Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
Bwwlan
Poi e simplu: cel putin in Romania si in Germania (ca sa nu zic peste tot in Europa, ca nu-s sigur) toti carburantii sunt Euro 5 smile.gif
MoneyTalks
QUOTE(Bwwlan @ 1 Sep 2016, 12:52)
Daca intr-adevar se aplica ideea asta si se scoate orice alta contributie, e best idea ever. smile.gif
Asa platesc si strainii "timbru de mediu" smile.gif
*


Astea sint cam povesti. In Irlanda exista taxa de prima inmatriculare, dar exista si exceptii la ea. Si nimeni din EU nu o contesta. Pe linga taxa de prima inmatriculare (VRT cum e denumita), mai exista si taxa anuala de drum, care depinde de emisia de CO2.
Squirrel
QUOTE(Bwwlan @ 1 Sep 2016, 16:35)
Poi e simplu: cel putin in Romania si in Germania (ca sa nu zic peste tot in Europa, ca nu-s sigur) toti carburantii sunt Euro 5 smile.gif
*


Carburanții nu au EGR, catalizatori sau filtre de particule…
argon
QUOTE(Bwwlan @ 1 Sep 2016, 16:35)
Poi e simplu: cel putin in Romania si in Germania (ca sa nu zic peste tot in Europa, ca nu-s sigur) toti carburantii sunt Euro 5 smile.gif
*



Diferenta intre euro 4 si euro 5, este nivelul de filtrare, adica cea euro 5 mai trece printr-un fiultru, si un litru de aditiv in plus la fiecare tona de motorina, poti sa fii sigur ca polueaza la fel bagata in acelasi motor. Dar un motor euro 4 nu polueaza la fel ca unul euro 5 wink.gif
axabrt
Eu daca nu schimb masina de ce să plătesc taxa în benzina .... Ca să ies mai ieftin o să îmi pun gpl si gata. Nu mai stiu asta ce taxe să pună. Aia a lu ponta de 7 cenți sau cat o fi când se scoate?
Poate sparg doaujdemii si imi iau ceva full electric. Îmi trebuie oare branșament trifazic ?
PetruDez
QUOTE(axabrt @ 4 Sep 2016, 15:41)
Eu daca nu schimb masina de ce să plătesc taxa în benzina .... Ca să ies mai ieftin o să îmi pun gpl si gata. Nu mai stiu asta ce taxe să pună.  Aia a lu ponta de 7 cenți sau cat o fi când se scoate?
Poate sparg doaujdemii si imi iau ceva full electric.  Îmi trebuie oare branșament trifazic ?
*




Pai taxa cica se restituie.

Ideea e bunacred. Poluator nu e doar ala care circula cumasina pe strada ci oricinefoloseste carburanti. Astfel toti platesc.
argon
Taxa e una, timbrul e alta...dar am auzit si eu,ca se restituie timbrul , si deocamdata nu am dat bani la avocat, daca se va restitui oricum. Trebuie sa iau vreo 5600 lei...se poate dupa 2103 si fara avocat mai nou? Taxa se poate de mult.
boeru_laurentiu
Cum am mai spus : tipic romanesc ! Baga taxa , scoate taxa , baga timbru , scoate timbru , modificari peste modificari , de nu mai stie omu' ce-l asteapta cand trebuie sa inmatriculeze o masina .
espacern
Daca instantele au hotarat ca toate aceste taxe/timbre sunt ilegale de ce persoanele (ministru mediu) care le-au propus nu sunt trase la raspundere?
boeru_laurentiu
Nu cunosc legea responsabilitatii ministeriale , dar pana acum , in afara unor demisii , nu cred ca un fost ministru a raspuns in vreun fel in cazul unor decizii prost luate sau cu vreun interes obscur !
VladSoare
QUOTE(PetruDez @ 4 Sep 2016, 21:21)
Ideea e bunacred. Poluator nu e doar ala care circula cumasina pe strada ci oricinefoloseste carburanti. Astfel toti platesc.
*
Păi poate cumpăr benzina aia ca s-o beau. De ce să plătesc?
Ov
QUOTE(boeru_laurentiu @ 5 Sep 2016, 07:29)
de nu mai stie omu' ce-l asteapta cand trebuie sa inmatriculeze o masina .
*



il asteapta o coada de cateva ore bune
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 5 Sep 2016, 10:14)
Păi poate cumpăr benzina aia ca s-o beau.
*



Pai daca dupa ce-o bei te pui sa fumezi o tigare, ia foc, arde, si tot polueaza.

