Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
lag_ph
QUOTE(tgmzes62 @ 16 Jan 2012, 00:45)
si daca cumperi la canistra ? inseamna ca nu mai poluezi?
sau daca te rog sa-mi cumperi si mie ca vecin sa spunem niste benzina sau motorina ca am ramas fara ? nu merge cum spui tu.
la primarie sau in pretul carburantului este cel mai simplu si eficient.dar deja platim prea mult la pompa....
*



Iei la canistra, platesti pretul carburantului plus acciza suplimentara ca pentru noneuro. Ca o folosesti sa dai foc la casa sau sa bagi in Lexusul tau din 2012, e treaba ta. Ai facut pana prostului.. atunci, ti-o meriti tongue.gif

Nu e nicidecum simplu si eficient cum zici tu, daca ne raportam la scopul oficial al taxei = poluare. Conteaza cat mergi si cu ce mergi.

Pe alta parte, eu as merge pe un card special emis, unde sa apara datele masinii (fabricant, model, culoare, nr. de inmatriculare), norma de poluare (euro X) si emisiile.

Acciza suplimentara - exemplu de supliment.
Euro 5 - 0,1 lei / litru
Euro 4 - 0,5 lei / litru
Euro 3 - 1 leu / litru
Euro 2 - 2 lei / litru
Euro 1 - 3 lei / litru
Non euro - 4 lei / litru

Si totusi, chiar si asa e o problema, pentru ca acele emisii declarate oficial sunt pentru un parcurs mixt. Si ar mai ramane problema la masinile cu nr. straine, unde ar trebui luat exclusiv dupa talon. Dar in fine, tot ar fi un pas inainte.

Oricum, nu sunt adeptul la plati suplimentare sub nicio forma. Dar daca tot e sa fie, macar sa fie un sistem corect. sleep.gif
vta
"baietii" inca nu isi dau seama cat au de pierdut pt. ca pana la aceasta taxa de poluare un roman poate isi schimba masina de 1-2 ori pe an si de fiecare data platea identificarea, taxa de civ , talon, rca, impozit etc...acum pauza.
ei merg pe ideea ca cei care vroiau sa isi schimbe masina acum sunt obligati cica sa isi dea masina la remat si sa isi ia una noua ceea ce nu se va intampla bineinteles, omu' va ramane cu masina lui si se va impaca cu ideea ca poate sa o vanda.
argon
QUOTE(BOG @ 16 Jan 2012, 10:26)
Daca tot suntem pe un forum dedicat Renault poate se utilizeaza un coleg sa puna un tabel cu taxa specifica modelelor franceze ca nu sunt chiar atat de multe motorizari.
*



