Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
comanr
asta cu reciclarea e o alta gogoasa corporatist sinistra, pai masinile vechi au valoare de reciclare mult mai mare deoarece contin mai mult fer si halumina, ele chiar sant vanate de cei care recicleaza, la una din asta noua ce sa reciclezi ca daca o topesti ramai cu un ghem de plastick si un surub la volan...
meganus_bicorpus
e clar ca toti suntem prosti....Daca vrei sa o tii pe a ta continuu, nu are sens sa mai vin cu argumente.
Cine citeste toate postarile de mai sus asta intelege, ca Euro 1 si euro 6 polueaza la fel, ca rugina de acum 30 de ani e cel putin la fel de buna ca tabla din 2017 ca electronica de atunci bate tot ce e acum si daca suntem smecheri putem sa mergem si cu Trabantul fara nicio taxa ca e dreptul meu sa am masina si sa merg cu ce imi permit
cj98czh
Meganus, nu te-ai saturat sa tot canti aceeasi melodie over and over again? Ok, am inteles parerea ta, nu nu intelegi ca pot sa aiba si altii alte pareri .... dar eu cred ca ajunge ... de 3 pagini ... tot parerile tale pe aici ... ia ce masina vrei tu si nu te rupa pe tine grija de ce isi cumpara x si y ... ca nu este treaba ta ce si cum face x si y cu banii lor ...
rue
Este evident ca cei care tineau un pret imens de 1-2 000 eur fata de aceleasi modele ce se vand in afara tarii (DE, FR, NL) la sh acum daca timbrul va fi scos nu mai au decat sa le tina cu timbrul lor cu tot? Sa ceara diferenta de la statul roman.
VladSoare
E invers. Cei cu taxa plătită cereau prețul cinstit. Ceilalți erau forțați de împrejurări să se mulțumească cu mai puțin, că n-aveau de ales.
FiveThreeFive
Din pacate, "poluarea" este un termen care da bine la public si, in consecinta, guvernele - nu numai cel din Romania - ascund sub justificarea "poluarii" diverse masuri care, in fapt, au drept scop taxarea suplimentara a contribuabililor.

Sigur ca pentru guverne este foarte interesant ca cetatenii sa isi schimbe cat mai des autoturismul - si musai cu unul nou, pentru ca, la achizitia unui masini noi:
- platesti TVA, care zboara direct in bugetul statului;
- platesti indirect (inclus in costul de achizitie) salariile miilor de oameni din industria orizontala care au fost implicati in fabricarea masinii respective. Salarii la care oamenii aceia au platit impozite care au ajuns tot in bugetul statului. Si salarii din care oamenii aceia isi cumpara produse, care au TVA, care TVA ajunge... in bugetul statului.

Este evident deci ca statul priveste cu lacrimi in ochi statisticile privind tranzactiile de masini second-hand. Ca urmare, a inventat noi taxe, sub umbrela pompoasa a poluarii, care in fapt au ca rezultat stoarcerea de bani la buget si de la nesimtitii care cumpara masini vechi.

Daca posesorul unui autoturism second hand plateste "X" lei taxe pentru ca polueaza, aceasta nu inseamna ca poluarea aceea dispare. Noxele tot in natura se duc.
Iar banii incasati de stat in virtutea faimosului principiu "poluatorul plateste" nu sunt folositi pentru a extrage din aer+sol, macar partial, poluarea creata de respectivul autoturism. Banii ajung la bugetul statului si - mai ales in Romania - stim bine cum sunt folositi. Sau, mai degraba, catre cine dispar.

Si mai interesant este un fapt pe statul niciodata nu-l mentioneaza.
Prin insasi fabricarea unui autoturism se emit cantitati enorme de poluanti. Spre exemplu, pentru a produce un autoturism nou de marime medie, se degaja in atmosfera cca. 17-25 tone de poluanti echivalent-CO2. Calculul se face luand in considerare toti poluantii, aplicandu-se niste formule de echivalenta. Spre exemplu, 1g metan = 25g CO2, 1g NO2= 300g CO2, etc.
De unde rezulta ca, mentinand mai mult in circulatie un autoturism in loc de-al schimba repede cu unul nou, in realitate poluezi mai putin - evident, cu exceptia masinilor care au foarte multe sute de mii de Km la bord, sau consuma enorm.

