Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
kikked
Este oficial, momentan statul jegos in care traim nu ia considerare hotarari definitive ale Instantelor si nu mai plateste returnari de Taxa Auto. Au trecut 45 de zile de cand am depus cererea la Finante si nu am primit nimic. sad.gif
kikked
Am vorbit cu avocatul, ar fi sanse sa atacam rahatul de ordonanta 8 la Curtea Constitutionala, dar dureaza si eu ar trebui sa platesc taxe de timbru, cateva sute de lei.
Dacus_Malus
In cazul meu, prima instanta nu a admis cererea mea de a inmatricula cazanul fara plata timbrului de mediu.
Acum asteptam motivarea, si vom merge la recurs.
Posibil ca la recurs sa am mai multe sanse, deoarece (in functie de ce scrie in motivare) avocata va stii pe ce sa "pedaleze"....
rMegane
Stie cineva cum/unde se plateste timbrul de mediu pentru o masina noua?
boeru_laurentiu
La ANAF !?!
espacern
La ANAF se calculeaza taxa si se elibereaza decizia de plata cu care mergi la Trezorerie si platesti....e simplu!
Chitanta in original se depune la inmatriculare...e bine sa pastrezi copie.

@+
AMZ
chitanta in original sau op-ul nu o mai opreste demult la inmatriculare, doar copie ramane-2 buc.dupa decizie si chitanta, sa le verifice la Trezorerie, cel putin asa este la Bucuresti si Ilfov.
Squirrel
S-a cam „deschis robinetul”
QUOTE
“Admite cererea. Dispune obligarea paratului sa inmatriculeze autoturismul proprietatea reclamantului marca OPEL Zafira, cu numar de identificare (…), provenit din Italia, an fabricatie 2003, fara plata timbrului de mediu”, se arata intr-o decizie emisa recent de Tribunalul Galati.

“Admite actiunea formulata de reclamanta SC (…) S.R.L., in contradictoriu cu parata Institutia Prefectului Judetului Prahova – Serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a autovehiculelor, cu sediul in mun. Ploiesti, b-dul Republicii, nr. 2 – 4, judet Prahova. Obliga parata sa inmatriculeze, fara plata timbrului de mediu, autovehiculul marca MERCEDES tip 250 D, cu numarul de identificare (…)”, a decis Tribunalul Prahova.

“Admite actiunea. Anuleaza decizia de calcul nr. (…). Obliga parata la restituirea sumei de 2.484 lei actualizata cu rata dobanzii legale de la momentul perceperii taxei si pana la momentul restituirii acesteia. Obliga parata la plata catre reclamanta a cheltuielilor de judecata in cuantum de 310 lei”, se arata intr-o alta decizie, emisa de Tribunalul Bucuresti.

Ca atare, statul, prin Ministerul Finantelor sau Administrarea Fondului Pentru Mediu (AFM), va trebui sa bugeteze sumele care vor trebui restituite, acestea adaugandu-se sutelor de milioane de lei pentru care s-au emis decizii definitive pentru restituirea taxei de poluare din anii trecuti, fiind foarte posibil sa ia in calcul si modificarea legislatiei, pentru evitarea, cel putin in viitor, a unor astfel de situatii.

De altfel, Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a avertizat in numeroase randuri Romania ca taxa auto (indiferent cum s-a numit aceasta – taxa de prima inmatriculare, taxa auto, taxa de poluare si, mai nou, timbru de mediu -  este discriminatorie, cerand legiuitorilor sa indrepte lucrurile.
In ultima astfel de situatie, CJUE s-a pronuntat in cauzele conexate C-97/13 si C-214/13, avand ca obiect cereri de decizie preliminara formulate de Tribunalul Sibiu si de Curtea de Apel Bucuresti privind returnarea taxei de poluare.

CJUE spune ca taxa auto contravine Tratatului European…

Ca si in alte situatii anterioare, CJUE a constatat ca taxa de poluare contravine Articolului 110 al Tratatului de Functionare al Uniunii Europene, decizia instantei europene fiind obligatorie si aplicandu-se tuturor litigiilor aflate pe fond.
“Articolul 110 TFUE trebuie interpretat in sensul ca se opune unui regim de impozitare precum cel instituit, apoi circumscris de reglementarea nationala in discutie in litigiile principale, prin care un stat membru aplica autovehiculelor o taxa de poluare care este astfel stabilita incat descurajeaza punerea in circulatie, in acest stat membru, a unor vehicule de ocazie cumparate din alte state membre, fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala”, a stabilit CJUE


LE: Nu sunt sentințe definitive?
espacern
Vorbe goale fara fundament.....scrise pentru acaparare de clienti!