Nu prea e relevant, de exemplu Ranault oricare ar fi sa zicem Megane 2, 1.6 16v vandut in Romania pana in 2007 e euro 3, aceasi masina vanduta in alta tara e euro 4. Deci daca cineva vrea sa-si cumpere un Megane 2 1.6 din 2006 adus de dincolo plateste 603 euro, iar daca ia una cumparata de noua din Romania plateste 2269 euro.
george_scala_2004
QUOTE
Statul nu are nici un drept moral, legitim, de a ma impozita si taxa, de a imi reglementa viata, iar economia, ca sa-l parafrazez pe ministrul de finante bulgar, fie ea neagra sau gri, este economie, adica produce bunuri si servicii cerute pe piata. Singurul care nu produce nimic este statul – aceasta veritabila gaura neagra a economiei (economie care e exclusiv apanajul mediului privat). Statul este primul agent ce submineaza economia nationala prin reglementari, impozite, taxe si contributii, el e de departe cel mai mare agent al evaziunii fiscale caci niciodata nu poate fi luat la raspundere pentru modul inconstient in care risipeste resursele (asta nu e specific romanesc, statul n-are nici o autoritate deasupra sa, poate face ce doreste ca nu-l ia nimeni la rost).
Desigur putem discuta despre principii, idei si multe altele, dar cand cineva cauta sa imi impuna un mod de viata si un anume comportament (reglementari, altele decat cele minimale de sanctionare a uciderii si furtului, a abuzului asupra proprietatii altuia si libertatii), sa imi impuna modul in care sa-mi folosesc banii (sistem fiscal de impozitare/taxare si bagarea pe gat a obligativitatii serviciilor sociale), ar fi bine sa se pregateasca de razboi total, caci eu nici mort/impuscat nu ma voi supune vreodata colectivului/democratiei si pretentiilor acestora asupra rodului muncii mele, intampinandu-i la capatul unei tevi de pusca pe asemenea agresori cu care nu se poate discuta. Democratia nu poate trece peste dreptul de proprietate si libertatea omului.
Bancile straine sunt o diversiune creata ca si scuza de apologetii statului ce refuza sa isi asume pacatul originar – socialismul monetar adica, sau mai precis monopolul statului asupra productiei monetare si stabilirea ratei dobanzii. Ciclul boom-bust si criza economica insasi nu a fost proiectata de bancile private ci de cele centrale de stat adica; caci bancile centrale (ce detin monopolul productiei monetare blagoslovit de stat) au dat drumul creditelor ieftine prin rate ale dobanzii real negative, tot ele au reglementat rezervele fractionare reducandu-le considerabil. Tot raul a pornit de la aceste banci centrale care au impus trendul prin intelepti precum Greenspan, Trichet, Isarescu si alti guvernatori de banci, strainii n-au facut decat sa profite precum bancile romanesti de banii ieftini generati prin politicile monetare ale monopolului in domeniu. Si desigur banii au fost orientati haotic intrucat statul girand sistemul bancar, nu exista riscul falimentului, caci la nevoie Banca Centrala ar fi scos de la faliment sistemul (la asta se refera functia bancii centrale de a mentine “stabilitatea bancara”, adica rolul ei e sa scoata de la faliment pierzatorii, astfel ca nimeni in mod real nu poate pierde in acest sistem cat timp are in spate un imprumutator de ultima instanta). Cand nu te confrunti cu riscul falimentului, mereu avand pe cineva care sa te scoata, nici nu-ti pasa cui dai banii cu imprumut, ca oricum stii ca profitul contabil va deveni automat profit real, chiar in cazul in care creditatul nu mai plateste creditul, plateste statul ce gireaza sistemul.
In loc sa vorbeasca despre evaziune fiscala, economie la negru si alte ineptii, mai bine parlamentarii s-ar concentra pe diminuarea numarului lor la 1 parlamentar pentru fiecare oras, la eliminarea privilegiilor lor, a salariilor lor, precum si la desfiintarea institutiilor de stat parazitare (Curtea Constitutionala, CEDO, Ministere, Prefectura, Agentii Guvernamentale si multe altele), la eliminarea consilierilor prezidentiali, ministeriali si in general mai bine s-ar preocupa aceste putori de reducerea costurilor statului.
Personal as propune un act normativ care sa-i lipseasca de orice remuneratie salariala si imunitate pe politicieni, parlamentari, ministri si presedinti, primari si alte categorii administrative, motivand ca daca ei chiar pretind ipocrit ca “servesc poporul” pai ar trebui sa intre in politica pentru a-l servi, sa vina de-acasa cu propriile resurse, nu pentru a-si ingrasa conturile pe spinarea contribuabililor. Sa vezi atunci avant politic printre mojici smile.gif . Sa nu mai vorbesc de economiile – inestimabile dealtfel – pe care le-ar face la buget tongue.gif .
Romanul va trece si peste aceasta cum a trecut peste reglementarile UE privind taiatul porcilor. Statul social este oricum o structura ilegitima intretinuta prin forta si exproprieri, deci pretentiile sale de autoritate sunt ridicole, hilare chiar. Argumentul scripturistic de supunere era fata de o Persoana (Cezar) si nu fata de o entitate abstracta; cum Cezarul a fost ucis (ultimul Tar al Rusiei fiind macelarit de catre constructorii moderni ai statului), argumentul supunerii nu mai functioneaza, caci supunerea se face fata de o persoana, nu fata de un obiect (idolatrie). De la ascultarea de parinti, la ascultarea de duhovnic, la ascultarea de Dumnezeu, nu exista asa ceva ca ascultare de o institutie abstracta, lipsita de personalitate.
Evaziunea fiscala poate fi folosita ca argument moral doar in cazurile in care omul nu plateste impozite si taxe dar beneficiaza de sistem (aici ar intra tocmai cei pe care statul ii incurajeaza prin stimulente – asistatii social); dar daca omul NU VREA sa “beneficieze de sistemul social” si din acest motiv nu plateste, fara sa foloseasca sistemul, asta nu e evaziune. Dimpotriva, furtul e ceea ce face statul, obligand oamenii mai productivi sa plateasca pentru intretinerea unui sistem social de care beneficiaza in principal loazele societatii si care nu e nici util si nici cerut de cei care platesc fortat contributii sociale. Asta e furt calificat. Nu in zadar, Bernie Madoff cand a fost intrebat de anchetatori de unde i-a venit ideea schemei sale piramidale ce a pagubit investitorii de miliarde de dolari a replicat fenomenal “I took the idea from the Social Security System” (“Am preluat ideea de la sistemul de Protectie Sociala”).
Răspunde

