Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
Ma3x
Da , asta e concluzia smile.gif) VOM PLATI .
Si inghitim in continuare , la asta ne pricepem cel mai bine sad.gif.

Off.: O fi greu de luat cetatenia bulgara ? biggrin.gif E rost de afacere buna din cate se vede.
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 1 Jun 2011, 08:11)
pina acum s-au strins vreo 750 milioane de euro...
*


Acuma, nu ca as tine cu ursul, da si programul rabla s-a platit de undeva. Ca nu s-or fi platit pe rabla deca vre 300 milioane din aia 750 e altceva.
clr
QUOTE(Ma3x @ 1 Jun 2011, 13:30)
...

Off.: O fi greu de luat cetatenia bulgara ? biggrin.gif E rost de afacere buna din cate se vede.
*



Nu ai nevoie de cetatenie bulgara. Mai nou din cate am inteles sistemul este urmatorul: cei care se ocupa, iti "aranjeaza" sa devii rezident, si masina se inmatriculeza direct pe numele tau smile.gif
FiveThreeFive
QUOTE(clr @ 1 Jun 2011, 08:57)
Pentru ca dupa parerea mea, solutia ar fi una extrem de simpla: taxa de poluare ar trebui transformata in una pentru toata lumea si pusa in impozitul anual.


Din pacate, solutiile nu trebuie sa fie simple, ci trebuie sa fie echitabile.
Principiul "poluatorul plateste" este corect, dar in practica este aplicat gresit, sau foarte gresit.
Conform legislatiei curente, Statul taxeaza poluarea potentiala, nu pe cea reala.

Poluarea reala este strict legata de consumul de combustibil (de unde rezulta emisia de CO2 g/Km) si de norma de poluare (Euro 5, 4, 3, etc.).
Orice alt parametru (vechime autoturism, capacitate cilindrica, putere. etc.) nu are ce cauta in ecuatie si induce inechitati.

Se stie, exista o tensiune surda intre cei care poseda autoturisme economice si cei care au masini puternice / de lux. Primii sunt macinati de invidie si considera ca cei din urma trebuie taxati pana la piele, iar cei din urma adpota un comportament antisocial rezultat din frustarea provocata de taxele exagerate.
Trebuie insa sa privim obiectiv. Sigur ca un autoturism de clasa mare polueaza mai mult decat unul de clasa mica - dar acest lucru este valabil doar in conditii echivalente de evaluare.

Spre exemplu, posesorul unui Porsche 911 cu motor de 3800 cmc Euro 5 polueaza semnificativ mai mult decat posesorul unui Logan cu motor 1600 cmc Euro 4, daca fiecare dintre ei parcurge 30.000 Km anual. Pe de alta parte, insa, situatia se inverseaza daca posesorul unui Logan-ului parcurge anual 50.000 Km, iar posesorul Porsche-ului 911 numai 7.000 Km.

Aceasta este realitatea, iar taxele de poluare trebuie sa reflecte acest lucru, conform principiului "poluatorul plateste".

In consecinta, taxa de poluare ar trebui inclusa in pretul combustibilului, sustinuta eventual si de o componenta fixa anuala, cu un cuantum decent, care sa taxeze norma de poluare (Euro "n").
george_scala_2004
din pacate Romania NU poate consuma toate certificatele de carbon fiindca industria, aia care mai traieste, NU poate produce atita poluare la care are dreptul. urmarea ? Romania VINDE acele certificate altor tari car polueaza si care depasesc cantitatea de carbon emisa anual.

klaus
QUOTE(FiveThreeFive @ 1 Jun 2011, 14:08)
Conform legislatiei curente, Statul taxeaza poluarea potentiala, nu pe cea reala.

Poluarea reala este strict legata de consumul de combustibil (de unde rezulta emisia de CO2 g/Km) si de norma de poluare (Euro 5, 4, 3, etc.).
*


Mi se par 2 observatii foarte pertinete
george_scala_2004
QUOTE
Schimbari peste schimbari, declaratii care se bat in cap si repetarea sloganului “poluatorul plateste” sunt cateva din momentele care au marcat istoria complicata a taxei auto in Romania. Comerciantii de masini noi au cerut panicati taxe mai mari pentru second-hand in 2008 si le-au primit, iar CE ne-a trimis de mai multe ori atentionari pe motiv ca taxa discrimineaza anumite tipuri de masini. Au fost perioade cu proteste furioase ale soferilor, s-a vorbit despre inlocuirea taxei cu un impozit anual, insa cel mai constant lucru a fost ritmul innebunitor al modificarilor taxei in acesti patru ani.

