?
Uneori pare ca o sa se dezmembreze toata si o sa ramanem doar noi in scaune si cu volanu in mana pe asfalt
Maskatu
Verificati si voi corpul clapeta sa nu traga aer fals, pe la garnitura inferioara. Zgomotul de unde provine? Turati-o pe loc si incercati sa depistati zona.
Cherubino
Bun găsit tuturor.
Subiectul de față este extrem de stufos și n-am avut răbdare să citesc toate cele 95 de pagini, motiv pentru care cer scuze anticipat dacă problema pe care v-o supun atenției s-a mai discutat cumva.
Așadar, în urmă cu o lună am devenit proprietarul unui Logan, model Ambiance 2009 1,4MPI, cu 85000 km la activ. Fostul proprietar a avut mare grijă de mașină, care din acest motiv arată și funcționează impecabil. Totuși, de cca. 10 zile, am remarcat apariția unui scârțâit prelung la frânare. Scârțâitul nu apare la frânări ușoare (care sunt dese în traficul urban), ci doar atunci când frânarea ajunge către punctul de oprire, atunci când este necesară apăsarea la podea a ambreiajului fie pentru amplificarea frânării sau pentru retrogradarea în treaptă inferioară. Chiar și așa, există momente în care nu apare scârțâitul. Zgomotul nu afectează eficacitatea frânelor (sau cel puțin eu n-am observat asta).
Oare există cineva care să mă poată lămuri asupra cauzei aproximative a scârțâitului și a eventualelor acțiuni de remediere a problemei?
Muțumesc.
klaus
Poate te uiti un pic la placute, la saboti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.