Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
tzeegunoo
QUOTE(tzeegunoo @ 2 Mar 2010, 12:40)
Salut! la loganul meu a aparut un nou scartait: pe prima suta de metri de la plecare dupa o perioada mai lunga de stationare , se aude un scartait la fiecare accelerare sau decelerare in prima treapta de viteza. Dupa 100 de metri amuteste. Se aude mai tare cand deschid geamul , deci cred ca este ceva de sub masina. Suspectez bieleta de preluare cuplu(al treilea suport al motorului). Daca o ung cu WD40 afecteaza cumva acel cauciuc al suportului?
*



Intr-un final am gasit sursa zgomotului : protectia termica de pe galeriile de evacuare imediat cum ies din motor atinge galeria atunci cand e rece. Cand se incalzeste , se dilata , nu mai atinge galeria si scartaitul dispare dupa 100 de metri parcursi.
cosminsz
Poate ajut pe cineva...
la viraje pe loc sau la viteza mica se auzea un scartait la roata ( gen cauciuc pe cauciuc) s-a rezolvat prin schimbarea capatului de bara - a intrat apa, mizerie la el...
Bad_Wolf
Zgomotul ala de "bile in bord" poate fii si de la prinderea bordului in sine , si la mine se manifesta asemanator doar dimineata cand e rece si plasticul inghetat dupa ce merg un pic cu ea si se incalzeste in habitaclu se diminueaza . Rezolvarea ar fii (inca nu am incercat dar o sa incerc ) sa strangem toate suruburile care tin bordul. Din tutorialele aparute pe net pe un forum asemanator am vazut ca bordul se prinde in 5 suruburi , ar fii 2 in partea de jos pe laterala(acoperite cu un plastic ) in partea de sus deasemenea in laterale acoperite cu plasticul care pleaca de la bord spre plafon si unul dupa casetofon. Acel surub de dupa casetofon cred ca s-a slabit , deoarece daca bag mana in aeratorul care sufla aer spre parbriz si trag spre mine se simte un mic joc. O sa desfac si sa strang toate surburile astea in speranta ca o sa scap de scartailelile aferente .
mariuscond
N-ai sa scapi...
Eu le-am strins. Problema a reaparut. Problema este ca "dinții" aia de plastic care intra in ghidajele de tabla freaca acum plastic pe tabla. Cind e rece bordul (deci plasticul e contractat) jocul e mai mare si pocniturile mai dese.
Acei "dinți" sint inveliti din fabrica cu putina banda textila care s-a tocit cind s-a dilatat bordul vara, iar iarna cind se contracta apare jocul.
Am invelit dintii aia cu banda textila si problema a reaparut desi n-ar fi trebuit. Prostia mea a fost ca am facut operatiunea iarna cin pocniturile erau "disperante" si cind a venit vara, bordu' s-a dilatat si a taiat/tocit iar banda textila. Deci operatiunea trebuie facuta vara cind bordul e cald (dilatat).
Solutia definitiva este o prindere elastica: ma gindeam sa "iau la pilă" si sa-i imbrac intr-un strat de cauciuc/furtun ceva... care sa-i permita o oarecare flexibilitate la alternantele cald/rece.
Greu de facut fara a da bordul jos.
Bad_Wolf
Le-am strans , parca nu mai face blush.gif , dar chestia e ca acum s-a incalzit afara si nu pot sa-mi dau seama exact biggrin.gif, am desfacut casetofonul dar surubul acel de dupa nu era slabit , erau slabite cele din laterale sus/jos .
mariuscond
Pai da... si la mine e liniste acum - a venit caldura.
mariuscond
Ma dispera un zgomot nou. Un bâzâit care se aude in decelerare/frână de motor in zona bordului pasager, cam pe la airbag.
Am verificat asa:
- stâlpul A
- toate firele din spatele bordului (sint "bandajate" si legate bine)
- am tinut apasat pe bord/airbag/ usa torpedoului, am golit torpedoul, buzunarul usii
- cablul de antena precum am zis e fixat ca lumea
- am scos plasticul din exterior in coltul parbrizului
- am reglat aeroterma in fel si chip (ma gindeam la pârghiile acesteia)
- am mers cu usa torpedoului deschisa la max.
Nu stiu ce sa mai verific... Ce mi-o fi scapat?
mariusciprian78
ceva asemanator se auzea si la mine si era de la conductele acelea de la ac care duc spre caroserie in comp motor.le-am prins cu un colier de plastic intr ele si gata.
bobo77
Cand se aude, daca apesi pe aeratorul pasager mai face?
mariuscond
Face... în gura ma*** lui de bâzâit... mad.gif
Zgomotul e similar ca sa zic asa, cu vibratia unui bețișor din ala de mestecat in cafea, prins la un capat.
tzeegunoo
"Dincolo" ai verificat? Adica : grilajul de sub stergatoare , vasul de lichid de parbriz , capacul de la filtrul de aer, coltarele de plastic de pe parbriz(jos ,stanga si dreapta)? Si eu am zumzaitul asta si banuiesc capacul de la filtrul de aer , ca s-au intarit distantierele alea de cauciuc , dar nu am apucat inca sa pun cate o saiba.
mariuscond
Parea a fi inauntru. Acu' a tacut singur si sper sa nu mai revina.
tribunul
S-a incalzit afara si s-au mai dilatat materialele.
lupul-sur
Este posibil sa ai gunoaie in sistemul de aer conditionat. Si eu avea zgomotul ala inainte sa imi pun filtru de polen. Sper sa nu mai apara.
bertyy
sincer... n-am avut rabdare sa citesc tot... sunt 86 de pagini smile.gif sunt sigur ca cine a atins subiectu dar nu l-am gasit....