Istoria zbuciumata a taxei, pe scurt

2007
- ianuarie : Intra in vigoare taxa de prima inmatriculare.
- martie: CE deschide procedura de infringement, motivand ca taxa este discriminatorie pentru anumite tipuri de masini.
- mai – decembrie: Statul roman trimite mai multe propuneri de modificare a taxei, CE nu le accepta.
- decembrie: CE a declansat a doua etapa a procedurii de “infringement”, faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeana de Justitie.

2008

- aprilie: Guvernul aproba o noua varianta a taxei la care cuantumul crestea pentru masinile noi si scadea pentru cele SH.
- vara – toamna: Numeroase voci din piata masinilor noi atrag atentia ca daca taxa nu e modificata, industria va avea mult de suferit.
- noiembrie: Presedintele Basescu propune, in cursul unei vizite la Dacia, ca masinile noi sa fie scutite de taxa auto. In aceeasi luna, Guvernul a aprobat exceptarea (pana la final de 2009) de la plata taxei a masinilor noi Euro 4 cu motor de sub 2000 cmc.
- decembrie: Guvernul decide triplarea taxei de poluare auto la achizitionarea vehiculelor second-hand de import. In tara se organizeaza numeroase proteste, confuzia domneste la ghiseele ANAF.
- decembrie: Noul ministru al Mediului spune ca vrea intoarcerea la taxa auto care era in vigoare in vara lui 2008.

2009

- februarie: Intra in vigoare o noua varianta a taxei la care scade cu circa o treime cuantumul pentru masinile second-hand.
- martie: Ministrul Mediului spunea ca in toamna lui 2009 taxa va fi inlocuita cu un impozit anual care sa tina cont de emisiile de CO2
- iunie: CE solicita Romaniei sa modifice taxa fiindca este discriminare sa exceptezi anumite masini de la plata, dar sa cresti taxa pentru alte tipuri de vehicule.

2010

- februarie: Si pentru masinile noi Euro 4 cu motoare de 2000 cmc se plateste taxa, exceptarea ia sfarsit dupa ce Comisia a respins cererea Romaniei care voia prelungirea scutirii pana la jumatatea anului.
- septembrie: Ministrul Mediului anunta ca va cere cresterea taxei auto pentru masinile second-hand.
- noiembrie: Si pentru masinile Euro 5 se va plati taxa dupa 1 ianuarie 2011, creste taxa la second-hand.
- decembrie: Guvernul aproba o noua crestere a taxei pentru masinile vechi, noi balbe fac situatia si mai trista.

2011

aprilie: Curtea de Justitie a UE decide ca taxa auto este discriminatorie, iar Guvernul este obligat sa o modifice.
- mai: Autoritatile spun ca vor modifica taxa dar vin si cu o noutate neasteptata: si masinile inscrise in tara inainte de 2007 vor plati taxa, la revanzare.


http://0-100.hotnews.ro/2011/06/01/istoria...t-de-numeroase/

QUOTE
Taxa auto va suferi miercuri o noua modificare, insa declaratiile date pana acum de reprezentantii Executivului n-au venit sa aduca un pic de lumina asupra situatiei, dimpotriva. Din balbaiala in balbaiala, singura concluzie care poate fi trasa pana acum este aceea ca vor pierde bani atat vanzatorul unei masini, cat si cumparatorul vehiculului respectiv, iar data fiind aceasta situatie piata auto se va bloca. Iata ce spun cititorii cititorii 0-100.ro si HotNews.ro, nelamuriri si intrebari la care toata lumea asteapta un raspuns.