E una din chestiile pe care n-am inteles-o de cand s-o introdus. De ce naiba n-o adauga in combustibil, ca asa s-ar putea cel mai simplu "impozita" poluarea. Mergi-poluezi-consumi gazolina-platesti. Nu mergi, nu platesti.
VladSoare
Mda, numai că zece litri arși într-un Trabant nu-s același lucru cu zece litri arși într-un E6 din 2016.
Dacia Nova cu carburator, non-euro, îmi consuma la vremea ei cam 9 în oraș. Mașina actuală îmi consumă 13. Și totuși nu cred că poluează mai mult, ba chiar dimpotrivă.

Eu nu prea înțeleg ce legătură este între ecologie și taxa de poluare. De ce trebuie să taxăm poluarea ca să fim "verzi"? Că doar mașinile poluează tot la fel, indiferent de cît plătesc, nu? Faptul că arunci niște bani în buzunarele partidului de la putere nu te face să poluezi mai puțin. Planeta nu se simte mai bine dacă-i îngrași mai tare pe porcii din guvern și din partid.
klaus
O taxa "de poluare" in combustibil nu-si atinge scopul care ar trebui sa-l aiba: sa duca la micsorarea masinilor poluante.
Ar fi doar o taxa pe consum si atat.
Poate sa duca la mai multi bani de la buget pentru programe de curatat parcurile de pet-uri etc, dar nicidecum sa imputineze masinile poluante. Ba as putea spune ca o taxa aplicata egal tuturor va incuraja masinile poluante (mai ieftine la sh).
Mai rezonabila mi s-ar parea o taxa anuala (gen impozit) pe masina in functie de nivelul de poluare. Daca ar avea valori mari pentru nivele mari de poluare ar descuraja masinile vechi. Si s-ar incasa si anual.
Geox16v
In mod cert eliminarea timbrului/taxei de mediu poluare etc va umple tara de cazaturi pe roti. Adica tot ce e ieftin afara va ajunge la noi fara nici o restrictie. Si oamenii de la RAR-ul nostru mananca si ei o paine ca peste tot. Vezi cazul Poloniei care a golit strazile nemtesti de mai mult de 1 milion de masini. La nivelul nostru de infrastructura vom avea aglomeratia de pe DN1 cu toate problemele care apar in urma ei pe toate drumurile.
VladSoare
Căzăturile de care ți-e ție frică sînt deja aici; e țara plină de ele. Doar că-s înscrise pe Bulgaria.
florinbarca
Ca sa nu mai fie drumurile pline de cazaturi cum zicea un coleg mai sus ar trebui sa se dea o lege care sa interzica inmatricularea masinilor aduse din afara tarii cu o vechime mai mare de 10 ani.
andreist
Aveti voi ce aveti cu cazaturile si vechimea, ITP drastic si dur, doar asta trebuie dpdv al 'cazanelor ce polueaza' = aer mai curat si trafic mai sigur daca nu pui frana fara amortizoare si cauciucuri din 2003. ( Ma refer la faptul ca omul va trebui sa isi aduca masina la o stare tehnica buna, nu la interzicerea masinilor repsective ca nu trec de ITP ) Taxa in benzina mi se pare o alternativa foarte ok, ca oricum cine polueaza ca dracu' n'are bani de benzina si merge f. putin.

Treaba principala pe care o omit toti si sunt mai ocupati sa se uite in curtea vecinului cu masina aia rabla care n-are valaorea masinii (mai) noi e sa se faca la naiba ceva de banii aia, nu doar sa existe taxa, un copac, o padure la margina unui oras mare, de ce nu niste dracii d'alea electrice de transforma co2 in apa sau benzina ceva (vazut pe internet aparate d'alea), ca bani ies din taxele alea. Va ganditi numa' destructiv.

Daca e sa analizati problema dpdv al poluarii la un nivel mai mare, taxele impuse pe masini sunt de n'spe ori mai mari decat taxele impuse adevaratilor poluatori. ( parca masinile produceau vre-o 7-9% din totalul de CO2 produs de om, dar in procente au cele mai exagerate taxe )
klaus
QUOTE(florinbarca @ 5 Sep 2016, 13:18)
Ca sa nu mai fie drumurile pline de cazaturi cum zicea un coleg mai sus ar trebui sa se dea o lege care sa interzica inmatricularea masinilor aduse din afara tarii cu o vechime mai mare de 10 ani.
*



