Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
dizzy
Cauta si tu un grup de juristi, si vezi daca si cat costa.
Si tu vrei sa faca altii o petitie si tu doar sa pui o semnatura undeva.
kikked
Ministerul Mediului este obligat prin lege sa intocmeasca graficul de rambursare al taxei auto castigata in instanta, in 5 zile de la primirea solicitarii de la ANAF. In cazul meu au trecut 5 luni si cei de la ANAF spun ca ei nu au ce face. Asta ce este? Abuz in serviciu sau Neglijenta in serviciu?
meganus_bicorpus
Eu singur nu am bani sa sustin o astfel de actiune, am intrebat daca stiti sa fie deja organizata o astfel de miscare, daca nu, haideti sa formam noi un grup cu oameni care stiu cum se demareaza procedurile in astfel de cazuri.
dizzy
Uite, am vorbit cu un prieten avocat si zice ca actiunea si alte de-astea ar fi in jurul a 3000 lei.
meganus_bicorpus
Ok, daca reusim sa formam o asociatei, 3000 de lei nu este o avere
florinbarca
ma inscriu si eu in asociatie
http://static.reno.ro/style_images/renopro...icons/icon1.gif
meganus_bicorpus
Cred ca avem nevoie de un coordonator care sa ne stranga si sa stabilim pasii de urmat...cine se ofera?
florinbarca
Eu zic sa fi tu coordinatorul pentru ca tu ai fost practic initiatorul sau mai bine zis cel care a venit cu aceasta idee
andri1940
Am platit aceasta taxa nenorocita la doua masini, din dorinta de a avea ceva mai bun, mai ieftin si mai confortabil decat Dacia nationala. Pentru masina cumparata in 2012, teoretic, as putea s-o recuperez. Dar ce folos, daca tot eu platesc avocat, umblu, etc iar statul, dupa ce obtin o hotarare a instantei, imi da banii in rate anuale? Pai eu am platit in rate sau am stat la ghiseu cu banii gramada?

Sunt de acord cu ce a spus un coleg mai sus, singura metoda eficienta de a taxa aceste abuzuri ale statului (printre care si supraacciza la carburanti) este VOTUL. Restul e gargara.
kikked
Pai si nu vezi ca VOTUL l-a sanctionat clar pe JEG-ul de Ponta?
andri1940
Pai atunci sa fie Puie Monta pana la capat, inclusiv la localele si parlamentarele de la anul!
Ati vazut cu cata nonsalanta tinea Rovana Plumb in curte masina inmatriculata in Bulgaria... In rocie stat civilizat ar fi trebuit sa-si dea demisia dupa ce presa a prins-o in offside, dar nesimtirea e asa mare in partidul asta...
boeru_laurentiu
QUOTE
Ati vazut cu cata nonsalanta tinea Rovana Plumb in curte masina inmatriculata in Bulgaria


O fi avand rude in Bulgaria ! wink.gif
Dacus_Malus
ma bag si eu la asociatie.
meganus_bicorpus
Eu zic ca pentru a avea succes trebuie sa se ocupe cineva cu experienta juridica, sa stie ce probleme sa atace si cum sa raspunda si totul sa fie legal.Oricat avant avem noi, trebuie hotarat totul "la rece"...dar ideea in sine eu zic ca merita sustina si cred in obiectivitatea acestui punct de vedere
corneliassy
Ce va face sa credeti ca votul schimba ceva? Cine afirma asa ceva se amageste cu apa de ploaie. Aproximativ 12% din banii pe care îi plătim pe combustibil se regăsesc în taxa de drum (TAXA BASESCU ), menținută și după introducerea rovinietei • Din 6-7 plinuri de benzină, șoferii mai plătesc o dată rovinieta pe un an. http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigat...la-cnadnr-84146
Taxa Basescu a fost adoptata in anul 1996. In anul 2002 a fost implementata rovigneta.
Taxa base nu a fost eliminata existand si acum dupa 12 ani dubla taxare pt acelasi serviciu. Cate partide si politicieni au trecut pe la guvernare? TOATE!!!! Rezultatul? Bani sa iasa, nu conteaza cum sau daca e legal.
Daca s-ar face o organizatie care ar da statul in judecata si sa-l oblige sa returneze retroactiv sumele taxate de doua ori sa vezi acolo tam-tam. Cu banii rezultati (la un calcul empiric 150 milioane de euro pe an ) cata autostrada se putea construi pana acum? Minim un 20 km anual la preturile practicate in Romania.

