Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
Andy_ACS
Nu, tara noastra e aia in care se prefera o masina de lux veche cu volan pe dreapta, duoa care curge norul de fum, in detrimentul uneia mai modeste mai noi si in stare buna. Este tara in care parcarile sunt pline de rable, unde un cetatean are 4-5 masini de 500-1000e in loc de una de 3-4000. Este tara in care nu mai ai loc sa mergi pe trotuar de masini. Este tara in care poluarea creste uneori alarmant.
Trebuie o lege care sa descurajeze folosirea de masini vechi si detinerea de multe rable.
Evident ca fiecare gandeste subiectiv in functie de ce masini are, dar sa incercam sa gandim in general.
YRX
Eu nu stiu pe unde vedeti voi atatea rable. De cand cu pandemia si statul pe acasa ies cu fi-miu cu bicicleta aproape zilnic pe un traseu cam de 4 statii. Din foarte multe masini parcate am identificat 3 cu statutul de rabla abandonata - un Cielo, un Logan taxi si o duba Mercedes Sprinter, asta din urma pare destul de intreaga si in relativa buna stare, probabil ori are o problema tehnica, ori are vreo poblema de proprietate incerta. Daca astea 3 din 300 sau dintr-o mie de masini sunt problema...
Andy_ACS
Nu numai alea sunt problema.
Pe langa alea 3 abandonate, cate masini ai gasit parcate oe trotuar? Ia sa le numeri si pe astea data viitoare.
Cred ca toti suntem de acord ca orasele sunt sufocate de masini. Pe strada, pe trotuar, pe spatiile verzi, peste tot.
Multi au mentalitatea urmatoare: cumpara o masina, iar pe aia veche "lasa-o acolo ca nu cere mancare, am impozit doar 60 de lei, imi tin locul de parcare cu ea sau ma mai duc la tara". O astfel de atitudine ar fi descurajata daca impozitul ar fi mai mare si orice masina fara impozit platit ar fi ridicata.
Bicicleta galbena
QUOTE(YRX @ 13 Jan 2021, 08:41)
Eu nu stiu pe unde vedeti voi atatea rable.
*


Ai noroc. La mine, pe stradutele din S1 (intre Turda si Domenii) fiecare strada are cel putin 2-3 buc masini evident abandonate sau nemiscate de minim 2-3 ani, unele chiar de 6-7. Pe strada din fata parcului Ciresarii e crescatorie: doua logane de firma, un Jaguar pe BG, o dubita, inca doua-trei cazane numai bune de remat etc. Estimez ca doar pe stradutele alea sunt vreo 100 de bucati, poate mai mult. Asta doar intr-un colt de sector.

Si ce carcotesti ba Bicla, imi vor reprosa unii, ia si fa reclamatie!

Am facut, doua, total 18 masini.Cu poze, localizare etc, le-am dat mura in gura la Politia Locala, sa nu se oboseasca sa vina pe teren cu Auris-urile hibrid. Au pus hartie in geam. Jumate din ele au disparut incet-incet, proprietarii le-au ridicat. Celelalte sunt bine-mersi tot acolo, nimeni din PL n-a mai urmarit sa le ridice. Acum au si cadru legislativ care sa-i ajute, tot nimic. Mwuie PL.

YRX
Atunci ar trebui luata o masura mai buna - interzicerea detinerii unui automobil personal. Pe vremuri avea Albania o astfel de lege, nu vedeai tipenie de automobil pe strada, de fapt exista o singura benzinarie in Tirana, pentru corpul diplomatic. Si in Coreea de Nord cred ca functioneaza asa ceva, sau se poate doar cu aprobare de la partid. Sa circule numai Volga neagra!

