Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
bassfreak
care surub ?
asus
care prinde mecanismul centurii. banuiesc ca la ala te refereai. de 17 parca, pus jos pe stalp la imbinarea cu pragul. l-am strans chiar usor, nu stiu ce dracu s-a dus filetul, buba e ca nu surubul s-a bulit, ci filetul din caroserie.
bassfreak
aoleu, asta chiar e treaba nasoala! cum naiba sa se duca filetul cand ala trebuie sa fie printre cele mai rezistente puncte de fixare? incredibil! vezi poate faci tu ceva gresit..

aveam eu o teama fata de mecanismul ala, acum chiar ca nu mai umblu la el!
asus
ce Dumnezeu sa-i fac gresit. invers acelor de ceas sa-l desfac, in sensul ceasului sa-l bag la loc smile.gif ... pur si simplu la infiletare, cand am ajuns la capat, am strans ceva mai cu forta (a nu se citi nici pe departe fortat), si hopa, surubu brusc a-nceput sa se roteasca mai usor. oricum am 14900 km, saptamana viitoare merg la revizie si vad ce pot face atunci.
klaus
Eu pe berlina am mers cu scoatere din viteza fara calcare de ambreiaj mai bine de 5 ani, si mergea f. bine cutia cand am dat-o (vreau sa mentionez: chiar f. bine pentru o berlina).
1.6
O alta sursa de zgomote la denivelari/gropi poate fi si antena care este desfiletata cateva spire sau mai mult.La mine era aproape jumatate si facea zgomote intr-o veselie(nu le pot descrie dar dupa strangerea ferma a acesteia s-a diminuat) asa ca merita verificata si aceasta varianta.
La mine nu prea scartie usile(ce-i drept am bgat vaselina la greu de ceva timp mai mult "profilactic ") si nici alte componente prin masina insa scartie urat de tot repartitorul de care tre sa ma ocup si la hopuri mai serioase este o senzatie de zdranganeala in habitaclu care parca vine de peste tot.
Masina are 14000km facuti 90% in oras.
icriss79
Salut.
Urmaresc de ceva vreme ideile si rezolvarile problemelor semnalate pe forum si m-am hotarat sa intervin si eu, sa va cer o parere.
Vorbim de un logan laureate 1.6, 17500km, aprilie 2005, garantie extinsa, fara probleme deosebite. Exista o singura problema care ma enerveaza la culme si care a mai aparut si la altii: scartaitul repartitorului de frana spate la balansarea pe verticala.
Am rezolvat aceasta problema in service prin adaugarea de vaselina obisnuita / "speciala" / "lichida", etc de numai putin de 3 ori, problema reaparand dupa ceva timp. Ultima oara am apelat chiar si la Vocea Clientului, sperand ca mesajul catre unitatea de service sa fie inlocuirea pe garantie. Din nou, vaselina!
Explicatia sefului de garantii:"Nu putem schimba repartitorul, pentru ca el functioneaza normal, numai ca..scartaie!"
INTREBARE: Si-a schimbat cineva repartitorul de frana pe garantie? Daca da, zgomotul a disparut definitiv? Cum pot solutiona aceasta problema dar fara vaselina? Ce sa mai fac?! M-am saturat sa alerg prin service la "meseriasi" la fiecare 2 luni!
ICET
QUOTE(asus @ 12 Jul 2006, 18:23)
nu-i sanatos da e perfect posibil...de intrat e logic ca nu intra, dar de scos se poate scoate.
*


Si de ce nu ar fi sanatos??De intrat intra si fara sa apesi pe ambreiaj(e adevarat ca numai la o anumita turatie icon_mrgreen.gif )si nu caraie sau sa faca alt zgomot.Dar sincer nu vad ce s-ar strica daca se scoate fara abreiaj,ca eu la mai toate masinile pe care le conduc,le aplic tratamentul asta si nici una n-a tusit pana acum.
razvanis
eu cu toate masinile procedez asa (inafara de cele automate)si e foarte sanatos pt o masina sa eviti cat mai mult calcarea ambreajului.te tine mai mult discu de ambreaj.
-Scorpio-
nu calci ambreiajul la scos din viteza, il calci la bagat. unde-i afacerea?
DFA
Exact, uzura ambreiajului apare la cuplarea lui, nu la decuplare...
bassfreak
am rezolvat problema cu zgomotul din stalp !!! valuri.gif
zgomotul.. nu era chiar din stalp, ci din incuietoarea usii - partea care vine pe cuiul din stalp.