L.E. Totusi, trebuie sa fiu si on-topic.
Toate procesele sunt pe motiv de neconstitutionalitate, abuz, etc. Dar nici unul pe motivul protocolului de la Kyoto. Fara sa vrem, sau mai precis prin "bunavointa" tuturor politicienilor de a vinde fabricile la fier vechi, am ajuns sa ne atingem obiectivele acestui protocol. Atunci de ce aceasta taxa de poluare? Cumva pt a masca incopetenta si gaurile de la bugetul Min. Mediului in frunte cu Rovana Plumb care a facut ceva pe noi toti cand si-a inscris masina pe BG. Cumva pt ca nu a fost in stare sa vanda certificatele de poluare acordate statului nostru pe sute chiar 1,5 mld dolari? Cumva pt ca in 2011 Comitetul de Conformare pentru Protocolul de la Kyoto a suspendat certificatele Romaniei pe motiv ca nu am reusit sa elaboram o strategie si o legislatie in domeniul emisiilor poluante. Cumva aceasta taxa atenteaza contra intereselor cetatenilor si a sigurantei nationale pe motiv ca restrictioneaza reinnoirea parcului national auto implicit circulatia in auto mai sigure dotate cu abs, srs, airbag, centuri smechere, jug la motor, bumper absorbant al socului, etc. Conform salariului mediu din Ro majoritatea persoanelor nu vor reusi sa-si cumpere o masina noua decat depinzand de banci cu clauze abuzive fiind constrans sa plateasca aceste rate in detrimentul impozitelor catre stat de aici rezultand un grad de colectare a impozitelor de cca 70%.
Cei care mai aveti idei de genul asta va rog postati, chiar daca la prima vedere ar putea parea o aberatie. Procesele privind timbrul de mediu nu au fost castigate pe motiv de neconstitutionalitate sau alte chestii de genul asta. Trebuie incercate si alte variante. Eu, personal, voi incerca aceasta varianta in luna Aprilie. Deocamdata stau cu masina neinmatriculata asteptand sa faca 14 ani (ca sa-i fac buletin )
Dacus_Malus
a mea face 14 ani MAINE!
Deci...luni ma duc sa-i recalculez taxa!
kikked
Bai, ce am ajuns... sad.gif
corneliassy
Trist dar adevarat
boeru_laurentiu
QUOTE
Bai, ce am ajuns...


Am ajuns aici din cauza faptului ca , desi salariu in Romania este intre 200 si 400 de euro , statul iti cere cand inmatriculezi o masina , doar pt timbrul de mediu , cca 1000 de euro ! Ia sa ai salariu ca in Germania 2000 de euro ( am zis asa ca nu stiu cat au acolo ) , nu ai muri sa dai 1000 pe un timbru de asta . Sau ce-ar zice oare neamtul , daca Merkel le-ar cere sa plateasca si ei un timbru de mediu de cca 3x salariu adica 5-6000 de euro ? Nu si-ar inscrie si ei masinile in Bulgaria ???
klaus
QUOTE(corneliassy @ 7 Feb 2015, 13:47)
Taxa Basescu a fost adoptata in anul 1996. In anul 2002 a fost implementata rovigneta.
Taxa base nu a fost eliminata existand si acum dupa 12 ani dubla taxare pt acelasi serviciu.
*

Poti justifica PE TEXTE DE LEGE ca cele doua taxe au aceeasi destinatie si acelasi scop?
Ma refer la texte de lege actualizate la zi...
corneliassy
Nenumarate sunt caile Domnului. Si Fiul s-a contopit cu Tatal intr-un acelasi trup. Si adevarul va va face liberi. Crede si nu cerceta. Etc, etc
http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogr...&ids=5395&prn=1
Cred ca in aceasta stenograma se spune pe intelesul tuturor ce si cum cu subiect si predicat, caci multe dintre legile Romaniei au interpretari care nasc polemici.

