Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote si scartaieli Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
b 06 fuc
sall tuturor! am un tacanit ciudat la cutie si nu stiu de la ce!! daca calc ambreiaju nu mai tacane,dar cand iau picioru de pe ambreiaj iar tacane. sa fie oare rulmentul de presiune de la cutie sau ceva mai grav rog sa ma ajutati si pe mine e un logan 1.5dci din 2006, va multumesc mult.
Alx1000
" cosmint26 " verifica daca nu este desprins vreun element din aparatoarea de plastic, suficient cat sa frece cauciucul cand iei viraj.Despre flanse eu stiu ca se poate schimba doar una dar ce rost are? Cealalta este in mod cert uzata chiar daca mai putin.Peste ceva timp mai mult sau mai putin va ceda si va trebui sa platesti iar manopera ca sa o schimbi.Daca trebuie schimbate mai bine le schimbi pe amandoua si gata.
nini1234
domnilor,va rog lamuriti-ma-cind virez maxim stg. sau dreapta-zdrangane ceva sau bate.am constatat asta cind parchez cu spatele.ce-o fi ?
o fi de la fiabilitatea controlata.am 40.000 km(3 ani) si normal ca trebuie sa inceapa sa bata sa scirtie,si cine stie ce-o mai trebui !Bine'nteles ca are un tacanit(innafara de ala de la volan)la c-am in jur de 1800 turatii,lampa din portbagaj nu mai functioneaza.Cu dumnezeu inainte .ALTFEL SA STITI CA SUNT EXTREM DE MULTUMIT DE EA.40.000 S-A COMPORTAT SUPER.Dar 10.050 euro :40.000=0,26 euro/km_(1,17 lei/km).Cu alte cuvinte am circulat cu taxiul pina acu'.C-am mare boieria,prea scump.

Spuneti-mi va rog ce-i de facut ?
mapo13
Puneti pe cineva din exeterior sa analizeze cu atentie cand virati -ca sa determinati de unde vine acel zgomot - din exterior sau din compartimentul motor !

Spor maxim
vi_escu
O noua sursa de trancaneli: extractorul de aer (grila aerisire) din portbagaj. Aia de pe stanga. Intrebarea este: asta nu trebuia sa aiba vreo garnitura, ceva? Ca vad ca un fel de sant pentru garnitura ar fi; evident nici aia din drepta nu avea. Si discutiile de aici nu m-au lamurit.

l.e. poze:
bobo77
Eu l-am lipit cu silicon, facea atat zgomot cat mai ales intra si apa.
Kojak
Asa...pe la mizeriile alea laterale am vazut ca-mi intra si mie apa in portbagaj, ocazional. De trancanit, n-am bagat de seama...
Nici eu n-am observat vreo urma de garnitura la ele.
Intrebare: ca sa le scot, sa le pun o garnitura sau silicon sanitar, ceva, e nevoie sa dau bara jos sau se poate umbla doar din portbagaj?
vi_escu
Nu demontezi nicio bara. Le declipsezi prin portbagaj si le impingi in exterior. La montaj bagi mana pe sub bara si nimeresti sigur gaura. Se impingi spre interior si gata.
Kojak
Asta vroiam sa aud.
Mersi!
YRX
Aerisitoarele alea aveau garnituri pe fata exterioara, probabil s-au rupt si le-ati pierdut.
Garniturile sunt facute dintr-un burete spongios, destul de groase (cam 1 cm inaltime) si tin plasticele alea fixe in raport cu tabla, altfel au joc mare si se infiltreaza apa.
Eu le-am facut din izopren (saltele de cort, de gimnastica etc.)

Garniturile nu se gasesc ca reper separat, doar cu tot cu aerator.
Kojak
@YRX,
Se rezolva si problema infiltratiilor in felu' asta? Pe mine cam asta ma intereseaza mai mult.
Io ma gandeam sa pun niste cheder d-ala din cauciuc de ferestre (are un adeziv pe spate), atat ca e cam ingust...si nici nu e prea inalt.
Sau cu Purfix clasic de usi sau ferestre...desi e cam prost adezivu' ala si nici buretele nu e prea dens.