Adica, cum ar veni, sa-ti interzica chiar masina ta, nu?
Cred ca d-abia astepti ca statul sa te oblige sa-ti iei alta masina, nou-nouta, din banii tai...
florinbarca
Klaus, cred ca nu ai citit cu atentie ce am scris. Nu am zis sa se interzică sa mai circule pe sosele masini mai vechi de 10 ani, ci sa se interzică inmatricularea masinilor aduse din afara tarii care sunt mai vechi de 10 ani.
andreist
Ceva interesant despre poluare, daca tot mi-am amintit, puteti cauta pe google:

QUOTE
The most staggering statistic of all is that just 16 of the world’s largest ships can produce as much lung-clogging sulfur pollution as all the world’s cars
klaus
QUOTE(florinbarca @ 5 Sep 2016, 13:45)
Klaus, cred ca nu ai citit cu atentie ce am scris. Nu am zis sa se interzică sa mai circule pe sosele masini mai vechi de 10 ani, ci sa se interzică inmatricularea masinilor aduse din afara tarii care sunt mai vechi de 10 ani.
*


Pai si de ce aceasta discriminare? De ce sa se interzica doar alea aduse dinafara? De ce nu si alea dinauntru?
Ca atunci tu, de ex, nu ai mai putea sa-ti vinzi masina ci doar sa o dai la remat sau sa o vinzi prin Rusia, Bulgaria
Bwwlan
QUOTE(florinbarca @ 5 Sep 2016, 12:45)
Klaus, cred ca nu ai citit cu atentie ce am scris. Nu am zis sa se interzică sa mai circule pe sosele masini mai vechi de 10 ani, ci sa se interzică inmatricularea masinilor aduse din afara tarii care sunt mai vechi de 10 ani.
*



Bun, si daca eu vreau sa aduc o Alfa sau un Mustang de colectie, sa nu-l mai pot inmatricula?
Unii parca au cap doar ca sa nu le ploua-n gat...

Daca masina e OK tehnic si ia ITP-ul pe bune nu exista - si nici nu ar trebui sa existe - niciun motiv pentru ca masina respectiva sa nu fie inmatriculabila.
Statul o fi pierzand banii din taxa de inmatriculare, insa castiga:
- taxe si impozite anuale,
- TVA si accize de la carburantul consumat,
- rovigneta,
- TVA de la comerciantii de piese de schimb.
Pierz 500* de euro facut azi insa castigi 800* facuti in 12 luni. Si inca 800* anul viitor, etc. Care merita?
________________________
* = exemplu fictiv.
Han Solo
QUOTE(andreist @ 5 Sep 2016, 12:46)
Ceva interesant despre poluare, daca tot mi-am amintit, puteti cauta pe google:
*




nu stiu cat de adevarat e (suna destul de credibil), insa prin apele internationale cica ard toate deseurile petroliere, grele si pline de sulf, pe care le cumpara de la rafinarii pe nimic, si doar in apele nationale trec pe combustibili mai ecologici.
andreist
Bwwlan tu gandesti prea departe pentru o mare parte din romani ( ma refer la tara nu la populatia exclusiv a forumului ), ei sunt obisnuiti sa gandeasca pe termen scurt cand e vorba de bani si asta se vede in saracie, etc.
argon
QUOTE(andreist @ 5 Sep 2016, 13:46)
Ceva interesant despre poluare, daca tot mi-am amintit, puteti cauta pe google:
*



Zic sa nu mai pui botul la prostiile alea, raportat la volumul de marfa, vaporeanu e cel mai curat mijloc de transport. Adica emite 3 g de co2 pe tona per km, un camion emite 50 iar un avion 560.
andreist
Daca asa o zis cercetatorii britanici zici tu invers smile.gif)
Han Solo
nu vad de ce nu ar fi amandoua valabile. si eu stiam ca la co2/tona vapoarele sunt imbatabile. citatul tau priveste sulful. diesel euro5 are 10ppm sulf, iar wikipedia zice ca pacura pentru vapoare poate ajunge la 3.5% - 35000 ppm

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil
florinbarca
Deja o dam in masini de colectie. Tu nu iti permiti sa iti cumperi o masina noua dar in schimb vrei sa iti iei masina de colectie,hai sa fim seriosi. Daca vrei sa iti innoiesti parcul auto,ca tara trebuie sa recurgi la astfel de masuri nu sa introduci tot felul de taxe aberante pentru"mediu" . Asta in cazul in care se vrea acest lucru pentru a reduce poluarea. Dar aceste taxe abeante de pana acum au fost puse doar ca sa-si umple ei buzunarele nu ii doare pe ei in fund de poluare.
PetruDez
Sa nu uitam ca au zis asa: se baga taxa in carburant plus se da voie la nivel local sa se stabileasca niste impozite pe masini in functie de norma de poluare.