L.E. si ca sa fiu on-topic referitor la taxa de inmatriculare
Asa cum taxa de poluare a fost deghizata in timbrul de mediu, asa si taxa base a fost deghizata si integrata in acciza la carburanti.
klaus
Lasand la o parte ca aia e o declaratie politica (care nu inseamna ca e si adevarata...) din ... 2003 (adica de acum vreo 12 ani), tot nu ai spus care sunt legile IN VIGOARE care stipuleaza ca rovinieta si "taxa basescu" ar fi o dubla taxare.
Daca tot esti atat de informat, cu declaratii politice de acum 12 ani, nu cred ca vei avea probleme sa-ti sustii afirmatiile cu texte de lege in vigoare...
Sau...nu?
corneliassy
Am zis eu ca interpretarile legilor din Ro naste polemici? Daca stii tu ceva poti veni cu contraargumente. Eu mi-am spus punctul meu de vedere. E posibil sa ma insel. La cum dau astia ordonante de urgenta pe banda rulanta e posibil ca acum 5 minute sa fi aparut o lege in acest sens.
Si tind sa cred ca Buhnici asta este mai documentat decat mine http://www.gandul.info/blog/cat-costa-de-f...benzina-9175284
klaus
Deci...nu poti sa-ti argumentezi afirmatiile.
In ce priveste pe Buhnici, de vreo 2 ani nu mai e corecta treaba de o zice el. Si el nu spune de dubla taxare pe care ai afirmat-o tu...
corneliassy
Mai, tu esti "moderator" sau instigator, sau lucrezi in guvern? In postul 3571 am scris "Asa cum taxa de poluare a fost deghizata in timbrul de mediu, asa si taxa base a fost deghizata si integrata in acciza la carburanti"
Nu vreau sa fac acum o lucrare de doctorat cu texte de legi si alte alea pt ca tu nu intelegi, sau nu vrei, de ce pretul la benzina e asa de mare, de ce la acciza se adauga TVA ( dubla taxare ), etc.
Ce nu ai inteles din stenograma aia? Faptul ca taxa base se ducea la ministerul transportului exclusiv pt drumuri si prin OG-ul ulterior fondurile se duc la ministerul finantelor si sa-l distribuie dupa bunul plac. Dar tu nici macar nu te-ai sinchisit sa citesti "declaratia politica" care este oficiala si nu spusa in fata nu stiu carui reporter dubios in care stipuleaza clar legile si OG-urile ulterioare si ce s-a intamplat de fapt cu taxa base.
Acu sa nu se interpreteze ca sunt fan base, dar macar banii aia erau directionati catre un scop precis.
klaus
Daca ai uitat ce ai spus tu cu gurita ta:
QUOTE(corneliassy @ 7 Feb 2015, 13:47)
Taxa base nu a fost eliminata existand si acum dupa 12 ani dubla taxare pt acelasi serviciu.
*

Ma gandeam ca stii ce spui...
meganus_bicorpus
Iar ne certam intre noi si nu ne concentram pe taxa...
Dacus_Malus
Azi am platit nenorocirea de taxa intitulata "timbru de mediu".
Am platit 6895 lei.
Masina este 1,9 diesel, euro 3 din 2001.(peste 14 ani)
Cursul euro folosit la calcul: 4.4093
Sa-si ia lumanari de ei...
akileon
adica tu ai platit pe taxa mai mult decat valoreaza masina? de ce ar face cineva asta?
Dacus_Malus
E greu de spus cat valoreaza masina....
Ptr. mine are o mare valoare sentimentala, dar e si o masina buna, solida.
O am de vreo 3 ani, si stiu cat de buna sau cat de proasta e.
Dar ca sa intelegi si tu:
-mie imi trebuie o masina diesel, 4x4, cu carlig de remorcare.
-o aveam deja pe asta (Renault RX4) inmatriculata pe BG, dar cu actele expirate din noiembrie 2014.De atunci merg pe numere provizorii.

