Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
IulianP
Este posibila initierea unei actiuni in instanta si dupa trecerea unei perioade mai mari de timp de la momentul achitarii taxei? Este vorba de 1 an. Mentionez ca nu am contestat taxa in acel termen de 30 de zile.
Dodone
Dupa ce a trecut 1 an calendaristic, pa si pusi. Nicio sansa.
argon
QUOTE
Aproape jumătate din autoturismele din România, adică aproximativ două milioane de mașini, nu sunt dotate cu catalizatoare. Autoritățile iau în considerare restrângerea accesului în centrul orașelor pentru cele mai poluante mașini.


sa stea cineva un sfert de ora pe o mare artera de circulatie dintr-un mare oras din Romania, sa-mi spuna cate masini vechi care prin urmare nu au catalizatoare, au vazut.

In schimb de tdi cu fumul cat casa in spate, euro 3 si euro 4 e plina tara.
cristio_79
Acum sunt o gramada de masini cu numere de Bulgaria, daca baga taxele astea cred ca vor fi majoritare pe sosele.
fansuv
Taxele se vor tripla. CA bonus - TVA platit va fi obligatoriu la inscriere!

http://www.zf.ro/auto/taxa-de-poluare-auto...de-euro-7335078

Dacă în prezent pentru un automobil second-hand de patru ani vechime, cu motor Euro 4 de 1,4 ltiri se plătește o taxă de 145 de euro, aceasta va crește până la 933 de euro de la 1 ianuarie, în timp ce pentru mașinile cu motoare de 3,0 litri se va majora de la 3.600 la aproape 8.000 de euro.

Cele mai mari taxe se vor plăti pentru mașinile cu un nivel de emisii mai vechi decât Euro 4. spre exemplu, pentru un automobil mai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plăti peste 20.000 de euro.

Alături de noua taxă de poluare, persoanele fizice nu mai pot înmatricula autovehicule importate din Uniunea Europeană dacă nu vor face dovada plății Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA) în cazul mașinilor noi și second-hand, ceea ce va limita și mai mult importurile de mașini second-hand din Europa de Vest, care în prezent reprezintă două treimi din totalul mașinilor înmatriculate pentru prima dată pe piața locală.
tatabobu
De unde ai scos perla cu TVA-ul? TVA la ce?
george_scala_2004
la momentul introducerii taxei s-a vorbit enorm de mult de mediu, protectie, bla, bla...cjhiar ue a impus modificarea formulei de calcul sau eliminarea ei...
iata insa ca ministrul mediului recunosate, voalat, ca taxe nu a a vut si nici nu are scopul pentru care a fost impusa tugulanilor:

QUOTE
Romania poarta negocieri cu doua companii japoneze si cu guvernul Spaniei pentru vanzarea surplusului de certificate de emisii de dioxid de carbon, a declarat Laszlo Borbely. In acest moment, Romania detine un surplus de 300 de milioane de astfel de certificate, iar din vanzarea acestora se pot obtine circa doua miliarde de euro, a mai spus Laszlo Borbely. Potrivit acestuia, certificatele au fost scoase la vanzare cu intarziere din cauza unor "certuri paguboase" intre Ministerul Mediului si Ministerul Economiei.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...oxid-carbon.htm

Garett
Aveai vreun dubiu ca taxa asta n-are nici o legatura cu poluarea? blink.gif
george_scala_2004
NU, dar acum au recunoscut...de ce oare ? asteapta nervos.gif
george_scala_2004
QUOTE
Cei 200 de angajați ai AFM au un venit mediu de 4.833 lei, în care intră și sporurile de antenă, delegațiile, detașările și multe altele
Bunurile și serviciile costă 7,4 mil. lei, din care numai rechizitele 580.000 lei și 160.000 lei carburanții și lubrifianții pentru cele cinci mașini pe care le are în dotare

Cine-mparte, parte-și face! Proverbul li se aplică perfect celor de la Administrația Fondului pentru Mediu, cea care gestionează programul "Rabla" și încasează banii din taxa de primă înmatriculare, având în vedere cheltuielile estimate pentru anul în curs.
Precizând că este nevoie de majorarea numărului de posturi de la 152 la 200, evident, din cauza volumului mare de lucru  blink.gif și, mai ales, pentru mai buna monitorizare a implementării proiectelor, AFM estimează că veniturile cu salariații (cei 200, nu?!) vor fi de 11.599.000 lei, adică o medie lunară de 4.833 lei pentru fiecare...


