Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
Highwayman
Gata, s-a hotarat:
http://www.gandul.info/news/guvernul-a-dec...martie-10573378
T.rac3Er
am vazut-o pe tanti ministru live. de parca mai era cazul sa ma lamuresc de rahatul pe care il mananca.

eu, daca va fi cazul, stiu ce am de facut sa le dau in cap si sa imi castig banii pe care cu nonsalanta si tupeu ii pretind sub denumirea de timbru de mediu. cool.gif
boeru_laurentiu
Da , e praf Rovana ! crazys4.gif N-a fost in stare sa explice ceva nici macar cu hartiile in fata ! Oricum ea este un papitoi ... altcineva trage sforile
T.rac3Er , nu ne spui si noua ? rugaciune.gif
zanzie
QUOTE(T.rac3Er @ 19 Feb 2013, 13:41)
... din partea noului proprietar.
*


Eu zic c-o sa se imparta jumi-juma, vanzator-cumparator.
vion
Se va imparti juma-juma doar daca cel care vinde este grabit rau si daca se inteleg asa. In rest pentru omasina cumparata de la un necunoscut de ce as imparti ceva? Imi lasa la pret valoarea taxei plus ceva pentru deranj si gata.
Merced
In cazurile in care este vorba de 3-400 de euro, nu cred ca impiedica pe nimeni pana la urma. In cazurile aberante, se vor vinde masinile fara sa fie transcrise pe numele noului proprietar.

O sa vedeti ca-s destui cumparatori care n-au prejudecati daca conduc o masina pe numele altuia, si se vor gasi surprinzator de multi proprietari care, dorind sa vanda cat mai scump tinicheaua, vor merge pe incredere cu noul proprietar.

Cel putin ce-i pe la Euro 3, motorina, 2001-2003, e teroare... E taxa cam cat masina.

Se vor aduce acum in tara masini Euro 4 cat mai vechi si cu motoare micute, ca sa fie acceptabila taxa. Cat mai vechi, ca daca-i mai noua, iar te ard imbecilii la buzunar.

Si o sa inceapa sa vina masini Euro 2 benzinare, cu motor pana in 2000cmc. E relativ decenta taxa, si masini gasesti in stare mai mult decat ok si pe la 1000 de euro, p-afara. Mai dai 6-700 pe taxa, si aia e. In loc de Logan Euro 3, te alegi cu un Vectra B de exemplu.

Bine ca am apucat sa vand baraca. Intrebare: daca tampitu' de-a luat-o nu si-a trecut-o la politie pana acum pe numele lui, va trebui sa plateasca taxa, corect?
Daca ar ramane fara talon pentru ca nu si-a pus-o pe numele lui, mai are ce face cu ea? Ca poate i-o cumpar inapoi cu 15 milioane. Si asa s-a angajat ca-mi mai da niste bani pentru ca m-a tinut intre rate vreo doua luni de zile, nu doua saptamani cat vorbisem initial, da' de atunci de cate ori ma mai intalnesc cu el se vaita ca n-are...
Highwayman
QUOTE(T.rac3Er @ 19 Feb 2013, 16:14)
eu, daca va fi cazul, stiu ce am de facut sa le dau in cap si sa imi castig banii pe care cu nonsalanta si tupeu ii pretind sub denumirea de timbru de mediu.  cool.gif
*




Eu vad in timbru' asta multe categorii de discriminare:
- un gram de CO2 este taxat diferit in functie de norma de poluare (desi daca ma gandesc bine si la impozit un cmc este taxat diferit)
- unele categorii (militia si altii) sunt scutite
- camioanele nu platesc
etc
bob737
QUOTE(T.rac3Er @ 19 Feb 2013, 02:39)
un mic calcul rapid bazat pe masina mea benzina 1.6 E4 2006 si sa zicem alternative

1.6 benzina E4 ~ 700euro
1.6hdi 110cp E4 ~ 450euro 742[SIZE=7]
golf4 1.6 - 2002 E4 ~ 360euro
golf4 1.9tdi - 2002 E3 ~ 950euro 1740 eur[SIZE=7]
ceva E2 2000cmc 150cp benzina mid 90s ~ 800 euro
ceva E2 1600cmc benzina mid 90s ~650 euro
ceva E1 2000cmc diesel anii 90s ~ 1500 euro

fiecare isi trage concluziile

avand in vedere ca un golf4 il cumperi cu 2000 euro fata de oricare alta masina de dupa 2006 care sare de 4000, platesti la jumate totul. de ce sa cumperi una mai noua?!