Also ce se tot agitalumea cu norma E6 vezi doamne bine. Unde norma E6 la dizal? Alea de la folcsvagin? Alea jmenuite de nu ies la noxe nici macar E3, pe bune? Ca alea is majoritare in tara la noi.

Nu nene nu. Plus eu as baga precum in Anglia si alte tari cu apa calda si curent reducere de impozit pentru aia cu GPL. Sunt mai putin poluatoare asadar e normal.

VladSoare
QUOTE(PetruDez @ 5 Sep 2016, 14:29)
Sa nu uitam ca au zis asa: se baga taxa in carburant plus se da voie la nivel local sa se stabileasca niste impozite pe masini in functie de norma de poluare.
*

Păi nici așa nu-i cinstit. Că toate cazanele de Giurgiu/Dîmbovița/Argeș/Prahova/Buzău/Teleorman care fumegă prin București plătesc impozitul la ele acasă. Îl îngrașă pe primarul lor, nu pe al nostru. Noi cu fumul, ei cu banii.
PetruDez
QUOTE(VladSoare @ 5 Sep 2016, 15:38)
Păi nici așa nu-i cinstit. Că toate cazanele de Giurgiu/Dîmbovița/Argeș/Prahova/Buzău/Teleorman care fumegă prin București plătesc impozitul la ele acasă. Îl îngrașă pe primarul lor, nu pe al nostru. Noi cu fumul, ei cu banii.
*


Da dar asta se traduce si prin bani mai putini dati de la nivel central. Plus ca se poate face cum am citit ca vor sa faca in Iasi. Adica toate masinile sa aiba un stiker verde pentru cele cu normal E4-E6 si Rosu pentru E3 in jos. In functie de asta si impozitul difera. Plus ca se pot introduce diverse restrictii in functie de norma de poluare. Restrictii de circulatie.

Iar asta cu unde platesc impozitul e valabila si pentru masinile cu numere de B. Si sunt destule. Aduni din bucuresti cat pentru 3 judete la un loc.

Repet mie personal ideea imi surade. DAR in acelasi timp sa faca naibii ceva cu banii aia. Sa faca si ei ceva infrastructura electrica pentru masinile hibride ori full electric. Sunt o groaza de chestii ce pot fi facute pentru a ajuta lumea sa treaca de la dizal folcsvagin non euro model 2009-2016 la ceva mai de calitate gen Dacia(da eu sunt unu din aia care considera ca cu ultima lor magarie folcsvagin sunt sub nivelul Dacia din vreo doua puncte de vedere.)

Sa incurajeze benzina+GPL din prima deja poluare mai putina. Sa incurajeze hibride si full electric mai ales in orasele aglomerate.

Plus ca atunci cand nu mai tre sa dai 1000 de euro taxa pentru un motor de 2 litri la o masina pana in 10 ani deja banii aia ii poti adauga la masina care o cumperi.

Din prima poti sa iti iei ceva mai nou si mai bun zic eu.

Cel putin asa gandesc eu.


Si ca sa nu creada lumea ca am ceva cu cei cu dizal. Initial am cautat sa imi iau dizal DAR in cele din urma pentru mine nu era rentabil. Plus ideea de a trece pe GPL cand vreau eu iarasi a fost factorul decisiv.
axabrt
am facut un studiu in parcarea de la bloc Situatia e cam asa
Media masinilor este de ~ 10ani si ca pret ~ 4000 euro
nu cred ca se complica nimeni sa aduca cazane de afara "ca sa aibe masina"
In primul rand alea au multe sute de mii si intretinerea lor e cu mult mai scumpa decat o masina noua pana in 10000. Sa luam cazul Passat 2006 140CP. Masina aia tot cazan este. Sincer nu cred ca eliminarea taxei va creste nr de rable. A zis cineva pe aici, foarte bine.

VladSoare
QUOTE(PetruDez @ 5 Sep 2016, 18:48)
Iar asta cu unde platesc impozitul e valabila si pentru masinile cu numere de B. Si sunt destule. Aduni din bucuresti cat pentru 3 judete la un loc.
*

Da, dar bucureștenii poluează în alte județe doar cîteva zile pe an, cînd merg în concediu. În rest stau la ei acasă. happy.gif
Serje
Mare parte din multinationale au masinile inmatriculate pe Bucuresti si da ele stau numa prin restu tarii, masinile pe leasing majoritatea iar is inmatriculate pe Bucuresti.