Ce as fi putut sa cumpar cu cei 1600 euro pe care i-am dat pe timbru de mediu?
Am incercat sa vand Rx4, dar fiind inmatriculat pe BG, nu am avut nici macar o oferta.
Asa ca i-am platit taxa, si de acum vom vedea...
boeru_laurentiu
nu crede.gif 7000 de lei pe un 1.9 ... pai pe un 2500 sau 3000 cm3 cat draku' iti ia ?
Dacus_Malus
ma mir ca nu stiti...multi aprobati taxa, credeti ca e destul de convenabila, dar nu ati calculat sa vedeti ce iese...
se poate calcula usor pe site-ul anaf:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asist...imbru_2014.html

ex. de calcul ptr. motor diesel de 3000 cmc vechi de 13 ani:
meganus_bicorpus
eu cand zic ca trebuie facuta o asociatie care sa lupte impotriva acestei aberatii...
Ce am mai gasit, intamplator
http://adevarul.ro/locale/zalau/timbrul-me...217a/index.html
argon
QUOTE(andri1940 @ 6 Feb 2015, 22:06)
Ati vazut cu cata nonsalanta tinea Rovana Plumb in curte masina inmatriculata in Bulgaria...
*



Nu conteaza persoana, e doar un executand, in aceasi situatie cu noi, oricine ar fi fost ministrul mediului, nu el a venit cu taxa asta, doar sa execute.
cj98czh
QUOTE(Dacus_Malus @ 9 Feb 2015, 17:47)
Azi am platit nenorocirea de taxa intitulata "timbru de mediu".
Am platit 6895 lei.
Masina este 1,9 diesel, euro 3 din 2001.(peste 14 ani)
Cursul euro folosit la calcul: 4.4093
Sa-si ia lumanari de ei...
*




Pfuuu ... la meganul meu, acelasi motor cu al tau taxa este 2103.61, adica 472 euro ... dar este hatch si da doar 139 CO2 pe teava ... sa fie atat de mare diferenta fata de RX4 ....

An de fabricatie 2001, deci cam la fel ..
corneliassy
QUOTE(klaus @ 9 Feb 2015, 11:29)
Daca ai uitat ce ai spus tu cu gurita ta:

Ma gandeam ca stii ce spui...
*



Aici ai dreptate. M-am exprimat eu gresit cand am spus textual ca inca mai exista ca si taxa si ca si rol al ei. Daca a fost absorbita de altceva numit si generic acciza asta nu inseamna ca fizic acei bani pe care ii incasa statul din taxa base au fost taiati din pretul carburantilor. Daca de maine statul roman nu mai impoziteaza masinile, dar baga o alta taxa pentru parcare nu crezi ca deghizat este tot o taxa pt ca detii o masina?
Si daca intr-adevar citeai acea stenograma aflai ca: "Sub motivația necesității desființării fondurilor speciale, ca aliniere la condițiile impuse de Fondul Monetar Internațional, prin Ordonanța Guvernului nr.3/2002 s-a hotărât abrogarea Legii nr.118/1996, iar taxa de drum să fie inclusă în accizele combustibilului care este achiziționat de către orice utilizator. În această ordonanță se prevede ca, pentru anul 2003, taxa să fie de 20% din cuantumul accizelor, urmând ca Ministerul Finanțelor să colecteze aceste sume și să le distribuie după buna dispoziție, prin bugetul național pentru întreținerea și repararea unor drumuri.

Deoarece această taxă nu este încasată diferențiat, ne îndoim că Ministerul Finanțelor va prevedea în bugetul național pentru repararea și întreținerea drumurilor publice sumele ce derivă din procentul stabilit la nivelul accizelor, o dată cu achiziția combustibilului.

Ne îndoim și mai mult că, în anul 2004, când nu se mai diferențiază taxa de drum în accizele încasate, Ministerul Finanțelor va prevedea în mod corect sumele necesare pentru întreținerea și repararea drumurilor publice, corespunzătoare taxei impuse utilizatorilor de drumuri naționale"
In orice scriere exista text, subtext si context. N-o mai lua si tu ad-literam.

L.E. ca sa fiu si on-topic, aceeasi chestie ca si cu taxa de poluare si timbrul de mediu. Aceeasi chestie dar cu denumiri diferite si cu intrebuintari diferite. Prima pt implementarea programelor eco in Ro si a doua pt gaura la buget datorata proceselor si a banilor care trebuiesc restituiti din prima taxa.
andyandy97
Stie cineva cat este taxa la Megane 2 , motor 1.9 DCI ,de 130 cp , an 2006 ?
Dacus_Malus
depinde de ce euro e, si ce co2 are trecut in carte....
Daca e euro 4, si emana 180 gr/km CO2 ,
aia inseamna o taxa de circa 1400 euro!!!!
succesuri.
andyandy97
Este adusa zilele trecute din Germania ,este euro 4 , nu am fost la RAR pana acum si voiam sa stiu asa cam cat m-ar ajunge taxa .
Dacus_Malus
cam 1400 euro te ajunge taxa.
cj98czh
Meganul 2 1.9 130 cai, E4 break da cam 150 CO2 ... taxa vine cam 850-1000 euro maxim.

