Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
T.rac3Er
Pia da, dar tre sa scrie altfel.
Avand in vedere ca la momentul X nu s-a platit ca s-a incadrat sub apectele legii y care a exclus-o conform legii noi din 2012 NU se va plati nici o taxa.
Nu carnatul ala incoclitat care doar a citat niste legi
Maxy25
QUOTE(Geox16v @ 17 Jan 2012, 14:33)
Nu inteleg nimic! Asta e hartia care este necesara la inmatriculare dar nu inteleg ce se aplica aici :legea sau normele de aplicare??
*


Eu nu sunt lamurit cu un alt aspect (din ce-am citit in doc. respectiv) si anume : "taxa se achita cu ocazia primei transcrieri de proprietate" dry.gif (prima transcriere de proprietate a autoturismului de cand a fost inmatriculat in tara sau de cand a intrat legea in aplicare) mi se pare un loc de interpretare aici .
Ma lamureste cineva .
dandee
o bataie de joc taxa asta!! daca imi iau alta masina ce fac cu a mea caruta??
Amedeus
@Geox16v
Exact ce scriam in spe' postari anterioare. Daca vehiculul era exceptat de la plata la momentul inmatricularii in Romania, nu se mai plateste nimic acum in cazul transcrierii dreptului de proprietate. Ai la mana confirmarea ca ai fost exceptat, deci poti dormii linistit. smile.gif
Squirrel
Și Daciile 1300 de dinainte de 2007 au fost exceptate de la plata taxei la vremea lor…
Eu Alex
Si iara in Universitate!!
Jos Taxa De Poluare!!
b06fcn
QUOTE(Maxy25 @ 17 Jan 2012, 17:51)
Eu nu sunt lamurit cu un alt aspect (din ce-am citit in doc. respectiv) si anume : "taxa se  achita cu ocazia primei transcrieri de proprietate"  dry.gif  (prima transcriere de proprietate a autoturismului de cand a fost inmatriculat in tara sau de cand a intrat legea in aplicare) mi se pare un loc de interpretare aici .
Ma lamureste cineva .
*



Legea spune clar la definitii ca prin transcrierea dreptului de proprietate se intelege primul transfer al dreptului de proprietate efectuat dupa intrarea in vigoare a legii, adica la prima vanzare a masinii dupa intrarea legii in vigoare. Lucru certificat si de art 5 parca, care spune ca taxa se calculeaza de organul fiscal in baza datei documentului prin care s-a operat acest transfer - deci contractul de vanzare-cumparare si remiterea CIV.
Amedeus
QUOTE(Squirrel @ 17 Jan 2012, 19:37)
Și Daciile 1300 de dinainte de 2007 au fost exceptate de la plata taxei la vremea lor…
*


Ca taxa nu exista (asa spun cei care se pricep, ca inainte de 2007 nu existau aceste taxe (nu vorbim aici de accize, TVA sau taxe vamale, alea sunt cu totul altceva)) nu inseamna ca erau exceptate. sleep.gif Putem vorbi de exceptare sau scutire doar pentru vehicule inmatriculate dupa modificarea codului fiscal, modificare facuta in 2007.
vasile82
Pana acum la radio/tv se sustinea ca s-a redus taxa cu 25%. Pe site-ul anaf scrie "Reducere taxa cu 25 % (pentru autovehicul motor Diesel prevazute din constructie cu filtru de particule)"

Sa inteleg ca doar pt diesel cu filtru de particule este reducerea?
Smiley
teoretic s-a redus cu 25% fata de valorile calculate conform legii anterioare. reducerea de 25% la diesel cu DPF era si inainte.
vasile82
Practic in euro a ramas la fel, in cazul masinii mele, doar ca acum valoarea unui euro este mai mare, deci taxa a crescut. Vorbim de 1,6 E4 cu 155gCO2/km .
mariuscond
Remember...
QUOTE(corvinarh @ 21 Dec 2007, 00:03)
propunere dacia pentru noua taxa...

Dacia propune inlocuirea taxei auto
Marti, 18.12.2007

Francois Fourmont, presedintele Dacia, a propus Guvernului introducerea unei taxe de mediu in locul taxei auto.
2007 este anul introducerii taxei de prima inmatriculare.

Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat directorul general al constructorului, Francois Fourmont.

