Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
daciafan
ma ofer eu sa-i scriu o reteta dar aceasta nu va cuprinde doar un simplu Distonocalm
aphophis
QUOTE(daciafan @ 16 Feb 2008, 12:24)
a treia varianta de calcul a taxei auto aici

<span class='edit'>16 Feb 2008, 13:00:</span>
si uite cine trage in prezent foloasele incertitudinilor ce privesc taxa auto
astia-s hotii
*




nu inteleg unde e legatura. 20.000 a vandut la extern si la intern. La intern sunt la nivelul pe care il aveau in 2006 (ianuarie 2006: 7313 bucati cu tot cu papuci), de fapt au si scazut putin. Ca vand mai mult la extern, bravo lor, inseamna ca masina e apreciata afara
maddan
Daca taxa ar fi anuala, aplicabila tuturor masinilor in functie de gradul de poluare, si suportabila social, as fi super de acord.

Si baza de calcul sa fie o masina non-euro cu motor de 1300 cmc, care sa fie taxata cu 150E pe an. Taxa sa creasca in functie strict de emisiile de CO2 si noxe, nu de valoarea masinii sau de vechimea ei. Eventual si cilindreea sa joace un rol. Prin comparatie, o masina Euro 4 cu 1300 cmc sa plateasca doar 10E pe an (de obicei polueaza sub 120g/km). O masina Euro 4 care polueaza intre 130-140g/km sa fie taxata cu 15E pe an, una Euro 3 care polueaza asisjderea sa fie taxata cu 20E/an (intra in calcul si alte noxe), samd.

Ca sa atenueze impactul social, guvernul sa acorde din fondurile stranse o prima de casare de 300E pentru masinile aflate in proprietate de cel putin 1 an (ca sa previna specula, si nu mai mult de 1 pe familie pe an).

Tot din banii stransi, Guvernul sa includa 200.000 de masini pe an in programul Rabla, cu o medie de 1500E pe masina casata, dati ca avans pentru o masina noua.

Iaca. Se impaca si industria auto, care nu este distrusa, se incurajeaza si cumpararea de masini noi, se incurajeaza si scaparea de rablele non-euro deja existente (numai in parcare la mine sunt 5 rable de acest gen, care ocupa 5 locuri de parcare fie si pentru ca proprietarii lor, care nu merg cu ele, nu platesc nimic practic pentru a le tine acolo. Daca ar fi arsi la buzunar cu 150E-200E pe an, sa vezi cum le-ar duce la casat!), se descurajeaza si importul de rable non-euro foarte vechi.

Oricum, intr-un sondaj, sub 15% dintre romani au declarat ca ar aduce in Romania masini mai vechi de 15 ani. Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ni-i zugraveste Guvernul.
Merced
Si eu sunt oarecum de acord cu acest tip de taxare. Mi se pare mai civilizat, chiar orientat spre protectia mediului. Iar oricum eu imi mentin parerea pe care am expus-o si mai inainte, si daca n-ar exista taxa Dacia ar duce-o bine mersi, la cat de mare e cererea pentru export de Logan ar fi avut unde sa se duca masinile. Oricum si in cazul in care ar disparea taxa multi oameni care ar avea bani de un Logan ar lua unul, nu BMW de 20 de ani... Si eu as face la fel.
ssilviu
QUOTE(maddan @ 17 Feb 2008, 21:49)
Oricum, intr-un sondaj, sub 15% dintre romani au declarat ca ar aduce in Romania masini mai vechi de 15 ani. Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ni-i zugraveste Guvernul.
*



Exact. Sunt destepti. Una au declarat in sondaj, ca sa induca guvernul in eroare si alta vor face cand se scoate taxa icon_mrgreen.gif
os
Daca-mi permiteti: asta cu CO2 e de fapt vrajeala care sa permita impozitarea multipla (in acest caz, dubla): CO2 provine exclusiv din combustibilul consumat si este in cea mai mare masura la fel de mare per kg acelasi fel de combustibil ars de motor (adica cifra e diferita la benzina fata de motorina). Ori - combustibilul este deja impozitat si accizat.