Uite ce diferenta mare este intre RX4-ul tau si Meganu meu ... tu ai platit 6800 ron ... eu as avea de plata vreo 2100 ron ..
Dacus_Malus
Megane-ul tau da 154 gr. de CO2, la euro 4.
Acum depinde din ce an e....
totusi si daca ar fi 2100 lei, e grav daca ti se pare putin.
Practic dai mai mult decat un salariu mediu pe economie, degeaba , la stat.
Dar esti sigur ca e euro 4?
E cel din semnatura? 1,9 dci din 2001 ?
corneliassy
1.9 130 de cai e euro4. A fost introdus din 2005. 1.9 120 de cai e euro 3. Aceleasi motoare si cam acelasi CO2, cca 152-154 g. De ce unul e euro 3 si unul euro 4? Un mare mister. Sa faca filtrul ala de particule atatea minuni?
cj98czh
QUOTE(Dacus_Malus @ 11 Feb 2015, 18:20)
Megane-ul tau da 154 gr. de CO2, la euro 4.
Acum depinde din ce an e....
totusi si daca ar fi 2100 lei, e grav daca ti se pare putin.
Practic dai mai mult decat un salariu mediu pe economie, degeaba , la stat.
Dar esti sigur ca e euro 4?
E cel din semnatura? 1,9 dci din 2001 ?
*




Cred ca au raspuns putin gresit .. 154 da cel al colegului cu 1.9 130 cai si E4

Al meu este din 2001, este E3 si da 139 CO2 si da mi se pare putin in comparatie cu cat ai platit tu la Scenic.
Dacus_Malus
parerea mea e ca timbru de mediu ptr. tine e de minim 600 euro!
dar pana nu are carte de identitate emisa de RAR, discutam discutii.
La RAR iti vor scrie in carte noxele de CO2.
Cu acea carte de identitate (si cu alte acte) mergi la finante unde iti vor calcula timbru de mediu.
Sper sa ne spui si noua cat e.
cj98czh
Pai eu nu o sa-ti spun ca masina este in buna regula cu numere de RO, pe numele meu din 2005 smile.gif eventual o sa-ti spuna noua proprietar cand o sa o dau smile.gif i-am pus gand rau smile.gif

In baza de date Renault (cea oficiala) masina apare cu emisii CO2 de 139.
vladandrei
buna ziua!

am mai postat pe forum problema asta, dar nimeni nu mi-a raspuns atunci, sper ca acum am sanse mai mari fiindca topicul pare mai insufletit.

Am o masina cumparata de la o firma de leasing mare, taxa a fost platita (am toate dovezile ordinului de plata) pe 8.12.2012 si nerecuperata. Initial ANAF mi-a dat hartie in acest sens, pe care am folosit-o ca sa trec masina pe numele tatalui meu.

Acum, cand ma gandeam iar sa o vand, mi-au respins solicitarea pentru adeverinta aia, sustinand ca de la 15.12.2008, masinile euro4 cu motor sub 2000 erau exceptate de la plata taxei, iar ei nu pot determina daca inmatricularea a fost facuta inainte de 15.12.2008 sau dupa (pe CIV nu e completata rubrica la "data"). Am fost la SRPCIV, au zis ca nu tin arhiva, deci nu pot sa afle.

Are cineva vreo sugestie pentru situatia asta?
boeru_laurentiu
Pai , daca tu ai platit taxa auto pe 8.12.2012 , cum pot sa zica ca nu pot determina daca a fost inmatriculata inainte sau dupa de 15.12.2008 ? Doar nu ai platit taxa aia asa de dragul lor ...
vladandrei
Nu am platit-o eu, a platit-o firma de leasing. Eu am luat masina la ani distanta de la ei. Mi-au dat o hartie tip de-a lor si m-au trimis la Politie sa imi dea aia hartie cand a fost inscrisa. Uite hartia de la ANAF:
klaus
Pai daca ai "toate dovezile ordinului de plata" (presupun ca si decizia de calcul a taxei) de ce nu revi cu o cere la ANAF cu dovezile anexate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.