"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont, anunta Mediafax.

El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. "Propunerile noastre se refera la vehiculele produse in Romania sau importate, noi sau vechi. Trebuie sa le permitem oamenilor sa isi schimbe masina, prin masuri luate de Guvern si prin masurile luate de constructori, care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a spus Fourmont.

Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.

Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon.
*
Eu cred ca rezultatul acestei taxe aberante si aberant de mari va fi contrar asteptarilor Dacia si guvernului.
Hai, daca puneau o taxa rezonabila, s-ar fi platit, dar o taxa de mii de euro pentru o masina de 5-6 ani nu vor incasa niciodata.
Dacia si-a facut iar prost calculele... cine a avut o masina luata de noua (deci la un moment dat si-a permis asta...) si se gindea sa o schimbe cu una noua, va renunta. Cel care ar fi cumparat masina sh de la primul, deci are citeva mii de euro nu-si va mai lua deloc neavind bani de o masina noua fie ea si dacia (mai ieftina) - in concluzie nu se vor mai vinde nici masinile noi.
Va disparea buyback-ul, iar (daca exista) pentru cei cu leasing inceput in 2006... Dumnezeu cu mila...
s-ervin
eu am vrut sa cumpar la vara o masina noua, dar renunt in caz ca ramane taxa asa. O sa folosesc masina pe care am pana cand va fi o "rabla". sofer1.gif
Axe
Ca tine sunt si eu si crede-ma muuuuuulti altii, le-au dat in cap fabricantilor, o sa moara vanzarile si implicit Dacia dupa care chiar imi pare rau wink.gif
corbex
QUOTE(Andy_ACS @ 16 Jan 2012, 17:48)
@maister_dm - tu ai dreptate, nu o sa poti niciodata sa impozitezi EXACT cat poluezi.
*


E foarte usor sa stii cit polueaza fiecare. Proportional cu cantitatea de combustibil folosita. Nu e nevoie de nici un tabel stiintific. Deja platim asta in pretul benzinei.
Nu e nevoie sa declaram nimic, nu e nevoie sa stam la nici un ghiseu. Am facut plinul, am platit taxa de poluare. Ca masina e euro -1 sau euro 16, nu conteaza. Prin arderea unui litru de benzina va rezulta aceeasi cantitate de oxizi de carbon. Ca la chimie. Ca cele vechi mai scot si monoxid de carbon, e adevarat, da asta sfirseste prin a deveni tot bioxid. Daca in benzina nu mai e plumb, nimeni nu emite plumb.
Masinile vechi consuma mai mult, deci platesti mai mult. Nu trebuie sa intereseze pe nimeni din ce an e.
Catalizatorii nu produc oxigen.
VladSoare
Vrei să spui că diferența dintre poluarea unui dCi cu filtru de particule și cea a unui camion Roman din anii '70 constă numai în consum? Fumurile lor sînt identice, doar că la camion e mai mult? blink.gif
Dusterul meu din semnătură ia 11,5 litri la sută. Să înțeleg că dacă un junghi de dacie de pe vremea cînd era bunica fată consumă 8, înseamnă că eu poluez mai mult decît el? Trabantul consumă chiar mai puțin de-atît, deci ăla e de-a dreptul eco. radmasa.gif
Han Solo
la nivel de CO2, in mod cert da. La particule, filtrabile, si alte chestii 'reductibile', putem sa discutam.

insa cantitatea de CO2 se determina cu regula de trei simpla smile.gif. deci da, dusterul tau, consum 11,5l/100km emite cu 43,75% mai mult CO2 ca un junghi cu 8
VladSoare
Eh... codoiul... bau-baul zilei. Ăsta, săracul, e numai una dintre multele componente care ies pe țeavă, și una dintre cele mai inofensive.
Dacă toate mașinile ar scoate pe țeavă numai dioxid de carbon, tare bine ar fi...
Poluarea nu înseamnă numai CO2. Poluarea înseamnă toate porcăriile alea cancerigene pe care le respirăm cînd stăm în spatele unui junghi de pe vremea lui Pazvante, sau al unui diesel, fie el și modern. Fumul ăla negru pe care-l lasă toate tractorașele cînd urcă dealul nu-i făcut doar din CO2. Ce bine-ar fi dacă ar fi așa... N-ar mai trebui să pornesc recircularea la fiecare semafor la care se nimerește să stea cîte un "tedei" în fața mea.