@+
Dacus_Malus
atentie:
Cand mergeti la finante sa depuneti documentatia ptr. calcularea timbrului de mediu, cereti si formularul de declaratie pe proprie raspundere , unde declarati ca masina are km multi.
=> scade valoarea timbrului de mediu cam cu 9%...

In cazul meu a scazut de la 7600 la 6900 lei....dar tot nu am bani sa-l platesc.
bafta!
dolc3_sell
Deci pana la urma s-a inceput castigarea proceselor pentru inmatriculare fara plata timbrului de mediu ? Sau sunt doar zvonuri?
akileon
nu exista nici un caz concret de castigare, sunt procese pe rol dar nici o decizie definitiva
argon
Procese de inmatriculare fara taxa sunt prea putine, ca nu sta nimeni cu masina neinmatriculata atata timp dar sentinte de restituire a taxei sunt?
dolc3_sell
Victor Ponta promitea in campanie ca va "scoate" taxa de prima inmatriculare pentru ca este ilegala. Adevarul este ca a "scos-o" dar a introdus timbrul de mediu, echivalent cu taxa de prima inmatriculare.
Niste idioti care promit multe si nu fac nimic, eu chiar nu inteleg ce fac cu milioanele de euro proveniti din timbrul de mediu. Strazile sunt la pamant, padurile se micsoreaza pe zi ce trece, samd...
boeru_laurentiu
Banii stransi sunt cheltuiti in folosul nostru ... wink.gif naughty.gif
argon
Deci nici un caz concret anul asta de taxa recuperata?
adam.sebi
Salut, Si eu mi-am luat-o proaspat de la RAR si Guvernul Romaniei Noastre RO_flag.gif . Mi-au trecut Meganu Euro 3 ... si e un benzinar 1.6 16v din 10.2003 produs.... cica de curand s-a modificat lista motoarelor din euro 4 in euro gun3.gif .... deci in loc de 1700 lei am platit 4700 lei ... am stari de voma de 3 zile incoace bash.gif ... acus voi ave nevoie de psiholog fratilor .... nu se poate si totusi de sus vine decizia : BA SE POATE FRAIERILOR MICI CARE SUNTETI VOI showfinger.gif group_pointing.gif !
Avocatul mi-a zis ca nu e nici un proces castigat in Romania pe acest timbru, si ca nu are rost sa riscam sa depunem dosar, pana nu castiga careva si sa se foloseasca un precedent...
E logic, voi ce ziceti ?
espacern
Cine ti-a spus ca este 100% E4 meganul 1.6 din 2003?

@+
valikris2002
astias cu capu cum sa modifice lista cu motoarele, ce e euro 4 asa moare sau poate nu a trecut de noxe? in 2003 nu era euro 4, in europa de prin 2006 le au introdus si in 2007 la romani
cj98czh
QUOTE(espacern @ 10 Jul 2014, 10:24)
Cine ti-a spus ca este 100% E4 meganul 1.6 din 2003?
*




Samsarul de la care a cumparat-o ... pun pariu ca se jura pe masa ca este E4 smile.gif

Nu RAR-ul a fost de vina aici, ci mai degrabu tu ca l-ai crezut si nu ai cercetat mai amanuntit.
Merced
Ce provenienta avea masina? Ca mai pun oamenii pe acte, plus ca se poate verifica si cu tipul motorului...
Alexul
Pai nu am vrut sa cumpar si eu megane ! 1000 euro din 2003 in Olanda...dar deh...taxa ne omoara
Merced
E sau mai bine zis, era bizar, ca nu mai stiu exact cum se desfasoara acum lucrurile. Stiu ca aveau inainte o lista de motoare Euro 3 si atat. Si mai stiu persoane care au adus masini vechiute, 2002 sa zicem, de la nemti, care aveau pe talonul ala Euro 4(si NU ma refer la E4, a nu se confunda) trecut, iar RAR-ul le-a luat drept Euro 4. De vreun an nu stiu cum mai sta treaba insa...
espacern
Norma inscrisa in documentele straine atesta valabilitatea pentru tara respectiva.
Pentru Romania autoritatea RAR este abilitata sa stabileasca norma...si s-o inscrie in documente.