pt cine e mai saracacios, alternativa la dacia 1300 , motor max 1.4 euro2 din anii 90 taxa e ~500euro

masina in sine costa si ea vreo 1000-1500. asa ca mai degraba se duce la un golf 4 (e masina preferata a romanilor  icon_mrgreen.gif  de aia o tot dau exemplu) din 2001 cu motor 1.4 si plateste tot cam cat un E2 1.4 din anii 90
*



nu stiu cum ai calculat tu dar iti da cu virgula; in primul rand iti trebuie anul iar la diesel E3 e jale, ca si la E4 cu motor peste 2L

http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/
cosmint26
Pana la urma va intra taxa initiala, din ianuarie, sau cea de acum cateva zile care cuprinde diferentieri benzina/diesel?
Prima varianta din ianuarie era in mare cam la fel cu ce a fost pana acum, ca si valoare a taxei la a2a valorile sunt aberante.
CGDBZ
Citez din ce a zis ministra :"timbrul de mediu este un instrument necesar pentru înnoirea parcului auto din România" wacko.gif
Pai daca masinile mai vechi si mai poluante au taxa mai mica cum se adevereste ce spune ea in citat? wacko.gif
Merced
Adevaru' e ca unu' cu Logan Euro 3 n-are de ce sa vanda ca sa-si aduca Euro 2 de afara.

Da' unu' cu o Dacie din '81, poate sa o dea la fier si sa aduca un Euro 2, mai nou, de afara.

Parcul se mai innoieste, da' era mai bine ca ala cu Dacia sa-si poata lua un Logan Euro 3 de exemplu...

Cea mai ok modalitate de taxare mi se pare aia a nemtilor.
bob737
QUOTE(cosmint26 @ 19 Feb 2013, 17:51)
Pana la urma va intra taxa initiala, din ianuarie, sau cea de acum cateva zile care cuprinde diferentieri benzina/diesel?
Prima varianta din ianuarie era in mare cam la fel cu ce a fost pana acum, ca si valoare a taxei la a2a valorile sunt aberante.
*



cea diferentiata diesel/benzina.
akileon
am inteles ca diferentierea benzina/diesel va fi valabil doar la masinile euro 3 si euro 4, e bine ca se da iar in discriminare se da motiv de a merge in instanta, asta este clar o taxa impotriva masinilor euro 3 si euro 4 considerate concurent dACIA, nu e bai, la noua taxa pot sta linistit si cu o euro 2, 800 euro masina + 200 euro taxa = win si asa imi doream demult un golf 3 , asa ca hobby
boeru_laurentiu
Laguna 2 , 2,2 dci , E3 , 174 gram CO2/km , an 2003-2004 , timbru de mediu =4830 euro blink.gif ! Pai o mai vinde-cumpara cineva ? popa.gif
T.rac3Er

1. am folosit tabelul pus de coleg acum vreo 2 pagini
1.6hdi 2006 E4 125g/km - 7.5 x 125 x (100-49)/100 = 478 euro
1.9tdi 2002 E3 135g/km - 34.02 x 135 x (100-79)/100 = 964 euro
nu cunosc de ce sunt diferente. daca e greseala din partea mea nu a fost cu intentie

2. una din idei a adus-o in discutie si colegul Highwayman
- colegul kxz ne-a prezentat mai devreme ca intre standardele Euro exista diverse limitari pe toata plaja de emisii si deci, chiar daca tanti ministra taxeaza doar co2, creand diferente intre normele de poluare poate fi acoperita ca tine cont si de celelalte emisii)
dar sa ai diferente de pret in cadrul aceluias standard de poluare e discriminatoriu. si contrazice in mod direct declaratiile (mincinoase astfel dovedite) ca nu conteaza capacitatea cilindrica.

din formula de calcul e simplu. inmultesti pretul cu cate noxe emiti. cu cat mai mult cu atat pretul mai mare. de ce ai creat preturi diferite pt 1600 si 1700. diferenta de cilindree e infima, ca si poluarea reala, dar fiindce tu discriminezi capacitatea cilindrica, pretul de fapt nu va fi proportional cu poluarea ci va creste fals si de la incadrarea intr-o clasa superioara de pret de la cilindree.

