Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
Andy_ACS
Nu stiu daca a mai fost linkul, ca nu prea am timp sa ma uit. In caz ca nu a mai fost:
http://www.autof1.ro/s-au-decis-valorile-t...-inmatriculare/

Bafta!
sorin_f39
Din nou ii dau dreptate lui Mircea Badea.
In pretul benzinei / motorinei este inclusa taxa de drum; rovigneta o platim; taxa de prima inmatriculare o platim; probabil vom plati si taxa de autostrada. Cotizam cu atatia bani la buget. Unde dreaq se duc banii astia???????????? Infrastructura rutiera nu avem, actualele strazi sunt varza, panaramele astea doua de autostrazi sunt pline de gropi, copaci nu se planteaza, deci, UNDE SE DUC BANII NOSTRI??????
Zippy
Hehe, sa vedeti ce se umple tara de reisari cu bmw-uri din 95, luate pe 2000 euro.
gdm
Aici gasesti taxa. Ordonanta
Anexa1
Anexa3
Amedeus
Totusi, decat sa platesc la o cripta cu motor de 1.6 si veche de 15 ani 500 de euro, mai bine platesc banii astia la o masina noua tot cu motor de 1.6
gdm
Noua taxa serveste tot importatorilor si vanzatorilor de masini noi. Nu s-a schimbat mare lucru.
Problema este ca noua taxa doar pare ca respecta cerintele UE. Problema e cu coeficientul "B".
Coeficientii ceruti de UE cresc in progresie aritmetica iar coeficientul "B" care serveste mafiei Tariceanu&Co creste in progresie geometrica. De aici rezulta de exemplu ca taxa este mai mare decat valoarea masinii pentru Euro2.
Apoi, tot nu se rezolva discriminarea intre o masina adusa din UE si una locala.
In mod normal, UE n-ar fi trebuit sa accepte asa ceva. Imi scapa de ce a facut-o.
Merced
La care masini Euro 2 e taxa mai mare ca valoarea lor? Alea cu motoare de 3000cm? Sau alea facute zob? Intr-adevar gasesti masini E2 si sub o mie de euro, dar chiar e cineva care sa cumpere asa ceva, probabil lovite de 10 ori si cu 500.000km?
Sunt masini Euro 2 ok la preturi de 2500-3000 euro, daca nu sar de 1.6l motoarele lor taxa e sub mia de euro, deci pretul final ajunge sub 4000 ceea ce e ok pentru cineva care nu-si permite un Logan de exemplu. Asta la masini de 10-11 ani, unde intra unele destul de decente, dupa parerea mea. E absurda taxa crescuta la masini noi, si scaderea drastica la masini non-Euro, dar la Euro 2 mi se pare ca s-a ajuns la un echilibru decent. Macar aici...
ssilviu
Na, ati vrut schimbarea taxei. Aveti schimbare.
danutz_r
se dau: masia luata pe credit in 2006, casco la asiban prin BRD pe toata durata creditului...

se cere: ce se intampla cu asigurarea casco in cazul in care am rambursat anticipat creditul,... cel de la banca mi-a zis ca pot plati in continuare ratele la casco.. asa e ?
Garett
QUOTE(ToPser @ 24 Jan 2008, 00:22)
niste idioti , tara asta a inceput sa`mi provoace sila...
*


Off-topic: Asa mult ti-a luat??wink.gif
On-topic: Sa vezi acum inghesuiala pe strazi! Fiecare o sa-si vanda cazanul de 1300 sa-si ia "tedeii" si "a seis"!
ssilviu
Eu astept sa vad o explicatie logica a noii formule. O argumentarea a alegerii coeficientilor in functie de vechime si norma de poluare.
ceribros
icon_mrgreen.gif Sa moara mama lor daca nu imi iau un ursulet si ma plimb toata ziua prin fata parlamentului sa ii afum de sa nu se mai vada si mai si o si turez sa le rup urechile smile.gif na sa vada ce insemna masina sh icon_mrgreen.gif
klaus
QUOTE(gdm @ 24 Jan 2008, 11:48)
Apoi, tot nu se rezolva discriminarea intre o masina adusa din UE si una locala.
*