Asta cu taxa inclusa in pretul carburantului pare cea mai corecta, cat consumi ... atata platesti. Unu face 5k pe an, altu 100k km ... si sa plateasca la fel?
klaus
Da' de ce sa plateasca la fel ala cu euro 2 fata de ala cu euro 6?
Ca daca e taxa de poluare trebuie sa reflecte poluarea efectiva
argon
Intr-o tara normala, ai avea dreptate, la noi cat mai mult si de unde se poate, fara a interesa pe nimeni cat polueaza, bani la buget sa aduca.
nicu132003
Sunt de acord cu punerea acelor 50 de bani la combustibil.
Cine vrea sa se plimbe ( alimenteaza ), cine nu ( sa stea pe banca, in fata blocului ).

In UE aceasta taxa este REALA, dar sub alte forme, deci, la noi, nu vad de ce nu!!!
espacern
In Franta nu este nici o taxa asemanatoare.doar pentru masinile noi....posibil si in alte tari!
Serje
QUOTE(klaus @ 5 Sep 2016, 20:47)
Da' de ce sa plateasca la fel ala cu euro 2 fata de ala cu euro 6?
Ca daca e taxa de poluare trebuie sa reflecte poluarea efectiva
*



Pai poluarea efectiva ii in functie de cat consumi, nu de norma de poluare a masinii, cum ziceam, nu-i tot una sa mergi 5k sau 100k km pe an. Daca mai luam in calcul tampeniile ce le fac producatorii auto ... pe hartie poate polueaza mult mai putin ala cu euro 6 fata de euro 3, dar practic ... nu mai ii diferenta asa mare.
Dezavantajati tot timpul o sa fie, ii clar, n-am zis ca-i varianta perfecta.
argon
QUOTE(nicu132003 @ 5 Sep 2016, 21:01)
Sunt de acord cu punerea acelor 50 de bani la combustibil.
Cine vrea sa se plimbe ( alimenteaza ), cine nu ( sa stea pe banca, in fata blocului ).


*



Aici nu e vorba de plimbat, e vorba de scumpiri in masa, inclusiv la semintele ce le spargi in fata blocului, ca si alea vin cu motorina, nu leviteaza pana la butic.
MoneyTalks
QUOTE(Bwwlan @ 5 Sep 2016, 11:55)
Bun, si daca eu vreau sa aduc o Alfa sau un Mustang de colectie, sa nu-l mai pot inmatricula?

O masina de colectie ar trebui definita ca avind minim 50 de ani de la data fabricarii ei. Iar daca tu ai bani de o masina de colectie, atunci ai bani si sa platesti o taxa de inmatriculare de vreo 10,000 euro si un impozit anual de minim 5,000 euro daca vrei sa circuli cu ea. Luxul se plateste intotdeauna...
Bwwlan
Mi-e greu sa calific drept logica ceea ce ai incercat tu sa enunti mai sus, asa ca nici macar n-o sa incerc.
Asa e, ai dreptate, da' 50 de ani pare o perioada conservatoare, hai sa facem 100 rotund si incheiem balciu' dry.gif Si de ce doar 10.000 taxa de inmatriculare, pune direct 100.000 euro taxa de inmatriculare si inca 100.000 pe an impozitul, ce atata lux? Auzi, chiaburii dreq, le trebe masini de colectie... Poi daca are bani, sa plateste!
Mai sunteti bre, genii d-ejtia?
MoneyTalks
Pai tu ai plecat in Germania si ai ramas cu mentalitate de Romania. Mai bine stateai in tara, ca vad ca ai plecat degeaba. Mi-am dat seama de asta din topicul tau din "jurnal de bord"
Bwwlan
Noroc cu tine ca iluminezi calea celor rataciti.
Teach me, Obi-Wan... dry.gif
andreist
MoneyTalks, eu sper ca tu sa ramai p'acolo, ca ai plecat degeaba.
VladSoare
QUOTE(Serje @ 5 Sep 2016, 21:06)
Pai poluarea efectiva ii in functie de cat consumi, nu de norma de poluare a masinii,
*

Cum adică? Vrei să spui că un cazan de la '70 toamna care consumă 10 la sută poluează exact la fel ca un E6 din 2016 care consumă și el tot 10 la sută? blink.gif
Squirrel
Din punct de vedere al CO₂, da. Dar celelalte particule…
tatabobu
QUOTE(Bwwlan @ 6 Sep 2016, 00:15)
[...]
Asa e, ai dreptate, da' 50 de ani pare o perioada conservatoare, hai sa facem 100 rotund si incheiem balciu'  [...]
*



Hai 300, sa fie bine, zic!

EDIT: Squirrel, s-ar putea sa gasesti particule mai nasoale pentru sanatate la esapamentul unui TSI euro 6 decat la esapamentul unui benzinar carburat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.