deci se aude un zgomot foarte urat de la usile din spate.... la toate denivelarile.... si la cele mai mici... zgomotu e foarte urat... de parca ar sta sa cada usile sad.gif

aveti vre-o idee ce trebuie schimbat? sau care ar fi problema?

ms mult
BZN
Scartaie chederul sau joc mare in cui. Posibil ca bucsa de pe el sa aiba uzura accentuata.
johnnybegoode
AM DESCOPERIT DE LA CE SE AUDE ZORNAIALA DIN BORD (in speta cea din partea stanga, dar cred ca e aceeasi problema si in partea dreapta) dar la mine s-a manifestat in partea stanga....Solutia este una destul de radicala, dar va spun ca SE MERITA...Dupa ce am desfacut de 1000 de ori ornamentul gri de la stalpul din stanga si am strans si restans surubul care tine bordul (inclusiv, bureti, superglue, etc, etc si care mai de care solutii bezmetice) astazi mi-am dat seama ca pana la urma vine de undeva din interior asa ca am desfacut cochilia de deasupra volanului (se trage de marigi in sus si apoi cu totul inspre sofer...Se desprinde mai greu dar va spun ca iese sigur (nu am citit nici un tutorial dar m-am ghidat dupa bunul simt)..Asa, apoi trebuie desfacut ornametul care "inveleste" partea de jos a volanului (are doua suruburi pe dedesupt in partea de sus) Desfaceti-le cu un torx (este singura scula pe care am folosit-o de altfel) - nu va faceti griji ca nu cad, au filet pana la capat- si desprindeti cele doua jumatati: partea de sus se trage efectiv in sus iar cea de jos are clema de plastic in partea de jos si iese tot asa, tragand spre sofer...Peste ceasurile din bord mai este un ornament de plastic care are doua suruburi jos, desfaceti-le si trageti spre dvs cu grija, are un bolt de plastic in mijloc si trebuie un pic de atentie sa nu-l rupeti...OK, acum se vad cele 4 suruburi care tin ceasurile de bord, desfaceti-le pe toate patru si scoateti suportul de ceasuri..Are doua cabluri, eu n-am vrut sa le desfac ca sa nu-mi dea vreo eroare asa ca le-am lasat pe bord...Este un un manunchi de cabluri gros care vine peste o teava metalica, trageti de colierul de plastic din stanga care le leaga de acea teava si cu o lanterna uitati-va in partea stanga sub bord si ve-ti vedea problema noastra scartiitoare-zornaiotoare...Bordul are un pinten de plastic, destul de lung care intra intr-o bucata de metal prinsa de caroserie...Ce am facut eu: am bagat un patent (nu mai intrebati cum, m-am zgariat destul de bine (precizez ca am maini destul de mici) si am indoit pe cat am putut bucata aia de tabla spre interiorul masinii..Atentie, pare subtire dar este destul de dura..Nu cred c-am reusit s-o indoi mai mult de 1-2 mm si apoi am bagat un spray cu ulei din ala cu teava prelungitoare si am facut vreo 2 fasuri prin zona in care plasticul se atinge si metalul...Am sters cu un servetel surplusul de ulei ca sa nu miroase pe acolo , am prins ceasurile cu un surub si am facut un drum pe strada...STUPOARE: dupa vreo 3 ani de zile de zornaieli ingrozitoare si un milion de nervi: LINISTE TOTALA...bine, exceptand celelalte alte mici scartieli clasice ale Loganului, dar care nu le mai dau importanta de mult...Deasemenea cred ca am gasit si rezolvarea zdranganelilor din portbagaj: an coborat cu vreo-un 1-2 mm inelul de metal cu tot cu suportul de plastic care este fixat de sasiu in partea fixa a portbagajului si am pus o garnitura de cauciuc intre cele doua bucati de plastic care inchid portbagajul...Deasemenea am schimbat toate patru bolturile de fixare a portierelor cu altele de la modelul PH2 si va spun ca parca am si cand era noua nu era asa de silentioasa...Mentionez ca: am 45000 km, drumul spre casa (vreo cateva sute de metri este din beton cu jdemii de santuri, denivelari si alte gropi) dar acum, dupa ceste opratiuni, mai ca-mi vine sa cred ca au turnat asfalt pe Valea Viei (cartierul meu rezidential... biggrin.gif )...Am pus toate plasticele inapoi cu suruburile aferente (spre surpriza mea nu mi-a ramas nici unul) si am repetat de doua ori aceasta distanta pe drumul mentionat...LINISTE...Doar zdruncinaturile aferente drumului de acea natura...Operatiunea de demontare-montare nu cred ca a durat mai mult de 3/4 ora cu tot cu test-drive-urile aferente...
ambx
De cateva zile mi-a aparut urmatoarea problema: cand motorul este la ralanti maneta schimbatorului de viteze vibreaza (destul de tare-se vede din ochi cum se misca), dupa ce bag in viteza si plec de pe loc vibratiile mai scad in intensitate dar nu dispar. Turatia motorului la ralanti e constanta, nu fluctueaza deloc, iar dupa ce acesta s-a incalzit este de aprox 750 rot/min.

