Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
argon
Spune atunci car ar trebui sa fie ce a intrebat filip.
cristio_79
Pai folosind a doua formula si facand calculele, a rezultat ca taxa ar fi aproape 2900 euro, mai exact 2860,xx. Am scris putin mai sus.
Pentru o Solenza Euro 2 incadrata la o vechime de 8-9 ani, ar fi tot peste 2500 euro.
dandee
pai dupa cum spunea klaus ar exista o reducere, atunci cum vine? 2500 E cu reducere sau fara la solenza in discutie, dar la masina din semnatura? bataie de joc prosti or fi care i-o mai vota
cristio_79
Pentru autovehiculele Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) și a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1 gram CO2, prevăzute în TABELUL 1, și a normei de poluare și a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1 cmc, prevăzute în TABELUL 2, și a cotei de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din TABELUL nr. 4, după formula:

Suma de plată = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde:
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km (TABELUL 1)
B = taxa pentru emisiile poluante, exprimată în euro/1 gram CO2, prevăzută în coloana 3 din TABELUL 1
C = cilindree (capacitatea cilindrică);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevăzută în coloana 3 din TABELUL 2
E = cota de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din TABELUL 4

Pentru autovehiculele cărora le corespunde norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza formulei de mai sus, odată cu intrarea în vigoare a normei Euro 6.

Pentru autovehiculele din categoria M1, cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 și pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula:

Suma de plată = [C x D x (100 - E)] / 100

unde:

C = cilindree (capacitatea cilindrică);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevăzută în coloana 3 din TABELUL 2
E = cota de reducere a taxei, prevăzută în coloana 2 din TABELUL 4

Această formulă se aplică și pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu dețin omologare europeană de tip și pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2.
payty
oare ce inteleg luminatii guvernanti prin "transcrierea dreptului de proprietate"?

adica de exemplu daca mi se fura talonul, nu imi elibereaza altul decat daca platesc taxa?
argon
Tu faci schimbul de proprietate de la tine catre tine?
tunderbird
QUOTE(cristio_79 @ 3 Sep 2011, 11:18)
Pai folosind a doua formula si facand calculele, a rezultat ca taxa ar fi aproape 2900 euro, mai exact 2860,xx. Am scris putin mai sus.
Pentru o Solenza Euro 2 incadrata la o vechime de 8-9 ani, ar fi tot peste 2500 euro.
*



Vive la Roumanie. gun3.gif


akileon
nu ar fi mai simplu ca din taxa actuala sa scadem 25%? asa aproximativ? si asa aflam noua taxa
george_scala_2004
QUOTE
Proprietarii de mașini vor fi obligați să solicite, în fiecare an, o verificare a emisiilor poluante pentru automobilele lor, a anunțat, luni, ministrul Mediului și Pădurilor, Laszlo Borbely, informează Green Report. Borbely a precizat că această verificare este o inițiativă a Ministerului Mediului, care urmează a fi reglementată printr-un act normativ.

Obligativitatea verificării emisiilor de noxe ar putea intra în vigoare de la 1 ianurie 2012, prin introducerea, pentru fiecare mașină, a unui nou document, de tip „carte verde”.

Dacă se va constata că o mașină depășește limita de noxe admisă, proprietarul ei va avea trei posibilități: fie să nu mai circule deloc cu acea mașină, fie să ducă mașina la un service, pentru remedierea problemelor tehnice, fie să circule cu mașina în starea în care se află, dar cu plata unei taxe suplimentare.
argon
In sfarsit niste lucruri bune, sa bage treaba asta cat mai repede, ca-s satul de toti smecherii cu catalizatoare scoase sau care fumega, desi in Romania se va trece verificarea aia ca ITP-ul daca-l iei cu tine pe Aurel Vlaicu sad.gif
murfi
cum naiba sa fie buna asa o lege, la ITP se verifica emisiile poluante. De ce sa mai trebuiasca sa merg la inca o verificare si anuala pe deasupra....
Abereaza puia asta....
payty
@argon - eu si la o masina noua as scoate catalizatorul si probabil daca voi renunta la dacie intr-un viitor (sper cat mai indepartat) am sa fac asta.



Ideea e ca oamenii sa se invete sa nu mai stea cu fundul mereu in masina ca sa nu mai polueze mediul, nu sa se puna tot felul de taxe care nu depolueaza mediu, ci scot bani din buzunarul oamenilor.

E clar ca unul care circula cu o masina veche nu o face din placere, ci pt ca atat il tine buzunarul.