După logica asta cu "să moară codoiul, de rest nu ne pasă", Trabantul e de-a dreptul verde. Mașina lui Captain Planet, nu altceva. Că dacă respiri pe o rază de zece metri în jurul lui îți cad plombele, asta nu mai contează, important este doar să aibă consum mic, ca să dea bine la bilanțul codoiului. biggrin.gif
j.d
Nu stiu sigur, dar am o mare banuiala ca in tarile civilizate din UE, toate aceste "taxe de poluare" se regasesc in impozite si in asigurari.
Chiar, mai exista vreo alta tara din UE care sa aibe taxe de prima inmatriculare sau reinmatriculare mai nou?
shade4free
pe mine nu ma intereseaza ce scoate masina pe fund
ce polueaza masina este fix o stanca in mijlocul marii
eu intreb altceva
OARE O SA RAMANA ACEASTA TAXA?
nu de alta,dar nu mai pot dormi de la aplicare
nu stiu in ce sa transform masina,,cotet de gaini,porumbei,iepuri?
sau ,,,,sunt dispus sa ascult si alte pareri
tongue.gif
IRONICK
QUOTE(mariuscond @ 18 Jan 2012, 11:07)
Dacia si-a facut iar prost calculele...

La vehicule noi, Dacia evident ca nu va avea de castigat.
La piese de schimb, nici aici. Pana nu scad preturile.

Cine castiga cel mai mult? Cei care vand piese aftermarket.
YRX
Pentru cei care-si fac iluzii cu trecerea masinii intr-o norma de poluare superioara cu omologare la RAR - Nici daca ar fi posibil tehnic n-o sa se intample in veci.
RAR-ul este cea mai stalinista institutie din Romania, probabil director este o reincarnare a lui Brejnev.
De curiozitate, vedeti ce a omologat omul asta in Germania, legal si oficial pe un Renault R5.

user posted image
tgmzes62
QUOTE(VladSoare @ 18 Jan 2012, 15:06)
Vrei să spui că diferența dintre poluarea unui dCi cu filtru de particule și cea a unui camion Roman din anii '70 constă numai în consum? Fumurile lor sînt identice, doar că la camion e mai mult? blink.gif
Dusterul meu din semnătură ia 11,5 litri la sută. Să înțeleg că dacă un junghi de dacie de pe vremea cînd era bunica fată consumă 8, înseamnă că eu poluez mai mult decît el? Trabantul consumă chiar mai puțin de-atît, deci ăla e de-a dreptul eco. radmasa.gif
*



scoate trabantul de pe lista pt ca aici este discriminare.
trabantul este non euro dar polueaza altfel decat un olcit ca cel incendiat de spargatorii de greva. la trabi si wartburg cu motoare 2t nu se iau noxele niciodata.

si pentru cei care spuneau ca nu se poate catalizator pe non euro, sa stiti ca si unele autovehicule cu motoare in 2 timpi, care nu pot fi decat cu carburator, au catalizatoare.
deci, se poate dupa cum vedeti, dar nu aici...

JOS CU "TAXA DE POLUARE"
corbex
QUOTE(shade4free @ 18 Jan 2012, 18:07)
pe mine nu ma intereseaza ce scoate masina pe fund
ce polueaza masina este fix o stanca in mijlocul marii
eu intreb altceva
OARE O SA RAMANA ACEASTA TAXA?
nu de alta,dar nu mai pot dormi de la aplicare
nu stiu in ce sa transform masina,,cotet de gaini,porumbei,iepuri?
sau ,,,,sunt dispus sa ascult si alte pareri
tongue.gif
*


Nasol! Mare pacat s-o arunci la gunoi! E aproape noua. Ai dracu' cu melcii lor!
cipicas
radmasa.gif

in concluzie daca se vinde barca de pe lac (4800cc) sa inteleg ca nu se plateste taxa deoarece nu polueaza. eu zic sa ne luam barci.

sad.gif
Squirrel
Alea nu-s multe si nu-i intereseaza, inca.
argon
QUOTE(tgmzes62 @ 18 Jan 2012, 23:04)

si pentru cei care spuneau ca nu se poate catalizator pe non euro, sa stiti ca si unele autovehicule cu motoare in 2 timpi, care nu pot fi decat cu carburator, au catalizatoare.
deci, se poate dupa cum vedeti, dar nu aici...