http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2...i+din+taxa+auto
george_scala_2004
Cresterea taxei de mediu a blocat piata de masini second-hand

http://www.ziare.com/taxa/taxa-auto/creste...nd-hand-1068990
Squirrel
Poate o să pară că sunt răutăcios, dar mi-au atras atenția câteva autoturisme cam „depășite”(formulă îngăduitoare: cam ruginite, cu scurgeri de fluide, etc.) care afișau sticker-e cu „Eu NU arunc gunoi pe stradă!”…Taxa previne apariția unora „noi” în circulație…
user posted image
george_scala_2004
Normele metodologice de aplicare a ordonanței de urgență pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule au fost actualizate conform preverilor legale în vigoare de la 01 ianuarie 2011

[attachmentid=1627689705]

http://www.mmediu.ro/media/comunicate/01_I...20.01.2011a.pdf
mihai2003
am observat ca tot mai multi castiga in instanta procesele cu aceasta taxa. pacat ca domnii de la guvern nu renunta la ea
akileon
castiga in prima faza dupa care pierd la instanta superioara, nu e chiar asa simplu
argon
De la anul se pregateste, p elanga taxa de prima inmatriculare, care ramane, o noua taxa auto, la toate masinile deja inmatriculate:

http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ini-144339.html
St
QUOTE(george_scala_2004 @ 30 Nov 2010, 13:03)
la momentul introducerii taxei s-a vorbit enorm de mult de mediu, protectie, bla, bla...cjhiar ue a impus modificarea formulei de calcul sau eliminarea ei...
iata insa ca ministrul mediului recunosate, voalat, ca taxe nu a a vut si nici nu are scopul pentru care a fost impusa tugulanilor:
*




Pe naiba...poluarea de la masini nu prea are mare legatura cu certificatele de emisii de dioxid de carbon.
IAr faptul ca nu le consumam pe toate este rezultatul unei industrii subdezvoltate care nu are cum sa polueze cat este "fasia" noastra, nu ca am avea in tara numai masini putin poluante.
argon
Daca nár fi tara plina de gunoaie si mizerie de la un capat la celalalt, as intelege, dar li se rupe de poluare, scopul e banul la buget. Sunt curios cum va implementa taxa, daca se va adeveri desi ma indoiesc, pun pariu ca euro 2 si 3 o sa fie cele mai taxate, pentru ca astea sunt majoritare in parcul auto.
klaus
QUOTE(argon @ 19 Feb 2011, 10:24)
De la anul se pregateste, pe langa taxa de prima inmatriculare, care ramane, o noua taxa auto, la toate masinile deja inmatriculate:
*

Maghiaru' sa i-o spuna lu' mutu' ca baga la anul o noua taxa pe care sa o plateasca 4 milioane de cetateni. La anu e an electoral, nu va fi nici o taxa de genul ala cu siguranta.
adi_ar
Ba chiar se vor "ajusta" unele biruri mai mult sau mai putin inepte!
Omu' vorbeste acum discutii despre motivul pentru care a dublat taxa veche, in conditiile in care buceagurile si Romanurile de pe vremea lui Noe (inca) polueaza la greu!
dsi
Si-au facut viata grea singuri. Trebuia de la bun inceput sa se faca o taxa anuala, pt toti, nu doar pt inmatricularile noi. Ce se va intampla acum cu cei care au platit taxa de poluare odata cu prima inmatriculare calculata pe toata durata de viata a masinii?
PaulT
Dar de ce ar fi trebuit "de la inceput" INCA o taxa pentru toti cei care detin masini? Taxa pentru..... ce?
dsi
Sigur ca era mai bine sa nu fie deloc taxa, pt buzunarul meu, dar parca e bine totusi ca nu au intrat toate vechiturile.