Fyrestarter
După ce am spălat mașina cu un aparat cu presiune, când virez la viteză mică stânga sau dreapta se aude un scârțâit foarte puternic. Asta ce-o mai fi? S-a mai întâlnit cineva cu pârțâiala asta?
tribunul
Ai localizat cat de cat scartaitul ala?
Fyrestarter
Acum am fost la mașină. Se aude doar când virez dreapta din orice poziție a volanului. Parcă vine din zona de sub acesta și se aude parcă a cauciuc frecat de fier.
Fyrestarter
Mai precis de la roata stângă. Când virez dreapta se deplasează tot ansamblul roții (arc, amortizor) iar zgomotul vine de undeva de acolo. Ce-o fi?
bertyy
am si eu o nelamurire. am logan ph1 si cred ca v-am si zis ca usile din spate fac un zgomot ingrozitor. am inteles ca trebuie schimbate bolturile de la usi cu bolturi de pe ph2 si astfel problema poate fi rezolvata. am achizitionat niste bolturi ph2 si azi cand mi-a venit coletu am observat ca bolturile pe care le-am primit nu au acea bucata de plastic pe care am incercuit pe poza. ma poate ajuta cineva cu o informatie : pe bolturile de ph2 nu exista acea bucata de plastic deloc sau am primit eu niste bolturi fara plasticu acela? ms
DMP
Nu mai exista plasticul ala.
Cand vei scoate cuiul de ph1 o sa iti dai seama ce s-a schimbat la cuiul de ph2 comparat cu cel de ph1. Locul plasticului a fost luat de metal.
Forma data de piesa de metal plus plasticul care vine peste ea la ph1 este facuta doar din metal la ph2.
bertyy
ms mult de informatie! smile.gif o sa revin cu un verdict daca s-a rezolvat problema si in ce masura rezolva boltui problema.
Fyrestarter
Am rezolvat cu scârțâiala. După ce am uns tot ce era de uns și făcea la fel, am desfăcut burduful de la caseta de direcție și surpriză: gram de vaselină. Am umplut tija și nuca de unsoare și după câteva răsuciri de volan stânga dreapta s-a lăsat liniștea în sfârșit. Bineânțeles că dacă tot m-am umplut de vaselină, am desfăcut și în partea cealaltă unde am aplicat același tratament. Preventiv. Sper să fi fost cuiva de folos pățania mea.
Bad_Wolf
Imi scartaie si mie in spate stanga , presupun centura de siguranta , a mai patit cineva asa ceva si cum a rezolvat , se poate unge ceva pe acolo ?
mario1980
Am purces la eliminat zgomotele care vin din zona celebrilor pinteni ai plansei de bord, care lovesc in locasurile lor de prindere (a pus mariuscond o poza mai la deal).