*



Au, drujbele, cositori si diverse vehicule agricole, numai ca nu respecta normele euro 2, ci niste norme speciale pentru motoarele de genul, si catalizatoarele respective sunt diferite fata de catalizatoarele pentru motoarele in 4 timpi.
T.rac3Er
pai a scos acum nu stiu care (fiat parca) motorul cu 2 timpi turbo de 800cmc. ala la ce norma se incadreaza?
edit:
drujbe sau autovehicule?
bucatzel
2 cilindri nu 2 timpi.

Si ca sa continui cu off-topicul.

Si nu va mai luati atat de trabant. Daca ar fi avut naibii motor in 4 timpi (cum de altfel s-a si montat spre sfarsitul productiei) ar fi fost una din cele mai ecologice masini din lume.
T.rac3Er
mda, my bad 2 cilindrii blush.gif
akileon
twinair domne si va fi probabil euro 6, am inteles de prin reviste ca anul asta incep sa se produca masini cu euro 6
ciocrosu
Toata lumea poate sa stea linistita pentru ca aceasta taxa nu va disparea niciodata doar va creste si se va transforma !!
Ideea unei taxe viabile si necontestata este sa nu loveasca pe toata lumea ci doar 20% din popor mizand pe cei 80% care vor sta pasiv pentru ca " pe mine nu ma afecteaza " adica " lasa sa crape capra vecinului". Din 2007 pana azi i-a afectat numai pe cei ce aduceau masini din afara tari, si sa nu fie scandal initial au trecut la exceptii masinile cumparate de noi asta ca sa reduca din protestatari, iar acum din 2012 se intorc la cei pe care nu i-au deranjat pana acum si ca sa fie in trend cei care vand masini noi vor avea grija sa ofere " taxa cadou " sau sa vanda euro 6 , adica scutite, asta numai sa sa se incadreze in procentaj. Si uite asa lumea plateste in liniste.
Va dati seama ce s-ar fi intamplat daca puneau taxa pentru toata lumea ?
Exact ! ce s-a intamplat acum cu Arafat.
O zi buna.

mariuscond
Exemplu:
X a cumparat o masina noua in 2006, pentru care a platit TOATE taxele si impozitele pe care i le-a cerut statu' la acea vreme.
La o luna dupa, Y a cumparat o masina identica, astia au bagat taxa care la aceeasi masina (doar la o luna dupa ce X a cumparat masina) era 200-300E.
Acu' cind X vrea sa vinda masina are taxa 2000E, iar Y~0E
Cum plm vine asta?
victor.vajoi
Intrebare: Vreau sa cumpar o Skoda Fabia Combi neinmatriculata, an 2001-2004. Masinile astea sunt trecute euro 4 in carte. Se poate ca la RAR sa o scoata euro 3 ? In cazul asta taxa se face cam de 4 ori mai mare si adio Skoda Fabia.
tgmzes62
QUOTE(victor.vajoi @ 19 Jan 2012, 17:32)
Intrebare: Vreau sa cumpar o Skoda Fabia Combi neinmatriculata, an 2001-2004. Masinile astea sunt trecute euro 4 in carte. Se poate ca la RAR sa o scoata euro 3 ? In cazul asta taxa se face cam de 4 ori mai mare si adio Skoda Fabia.
*



da se poate pt. ca rar-ul incadreaza norma de poluare si in functie de anul de fabricatie, asta am auzito la unii care au inmatriculat masini aduse de afara acum vreo 2 ani cu euro 3 si ia incadrat la euro 2 din cauza anului de fabricatie.
nu stiu sigur daca este adevarat pt. ca nu am fost in situatia asta, dar nu vad nici un motiv sa minta cineva pe tema asta si nu asa daca ar fi zis invers atunci eram sigur ca este minciuna.
argon
Daca e benzina e euro 4, dar sa fie fabricatie 2001, pentru ca la unele din 2000 apar 2001 in acte, ca asa e la nemti decalat cu 1 an, si alea sunt euro 3.
l@u
la nemti numai daca e fabricata dupa jumatatea anului se trece in carte in anul urmator
akileon
la noi parca din septembrie
l@u
ce ?care noi ?
victor.vajoi
Am intrebat in stanga si in dreapta, parerile sunt impartite. Unii zic ca nu conteaza ce Euro e trecut in cartea masinii, o sa-ti zica cei de la RAR ce euro e, implicit ce taxa vei plati, altii zic ca e o ce euro e trecut in carte, taxa aia o platesti.
espacern
QUOTE(akileon @ 19 Jan 2012, 22:40)
la noi

La care noi?ca in Romania se trece anul corect nu dupa luna...