Prin masurile "anti-poluare", majoritatea statelor incearca in fapt sa avantajeze productia si implicit vanzarile de autoturisme produse local - pentru ca ele aduc multi bani la buget.
Comparati in acest sens situatia din Franta versus situatia din Germania. In Franta se produc preponderent masini populare cu motoare mici, iar Germania este leader in domeniul masinilor de lux cu motoare puternice. Iar sistemul de taxe si impozite auto (evident, sub justificarea poluarii) are foarte mare grija sa avantajeze, in fapt, productia locala.

Haideti sa nu ne mai amagim cu cat polueaza Euro 6 versus Euro 1.
Nu exista o formula universal valabila si aplicabila. Sunt cazuri in care o masina Euro 1 nu ajunge, pe inteaga sa durata de viata, sa polueze cat o masina Euro 6. Dar si situatii inverse.

Realitatea, din pacate, este ca poluarea exista si va continua. Iar ceea ce face statul in acest sens este mult prea putin.
In realitate statul face un singur lucru: ne taxeaza vartos. Bonus, rade cu gura pana la urechi pentru cat de naivi suntem sa credem ca taxele respective limiteaza poluarea.


traffictours
QUOTE(rue @ 12 Jan 2017, 15:37)
Este evident ca cei care tineau un pret imens de 1-2 000 eur fata de aceleasi modele ce se vand in afara tarii (DE, FR, NL)
*


Masina din vest trebuie adusa in RO, deci sunt niste costuri care nu sunt chiar mici, (cu cat e mai ieftina masina, cu atat raportul e mai dezavantajos), indiferent prin ce mijloace e adusa. Daca e adusa pe trailer, atunci transportul e mai ieftin, insa aceasta metoda presupune un act comercial, deci e mai ieftin transportul insa va exista un adaos comercial, deci, aceeasi masina va fi mai scumpa in RO si nu numai din cauza taxei.
Iar daca e adusa pe roti, e aproape imposibil sa o vinzi cu profit, cu exceptia cazurilor in care se manaresc km, se falsifica facturile, se inlocuiesc, pt evitarea TVA.
rue
O sa fie si raiul samsarilor care o sa aduca premiante la km si care o sa ceara 500 mai putin ca cea cu km posibil reali dar traita in Ro.
traffictours
Este raiul samsarilor dintotdeauna, indiferent de taxe.
rue
Samsarii oricum aduc doar masini gasite la preturi uimitor de mici si in starea ca stiu ei sa o faca vandabila. O usa indoita la o masina din 2014 ce o ia la 4000 eur masina si consuma 300 sa o repare sau maxim 500 dar o vinde cu 7000 "ca noua"
traffictours
Asta e cazul unui samsar cinstit. Usa trebuie inlocuita, vopsita bine ca sa nu se prea cunoasca, deci se investeste in acea masina. Nu asta ar fi problema, insa km dati inapoi, TVA agatzat intre state EU, astea da probleme.
meganus_bicorpus
Acum vor iesi la iveala minunile, masini de 20 de ani cu maiputin 100k de km, podele gaurite astupate cu spuma, tablouri de bord cu becuricare sunt definitv stinse si alte asemenea
DACIOTUL
Eu cred ca ne facem singuri vise in privinta eliminarii pe termen lung a taxei, tocmai ce anuntau acum 5 minute pe Realitatea ca o comisie condusa de Daniel Constantin lucreaza la un proiect de inlocuire a taxei de mediu cu o alta taxa, ce se va introduce in curand(nu preciza/avansa nici o data aproximativa)! Asta dupa ce "specialistii" au ajuns la concluzia ca sumele ce vor fi colectate prin acei 4-5 bani la fiecare litru de combustibil, nu sunt suficiente!!!

Asa ca eu personal cred ca va fi o foarte scurta perioada de gratie, in care se vor putea inmatricula fara taxa de mediu!
comanr
@535

iti dai seama cati au papat galuskutza, majoritatea robotzeilor asa gandesc, ca sa fie masina noua sa nu ma lase priponit la birou.....smile.gif)))))
sobolan
QUOTE(traffictours @ 12 Jan 2017, 16:54)
...., insa km dati inapoi, TVA agatzat intre state EU, astea da probleme.
*



Cat am bantuit prin service in urma unor daune minore/anumite reparatii am descoperit/vazut cu ochii mei masini facute din doua masini laugh.gif ,taiat/sudat....facute asa in germania,dar facute BINE,cu simt de raspundere si nu mantuiala,caz fericit......stiu eu pe cineva care a inlocuit un lonjeron la un logan si l-a sudat acasa electric cu electrod rutilic supertit pe ala "nou" din dezmembrari,e samsar omu'....ce masina mai e aia ?la prima groapa mai mare amin....asta e,norocos omu' care o cumpara.....astea-s chestii care au fost si vor fi si inainte de taxa si dupa taxa....