Am imbracat doar cei 3 mai mici care sint imediat sub parbriz, cu furtun de cauciuc de 8mm (furtun de alimentare cu combustibil). Nu este musai nevoie sa-i polizati pentru a intra cu tot cu furtun in gaurile respective, ci pot fi ajustati cu un cutit ordinar de taiat piine, sau cel putin eu asta am folosit.

Insa nu am avut un furtun de 12 mm (cred), pentru pintenii ceilalti 3 care sint mai mari, din zonele de prindere in suruburi (2 pe laterale si 1 in mijloc, in dreptul casetofonului). Data viitoare cind dau bordul jos am sa pun furtun si acolo.

Rezultatul este cel asteptat, o mare parte din zgomotele care apareau la orice denivelare, au disparut. Ma declar satisfacut de rezultatul operatiunii.

Recomandari pentru cei care vor sa incerce:
- daca scoateti volanul (cam este necesar), deconectati intii bateria, pentru a putea scoate airbagul linistiti
- scoateti masca argintie si desfaceti comenzile de la climatizare inainte de a da plansa de bord jos. Eu nu am facut asta si mai mult timp am pierdut, tot fiind atent la acele cabluri cind manevram plansa de bord
- in dreptul aibagului pasager, este tot un pinten de sustinere, tot "antifonat" cu cirpa din aia ca la ceilalti pinteni. Eu am lipit cu prenadez o fisie de cauciuc dintr-o camera. Daca desfaceti va dati seama imediat, ce si cum.
- in dreptul peretilor laterali ai bordului se afla niste table care pot atinge acesti pereti si zornaie urit de tot. Nu uitati sa aveti in vedere sa le izolati, tot cu un cauciuc, sau cu ce credeti de cuviinta.
- peste bucatile de cauciuc montate pe pinteni cred ca nu strica sa punem putina vaselina, just in case. Sa nu scirtie la frecarea cu tabla. De zdranganit, clar nu mai zdrangane.

O mare surpriza insa, am avut-o la schimbarea cauciucurilor Kormoran, cu Barum Brillantis2. Parca este o alta masina. Nu ma mai tracaseaza mersul pe drumuri de ciment, sau orice gropita, la care auzeam tot felul de trosnituri si pocnituri cu petardele alea din fabrica. Zgomotul de rulare s-a redus considerabil.
sobolan
QUOTE(bertyy @ 17 Apr 2011, 15:07)
...deci se aude un zgomot foarte urat de la usile din spate.... la toate denivelarile.... si la cele mai mici... zgomotu e foarte urat... de parca ar sta sa cada usile sad.gif

......
ms mult
*



bucsile de plastic de la bolt.....am luat eu noi la 2ron/buc

QUOTE(bertyy @ 26 Apr 2011, 13:06)
am si eu o nelamurire. am logan ph1 si cred ca v-am si zis ca usile din spate fac un zgomot ingrozitor. am inteles ca trebuie schimbate bolturile de la usi cu bolturi de pe ph2 si astfel problema poate fi rezolvata. am achizitionat niste bolturi ph2 si azi cand mi-a venit coletu am observat ca bolturile pe care le-am primit nu au acea bucata de plastic pe care am incercuit pe poza. ma poate ajuta cineva cu o informatie : pe bolturile de ph2 nu exista acea bucata de plastic deloc sau am primit eu niste bolturi fara plasticu acela?  ms
*