@+
Merced
Si faceau asta cam dupa ureche, cel putin in trecut. Ca daca motorul ala nu aparea pe rahatu' lor de lista Euro 3, si pe actele nemtesti scria Euro 4, in general treceau Euro 4...
danciusergiu84
norma euro e valabila in toata Europa

vw produce motoare euro 4 din 2000 la benzinare, vedeti orice benzinar dupa 2000 indiferent ca e vw, skoda, seat, audi
Merced
Uite ca eu nu cred ca RAR o sa bage Euro 4 orice benzinar de dupa 2000 din gama VAG...
argon
Ba cam le baga pe toate, dar cel mai sigur e de la 1.1.2001, ca in 2000 sunt si euro 2.
Merced
I-auzi, atunci una bucata Octavia 1.8T sau 1.6 din 2002 ar fi 99% incadrata ca Euro 4?
argon
Era vorba de ce o baga la RAR, adica masina adusa de dincolo, nu alea deja bagate, octavia tour sau alte balarii vandute de noi in Romania.
Merced
Pai da ma, adusa de afara. Sunt la gramada de prin 2001-2003 benzinare Octavia pe afara la pret de limuzina coreeana!
argon
Mai pune de o bicicleta SH si ia Passat benzinar de dupa 2001, si sigur e euro 4.
Merced
Nu intreb pentru mine, nu am nevoie de masini sa stea nemiscate cate sase luni la rand.
costi322
QUOTE(adam.sebi @ 10 Jul 2014, 09:20)
Salut, Si eu mi-am luat-o proaspat de la RAR si Guvernul Romaniei Noastre RO_flag.gif . Mi-au trecut Meganu Euro 3 ... si e un benzinar 1.6 16v din 10.2003 produs.... cica de curand s-a modificat lista motoarelor din euro 4 in euro gun3.gif  .... deci in loc de 1700 lei am platit 4700 lei ... am stari de voma de 3 zile incoace bash.gif  ... acus voi ave nevoie de psiholog fratilor .... nu se poate si totusi de sus vine decizia : BA SE POATE FRAIERILOR MICI CARE SUNTETI VOI showfinger.gif  group_pointing.gif  !
Avocatul mi-a zis ca nu e nici un proces castigat in Romania pe acest timbru, si ca nu are rost sa riscam sa depunem dosar, pana nu castiga careva si sa se foloseasca un precedent...
E logic, voi ce ziceti ?
*




Tot e bine ca ti-a scos-o cum trebuie si tot Megane, mie la RAR pe carte, din Ford Focus 1.6 /2001 mi-au facut BMW x5 2010/3000cm, diesel. Da asa mi-a scos Anaf-ul, adeverinta pentru plata timbrului. Eu fericit nevoie mare, ca am doar 423 ron de platit pentru taxa, am platit fara sa verific si datele masini inscrise, am vazut numele meu acolo, am platit imediat. Si asa am platit timbrul de mediu de 2 ori , deoarece evident adeverinta aia nu a fost valabila, si a trebuit refacuta.RAR-ul incurcase in ziua aceea 22 de serii de carti .Vina recunoscuta de ei.Dar se putea evita daca angajatii anaf verificau si ce iese din calculator. Acum astept sa ma anunte cand imi pot ridica banii platiti aiurea,din cauza unor functionari idioti (RAR+ANAF).

PS: Mare grija cand ridicati deciziile de plata de la ANAF sa le verificati bine, deoarece desi trec prin 3-4 oameni, ei nu verifica ce le iese din calculator.
espacern
QUOTE(danciusergiu84 @ 10 Jul 2014, 13:39)
norma euro e valabila in toata Europa

Da dar valabila doar pentru tara din care este masina/documentul.
Caz concret:motorul cu 16 V din 98/99 este E2 in Franta si E3 in Romania.