QUOTE(meganus_bicorpus @ 12 Jan 2017, 17:08)
Acum vor iesi la iveala minunile, masini de 20 de ani cu maiputin 100k de km, podele gaurite astupate cu spuma, tablouri de bord cu becuricare sunt definitv stinse si alte asemenea
*



Eu nu inteleg ce problema ai tu cu masinile altora atat timp cat nu esti "afectat".....omule,iti mai spun o data : conduci un cazan in pana mea ,vezi gunoiul din ochii tai inainte si apoi razi de altii dupa cum se spune.....
meganus_bicorpus
Strada este a tuturor, pe unde circul eu sau traversează copiii mei vor trece tot mai multe astfel de mașini depasite moral și tehnologic și asta e un motiv suficient sa îmi pese.
comanr
asa este dar totusi conduci un diesel care e culmea poluarii, boala pe roti, practic un golfulet de 1.4 pe benzina polueaza infinit mai putin nociv decat masina ta sau a mea sau oricare alt diesel.

toata lumea stie ca in ziua de azi servisarea e foarte scumpa, nu cred ca isi vor permite sa aduca fumigene pentru ca trebuiesc reparate(o masina care scoate fum la greu nu o duce prea mult) deci teama ta nu e justificata, nu o sa apara audiuri80 sau 100 stai linistit, cel mult niste renouri dci si chiar mai noi pentru ca parcurile auto din europa is tinere raportat la romania!

aici ma refer si la tehnologie, tehnologia pusa pe piata din romania mereu a fost de mana a doua, motoare noi defapt invechite, sisteme invechite si asta nu numai la reno, daca intelegi.
ss_remus
A punctat bine colegul FiveThreeFive mai sus, un utilizator care isi schimba o data la cativa ani masina cu una noua polueaza de fapt mai mult decat unul care foloseste acceasi masina un tmp indelungat. Masina aia noua nu se fabrica pe Marte, tot procesul de productie polueaza infinit mai mult decat ar polua o masina veche folosita in continuare. Dar bineinteles ca statul are tot interesul sa impulsioneze consumul, adica reinnoirea parcului auto in cazul asta. Dar deh cei care au creierul spalat in fata televizorului nu vor sa inteleaga asta. Ne meritam soarta, sincer, daca se ajunge ca statul sa taie o taxa ilegala si se gasesc persoane care sa nu fie de acord cu asta.

Am vazut chiar de dimineata un Fiesta nou nout cum a dat cu spatele sa parcheze in fata scolii aglomerate, si cum mamica neatenta care era la volan a lovit doi copii care treceau prin spatele masinii. Cele mai multe accidente de genul asta sunt, in care nu conteaza neaparat vechimea si starea masinii. dar daca e sa ne luam dupa meganus_bicorpus ar trebui ca toate masinile nu doar sa fie noi ci si autonome, ceva ce doar TESLA si mai ales Faraday Future incearca azi. Asta e solutia, sa deschida astea doua firme fabrici in Romania, sa-i dam afara pe cei de la Renault si Ford si sa-i obligam pe toti sa circule cu masini electrice autonome.
Adrian Frigo
QUOTE(meganus_bicorpus @ 12 Jan 2017, 12:47)
...pentru ca ori esti samsar si ai clar un interes financiar...

Da,da,exact,sunt un mare samsar,o să mor de foame... radmasa.gif
QUOTE(meganus_bicorpus @ 12 Jan 2017, 15:12)
e clar ca toti suntem prosti....

Te rog să te referi doar la propia persoană,nu la toată lumea,ok? mad.gif
QUOTE(meganus_bicorpus @ 12 Jan 2017, 23:15)
Strada este a tuturor, pe unde circul eu sau traversează copiii mei vor trece tot mai multe astfel de mașini depasite moral și tehnologic și asta e un motiv suficient sa îmi pese.