@vi_escu,
Uite ca la treaba cu mufa obd sau la capacelu' ala de protectie nu m-am gandit ca poate produce zgomote. O sa verific.
Buna si ideea cu cablurile lipite de intrados bord, cu power tape. Numai sa prind ce trebe. biggrin.gif

In alta ordine de idei, in zona sofer am rezolvat-o, am dat pasla aia de sub masca de plastic volan, jos.
Era o nebunie de cablaje, fire, relee, vreo 2 chestii din plastic ca niste cutiute de la alarma (una din ele am identificat-o ca fiind reglaju' senzor soc si perimetru...stiam de ele inainte), toate atarnau si jucau haotic....deci si troncaneau. Le-am prins cu soricei din plastic si de atunci s-a facut liniste in zona.

O alta sursa de zgomote "secante" pe care am identificat-o, provenea de la aerisitoarele centrale din bord. Alea 4. Mai precis de la inelel lor (masti, de fapt) care se roteau mult prea usor, prinzand asftfel joc si facand zgomote.
Solutia de remediere gasita, a fost taierea a 3-5cm de plastic provenit din soricei de prindere, dat inelel jos si bagat cate o bucata de-aia de soricel pe canalu' circular al aerisitorului. Se rotesc o idee mai greu, intampina o mica rezistenta, insa, cel mai important, nu mai troncane!
Kojak
Vad ca bate vantu p-aci, asa ca ma bag la un double post tongue.gif, revenind cu un review despre problema apei intrate in portbagaj pe la extractoarele de aer laterale.

Deci, da, s-a rezolvat de nu s-a putut cu extractoarele alea.
In final am fost nevoit sa cumpar 2 bucati noi din reprezentanta la pretul de 2 x 70lei. Total 140lei toata distractia. Nu m-am dus in Vitan (targ) ca mi-a fost sila...nu stiu la ce bani le gaseam.

Intr-adevar, accesu' la ele e f. facil, atat la demontat cat si la montat. Mai mult mi-a luat sa declipsez mocheta in zona. Alea vechi, desi aveau garnitura pe pozitie, erau imbibate cu noroi, umede (musteau), coapte si pe alocuri (la colturi in special) prezentau crapaturi mari. Plus ca isi pierdusera elasticitatea, intr-un cuvant nu-si mai faceau treaba.
M-am chinuit cu tot felu de chedere si silicoane, nimic.
La proba cu furtunu' si galeata, intra apa pe la ele orice le-asi fi facut...asa ca m-am enervat si am luat altele noi rezolvand astfel problema (sper) cam pana cand ajunge masina...la remat.
Din ce am observat garniturile de pe astea noi sunt facute din alt material, zic eu mai calitativ decat cele vechi si etanseaza perfect...deocamdata. Nu mai au pic de joc, sunt foarte fixe pe pozitie.
madhorsefuzzy
Un cod avem pentru cele noi? Sau e identic cu cel vechi?
DMP
QUOTE(Kojak @ 6 Jun 2013, 23:59)
...
In final am fost nevoit sa cumpar 2 bucati noi din reprezentanta la pretul de 2 x 70lei. Total 140lei toata distractia. Nu m-am dus in Vitan (targ) ca mi-a fost sila...nu stiu la ce bani le gaseam.

...

Din ce am observat garniturile de pe astea noi sunt facute din alt material, zic eu mai calitativ decat cele vechi si etanseaza perfect...deocamdata. Nu mai au pic de joc, sunt foarte fixe pe pozitie.
*



Acum vreo 2 sau 3 ani le-am schimbat si eu. Al doilea la un an dupa primul. Costau cam 80 lei atunci. Am cautat in Vitan dar nu am gasit.
Vad ca s-au ieftinit in prezent.