Concret, se pare ca prin modificarea taxei auto se vrea taxarea masinilor pentru care cei care le-au cumparat la un moment dat n-au platit aceasta taxa, astfel ca a aparut controversata notiune de taxa la prima vanzare.


http://0-100.hotnews.ro/2011/06/01/ce-spun...a-raspunda-azi/

diaconuliviu
QUOTE(FiveThreeFive @ 1 Jun 2011, 13:08)
1. Din pacate, solutiile nu trebuie sa fie simple, ci trebuie sa fie echitabile.
Principiul "poluatorul plateste" este corect, dar in practica este aplicat gresit, sau foarte gresit.
Conform legislatiei curente, Statul taxeaza poluarea potentiala, nu pe cea reala.

2. Poluarea reala este strict legata de consumul de combustibil (de unde rezulta emisia de CO2 g/Km) si de norma de poluare (Euro 5, 4, 3, etc.).
Orice alt parametru (vechime autoturism, capacitate cilindrica, putere. etc.) nu are ce cauta in ecuatie si induce inechitati.

[...]

3. In consecinta, taxa de poluare ar trebui inclusa in pretul combustibilului, sustinuta eventual si de o componenta fixa anuala, cu un cuantum decent, care sa taxeze norma de poluare (Euro "n").
*



Totul e foarte pertinent.
Dar: la 2 spui ca poluarea e legata de consum (corect, se poate "evalua" in pretul carburantului) si de norma de poluare.
Asta unde o viri? in pret n-ai cum, E4 ia benzina cu 5,3 ron, E2 cu 6?
Nu mere. In cota anuala de care spuneai? Iar nu mere, de unde stii citi km face masina aia anual? Ca daca-i lasi sa "deduca" ei un "cuantum decent", te vei trezi cu vreo aberatie de "cit ne lipseste la buget"? Ce vreau sa zic e ca la noi "decent" nu exista, ori ai ceva ultraclar, peste care sa nu poata trece, ori n-ai si atunci o fac dupa ureche/nevoi.
bucatzel
Mie mi se pare anormal ca nimeni nu ia in calcul poluarea necesara producerii unui automobil. Poluare pe care probabil o suporta producatorul, dar care pana la urma este un rezultat al cererii.

Sunt studii care sustin ca 80% in poluarea produsa de o masina in intreaga perioada de viata, s-a produs in fabrica.

Asa ca o masina euro 5 din ziua de azi, s-ar putea sa fie un mai mare poluator decat un non euro intretinut. Ca de, alea au fost produse in era pre-consumerista.

Cat despre impozitarea per km, acum vreo doi ani, tot pe forumul asta, se vorbea de o tara cu apa calda (Danemarca, norvegia, nu mai tin minte) care vroia sa monteze in fiecare masina un tracker gps, si sa impoziteze in functie de kilometri + ceva factor multiplicator pentru deplasarea prin zone aglomerate. Un sistem de genul asta poate fi adaptat perfect pentru mai mult de atat. Ca daca e sa luam deplasarea aia la bani marunti, o deplasare in mediul urban este clar mult mai mare generare de poluare fata de una in mediul extraurban.
george_scala_2004
QUOTE
Guvernul a amanat modificarea taxei auto pentru saptamana viitoare, din “motive juridice”, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Executivului. Pana atunci situatia ramane neclara, in contextul in care ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a anuntat in ultimele zile ca urmareste ca taxa auto modificata sa fie aplicabila tuturor masininilor care nu au fost taxate pana acum. “Ministerul Mediului si cel al Justitiei discuta multiple variante”, a spus premierul Boc la finalul sedintei de Guvern. Ce modificari exacte va suferi legislatia si eventuala reducere anuntata pentru taxa auto raman in aer inca o saptamana.

Premierul Boc a confirmat la finele sedintei de Guvern ca nu s-a ajuns la un consens in legatura cu noua taxa auto. “Ministerul Mediului si Ministerul Justitiei discuta multiple variante asupra formei si continutului taxei. Nu va pot da mai multe detalii pana cele doua ministere nu-si vor finaliza discutiile”, a spus Emil Boc.