@+

19 Jan 2012, 22:59:
QUOTE(YRX @ 18 Jan 2012, 18:02)
Pentru cei care-si fac iluzii cu trecerea masinii intr-o norma de poluare superioara cu omologare la RAR - Nici daca ar fi posibil tehnic n-o sa se intample in veci.

Te inseli!
Am omologat masina care avea Euro2 in cartea originala si la RAR au iesit Euro3.
Corect si cinstit asa cum trebuie.

@+
victor.vajoi
@espacern

sti cumva daca norma euro poate si retrograda ? De la euro 4 la 3 ? Chiar daca asta e trecuta si in carte.
YRX
Ai avut noroc.
RAR-ul are niste tabele, algoritmi si calcule avansate din care, functie de numarul de sasiu, afla norma de poluare (nu o testeaza). Nu intodeauna sunt reale, si eu am un caz cu un Passat din 91 care a iesit Euro1 la RAR dar n-are catalizator.
akileon
am doua masini in familie care au trecut in carte un an superior fata de talon in care este trecuta data fabricatiei


opel corsa b , in talon 10 1994..in carte 1995

opel astra g, in talon 11 2006 in carte 2007


fiatul stilo din dotare, 2003 , 1.6 benzina scos euro 3 desi sunt multe stilo din 2001 cu euro 4 scoase, rarul decide
smailmiami
QUOTE(YRX @ 19 Jan 2012, 23:08)
RAR-ul are niste tabele, algoritmi si calcule avansate din care, functie de numarul de sasiu, afla norma de poluare (nu o testeaza).

La mine au testat-o. Dupa numarul de sasiu afla ce norma AR TREBUI sa aiba masina aia si apoi ii fac noxele sa vada daca iasa. Daca iasa norma mai mica, ghinion, pe-aia o trec in carte. Am inmatriculat eu o masina in decembrie si asa s-a procedat in Craiova.
xjc0c0
Taxa asta se plateste odata cu inmatricularea pe numele noului propietar?
shade4free
QUOTE(xjc0c0 @ 20 Jan 2012, 01:28)
Taxa asta se plateste odata cu inmatricularea pe numele noului propietar?
*




Nu,taxa o primesti cadou odata cu masina radmasa.gif
argon
QUOTE(espacern @ 19 Jan 2012, 23:46)
La care noi?ca in Romania se trece anul corect nu dupa luna...

@+

<span class='edit'>19 Jan 2012, 22:59:</span>

Te inseli!
Am omologat masina care avea Euro2 in cartea originala si la RAR au iesit Euro3.
Corect si cinstit asa cum trebuie.

@+
*



Numai ca nu era vorba de asta, ci de o masina cu norma stabilita in Romania deja, pe aia nu o poti modifica.
jagoman
Daca vreti sa cumparati o masina neinmatriculata in RO, cereti un formular de informare de la RAR, completati toate datele ce sunt cerute pe acel formular, nr. sasiu, nr. motor, cod motor etc. si cereti consultarea bazei de date cu privire la norma de poluare in care se incadreaza acea masina.

Daca nu in acelasi zi, cu 1-2 zile dupa aveti confirmarea scrisa pe nr. sasiu, cod motor etc ce norma de poluare este, in caz ca se prezinta masina la identificare cu acelasi caracterisitici ce era mentionat in respectiva cerere de consultare a bazei de date, adica nu se schimba motor etc. pe parcurs, puteti fi siguri ca va iesi asa cum v-au informat.
CGDBZ
Pentru identificare NU SE TESTEAZA MASINILE (noxe,frane,etc.),doar se verifica sa corespunda toate seriile si principalele componente (adica sa nu ai alt carburator, etc.) si daca este furata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.