am descoperit ca atunci cand usa este deschisa sau intredeschisa(doar agata de cui) zgomotul nu se mai manifesta - sursa era clara.

rezolvare: inghesuit vaselina in mecanisme la toate usile

acum chiar sunt multumit de linistea de care am parte in masina.
rudibedy
Ieri mi s a intamplat ceva naspa rau de tot,precizez ca am masina aproape de 7 luni si are vreo 4680km, dupa ce am mers cam un km de acasa pana la scoal am vrut sa o bag in a 1-a si nu intra am incercat si a 2a , nu intra ,celalte viteze mergeau, motorul era pornit si bineiteles ca era ambreiaju apasat la maxim.Dupa multe incercari am reusit sa o bag in a 1a si in a doua, ma panicasem, sa mai intamplat la cineva?a1a si a doua opuneau rezistenta parca inainte de a trece de bobina aceea care impinge maneta in viteza.
tedy
ohmy.gif ohmy.gif
Ce bobina impinge maneta in viteza?Poate reusesti sa te explici mai pe intelesul nostru.Masina era pe loc? sau in mers?
rudibedy
eu nu stiu bine termeni astia mecanici , carnetul de conducere il am de anu trecut, loganu e prima mea masina.
Asa deci stiu ca nu intra in a 1-a cand merge masina din propria experienta si din cele spuse pe forum, am citit foarte mult forumu dinainte sami iau masina , cred ca din ianuarie anu trecut sau mai demult asta nu mai stiu sigur.
Deci mergeam cu masina eram pe cale sa ma opresc vreo 10 la ora si mia venit sa o bag in a 1a si nu intra (stiam ca nu intra dar am insistat...prostie dea mea), trebuia sa o iau pe o straduta la stanga , cand mam oprit am reusit sa bag a 1a si a doua si am mers putin si mam oprit ca ajunsesem la scoala, am scoso din viteza , mam oprit si am vrut sa o dau mai in fata am apasat ambreiaju , si am vrut sa o bag in a1a nu mergea pur si simplu , am apasat si mai tare pe ambreiaj cu toata forta si trageam si sa o bag in a 1a, am incercat si a doua si tot nu mergea , maneta mergea pana in capatul din stanga dar nu mergea in sus si in jos, am incercat sa o bag in a 3 4 5 si marsarier si mergea , am mai bagato de cateva ori in a 3 4 ca mam gandit casi da drumu, dar nu sa intamplat am mai incercat a o bag in a intaia si a 2 si tot nu mergea.Dupa ce mam chinuit un timp asa si deja ma gandeam sai chem pe aia de la dacia asistenta am reusit sa o bag in a 1a.

Asa ,la bobina aia , nu stiu cum ii zice , deci maneta merge in stanga si in dreapta si cand sa o bagi de exemplu in a 1a parca trece printro stramtoare asa ...nu stiu cum sa explic sper a intelegi
escobar
e recunoscut faptul ca la cutia de viteza agata in treapta 1 si 2 iar atunci cand se introduce in una din aceste trepte exista senzatia de a nu intra in viteza ar trebui sa faci un drum pana la service sa regleze timoniera
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7511&hl=agatat
rudibedy
Relat timoneria =costuri , eu nam bani de service deocamdata si acu vad ca mere bine adika nu sa mai blocat, ar daca se mai intampla, doamne fereste , sa ma duc, stiam ca agata in a 1a si a 2a la altele dar la a mea nu agata
sab197
QUOTE(rudibedy @ 15 Jul 2006, 01:00)
Relat timoneria =costuri , eu nam bani de service deocamdata si acu vad ca mere bine adika nu sa mai blocat, ar daca se mai intampla, doamne fereste , sa ma duc, stiam ca agata in a 1a si a 2a la altele dar la a mea  nu agata
*