un plus de rea-vointa din partea celor care au elaborat pragurile se vede ca acestea sunt foarte dese. si cum diversi producatori avea diverse cifre, normal ca e posibil o masina 1.6 euro 4 sa se incadreaze in alta categorie, superioara, doar pt 1 gram in plus, ceea ce e aberant.

celelalte discriminari le-am precizat, dar iar vine cate un obosit si se plange ca scriu mult. daca nu considerati util, si va incurca pe toti colegii ca incerc sa prezint informatii concrete (mai ales la cerere) dati-mi meaj privat si zau ca nu mai scriu.
Highwayman
Pe asta o stiati?
QUOTE
Persoanele care vor cumpara, incepand cu 15 martie 2013, un autoturism electric vor primi, la momentul achizitionarii, un "ecotichet" in valoare de 12.000 lei, a decis Guvernul prin ordonanta de urgenta.


http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/c...12-000-lei.html
Merced
QUOTE(akileon @ 19 Feb 2013, 18:16)
am inteles ca diferentierea benzina/diesel va fi valabil doar la masinile euro 3 si euro 4
*



E diferentiata pentru toate normele de poluare.

QUOTE(boeru_laurentiu @ 19 Feb 2013, 18:19)
Laguna 2 , 2,2 dci , E3 , 174 gram CO2/km , an 2003-2004 , timbru de mediu =4830 euro blink.gif  ! Pai o mai vinde-cumpara cineva ?  popa.gif
*



Adevaru' e ca genu' asta de masina avea mare cautare sau era plina tara de ele. Era taxa mare si inainte, impozitul de porc. Cine vroia L2 diesel isi cauta 1.9 dci. Acum nu mai e cazul nici de asa ceva, la cat e taxa.
andri1940
Logan 1.4 euro3 166g/km- 1573 euro

Logan 1.6 euro3 175g/km- 2300 euro

Logan 1.6 16v euro4 170g/km- 690 euro

Logan 1.2 16v euro5 139g/km- 79 euro

E clar ca cei mai loviti sunt cei cu Logane mai vechi din primele serii. Deci despre ce innoire a parcului auto vorbim?
zanzie
QUOTE(andri1940 @ 19 Feb 2013, 19:33)
- 1573 euro



Asta-i taxa la masina mea. Deci aproape cat valoarea masinii.
boeru_laurentiu
logan 1,4 , E3 , 166gr/km -1573 euro
logan 1,6 , E4 , 170gr/km -690 euro
Asta nu este discriminare ? Ce daca este E3 , emana mai putin CO2 , de ce plateste dublu ?
andri1940
La Supernova si Solenza situatia e de-a dreptul tragica, in functie de anul de fabricatie:

1400cmc euro2- 1999-2000: 539 euro
2000-2001: 784 euro
2001-2002: 1029 euro
2002-2003: 1323 euro
2003-2004: 1666 euro

Trebuie sa fii dus cu pluta sa mai cumperi o astfel de masina. Si iarasi, cum naiba sa se innoiasca parcul auto daca nu poti scapa de masina veche?
kxz
QUOTE(Merced @ 19 Feb 2013, 17:05)
In cazurile in care este vorba de 3-400 de euro, nu cred ca impiedica pe nimeni pana la urma. In cazurile aberante, se vor vinde masinile fara sa fie transcrise pe numele noului proprietar.
O sa vedeti ca-s destui cumparatori care n-au prejudecati daca conduc o masina pe numele altuia, si se vor gasi surprinzator de multi proprietari care, dorind sa vanda cat mai scump tinicheaua, vor merge pe incredere cu noul proprietar.