Peste tot se elimina intai efectele unei probleme, nu cauza ei.
george_scala_2004
http://www.ziare.com/mediu/emisii-co2/o-ta...de-euro-1117488

Romania nu reuseste sa polueze cit are dreptul ! si atunci ? unde este logica guvernului ? alta decit de a fura banii din buzunarele fraierilor ?
b76bgaarh
si daca eu am avut taxa zero cand am cumparat masina in 2010, intru sub incidenta legii astea noi?
bobo77
Pai nu scrie nicaieri ca ai fi platit acesta taxa pe motiv ca asa era legea atunci, nu este nimic scris pentru aceste situatii deci cred ca platesti biggrin.gif
b76bgaarh
deci legea asta nu se refera la masinile dinainte de 2007? unde o gasesc sa citesc si eu sa vad clar ce zice?

pupalati pe basescu toti ....
dandee
si de ce sa-l pup?????? nu l-am votat, ba dimpottriva mi s-a impus!!!!!!!!!!!!!!! deci l-a votat sa-l pupe

on topic
ar fi buna o astfel de lege, dar nu pt Rromania, astia nu stiu cum sa ne mai fure, cand vor afla copii in burta mamii in ce tara se vor nascte imigreaza direct in alta!!!
Poky
Si cand iesi pe poarta service-ului dupa verificarea noxei te asteapta baietii sa-ti salte certificatul pentru poluare peste limita icon_mrgreen.gif
payty
chestia cu taxa suplimentara la masinile care nu ies la noxe cred ca e o aberatie pt ca practic platesc impozitul de doua ori, ceea ce nu sunt convins ca e legal.

Smiley
QUOTE(b76bgaarh @ 5 Sep 2011, 19:29)
si daca eu am avut taxa zero cand am cumparat masina in 2010, intru sub incidenta legii astea noi?
*


globul de cristal zice ca nu intri, google zice ca nu ai dat suficiente date incat sa poti primi un raspuns.

QUOTE(payty @ 6 Sep 2011, 08:41)
chestia cu taxa suplimentara la masinile care nu ies la noxe cred ca e o aberatie pt ca practic platesc impozitul de doua ori, ceea ce nu sunt convins ca e legal.
*


taxele, impozitele si amenzile sunt chestii diferite.
T.rac3Er
dupa cum ne recomanda liderul nostru suprem.
"nu va convine aici, plecati."
este un warning prietenesc, prin care ne anunta ca noi, cei multi, si fara legaturi cu sleahta lor o sa ne-o furam grav, si nu putem face absolut nimic.
77licu
Oare cât mai sug ăștia din poluarea asta? Sute de mii de mașini au ajuns la rabla,fabrici nu mai sunt,agricultură ioc,de unde frica asta că le cad ouăle în drum dacă respiră aerul patriei?
De ce nu închid gaterele și bagă în pușcării pe aia de au distrus păduri(să le vândă averile și cu banii ăia să împădurească munții),dacă tot le pasă (acum)de ozon și altele?
Că tot le 'pasă' de aerul țării,să instaleze stații itp la intrarea în țară:nu poluezi,intri;poluezi,repar-o și pe urmă intri.Și vom avea cea mai ozonată țară din univers.
Aberez,da prea mulți bani s-au muls pe tema poluării și nu știu să se fi făcut ceva cu ei pt binele nostru. De ce nu ne lasă să punem catalizatoare pe mașini non-euro?
cosmin_angh3l
si ce s-a mai spus si azi despre aceasta taxa tampita:


"Am intenția de a introduce, dacă e posibil de la jumătatea anului vitor, dacă nu, atunci de la 1 ianuarie 2013, o carte verde, care înseamnă, ca și în alte state, că trebuie să te duci în fiecare an la cei care verifică noxele care ies din țeava de eșapament, fac măsurarea, iar dacă nu mai corespunzi normelor, nu poți să mai circuli pe drumurile publice, trebuie să repari mașina și plătești o taxă în funcție de noxe. Atunci plătește toată lumea", a declarat ministrul.

Borbely a mai spus că toată lumea va avea ulterior același statut și anume cine poluează plătește. "Va fi o taxă mult mai mică, evident, iar atunci vom renunța la taxa de primă înmatriculare și toată lumea va avea același statut, cel care poluează plătește. Din păcate, toate mașinile, chiar dacă sunt mai noi, într-o anumită măsură poluează", a mai precizat Borbely.

argon
QUOTE(77licu @ 6 Sep 2011, 09:46)
De ce nu ne lasă să punem catalizatoare pe mașini non-euro?
*



Pentru ca nu e plug & play, trebuie multe alte modificari, ca altfel tine 1 saptamana catalizatorul pana se infunda, si la Dacia non euro triplezi valoarea cu acele modificari.
ZTV
nu va agitati ca nu are sens. Tara asta e atat de sarac ca ma mir ca mai exista. Paduri nu mai avem, fabrici NU, sanatate NU, invatamant NU, salar NU, economie NU. Guvernul este in criza ca nu stie din ce sa mai scoata bani. Borbely e un dobitoc, merita sa fie ars de viu in fata parlamentului.

Si vine si solutia: BULGARIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cum ?! Statul pune frane si aici. Sa va zic eu cum:

Pasul 1. - Rezidenta in Bulgaria pt 5 ani.
cost: 136 euro diferite taxe + comosioane + spaga + aprx 60 euro 2 drumuri la Sofia

Pasul 2. - Inmatricularea pe numele vostru masina in Bulgaria
cost: aprox 250 euro si un drum la Bulgari.