Da,strada este a tuturor.Atunci,ia schimbăți cazanul/fumigena aia de ̶c̶l̶i̶o̶ megane care poluează și mă afumă întratât de nu pot dormi noaptea(ca tine)din moment ce tu ai pretenții la alții să le schimbe!Nu pot pricepe neam de ce te interesează ce mașini au alții din moment ce tu însuși îți imfirmi cauza pentru care militezi cu mașina pe care o ai!
Observ că,din păcate,ai niște idei fixe dar fixe rău de tot!Nu știu de ce am impresia că tu fie nu trăiești în RO și nu știi cum merge treaba fie ești complet aerian fie,cel mai propabil după cum bănuiesc,ești pus de cineva(un pretenar poate?)să bagi propagandă la greu! wink.gif Și cu asta punct,am făcut destul offtopic!
DACIOTUL
Prejudecatile ne fac foarte mult rau, noua romanilor! Un posesor de Euro 6 care merge 70-80000 km.pe an va polua mult mai mult fata de cineva cu un Euro2-3 care foloseste masina un numar mult mai mic de km!

Un bun prieten staabilit in Germania de peste 20 ani, are un Polo din 2001 cu care merge in timpul saptamanii la serviciu, cumparaturi etc.iar in weekend, fiindca este un mare pasionat de oldtimere, are, pe langa alte cateva masini din anii 60, un Ford Granada din 1980, cu care pleaca peste tot!

Si nimeni nu il apostrofeaza, nu se uita urat ba din contra, de cate ori merg la el, vad doar priviri admirative fata de masina si aspectul ei!

RAR-ul sa isi faca treaba corect si atunci nu o sa mai vedem pericole pe roti din 2012-13-14(la taxiuri mai ales ma refer) care ma ingrozesc cand le vad in spate si opresc... wacko.gif wacko.gif wacko.gif
meganus_bicorpus
QUOTE(ss_remus @ 13 Jan 2017, 00:47)


  Am vazut chiar de dimineata un Fiesta nou nout cum a dat cu spatele sa parcheze in fata scolii aglomerate, si cum mamica neatenta care era la volan a lovit doi copii care treceau prin spatele masinii. Cele mai multe accidente de genul asta sunt, in care nu conteaza neaparat vechimea si starea masinii. dar daca e sa ne luam dupa meganus_bicorpus ar trebui ca toate masinile nu doar sa fie noi ci si autonome, ceva ce doar TESLA si mai ales Faraday Future incearca azi. Asta e solutia, sa deschida astea doua firme fabrici in Romania, sa-i dam afara pe cei de la Renault si Ford si sa-i obligam pe toti sa circule cu masini electrice autonome.
*




Eu nu fac referire la neatentia sau nepriceprea soferilor....Daca acei doi copii nu au patit nimic trebuie sa multumim celor care au inventat materialele plastice mai prietenoase in caz de impact si modului in care au fost gandite si dispuse pe masina, astfel incat daunele sa fie minime...incercati aceeasi miscare cu un Golf3 si rezultatul nu va fi acelasi!
Iar legat de masina mea...cand chiar a scos fum eu i-am facut reparatie completa la motor si am rezolvat cazul iar legat de poluare nu cred ca megane-ul a fost vreodata marele poluator dat fiind ca motorul E3 iese de departe la E4 si pastrarea acestei norme pe carte a tinut doar de politica reno de la acea vreme.
comanr
si impozitul trebuie sa scada de la valorile astronomice, cine are motor mare deja plateste multi bani pe carburant si consumabile, mai pui si impozite de 100 milioane pe an.
statul asta isi cam da la gioale, pai ori vrea consum(erism) ori vrea economie (ascutitori), lasa ma tata sa merg cu V12 pentru ca nu suport rasnitza de cafea, platesc dar nu imi lua totul.

de ce aleg sa merg cu un motor imens, foarte simplu: merg putin si nu vreau sa repar, motoarele mari au fiabilitate enorma fata de plesnitorile mici, desigur exista exceptii dar sigur nu o sa faca numai piese pe drum cum am patit cu gunoiul sinistru.
axabrt
Aci chiar nu sunt de acord.
Tot tu rămâi fata bani indiferent că i dai pe piese sau benzina.
Ieși mai câștigat ce i drept cu consumul unui motor mare, cel puțin nu mai stai cu mașina imobilizată la mecanic...
Și totuși cât de.mult poți să repari la o mașină..?
Și alea cu motoare mari nu se strica motorul dar se strica altele și tot au nevoie de pauze
FiveThreeFive
In continuarea post-ului meu de mai sus:

Sa presupunem ca vreau sa imi cumpar o masina si am doua optiuni:
1. Sa cumpar o Dacia Duster intr-o configuratie care costa 17.000 Euro;
2. Sa cumpar o masina second-hand in acelasi buget.