la ph2 plasticul e inlocuit de metal....parerea mea e ca problema asta n-a fost gandita.....acum nu se mai uzeaza un rahat de bucsa de plastic care e ieftina si se schimba rapid dar se uzeaza broasca,efectic "lamele" alea de blocaj.....
ambx
QUOTE(ambx @ 19 Apr 2011, 15:46)
De cateva zile mi-a aparut urmatoarea problema: cand motorul este la ralanti maneta schimbatorului de viteze vibreaza (destul de tare-se vede din ochi cum se misca), dupa ce bag in viteza si plec de pe loc vibratiile mai scad in intensitate dar nu dispar. Turatia motorului la ralanti e constanta, nu fluctueaza deloc, iar dupa ce acesta s-a incalzit este de aprox 750 rot/min.
*



am fost in service si am verificat toate tampoanele nu am gasit nimic in neregula... dar nici de vibratii nu am scapat
tribunul
Si ti-au lasat relantiul la 750? Nu cumva te-ai uitat gresit?
Cand calci ambreiajul iti mai dispar din vibratii?
ambx
nu m-am uitat gresit, relantiul e la 750
cand apas ambreiajul vibratiile nu scad in intensitate.
maryanxavi
salut ! am si eu un logan din 05, achizitionat acum 2 ani. De cand l.am luat am o bataie [la denivelari ,gropi etc] la roata fata dreapta. daca ati intampinat prbl asta, sa.mi dati un quote.
-de o sapt imi patineaza si ambreajul, tre sa.l schimb- am optat pt un chit Valeo.
- si tot asa, cum am citit la foarte multi, imi scartie usile din fata :-j

daca aveti cunostinte vis-a-vis de prbl mea, pls help ..
cu stima! sad.gif
mikey_gtx
salut!
poate te ajuta topicul asta: http://www.daciaclub.ro/troncanitul-clasic...ula-t68279.html
de curiozitate, cati km ai de a cedat ambreiajul?
cu scartaitul usilor, poti doar sa desfaci fetele de usi si sa gresezi tot ce poti cu vaselina (cu WD40 e tratament de moment, in cateva zile va face la fel)

inca ceva legat de usi, daca se aude un cloncanit la inchiderea sau deschiderea usii, primul lucru ce merita inspectat e surubul de pe stalp ce tine tija limitatoare de cursa. la mine s-a destrans din ceva motiv si cloncanea. dupa o strangere sanatoasa, n-a mai zis nimic de aproape 2 ani de zile.
bertyy
scartiaitul usilor nu poate fi rezolvata cu wd40. e cauzata de bolturile de la usi si de la deformarea ialei. dupa aprox 70.000 - 80.000 km (in functie de drumurile pe care circuli) o sa fi nevoit sa : 1 schimb bolturile de la usi cu unele de ph2 care sunt mai groase si fixeaza usa mai bine, sau daca iala e foarte deformata atunci treceti direct la schimbarea ialei. o sa fac niste poze sa vedeti cum ii la mine.

eu am schimbat deja bolturile cu cele de ph2, acuma a disparut problema dar nu stiu cat o sa tina pt ca ialele sunt destul de deformate.


revin cu poze peste o ora sau 2

12 May 2011, 21:14:
am revenit cu poze cum v-am promis. am atasat poze cu bolturile care se pot schimba si pt ceva timp rezolva problema scartaitul usilor in mers (inca nu stiu pt cat timp o sa fie buna soluta asta pt ca le am montate doar de cateva saptamani), insa cum se vede in poze, limba de la iala din usa se deformeaza cu timpu care cred eu ca e iarasi o chestie care poate duce la scartaitul usilor. (eu am observat scartaitul usilor la 70.000 km... dar depinde de drumuri pe care circulati) verificati si voi sa vedeti cat de deformate sunt limbile alea. (apasati in sus de iala sa vedeti partea deformata, dar dupa aia sa nu uitati sa trageti inapoi jos de ia ca altfel nu puteti inchide usa!)


asta e parerea mea. eu am schimbat bolturile si scartaitul care era foarte foarte grav la mine! ... a disparut in proportie de 90% ! deci eu zic ca e o solutie buna, si idea nu e a mea, tot pe forum l-am gasit.