Se pare ca modificarile propuse de Ministerul Mediului au implicatii juridice care au impiedicat ajungerea la o varianta finala a mult discutatei taxe.


http://0-100.hotnews.ro/2011/06/01/guvernu...ramane-neclara/

testike
Cred ca pana la urma vor pune impozit anual in functie de capacitate si norma EUR.
Nici macar nu ii va spune taxa de poluare sau altceva, va fi pur si simplu impozit.
Si va fi platit si de cei care au platit deja taxa de inmatriculare/poluare etc..
Asa nu vor mai fi discriminari, vor mai aduna taxe fixe in fiecare an chiar si de la cei care au platit deja, e cel mai bine pentru stat - asta conteaza pana la urma.
ydaniel
Nici nu stiu ce sa mai cred si asa impozitele la unele automobile imi par exagerate,in speta ARO motor 3119cmc=4600lei,bine ca unii dintre noi mai avem rude scutite de la plata impozitelor,caci altfel mergea cu Gilera Dna125cmc. rolleyes.gif
dandee
eu am o intrebare: daca imi cumpar un logan sh fabricat inainte de 2007 voi plati taxa de prima inmatriculare la el?
DFA
Se pare că da, toate revânzările vor fi taxate, indiferent de originea și de momentul primei înmatriculări.
Trebuie să așteptăm o versiune oficială a modificărilor, ca să putem spune exact cum va fi.
klaus
Nu stiu cat de se pare ca da, ca bag de seama ca ministerul justitiei i-a dat-o oarecum pringurita lu' maghiaru' ca nu e buna forma propusa, ca incalca niste norme juridice europene.
buzasparta
Oricum sunt niste golani.Faza e ca unii dintre noi- si cred ca destul de multi- au masinile luate de noi din reprezentanta si la momentul respectiv am platit taxa de prima inmatriculare.Mai mica decat ar fi azi dar am platit.La aceste masini se va aplica taxarea ?
dandee
problema ca va deranja "urat" de tot piata sh! pai daca eu imi vand dacia din '99 non euro (daca o mai cumpara cineva) nu e mai mare taxa decat valoarea
masinii?

klus oare nu incalca principilu din drept care spune ca nici o lege nu trebuie sa actioneze retroactiv?

Squirrel
Vânzarea mașinii nu are loc în trecut, zic și eu…
dandee
corect, dar cine o va plati pt ca nu se spune exact!!
akileon
daca doar se reduce taxa ce au rezolvat? discriminarea ramane intre masinile aduse de afara si cele inmatriculate ro, cateodata am impresia ca suntem condusi de oameni retardati mintal
klaus
Suntem condusi de cei care ne reprezinta, ca noi poporul i-am ales, nu ni i-au dat altii.
Garett
QUOTE(akileon @ 5 Jun 2011, 23:18)
...cateodata am impresia ca suntem condusi de oameni retardati mintal...
*


Nu e doar o impresie, e trista realitate!
In alta ordine de idei, eu n-am inteles, taxa lui peste copt borbely se va aplica la masinile intrate in tara si inmatriculate inainte de 01.01.07 sau la masinile inmatriculate inainte de 01.01.07 punct?
Adica se aplica inclusiv la "bastinasul" Logan?
akileon
pai din noua stire nu mai are legatura cu masinile inmatriculate inainte de 2007 ci doar cu cele aduse de afara, ca si pe acum
argon
QUOTE(klaus @ 6 Jun 2011, 00:47)
Suntem condusi de cei care ne reprezinta, ca noi poporul i-am ales, nu ni i-au dat altii.
*



S-au ales singuri, ajutati de tine, si de sute de autobuze pline facand naveta din sat in sat.
dandee
eu am votat nici macar o singura data cu ei, deci...
Executron
QUOTE(argon @ 6 Jun 2011, 19:22)
S-au ales singuri, ajutati de tine, si de sute de autobuze pline facand naveta din sat in sat.
*



Nu, au fost votati tot de noi... Pentru ca cei 60% care nu s-au prezentat la vot puteau sa rastoarne rezultatul si in favoarea partidului verzilor, daca ar fi votat.

60% ar fi putut sa faca din cele cateva mii de oameni purtati cu autobuzul doar o statistica trista si fara consecinte practice.