Nu bancile straine sunt problema sub forma creditarii, antreprenorii romani s-ar descurca fara credit, din resurse proprii, daca statul nu ne-ar lua atat pt. mizerabilul sau sistem social care culmea ipocriziei functioneaza foarte unilateral, numai in favoarea parazitilor societatii. Si daca nu ne-ar impune relatiile cu banca (vezi obligativitatea varsarii capitalului social la constituire in banca de pilda, obligativitatea depunerii incasarilor ce depasesc o anumita suma la banca, in unele cazuri obligativitatea cititoarelor de carduri pt. ca deh sa nu discriminam pe clientii fara cash, ce au doar card bancar).


de pe alt forum...
Amedeus
@maister_dm
Tie ti se pare ca viata noastra e prea simpla si te-ai gandit cum sa o facem mai complicata? wacko.gif
In toata lumea asta mare intri la benzinarie, platesti si iesi, dar nu, asta e prea simplu, de ce sa nu dai si talonul, eventual CIV si poate niste rezultate ale testelor de gaze...
Ce nu ai inteles, sau nu vrei sa intelegi e ca acest guvern de ratati vor un ban gramada, acum, nu sa astepte sa cumperi tu o cisterna de benzina ca sa le intre lor suma la buget.
Eu Alex
Nu ar fi fost mai ok un impozit gen:
non-euro:750e
euro2:500e
euro3:250e
euro4,5,6,7,etc : 50-150e
Atunci fiecare am fi stiut ca asta imi e masina,asta e norma ei de poluare si cam atat tre' sa platesc pt ea! Si la cate masini sunt in tara asta din fiecare categorie...............
Cifrele sunt date ca exemplu, nu-mi sariti in cap!!
Amedeus
Daca mai tai un zero ar fi chiar ok, dar asa e o aberatie.
ydaniel
Dar eu tot nu am inteles de ce trebuie platita taxa de prima inmatriculare la masinile fabricate aici si cumparate de noi in urma cu 5-10-20 ani!!
Nu este suficient impozitul enorm la valoarea de piata a masinilor??
Eu Alex
QUOTE(Amedeus @ 16 Jan 2012, 14:06)
Daca mai tai un zero ar fi chiar ok, dar asa e o aberatie.
*



Era doar un exemplu la ce ar fi fost mai bine
Vanzatorul de Iluzii
Discuția de mai sus îmi aduce aminte de următorul banc:
La un magazin, pentru a putea cumpăra mâncare pentru câini sau pisici trebuia să demonstrezi că ai un patruped din cele de mai sus (pentru a nu permite achiziția și consumul hranei respective, mai ieftine, de către pensionari).
Într-o zi, la casa de marcat vine o batrânică cu o pungă, o întinde casierei și îi spune:
- Ți-am adus dovada. Bagă mâna înăuntru și o să o vezi.
Bagă casiera mâna, dă de ceva moale și pufos și când o scoate mai, mai să își verse mațele - era rahat. Bătrânica spune acum:
- Pot să cumpăr hârtie igienică? Data trecută mi-ai spus că nu pot cumpăra două suluri...
tgmzes62
QUOTE(maister_dm @ 16 Jan 2012, 09:35)
Iei la canistra, platesti pretul carburantului plus acciza suplimentara ca pentru noneuro. Ca o folosesti sa dai foc la casa sau sa bagi in Lexusul tau din 2012, e treaba ta. Ai facut pana prostului.. atunci, ti-o meriti tongue.gif 

Nu e nicidecum simplu si eficient cum zici tu, daca ne raportam la scopul oficial al taxei = poluare. Conteaza cat mergi si cu ce mergi.