Mai mult, impozitul pe combustibil este mai just decit impozitul pe timp (pe an) caci masina nu produce CO2 cind sta - ci numai cind arde combustibil. De ce sa plateasca mai putin impozit (pe emisia de CO2) o masina cu consum specific mic, dar care merge tot timpul - decit una cu consum mare, care merge numai duminica?

Daca vorbim de alt ecomponente ale gazelor de avacuare (CO, NOx, particule, samd) situatia se schimba caci aici emisia depinde de tipul masinii - asa ca aici s-ar justifica o taxa in functie de clasa de poluare si probabil de exemplu de puterea maxima (la rindul ei mai justa decit cilindreea).

Dar vorbim degeaba: singura preocupare a guvernului este sa mai mulga niste bani. Sunt ferm convins ca aspecte cum ar fi justetea impozitarii, efectul social-economic si alte semenea fineturi ii lasa pe onor guvernantii absolut indiferenti.
argon
Daca o sa bage taxarea dupa co2, o sa plateasca mai mult cei cu motoare mai mari, cu cat e motorul mai mare, emite mai mult co2, si aia cu motoare mici, fie euro4 sau non euro vor plati aproximativ la fel.
os
Repet: CO2 provine din combustibilul ars: cu cit e consumul mai mare (si carburantul e ars si nu scos pe esapament) cu atit mai mult CO2. Nu conteaza cilindreea motorului (decit prin faptul ca influenteaza consumul). Toti acesti factori sunt deja impozitati la pompa de alimentare.
daciafan
platim accize la benzina, taxa de drum si taxa de prima inmatriculare sau cum io mai zice...vi se pare insuficient?
din cate am citit pe aici voi sunteti de acord cu nush ce pricipiu care sta acum la baza calculului cuantumului taxei de prima inmatriculare
fratilor, treziti-va taxa e ilegala imorala si ce mai vreti voi
nu sunt un anarhist dar taxa asta simt ca isi bate joc de noi de ratiunea noastra
adip
Problema mare a capetelor luminate pomenite aici ramane tot returnarea banilor smile.gif Lasati discutiile despre poluare, co2, etc, astea nu sunt decat o deturnare de la fondul problemei. Au luat de la populatie cateva sute de milioane de iepuroi si sunt fortati sa mentina taxa asta, in orice forma.
argon
QUOTE(os @ 18 Feb 2008, 10:06)
Repet: CO2 provine din combustibilul ars: cu cit e consumul mai mare (si carburantul e ars si nu scos pe esapament) cu atit mai mult CO2. Nu conteaza cilindreea motorului (decit prin faptul ca influenteaza consumul). Toti acesti factori sunt deja impozitati la pompa de alimentare.
*




Cu cat un motor e are o cilindree mai mare consuma mai mult.

Un motor mic, fie non euro sau euro 4 consuma la fel, chiar mai putin cel non euro, vezi cazul Tico non euro, Matiz euro 4(dar asta probabil e din cauza greutatii). Alt exemplu, Dacia euro 2 consuma la fel ca Dacia non euro, deci Co2 e cam la fel.
Ov
QUOTE(argon @ 18 Feb 2008, 10:42)
Cu cat un motor e are o cilindree mai mare consuma mai mult.
*



pe bune ?
Atunci de ce cu 1,6 consumam 13% si cu 1,9 consum 10% ?

si daca te iei de diferenta de combustibil (benzina -> motorina) atunci intreb de ce cu 1.6 benzina consum 13% si cu 1.2 benzina consum 16% ?
argon
Nu trebuie sa o iei ad literam, si sa compari motoare de cilidree apropiata, aici intervin alte variabile cum ar fi masa masinii, etajarea cutiei, etc. In principiu, un motor de 1,2 consuma mai putin decat unul de 2 litri, de exemplu.