Dupa aia sa interzica telefoanele mobile, polueaza radio. Si frigiderele, masinile de spalat. Televizoarele nu, dar sa fie program 2 ore pe zi maxim. Incepe sa sune cunoscut?
janos
In 2021 nu mi se pare un lux a avea o masina. Fiecare trebuie sa stie cat are in buzunar si sa se gandeasca inclusiv la vecin cand isi porneste masina lasand un nor de fum.
ITP-ul ar trebui sa scoata jafurile de pe strada. Sunt masini din 1900 toamna care sunt in stare mai buna si circula mai putin decat unele de 3 ani cate fac km fara numar, fiind de firme, unde patronul vede doar partea de primire a banilor, nu ambele directii a banului.
Introducerea zonelor de vignete gen cum e in Germania este ok doar daca politia si restul institutiilor isi fac treaba.
psychoo
Exact despre asta vorbeam: "nu e obligatoriu sa ai masina" sau "sa ia autobuzul", "mersul pe jos face piciorul frumos" si alte cele.
De acord ca sunt multi hoarderi de rable, dar aia nu inseamna ca trebuie luat dreptul democratic al TUTUROR pentru a "rezolva" aceasta problema.
Ma exasperau si pe mine toate locurile de parcare ocupate de ruginaturi, faceam ture si 30 minute (iarna mai ales) dupa un loc de parcare. Dar cand auzeam contarani ca le-ar vandaliza sau sa le confiste politia parca ma enervam si mai tare.
Nu ai de unde sa stii povestea din spate. Faptul ca lucrez la capsuni 6 luni pe an si imi las "rabla" cu taxele la zi pe locul de parcare E PROBLEMA MEA. Cum sa dai lege sa ma obligi sa o misc? Pai NU VREAU sa o misc ca e dreptul meu. Platesc impozit, e inmatriculata, are RCA, poti sa plimbi ursul.
Nevoia mea de a o plimba de fix 2 ori la 6 luni trebuie respectata!

Disclaimer: nu am fost vreodata la capsuni doar am presupus o ipoteza. Ca e si ei oameni...

QUOTE(janos @ 13 Jan 2021, 08:57)
In 2021 nu mi se pare un lux a avea o masina. Fiecare trebuie sa stie cat are in buzunar si sa se gandeasca inclusiv la vecin cand isi porneste masina lasand un nor de fum.
ITP-ul  ar trebui sa scoata jafurile de pe strada. Sunt masini din 1900 toamna care sunt in stare mai buna si circula mai putin decat unele de 3 ani cate fac km fara numar, fiind de firme, unde patronul vede doar partea de primire a banilor, nu ambele directii a banului.
Introducerea zonelor de vignete gen cum e in Germania este ok doar daca politia si restul institutiilor isi fac treaba.
*



Asta este de fapt principala problema! Si se reduce la fauna de pe la noi si seriozitatea cu care isi fac treaba. Fie ca e vorba de ITP, service-uri, urbanism, politie, etc

Final edit: poate ar trebui niste taxe sumplimentare pentru cei care locuiesc in orasele prea aglomerate ca sa descurajeze aglomerarile suplimentare. O taxa la primarie sau impozit anual de vreo 50 lei/mp.
O familie care locuieste in zone rasfirate sau la sat si are nevoie ca ambii parinti sa mearga la job/gradinita/scoala/etc poate justifica un nr de 2 masini si lipsa unui transport in comun, in plus elibereaza orasul de rable si poluare inafara orelor de business
Andy_ACS
Discutia e principiala si simplificand se reduce la:
1. Avand in vedere ca numarul de masini a crescut si va creste in continuare, orasele fiind foarte aglomerate, sunteti de acird sau nu cu masuri de descurajare a detinerii de masini (sau mai multe masini) prin marirea impozitelor?
2. Avand in vedere ca poluarea a crescut si va creste in continuare, ca masinile noi (si cumparatorii lor) fac eforturi mari pentru a crea masini mai putini poluante, vi s-ar parea corect ca masinile mai poluante sa fie taxate mai mult?

Dupa ce raspundem la aceste intrebari, poate interveni discutia de cum anume sa se faca asta, detaliile.
dizzy
Descurajarea deținerii de mașini trebuie sa înceapă cu existența unui sistem public de transport civilizat.
Daca NU poți ajunge la munca cu RATB, o sa te duci cu mașina, volens-nolens
Poți sa îți pun și 1000lei impozit, că tot o sa mergi cu mașina.
"Noroc" cu pandemia și sărăcia că s-au mai rărit nițel mașinile pe la mine in cartier.
Conceptul de mașina puțin poluanta e pus ușor greșit.
Daca ai o mașină Euro 3 in stare buna , gen ar lua ITP fara șpagă, e mult mai puțin poluant sa o păstrezi in loc sa o casezi și să o înlocuiești cu una nouă.
psychoo
1. Propun alternativa sa se descurajeze traiul la oras/zonele aglomerate. Un impozit anual aplicabil la intreaga populatie si nediscriminatoriu nu e fezabil din prisma varietatii economice si geografice din toata tara. Vorbim si de nea grigore cu aro de la tara care are masina de 20 ani si o foloseste pentru necesitatile gospodariei
Cei de la oras isi permit sa plateasca un impozit mai mare (cat de mare il poti face ca sa descurajezi?)