Pe alta parte, eu as merge pe un card special emis, unde sa apara datele masinii (fabricant, model, culoare, nr. de inmatriculare), norma de poluare (euro X) si emisiile.

Acciza suplimentara - exemplu de supliment.
Euro 5 - 0,1 lei / litru
Euro 4 - 0,5 lei / litru
Euro 3 - 1 leu / litru
Euro 2 - 2 lei / litru
Euro 1 - 3 lei / litru
Non euro - 4 lei / litru

Si totusi, chiar si asa e o problema, pentru ca acele emisii declarate oficial sunt pentru un parcurs mixt. Si ar mai ramane problema la masinile cu nr. straine, unde ar trebui luat exclusiv dupa talon. Dar in fine, tot ar fi un pas inainte.

Oricum, nu sunt adeptul la plati suplimentare sub nicio forma. Dar daca tot e sa fie, macar sa fie un sistem corect. sleep.gif
*



eu propun sa platim de 3 X mai mult decat restul populatiei din ue pentru tot ce se vinde in tara asta pentru ca, aia cu bani nu mai au loc pe strazi de masini mai vechi si asa ar fi fortati sa se duca unde am fost trimisi de sefu'...pentru ca, nu-i asa...daca nu ne convine avem granite libere

MAI BINE SA PUNA TAXE PE LUX CA AIA AU DE UNDE SA PLATEASCA, AI MASINA DE LUX =AI BANI, ATUNCI DA SI LA STATUL INFOMETAT
BOGATANII SA PLATEASCA LUXUL CARE POLUEAZA INUTIL
LUXUL POLUEAZA MAI MULT.
ce este ecologic?
sa intretii o masina si sai pui catalizator, sau sa o distrugi si sa produci alta de la 0?
mai bine ar lasa omu sa puna catalizator la masina si sa il omologheze asa ar fi corect si cinstit nu sa faca in asa fel incat astia mai amarati sa ajunga pietoni.
Daca ai euro 5 si masina circula fara catalizator sau cu el gol cum se poarta la unii care vor mai multa putere si noi astia cu astea mai vechi nu ne mai permitem sa circulam... si nu ni se ofera altenativa de a omologa catalizator pe orice tip de auto, unde mai este normalitatea.
eu am pus la o non euro catalizator E2 si la test a iesit... bineanteles E2 fara alte modificari, asa ca SE POATE dar trebuie sa vrem.
dar noi ca si romani ce suntem preferam sa ne "sapam" unii pe ceilalti, ca doar asa ni sa dus vestea peste tot: "unde te-ai duce sa te feresti de ROMANI".
Axe
dar toate taxiurile alea 1.5dci euro5 care sunt cumparate de 6 luni si ele deja au 500.000km si scot un fum de nu mai poti trece pe langa ele, ...., alea cu cat ar trebui impozitate fratilor ?
Sa mai vorbim si de noxele pe care le scot autocarele alea din '80 ale militiei, rabele alea de uda spatiile verzi, locomotilele diesel ??????......................
Andy_ACS
Trebuie asa:
- impozit anual bazat pe capaitatea cilindrica si norma euro (alea cu norma euro proasta si motor mare sa plateasca impozit mai mare, alea cu norma euro mai buna si motor mic sa plateasca impozit mai mic)
- taxa inclusa in pretul benzinei (cred ca sunt deja, daca nu se mai poate adauga ceva de genul 0.1-0.2 ron pe L)
- cei ce au platit deja taxa de prima inmatriculare la masini sa fie scutiti de la plata impozitului anual pana cand isi recupereaza banii de taxa dati (se considera impozit platit in avans)