In primul caz, din cei 17.000 de Euro:
- TVA reprezinta 2.714 Euro, care pleaca la bugetul statului;
- marja bruta de profit (inainte de taxe) a producatorului reprezinta min. 5% (estimare conservatoare...), adica vreo 714 Euro, din care statul colecteaza 114 Euro drept impozit pe profit;
- din informatii pe care le puteti gasi usor pe Internet, pretul tipic de productie al unei Dacii ("la poarta fabricii") este cca. 1/2 din pretul de vanzare - restul fiind cheltuieli de marketing, transport, etc. De unde rezulta ca pe Dacia a costat-o max. 7.140 Euro sa fabrice Duster-ul respectiv. Aproximand - din nou, foarte conservator - ca doar 1/3 din acest cost au fost cheltuieli cu salariile oamenilor din industria orizontala, rezulta ca la stat au mai ajuns min. 1.020 Euro sub forma de taxe pe salarii, in toate formele lor.
- suma care reprezinta "alte cheltuieli" ale producatorului, anume 7.140 Euro, implica salarii ale unor angajati si profituri ale unor firme, deci automat poarta taxe. Ca urmare, cel putin 1/5 din aceasta suma ajunge tot la onor bugetul de stat, deci inca 1.428 Euro.
Adunand si rotunjind in jos, rezulta ca din cei 17.000 Euro pe care i-am dat pe Duster, statul trage la buget cel putin 5.000 Euro. Insist, este foarte probabil ca suma reala sa fie sensibil mai mare.

In al doilea caz, anume masina second-hand, la bugetul statului ajung cam zero Euro.
Daca masina este deja inmatriculata in Romania, statul inca mai are o consolare. Este foarte probabil ca vanzatorul sa utilizeze o parte din banii incasati pentru a cumpara bunuri/servicii, care au TVA, deci indirect vor ajunge ceva bani la bugetul de stat.
Daca insa cumpar o masina de la Jürgen din Germania, statul roman fluiera a paguba. De unde si masura de a aplica o taxa de inmatriculare, astfel incat si in acest caz sa traga ceva bani la buget.

Deci, in mod evident, interesul statului este sa ne faca sa cumparam masini noi.
Si face asta printr-un marketing ipocrit care atinge coarda sensibila a oamnilor: hai sa poluam mai putin.

Enter programul rabla. Duci masina veche la REMAT, iar noi iti dam un bon (in fapt, un discount) de cca. 1450 Euro (6500 lei) la achizitia unei masini noi. Sa nu uitam ca, prin dezmembrarea unei masini vechi, cel putin 200 Euro se recupereaza. Deci discount-ul real e de cca. 1250 Euro.
Acum uitati-va mai sus si comparati discount-ul cu suma totala ce ajunge la buget prin cumpararea unui Duster nou.
In concluzie, fiecare cumparator care este convins sa cumpere o masina noua prin "rabla", in loc sa cumpere una second-hand, inseamna un castig foarte bun pentru buget.

Daca statului ii pasa in mod real de poluare, haideti sa-i propunem sa legifereze TVA 0% (zero) la achizitia unei masini noi cu emisii scazute. Chiar in acest conditii, inca ar lua destui bani la buget, la fiecare masina noua vanduta. Cu siguranta, insa, o sa ne intrebe ce am fumat...