Daca ai maisna in garantie...nu-ti face probleme de costuri.....e problema lor asta.....la mine mi se intampla cu marsarrier-ul asa dar "asa face toate".
rudibedy
dar daca ei zic ca nu intra in garantie tre platit
sab197
QUOTE(rudibedy @ 15 Jul 2006, 01:36)
dar daca ei zic ca nu intra in garantie tre platit
*



Eu merg cu orice problema la Meridian Vest si nu am avut niciodata probleme cu ei.....ba chiar mai mult mi-au schimbat si alternatorul pe garantie desi era vina mea dar nu aveau cum sa demonstreze......nu cred ca o sa se lege de chestia asta decat daca nu cumva e lovita sub cumva!
rudibedy
adika putea sa faca asa daca am lovito pe dedesubt?probabil ca am lovito dar nu rau....
prody
Hai ca usor-usor, incepem sa aflam si cauzele refuzului timoneriei biggrin.gif
rudibedy
dar daca era de la lovit pe dedesubt , nu trebuia sa faca atunci cand am lovito figuri , asta sa intamplat cu 2 luni inainte dar doar in fata la scut am lovito de bordura, nu cred ca are vreo legatura
tedy
Acum nu mi-o luati in nume de rau,dar e cam aiurea sa faci scoala pe o masina noua.Nu stiu cum percepeti voi aceste cuvinte "trageam de ea,ma opinteam....etc etc" dupa mintea mea orice cutie intra usor daca ai rabdare cu ea,adica sa te porti sofereste,daca incepi si tragi de ele....se alege prafu in cateva luni.Si pe undeva ii cam cred si pe aia de la ziare cand scriu atatea defectiuni la Logan,chiar imi vine si mie sa cred ca e cea mai proasta masina de pe fata pamantului.Totusi realitatea e alta....bafta
On topic:Cand vezi ca nu intra pune-o "in buze" si asteapta sa scada turatia motorului.Daca nu vrea mai debrauaza inca o data....fii si tu mai cu rabdare cu ea,poate se mai aseaza.Bafta
emanu450
La mine, cam de o luna de zile, cand pun I-a si pe urma a doua, simt ca un "harsait" ca sa ii spun asa modo-groso, parca s-ar freca un metal pe metal, dar repet, numai cand pun I si pe urma dau II. Ce sa fie oare?
A, si capul schimbatorului a inceput si el sa joace nitelus, dar nu foarte tare. La inceput am crezut ca e de la el, dar am schimbat numai cu mana pe bratul schimbatorului si la fel de "urat" face.
Oare ce e? S-a dus ceva la cutie sau trebuie uns pe undeva?

