Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
eugeniuz2004
nu-i da idei....?
apoi verificare anuala? 1-2 zile pierdute + bani dati ....
si pe de alta parte sfanta shpaga pentru masinile plimbate cel putin 15 ani de diverse bunicutze si diversi bunicutzi din UE?
paul-tm
Eu am reusit sa imi trec opelu pe numele meu.Azi merg sa ridic actele biggrin.gif .
Domu Borbely te-am pacalit radmasa.gif .
george_scala_2004
QUOTE
Dacă anul trecut până la finele lunii octombrie deja dealerii auto vânduseră aproape 52.000 de mașini noi, din care 22.800 reprezentau automobile marca Dacia, anul acesta Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a contabilizat numai 25.549 de mașini noi din care mai puțin de 8.000 au reprezentat modele asamblate la Mioveni. Astfel, în același interval programul nu a avut decât jumătate din efectul de anul trecut, iar Dacia a vândut chiar cu aproape două treimi mai puține mașini.

"Tichetele valorice se eliberează de către colectorii validați numai până la data de 21 noiembrie și vor putea fi utilizate de către proprietari doar până pe 23 noiembrie. Ultima cerere de decontare va putea fi depusă de către producătorul validat cel târziu la data de 25 noiembrie, iar decontul va fi realizat până pe 12 decembrie anul acesta", a declarat Gheorghe Popescu, președintele AFM. Tichetele care nu vor fi validate până la termenul limită își vor pierde valoarea nominală de aproximativ 900 de euro.

Din cele 120.000 de tichete valorice, în valoare totală de aproximativ 108 mil. euro, 117.800 vouchere au fost eliberate către unitățile Remat.

În total, până la începutul acestei săptămâni s-au casat puțin peste 107.600 de rable. Din tichetele eliberate, au fost utilizate la achiziționarea unei mașini noi aproape 76.700 de vouchere. Astfel, pe piața "gri" a voucherelor încă sunt tranzacționate tichete pentru cel puțin încă 10.000 de autoturisme noi, adică vânzările de mașini din luna următoare ar putea fi generate numai de programul "Rabla". În acest an piața auto locală a fost în principal susținută de firme care fie și-au reînnoit flotele, fie și le-au extins, în timp ce ponderea vânzărilor către persoane fizice a scăzut, potrivit declarațiilor lui Brent Valmar, vicepreședintele Asociației Producă torilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care deține și funcția de director general al Porsche România.

Potrivit statisticilor APIA, în primele nouă luni ale acestui an vânzările de autoturisme au înregistrat o scădere de 11% față de perioada similară a anului trecut, la aproape 69.200 de mașini.


http://www.zf.ro/mediafax-biz-exclusiv/pro...astigat-8905757
ydaniel
totusi s-au dat multe rable la fier,dar cred ca inca 10 ani ar trebuii sa continue rabla.
Markos
A trecut si de Senat, scor strans, 57-4-51.
Squirrel
Statul oricum câștigă: Voucher RABLA < (Taxa primă înmatriculare + TVA) de la mașina nouă.
La mai multe voucher-e…rezolvă oarecum problema parcărilor.
payty
probabil nu se va mai vinde nicio dacie acum. e practic imposibil din moment ce se cere o taxa imensa pt a fi trecuta pe noul proprietar.

marksman
Si asa au reusit sa inghete piata de vehicule SH mai vechi de 2007. showfinger.gif Cretini!
clr
Exista pe undeva un calculator pentru aceasta noua taxa?
argon
QUOTE(marksman @ 1 Nov 2011, 10:17)
Si asa au reusit sa inghete piata de vehicule SH mai vechi de 2007. showfinger.gif  Cretini!
*



Ce nasol, inseamna ca m-am pricopsit cu meganu din 2005?! Sper ca se modifica calculul taxei, ca pe cea anterioara taxa la un euro 4 din 2005 era MULT mai mare decat la un euro 4 din 2001 blink.gif
corbex
Argoane, scoate-ti o adeverinta de pensionar care circula doar pe autostrada. O anexezi la cartea masinii, cind o fi s-o vinzi.
Merced
Si cand intra in vigoare imbecilitatea asta de lege?
corbex
Parca n-a fost inca votata.
cristio_79
A aprobat-o Senatul. Mai trebuie sa treaca de Camera.
http://www.realitatea.net/taxa-auto-in-nou...nat_883052.html

Si de la anul: http://www.catavencii.ro/Taxa-de-prima-inm...2012_0_676.html
clr
Curiozitate: ce se intelege prin prima transcriere? Are legatura cu vanzarea de la primul proprietar catre al doilea? Sau prima vanzare de dupa intrarea in vigoare a legii?
Markos
QUOTE(clr @ 1 Nov 2011, 13:08)
prima vanzare de dupa intrarea in vigoare a legii
*


ipiq
vis. deci leguma tocmai imi valoreaza cat 3 tichete rabla vandute la negru (aprox. 1000 de euro). ce tare: depreciere 89% in 5 ani radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
4x4
Deci daca iau acuma nu platesc nici acum nici la anul?