De asemena nu intereseaza pe nimeni cat consumi tu, intereseaza ce da producatorul, ori nu cred ca la 1,6 benzina consumul oficial e mai mic ca la 1,2. Producatorul da de asemenea si cantitatea de co2 pe km.
Ov
pai tot in principiu ne iau si astia banii cand accizeaza dupa capacitate si nu dupa cat polueaza efectiv rabla respectiva wink.gif

ca fapt divers, iti arat ca (la acelasi stil de mers) iti scot consum asemanator (ca sa nu zic mai bun) cu golf V 2.0 fsi benzina decat cu fabia 1.2 HTP benzina. Strict in Bucuresti 04.gif
argon
ideea era ca impozitarea functie de co2 e o aberatie. O vaca polueaza cu co2 zilnic mai mult decat o masina, pe aia cine o taxeaza??
Ov
o taxeaza mulgatorul cand o lasa fara lapticul pe care-l bem noi wink.gif

ideea e ca impozitarea functie de CO2 chiar nu mi se pare o aberatie smile.gif

EDIT: ca sa aduc unele lamuriri. Ideea in sine nu mi se pare, dar acu' m-am prins defapt cum au ei de gand sa impoziteze, si cu asta nu-s de acord. Mda, my mistake blush.gif Exemplul lui OS cu masina mica ce merge tot timpul vs masina mare ce merge in wend
TheSaiLor
"Episodul isteriei taxei auto capătă noi dimensiuni. Neprofesionalismul și modestia intelectuală a celor care răpund de noua stare de fapt a României va rămîne în antologia UE la capitolul “incredibil, dar adevărat”. Povestea taxei auto a ajuns în punctul în care a încălcat brutal legea, scoțînd bani pe nedrept din buzunarul proprietarilor de mașini! Încasarea taxei de primă înmatriculare de la „autoturismele personale” s-a făcut fără a exista nicio prevedere legală în Codul Fiscal. Aceasta este declarația-bombă a senatorului Radu Berceanu, care explică cum a fost posibil să se ajungă aici. El a precizat că legea privind instituirea taxei de primă înmatriculare, adoptată în 2006, a fost modificată în mai multe dăți, ultima oară printr-o ordonanță de urgență pe care a propus-o chiar el, în decembrie 2006. „După adoptarea legii, m-am trezit în birou cu tiriștii și camionagiii care amenințau cu blocarea arterelor de circulație. Cînd a fost adoptată acea lege, se adoptase o grilă după care se calculau taxele. Dar pe ei nu i-a interesat decît pînă la mașinile de teren și cele puternice, dar nu s-au mai gîndit și la cei cu camioane, care au capacitate de 20.000 de cai putere. Dacă voiai să-ți iei un cap-tractor care face 25.000 de euro, mai plăteai taxe de 20.000 de euro. Am făcut un proiect de ordonanță prin care am propus niște modificări, cum era și normal”, a explicat Berceanu, susținînd că proiectul care viza modificarea Codului Fiscal a fost înaintat către Ministerul Finanțelor care l-a introdus pur și simplu, fără a se mai uita pe el. “În legea prin care a fost instituită taxa de primă înmatriculare scria ceva de genul: se aplică taxa autovehiculelor, inclusiv cele comerciale, conform grilei. În ordonanța pe care am propus-o, am venit cu o modificare, respectiv: se aplică taxa autovehiculelor comerciale, conform grilei. Cei de la Ministerul Finanțelor probabil că nu s-au mai uitat și au luat articolul și l-au pus în lege”, a adăugat Berceanu, precizînd că, în acel moment, în Codul Fiscal nu exista prevedere pentru încasarea taxei de la persoanele fizice. „Mi-a sărit acest lucru în ochi acum cîteva zile, cînd m-am dus într-o emisiune televizată, la care a participat și domnul Ghișe și care îmi tot scria că și eu am semnat pentru legea cu taxa de înmatriculare. El făcea referire de fapt la această ordonanță OUG nr.110, prin care am propus modificările. După emisiune am luat legea și am rămas cu gura căscată. Băieții luaseră cuvînt cu cuvînt ce-am scris eu în ordonanță și care făcea referire doar la autoturismele comerciale și au pus-o în lege, astfel că în actul normativ nu mai apar mașinile personale”, a afirmat Berceanu.