La final:
- masurile luate de stat in numele poluarii sunt, in fapt, masuri de taxare a tranzactiilor de masini;
- nu uitati in niciun moment ca posesorii de autoturisme sunt o principala vaca de muls pentru buget. Ganditi-va numai la faptul ca cca. 1/2 din ce platiti pe combustibil pleaca la stat, la care se adauga impozit anual, taxa de drum, amenzi rutiere, etc.;
- un sistem corect si impartial de verificare tehnica periodica a masinilor inmatriculate (inclusiv a emisiilor) ar servi, in realitate, cel mai mult cauza poluarii;
- este incorect sa desconsiderati din principiu o masina veche, mai ales daca din punct de vedere tehnic este in parametri. Un motor Euro 6 uzat / dereglat poate polua mai mult chiar decat un non-Euro sanatos. Si amintiti-va de recentul scandal Diesel, in care s-a descoperit ca milioane de masini de utlima generatie polueaza, in realitate, de zeci de ori mai mult decat norma.
Adrian Frigo
Uite o părere argumentată cum trebuie bazată pe date reale! up.gif Poate citește(și înțelege)și Meganus_Bicorpus...
meganus_bicorpus

- un sistem corect si impartial de verificare tehnica periodica a masinilor inmatriculate (inclusiv a emisiilor) ar servi, in realitate, cel mai mult cauza poluarii;

Si cu asta s-a cam spus totul..
Taxarea in functie de numarul de km este o aberatie in Romania in conditiile in care sa masluiesc kilometrii dupa bunul plac si interes al fiecaruia.
rue
Taxarea la km se face prin carburant si e inegala cum zic toti pt ca iti iei masina euro 6 si platesti tot ca euro0 dar corecta pt ca o masina de agent comercial sau taxi face 1 milion de km si a mea a facut 100 000 in 10 ani (una din ele).

Relativ la pretul de vanzare taxat pt masini: acum 10 ani in Arabia Saudita iti puteai cumpara Hunday Tucson crdi 2.0 cu climatronic, full electric si cutie automata NOU cu 11 500 eur dar daca o aduceai in tara pleateai taxe si accize (era si euro 3 ) iar in tara cu TTi costa 26 000 eur.
Ce inseamna asta? Ca unii sunt mai prosti si oricum fara taxe era minim 20 000 eur in Romania.
sobolan
QUOTE(comanr @ 13 Jan 2017, 09:47)
si impozitul trebuie sa scada de la valorile astronomice, cine are motor mare deja plateste multi bani pe carburant si consumabile, mai pui si impozite de 100 milioane pe an.
*



aici nu-s de acord,nu te pune nimeni sa-ti iei ferrari 5000cm3 benzina si sa te plangi apoi ca-i scumpa intretinerea si mai da si statul in tine cu taxe......
bossake
QUOTE(meganus_bicorpus @ 11 Jan 2017, 22:39)
Eu nu vreau sa imi plimb copiii prin parc si sa vad alaturi o fumigena Euro 2


masini euro2 nu se vor mai aduce pentru ca nu au cautare. Romanul, chiar si cel mai sarac dintre ei (dar care totusi isi permit sa aiba o masina) are puterea de a cumpara o masina de 1000euro.
Si la 1000 de euro,odata cu scoaterea taxei vei putea lua benzinare euro4 dupa 2000-2001 fara probleme (golf4, focus1 etc).
Nu ca ar fi niste masini foarte noi cele spuse de mine mai sus, dar totusi vor fi niste masini decente pentru Romania.

Mai departe, problema reala nu este aducerea masinilor vechi. Problema reala este reprezentata de masinile vechi (sau chiar noi) cu defectiuni! Si aici nu vorbesc doar de poluare ci si de defectiuni de directie, franare, suspensie etc.

Din pct meu de vedere este impetuos necesar ca RAR-ul sa angajeze oameni la greu si sa se formeze teroare pe strazi. Controale, zeci de echipe de control in trafic in fiecare judet.
Sa iti fie frica sa mai iesi cu o masina cu defectiuni pe strada! Si pe termen lung sa te descurajeze in a iti mai cumpara o masina veche (pentru ca dehh, e mai calitativa, e mai buna la imagine comparativ cu una mai noua dar mai modesta, romaneasca poate). Astfel parcul auto s-ar regla natural, cu timpul lumea ar intelege ca o masina veche este o pacoste si s-ar indrepta catre masini cat mai noi.

Ca tot vorbim de poluare, pai voi stiti in Romania care este procentul celor care inlocuiesc DPF-ul cand acesta necesita schimbare? Cred ca sub 10%. Restul ii fac dpf off! Are un vecin un bmw cu dpf din fabrica dar care a fost scos (am impresia ca doar fizic nu si din soft - nici omul nu stie si nu il intereseaza). Cum miroase in spatele masinii aleia innebunesti! Si e masina 2007.
FiveThreeFive
QUOTE(sobolan @ 13 Jan 2017, 15:15)
aici nu-s de acord,nu te pune nimeni sa-ti iei ferrari 5000cm3 benzina si sa te plangi apoi ca-i scumpa intretinerea si mai da si statul in tine cu taxe......
*


Da-mi voie sa imi exprim o opinie diferita.