Bine ca am apucat sa vand baraca. Intrebare: daca tampitu' de-a luat-o nu si-a trecut-o la politie pana acum pe numele lui, va trebui sa plateasca taxa, corect?
Daca ar ramane fara talon pentru ca nu si-a pus-o pe numele lui, mai are ce face cu ea? Ca poate i-o cumpar inapoi cu 15 milioane. Si asa s-a angajat ca-mi mai da niste bani pentru ca m-a tinut intre rate vreo doua luni de zile, nu doua saptamani cat vorbisem initial, da' de atunci de cate ori ma mai intalnesc cu el se vaita ca n-are...
*


Io's la a 5-a caruta si nu mi-am vazut numele pe vre-un certificat de inmatriculare... La primele 4, nici nu am trecut pe la inmatriculari, am mers bine-mersi pe actele vechi. E drept, la asta am mers, doar insotitor, ca am trecut-o pe numele altcuiva.
Si da, ala va trebui sa plateasca taxa. Daca ramane fara talon, va trebui sa vina la tine, sau, sa o inmatriculeze si sa scoata certificat nou. Imi inchipui ca partea cu inmatriculatu' de'acu se exclude...

Merced
Da' daca si-a trecut-o la primarie ma gandesc ca ramane cumva blocata.
Eu nu o mai detin practic, deci daca ramane fara talon, ramane tocmai pentru ca el nu si-a trecut-o la politie. Nu cred ca am eu cum sa ma duc sa-i mai recuperez talonul. Si pana la urma nici n-am pic de interes.
Markos
QUOTE(Highwayman @ 19 Feb 2013, 17:18)
- un gram de CO2 este taxat diferit in functie de norma de poluare
*


Nu se taxează doar emisiile de CO2.
QUOTE
Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcție de emisia de CO2.


19 Feb 2013, 19:21:
QUOTE(andri1940 @ 19 Feb 2013, 18:52)
Si iarasi, cum naiba sa se innoiasca parcul auto daca nu poti scapa de masina veche?
*


Doar oferind un preț foarte bun prin Rabla. Dar astea-s zvonuri, pe când taxa de filatelie e deja o certitudine.
Marius 77
QUOTE(T.rac3Er @ 19 Feb 2013, 18:25)
1. am folosit tabelul pus de coleg acum vreo 2 pagini
  1.6hdi 2006 E4 125g/km - 7.5 x 125 x (100-49)/100 = 478 euro
  1.9tdi 2002 E3 135g/km - 34.02 x 135 x (100-79)/100 = 964 euro
nu cunosc de ce sunt diferente. daca e greseala din partea mea nu a fost cu intentie

La prima formula de calcul (Citroen C4(diesel), an 2006, Euro 4, motor 1560 cmc) este corect rezultatul obtinut de tine (dar numai in cazul motorului de 92 CP care emite 125 CO2/km).
In cazul motorului de 110 CP emisiile sint de 128 CO2/km si atunci masina se incadreaza la urmatoarea formula de calcul :
128 x 9,64 x (100 - 49) / 100 = 629,29 Euro

La a doua formula de calcul ai gresit datorita emisiilor de noxe (ai pus 135g CO2 in loc de 146g CO2) si incadrarea vechimii la 11-12 ani (corect era 10-11 ani vechime).
Asadar, pentru Golf 4(diesel), an 2002, Euro 3, motor 1896 cmc, formula de calcul este urmatoarea:
146 x 41,58 x (100 - 73) / 100 = 1.639,08 Euro
logan777
mai voi nu intelegeti ca noi suntem lada de gunoi a Europei ?!!

aproape le-am golit vestul de E3 si E4,acum gata,avem alternativa sa le luam si ultimele cazaturi de E2,E1 sau non euro,ce mai sunt prin parcurile auto...sau

sa ne luam Loganuri noi,cu rate la banca

acum depinde de programul rabla

daca va fi 1.500 euro + ceva de la producator,inca un tiket sa zicem

ar fi OK

ORICUM O MASINA NOUA ESTE O MASINA NOUA !!!
padre
Cum calculati noua taxa? M-au bagat in ceata rau de tot astia... E vreun calculator, pe undeva?
Tocmai ma gandeam sa cumpar un Modus 1.6 benzina din 2005... este Euro 4? Banuiesc ca nu a platit nici o taxa la inmatriculare in 2005... deci va trebui sa platesc eu daca o cumpar acum? Si cat poate fi?
Merced
Baga aici.