2. Nu poti taxa 1 data la achizitie poluarea pe care o va produce acea masina in exploatare. Singura posibilitate e sa o faci dupa kilometrajul anual. Asta poate fi taxat ca la curent/gaz dupa citirea indexului sau in combustibili(parca avem niste taxe babane acolo deja).
Apoi, masinile noi au poluat inainte sa le cumperi prin producerea lor. Acolo nu trebuie taxa? Apoi masinile care contin baterii cu litiu pun probleme suplimentare la casare tot din prisma poluarii. Cum introduci o taxa care sa tina cont de asta?

Taxa asta care tot apare periodic in presa, ascunsa dupa bannerul poluarii, are singurul scop aducerea de bani la buget. Asta e singurul ei scop!
Bicicleta galbena
QUOTE(dizzy @ 13 Jan 2021, 10:30)
Descurajarea deținerii de mașini trebuie sa înceapă cu existența unui sistem public de transport civilizat.
Daca NU poți ajunge la munca cu RATB, o sa te duci cu mașina, volens-nolens
Poți sa îți pun și 1000lei impozit, că tot o sa mergi cu mașina.
"Noroc" cu pandemia și sărăcia că s-au mai rărit nițel mașinile pe la mine in cartier.
Conceptul de mașina puțin poluanta e pus ușor greșit.
Daca ai o mașină Euro 3 in stare buna , gen ar lua ITP fara șpagă, e mult mai puțin poluant sa o păstrezi in loc sa o casezi și să o înlocuiești cu una nouă.
*




up.gif


dizzy
QUOTE(psychoo @ 13 Jan 2021, 10:30)
1. Propun alternativa sa se descurajeze traiul la oras/zonele aglomerate. Un impozit anual aplicabil la intreaga populatie si nediscriminatoriu nu e fezabil din prisma varietatii economice si geografice din toata tara. Vorbim si de nea grigore cu aro de la tara care are masina de 20 ani si o foloseste pentru necesitatile gospodariei
Cei de la oras isi permit sa plateasca un impozit mai mare (cat de mare il poti face ca sa descurajezi?)

2. Nu poti taxa 1 data la achizitie poluarea pe care o va produce acea masina in exploatare. Singura posibilitate e sa o faci dupa kilometrajul anual. Asta poate fi taxat ca la curent/gaz dupa citirea indexului sau in combustibili(parca avem niste taxe babane acolo deja).
Apoi, masinile noi au poluat inainte sa le cumperi prin producerea lor. Acolo nu trebuie taxa? Apoi masinile care contin baterii cu litiu pun probleme suplimentare la casare tot din prisma poluarii. Cum introduci o taxa care sa tina cont de asta?

Taxa asta care tot apare periodic in presa, ascunsa dupa bannerul poluarii, are singurul scop aducerea de bani la buget. Asta e singurul ei scop!
*



Asta cu poluarea e vrajelation. E taxa. Pe tot ce mai misca.
wolfin
E o confuzie intre taxe, nevoi, solutii si efecte.

Cu taxe nu se vor rezolva. Ata e clar pt mine. Desi nu m ar deranja 500 lei pe zi pt cine intra in oras...aka taxa firea.

In b ca aici locuiesc...sa se faca centurile..ciurelul..pasaje...transport comun suficent si organizat...si apoi vezi scaderi de trafic.

Ps. Andy....eu de 4...5 ani nu mai trec prin Craiova cand ma duc in CS. In B nu ai aceasta solutie..si orice om normal evita centura
b06fcn
O solutie sa se scape de rable ar fi aplicarea efectiva a legislatiei care spune ca o masina fara ITP si/sau asigurare nu poate circula si nu poate sta parcata pe domeniul public. L-a prins militia pe Gigel ca nu are ITP sau RCA, luat direct talonul si numerele. Ah, masina este pe numele altui proprietar, netranscrisa de nu stiu cati ani? Adio, ridicata si dusa intr-un spatiu inchis, de unde o poti recupera doar dupa ce faci dovada ca ai platit impozitele si masina e pe numele tau si dupa ce ai platit taxa de depozitare...cu termen pt rezolvare, daca nu ai rezolvat in 15 zile, inseamna ca nu te intereseaza masina aia, ea devine proprietate publica si poate fi valorificata pentru recuperarea costurilor...
Obligati cei care se instaleaza intr-un oras sa-si legalizeze statutul si sa-si faca acte de domiciliu, inclusiv sa inmatriculeze masinile in noul oras...dar asta inseamna ca si contractele de inchiriere sa fie declarate, ceea ce nu multa lume vrea, ca sa nu dea bani la stat...etc, cerc vicios, avocatul poporului ca nu se respecta dreptul de proprietate etc etc...
Idem, trebuie controale in trafic, mai ales la rablele recente, dar cu rulaje aiuritoare...
dizzy
ITP facut pe bune; Ca poate ai o masina cu 500.000 km in stare mai buna decat una cu 200.000 km la care nu se schimba nici uleiul
b06fcn
Exact...de aia ziceam de verificat si masinile noi, care acum au trei ani pana la primul ITP...
wolfin
La mine la bloc jumate din masini sunt inmatriculate in alte judete. De ani de zile...