Este gresita abordarea prin care, daca cineva este (semnificativ) mai bogat decat tine, atunci foarte bine ii face statul sa-l stoarca de bani prin taxe si impozite. Mai exact, este o abordare tipic comunista.

Parafrazand opinia ta de mai sus, un cetatean care nu are masina si abia reuseste sa isi asigure hrana de zi cu zi ar fi indreptatit sa spuna:
"nu te pune nimeni sa-ti iei Renault Megane Coupe 1.6e-1999 si apoi sa te plangi ca-i scumpa benzina, ar face bine statul sa dubleze accizele si sa inzeceasca impozitele". Banuiesc ca nu te-ar bucura o astfel de masura.
Acel Megane Coupe, care pentru tine este absolut rezonabil raportat la situatia ta financiara, pentru acel cetatean fara masina reprezinta un lux la care poate doar sa viseze.

Constitutia Romaniei prevede, la art. 56 alin. 2, ca sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.
Aceasta inseamna ca sarcinile fiscale trebuie (printre altele) sa fie proportionale.
Banuiesc ca stii faptul ca, pentru acel "Ferrari de 5000cmc" (nu stiu daca exista un astfel de model, dar discutam principial) posesorul plateste anual un impozit de 7.358 lei.
Tu, ca posesor al unui Megane 1.6e, platesti un impozit de 67 lei (am presupus ca amandoi sunteti din Galati).

Rezulta ca posesorul Ferrari-ului plateste de cca. 110 ori impozitul pe care il dai tu la Megane.
Dar:
- motorul lui este putin peste 3 ori mai mare decat al tau;
- de poluat, cu siguranta ca nu polueaza mai mult de 3 ori cat tine;
- masina lui, nou-nouta, probabil ca a costat cel mult de 25 ori cat masina ta cand era noua.
Atunci de ce sa plateasca de 110 ori mai mult? Unde este principiul proportionalitatii?

Sistemul actual de impozite auto, pe langa idiotenia ca nu ia in considerare decat un criteriu de mica relevanta (capacitatea cilindrica), este profund incorect fata de posesorii masinilor cu motoare mari si, in fapt, neconstitutional.

Evident, nimeni nu vine sa il corecteze din motive populiste.
Il mai tineti minte pe ministrul care a declarat in gura mare: "Sa geama cei cu Q7"? Adica sa geama asa, din principiu, ca sa hranim ura viscerala a maselor pentru cei care au mai mult.
Daca "cel cu Q7" s-a imbogatit prin furt / coruptie, atunci judeca-l, baga-l in puscarie, recupereaza prejudiciul.
Daca nu, atunci respecta-l pentru ca a stiut sa isi gestioneze inteligent viata si taxeaza-l proportional, nu exagerat.
VladSoare
Foarte corect. Dar românul are o grijă deosebită de capra vecinului și o ură neîmpăcată pentru oricine are mai mulți bani decît el.
Ți-ai luat mașină scumpă? Sau mare? Atunci plătește, că ai de unde, 'r-ai al dracului de chiabur! rolleyes.gif
De-aia a și prins comunismul atît de bine. Românul se udă cînd ăla care trăiește mai bine ca el e prins la colț și jefuit.
comanr
v am zis ca rumanul de langa tine e cel care strica totul, exista specimene malformate in gandire aici pe forum, pe langa noi, in vietile noaste, o societate bolnava mintal nu poate avea legi decente, totul se bazeaza pe invidie, dezbinare, vai cum ai motor de 5000? da am, aia e, tre sa imi cumpar un tico ca si tine?

aduceti va aminte ca pe vremea lu ceasca daca lua unu un covor, oile de langa tanjeau imediat dupa unul la fel, nu mai bun, nu mai prost, la fel. nimic nu s a schimbat, oificarea inca exista!

reversul e: da cumpara ti naibii logan, ce noi nu avem tot logan?

aceasta oftica este bine exploatata de cei care ne conduc, derivati si ei din cei ce vroaiu acelasi covor pe timpul lui neculai!
corneliassy
@FiveThreeFive
subscriu.........TVA 0, dar cred ca un 5% ca in cazul locuintelor ar fi mai aproape de adevar.
sobolan
QUOTE(FiveThreeFive @ 13 Jan 2017, 16:03)
...Mai exact, este o abordare tipic comunista.