Vorba lui markos, ce masina mai noua de 2007 iau eu cu 7000 euro?
ipiq
4x4: raspunsul e unul singur, dar e dureros smile.gif L O G A N
4x4
user posted image
zanzie
Pentru cei care au masini luate de noi dinainte de 2006 si vor sa le vanda, guvernul a mai propus o masura anticriza:
QUOTE
Noua taxă auto va afecta piața mașinilor mai vechi de patru ani

http://www.zf.ro/companii/noua-taxa-auto-v...tru-ani-8960587
Garett
Astia gandesc pur si simplu cu fundul! mad.gif
Deci, in loc sa ma stimuleze sa-mi schimb masina, sa se dezvolte piata etc, ma forteaza prin taxe sa pastrez aceeasi masina pana cand e buna de dat la casat pentru ca oricum nu e rentabil s-o vand, daca taxa e de 1200 de euro ar trebui s-o vand eu cu 1000 de euro mai putin ca sa pot s-o dau.
Mai bine o tin DAR in conditiile astea nici nu mai cumpar alta, pentru ca e ilogic sa am doua masini, deci de fapt statul pierde potentialele taxe pe care le-as plati pentru o alta masina!
O sa ajungem ca pe vremea lui Ceasca sa tinem masinile pana se descompun, si asta doar din cauza unui idiot de ministru care habar nu are pe ce lume traieste!
Dobitoc! mad.gif
george_scala_2004
Romania a pierdut de tot trei miliarde de euro !

QUOTE
România va putea tranzacționa din nou, din februarie 2012, surplusul de certificate de emisii, însă problema este că nu mai are cine să le cumpere.

Comitetul de Conformare la Protocolul de la Kyoto a decis, la finele lunii august, să suspende dreptul României de a-și valorifica surplusul de emisii de dioxid de carbon, deoarece sistemul de monitorizare și raportare a emisiilor nu era conform cu cerințele Comitetului. România are un surplus de 300 de milioane de certificate, pentru că a poluat mai puțin decât prevăzuse în momentul încheierii Protocolului de la Kyoto, în 1997. Aceasta deoarece multe întreprinderi industriale mari s-au închis în tot acest timp.

Experții români au finalizat studiile cerute de Comitetul de Conformare și le-au prezentat zilele trecute în cadrul unei reuniuni de la Bonn. „Cel mai târziu în februarie, interdicția României de a vinde surplusul de certificate va fi ridicată. Acesta este un termen realist", a declarat Mircea Cotoșman, consilier al ministrului Economiei.

Rămânem cu marfa pe tarabă

Însă, chiar dacă vom avea libertatea de a scoate la vânzare permisele de dioxid de carbon pe care le avem în plus, problema cea mai mare este că nu prea avem cui să le vindem. „Singurii care mai cumpără astăzi certificate de emisii sunt japonezii, și asta mai mult din orgoliu, întrucât Protocolul de la Kyoto a fost semnat la ei în țară. Restul statelor fie și-au asigurat tot necesarul din timp, fie sunt lovite de criza economică și și-au redus activitatea industrială", a arătat oficialul ministerial.

În plus, pe piața mondială există un excedent uriaș de certificate. Spre exemplu, Rusia are cinci miliarde, Ucraina - trei, iar Europa încă un miliard, deci în total vreo nouă miliarde de certificate care abia așteaptă să-și găsească un cumpărător. De cealaltă parte, Japonia mai are nevoie doar de 200 de milioane de astfel de titluri. Mai mult, susține Cotoșman, încă nu este clar dacă Protocolul de la Kyoto se va prelungi și după 2012. Dacă nu, certificatele care nu sunt valorificate până la finele anului viitor nu vor mai avea nicio valabilitate.