Super tare observatia. up.gif aplauze.gif
In continuare taxa e o taxa discriminatorie. Treaba ca masinile vechi sunt taxate mai mult decat alea noi era secundar in argumentatia UE.
Principal era ca masinile SH importate sunt discriminate fata de cele cumparate de pe piata interna.
Ori principala nemultumire a UE vad ca se perpetueaza, insa UE nu mai zice nimic
ssilviu
De ce oare? rolleyes.gif
vijelie
Fiindca UE e multumita de rezultatul final al aplicarii taxei in forma convenita de ambele "parti" wink.gif
j.d
...pentru ca ei vor scapa de vechituri. wink.gif
ady85btz
Valorile taxei de primă înmatriculare:

Mașină nouă cu Euro 4 motor 1.400 cmc - taxa va fi de 420 euro
motor 1.400 mașină veche între 1-3 luni – taxa va fi de 403 euro
motor 1.400 vechime de 3-6 luni – 391 de euro
motor 1.400 vechime de 6-9 luni – 378 euro
motor 1.400 vechime 1-2 ani – 344 euro
motor 1.400 vechime 2-3 ani – 315 euro
motor 1.400 vechime 3-4 ani – 290 euro
motor 1.400 vechime 4-5 ani – 265 euro

Mașină nouă Euro 4 cu motorizare între 1400 și 1600 cmc – 480 euro
vechime 1-3 luni – 461 euro
vechime 3-6 luni – 446 euro
vechime 6-9 luni – 432 euro
vechime 1-2 ani – 394 euro
vechime 2-3 ani – 360 euro
vechime 3-4 ani – 331 euro
vechime 4-5 ani – 302 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 1.600 – 1.900 cmc – 950 euro
vechime 1-3 luni – 912 euro
vechime 3-6 luni – 884 euro
vechime 6-9 luni – 855 euro
vechime 2-3 ani – 713 euro
vechime 3-4 ani – 656 euro
vechime 4-5 ani – 599 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 1.900 și 2000 cmc – 1.000 de euro
vechime 1-3 luni – 960 euro
vechime 3-6 luni – 930 euro
vechime 6-9 luni – 900 euro
vechime 1-2 ani – 820 euro
vechime 2-3 ani – 750 euro
vechime 3-4 ani – 690 euro
vechime 4-5 ani – 630 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 2000 și 2.200 cmc – 1.540 de euro
vechime 1-3 luni – 1.478 euro
vechime 3-6 luni – 1.432 euro
vechime 6-9 luni – 1.386 euro
vechime 1-2 ani – 1.263 euro
vechime 2-3 ani – 1.155 euro
vechime 3-4 ani – 1.063 euro
vechime 4-5 ani – 970 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 2.500 și 3.000 cmc – 2.125 de euro
vechime 1-3 luni – 2.040 euro
vechime 3-6 luni – 1.976 euro
vechime 6-9 luni – 1.913 euro
vechime 1-2 ani – 1.743 euro
vechime 2-3 ani – 1.594 euro
vechime 3-4 ani – 1.466 euro
vechime 4-5 ani – 1.339 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 de peste 3.001 cmc - 2.851 euro
vechime 1-3 luni – 2.737 euro
vechime 3-6 luni – 2.651 euro
vechime 6-9 luni – 2.566 euro
vechime 1-2 ani – 2.338 euro
vechime 2-3 ani – 2.138 euro
vechime 3-4 ani – 1.967 euro euro
vechime 4-5 ani – 1.796 euro