Cand zic jumate...cc 20 masini.
r_vlad
Daca tot discutam nu ar fi mai bine sa o facem pe niste date concrete si obiective ? Adica nu pe experiente personale din cartierul, orasul sau judetul in care locuim.
Conform INSSE (imagine atasata) asa arata parcul auto la sfarsitul trimestrului III 2020. Daca obiectivul este reducerea poluarii parerea mea este ca cel mai eficient si rapid mod prin care poti obtine rezultate semnificative este sa reformezi RAR pentru a-si face treaba si sa scoata din uz masinile EURO 1, 2, 3 (chenar rosu) si poate chiar EURO 4 neconforme. In maximum 2 ani (ciclu complet de reinnoire ITP pentru masini vechi) am simti cu totii ca respiram un aer mai curat. Cate din masinile care circula pe strazi astazi si au vechime mai mare de 12 ani sunt cu adevarat conforme ? Nu ma refer doar din perspectiva emisiilor de poluanti ci si in ceea ce priveste sistemul de directie, iluminare, suspensie, caroserie. 60 % ? 70 % ? 80 % ? Presupunand ca 20 % din parcul auto de masini EURO 1, 2 si 3 nu sunt conforme iar costurile pentru a le aduce in stare conforma sunt prohibitive in 2 ani am avea o scadere semnificativa si naturala a vehiculelelor extrem de poluante. Toate astea fara a impune noi taxe si fara a afecta cu adevarat cetatenii de buna credinta care inteleg ca au responsabilitate fata de mediu si fata de oamenii din jur.

Tot din datele INSSE mi se pare interesant ca avem un numar foarte mare de autocamioane non EURO si EURO 2. Iarasi, sunt sigur ca mare parte dintre ele ar trebui sa ajunga la remat daca RAR ar functiona.

[attachmentid=1628124151]

Nu sunt de acord cu taxarea proprietarilor cu scopul de a reduce poluarea. Cel putin nu acum si in urmatorii 4 ani. Unul din motivele pentru care suntem in situatia aceasta este pentru ca suntem saraci. O astfel de taxa va avea ca efect limitarea mobilitatii care are impact direct asupra sanselor individului la un trai mai bun din multe privinte. Cei care vor resimti cel mai mai tare aceste masuri sunt categoriile sociale cele mai vulnerabile. A, peste 8, 6 poate chiar 4 ani daca trendul de crestere a nivelului de trai continua si devine fezabil ca o mare parte din populatie sa isi permita sa achizitioneze o masina noua sau cu foarte putini ani vechime se poate interveni pentru impulsionarea trecerii la un autovehicul mai putin poluant.
psychoo
La nemti exista si functioneaza: Tüv sagt Nein
wolfin
Datele ale nu spun nimic.

Problema e nr mare de masini ... repet vb de b...dar sigur si bv, is sau cj intra la fel.

Prea multe masini...care circula.

In b in fiecare dimineata intra sfert de milion. Fara centura luata in calcul
dizzy
A facut cineva un studiu pe un oras oarecare si sa reiasa ce numar de masini poate circula civilizat prin acel oras?

Eu zic ca de vina sunt elevii: Cum se ia vacanta, scade traficul.
Deci elevii vin cu masina la scoala. radmasa.gif si incurca traficul
wolfin
Se vede ca nu stai pe iuliu maniu sa vezi vinerea si duminica ce se intampla
rue
dupa ce ai postat tu, ar fi niste urmari:

1. multi si-ar abandona masinile prin satele inconjuratoare unde nu exista aproape deloc pol locala macar, pe la prieteni la poarta etc.
2. contractele de chirie trebuie sa fie cerute de chirias, sa nu accepte sa stea fara chirie, iar proprietarii care nu fac, se expun si mai mult si nu doar fiscal ci si procedural cand chiriasul are comportamente dificile, nu va avea mijloace legale sa il scoata din spatiu si sa recupereze pierderile.
Contractul se face intre cele 2 parti si mai departe cu acel contract chiriasul isi face flotant. Eu nu vad un proprietar sa ii faca buletin chiriasului pe spatiul acela, ca sa isi treaca ala masina pe acea adresa. Astfel cu flotant, proprietarul masinii nu ii poate schimba documentele masinii.