Am uitat sa precizez: "harsaitul" se simte in momentul in care schimbatorul e deja tras in stanga pt a baga I-a si pe urma a II-a, si nu in momentul in care intra in viteza, deci doar in cursa aceea scurta pe care o face inspre fata sau in spate pt schimbare!
prody
Cauta si tu in forum, stiu ca am citit mai demult problema asta. La tine nu agata, trebuie unsa timoneria cu vaselina pe undeva.
red_oct
Salutare fratilor! Uite si primul meu post pe acest forum smile.gif
In sfarsit am reusit si eu sa termin de citit acest interminabil topic, dupa cateva zile bune de "munca". Spre surprinderea mea, constat ca sunt norocos comparativ cu altii de pe aici (cel putin pana acum, am fost scutit de multe din zgomotele "uzuale"). Am un logan 1.4 mpi de o luna, 1001 km la bord biggrin.gif. As avea si eu totusi niste intrebari:
1. In momentul in care trag mai zdravan de motor, adica accelerez cat se pote, fara a subtura masina (vorbim de la 2000-2500 de ture in sus), se aude un zgomot de la motor aproape identic cu "tacanitul avansului" la vechile dacii. Zgomotul apare in orice treapta de viteza (nu iau in considerare treapta I si II, deoarece trec f repede de ele la o accelerare mai serioasa si nu sesizez zgomotul). De unde ar putea sa apara acest zgomot? Ar trebui sa-mi fac probleme? Benzina pe care o folosesc e de 98 de la Rompetrol, deci as exclude varianta asta.
2. In momentul in care stationez, cu frana de mana trasa, daca misc masina (ma ridic din masina, sau ma asez, sau o misc cu mana din afara) se aude un "cloncanit" destul de puternic la rotile din spate. Daca frana de mana nu e trasa, pot sa misc masina cat vreau ca nu se mai aude. E vre-o problema, sau e un zgomot normal? De unde apare?
3. In legatura cu zgomotul de disel pe care-l face masina la relanti, am citit ce s-a scris si am inteles ca e relativ normal, dar nu m-am lamurit intr-o privinta: problema se agraveaza in timp? (ma refer la anumite defectiuni care ar putea aparea datorita sursei zgomotului)
klaus
1. Banuiesc ca auzi injectoarele, care sunt destul de zgomotoase, fiind piezoelectrice. Sa vezi cum suna injectoarele de Opel (astra H de ex.), zici ca zdrangane o cutie metalica cu bile (la unele astra, in special G, exista insonorizant pe injectoare)
2. E normal, de la frecarea tamburilor cu ferodourile spate, odata cu schimbarea garzii la sol 9cand te rdici din masina)
3. Eu pana acum nu am auzit de agravare, nici la logan nici la alte modele Renault.
bassfreak
as putea spune ca la mine a crescut in intensitate zgomotul de diesel dealungul timpului, dar creste zic eu si odata cu temperatura - cand motorul este cald se aude mai tare
IRONICK
Si cand este aerul conditionat pornit se aude mai tare . . ca relantiul este mai ridicat.
IRONICK
QUOTE(klaus @ 17 Jul 2006, 15:06)
la unele astra, in special G, exista insonorizant pe injectoare)
*

Adica asta: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=483462
mario1980
QUOTE(bassfreak @ 14 Jul 2006, 18:18)
am rezolvat problema cu zgomotul din stalp !!! valuri.gif
zgomotul.. nu era chiar din stalp, ci din incuietoarea usii - partea care vine pe cuiul din stalp.

am descoperit ca atunci cand usa este deschisa sau intredeschisa(doar agata de cui) zgomotul nu se mai manifesta - sursa era clara.

rezolvare: inghesuit vaselina in mecanisme la toate usile
*



Zgomot cu aceeasi sursa aveam si eu, dar la usa drepata spate. Cuiul a fost pozitionat mai jos decit trebuia, usa in loc sa se sprijine pe el, era chiar apasata in jos de cuiul respectiv, cind era inchisa.
Rezolvarea a fost sa inlocuiesc bucsa neagra de teflon (cred) de pe cui, cu una bucata de furtun de 8, de cel care are insertii de ata in diagonala, colorat (albastru, ca masina smile.gif ), dar ce-am pus eu avea si un strat de cauciuc la interior(si din asta va recomand si voua), deci, oricum apare mai mult negru. Daca cineva vrea sa foloseasca solutia dar nu-i place ca se vad atele din el, sa-l lase inainte vreo citeva zeci de minute bune in ulei ars, ceea ce va determina colorarea atelor in negru datorita absorbtiei uleiului. Furtunasul a intrat putin "ajutat", diametrul este putin mai mare decit al bucsei originale, si pe linga faptul ca acum este liniste din ona respectiva, se pare ca rezista chiar destul de bine... Iertati-mi descrierea furtunului, dar daca mergeti in magazine specializate, sigur va veti da seama care este.
...pe drumul cel bun! biggrin.gif