Concluzia senatorului este simplă: persoanele care au plătit taxa de primă înmatriculare își pot recupera „foarte ușor” banii pentru că nu există prevedere legală prin care să fie percepută această taxă. “Se face scandal degeaba pentru că statul nu poate lua acea taxă. Doar autoturismele comerciale trebuie s-o plătească”, a mai spus Berceanu.



Ordonanța de urgență pentru modificarea Codului Fiscal, invocată de vicepreședintele Senatului, Radu Berceanu, prevede că „intră sub incidența taxei speciale autoturismele și autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de pînă la 3,5 tone inclusiv, cu excepția celor special echipate pentru persoanele cu handicap și a celor ale misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și membrilor acestora, precum și altor organizații și persoane străine cu statut diplomatic, care își desfășoară activitatea în România”. Taxa este aplicată și autovehiculelor comerciale cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, inclusiv celor destinate transportului de persoane cu un număr de peste opt locuri pe scaune în afara conducătorului auto. În dicționarul explicativ al limbii române, autoturismul este definit ca fiind „automobilul cu care se transportă un număr redus de persoane”, iar un autovehicul este considerat acel vehicul care servește la “transportul oamenilor sau al bunurilor”.

Aceste prevederi ale ordonanței de urgență au fost aprobate de Guvern în decembrie 2006, nu au mai fost modificate și sînt încă în vigoare!"


SURSA:http://www.telegrafonline.ro/1203285600/articol/47323/taxa_auto_nu_a_luat_in_considerare_autoturismele_personale.html

danielvoina
Dacia propune inlocuirea taxei auto
Marti, 18.12.2007





"Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.

Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon."


Pai mai daca nu sunteti competenti plecati in .... mea de unde ati venit sau faceti masini ieftine si bune, nu toate răgăliile de masini....
Din cauza asta nici ARO nu se mai fabrica, voi chiar nu ati invatat ca cine nu rezista concurentei moare?
La ARO nu s-a mai adus nimic nou zeci de ani, sau s-a schimbat modelul foarte putin de cand s-a fabricat, si a fost bagat pe gat romanilor zeci de ani pentru ca nu se putea cumpara din afara nimic, si cum s-a dat drumul putin la granite, a murit ARO, pai nu din cauza managementului defectuos???

Acum vreti sa faceti la fel cu Loganul? Lasati romanii sa aleaga ce masini sa-si cumpere nu mai protejati fabrica de la Mioveni! Daca vor sa reziste pe piata sa vina cu ceva nou, sa imbunatateasca linia de productie, nu sa ne oblige, sub forma ca nu stiu cati someri vor fi, sau etc., sau mai stiu eu ce alte prostii... pai e simpla ecuatia: produceti masini comparabile calitativ cu cele din U.E., la acelasi pret, shi atunci n-o sa mai plangeti atat ca se dau drumul la granite!!!
Facetii voi sa planga pe nemti ca se dau drumul la granite, veniti voi cu 3-4 modele de masini comparabile cu cele nemtesti, putin mai ieftine, de aceeasi calitate, shi o sa vedeti ca fabrica de la mioveni se va extinde foarte mult, o sa fie locuri de munca pentru 10 judete acolo!

Pai poti compara un rahatel ca loganul nou full option, cu un Audi din 2003-2004 la fel?, sa nu mai vorbim de B.M.W. sau alte masini mult mai bune ca loganul nou..., pe care eu le-as prefera in locul loganului, chit ca sunt SH-uri...