Primaria trebuie sa marcheze locurile de parcare in parcarile rezidentiale si sa le contracteze pe abonament DOAR locatarilor pentru masinile inmatriculate la acea adresa. Sunt sigur ca s-ar ocupa toate. Astfel, cine nu indeplineste conditia, isi cauta parcari cu plata, cumpara garaje, inchiriaza locuri de parcare private sau plateste abonament si ocupa locurile care sunt disponibile la liber poate pe parcarile de la marginea drumului.
Ca in Paris sau alte capitale, primaria trebuie sa marcheze explicit toate locurile pe care e permisa parcarea si orice incalcare sa fie pedepsita prompt cu ridicarea masinilor, ca si cele puse pe trotuare, spatii verzi, mai ales.

Interzicand circulatia in oras a unor masini sub anumita norma de poluare este principala cale de a scapa de anumite masini. Poti detine masina dar nu o poti folosi.
Probabil sa se ofere derogari pentru masinile clasice din retromobil, certifcate acolo dar si pentru un anumit numar de km anual, intre reviziile anuale, poate si interzicerea folosirii lor in orele de trafic intensprin oras.
psychoo
Adica scolile!
Sa se inchida de tot!
Si joburile! Si magazinele! atunci chiar ca nu ar mai circula nimeni.

Revenind putin la tabelul de sus, nici cu masinile euro5&6 nu m-as lauda. Pe de-o parte cip-cirip tuning+egr+dpf off
Pe de alta parte regenerarile la dpf-uri nu sunt calculate...
dizzy
Nu stau pe Iulica Manica , dar trec pe acolo , din cand in cand, cat se poate de rar.
E horror

Alea cu DPF off se vad la ITP.
r_vlad
Daca te referi la emisii de particule mai mari din cauza regenerarilor nu este cazul. Procesul arde particulele, nu are cum sa le elimine altfel. Consumul de combustibil creste in timpul acelor regenerari si implicit emisiile de poluanti si CO2 dar incomparabil mai putin decat ce produce un <EURO5.


QUOTE(wolfin @ 13 Jan 2021, 11:39)
Datele ale nu spun nimic.

Problema e nr mare de masini ... repet vb de b...dar sigur si bv, is sau cj intra la fel.

Prea multe masini...care circula.

In b in fiecare dimineata intra sfert de milion. Fara centura luata in calcul
*



Astea sunt probleme locale care trebuie rezolvate local. Nu tin numai de poluare ci si de aglomeratie, trafic incetinit, efecte asupra economiei, calitatea vietii locuitorilor etc. Subiectul din topic este doar un element care poate schimba in bine situatia.
b06fcn
QUOTE(rue @ 13 Jan 2021, 11:43)

Contractul se face intre cele 2 parti si mai departe cu acel contract chiriasul isi face flotant. Eu nu vad un proprietar sa ii faca buletin chiriasului pe spatiul acela, ca sa isi treaca ala masina pe acea adresa. Astfel cu flotant, proprietarul masinii nu ii poate schimba documentele masinii.

Primaria trebuie sa marcheze locurile de parcare in parcarile rezidentiale si sa le contracteze pe abonament DOAR locatarilor pentru masinile inmatriculate la acea adresa. Sunt sigur ca s-ar ocupa toate. Astfel, cine nu indeplineste conditia, isi cauta parcari cu plata, cumpara garaje, inchiriaza locuri de parcare private sau plateste abonament si ocupa locurile care sunt disponibile la liber poate pe parcarile de la marginea drumului.
Ca in Paris sau alte capitale, primaria trebuie sa marcheze explicit toate locurile pe care e permisa parcarea si orice incalcare sa fie pedepsita prompt cu ridicarea masinilor, ca si cele puse pe trotuare, spatii verzi, mai ales.