Autoritățile române ar fi putut vinde surplusul în 2009 sau în 2010, când ar fi încasat trei miliarde de euro pe ele, la valoarea la care se făceau atunci aceste tranzacții. Cotațiile certificatelor s-au micșorat pe parcurs și ajunseseră, primăvara trecută, la jumătate. „Prețul este acum de 5-6 euro pe certificat, față de 10 euro cât era în 2009-2010", declara, în aprilie, Florentina Manea, director în Ministerul Mediului. Potrivit acesteia, România negocia la acea dată pentru vânzarea acestor certificate cu companii din țări care nu și-au îndeplinit obligațiile din Protocolul de la Kyoto, precum Japonia, Spania, Portugalia sau Canada.


http://www.adevarul.ro/financiar/Am_pierdu..._594540863.html

Si, in tot acest timp, nefiind in stare sa vinda aceste drepturi (fiindca era de lucru iar creierasul lui nu e croit pentru asa ceva) preaminunatul nostru guvern trinteste o taxa, chipurile, de protectie a mediului, intitulata pompos de prima inmatriculare, taxe care nu numai ca este neconstitutionala dar incalca si tratatele europene...
espacern
Gasita azi prin ziar.
Stire reala sau intox?
@+
cristio_79
Indiferent cum ar fi, n-ai auzit ca pe 'sexu il doare in paispe de hotararile judecatoresti ?
klaus
QUOTE(espacern @ 22 Nov 2011, 18:46)
Gasita azi prin ziar.
Stire reala sau intox?
@+
*


http://www.daciaclub.ro/Sa-luam-si-noi-ati...ml#entry3218093
george_scala_2004
QUOTE
Controversa a luat sfarsit: dupa mii de procese si  lungi dezbateri pe tema ilegalitatii taxei de poluare, Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis ca statul Roman va trebui sa returneze banii pe taxa de poluare pentru masinile second-hand inmatriculate in Romania, tuturor celor care depun cereri de restituire in instanta.
Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 24 din 14 noiembrie 2011, pronuntata in dosarul nr. 9/2011 , admite recursurile in interesul legii, formulate de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Colegiul de conducere al Curtii de Apel Iasi si Colegiul de conducere al Curtii de Apel Cluj.
Astfel se stabileste ca procesele pentru evitarea taxei de poluare impotriva Directiei de Permise de Conducere si Inmatriculari, sunt admisibile. De asemenea, s-a hotarat ca plangerile prealabile la ANAF, ale celor care au achitat taxa auto  si doresc sa o conteste, pot fi facute in termen de 5 ani de la data achitarii taxei.


“Era de asteptat ca Inalta Curte de Casatie si Justitie sa ia o astfel de decizie pentru ca taxa de poluare este ilegala! Aceasta incalca legislatia Uniunii Europene care interzice statelor membre sa ia masuri de taxare in exces unor produse provenind din alte state, favorizand astfel produsele autohtone” afirma av. Coltuc Marius, fondator al Casei de avocatura Coltuc.
Casa de avocatura Coltuc, initiatoarea petitiei STOP TAXEI DE POLUARE!, are peste 1000 de dosare de recuperare a taxei auto si a sustinut inca de la promulgarea legii faptul ca aceasta poate fi abuziva in unele cazuri. Avocat Coltuc Marius afirma “Ii incurajez pe platitorii de taxa sa dea statul in judecata! Sansele de reusita sunt mai mari ca niciodata, avand in vedere decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie dar si precedentul creat, foarte multe taxe fiind recuperate chiar de catre avocatii casei de avocatura Coltuc.”

http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option...ridic&Itemid=74

http://forum.4tuning.ro/221-colt-legislati...rimi-banii.html

http://www.scj.ro/comunicate2011%5Ccomunic...0nov%202011.htm

http://www.romjust.ro/?p=18
george_scala_2004
QUOTE
Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor, a fost aprobat de Camera Deputatilor in sedinta de joi, 15 decembrie 2011, si va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei. Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita, a anuntat Ministerul Mediului.

“Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul poluatorul plateste, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Mediului.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului, se mai arata in documentul oficial.

Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene, potrivit Ministerului Mediului. In aceste hotarari este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 (taxa pe poluare auto – n.r.) nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule.

“Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de impadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor; Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului; Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile; Programul vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti”, precizeaza Ministerul Mediului.


http://0-100.hotnews.ro/2011/12/15/noua-ta...rea-in-vigoare/
klaus
S-au miscat neasteptat de repede baietii astia. In octombrie taxa nu iesise de la comisii si acum e gata aprobata.
Geox16v
Bun ,am masina din 2006 sunt al 3-lea proprietar pe carte (leasing si o firma inaintea mea). In cazul in care vreau sa o vand am de platit sau trebuie platita taxa?
RainHawk
sad.gif( Adica pentru amaraciunea mea de SLZ Eur 2 din 2004 viitorul latifundiar trebuie sa plateasca 2810 iepuroi?