Bafta la toti posesorii de dacii!
Le urez "sanatate" celor care protejeaza uzinele necompetitive Dacia!
Scrieti-le si voi sanatate va rog!







daciafan
ma incearca acum un sentiment de deplina satisfactie pentru faptul ca unii dintre "colegi de forum" s-au declarat pentru aceasta taxa sau au venit cu tot felul de propuneri
de fapt ea (taxa) nici nu exista pentru autovehiculele necomerciale radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

dacia propune inlocuirea taxei!!!!
care taxa fratilor??? ea nu exista!!!!
maddan
Io zic ca Radu Berceanu abereaza smile.gif
Taxa actuala face in mod clar referire la autoturisme.

Cat despre necesitatea unei taxe suplimentare, avand in vedere ca deja platim poluarea prin accize... Trebuie sa intelegem ca Dacia, Ford si altii care produc aici in Romania creaza totusi si locuri de munca. Foarte multe chiar. Lipsa oricarui sistem care sa incurajeze productia autohtona (dar atentie! care sa fie si conform legilor europene!) va duce intr-adevar la pierderea a zeci de mii de locuri de munca.

In orice tara care are productie auto exista sisteme de taxare care sa incurajeze cumpararea de produse noi si care sa descurajeze prezenta pe strazi a masinilor mai vechi de 15 ani. De ce credeti ca nemtii si francezii le dau atat de ieftin pe-alea vechi? Noi nu putem face exceptie, pentru ca pe termen mediu am pierde, ca stat, foarte mult.

Deci un sistem de taxare trebuie sa existe, pentru ca simpla vorba buna "luati-va masini mai noi" nu merge smile.gif

Totul e ca acest sistem sa fie unul suportabil si echitabil, nu unul aberant ca cel de acum sau ca cel care se preconizeaza.

Taxarea la pompa nu este echitabila si pentru ca o Dacie non-euro poate consuma tot la fel in oras ca un motor Euro4 de cilindree similara sau putin mai mare dar polueaza de 50 de ori mai mult! In plus, sunt numai in Bucuresti cel putin 100.000 de rable care nu se misca de pe loc si ocupa degeaba locuri de parcare, pentru ca proprietarii lor nu sunt obligati prin niciun fel de taxa sa se debaraseze de ele.

Daca s-ar putea face altfel decat printr-o taxa, as fi primul care sa sustina absenta acesteia. Dar asa... Oricum, un lucru e clar: taxa in forma actuala si in cea preconizata nu doar ca este stupida, este si non-sustenabila.
slaiciprian
tampitii de la dacia se plang ca e parcul auto vechi? pai daca romanul nu-si poate aduce o masina din cauza taxelor, normal ca o sa traga de dacia 1300 pana la 30 de ani. unii si peste.
ionutctn
Degeaba, pentru ca guvernul nu este obligat sa tina cont de prevederile motiunii simple.
BAC
Aradeanul Ilie Iluna a primit astăzi o hotărâre definitivă de la Curtea de Apel Timișoara, unde s-a judecat apelul depus de Direcția Finanțelor Publice Arad la aceeași decizie luată de Tribunalul Arad.
sursa EVZ :http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/792753/Isi-primeste-banii-inapoi-pe-taxa-auto/
LC_TM
Deh...an electoral,manipularea maselor,chestiune deja cunoscuta. biggrin.gif
costin_bad
tongue.gif In virtutea bunelor relatii dintre cei doi, premierul, aflat la Giurgiu, i-a transmis lui Base sa nu-l mai deranjeze cu scrisorele... scrie Hotnews.
Deci taxa merge mai departe!
argon
Nu conteaza ca merge mai departe, asa era si previzibil, ce conteaza e ca ramane intiparit in mintea naivilor ca Base e de treaba, si isi vor aduce aminte la vot mad.gif tara de c****.
ionutctn
Nu o sa miste nimic la taxa auto. Niste nenorociti. Sa dai la o masina euro3 1700 de euro taxa de prima inmatriculare. O sa traga astia de berlinele astea care mai sunt inca pe atat cat au acum si se mai mira ca nu se innoieste parcul auto. Nu va luati dupa masinile straine pe care le vedeti pe strada. Statisticile sunt dure. Marea majoritate a masinilor inmatriculate in Romania sunt foarte vechi.
argon
o fi inmatriculate, dar nu prea circula, eu ma iau dupa ce vad in trafic, unde 80% sunt masini relativ noi...de alea vechi nu ma intereseaza, daca se fac cu ele cate 100 km/luna sau nici atat.
slaiciprian
Masinile cu emisii mai mici de 120 de grame pe kilometru vor avea taxa zero. Spre exemplu, un Ford Fiesta fabricat la Craiova