Paul, vorbind despre taxa de poluare, mi se pare nedrept sa plateasca taxa doar cei care inmatriculeaza pt prima data o masina. Restul nu polueaza? Asadar, din moment ce au introdus o taza de poluare, ar fi trebuit aplicata tuturor poluatorilor. Plus de asta, taxa e foarte mare. Gandindu-ma din punctul de vedere al guvernului insa, cred ca ar fi fost mai avantajoasa o taxa mult mai mica, dar platita anual de toti "poluatorii".
Dodone
Oameni buni, am tot scris pe aici, dar nu vreti sa intelegeti. Cat timp nu platesc toti poluatorii (firmele ce emit radiatii electromagnetice, santierele sau centralele ce au emisii de praf, etc.) exista discriminare, implicit incalca unul din principiile de baza ale Comunitatii Europene, adica acela al nediscriminarii de orice fel.
O spune asta un simplu individ ce are o specializare in ingineria si protectia mediului si un master in drept administrativ (un curs a fost Drept comunitar european) si care a recuperat in instanta taxa de prima inmatriculare. In massmedia se minte cu nerusinare, in fata evidentei.
Ar trebui dati in judecata pt. raspandirea de informatii mincinoase. Evident, in penal si civil.
klaus
In Europa platesc toti poluatorii taxe de mediu?
CRY 79
QUOTE(mihai2003 @ 5 Feb 2011, 15:23)
am observat ca tot mai multi castiga in instanta procesele cu aceasta taxa. pacat ca domnii de la guvern nu renunta la ea
*




QUOTE(akileon @ 5 Feb 2011, 15:39)
castiga in prima faza dupa care pierd la instanta superioara, nu e chiar asa simplu
*


Daca castiga la instanta de fond, garantat are castig si la recurs. 90%.
Dodone
@klaus
Din cunostintele mele, da. Sau isi iau masuri de inlaturare a acesteia. De exemplu, in zonele urbane orice santier are obligatia sa asigure perdele de vapori de apa, daca in timpul contructiei/reparatiei produc praf. Daca produc si zgomot dar nu vor sa plateasca taxe de mediu (care sunt mari) anvelopeaza pur si simplu cladirea ce se renoveaza cu panouri fonoabsorbante sau folii speciale.
klaus
Pe mine nu ma intereseaza daca unii punctual platesc (asta se intampla si la noi, inclusiv taxa-subiect a topicului), ma intereseaza daca TOTI platesc taxe de mediu.
pcs
In toata legislatia europeana de mediu ( si in cea romaneasca ) exista mentionat clar principiul "poluatorul plateste". Colegul Dodone are dreptate, cea mai buna cale de atac este pe discriminare.
klaus
Principiul "poluatorul plateste" nu inseamna ca toti poluatorii platesc. Inseamna ca poluatorul, si nu clientul lui, plateste vreo taxa de mediu.
Dodone
Cu toate ca am fost asistat de avocat (atunci incepusem master-ul, dar am pregatit singur intampinarea, avocatul nu mai avusese nicio actiune in domeniu, era in feb. 2008) am solicitat sa iau cuvantul si am specificat completului de judecata ca sunt constient ca sunt poluator, dar sunt discriminat pt.ca legsilatia romana in domeniu este departe de a fi revizuita conf. cu aquis-ul comunitar. Practic, nu sunt articole de lege sau taxe care sa stipuleze ca unii poluatori platesc (vezi radiatiile electromag., de exemplu). In consecinta, RO nici macar nu are intentia reala de a obliga toti poluatorii sa plateasca. Drept urmare, m-am considerat discriminat. Iar instanta a fost de acord cu mine.
klaus
Reamintesc ca taxa de acum nu mai are continutul taxei de acum 2-3 ani, cand se castiga. Atunci da, era o discriminare, ca unii nu plateau.
Si in continuare eu am indoieli grele ca nu poti pune o taxa de poluare pe un anumit poluator pentru ca nu ai pus si altui TIP de poluator
Dodone
Pai, unde a disparut discriminarea ? A aparut legislatia de care vorbeam eu ? Poti pierde oricand pe vicii de procedura sau pe o intampinare incorect alcatuita, cu dreptatea in mana. Pt. primul motiv am ales sa fiu asistat si voi alege in continuare, pt. ca eu nu am practica la bara, nu profesez ca jurist in instante. Or, tocmai pe vicii de procedura au scapat f. multi infractori dovediti.
akileon
noua taxa, si pentru masinile inmatriculate ro inainte de 2007


http://0-100.hotnews.ro/2011/05/30/coaliti...nainte-de-2007/
danutsb
Sa inteleg ca daca-mi vand Loganul, luat in 2006, noul proprietar v-a plati taxa de prima inmatriculare (sau ma rog de poluare)?