*



Deja vad o problema - ce faci cu masinile in leasing? Sau cu masinile de serviciu? Sau, cum e cazul celor cu mai multe proprietati in B, actele le au pe una din ele, masinile sunt la adresa aia, dar mai stau si la cealalta casa? Nu pot sa aiba parcare de resedinta si la a doua proprietate?
rue
Masinile de serviciu nu au prioritate in fata masinilor inmatriculate la acea adresa.
Cei cu leasing cred ca pot fi tratate prin accesarea unor leasinguri care trec masinile pe numele propriu.
Daca sunt leasing pe firma, apoi sa fie parcate la firma, sau pe locuri nerezidentiale contractate de locatari. Ei pot parca pe locuri tranzactionate, proprietati private sau parcari private.
Exista si criteriul cnad cumperi o casa/apartament, daca are loc de parcare. De aceea dai mai putin pe acea casa ori iei decizia de a nu o cumpara, daca specificul zonei nu permite locul de parcare. Iei mai ieftin, ai alte costuri optional... sau parchezi masina intr un garaj platit, parcare cu bariera.
In Timisoara la Finante cred ca erau abonamente echivalente cu pretul chiriei unui garaj. Parcarea e in centru si aproape de unele zone cu locuinte.
Mai sunt parcari "private" la Cristesti pe Circumvalatiunii, la parcarea CJT langa hotel Timisoara.
de obicei acele parcari sunt disponibile.
dizzy
Sau iti iei un Matiz si il tii pt locul de parcare biggrin.gif
vezi ca e riscant asa.
Macar teoretic, daca vrei sa imputinezi masinile, ar fi bine sa lasi omul sa foloseasca o singura masina in loc de doua;

Ai multe garaje platite, cu bariera la tine in zona?
Ca la mine e unul singur la vreo 3 statii de tramvai, chestie care cam il face inutil
Poate cand oi avea vreun Porsche

Si cand o incepe brutarul sa-ti zica:
Jupane, painea nu mai e 3 lei, e 6 lei ca eu vin la 4 dimineata la munca si plwa autobuz la ora aia, nu comenatam, da?
Si aia cu magazinele isi vor inchide programul la ora 19, ca au de ajuns cu singurul tren in localitatile de unde vin.
Si ala cu magazinasul din colt o sa iti bage un 20% in plus la pret ca trebuie sa-si parcheze dubita pe loc cu plata.

rue
La blocul unde am stat erau niste garaje in spatele blocului si nu m-am stresat in acele vremuri sa cumpar vreunul sau sa inchiriez.
Erau locuri suficiente in parcarea din fata blocului unde aveam si vedere din apartament.
Astea erau conditiile la ora la care am cumparat locuinta.
Masina e inmatriculata tot acolo si pt chirias pot sa i mijlocesc cu suportarea costurilor un loc de parcare, daca ar impune primaria modelul din Bucuresti sau alte orase. Acum e la liber.

Sa nu credeti ca pe satele metropolitane e lapte si miere.
Cred ca 3-4 din 30 de case isi baga masinile in curte/garaj.
Pe langa acel garaj facut cu casa (majoritatea au garaj sua carport de cand s-a facut casa dar nu le folosesc pentru masina ci ca depozit sau terasa acoperita) mai am si un carport si le folosesc. Nu imi pace sa las masina in soare si ploaie, sa incurce pe altii. Folosesc ceea ce am platit in scopul principal.
Sunt vecini care de ex au o epava trasa intre gard si drum, cresc buruienile la liber pe langa ea, altul are multe atelaje, unele doar pentru vanatoare, una in care baga barca si merge la pescuit, toate pe domeniul public. Incomodeaza doar la privire, pe mine cel putin, poate pe vecinii lui directi mai mult.
Cand se va regulariza si se va face asfalt, rigole, podete (acum e totul plat, criblura asfaltica asternuta si compactata de ani de zile peste tot), atunci o sa fie vizibile problemele pt ca asfaltul va fi ingust si unii vor lasa masina pe acel asfalt si poate nu pe accesul spre casa. O sa dispara din posibilitatile ce sunt acum.
Prin cartiere si in Timisoara sunt zeci de masini in zona samsarilor, parcate pe strada si spatii verzi. https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis...imensa-1378417/
dizzy
Stiu strada Mangalia din Timisoara, de obicei trag la Hotel Ambasador cand sunt in zona.
Acolo e RomulanZone, va mananca aia primarul .
bucatzel
QUOTE(r_vlad @ 13 Jan 2021, 11:28)
parerea mea este ca cel mai eficient si rapid mod prin care poti obtine rezultate semnificative este sa reformezi RAR pentru a-si face treaba
*


Propuneri realiste ai? Ca la RAR n-ajunge sa schimbi conducerea, trebuie schimbati toti angajatii. Sau tu chiar crezi ca ITP-urile alea pe naspa sunt un fenomen de care ei nu stiu, si n-au nici un cuvant de spus?