Ay, Ay Ay, madre mia... ma bate ala cand aude. smile.gif
OvMov
Cam cat dureaza pana apare in MO?
quick
daca trebuie sa ne vindem dacile noastre autohtone cred ca trebuie sa mergem noi cu bani si sa ii dam la viitorul proprietar radmasa.gif
astia cred ca gandesc cu dosu....
deci sa inteleg ca din 01:01:2007 toate masinile noi au platita taxa de prima inmatriculare?
klaus
QUOTE(OvMov @ 15 Dec 2011, 20:20)
Cam cat dureaza pana apare in MO?
*


cam 2-3 saptamani. La cum s-au grabit, va intra in vigoare la 1 ianuarie 2012

QUOTE(quick @ 15 Dec 2011, 20:24)
deci sa inteleg ca din 01:01:2007 toate masinile noi au platita taxa de prima inmatriculare?
*


Nu toate. Unii au castigat-o in instanta. Iar acum ar trebui sa plateasca viitori cumparatori de la respectivii.
Shush
Si la alea care au fost scutite de plata ? (Euro 4 in 2008 si 2009 si Euro 5 in 2010, parca asa tin minte)
Garett
QUOTE(george_scala_2004 @ 15 Dec 2011, 13:47)

Georgica, ia baga tu repejor un link din ala "impartial" despre cum se batea piticania cu pumnul in piept ca scoate taxa in secunda doi dupa ce ajunge la putere! tongue.gif
Executron
Pfoai ce bafta am avut cu Daciuta mea, c-am inmatriculat-o acu 1 luna biggrin.gif
quick
QUOTE(Shush @ 15 Dec 2011, 20:34)
Si la alea care au fost scutite de plata ? (Euro 4 in 2008 si 2009 si Euro 5 in 2010, parca asa tin minte)
*




de asta sunt si eu curios.....
si inca o chestie daca vreau sa cumpar masina inmatriculata cum pot afla daca acea masina are platita taxa sau nu? adica cine poate sa imi dea o astfel de informatie incat sa nu cumpar o masina inmatriculata si sa ma trezesc ca trebuie sa patesc si taxa.
bobo77
QUOTE(Shush @ 15 Dec 2011, 20:34)
Si la alea care au fost scutite de plata ? (Euro 4 in 2008 si 2009 si Euro 5 in 2010, parca asa tin minte)
*


Normal ar fi sa nu plateasca biggrin.gif
BZN
QUOTE(Geox16v @ 15 Dec 2011, 20:09)
Bun  ,am masina din 2006 sunt al 3-lea proprietar pe carte (leasing si o firma inaintea mea). In cazul in care vreau sa o vand am de platit sau trebuie platita taxa?
*


Da, insa taxa o plateste cumpăratorul, nu tu. Cu siguranta insa vei vinde mai ieftin decat acum.
sorin1983
si iar se muta bulgaria in romania... cat o mai merge si la aia.
ArtVandelay
O sa mearga, ca mai nou se inmatriculeaza in Bulgaria masini si pe numele tau daca vrei (iti face PFA)
gabylzr
Sa fii tu sanatos de cand se face chestia asta , nu este noua de loc .
cielo99
Sunt doua solutii:Bulgaria, sau Romania dar nu faci acte ded vanzare, si ramai cu ea pe numele tau pana merge la remat, desi e cam riscant asa dar e o optiune.
ageana
Pana acum am tot auzit de noua taxa de inmatriculare, dar am crezut ca-i vorba de zvonistica ieftina de tabloide, deci nu am bagat in seama o astfel de ineptie.
Acum ca legea a fost aprobata, ma uit ca struțu’ la ozn, si nu-nteleg nimic. Aicatelea din ce vad eu in anexele legii, cumparatorul trebuie sa plateasca 1488,69 oiro, daca vrea sa cumpere un Logan 1.4 E3 din 2005.
Duuuumnezeule! 124.gif
corbex
Am bulit cariciu! Trebuie sa dau Solenza gratis sau impreuna cu o suma de bani.
tybvaly
S-ar putea sa pice si varianta cu Bulgaria
Proiect de lege
stoica_mariush
QUOTE(vijelie @ 24 Jan 2008, 20:29)
Din iulie vor fi si mai multi, sa vezi la vara parada auto a anilor '80 pe litoral...
*


vor fi ,normal pt ca nu oricine are 100 de mii de euro sa ia o masina noua,altii nu au nici macar banii pt taxa unei asemenea masini
CGDBZ
Cica daca vreau sa-mi vand berlina cumparatorul trebuie sa plateasca cam 6000 de euroi 173.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.