Cel mai corect, cel mai echitabil, adevarata taxa pe poluare, incurajeaza sa iti iei masina mai noua, etc.
Yan78
Asa este de acord cu tine , eu unul asa as proceda .
Dar , legea in acest fel nu este deloc populara si risti sa iti ridici in cap toti babalacii cu daciile din 1980 .
Iti imaginezi un mars de protesc facut de ei ?
T.rac3Er
dar aia inseamna in fapt taxa de poluare. cat poluezi, atata platesti.
si un itp responsabil, doar in centre rar. astea sa fie o idee mai multe, nu sa fie diverse servisacheuri de pe centura de dupa mormanul de fiare vechi. logic ca acolo trec toate rabele de la autobaza pe banda rulanta.
de asemenea la aparitia unui cauzator de nori in centrul orasului imediat sa se ia un echipaj de militie sa ii salte talonul si sa il trimita la rar. no coment, no spaga, no car on the road.

da toti stim rolul taxei, ca e un furtisaj pe fata pentru a strange bani la buget sa acopere alte gauri efectuate de mariile lor, conducatorii nostri, alesi la gramada, cu partidul.
YRX
Da n-ar fi mai bine sa nu mai puna nimic? nici o taxa? Sa mai lase si pe roman sa rasufle ca i-o fi ajuns.
Cand va aud pe toti, ca ar fi bine sa puna taxa asa, ca ar fi bine sa faca asa la benzina ma apuca toate alea.
- SA NU MAI PUNA NICI O TAXA, SA-SI MAI TINA MAINILE DE BORFASI ACASA!

PS: Benzina pentru molotov-uri cu cat s-o accizeze? NonEuro, 1,2... 9?
tgmzes62
QUOTE(Andy_ACS @ 16 Jan 2012, 14:41)
Trebuie asa:

Cel mai corect, cel mai echitabil, adevarata taxa pe poluare, incurajeaza sa iti iei masina mai noua, etc.
*



NU TREBUIE DELOC

masina mai noua nu inseamna ca este mai ecologica, nu conteaza anul fabricatiei, conteaza catalizatorul si Km=cantitate noxe.
O masina staina din anii 90 poate fii euro2 ca o dacie de dupa 2000 diferenta o face CATALIZATORUL.
Daca pui la solenza euro 3, catalizator euro 5 aceasta va avea noxe de euro 5.


QUOTE(YRX @ 16 Jan 2012, 15:02)
Da n-ar fi mai bine sa nu mai puna nimic? nici o taxa? Sa mai lase si pe roman sa rasufle ca i-o fi ajuns.
Cand va aud pe toti, ca ar fi bine sa puna taxa asa, ca ar fi bine sa faca asa la benzina ma apuca toate alea.
- SA NU MAI PUNA NICI O TAXA, SA-SI MAI TINA MAINILE DE BORFASI ACASA!

PS: Benzina pentru molotov-uri cu cat s-o accizeze? NonEuro, 1,2... 9?
*


coolspeak.gif
Andy_ACS
@tgmzes62 - eu nu am zis ca masina mai veche e automat mai poluanta, reciteste postul meu. Am zis ca impozitul trebuie sa tina cont de norma euro si de capacitatea cilindrica. In plus as fi de acord sa se dea voie sa se monteze catalizator mai bun la masinile vechi, apoi omologare pt noxe, in felul asta avand de castigat toata lumea (proprietarul plateste impozit mai mic pt ca va avea o masina cu norma euro mai buna, poluarea e mai redusa ca masina are catalizator mai performant, firma care face modificarea castiga un ban)
lag_ph
@amedeus : ma repet : daca vor taxa de poluare, atunci sa o calculeze corect : cantitate de carburant folosit si emisii, NU nr.de inmatriculari.
Nu am nici o ambitie pentru a cotiza in plus. Oricum preturile actuale sunt criminale.

@Andy_ACS : daca as avea un Aro din '77 pe care-l folosesc 2 saptamani pe an, cat stau in cabana mea de la Vf.Omu, de ce sa platesc impozit anual? Am mers cu masina si am poluat non stop 365 de zile?
** nu am nici Aro, nici cabana, e doar un exemplu.
StefanT
QUOTE(tgmzes62 @ 16 Jan 2012, 16:12)

Daca pui la solenza euro 3, catalizator euro 5 aceasta va avea noxe de euro 5.

*



Observ ca multi care discuta pe acilea nu prea au cunostinta cum se stabileste norma euro pe care o va respecta masina respectiva.