L.E aprox 1500eur huh.gif
cosmin_cosmin_1
scazi tu din pretul masinii taxa cat trebuie sa o plateasca smile.gif glumeam. daca asa ar fi, cred ca o sa se blocheze piata pentru un timp si vor scadea preturile la sh-uri
Executron
Auch.. sad.gif O sa platesc si cand imi iau Dacia 1300 sad.gif
St
Si imi evalueaza masina dupa criteriile actuale? Pai o sa se umple tara de masini vechi din vest.
Daca tot esti obligat sa platesti taxa, cei mai multi o sa se duca sa-si ia masina care a ciculat pe drumuri mai bune decat ale noastre.
kxz
care masina o sa fie oricum mai buna ca cea rulata pe la noi...
argon
O sa pice piata la Dacii si alte alea non euro, ups tre sa-mi dau un Espero care e non euro pana si daca o sa intre taxa in forma asta.
romeodr
interesanta chestia cu prima vanzare!!...si daca se vinde o masina si nu se face transcrierea..?
adica vand masina si respectivul circula cu numerele mele..talon...iifac o procura..
..mare tampenie..
..de ce nu pun idiotii o taxa de POLUARE,in functie de nivelul euro non,1,2,3,4,sau 5
ceva gen 100euro=euro5,200 euro =euro4,300 euro =euro3..samdp...pe an..ar fi ceva suportabil si relativ logic..!!
Ky_Cristian
Gandeste-te la cei cu Dacii. Nimeni nu isi ia dacie de bogat ce e.
danutsb
Din cate stiu eu, legea nu se poate aplica retroactiv, pentru ca, de ex. daca stiam ca intrun viitor s-ar da o lege (OUG, etc) prin care m-i s-ar aduce prejudicii (pret) la revanzarea unei masini, nu o mai cumparam. Totusi, foarte posibil sa ma insel...
vallyyy
QUOTE(danutsb @ 30 May 2011, 12:41)
Sa inteleg ca daca-mi vand Loganul, luat in 2006, noul proprietar v-a plati taxa de prima inmatriculare (sau ma rog de poluare)?

L.E aprox 1500eur  huh.gif
*



La revanzare(masina inmatriculata RO) legea asta nu e valabila pentru logan(asta l-ai cumparat nou din tara asta)sau pentru oricare alta masina cumparata de noua din Romania, e valabila doar pentru masinile aduse din afara dinainte de ianuarie 2007
danutsb
De acord, am inteles.
Totusi inca ma intreb (pentru o revanzare dupa ce intra in vigoare legea): daca as fi cumparat un Logan second in 2006, inmatriculat, se aplica legea la fel ca atunci cand as fi cumparat un X auto, tot second, inmatriculat la aceeasi data, dar adus din alta tara membra UE?
Sau este cum zici tu, taxa se va aplica doar la masinile importate din alta tara (ceea ce e discriminare).
Om vedea, pana atunci doar speculam...
vallyyy
Sa exemplificam ca sa fie total inteles, nu stiu cat de corecta e masura(daca e sau nu discriminare).Eu vreau sa-mi cumpar o masina am de ales intre loganul tau din 2006 si un golf 4 adus in 2006 din Germania si inmatriculat in Romania tot atunci.La loganul tau fiind cumparat din Romania nu voi platii taxa de inmatriculare,la golf platesc pentru ca e adus din afara.Nu stiu daca se va concretiza, dar ce am explicat eu,au zis ei la stiri azi ( http://admin.incont.ro/taxa-auto/liderii-c...lor-vechi.html).Deci razboiul e tot cu masinile aduse din afara.
danutsb
Bun, e clar, am inteles perfect.
Ce ramane in discutie e tocmai ceea ce se dorea sa se evite, discriminarea smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.