Prin neprezentare la vot, 60% nu prea au drept sa-si mai exprime o opinie pro sau contra regimului actual.
clr
QUOTE(argon @ 6 Jun 2011, 20:22)
S-au ales singuri, ajutati de tine, si de sute de autobuze pline facand naveta din sat in sat.
*



Tu chiar crezi ce spui aici? Cat dracu se putea fura cu autobuze si cu naveta aia ?
Sa fim seriosi. Realitatea e ca romanul voteaza dupa cum viseaza noaptea. Si pe urma gaseste scuze, de genul s-a furat votul si alte alea. Ce ma distreaza, e ca toata lumea ii critica, dar pe oricine am intrebat, nimeni n-a votat cu ei biggrin.gif
Sa fim seriosi.
Squirrel
Eu unul nu aș garanta că victoria verzilor/galbenilor/albaștrilor/roșiilor/portocaliilor/albilor-ca-zăpada/violeților/multicolorilor ar influența cu ceva…taxele se vor strânge mereu…
XtreZz
cand intra in vigoare taxa asta,stie cineva?
dandee
e doar un proiect a lui floc, pardon boc!
akileon
mai dureaza pana se ajunge la o decizie
brigada_diverse
cel mai cretin guvern posibil.
Cum adica sa aplice taxa masinilor aduse de dinainte de 2007? Nu se pot aplica taxe retroactiv, astia sunt incompetenti in ultimul hal.

Daca masina a fost vanduta de n ori, cine plateste taxa?
Si totusi, de ce vad la europeni imbecilitatea asta cu taxa de poluare si norme euro si pe americani ii doare in 14?
DFA
QUOTE
Guvernul a ignorat subiectul "taxa auto" in sedinta de miercuri

Cei care se asteptau la o decizie definitiva care sa puna capat nelinistii provocate de speculatiile privind forma finala a taxei de prima inmatriculare nu au primit un raspuns nici in aceasta saptamana. 

Guvernul Romaniei nu a luat nicio masura in legatura cu taxa auto in sedinta de miercuri, termenul fiind impins cu aproximativ o saptamana pana cand ministerul Mediului si ministerul Justitiei se vor pune de acord pe o varianta a taxei care sa fie in concordanta cu legislatia Uniunii Europene si sa nu mai poata fi atacata in instanta de soferii romani nemultumiti.

Cea mai probabila varianta ramane aceea conform careia taxa auto va fi platita de cumparatorul masinii in situatia in care proprietarul nu a platit acest bir la inmatricularea sau reinmatricularea in Romania, deci masinile inregistrate inainte de 1 ianuarie 2007.

Mai mult, pentru a limita valul de nemultumiri care inevitabil va aparea, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a propus Guvernului micsorarea cuantumului taxei cu ceea ce se pare ca va fi un procent de 20%. Reducerea se va aplica pentru toti posesorii de masini in afara celor cu motoare Euro 5 si celor care conduc masini non-euro, care polueaza cel mai mult.

La inceputul acestei saptamani, ministerul Mediului a tinut sa demonteze zvonul conform caruia reducerea se va aplica pentru toata lumea si ar putea ajunge la 30 de procente.

"Ceea ce s-a publicat in presa pana acum nu este, in niciun caz, in forma finala. Ministrul Laszlo Borbely nu a declarat niciodata ca taxa va fi micsorata cu un procent fix. Tot timpul a spus ca diminuarea va fi cuprinsa intre 20 si 30 la suta. Din discutiile care au loc, a reiesit faptul ca taxa auto va scadea cu maxim 20 la suta, mai putin pentru masinile cu motorizarile Euro 5", au declarat surse din cadrul ministerului.


http://www.autoevolution.ro/stire/guvernul...uri-116680.html
bgabriel
In aceste vremuri i-mi aduc aminte de greva fermierilor din franta de prin 95 parca, eram copil nu mai tin minte exact. Ar trebui sa invatam ceva de la ei. Pana atunci stam si umplem altora buzunarele. mad.gif

On topic: Am platit taxa in 2007 si chiar de se scoate eu nu voi mai vedea nici un ban din cauza ca masina a fost luata in leasing si ma indoiesc eu ca vor veni cei la leasing sa-mi dea banii sau ca ii vor mai cere de la stat. Si ca mine sunt multi care nu prea au ce face. Daca se adeveresc zvornurile cu noua taxa tot vom plati deci oricum ar fi ei castiga bani, noi... autostrada cu pipeta sau cu o singura banda radmasa.gif si drumuri proaste, cu gropi , valurite, neiluminate etc.