Sa nu se inteleaga ca nu as fi de acord sa se dea posibilitatea up-gradarii/ montarii catalizatorului si a impunerii omologarilor ulterioare.
Andy_ACS
@maister_dm - tu ai dreptate, nu o sa poti niciodata sa impozitezi EXACT cat poluezi. Pentru asta ar trebui sa urmaresti pe GPS fiecare masina, plus cine stie ce alte sisteme, etc.
Inclusiv ideea ta cu cardurile pt fiecare masina (care e nerealista pt ca e f complicata) se poate pacali f usor - cumpar motorina cu o masina E5, apoi o sot din rezervor si o bag la Aro ala din '77. Deci se poate pacali f usor, deci nu merge implementata.
Ideea e sa descurajeze folosirea masinilor poluante. In felul asta te-ar face sa incerci sa iti iei ceva mai putin pioluant, cu motor mai mic, etc.
Dar taxa de acum pur si simplu e pe dos. Eu am Logan E3 si sunt DESCURAJAT sa imi iau ceva mai nou, pt ca pe asta nu o mai pot vinde la un pretz decent, avand in vedere ca taxa la 1.6 E3 e de aproape 2000E.
tgmzes62
QUOTE(StefanT @ 16 Jan 2012, 16:36)
Observ ca multi care discuta pe acilea nu prea au cunostinta cum se stabileste norma euro pe care o va respecta masina respectiva.

Sa nu se inteleaga ca nu as fi de acord sa se dea posibilitatea up-gradarii/ montarii catalizatorului si a impunerii omologarilor ulterioare.
*



Lumineaza-ne!
lag_ph
Andy, precum ziceam in postarile anterioare, un procent optimist de corectitudine ar fi de 80%. Cati se vor chinui sa faca manevra asta - umple rezervoru, goleste rezervoru?

Pe alta parte, sa emiti niste carduri nu e chiar complicat.

Si inca o varianta interesanta, daca ne lamureste StefanT cum functioneaza exact catalizatoarele astea (serios vorbesc)
- la inmatriculare, daca nu ai catalizator euro 5 (asta fiind norma actuala), nu treci. E vreo 300 de lei unul universal.
- la ITP, la fel.

Astfel, in 2 ani, tot parcul auto national ar fi euro 5 (asta daca un catalizator universal poate determina includerea masinii in norma mentionata).

Chiar sunt curios cum e cu catalizatoarele astea si daca pot fi montate pe orice masina astfel incat sa scada emisiile. StefanT?
Eu Alex
Si inapoi la Universitate!!
tgmzes62
eu am spus si mai sus, ca am montat la o masina non euro catalizator euro 2 si la testul de noxe a iesit euro 2. asta este un fapt real si se poate verifica oricand. masina este o dacia nova cu carburator cu doua camere si testul a fost facut "PE BUNE"
hordy
Din ce știu eu mașinile de la euro 3 în sus au două sonde landa care modifică concentrația de aer/ combustibil folosită la arderea. Practic degeaba e E5 catalizatorul nu doar el folosește la antipoluare. La fel și EGR care deschide când simte prea mult combustibil pe retur și rearde gazele înainte de a ajunge la catalizator. Catalizatorul e ultimul în acest șir care curăță gazele ce ies de la motor. Dacă ai o mașină cu sonda landa defectă te sperii ce noxe scoate. La fel cu un EGR înfundat.
tgmzes62
Pui tot de megene dar superior celui pe care il ai
pishky
daca vreau sa cumpar tigaia si sa o inmatriculez in afara romaniei mai platesc minunatia de taxa?
tgmzes62
QUOTE(hordy @ 16 Jan 2012, 17:12)
Din ce știu eu mașinile de la euro 3 în sus au două sonde landa care modifică concentrația de aer/ combustibil folosită la arderea. Practic degeaba e E5 catalizatorul nu doar el folosește la antipoluare. La fel și EGR care deschide când simte prea mult combustibil pe retur și rearde gazele înainte de a ajunge la catalizator. Catalizatorul e ultimul în acest șir care curăță gazele ce ies de la motor. Dacă ai o mașină cu sonda landa defectă te sperii ce noxe scoate. La fel cu un EGR  înfundat.
*



eu cred ca tocmai catalizatorul este primul care face aproape toata treaba .
electronica regleaza amestecul si scade consumul, deci si poluarea dar nu asa mult cat o face catalizatorul
nu conteaza cu ce motoare arzi 10L de benzina pt ca reglate NORMAL emit aceeasi cantitate de noxe
ai spune ca 1kg de fulgi este mai usor decat 1kg de plumb daca crezi ca um motor 1,4mpi de logan scoate mai putine noxe decat o super nova cu acelasi tip de motor, facand testul fara catalizator bineinteles.