Mașini cu motor Euro 3 de 1.400 cmc cu vechime 1-2 ani – 1.148 de euro
vechime 2-3 ani – 1.050 de euro
vechime 3-4 ani – 966 euro
vechime 4-5 ani – 882 euro
vechime 5-6 ani - 812 euro
vechime 6-7 ani - 714 euro
vechime 7-8 ani - 630 euro

Mașină cu motor Euro 3 de 1.400 – 1.600 cmc
vechime 1-2 ani - 1.312 euro
vechime 2-3 ani – 1.200 euro
vechime 3-4 ani – 1.104 euro
vechime 7-8 ani – 720 euro
Mașină cu motor Euro 3 de 1.600 – 1.900 cmc
vechime 1-2 ani – 2.337 de euro
vechime 2-3 ani – 2.138 de euro
vechime 3-4 ani – 1.967 euro
vechime 4-5 ani – 1.796 euro
vechime 5-6 ani - 1.653 euro
vechime 6-7 ani - 1.454 euro
vechime 7-8 ani - 1.283 euro

Mașină cu motor Euro 3 de 1.900 – 2000 cmc
vechime 1-2 ani – 2.460 de euro
vechime 2-3 ani – 2.250 de euro
vechime 3-4 ani – 2.070 euro
vechime 4-5 ani – 1.890 euro
vechime 5-6 ani - 1.740 euro
vechime 6-7 ani - 1.530 euro
vechime 7-8 ani - 1.350 euro

Mașină cu motor Euro 3 de peste 3.001 cmc
vechime 1-2 ani – 7.013 de euro
vechime 2-3 ani – 6.415 de euro
vechime 3-4 ani – 5.901 euro
vechime 4-5 ani – 5.388 euro
vechime 5-6 ani - 4.961 euro
vechime 6-7 ani - 4.362 euro
vechime 7-8 ani - 3.849 euro

Mașini cu motor Euro 2 de 1.400 cmc
vechime 7-8 ani - 1.386 euro
vechime 8-9 ani - 1.201 euro
vechime 9-10 ani - 1.047 euro
vechime 10-11 ani - 832 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.400 - 1.600 cmc
vechime 7-8 ani - 1.584 euro
vechime 8-9 ani - 1.373 euro
vechime 9-10 ani - 1.197 euro
vechime 10-11 ani - 950 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime 7-8 ani - 2.822 euro
vechime 8-9 ani - 2.445 euro
vechime 9-10 ani - 2.132 euro
vechime 10-11 ani - 1.693 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime 7-8 ani - 2.970 euro
vechime 8-9 ani - 2.574 euro
vechime 9-10 ani - 2.244 euro
vechime 10-11 ani - 1.782 euro

Mașini cu motor Euro 2 de peste 3.001 cmc
vechime 7-8 ani - 8.373 euro
vechime 8-9 ani - 7.256 euro
vechime 9-10 ani - 6.326 euro
vechime 10-11 ani - 5.024 euro

Mașini cu motor Euro 1 de 1.400 cmc
vechime de 12-13 ani - 508 euro
vechime de 14-15 ani – 323 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.400 - 1.600 cmc
vechime de 12-13 ani - 581 euro
vechime de 14-15 ani – 370 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime de 12-13 ani - 1.024 euro
vechime de 14-15 ani – 652 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.900 - 2000 cmc
vechime de 12-13 ani - 1.078 euro
vechime de 14-15 ani – 686 euro

Mașini cu motor Euro 1 de peste 3.001 cmc
vechime de 12-13 ani - 3.103 euro
vechime de 14-15 ani – 1.975 euro

Mașinile non-euro sunt diferențiate pe două clase de vechime, 15-16 ani și 20 -21 ani, dar nivelul taxării este același, diferențele fiind în funcție numai de capacitatea motorului.