Problema a fost ca, la ambele extractoare, dupa ce a trecut iarna urmatoare montarii lor, s-a phutut garnitura si intra apa grupa mare la spalatorie sau cand venea vreo ploaie care "curgea" oblic si nu vertical.
Iarna se face condens pe caroserie, umezeste garnitura, o imbiba cu apa, spre seara ingheata, dimineata se dezgheata si tot asa. De la ciclul asta de inghet - dezghet se alege praful de garniturile alea.

Dupa ce mi s-au dus ambele garnituri (una am gasit-o chiar sub masina dupa o iarna in care nu am miscat-o vreo 2 luni smile.gif ), am dat bara jos si am pus mastic de etansare Loctite (acelasi mastic l-am folosit si la fetele de usi) construind din el un fel de garnitura. Vad ca in prezent masticul ala rezista si nu intra apa.
Kojak
QUOTE(madhorsefuzzy @ 7 Jun 2013, 08:36)
Un cod avem pentru cele noi?
*



Da, bineinteles, codu' e: 77 00 838 358
Cred ca e acelasi cod.
DMP
Da. E acelasi cod.
vi_escu
O sa incerc confectionarea garniturilor din furtun de silicon pentru acvarii (3mm diametru).
@ DMP cum naiba ajunge ploaia, fie ea si oblica, la extractoarele de aer? Ca la mine ploua de sus in jos.... nedumerire.gif
DMP
Mie mi-a pupat unul caruta un pic in fund mai spre stanga si a deplasat spoilerul astfel incat pe lateral stanga spoilerul nu vine lipit (oricum nu prea era el lipit de nou smile.gif ) de caroserie. Exista un luft mai mare decat cel din fabrica intre spoiler si tabla.

Am prins intr-o seara, cand veneam de la mare, o ploaie torentiala si destul de oblica ce lovea in stanga masinii (batea vantul tare din stanga si ne oprisem intr-un spatiu de serviciu de pe A2 timp de vreo 40 min pana a stat ploaia) iar a doua zi nu stiam de ce e aburita luneta desi nu miscasem masina peste noapte. Era leoarca mocheta in gaura de sub cric. smile.gif
Am luat un pet de 2 litri, i-am gaurit dopul in vreo 5 locuri, l-am umplut cu apa si am stropit cu presiune pe aripa stanga si pe spoiler trecand, dar fara a insista cu jetul, peste luftul dintre spoiler si aripa. Se prelingea apa intr-o veselie pe la extractorul de aer. smile.gif

De pe aripa, daca luftul spoilerului e mai mare, apa se scurge pe sub spoiler, ajunge pe suportul de tine spoilerul de caroserie iar imediat sub suportul ala este extractorul. Daca garnitura este dusa, o parte din apa se prelinge in interior. Plus ca, atunci cand vine izbita, o parte dintre stropi intra direct printre aripa si spoiler.

Kojak
QUOTE(DMP @ 7 Jun 2013, 14:26)
Am luat un pet de 2 litri, i-am gaurit dopul in vreo 5 locuri, l-am umplut cu apa si am stropit cu presiune pe aripa stanga si pe spoiler trecand, dar fara a insista cu jetul, peste luftul dintre spoiler si aripa. Se prelingea apa intr-o veselie pe la extractorul de aer. smile.gif

De pe aripa, daca luftul spoilerului e mai mare, apa se scurge pe sub spoiler, ajunge pe suportul de tine spoilerul de caroserie iar imediat sub suportul ala este extractorul. Daca garnitura este dusa, o parte din apa se prelinge in interior. Plus ca, atunci cand vine izbita, o parte dintre stropi intra direct printre aripa si spoiler.
*