Masinile care au inscris in cartea tehnica un nivel al emisiilor de carbon de pina la 120 de grame pe kilometru nu vor avea taxa de inmatriculare, iar taxa minima pe gram va fi de 0,5 euro, au dezvaluit surse guvernamentale pentru Cotidianul.

Taxa pe gramul de CO2 va fi progresiva, in functie de emisii. Astfel, pentru emisii de CO2 de pina la 120 de grame pe kilometru, nu va exista taxa. Pentru emisii intre 120 si 150 de grame pe kilometru, taxa va fi de 0,5 euro pe gram. La peste 150 de grame, taxa va fi de un euro, iar la 200 de grame, cel mai probabil, va fi de 1,5 euro. „Dacia va avea o taxa de 1,5 euro pe gram“, spun sursele citate.

Acest pas al Guvernului, pe care il negociaza in prezent cu UE, ar conduce la scaderi importante ale taxei de inmatriculare pentru masinile nepoluante. Adica, pentru o Dacie Logan diesel de 1,5 litri, care emite 120 de grame de CO2 la un kilometru, ar urma sa se plateasca 60 de euro, fata de o taxa de prima inmatriculare calculata in prezent la 168 de euro.

Insa pentru modelul de 1,6 litri pe benzina, care emite 172 de grame de CO2 pe kilometru si care are in prezent o taxa de 183 de euro, noua taxa ar urca la 258 de euro.

Noua formula ar scadea costurile celor mai „curate“ dintre SUV-uri. De exemplu, Hunday Santa Fe ar avea o taxa de aproximativ 300 de euro in loc de 837 de euro, in prezent.

Daca acest nou proiect va fi aprobat, Ford Fiesta, masina care urmeaza sa fie produsa la Craiova, ar avea taxa zero, avind emisii de dioxid de carbon de doar 116 grame la kilometru.

Guvernul lucreaza la ultimele modificari privind taxa auto dupa ce Comisia Europeana a solicitat ca noul sistem de calcul, corelat cu emisiile de carbon, pe care-l agreeaza, sa fie introdus si pentru masinile Euro 3, nu doar pentru autovehiculele Euro 4 si Euro 5, cum a propus Executivul.

Guvernul a trimis Comisiei Europene (CE), in urma cu trei saptamini, o noua scrisoare privind taxa de poluare auto, in care a fost prezentata o formula de calcul corelata cu emisiile de carbon.

Executivul a propus ca taxa auto sa fie calculata in functie de emisiile de CO2 pentru masinile Euro 4 si Euro 5, iar pentru celelalte autovehicule sa fie aplicata actuala formula convenita cu Uniunea Europeana. Adica in functie de capacitatea cilindrica, vechime si catalizator. Guvernul vrea insa o crestere sensibila a sumelor pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-Euro, fata de proiectul lansat in dezbatere in luna ianuarie.