Mașini non euro motor de 1.400 cmc - 560 de euro
motor între 1.400 - 1.600 cmc - 640 de euro
motor între 1.600 - 1.900 cmc – 808 euro

Sursa
ceribros
Dar de cand intra in viguare sau deja a intrat sad.gif
Merced
Iunie sau iulie... unsure.gif
dobre
"vechiturile" de afara sunt net superioare oricarui logan nou-nout
LC_TM
Toate? blink.gif Nu exista nici o cazatura?Nimic? Toate sunt perfecte? blink.gif
Merced
Cu o afirmatie d-asta iti pui tot forumu' in cap. Si nu pentru ca Dacia forum. Nu se poate generaliza, nu se poate afirma asa direct chestia asta. Sunt avantaje si dezavantaje, plus infinitele posibilitati de a avea sau nu probleme, si cu o vechitura si cu un Logan.
sinaxis
Dobre, asta-i din putul gandirii profunde, concluzie asupra vietii... ce mai! M-ai spart!
sqryn
pe mine ma incanta ideea asta de reducere a taxei, valorile sunt cat de cat normale si mult mai acceptabile fata de ce era inainte. imi voi putea permite daca ma hotarasc sa schimb masina una mai ok. de ex pt o laguna 2 1.6 din 2002 platesti cam 900 euro taxa. la fel si la un A klasse, peugeot 307. e o valoare mult mai ok decat ce era inainte. pt cele cu euro 2, generatia 98-2001, motor 1.4 (clio ca cel din semnatura) are taxa de 1000 euro. sunt diferente mari gata de ce era inainte cand taxa era aproape cat masina.
cine vrea masini noi o sa isi cumpere in continuare tot noi (am cunostinte care nu vor sa auda de masina sh). e normal sa poti sa alegi si sa ai o concurenta zic eu sanatoasa la masinile produse si vandute la noi. de 10k de euro cat e un logan pot sa imi iau o masina sh al fel de dotata si sa o mai si repar vreo 4-5 ani. personal nu sunt adeptul masinilor noi, pierzi mult la ele.
UXE
QUOTE(dobre @ 24 Jan 2008, 17:41)
"vechiturile" de afara sunt net superioare oricarui logan nou-nout
*





lurk0000.gif start the show!
Amedeus
Mai are rost sa-ti pui mintea cu unu din asta ? gun3.gif
vijelie
Din iulie vor fi si mai multi, sa vezi la vara parada auto a anilor '80 pe litoral...
daciafan
QUOTE(ssilviu @ 24 Jan 2008, 13:29)
Eu astept sa vad o explicatie logica a noii formule. O argumentarea a alegerii coeficientilor in functie de vechime si norma de poluare.
*


probail va iesi iar guzganian la rampa cu ale sale elucubratii
eu imi pregatesc medicatia
Amedeus
Si, cica a pus vechiturile intre ghilimele, de parca s-ar numi altfel.
borkanel
asta-i mai mult o taxa care se vrea corelata cu valoarea de piata a masinii.....cica asa vrea UE biggrin.gif
BAC
Am vazut in textul Ordonantei ca, motoarele diesel cu filtru de particule au o reducere de 25% din valoarea taxei. Peugeot stiu ca are filtru, care mai sunt?
AIX
Octavia RS, Leon FR (2.0TDI, 170CP) - astea au sigur filtru de particule.
Laurentziu83
QUOTE(argon @ 24 Jan 2008, 10:54)
De unde scoti si restul de 7-8-9-10 mii de euro.
Un drac, un procent mic din poluarea globala e datorat automobilelor, si si daca ar fi procentul ala mai mare , toate masinile, non euro sau euro 4 polueaza la fel dpdv al gazelor cu efect de sera, atata timp cat arde benzina se produce Co si Co2, asa ca lasa vaicareala gen " am eu masina nepoluanta si ma polueaza altii".
*


Cel mai corect e sa pastrezi in circulatie un euro 2. Va polua mai putin decat poluarea produsa de producerea unei noi masini, fie ea si euro 4, dar multi nu inteleg asta.