Are dreptate colegu'...apa intra intr-o veselie prin luftu' ala, cand ploua torential si in rafale. La spalatorie, daca se insista in zona...nu mai zic.
Luftu' ala nenorocit e pronuntat si daca n-ai avut masina atinsa, sa dea dracu zici ca se lasa plasticu' ala de la an la an. Mai ales vara de la caldura / soare. In stanga cel putin, intra dejtu mic intre aripa si bara.
Toate astea (apa care intra in portbagaj) se intampla daca sunt footoote garniturile alea de la extractoare.
Apropos, proba cu dopu' gaurit (io facusem 6 gauri) si pet-u' plin de apa a fost si la mine proba initiala biggrin.gif

@vi_escu, sa ne tii la curent daca tine smecheria cu garniturile alea...da' nu inainte sa le faci o proba "de foc" cu petu', galeata sau furtunu' (la jet).
dia_ph2
Imi scartaie rau plasticul care imbraca montantul C. De cand am mai incercat odata sa-l scot si s-a soldat cu smulgerea clemei lipite la grila de dezaburire, m-am facut cuminte si l-am lasat asa, insa scartaitul persista si as vrea sa-l elimin. Stie cineva cum pot scoate acel plastic?
klaus
Pai oricum o dai, tot trebuie sa scoti mufa din clema de pe luneta.
Dai jos spatarul banchetei si desfaci surubul de acolo, scoti chederul din zona si tragi cu grija ca are niste cleme care intra in tot felul de gauri din montant.
GabrielD
Buna ziua!
Am o problema cu masina si nu stiou ce are, daca e ceva grav sau nu, nu stiu daca trebuie sa merg la service sau nu.
De pe loc, cu rotile bracate spre stanga, se aude un zgomot care vine din partea stanga fata, cand masina incepe sa se miste.
Zgomotul e ca o trepidatie, nu e ca o bataie, nu se modifica cu viteza masinii sau cu turatia motorului. E destul de puternic, e ca un harjait, parca se freaca ceva, parca zdrangane ceva, parca se atinge ceva si trepideaza. Nu am auzit zgomotul si in mers, numai la plecarea de pe loc, cu rotile bracate spre stanga.
Multumesc mult pentru raspuns!
nikuniku
daca freaca ceva pe acolo trebuie sa fie urme,bagate sub masina si vezi
Lord Hades
m-am dat cu un megane diesel de curand, si stationar, cu motorul pornit, la actionarea schimbatorului de viteze se aude un zgomot ca de tabla pe tabla sub podea. banuiesc ca la logan e acelasi sistem de actionare ca la megane. are careva idee de unde vine zgomotul si cat de costisitoare e remedierea?
George Hermenean
Am si eu o problema. Cand franez se aude o trosnitura pe sub masina in partea din fata. De la ce se aude?
Mentionez ca pivotii, bucsile de la brate si bieletele sunt ok.
kossak
Ai putea sa verifici scutul, sa nu fie slabite suruburile. Sau sa nu fie rupt vreun suport al tevii de esapament. La unele logane ruginesc si in timp se rup.
Kojak
Etrierii?
George Hermenean
De la scut sau de la esapament nu e. O sa verific etrierii, dar ce sa verific la ei?
Kojak
Sa fie bine fixate bolturile de prindere.
Cand s-a umblat ultima data acolo?
Verifica tot, stare placute frana, inclusiv tablitele de fixare ale placuteleor, sa fie pe pozitie, sa nu fie ruptr etc. (pot avea joc placutele-n etrier, de aici si zgomotu')
Daca zici ca doar pe franare ai zgomotele astea...cam de acolo ar fi problema.
George Hermenean
Am umblat la etrierul dreapta acum o saptamana cand am schimbat rulmentul si totul era ok. Zgomutul se aude in prima secunda cand franez usor, daca mai merg 5 m si franez din nou nu se mai aude. Discurile sunt cam uzate dar nu cred ca asta ar fi problema. Sa fie de la rulmentul stanga care are joc?
Apropo de rulmenti, rulmentii de la fag sunt ok, tin mai mult de 10k km. Ca am pus rulmenti care mi-a zis vanzatoarea ca sunt romanesti, cu 100 lei bucata si au tinut cam 10k de km mad.gif
Kojak
Zgomotu' de rulment bulit se aude permanent la rulaj, mai tare sau mai incet fct. de viteza si de cat de "dus" e. Ce ai tu doar pe franare, nu e (doar) de rulment.
Verifica tablitele-pana de care ti-am spus, sa fie pe pozitie si sa-si faca treaba ptr. care au fost concepute. 4. buc., 2 per roata, una sus, una jos, ca si bolturile.
Desfaci bolturile de la etrier, scoti placutele, verifici tablitele, reasezi (bine) placutele...si vezi rezultatu'.
Apropos, la gropi, n-auzi nimic?
George Hermenean
La gropi nu am bagat de seama, ca mai mult circula taicameu cu masina, eu o repar smile.gif Urmeaza sa schimb zilele astea rulmentul de pe stanga si o sa studiez mai atent problema. Merci de sfaturi!
Kojak
Ptr. putin. Sa revii cu impresii dupa.
Liviuta
Va salut .
Azi am observat o problema la loganelul meu si anume :
- cand virez maxim stanga sau dreapta se aude un scartait ca si cum ar freca ceva pe acolo . Am incercat pe loc viraj stanga si dreapta la maxim , cate o data se aude foarte putin spre cursa maxima alte ori mai pronuntat .
Am fost la un service si dupa ce au ascultat-o mi-au zis ca este vorba despre intinzatorul de la cureaua de accesorii . Le-am zis ca am schimbat cu doi ani in urma chiturile de distributie si accesorii .
Nu stiu ce sa fac . Un sfat ar prinde bine , mai ales ca maine trebuie sa plec la drum , circa 500km.
Kojak
Pai scartairtu' de curea de accesorii se difrentiaza destul de bine de restu' zgomotelor...nu prea poate fi confundat.
Vezi sa nu fie pompa de servo directie, daca zici ca doar la volan maxim sg.- dr.
Auzi si la rece, imediat dupa ce pornesti masina si inca nu iei de volan?

