Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Cherubino
@klaus
Mulțumesc pentru sugestie.
kert
De ceva vreme ma chinuie un zgomot si anume: in general dimineata când schimb din viteza I in II si apoi in III, in momentul când ridic brusc piciorul de pe pedala de acceleratie se aude un fluierat/scârțâit exact ca cel facut de saboții de frână.
Zgomotul mai apare uneori si daca ridic mai brusc piciorul de pe pedala de ambreiaj (fara a accelera - 1.5 dci).
De la saboti nu e (i-am curatat si am uns "pastilele" alea de contact, iar la actionarea frânei de mână nu fac zgomot), atunci am banuit ca e de la bieleta anticuplu - ca pare ca zgomotul apare când apare un balans mic dar brusc al motorului, daca balansez masina cu totul sau motorul cu mâna, NU apare.
Am scos si inspectat bieleta anticuplu - e ok, am pus-o la loc, strâns bine, zgomotul persista.
Cel mai clar se aude dimineața daca merg pe lânga un perete, să zicem in viteza II si ciupesc repetat accelerația - începe: hâț, hâț, uneori hâț-hâț.
Nu știu la ce să mă mai uit... 183.gif
IRONICK
Deci la miscare motor. La esapament, garnitura aia conica pe post de flexibil ... cum se prezinta? Ca acolo-i metal pe metal si poate sa scartaie.
Aia de obicei se 'mananca' in timp si trebuie inlocuita.
kert
Arata... ok pentru 10 ani vechime...
Nu-i mâncată sau cu bucati lipsa.
Am s-o schimb oricum, ca altceva nu vad ce poate fi.
IRONICK
La benzina se schimba pe capete la 10ani si ceva km ... se mananca intr-o parte.
In cazul tau, la diesel, nu stiu cum se prezinta. In targ probabil ca o cumperi cu 10-15ron.
Sa cureti zona si sa dai cu vaselina pe baza de cupru. Se va arde la inceput, dar pelicula ramasa va asigura o perioada buna o 'gresare'. Ideal ar fi sa schimbi si arcurile.

Este o presupunere, eu altceva nu vad. Dar nebanuite sunt caile loganului ...
Victorine
Eu de exemplu cred ca am o problema la placa de presiune, pentru ca la rece, pana se incalzeste putin ambreiajul trepideaza tare la plecare de pe loc. Ei, atunci aud si eu scartaitul ala ascutit cateva momente. Suspectez si eu garnitura aia de sarma, tampoanele sunt OK. Imi prinde bine si mie sfatul cu vaselina si arcurile. Masina are 11 ani trecuti si 186000km.
jay333
Ce ar putea face zgomot ca de rulment cand motorul e in sarcina (numai in sarcina/accelerare) si in special dupa 60 km/h si de la a 4-a in sus (cel mai pregnant in a 6-a)? Duster 1.6.
Multumesc.
klaus
compresorul de aer conditionat
jay333
Chiar si daca nu e in functiune AC-ul? Si de ce nu se manifesta si la viteze mai mici?
IRONICK
klaus se refera la rulmentul care tine fulia compresorului. Ala se invarte tot timpul.

8 Aug 2016, 23:57:
QUOTE(kert @ 12 Jul 2016, 21:48)
Arata... ok pentru 10 ani vechime...
Nu-i mâncată sau cu bucati lipsa.
Am s-o schimb oricum, ca altceva nu vad ce poate fi.
*

News?
psychoo
La mine fenomenul de zgomot de rulment venea de la rola intinzatoare a curelei de accesorii. Initial dadeam vina pe compresorul AC sau alternator.
Ca sa localizezi problema se poate da cu WD40 doar pe rulmentul rolei cu simt de raspundere ca sa nu ajunga pe curea. Daca zgomotul dispare, trebuie schimbata rola.
Nu stiu daca se aplica la Duster diesel, dar merita verificata.
jay333
Multumesc pentru ajutor dar nu e de la ac sau role de niciun fel, ci se pare ca e de la cutia de viteze.
kert
QUOTE(IRONICK @ 8 Aug 2016, 23:54)
News?
*

I-am dat cu niste wd40, asa... de proba...
A tacut citeva zile, am "piesele", da' n-am avut timp.
Ultimele saptamani am fost in concediu si am cam fugarit-o 2000km (~500km numa' cu 150km/h pe gps - am fugarit niste "cazane nemtesti"), poate i-au mai trecut din figuri...
jay333
QUOTE(jay333 @ 10 Aug 2016, 19:33)
se pare ca e de la cutia de viteze.
*