akileon
nu uita de noua taxa de autostrada de la anul , 5 euro/100 km

avem asa:

rovigneta
taxa de autostrada
taxa de drum bagata in combustibil
taxa de pod spre constanta

sa traiti bine
papa_mulo
QUOTE(Squirrel @ 7 Jun 2011, 13:43)
Eu unul nu aș garanta că victoria verzilor/galbenilor/albaștrilor/roșiilor/portocaliilor/albilor-ca-zăpada/violeților/multicolorilor ar influența cu ceva…taxele se vor strânge mereu…
*



Asta e tristul adevar, asta e nivelul nostru ca popor in acest moment: peste 90% din noi daca ajungem la un ciolan, furam de pe el cu doua maini pe sistemul "ce, eu sunt mai prost?".
Orice taxa dupa ce ai pus-o este foarte greu de scos ulterior, imposibil in momente de kk dpdv economic cum sunt la noi acum.
diaconuliviu
QUOTE(clr @ 7 Jun 2011, 08:10)
Tu chiar crezi ce spui aici? Cat dracu se putea fura cu autobuze si cu naveta aia ?
[...]


Simplu: in satul X unde nu am domiciliu, am drept de vot la acele sectii speciale, de tranzit, deci votez. In urmatorul sat, iarasi votex dupa ce dezlipesc "label" ul ala de pe CI, etc.
Ca au fost camere si s-a inregistrat? Cine crezi ca sta sa urmareasca la nivel de filmare webcam 15 ore de film pe fiecare sectie? si daca ai sti ora la care presupui ca a votat y in satul x, si in z, tot e greu..

Ca se incearca instalarea de PC care sa permita verificarea online a CNP? si ce daca? Ii spui ca apare votat in alta parte dar nu-i poti ingradi dreptul de a vota (e posibil ca el sa nu fi votat anterior si ca in sectia unde apare ca a votat votat sa fie "mascareala", CI falsa, etc..ca atare...apa de ploaie).
ydaniel
5e taxa de autostrada??
deci A2 va costa 8euro dus+8 euro intors...
george_scala_2004
QUOTE
Guvernul a ajuns la o varianta finala in privinta taxei auto, a declarat pentru 0-100.ro ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Potrivit acestuia, cetatenii care au platit deja taxa pe poluare auto vor primi inapoi o diferenta de bani de 20-30% dintre varianta care va inra in curand in vigoare si sistemul de calcul pe baza caruia s-a facut plata initiala. Cele mai mari diferente de bani le vor primi, prin ANAF, proprietarii care au inmatriculat masini mai vechi. Toate masinile pentru care nu s-a platit taxa auto pana acum vor intra sub incidenta legii, iar cu ocazia primei schimbari de proprietar statul va percepe taxa auto de la cumparator.

“Am ajuns la o varianta finala a taxei auto si o vom publica si pe site, probabil, la inceputul saptamanii viitoare. (…) Taxa se da inapoi tuturor celor care au platit-o pana acum, intr-un procent de 20-30%, iar platile se vor face prin ANAF imediat dupa intrarea in vigoare a noii legi”, a spus Borbely.

Potrivit acestuia, la masinile cele mai noi, Euro 5, taxa auto nu a fost redusa.

Intrebat daca Guvernul intentioneaza pe viitor sa transforme taxa auto intr-un impozit anual, Borbely a spus ca aceasta varianta este luata in calcul, dar ca deocamdata se merge pe varianta actuala (taxa platita la prima inmatriculare pentru masinile nou intrate in parc si cu ocazia primei schimbari de proprietar pentru cele care n-au fost taxate niciodata – n.r.) pentru ca exista multi proprietari de masini mai vechi care nu-si permit un impozit anual mai mare.

Schimbari peste schimbari, declaratii care se bat in cap si repetarea sloganului “poluatorul plateste” sunt cateva din momentele care au marcat istoria complicata a taxei auto in Romania. Comerciantii de masini noi au cerut panicati taxe mai mari pentru second-hand in 2008 si le-au primit, iar CE ne-a trimis de mai multe ori atentionari pe motiv ca taxa discrimineaza anumite tipuri de masini. Au fost perioade cu proteste furioase ale soferilor, s-a vorbit despre inlocuirea taxei cu un impozit anual, insa cel mai constant lucru a fost ritmul innebunitor al modificarilor taxei in acesti patru ani.


http://0-100.hotnews.ro/2011/06/16/variant...oua-legislatie/
floryyn
QUOTE(george_scala_2004 @ 16 Jun 2011, 14:08)
...