<span class='edit'>16 Jan 2012, 17:43:</span>
http://www.tobecarbon.ro/catalizator.php

nu este reclama asta am gasit acum, sa vedeti ce face catalizatorul!
sau asta http://ro.wikipedia.org/wiki/Catalizator
argon
Nu e locul aici de explicatii tehnice, dar mai studiaza. Degeaba ai pus matale catalizator la motor cu carburator fara sonda lambda, calculator, unitate Lovato, sau canistra de carbon, o sa-ti dea bine la noxe, dar nu va avea viata lunga, ce faci schimb catalizatorul la fiecare 1000 de km? ALte treaba..de ce crezi ca a renuntat Dacia la motorul de 1.4? Pentru ca nu se putea trece tehnic mai sus de euro 4. Dupa tine puneau alt catalizator si atat. La fel motorul dti de renault, s-a oprit la euro 2 din motive tehnice, si l-au schimbat cu Dci.
Andy_ACS
E logic ca nu depinde numai de catalizator. Adica in niciun caz daca iei o dacie din '90 nu o poti trece la E5.
Insa in anumite cazuri se pot face imbunatatiri, poate de la un non-Euro la E1, E2.
argon
De la non euro la euro 2 e cale lunga, trebuie carburator controlat electronic, sau injector/injectoare, calculator, sonda lambda, sistem de recuperare vapori, EGR, etc, catalizator e cireasa de pe tort. Costa mai mult ca masina si nu o omologheaza nimeni, in acte tot non euro ramane.
tgmzes62
ma documentez in continuare..
catalizatorul nu-si pierde calitatile.asta e rolul lui sa converteasca nu sa se amestece cu noxele, si nu cred ca aia au schimbat motoarele din cauza ca nu se putea trece de E4.
si daca asta nu e locul de discutie i-mi cer scuze,dar asta e. eu consider ca trebuie sa-mi spun parerea despre asta AICI pentru ca are legatura cu poluarea.

jos cu taxa aberanta!
sus cu taxe pe lux!
Amedeus
Daca nu poti controla strict amestecul carburant si automat gazele evacuate vei distruge catalizatorul in scurt timp. (cam asta spunea si argon mai sus) Un catalizator nou e foarte scump si cu totul (manopera, restul componentelor si o ipotetica omologare) va costa mai mult decat taxa de inmatriculare (care oricum avantajeaza vechiturile de peste 14 ani).
tgmzes62
asta face si carburatorul. daca nu este reglat, motorul consuma de rupe si noxe la greu dar si sonda lambda tot aia face daca nu este buna wink.gif, si tot acolo ajungi!
stiu pe cineva cu catalizator pe o masina non euro pe carburatie si are cataizatorul in stare perfecta, dupa 2 ani (alt caz, nu tot ala).
Nu vorbesc din auzite!
Voi credeti ce vreti in continuare, oricum nu sunt sanse sa avem posibilitatea asta de a omologa catalizator pe non euro cum nici la combustibilii actuali nu sa renuntat pentru ca... nu stiu poate stie altcineva.

Va salut si va respect!
Amedeus
Las' ca nu se strica asa usor o sonda lambda si calculatorul se descurca binisor si fara ea. Vei primi o avertizare pe bord sa rezolvi problema. Daca nu, iar la deteriorarea catalizatorului ajungem.
tgmzes62
nu arata la toate auto ca ai sonda defecta,si nici un carburator nu se duce asa repede daca nu bagi mana in el.
Si inca ceva, au fost construite si masini cu catalizator si pe carburatie fara nici o sonda lu' dreagu.
nu conteaza oricum pentru ca scopul este altul.

jos cu taxa de poluare!
ydaniel
QUOTE(maister_dm @ 16 Jan 2012, 16:30)

@Andy_ACS : daca as avea un Aro din '77 pe care-l folosesc 2 saptamani pe an, cat stau in cabana mea de la Vf.Omu, de ce sa platesc impozit anual? Am mers cu masina si am poluat non stop 365 de zile?
*