Bine ca nu am ascultat meseriasul lu' ... reprezentanta sa ma apuc sa desfac cutia de viteze. Problema era o planetara.
kert
De citiva ani a aparut un zgomot care se pare ca se agraveaza...
Tot de atitia ani mesterii lu' dacia se uita unii la altii, apoi la mine si eu la ei...
La inceput zgomotul se auzea numai dimineata "pe racoare" cam un minut. Acum se aude la relanti aproape tot timpul, dar uneori (foarte rar) dispare complet.
De cind a aparut am schimbat kit distributie cu pompa apa, kit accesorii, au invirtit cu mina de celelalte role (alternator, compresor, etc.) - totul pare ok. Am miscat, tras de toate cind motorul functiona, dar fara nici un rezultat sa identific cine-l face.
Zgomotul se manifesta ca un "semnal morse" la relanti, iar cind accelerez (numai in sarcina) se aude un mieunat. Posibil sa nu fie aceeasi cauza pentru ambele zgomote, dar codul morse ma dispera.
Orice sfat mi-ar fi de folos.
Auziti-l si voi ("codul morse de pe fundal") stergeti ".mp3" din numele fisierului:
bcg
Am observat si eu de ceva vreme ca la o anumita turatie(undeva prin zona 1200-1700 sa zic) se aude un fel de "zbarnait" parca din parbriz/bord.
E ca un zgomot de geam care nu e fixat bine si care vibreaza, deci probabil ceva transmite vibratii in parbriz.
In special cand fac manevre in parcare apare.
Ce ar putea fi? Masina nu e lovita/reparata recent, bordul nu a fost demontat.
Nu se aude nici la ralanti si nici in mers normal cand turatia nu scade sub 2000 rpm.
kert
Am scos cureaua de accesorii si am facut cateva ture fara ea. Zgomotul e la locul lui nederanjat. Deci nu are legatura cu nimic de la accesorii ( alternator, AC, fulie arbore cotit) si nici cu servodirectia care desi e electrica la dci, dupa ce am dat jos cureaua de accesorii am ramas si fara servodirectie - probabil a simtit lipsa incarcarii.
Victorine
Rrrr-rrrr-itul ala pare fi de la ambreiaj. Iar celalalt zgomot ca si cand ai bate darabana pe o carcasa de plastic probabil de la o rezonanta cauzata de uzura tampoanelor sau altor subansamble. Le am si eu pe amandoua. Uneori al doilea se aude mai tare ca la tine. La 200K+ km...
bcg
QUOTE(bcg @ 11 Nov 2016, 15:24)
Am  observat si eu de  ceva  vreme ca la  o anumita turatie(undeva prin zona 1200-1700 sa zic) se aude un fel de "zbarnait"  parca  din  parbriz/bord.


I-am dat de cap, era din cochilia volanului, are un joc destul de mare si zbarnaia. I-am pus niste "tampoane" si a disparut zgomotul. Era super-enervant.

Am mai observat un zgomot care vine din compartimentul motor, anume de la carcasa filtrului de aer, nu mai sta bine in suruburi si vibreaza. Acolo sunt niste saibe de cauciuc imbatranite, oare se gasesc de cumparat?

PS Se gaseste:
http://www.turacoauto.ro/shop/piese-auto/p...cia-logan-i-ii/
Totusi 10 lei o saiba de cauciuc? smile.gif)
kossak
La suruburile de la carcasa filtrului de aer eu am pus niste saibe grower, de 8 mm parca. Cam asta e rezolvarea recomandata de toata lumea. Am facut asta acum vreo 4 ani si inca e ok.
O alta sursa de zgomot ( cel putin la mine) a fost capota. Cele 2 tampoane de cauciuc pe care sta capota ( in zona farurilor) s-au tasat cumva si capota avea un joc de cativa mm. Acolo la fel, am pus niste saibe si am scapat de zgomot.
Victorine
De fapt rezolvarea pentru vibratia carcasei de la filtrul de aer, recomandata si testata de colegii de forum este inlocuirea tampoanelor imbatranite si tasate cu 4 bucati garnitura de la tija de capota. In service sau prin ateliere se pun intr-adevar saibe metalice, dar nu e ok, pentru ca asta rigidizeaza cele 4 peinderi, ceea ce nu mai permite carcasei sa oscileze normal. Asa ca toate vibratiile se transmit in corpul-clapeta, cu consecinte mult mai nasoale in timp: uzura celor doua garnituri de etansare, aer fals, etc.
Eu am mai folosit cu succes garnituri siliconice de la furtunul/ capul de dus, care isi pastreaza proprietatile la temperaturile din compartimentul motor. Sau saibe de cauciuc provenite de la mansoanele fiselor de bujii vechi, taiate la grosimea necesara cu cutterul.
kert
In spatele motorului in zona turbinei se aude un zanganit metalic pe care l-am prins numai cu microfonul/telefonul - cu urechea nu se aude...
Am inceput sa suspectez turbina pentru ca pe linga "semnalul morse" perceput in masina la relanti, mai si miauna in accelerare (numai in sarcina) si am constatat acum cu ocazia schimbului de ulei ca nu mai aveam ulei in motor, acica nivelul era cam cu 1cm sub minim, in bord nu s-a aprins martorul.
Cu nivelul uleiului n-am avut probleme timp de 10 ani. Ma gindesc ca uleiul a fost "mancat de turbina", dar in timp pentru ca masina nu scoate fum mai mult si nici o scadere a puterii nu am remarcat, iar de curs n-a curs pe nicaieri...
Cam asa se aude clănțănitul metalic / "zgomot ca de chei" in zona turbinei:

https://youtu.be/jNJ6jz9prNc
kert
Uleiul l-a papat din cauza filtrului de aer prost, iar clănțănitul de la turbina este de fapt de la supapa wastgate...

Asta am incercat si zgomotul a ramas neatins si la locul lui:

- am oprit aeroterma si toate cele;
- am schimbat kit-ul de accesorii (era necesar oricum);
- am schimbat kit-ul de distributie inclusiv pompa de apa (era necesar oricum);
- am tras/apasat mai toate cele pe la motor;
- am verificat furtunurile, tubulaturile de aer de la admisie aer + turbina;
- am verificat jocul la axul turbinei - pare mai mult decit ok;
- mi-am cumparat stetoscop auto si am "ascultat" toate cele pe la motor;
- am scos cureaua de accesorii si am facut citeva ture fara - degeaba...
- am miscat, tras, apasat pe traseul de evacuare - nimic...

Uneori (foarte rar) zgomotul dispare complet.

Zgomotul se aude foarte bine in interiorul masinii (in afara masinii este complet acoperit de zgomotul motorului).

Cel mai clar/tare l-am auzit (cu un microfon) in masina sub bord in dreptul montantului A pasager si in zona tunelului central/podelei undeva in dreapta schimbatorului de viteze (nu e de la timonerie) - simetric in stinga zgomotul nu e prezent.

Astia in service se uitau unii la altii si ridicau din umeri.

Zgomotul pare sa nu fie influientat de turatie.

Poate are cineva o idee de unde vine aceasta mârâială...

https://youtu.be/q5eLfbir4dw


kert
Vreau sa schimb garnitura aia conica (inel de etansare) pe post de flexibil dintre esapament si catalizator (dci) pentru ca fluiera pe acolo.
Am fost la doua serviceuri DACIA si nu reusesc sa desfaca cele 2 suruburi. Au zis ca e posibil sa se rupa si atunci "e nasol"...
Acu' ma uit si eu la ei ca "râma la sudură", cum naiba... ma duc la 2 serviceuri DACIA si nu au o solutie sa schimbe acel rahat de inel?
"Da' lasati-o dom'le asa, ce daca fluiera, de mers merge bine".
Ce-i de facut?
[attachmentid=1628049285]
IRONICK
Ai riscat sa fortezi?
kert
N-am avut curaj. Mai ales ca nu gasesc pe nicaieri sa cumpar suruburile alea - sa le am la mine pentru orice eventualitate.
Astia n-au nimic pe stoc si daca rup vreo unu' rămâi cu ochii in soare pina fac ei comanda, asta in ideea ca au si cu ce sa scoata eventualul surub rupt din gaura filetata a catalizatorului.
kert
L-am schimbat. Pana n-au "pus autogenul" pe suruburi nu au binevoit sa cedeze.
IRONICK
De fluierat in mod sigur ai scapat, dar scartaitul se mai aude?
kert
Se aude un fluierat/muget undeva in zona inelului de etansare dintre teava de esapament si catalizator.
Am schimbat inelul respectiv fara nici un efect, am fost la 3 service-uri dacia si nu stie nimeni ce e defect.
Urletul respectiv se aude foarte deranjant in masina.
Poate are cineva idee pe unde/ce sa mai inspectez.
Link cu o inregistrare:
https://youtu.be/RldyPpTQLdU
tudoradelina1
Buna ziua, azi am derapat si am intrat intr-o gramada de zapada inghetata cu partea stanga fata. Bara fata nu are nimic, doar grilajul de la radiator este rupt si proiectorul cazut, iar in momentul apasarii pedalei de frana se aude un zgomot urat la roata stanga fata si imi trage si stanga. Am nevoie de niste pareri ce trebuie sa fac.
klaus
sa te duci la un service, fie el si de cartier (mai ieftin) sa vada aia ce e acolo.
tudoradelina1
Mi-e sa nu fie caseta de directie, ca daca trec de 40 de km/h imi trage rau stanga si volanul imi tremura rau..am ridicat-o pe o rampa azi si unde se prinde roata de caseta este rupt plasticul ala si se mai prinde doar intr-o muchie asa..
bella
Salutare,