Altceva in afar' de Modus n-ai gasit? sad.gif
Tzutzi
Dar domnisoara Rovanita ce masina conduce? Euro 6?
T.rac3Er

eu nu stiu emisiile alea de co2 la masini, si am aruncat ochi pe mobile.de icon_mrgreen.gif

desi am filtrat dupa putere si am vazut ca oricum sunt foooarte multe aberatii pe acolo, totusi am gasit majoritatea de 110cp cu 125g.km si acel 1.9tdi de 81kw la 135...
daca e gresit nu mai tine de mine oricat am incercat sa obtin informatii coerente.

carfolio.com/specifications merge CA UN CUR, si decat sa astept juma de ora pt a incarca pagina specifica a unui model mai bine intru pe mobile
Merced
Ce conteaza? Poate conduce si un Trabant, daca nu are de gand sa-l vanda nu o impresioneaza cu nimic...
T.rac3Er
ecotichet 2700 euro
in alte tari e 5000. oricum masinile alea sunt peste 35ooo euro, deci nici macar 10% nu iti ofera jepcarul de stat, concentrat pe "poluare"

pai astea sunt bonificatii?! din 3 masini euro4 a obtinut contravaloarea unui tichet din asta.
'gaias sarma ghimpata DP style lu ministresa pewlii
Markos
QUOTE(Tzutzi @ 19 Feb 2013, 21:48)
Dar domnisoara Rovanita ce masina conduce? Euro 6?
*


Nu conduce. Folosește mașina ministerului, cu șoferul aferent.
Marius 77
QUOTE(padre @ 19 Feb 2013, 21:27)
Cum calculati noua taxa? M-au bagat in ceata rau de tot astia... E vreun calculator, pe undeva?
Tocmai ma gandeam sa cumpar un Modus 1.6 benzina din 2005... este Euro 4?

Unul din motivele pentru care ne aflam pe acest forum este de a ne ajuta reciproc sau cel putin asa ar trebui sa fie.
Pentru a calcula noua taxa poti folosi link-ul indicat de colegul nostru, sau, daca preferi sa calculezi cat mai precis taxa, poti folosi formula oficiala de calcul din lege postata de mine pe pagina anterioara.

Asadar, Renault Modus (benzina), an 2005, Euro 4, motor 1598 cmc, emisii CO2 163g/km :
163 x 7,96 x (100 - 55) / 100 = 583,86 Euro

Atentie, daca masina are cutie de viteze automata, emisia CO2 este 185g/km.
In cazul acesta, timbrul de mediu este urmatorul :
185 x 9,79 x (100 - 55) / 100 = 815,01 Euro
alinworm
maine merg sa platesc taxa de prima inmatriculare 2012. Stiti cumva dc se poate restitui dupa ce inmatriculez masina sau trebuie sa merg in instanta?
Tzutzi
Cine sa ti-o restituie dupa inmatriculare? Pentru masina din semnatura?
Merced
Timbrul de mediu cel putin intra in vigoare din martie, daca am inteles bine. Deci maine vei plati taxa 2012(amanata pentru 2013) care pentru unele modele era de-a dreptul ridicola, da' pe de alta parte, la alte modele mai rentabila decat timbrul. Calculeaza cu atentie daca merita sa platesti sau nu maine.
alinworm
pai mi am luat o skoda octavia 2004 1.6 si taxa e undeva pe la 412 E! Maine merg sa o platesc si dupa ce o inmatriculez ma gandesc sa ii recuperez cumva nu? wub.gif

19 Feb 2013, 22:31:
1800 RON cu taxa veche pe care pot sa o si recuperez si 2300 RON cu timbrul de mediu.
gabize
Pai urmezi procedura deja arhicunoscuta: dai in judecata statul pentru recuperarea taxei.
Merced
Daca cumva este Euro 3 fugi de plateste maine cat iti cer, ca de la 1 o sa platesti de te cocosezi. Asa macar, chiar si daca nu recuperezi, aia e, ai rezolvat treaba.
Ba chiar n-as mai incerca sa recuperez nimic, in ideea ca poate mai tarziu vrei s-o vinzi, si faptul ca-i platita taxa o sa fie un adevarat ajutor.
alinworm
este euro 4, 1.6i/102CP, 170g/cm3.....undeva pe la 400 E e taxa acum. Doar ce am luat masina asa ca nu prea ma gandesc sa o dau, dar e bine de luat in calcul si varianta asta. Dar cum am nevoie de bani va trebui sa ii dau in judecata
Merced
In forma noua mai mult ca sigur taxa o sa fie mai mare.