COST total : 500 euro ( sa zicem la un Mercedes de 2.5 TD din 1995 E2, chiar o taxa super)

Cand ai rezidenta in Bulgaria, poti circula cu masina unde vrei tu, cat timp vrei tu, statul nu are cum sa puna piedica.

Sincer doresc din toate inima, ca din 10 masini 7 sa fie inmatriculate altundeva. Poate atunci se trezeste "dragul" nostru guvern ca ceva nu este bine.

Asa ceva de ce nu exista in Germania/anglia/Ungaria/Bulgaria/Spania/........... ?
dandee
cum se obtine rezidenta in bg?
corbex
Pe politaiul roman o sa-l intereseze buletinul tau de romanica si o sa faca abstractie de rezidenta bulgara. Te va pune s-o inmatriculezi si in romania, unde ai domiciliul permanent.
xjc0c0
QUOTE(ZTV @ 6 Sep 2011, 18:51)
Sincer doresc din toate inima, ca din 10 masini 7 sa fie inmatriculate altundeva. Poate atunci se trezeste "dragul" nostru guvern ca ceva nu este bine.
*



Sa te fereasca sfantu' sa-ti loveasca chinazaria vreun desta cu masina pe Bg,sa te vad atunci cum alergi dupa asigurator doh.gif
payty
ha haaa, genial smile.gif

probabil ca in curand masinile cu numar de Romania vor fi o raritate iar banii de la buget castigati pe seama impozitului pe masini se vor subtia si mai tare smile.gif

ZTV
QUOTE(corbex @ 6 Sep 2011, 19:02)
Pe politaiul roman o sa-l intereseze buletinul tau de romanica si o sa faca abstractie de rezidenta bulgara. Te va pune s-o inmatriculezi si in romania, unde ai domiciliul permanent.
*




nu o sa poate face nimic. Rezidenta imi da dreptul sa merg cat vreau eu si unde vreau eu cu masina.
Eu personal nu am problema ca sunt dublu cetatean (maghiar-roman) de 10 ani. Am dreptul sa inmatriculez masina si in Ungaria dar si in Romania. Si daca in RO treaba devine cacacioasa ramane varianta cu HU.
kikked
De cand se aplica aberatia asta de lege? Vreau sa vand Loganul si nu stiu daca mai am timp.
tunderbird
Legea se afla acum la Parlament.

La cat de nemernici sunt cei ce ne guverneaza, parerea mea este ca ne putem astepta dupa o zi pe alta.
ZTV
da, asa este cred ca maxim o saptamana. La asa ceva idiotii sunt f rapizi.
kikked
Chiar daca apuc sa o vand, s-ar putea sa ia teapa cumparatorul. Conteaza data contractului de vanzare-cumparare?
dandee
stiti care e chestia cea mai enervanta...? ca eu un cetatean onest cu toate taxele platite la zi sunt fortat/obligat de statul roman sa caut alte solutii in vederea circularii cu o masina normala in el! pot fi fidel bulgariei, mai fidel decat Romaniei atat timp cat imi faciliteaza inscrierea unui autoturism, evident platindu-i toate taxele la zi!
ZTV
de acord cu tine
dandee
sa facem o petitie atunic, nu?
Markos
neaparat.
tunderbird
Si sa asteptam o mie de ani un raspuns favorabil.
ZTV
asta in cazul in acre raspunsul nu o sa fie nefavorabil.
corbex
Asta in cazul in care va exista un raspuns.
Garett
QUOTE(dandee @ 6 Sep 2011, 18:14)
cum se obtine rezidenta in bg?
*


Oare cum ar fi sa ceara vreun milion de romani rezidenta in Bulgaria? biggrin.gif

argon
Mai bine scotea taxa de tot si facea pretul carburantului 2 euro/litru, sa-si ia fiecare cate 3 masini atunci.
diesel_power
Oricum la ritmul scumpirilor de pana acum in 2 ani, maxim 3 va ajunge la 2EUR/litru combustibilul.
romeodr
..nu va agitati ca nu o sa dureze mult... blush.gif ...cica de la anul...introduc un fel de carte verde..cva cu noxele anual..si se renunta definitiv la taxa...asa am inteles eu din ce spun dobitocii..!!
..este pacat sa dai un euro 4 sa zicem dinainte de 2007 acum..
..zic si eu..!! blush.gif
alecu360
suntem guvernati de niste imbecili my 2 cents
b76bgaarh
argoane pt toti sau doar pentru populatie? nu de alta dar la 2 euro pe litru pt transportatori eu ma mut in alta tara ca preturile aici vor fi mai mari asa de vreo 2 3 ori. ce nu inteleg este: de ce nu fac ca in tarile din vest. aceesai legislatie si gata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.