La masina din semnatura, 65.000Km am urmatoarea problema. La roata stanga-fata daca cu mana la ora 3 si 9 trag succesiv se simte un joc in roata. Totodata, daca misc stanga/dreapat de vola 1/2 de tura se simte si in volan existenta acelui joc. Masina nu trage in nicio parte, nu trepideaza volanul la viteze mari.
Azi a fost sotia la constatare la un service IATSA si i-au spus ca trebuie inlocuita caseta de directie.
Nu este totusi cam "devreme"? Masina o am de noua si a mers in proportie de 90% pe DN1.
Mentionez ca este caseta actionata electric.

Multumesc pentru eventualele pareri.
neacsugabrie
Banuiesc mai degraba bieleta de directie .
Urs
Si uzura capatului de bara se manifesta asa. Cu roata pe sol, daca tragi stanga-dreapta la orele 9-15, se simte jocul. Verifica intai capetele de bara, nu te apuca de caseta de directie. La 65.000 km abia a iesit din rodaj. Bafta !
bella
Am apucat sa merg doar la o vulcanizare unde cu roata in aer si baiatul de acolo miscand de ea stanga-dreapta se observa clar joc in pivotul capatului de bara de pe partea soferului.
Pe partea dreapta nu se simte deloc acest joc si nici altul.

Deci cel mai probabil o sa schimb ambele capete si o sa refac unghiul in speranta ca doar ele au cauzat problema.

Recomandati o marca anume? Eventual un magazin online(in privat)?

Multumesc.
marcy
Buna ziua
Am si eu o problema la masina (logan 2007 dci)


Am schimbat saptamana trecuta amortizoarele fata cu unele monroe+flanse si rulmenti lemforder dar si seibile alea mari din capat.
Mi s-a zis ca si bascula dreapta fata e pe duca si trebuie schimbat si ca e bine sa o schimb si pe cea de pe stanga ca nu mai duce mult.
La denivelari,coborari de pe bordura sau mers prin parcare etajata se aude un zgomot pe partea fata dreapta,un fel de cloncanit-arc ceva de genul
M,am intors la mecanic si mia zis ca zgomotul respectiv e de la bascula.
Dupa o saptamana:
Am schimbat ambele bascule st+dr + bieletele antiruliu+bucsele de la bara stabilizatoare dar si amortizoarele spate tot cu unele monroe.
Dupa schimbare zgomotul persista,am mai facut cateva ture cu mecanicul a auzit si el zgomotul respectiv(a mai strans piulitele de la amortizoare sus la motor) tot la fel face,a ramas sa mai dau o tura diseara la el sa desfaca amortizorul si sa dea cu vaselina la flanse
Inainte de schimbarea amortizoarelor nu aveam acest zgomot si tin sa cred ca am schimbat degeaba basculele+restul de piese daca zgomotul persista
marcy
S-a montat un manson de cauciuc pe arc+dat cu niste vaselina pe flansa si a disparut zgomotul respectiv
IRONICK
Din fabrica L1 nu a venit cu asa ceva. Abia dupa o perioada au montat mansoane adezive. Ele trebuie schimbate de fiecare data cand se inlocuiesc amortizoarele. Multe magazine de piese mai mici au asa ceva la vanzare. Adica niste furtune ... montate la ambele capete ale arcului.
IEDUCS
https://www.workshopcarmanuals.com
Manuale reparatie,dar sunt pe limba engleza.
gopo2k4
Salutare. Sunt fericitul(momentan si sper sa ramana asa) posesor al Loganului 3 de catava saptamani. Totul ok pana acum, insa, de catava zile(spre o saptamana) in stanga capului meu, sub acel burete, la denivelari, mici gropi, sau cand se transfera masele de pe o parte pe alta, se aude un scartait, un zgomot ca si cum ar atinge/freca/misca ceva inauntru, foarte stresant. A mai patit careva treaba asata? Oare se poate remedia? Ma terorizeaza scartaitul ala in draptul urechii, la fiecare deformare a strazii sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.