Incearca o a 2-a opinie (avizata) si la alt mecanic / service.
Liviuta
Porneste normal , nu se aude nimic dubios . Cum pot sa-mi dau seama de pompa de la servo ?
Kojak
Pai...dupa zgomot, e ca un fel de huruit-fasait, nu stiu cum sa-ti descriu exact, oricum, nu e ca si "chitaitu'" de curea.
Cel mai bine, incearca si la alt mecanic si vezi ce-ti spune...sau daca nu mai ai chef, inregistreaza zgomotu' si urca-l aici sa ne dam cu parerea.
corbex
Imi place despre mecanicul tau. Auzi, iei de volan si scirtiie cureaua blink.gif
Liviuta
Zgomotul este identic cu cel pe care-l aveam la dacia 1300 cand se duceau bucsile de la cuplajul volanului .
Kojak
Alea se auzeau ca un cloncanit parca...sa nu fie din caseta ceva.
Greu de spus, oricum, cureaua e aproape exclusa.

Cati km are masina?
Liviuta
Doar 65000 km . Zgomotul pot sa-l descriu ca fiind "metal pe cauciuc , caucic pe cauciu "
George Hermenean
QUOTE(Kojak @ 27 Feb 2014, 00:08)
Ptr. putin. Sa revii cu impresii dupa.
*



Am schimbat astazi rulmentul de pe stanga fata. M-am bagat pe sub masina sa vad de unde s-ar putea auzi acel zgomot si totul e ok. Mi s-a parut ceva suspect la suportul de la cutie, pe care il pot misca destul de usor cu mana. Zgomotul se aude si cand reduci viteza fara sa franezi.
Kojak
Deci ai verificat ambii etrieri cu toate elementele lor si inteleg ca tot asa face?