QUOTE(ady85btz @ 24 Jan 2008, 15:33)
Valorile taxei de primă înmatriculare:
Mașini cu motor Euro 2 de 1.400 cmc
vechime 7-8 ani - 1.386 euro
vechime 8-9 ani - 1.201 euro
vechime 9-10 ani - 1.047 euro
vechime 10-11 ani - 832 euro
----------------------------------------------
Mașini non euro motor de 1.400 cmc - 560 de euro
motor între 1.400 - 1.600 cmc - 640 de euro
motor între 1.600 - 1.900 cmc – 808 euro

*


Sa inteleg ca, daca vreau sa-mi aduc un Matiz de afara e mai rentabil sa-i dau jos catalizatorul si sa-l fac noneuro, ca platesc mai putin. Mai sa fie a dreaku... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Eventual ii si pun vreun matrafox in benzina, sa scoata fum negru, poate mai scade taxa... radmasa.gif
441529
Tocmai am vazut la Nasul pe B1TV ca se dezbatea ordonanta. Cica pot fi scutite de plata taxei diverse institutii ale statului, organizatii de inters public, asociatii si fundatii non-profit. wink.gif

Trebuie sa imi sun avocatul, infiintez Asociatia de protectie a puricilor de pe cainii maidanezi din Bucuresti. Non-profit, of course. biggrin.gif
Laurentziu83
Mai bine infiinteaza asociatia celor care vor sa demonstreze ca rovinieta este ilegala, si rezolvi 2 iepuri dintr-un foc.
BAC
Daca e taxa pe poluare, deci de mediu, de ce e tratata ca o masura fiscala, cu intrarea in vigoare dupa 6 luni?
441529
Pentru ca ESTE o masura fiscala si protectionista, nicidecum nu este una mediu. Pentru ca pe stan si bran astia de tariceanu si klingonian ii doare fix in cur de mediu. Ei stiu ca in viata vietii lor nu vor mai ajunge la putere cu partidul lor si ca se apropie din ce in ce mai mult de PNTCD. Si atunci, baga si ei mare pe ultima suta de metri. Nu ati vazut cate reclame sunt acum la cistroien? Doar doar vor cumpara fraierii acum cat mai mult.


@Laurentiu83 - Se poate rezolva si cu asta. Cand vin la Galati la nunta punem tara la cale. Gaseste un loc frumos pentru o mireasa furata.
ceribros
Sa vezi ce cresc acum pana intra taxa in viguare vanzarile la masini smile.gif bine gandit sa dai spre publicitate valorile si sa spui ca intra in viguare mai tarziu ca sa se inghesuie lumea la masini. In ce lume traim sau mai bine zis ne aflam ca de trait....

----------
Moderator (os): Rog mai multa atentie - "vigoare" vs. "viguare".
Shorr
Se pare ca prin noua taxa orice operatie de vanzare cumparare va fi taxata:

QUOTE

Primul lucru care atrage atenția odată cu parcurgerea documentului este schimbarea titulaturii din „Taxă de primă înmatriculare a vehiculelor” în „Taxă de poluare pentru autovehicule”. Acest mic detaliu care, în accepțiunea ministrului Economiei și Finanțelor, Varujan Vosganian, înseamnă că este vorba despre o taxă de mediu și nu de una fiscală, ascunde și o interpretare mai puțin plăcută pentru toți actualii sau viitorii posesori de automobile. Mai exact, dispariția mențiunii „primă înmatriculare”, adăugată la o declarație bulversantă a ministrului din urmă cu câteva zile – „Nu există taxă de primă înmatriculare” – și la litera b a articolului 4 din noua Ordonanță care menționează că „Obligația de plată a taxei intervine la înregistrarea modificării unui autovehicul în evidențele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor” (DRPCIV) poate însemna că birul va trebui plătit la fiecare tranzacție, inclusiv la cea a unei mașini deja înmatriculate în România.