P.S. @red_oct, zgomotul chiar s-ar putea sa fie de la avans, dar nu trebuie sa te ingrijorezi. Puterea maxima a acestor motoare se obtine cind arderea are loc in apropierea regimului de detonatie. Din acest motiv computerul motorului "cauta" tot timpul acest punct si impinge avansul in trepte, pina motorul atinge prima detonatie, dupa care il scade putin, si apoi iar incepe sa-l creasca, si tot asa... Asta s-ar putea sa fie cauza zgomotelor infundate care se aud din motor, cu o anumita ritmicitate, dar mai mica decit cea a aprinderii. Sint chiar acele detonatii care apuca sa se manifeste.
Aud Cielo-uri pe strada care fac mult mai rau, chiar par ca le tacane avansul la propriu...
red_oct
Trecand eu de 1000 km, am fost mai devreme sa vad si eu ce poate masinuta peste 3500 de ture. Toate bune si frumoase, avand in vedere ca inca nu am trecut de 3000 km, deci la o putere mai mare ma astept mai incolo, numai ca am inceput sa aud si eu niscaiva zgomote sad.gif. In primul rand, dupa 3000 de ture incepe sa scoata un sunet destul de intens in spate, care cred eu ca e esapamentul care vibreaza zdravan si se loveste de protectia aia termica. Un alt zgomot constatat este la contactul dintre rotita de plastic pentru reglarea scaunului din dreapta si musamaua de pe scaun.
In mare cam astea ar fi zgomotele in plus fata de cele pe care le-am semnalat mai devreme. Le consider niste zgomote, ca sa zic asa, normale la pretul asta si acceptabile. Sper sa ramana doar astea. Oricum, nu am sa merg eu foarte mult pe la turatii de peste 3500 - 4000, decat "la nevoie" cool.gif
Faza este ca de cand am inceput sa citesc topicul asta am devenit cam obsedat de zgomote, scartaieli, etc. Am inceput sa merg si cu muzica oprita blink.gif Nu ma mai recunosc tongue.gif E cazul sa-mi revin biggrin.gif
Toate bune!
icriss79
QUOTE
INTREBARE: Si-a schimbat cineva repartitorul de frana pe garantie? Daca da, zgomotul a disparut definitiv? Cum pot solutiona aceasta problema dar fara vaselina? Ce sa mai fac?! M-am saturat sa alerg prin service la "meseriasi" la fiecare 2 luni!


Se pare ca sunt singurul cu problema asta... sad.gif
Klaus? Vreun sfat? unsure.gif
IRONICK
Sau schimbat piese mai scumpe decat repartitorul ala pentru scartaituri . .
marksman
Cand sa zic c-am scapat de scartaieli majore, iaca inca una. In stanga-spate se aude un zgomot (culmea! numai in anumite conditii - 50 km/h, drum mai denivelat) ca niste saibe care se rostogolesc intr-o cutie de plastic. Habar n-am ce poate fi; am scos tot din portbagaj, am miscat si de capacele difuzoarelor si de ornamentele de pe montantii C si zgomotul tot acolo-i, numai ca se aude mai rar.
IRONICK
Posibil sa te inseli cu zgomot venit din spate . . la mine se auzea din dreapta si sa rezolvat prin prinderea mai ferma si adaugarea de burete a cubuletelor din usa. (alea de protectie impact . .)
DFA
Illusi0n, e foarte probabil ca acel zgomot specific să fie provocat de mecanismul de blocare al unei centuri din spate, e o bilă acolo care se "plimbă" și face acel zgomot. Rezolvarea: se introduce o bucată de pâslă sau cauciuc între mecanismul centurii și tabla poliței de care e prinsă cu un șurub.
marksman
Multumesc IRONICK si DFA pentru sfaturi.

@IRONICK: zgomotul sigur vine din spate, nu din usa dreapta. De ce? Pai daca intorc capul la stanga (cu grija mare pe drum) atunci il aud mai puternic.

@DFA: ultima data cand am avut probleme cu bilutele alea de la centura, meseriasu' din service a zis ca a pus acolo niste vaselina. N-am desfacut sa vad ce a uns, si nici n-am putut sta langa masina.
vead
QUOTE(Illusi0n @ 18 Jul 2006, 11:32)
Cand sa zic c-am scapat de scartaieli majore, iaca inca una. In stanga-spate se aude un zgomot (culmea! numai in anumite conditii - 50 km/h, drum mai denivelat) ca niste saibe care se rostogolesc intr-o cutie de plastic. Habar n-am ce poate fi; am scos tot din portbagaj, am miscat si de capacele difuzoarelor si de ornamentele de pe montantii C si zgomotul tot acolo-i, numai ca se aude mai rar.
*