QUOTE(dizzy @ 13 Jan 2021, 11:49)
Alea cu DPF off se vad la ITP.
*


Cum?
dizzy
Sincer, nu stiu cum vad DPF, dar la una din masinile de plantatia noastra ne-au atras atentia la ITP ca DPF e pe duca si asa era.
La a mea o sa vad in cateva zile ca vine itp-ul
Daca e scos de tot DPF-ul, se vede cu urechea libera.
Daca e gaurit, ar trebui sa scoata trambe de fum dieselul la acceleratie deci nu mai iese bine partea de particule.
Daca o fi altfel, puii mei, nu stiu.
tzavalau
Dragilor, "sudsemnatu' " a lucrat mult timp cu niste "moroseni"(maramureseni) si aveau , dragii de ei, o vorba: "Nu se vre a vre"....atit!Restul e can-can....
bucatzel
DPF off != CAT off

Pe al doilea poate sa-l vada la o analiza de noxe, pe primul, nu are cu ce, ca analizorul de gaze nu are cum sa analizeze un dispozitiv care e pornit doar din cand in cand.
Aerius
Filtrul de particule functioneaza permanent. Din cand in cand arde particulele acumulate.
dizzy
Stai usor ca nu inteleg,
Masina mea EURO 5 diesel are Filtru de particule si catalizator, din cate stiu eu intr-o singura piesa.
Gen asta
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%...QMygEegUIARCuAQ

Filtrul de particule "aduna" repectivele particule si odata la ceva timp intra in regenerare, adica injecteaza motorina in plus, creste temperatura si arde respectivele particule.

Daca scoti fizic filtrul scoate trambe de fum.
La fel si daca il gauresti.
Si atunci nu iti ies bine "particulele" pe opacimetru
Solutia corecta este fie sa cureti fizic filtrul, fie sa il inlocuiesti
Alta solutie e sa dai o sp. si ala sa nu bage furtunul cat trebe si iese bine la particule / opacimetru

https://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf la pct 3, vad ca s-ar masura opacitatea
psychoo
Nu exista la statiile ITP aparat de masurat fum, decat aparat de masurat noxe, care sunt neutralizate de catalizator. Desi cu ochiu vezi fumul, nu pot sa aiba dovada tehnica a lipsei DPF-ului
r_vlad
1. Filtrul de particule functioneaza permanent atata timp cat sunt inceplinite anumite conditii de temperatura. Se numeste functionare in mod pasiv. Ca si catalizatorul de altfel. Intermitent functioneaza in mod activ sau in al treilea mod, fortat (regenerare fortata, din SW diagnoza), cand este introdusa o cantitate aditionala de motorina pentru a creste temperatura filtrului peste un anumit prag.
2. Toate statiile ITP au opacimetru pentru masurarea cantitatii de particule.
psychoo
Corectie la pct1: regenerarea se intampla la ce spui tu acolo. Filtrul este o sita labirint care capteaza particulele. Daca ai o gaura prin el sau e scos cu totul acele particule trec prin CAT si ies pe esapament.
Daca DPF e acolo si motorul nu e in conditii de regenerare (activa,pasiva sau fortata) el tot filtreaza

La pct2 informatia o am de la oamenii care lucra la statii itp. Cica doar RAR are asa ceva, ITPistii au analizor de GAZE
rue
Am observat ca in Romania primarii nu vor sa isi asume decizii active (interdictii si taxe) antipoluare pentru a nu pierde capital politic si lasa guvernele sa isi rupa dintii cu astfel de masuri.
Trendul cred ca va fi minim inca 5 ani, pana cand curentul verzilor va fi mult mai persistent in Romania, asa cum e prin unele state vestice (Germania)
YRX
Psychoo, opacimetru la ITP la diesel este singurul aparat folosit. Nu se masoara decat opacitatea gazelor, nu Nox sau codoi.

Rue, in schimb vad ca romanii de rand sunt tare doritori de asemenea masuri, bine, atata timp cat sunt indreptate impotriva altora. Cei cu masini e3 se bucura sa puna taxe celor cu non euro, cei cu 1000 de cmc celor cu 2000, cei cu centrale termice sa creasca gigacaloria la termoficare.
Insa statul e un animal lacom, odata pornita sarabanda taxelor nu se va mai opri. E o chestiune de timp de ex, pana se prind ca masinile electrice afecteaza rau bugetul de stat prin neplata taxelor din carburanti. Cand s-or prinde sa te tii.
Un citat dintr-unul se potriveste foarte bine:

Când naziștii au venit să îi ia pe comuniști, n-am scos o vorbă. Nu eram comunist. Când i-au arestat pe social-democrați, am tăcut. Nu eram social-democrat. Când au venit să îi ia pe sindicaliști, nu am protestat. Nu eram sindicalist. Când au venit să îi ia pe evrei, nu m-am revoltat. Nu eram evreu. Când au venit să mă ia pe mine, nu mai rămăsese nimeni care să-mi ia apărarea.
dizzy
Sau, cum zicea tataie:
20 pe kuru' altuia nu doare!
rue
Vorbind de poluare. masurile:
- active: restrictii masini poluante, masini sub o anumita norma euro si cresterea treptata cu o planificare in ani, controale ITP si RAR serioase la inscriere si periodic, astfel incat masinile sa fie eliminate nu doar pe termenii de poluare, dar si prin blocarea celor neconforme datorita accidentelor, reparatiilor neconforme etc, activitatea de control a politiei in teren, ridicarea prompta a epavelor abandonate
- pasive: sistemul de transport imbunatatit, innoit, poate gratuit, eficient in ce priveste mobilitatea necesara comunitatii (orar, confort etc), sistem de parcari scumpe in anumite zone, poate centrale, politia trebuie sa pedepseasca grav abaterile cu parcarea in orase, masini ridicate etc., cresterea impozitelor pentru masinile poluante si/sau peste o anumita vechime.
wolfin
Pasiv....pai...nu asa au facut in vest?!
Andy_ACS
QUOTE(YRX @ 13 Jan 2021, 15:12)
[...]
Rue, in schimb vad ca romanii de rand sunt tare doritori de asemenea masuri, bine, atata timp cat sunt indreptate impotriva altora. Cei cu masini e3 se bucura sa puna taxe celor cu non euro, cei cu 1000 de cmc celor cu 2000, cei cu centrale termice sa creasca gigacaloria la termoficare.
[...]
*



Eu cred ca trebuie gasita o metoda prin care numarul de masini macar sa nu mai creasca asa rapid. Consider ca o metoda este ca impozitul sa fie mai mare (la toate masinile, indiferent de motor). Si mai cred ca la cele poluante impozitul ar trebui sa fie mai mare.
De banii in plus sa se amenajeze piste de biciclete, transport in comin civilizat si locuri de parcare.

Legat de ITP "pe naspa" - as considera-o fapta penala si as sanctiona-o drastic. Echipajele mobile RAR ar trebui sa stea non-stop pe strada si sa ridice placute si certificate la masinile neconforme.

Masinile abandonate (fara taxe platite la zi) ar trebui ridicate.

Nu se va intampla asta deoarece e o masura foarte nepopulara. Daca aici oe forum unde nivelul intelectual e peste media tarii sunt multe nemultumiri, va dati seama oamenii "de rand" cum vor face. O sa se mentioneze 30 de ani in orice campanie electorala cum s-a marit impozitul la auto, nu isi asuma nimeni.



cj98czh
voi cred cat tot nu constientizati in ce rahat de tara traim ...
dizzy
Cam de ce crezi tu ca e in crestere numarul de masini in Craiova?
De ce isi cumpara lumea masini?
rue
Intamplator asteptam si am putut sa observ intre localitati, la drum european, cum treceau zeci de masini cu 1 far stricat, cu ceata pornita in conditii clare, fumigene etc, toate defilau prin fata echipajului, care statea inflexibil la misiunea de radar.
La fel erau cu masina radar catre o trecere de pietoni la bulevard si la 20 m de masina radar erau masini parcate pe banda de preselectie la stanga peste 10 masini, pe scuaruri, pe coltul strazii si pe zebra (pentru cunoscatori, intersectia de la rest Nora in TSR).

Adica purtatorii aia de sapca protestau zilele trecute ca nu o sa aiba mariri in 2021... vai si amar!
maho
QUOTE(Andy_ACS @ 13 Jan 2021, 16:12)
Eu cred ca trebuie gasita o metoda prin care numarul de masini macar sa nu mai creasca asa rapid.

Se numeste "educatie".
Voua nu va da cu virgula ca de cativa ani incoa' populatia scade dar nr. de masini creste?
In ziua de azi educatia e facuta pe baza de consumerism, omu' e client care trebuie sa ruleze banii cat mai rapid, deci sa-si schimbe masina (de ce? Nu-s facute componentele bine?) cat mai des. Un acumulator ma tinea si 8 ani acu' vreo 20 de ani. Acum, dupa 3-4 poti sa te pipi pe el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.