Propunerea de taxare pe baza emisiilor de CO2 la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul ca acestea sint singurele masini care au inscrise in documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate in grame pe kilometru. Reprezentantii Guvernului si cei ai CE au negociat in ultimele doua saptamini asupra acestei formule, iar expertii europeni au cerut ca taxa sa fie calculata in functie de emisiile de CO2 si pentru masinile Euro 3. Solicitarea Comisiei ridica o serie de probleme autoritatilor deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus in cartea tehnica nivelul emisiilor de dioxid de carbon, au declarat agentiei MEDIAFAX surse guvernamentale. „Guvernul incearca acum sa clarifice din punct de vedere tehnic solutia prin care taxa pentru masinile Euro 3, fara nivelul emisiilor de CO2 inclus in cartea tehnica, sa fie totusi calculata pe baza acestor emisii. Ordonanta este definitivata, dar se lucreaza inca la anexa“, au afirmat sursele citate.

sursa
Alexu7
QUOTE(argon @ 11 Mar 2008, 13:29)
Nu conteaza ca merge mai departe, asa era si previzibil, ce conteaza e ca ramane intiparit in mintea naivilor ca Base e de treaba, si isi vor aduce aminte la vot mad.gif  tara de c****.
*




Base sucks big time si toata lumea stie !
trebuia sa fie de la inceput impotriva.
dupa razboi multi cheliosi s-arata 10412898.gif
vijelie
E, uite ca UE pare ca tine cu Tariceanu:

"Experții europeni și-au dat acordul asupra ultimei formule a taxei auto trimise de Guvern. Potrivit Ministerului de Finanțe, documentul ia în considerare emisiile de dioxid de carbon la taxarea mașinilor Euro 4 și Euro 3. Cât privește autovehicule noi, cu o durată lungă de folosire, sunt plătite sume mai mari decât pentru mașinile vechi.

Ultima variantă a taxei auto va intra într-o primă lectură, luni, în ședința de Guvern. Potrivit reprezentanților ministerului, emisiile de dioxid de carbon vor fi luate în calcul și pentru mașinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică.

În cazul în care această informație nu pare în cartea tehnică, proprietarii mașinilor vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român, sau a accepta impozitarea în funcție de celelalte emisii de poluanți. Anul trecut, statul român a încasat la buget 300 milioane de euro din taxa de primă înmatriculare."

http://www.tmctv.ro/articol_35590/taxa_aut...tima_grila.html
ssilviu
Dar nu era clar? Ca UE vrea sa scape de rablele sale? Normal ca e multumita acum de noua taxa care favorizeaza masinile vechi.
IsNa
Ca, vezi doamne, alea au durata de utilizare previzibila mai scurta. Ca romanul duce imediat rabla la remat cand iese din durata normala de viata, sau nu mai trece ITP-ul.
Nasol ca Daciile 1300 au fost proiectate pt. o perioada de utilizare de 50 ani, ca altfel ar fi fost casate de mult.

/ Sarcasm off /

Sa fim seriosi, orice masina adusa in Romania va fi folosita pana curg toate ruginile de pe ea, si pana un schimb de ulei nu mai tine de la o benzinarie la alta.
bulan
"Sa fim seriosi, orice masina adusa in Romania va fi folosita pana curg toate ruginile de pe ea, si pana un schimb de ulei nu mai tine de la o benzinarie la alta."
Cea mai buna reciclare este sa folosesti lucrul pana la capat!
paulica
Deci cert este ca formula va fi:
[(NOXExC1x0,2)+(CAPACITATExC2x0,8)]x(100-C3)/100
Din pacate mai trebuie sa facem rost de tabelele cu coeficientii C1, C2 si C3.
Oricum este aceeasi Marie cu alta palarie. Fata de Varianta2 au bagat in calcul noxele care nu conteaza decât 20% adica praf in ochii lu' LASZLO KOVACS.
DECI! Românii sunt foaarte destepti si mai ales foaaaarte smecheri, dar doar când vor.
Kr3atorU
Chestia asta e valabila?? CALCULATOR ca eu inteleg ca e mai mare la euro 4 decat cea de anul tercut blink.gif la masina pe care o am eu. Sau interpretez eu gresit rezultatele.
Adica eu am 1390 cmc, euro 4, si varsta am pus 0 luni.
Solon
Eu sunt curios daca firmele de leasing care au luat banii pe taxa de inmatriculare vor mai restitui ceva catre platitori!
gdm
Coeficientii sunt aici.
Eu nu cred ca aceasta noua forma a taxei va fi adoptata. Ar trebui sa treaca prin parlament, sunt slabe sanse. In realitate el vrea sa tina cat mai mult actuala taxa- aceasta ii convine cel mai mult.
tariceanu doar simuleaza ca o va schimba, e praf in ochi.
argon
QUOTE(Kr3atorU @ 31 Mar 2008, 20:19)
Chestia asta e valabila?? CALCULATOR ca eu inteleg ca  e mai mare la euro 4 decat cea de anul tercut blink.gif la masina pe care o am eu. Sau interpretez eu gresit rezultatele.
Adica eu am 1390 cmc, euro 4, si varsta am pus 0 luni.
*