Zgomotul tau cred ca este de la bilele centurilor de siguranta spate.
Daca ai de gind sa umbli acolo sa sti ca e destul de nasol, eu chiar am stricat-o pe cea din mijloc.
Asadar zgomotul apare de la o bila ca cea de rulment care face parte din mecanismul de roluire a centurii si se afla undeva pe lateralul mecanismului respectiv
Cutiuta cu mecanismul centurii are in partile laterale doua capace de plastic, unul dintre ele protejeaza platbanda arc , care aduna centura si cealalta mecanismul cu crichet pe unde se afla si acea bila.
Pentru a scapa de zgomot eu am pus putina vaselina un locasul bilei <nu se pune multa vaselina deoarece in caz de soc, centura nu se mai blocheaza...asta e rolul bilei>
Eu am stricat centura deoarece am desfacut prima data capacul din partea arcului , care mi-a sarit afara si nu am mai reusit sa il roluiesc asa cum trebuie, pe linga asta a cam trebuit sa rup niste cepuri de plastic cu care sint clipsate capacele deoarece nu am prea putut sa le desfac fara sa le rup, dar am rezolvat lipsa lor cu ajutorul unor bucatele de sirma cu care am prins capacele.
Concluzie finala- Ai grija sa nu desfaci capacul sub care se afla arcul si sa nu pui prea multa vaselina in locasul bilei.
Imi pare rau , dar nu mai imi amintesc pe care parte este arcul iar in legatura cu stratul e vaselina....o pelicula de max un milimetru grosime.
Bafta
asus
daca sunt la fel ca la SuperNova, bila e in lacasul alungit. arcul e in lacasul rotund. sunt 80% sigur, ieri am desfacut sa ung bilele la o SuperNova si deja 20% nu mai sunt sigur....cred ca de la bericile date de proprietar drept rasplata icon_mrgreen.gif
klaus
Am pus eu niste imagini cu centurile de siguranta desfacute la
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=480488
yulla
Cand sunt cuviteza a 5-a se aude un fluierat foarte puternic.Aveti idee de la ce poate fi?
klaus
cand esti cu viteza 5 unde? Pe rampa?
Cu motorul pornit?
Se aude unde? In portbagaj?
alinakes
Cu geamul inchis / deschis ?

AC-ul pornit / oprit ?

Cati km/h ?

Ce tipuri ( firma ) de cauciucuri ai ?
yulla
Normal .... la drum intins, cu viteza de peste 80Km/h.Se aude indiferent daca e geamul inchis sau deschis.Si sincer nu cred ca e de la pneuri.Eu magandesc ca nu mai am deajuns lichid in cutiade viteze.Spun asta pt ca amobservat scurgeri la cutie.
Pls help me.
DFA
huh.gif Eu nu înțeleg de ce mai stai de vorbă cu noi, în loc să te duci la service!
dragosmanea
Daca ai observat scurgeri de ulei din cutie atunci mergi la service instant. Nu e treaba care sa o mesteresti tu. Dar sigur era ulei? Sa nu fie condens de la aerul conditionat daca ai observat pe asfalt.
bassfreak
QUOTE(yulla @ 20 Jul 2006, 12:50)
Normal .... la drum intins, cu viteza de peste 80Km/h.Se aude indiferent daca e geamul inchis sau deschis.Si sincer nu cred ca e de la pneuri.Eu magandesc ca nu mai am deajuns lichid in cutiade viteze.Spun asta pt ca amobservat scurgeri la cutie.
Pls help me.
*



poate fi de la antena - da jos antena sau las-o mai in jos si vezi daca mai face.
scurgerile pot fi de la condensul AC.
lau_swat
Offtopic mare: Stie cineva daca vata insonorizanta este un inlocuitor bun pt fonomin, intreb pt ca un reprezentant al Minet in Timisoara mi-a spus ca nu au fonomin la fabrica, nu intra in productie decat pt comenzi foarte mari si mi-a recomandat acest produs, a zis ca are cam aceeasi grosime ca fonominul(~0.8 cm) si ca ar fi un inlocuitor bun. Ce ziceti? Ati auzit de acest produs?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.