Acum depinde si ce vrei sa faci pe viitor. Daca o s-o pastrezi cinci ani, poate e mai bine sa recuperezi taxa. Ca pana atunci se mai schimba de vreo trei ori, oricum.

kxz
pai actuala taxa din cate stiu nu prea a recuperat-o nimeni...
padre
QUOTE(Marius 77 @ 19 Feb 2013, 23:06)
Unul din motivele pentru care ne aflam pe acest forum este de a ne ajuta reciproc sau cel putin asa ar trebui sa fie.
Pentru a calcula noua taxa poti folosi link-ul indicat de colegul nostru, sau, daca preferi sa calculezi cat mai precis taxa, poti folosi formula oficiala de calcul din lege postata de mine pe pagina anterioara.

Asadar, Renault Modus (benzina), an 2005, Euro 4, motor 1598 cmc, emisii CO2 163g/km :
163 x 7,96 x (100 - 55) / 100 = 583,86 Euro
*



Multumesc Merced si Marius!
Calculatorul din link-ul indicat zice 506 euro... Emisiile astea de CO2 cum le stiu cei de la finante? Sunt trecute in cartea masinii?
Daca ma mai ajutati si cu un link sau un calcul pentru cat ar costa taxa in acest moment... raman dator! biggrin.gif
CGDBZ
Vezi ca la inmatriculare iti cere taxa care este in vigoare cand te prezinti cu actele, deci trebuie sa o inmatriculezi pana intra timbru in vigoare.
Merced
Cu CO2-ul e inca discutabila treaba. Teoretic se poate merge la RAR si pentru 50 de lei sunt trecute emisiile. Care teoretic se iau in calcul si in forma care mai este actuala pana intre timbrul, si in forma noua. Timbrul fara emisii e imens, cu emisii tot iese cu vreo suta de euro peste taxa actuala. Deci misca-te repede pentru masina asta, eventual mergi cu proprietarul la RAR si vezi cum faceti sa treci si emisiile, sa ti le calculeze si scapi cu ~500 de euro, poate si mai jos.
Marius 77
QUOTE(padre @ 19 Feb 2013, 23:13)
Calculatorul din link-ul indicat zice 506 euro... Emisiile astea de CO2 cum le stiu cei de la finante? Sunt trecute in cartea masinii?

Calculatorul acela ti-a dat 506 euro pentru ca ai incadrat masina la intervalul 8-9 ani vechime. Daca incadrai la 7-8 ani vechime iti dadea suma pe care am calculat-o eu, 583 euro.
Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia. Deci, pentru a incadra cu exactitate masina la un anumit interval, trebuie sa cunosti data primei inmatriculari.

Calculele acestea sint valabile pentru noul timbru de mediu (va intra in vigoare in luna martie).
boeru_laurentiu
Oricum la E3 da niste sume halucinante , propietarii autovehicolelor cu aceasta norma de poluare sunt in imposibilitatea de a le mai vinde ( nu a le da de pomana ) . Asta daca nu poate fi atacata in instanta !
Tzutzi
Orice se poate Laurentiu, dar cheltuielile cu un avocat care sa gaseasca castig de cauza precum timpul si nervii tai nu merita tot deranjul. La cum au decurs lucrurile din 2007 pana acum, sunt sigur ca in cateva luni o sa fie modificata iar taxa aceasta. Astia nu vor sa implementeze ceva de lunga durata si corect dpdv al puterii de cumparare a romanului de rand, ci vor sa dea tunuri. Cand au zis ca au luat in calcul puterea de cumparare a romanilor, la ce romani au facut ei statistica?
cosstti
Timbrul asta de mediu este o mare tampenie.
In loc sa stimuleze consumul populatiei si reannoirea parcului auto, guvernantii pun biruri pe cei care vor sa cumpere masini cu norme de poluare superioare.
Ce mai' ... aproape ca nu te lasa sa-ti vinzi masina veche. Ba te lasa... dar te lasa sa o vinzi cu valoare 0. Iar daca vrei sa cumperi alta cu norma de poluare superioara, te cocoseaza cu timbrul de mediu si in acest fel te descurajeaza.
Oare cine o fi votat USL-ul asta asa de inventiv in biruri??
Masina din semnatura am cumparat-o in 2008, din cate am inteles nu trebuie sa platesc timbrul de mediu decat daca o vand.
Daca nu se schimba nimic in legislatie... ma voi inmormanta cu bibiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.