Il faci vehicul istoric si nu mai platesti ''taxa'' de prima inmatriculare,nici vigneta nici impozitul rolleyes.gif wub.gif
lag_ph
Bine tu. Atunci un Aro din 87, merge pe rol de exemplu?
tgmzes62
QUOTE(maister_dm @ 16 Jan 2012, 23:11)
Bine tu. Atunci un Aro din 87, merge pe rol de exemplu?
*



coolspeak.gif

http://revendicari.votdirect.ro/
Squirrel
Alt caz, cilindree identică (1.397cmc), Non-Euro, vechime 10 ani, ipotetic 225g CO2/km:
Dacia 1304 (utilitara): 14.598 lei,
Dacia 1310 (turism): 38.554 lei.
Turismul poluează mai mult ca utilitara?

Borbély crede cu înverșunare că pădurile poluează mai mult decât Complexul Energetic Turceni…

Dacă tot se consideră doar emisiile de CO2 la turisme, ele nu rezultă ca urmare a arderii aceleiași cantități de combustibil?

Ah, uitasem: La chioșcurile cu buy-back…Cine și cum plătește taxa?
T.rac3Er
cand se inmatriculeaza se plateste.
ala cu buyback o cumpara de la tine dar nu o mai trece pentru circulatie, ca o tine in parcul auto. urmatorul cumparator de la el, cand se va duce sa o inscrie va plati taxa asta.
cel putin asa interpretez eu. daca gresesc astept corectii.

- asa daciile berlina si alte masini comparabile se vor tine pana ajung "tichete"
- "tdi"-urile la fel
VladSoare
QUOTE(Squirrel @ 17 Jan 2012, 09:34)
Borbély crede cu înverșunare că pădurile poluează mai mult decât Complexul Energetic Turceni…

Pe Borbely îl doare fix în părțile moi de poluare și de păduri. Poluarea e doar un pretext. Sarcina lui Borbely este să adune bani pentru partid de la fraieri, indiferent cum.
Oare mai crede cineva că vreun ministru poate inventa sau desființa taxe fără acordul Șefului, dacă vrea să mai fie ministru și a doua zi? Borbely nu-i decît un biet pion în toată afacerea. Altcuiva trebuie să-i mulțumim pentru taxă.
Squirrel
Și de ce discrepanța majoră între Dacia 1304 și 1310 (utilitară versus turism)?
Nu văd logica…oricum ar fi, prin natura sa, o utilitară va polua mult mai mult decât un turism…
Dacă ne servesc scuza cu „susținerea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii” e penibilă…la acel nivel, taxa depășește cu mult valoarea vehiculului…Exceptând „Rabla”, ar trebui ca vânzătorul să plătească cumpărătorului o diferență față de valoarea de piață…În forma actuală, am impresia că taxa se va plăti pe poluarea deja efectuată…


Laszlo Borbely: Din 16 ianuarie cetatenii pot cere la ANAF restituirea diferentei de taxa pe poluare auto
Geox16v
Nu inteleg nimic! Asta e hartia care este necesara la inmatriculare dar nu inteleg ce se aplica aici :legea sau normele de aplicare??
T.rac3Er
dar concluzia acelui document care este? ca pt acel jeep se va plati taxa sau nu?
din ce a scris acolo se intelege ca NU, pentru ca a fost exceptat de la plata taxei in acea perioada pt ca se incadra in ...etc...
dar mare si ingrosat scrie ca nu s-a platit taxa. ok. poate vreunul se sesizeaza ca trebuie sa platesti desi nu trebuie (conform acestui act)
Geox16v
Deci nu sunt singurul care nu intelege!
CGDBZ
Se intelege destul de clar : Pentru masina respectiva nu s-a platit taxa deoarece a fost scutita de lege la momentul inmatricularii si nici acum nu platesti datorita articolului 4 (2) din legea noua (ce este ingrosat la urma).
b06fcn
E foarte clar, i se comunica omului ca nu a platit taxa, fiind exceptat de la plata ei, in conformitate cu actul normativ de la acea vreme.
Dupa care, se face vorbire de art. 4 din noua lege, care zice ca autoturismele exceptate la data primei inmatriculari nu trebuie sa plateasca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.