conform acelui calculator, taxa pentru un non euro >15 ani e 580 euro, iar pentru un E3 de 3-4 ani, la aceasi cap. cilindrica e 938 Euro wacko.gif
2dor
QUOTE(Solon @ 31 Mar 2008, 21:24)
Eu sunt curios daca firmele de leasing care au luat banii pe taxa de inmatriculare vor mai restitui ceva catre platitori!
*



Si in bonus o blonda pentru o noapte...
Vlad_solenza
http://www.protv.ro/stiri/taxa-auto/protv-...-taxa-auto.html

inca un calculator pentru noua formula a taxei auto
akaionut
Pe pagina de la Protv, mai jos e un link pentru calculul actual al taxei, calculatorul acela insa nu calculeaza bine. In plus si cel nou are mici buguri.
In legatura cu nou taxa auto: exista o propunere care se pare ca este pe placul Uniunii Europene si va intra in vigoare de la 1 iulie 2008. Pentru anumite categorii de masini taxa va fi mai mica, pentru altele mai mare.
Aici puteti sa calculati si sa comparati ambele taxe pentru a vedea daca e mai avantajos sa inmatriculati o masina inainte de 1 iulie 2008 sau dupa (desi in mod normal daca platiti acum ar trebui sa vi se restituie banii mai tarziu). De asemenea daca ati platit deja taxa puteti vedea suma pe care ar trebui sa o platiti de la stat inapoi, in cazul in care noua taxa e mai mica:

Calculator online taxa poluare / prima inmatriculare

De asemenea acolo gasiti si detalii referitoare la textul legii.
argon
vad ca la presiunile UE taxa la non euro a scazut de 3-4 ori dupa noua formula, probabil d'aia si raspandeste Vosganian si ministerul mediului zvonuri false, despre care UE nu stie nimic de altfel, cum ca se vor interzice...
daciafan
QUOTE(argon @ 5 Apr 2008, 07:11)
vad ca la presiunile UE taxa la non euro a scazut de 3-4 ori dupa noua formula, probabil d'aia si raspandeste Vosganian si ministerul mediului zvonuri false, despre care UE nu stie nimic de altfel,  cum ca se vor interzice...
*


foarte bun rationamentul tau
akaionut
Salut
Acum va puteti verifica si nivelul noxelor (CO2) necesare noului calcul al taxei:
http://www.taxapoluare.com/emisii_rezultate.htm
precum si alte lucruri, ca: nivel zgomot, normal de poluare, consum, etc
ph34r.gif
CriSTI68
eu zic sa dam toti jos numerele sa punem numere europene pe care sa scrie GREVA si sa blocam tot bucurestiul dry.gif
argon
la cat e de blocat nu o sa observe nimeni wink.gif
hornedfiend
O idee de boschete :). Super taxa de prima inmatriculare gandita sa imputa Romania mai mult decat pute deja. Beton..cred ca ma duc sa-mi iau un ursulet din 1980 si un maseratii din 70 ca se gasesc la 500 E ambele in Germania. Mersi Romania, esti o papusa ca imi permiti sa-mi cumpar niste cazane ieftin! :)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.