http://www.capital.ro/index.php?section=ar...tm_medium=email

Interesant e ca nimeni din presa nu a comentat acest aspect:(
catala2k
sa %$##$%@(^%)@%#$@(^%)#%, intelegeti voi ce am vrut sa zic... cu siguranta ar trebui sa emigram in alte tari si sa-i lasam pe "scumpii nostri guvernanti" singur aici sa-si ia taxe si impozite singuri. Nu mai zic nimic, ca ne agitam degeaba... sunt niste "destepti" care modifica legile in functie de cum se trezesc dimineata... sunt satul
Merced
Adica daca-mi cumpar o Dacie platesc taxa aia la ea? blink.gif Dumnezeule...
vijelie
Asa dispare si caracterul discriminatoriu al taxei.
Amin!
tmanbone
Eu cred ca jurnalistul respectiv omite ceva.

QUOTE
Art. 4 - Obligația de plată a taxei intervine :
a - cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România;
b - la înregistrarea modificării unui autovehicul în evidențele Direcției regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative;
c - la repunerea în circulație a unui autovehicul după încetarea unei scutiri la care se face referire la art.9.

Sursa.

vijelie
Si care e omisiunea ?
Asa scrie pe toate taloanele : eliberat de DRPCIV, MI.
tmanbone
Mda, la momentul cand am postat, stiam ca de permise si inmatriculari se ocupa Prefectura... e posibil sa ma fi inselat.

Apropo, pe talonul meu scrie DRPCIV Bucuresti, fara MI.
vijelie
Nici pe prima pagina?
MuciX
Parerea mea e ca in curand vom emigra toti incat vor ramane in tara numai conducatorii ei...
tmanbone
QUOTE(vijelie @ 25 Jan 2008, 17:25)
Nici pe prima pagina?
*


Ba da.. wub.gif
vali1971ro
taxa asta se va duce la dracu odata cu initiatorii ei , asta insa se va intampla dupa alegeri !d-aia intra in vigoare asa tarziu.pana atunci trag tare sa-si vanda marfa , ca oricum ii doare-n spate de ce se va intampla dupa alegeri...pentru ei scaunele de la guvern vor ramane doar niste amintiri placute (ca doar au tras un loz castigator acum patru ani) pe acele scaune nu se vor mai aseza asa curand.... de unde se vor da banii inapoi(pentru ca se vor da) nu-i mai intereseaza! nu mai este problema lor ! asa au spus si cu pensiile ! avem bani...pentru inca un an ! dupa...nu mai sunt ei la guvernare ...sa se descurce succesorii! atat timp cat ungaria si polonia au fost amendate de UE si au fost obligate sa returneze banii de ce ar fi romanica mai cu mot? eeeeee pai noi suntem romani nu? ne cotim , ne fofilam , ne ascundem dupa deget , traim cu impresia ca toti sunt prosti si numa noi suntem destepti(ma refer la cei care stau acolo ...sus , in turnul de fildes) si ce daca 22 de milioane o duc rau? da-i la drak ! noi cei care avem ciolanul sa fim bine!
gata ca m-am ambalat prea tare...abia astept sa ma duc sa dau cu stampila! si sper sa o fie cat mai multi , desi sunt foarte putini cei care merita sa fie "stampilati"....asta e ...
dRg
Citez si eu de pe alte forumuri:

Art. 4 - Obligația de plată a taxei intervine :
a) cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România;
la înregistrarea modificării unui autovehicul în evidențele Direcției regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative;
c) la repunerea în circulație a unui autovehicul după încetarea unei scutiri la care se face referire la art.9.

concluzie , nu o sa mai fie taxa de prima inmatriculare, ci taxa de poluare, valabila catre tote vanzarile de auto sh sau noi.

Deduc ca de asta a acceptat UE taxa , ca nu mai discrimineaza pe nimeni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.