@+
adam.sebi
Eu am luat-o din Olanda singur, nu am avut incredere in samsari... oricum, in cea mai mare parte este vina mea ca am cumparat-o si ca inca sunt in tara asta smile.gif)
Tot amenint ca plec din tara ... dar raman doar cu amenintatul ph34r.gif
argon
Am inteles ca este ceva declaratie pe proprie raspundere cand depui actele pentru calcului taxei, ca faci km putini, si se reduce taxa, ceva detalii, unde gasesc formular, cat se reduce? Multumesc.
corbex
Se accepta si declaratie de zero kilometri, cu reducerea corespunzatoare.
boeru_laurentiu
Asta ?

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formu...rasp_timbru.pdf
argon
Aia, da, multumesc. Ce rulaj ar trebui sa completex acolo, sa imi reduca cat mai mult? Sa bag 5000/an?
espacern
Se refera la rulajul PANA in momentul plati.....si nu DUPA !

@+
argon
Adica ca are multi km? Pai nu are, i-a notat si la RAR in sistem.
Dacus_Malus
Dacus_Malus : atentie:
Cand mergeti la finante sa depuneti documentatia ptr. calcularea timbrului de mediu, cereti si formularul de declaratie pe proprie raspundere , unde declarati ca masina are km multi.
=> scade valoarea timbrului de mediu cam cu 9%...

In cazul meu a scazut de la 7600 la 6900 lei....dar tot nu am bani sa-l platesc.
bafta! "

Deci trebuie trecut un rulaj mai mare de 40 000 sau de 50 000 pe an...
adica daca masina e din 2003, treceti circa 550 000 km ...
Si astfel obtineti o reducere de circa 9%....
boeru_laurentiu
Pai samsarii de masini , cand "mesteresc" kilometrajul , ar fi bine sa nu-l mai dea inapoi ci inainte ! Te duci la ANAF cu 1mil de km in bord ca la TIR-uri biggrin.gif
argon
E clar, am inteles, nu ma risc la fals in declaratii pentru 20 de euro economisiti, km din bord au fost trecuti la RAR in baza de date, apar si in hartiile primite de la ei pe langa carte.
espacern
Detaxarea este posibila datorita stari tehnice.....lipsa dotarii(abs,ac,etc) stare exterioara(lovita,rugina) rulaj exagerat.
RAR-ul constata starea de fapt pentru diferitele cazuri....contra cost evident.

@+
Iulikk
I-auzi argoane... baga flexu pe tuingozaur.
CrissGabriel
QUOTE(boeru_laurentiu @ 21 Jul 2014, 16:40)
Pai samsarii de masini , cand "mesteresc"  kilometrajul , ar fi bine sa nu-l mai dea inapoi ci inainte ! Te duci la ANAF cu 1mil de km in bord ca la TIR-uri  biggrin.gif
*



radmasa.gif Am ras cu lacrimi. Pacat ca radem pe buzunarul nostru. Nu mai stie statul cum sa ne jegmaneasca de bani si pe la stiri doar de mite de sute de mii si milioane de euro auzim.
danciusergiu84
QUOTE(Merced @ 10 Jul 2014, 14:24)
Uite ca eu nu cred ca RAR o sa bage Euro 4 orice benzinar de dupa 2000 din gama VAG...
*




QUOTE(argon @ 10 Jul 2014, 14:37)
Ba cam le baga pe toate, dar cel mai sigur e de la 1.1.2001, ca in 2000 sunt si euro 2.
*



Deci orice VAG benzinar dupa 2000 iese euro 4, am imatriculat si eu din 2000 o fabia 1.4 16v, singura problema era la motoarele 1.4 8v puse de skoda pe fabia, sunt 3 coduri din anii aia, unul iese euro 2 cica sunt facute prin slovacia celelalte 2 in cehia, dar s-au facut pana in 2000 masinile respective, la fel si golf 4, polo, lupo A2 sau seaturi din 2000 incoace ies euro 4 anul de tranzitie fiind '99 cand s-au schimbat codurile motor deci au modificat ceva la ele, tot la fel in '99 dieselul a trecut la euro 3 prin celebrul alh dupa 2000 ramanand, mi se pare, euro2 doar 2 coduri motor de 140cp de pe pasaturi, dar la diesel nu cunosc asa exact situatia eu inmatriculand doar benzinare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.