Daca ai zgomot si in frana de motor sau decelerare lina, cum ai spus, posibil sa fie rupta bieleta antirasucire (tamponu' cutie-motor).
Insa asta da in g-ral trepidatii (si) la relanti.
Dar nu e obligatoriu, depinde de cat de rupta e, sa zic asa.
Mie, de ex. nu-mi dadea trepidatii suplimentare la relantii (sau f. putin perceptibile), dar aveam in schimb la vit. mari si parca si in frane de motor mai puternice.

L-ai verificat sa nu fie rupt, daca tot te-ai bagat pe dedesupt? Nu cu mana, cu o lanterna, ceva, ptr. ca nu se rupe / sectioneaza de tot in adevaratu' sens al cuvantului, decat f. rar.
Daca nu l-ai mai schimbat pana acum si ai ceva km la activ, sansele sunt mari sa fie rupt.
George Hermenean
Masina are 84k de km.Au fost verificati ambii etrieri.Eu cred ca de la tampon e problema, cu toate ca nu se aude nimic la ralanti.
Kojak
QUOTE(George Hermenean @ 28 Feb 2014, 12:28)
Eu cred ca de la tampon e problema, cu toate ca nu se aude nimic la ralanti.
*



Nu trebuie sa se auda...se simte. smile.gif
hspinache
salutam,

Masina are 9 ani si 32000km ;
Am un zgomot care il percep pe spate stinga ; este un zgomot infundat si nu este permanent ;
Apare cind este o dezechilibrare de planitate pe axa roata drepta fata-rota stinga spate . ; pentru denivelari mici se aude de parca ar clipoci benzina in rezervor.

M-am uitat cit m-a taiat capul la bucse brat spate , loc de prindere amortizoare , prindere amortizoare sus si jos si nu am vazut nimic deosebit.

Este interesant ca la intrare in iarna , zgomotul era mai pregnant ; acum se aude mai rar .

La ce ma pot astepta ?
Victorine
Se da un Logan 1,6 Ambition din 2005. FOARTE zgomotos peste 2500 rpm, se mai linisteste pe la 3500, dar oricum mult mai zgomotoasa decat in vremurile ei bune. Mentionez ca masina e insonorizata acolo unde trebuie cu aluband 2 straturi, pasla auto 10mm si mocheta cauciucata (asezata cu partea cauciucata in sus). In plus masina are si blana capota si perete anti-foc , ambele dublate cu pasla auto. Suspectez conul de etansare de la evacuare, e posibil sa fie ars? Poate si ceva orificii cauzate de rugina pe traseul de evacuare, inca nu am avut timp sa ma bag sub ea. Poate veni oare galagia si de la vibratii ale motorului cauzate de tamponul cutiei imbatranit? pentru ca mai aud si un cloncanit cateodata la cuplarea/ decuplarea ambreiajului (doar prima data cand cupleaza/ decupleaza - pana se aseaza ceva pe-acolo, dupa care daca incerc sa reproduc zgomotul nu mai reusesc pana la urmatorul semafor...). Carcasa filtrului aer e prinsa bine, cu garnituri elastice facute din mufele de cauciuc de la fisele de bujii, nu rezoneaza. Masina are 150.000 km.
Lostboy
QUOTE(hspinache @ 7 Apr 2014, 09:20)
salutam,

Masina are 9 ani si 32000km ;
.....

Ceva pare greșit. Ori vārsta, ori kilometrajul.
corbex
Mai las-o pina la 32100 km. Daca tot face, vezi daca arcul mai are imbracatura aia de plastic si daca atinge de ceva. Sau amortizorul. Sau toba.
Kojak
QUOTE(corbex @ 7 Apr 2014, 12:01)
Mai las-o pina la 32100 km.


Adica inca 1-2 ani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.