Adică din ce debitează dom' Borbely să înțeleg că dacă george vrea să-și vândă Solența și eu, poluatorul laugh.gif vreau s-o cumpar, drăguții de ei o să mă taxeze cu câteva zeci de milioane de o să ajungă Solența la preț de Logan SH...

Super! Chiar, la cat s-ar ridica cu aproximație zeciuiala/birul/jecmăneala pentru o Solența 2004/2005 normă Euro 3? Mă bătea un gând dar se pare că nenicii mi-au luat-o înainte și tot cu Dacia 1300 din semnătură o să circul în continuare...
george_scala_2004
pardon, slz din dotare este E2, nu E3... radmasa.gif
dandee
atunci voi circula cu dacia din semnatura pana cand ii cad tablele apoi la "coafor si cosmetica" o fac la fel cum a iesit de pe poarta fabricii si mai circul cu ea!
Tamango
QUOTE(floryyn @ 17 Jun 2011, 08:10)
Adică din ce debitează dom' Borbely să înțeleg că dacă george vrea să-și vândă Solența și eu, poluatorul  laugh.gif vreau s-o cumpar, drăguții de ei o să mă taxeze cu câteva zeci de milioane de o să ajungă Solența la preț de Logan SH...
*



EXACT ! Sa platiti bine !
argon
QUOTE(floryyn @ 17 Jun 2011, 08:10)
Adică din ce debitează dom' Borbely să înțeleg că dacă george vrea să-și vândă Solența și eu, poluatorul  laugh.gif vreau s-o cumpar, drăguții de ei o să mă taxeze cu câteva zeci de milioane de o să ajungă Solența la preț de Logan SH...
*



Esti simpatic, taxa pentru o Solenza din 2003 e fix 13,973 ron, din care mai reduci 20-30 % cum au zis, si tot scoti peste 100 de milioane ca taxa daca vrei o Solenta wub.gif
hash
taxa nu o pot scoate. trebuie sa ramana, pentru sprijinirea vanzarii de vehicule noi. ca va place sau nu, asta e, trebuie sa traiasca industria auto.

era clar ca trebuia sa faca ceva in asa fel incat taxa sa nu mai fie ilegala, in schimb sa se pastreze. oricum sunt destul de multe masini, te cam impiedici de ele mai ales prin orasele mari. scopul nu este sa aiba fiecare roman masina (pentru ca nu are unde o pune, inseamna sa pavam soselele cu ele).

imi aduc aminte cand am fost in Israel - acolo taxa la achizitia unei masini noi dubleaza aproape pretul masinii. noi inca stam bine, taxa pare sa descurajeze 'imigratia' vechiturilor.

cat despre mine, cochetam cu ideea de a-mi vinde masina veche de 6 ani. ei bine, mi-au rezolvat dilema, o voi folosi pana cand o voi da la fier vechi. Si asa nu stateam eu in suta aia de milioane pe care i-as fi luat pe ea.

ei, pentru oamenii care mananca masini pe paine, lucrurile stau altfel .. si n-as vrea sa fiu in pielea lor smile.gif
12AHD
Hmmmm...citez:"...in Israel - acolo taxa la achizitia unei masini noi dubleaza aproape pretul masinii". Acolo, dupa cum spui, e o taxa pentru O MASINA NOUA!!! Nu se aplica retroactiv pe ceva ce deja statul cu labuta lui si-a dat acceptul de pe vremea bunicii si a inmatriculat! E vorba de etica, de bun simt si de educatie, care la noi lipseste pe acolo pe la palatu' lu'%#$%^ nono.gif nu mai zic, ca imi iau ban....
ydaniel
intr-o vreme nu s-au plait taxe pt masinile e4 si e 5.in toamna lui 2009 parca.ce oameni,nu-mi vine sa cred.
bobo77
Da, eu am scapat de platit taxa la E4 in toamna lui 2008.
argon
Mai are la un moment dat ca Dacia-ti plateste taxa , valabil si la multe alte marci..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.