ps: bolturile costa aprox 40 lei transport inclus de pe okazii asa ca merita
Lostboy
Renunță la bolțurile alea de phase II pe phase I pt. că deja ai probleme.
bertyy
de ce sa renunt la ele daca rezolva problema. deformarea aia s-a facut in 5 ani... mai 1 an 2... cat tin ialele si apoi le schimb si pe alea pe iale de pe ph2 si am rezolvat treaba...
sobolan
daca citeai ce am scris la pagina anterioara iti dadeai seama,acuma ai ajuns la vb. mea cu broastele......dar...laser,frate !
bertyy
acuma am citit raspunsu tau, n-am vazut intradevar... ce sa zic... oricum sunt deja deformate de la bolturile originale... daca se deformeaza de la alea originale... ce sa zic...
sobolan
alea cu bucsa metalica is de kko,ciufulesc broasca in timp si ele nu patesc mare lucru....deci raman intregi laugh.gif da' schimbi broasca.....si da,alea-s de ph2...si pe symbol aveam de alea cu bucsa metalica.....
la astea de ph1 cedeaza plasticul care se schimba...o bucsa de aia e 2 roni.....
logic,nu ? daca 2 materiale diferite intra in contact prin frecare atunci o sa cedeze/sa se uzeze aia din material mai moale....adica in cazul de fata bucsa de plastic,astfel mentii broasca din usa "in forma" mai mult timp...
asta e parerea mea.....
Bad_Wolf
Stie cineva daca se pot unge cumva centurile de siguranta din spate de pe luneta , am un zdranganit din aceea zona si astea ar fii singurele care cred eu, ca fac zgomot .
mario1980
QUOTE(Fyrestarter @ 26 Apr 2011, 22:09)
Am rezolvat cu scârțâiala. După ce am uns tot ce era de uns și făcea la fel, am desfăcut burduful de la caseta de direcție și surpriză: gram de vaselină. Am umplut tija și nuca de unsoare și după câteva răsuciri de volan stânga dreapta s-a lăsat liniștea în sfârșit. Bineânțeles că dacă tot m-am umplut de vaselină, am desfăcut și în partea cealaltă unde am aplicat același tratament. Preventiv. Sper să fi fost cuiva de folos pățania mea.
*



Eu nu am avut nici o scirtiiala din zona respectiva, dar am demontat burduful de pe dreapta sa vad inspectez bucsa care la vechile dacii era de teflon. Nu pare sa poata fi scoasa usor, dar surpriza: am gasit doar niste urme de vaselina in dreptul bieletei mad.gif . Nu stiu ce-a fost in capul lor. Am umplut pe jumatate burduful cu o vaselina mai putin viscoasa.
BFPro
salut,
am o problema cu usa dreapta fata trozneste la deschidere care ma puteti ajuta ? multumesc
Lostboy
QUOTE(Bad_Wolf @ 19 May 2011, 10:12)
Stie cineva daca se pot unge cumva centurile de siguranta din spate de pe luneta , am un zdranganit din aceea zona si  astea ar fii singurele care cred eu, ca fac zgomot .
*


Se desfac și se gresează. Eu le-am gresat cu ceară solidă pentru geci de piele.
nikuniku
BFPro inlocuieste opritoru de la usa sau greseazal
BFPro
este gresat ; si are o tendinta cand deschid usa , trzoneste si se lasa foarte putin in jos

19 May 2011, 22:13:
trozneste *
bobo77
Shimba opritorul dupa ce verifici daca sunt stranse suruburile pe acolo...
Johnny91
Am si eu o problema mare cu amortizoarele, imi topaie masina in draci, am postat si la piese auto dar acolo nu prea citeste nimeni, asa ca intreb si aici.
Pe langa amortizoare ce mai trebuie schimbat?
Am inteles ca sunt ceva flanse...nu ma pricep in partea asta, mi-ar prinde bine un sfat sau o explicatie detaliata cu ce presupune schimbul amortizoarelor.
Multumesc anticipat!
Johnny91
Multumesc, foarte util filmul, dar tot nu stiu concret daca pe langa amortizoare mai trebuie schimbat ceva.
De exemplu nu schimbi uleiul fara sa schimbi si filtrul(de ulei). Eu acolo bat, daca in afara de amortizoare mai e ceva cu care se schimba "la pachet".
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.