Acel Megane Coupe, care pentru tine este absolut rezonabil raportat la situatia ta financiara, pentru acel cetatean fara masina reprezinta un lux la care poate doar sa viseze.

*



Sunt unii oameni care daca vad/aud/citesc animite chestii deranjante pentru ei apoi ei le numesc "comuniste" ....eu am trait in comunism si stiu ca atunci tara asta era o tara si nu o troaca cum a ajuns acum.....
Doi la mana,nu prea ai nimerit-o ,masina aia veche(megane coupe) nu e raportata la situatia mea financiara,am luat-o din gluma mai mult si pentru ca sunt nostalgic si mi-a placut modelul asta chiar de cand a aparut,la fel si dacia......

Si da,sunt de parere ca cei cu motoare mari sa aiba impozit mare de platit doar n-o sa platesc eu la 3 rable amarate mai mult decat altii cu x5/q7 .....dapai fii serios,eu is paduche pe langa aia.....
MoneyTalks
QUOTE(DACIOTUL @ 13 Jan 2017, 06:53)
RAR-ul sa isi faca treaba corect si atunci nu o sa mai vedem pericole pe roti din 2012-13-14(la taxiuri mai ales ma refer) care ma ingrozesc cand le vad in spate si opresc... wacko.gif  wacko.gif  wacko.gif
*


Stii de ce vezi fumigenele alea noi? Pentru ca romanul e obsedat de consum. Care e prima intrebare pe care o pune cineva cuiva care si-a luat masina? Cit consuma. Care e prima intrebare pe care o pune cineva unui dealer? Cit consuma. Obsesia asta pentru consum a dus la un mod de conducere a masinilor care efectiv le distruge si le face sa fumege in draci. Crezi ca e normal sa schimbi in treapta 5 la 40 km/h? Majoritatea taximetristilor din ro asa fac, cica merg la consum.

Daca te uiti la jurnalele de bord, cred ca al meu e singurul unde am spus ca nu se discuta despre consum. In celelalte cam toti sint obsedati de asta.
Adrian Frigo
QUOTE(FiveThreeFive @ 13 Jan 2017, 16:03)
Este gresita abordarea prin care, daca cineva este (semnificativ) mai bogat decat tine, atunci foarte bine ii face statul sa-l stoarca de bani prin taxe si impozite. Mai exact, este o abordare tipic comunista.

Rezulta ca posesorul Ferrari-ului plateste de cca. 110 ori impozitul pe care il dai tu la Megane.
Dar:
- motorul lui este putin peste 3 ori mai mare decat al tau;
- de poluat, cu siguranta ca nu polueaza mai mult de 3 ori cat tine;
- masina lui, nou-nouta, probabil ca a costat cel mult de 25 ori cat masina ta cand era noua.
Atunci de ce sa plateasca de 110 ori mai mult? Unde este principiul proportionalitatii?

Din moment ce îți permiți o astfel de mașină,îți permiți și să plătești un impozit corespunzător cu capacitatea mașinii,mie așa mi se pare corect!Și nu,nu e o abordare comunistă. wink.gif Ai venituri mari,ai de unde să dai,nu ai,nu îți mai cumperi o dubă ca asta!

P.S-Așa se plâng și IT-iștii mai jos că vai,din salar de peste 2000 de coco mi-a luat nenea cel rău 4-500 de lei să-i redistribuie la pensionarii care n-au făcut/contribuit nimic toată viața și am ajuns în sapă de lemn,mă supăr îmi iau jucăriile și plec afară.....wtf?! blink.gif

Edit:
QUOTE(MoneyTalks @ 14 Jan 2017, 02:52)
Daca te uiti la jurnalele de bord, cred ca al meu e singurul unde am spus ca nu se discuta despre consum. In celelalte cam toti sint obsedati de asta.

Păi ce să facem,dacă nu avem bani de o benzină ca tine... sad.gif
VladSoare
QUOTE(sobolan @ 13 Jan 2017, 22:12)
Sunt unii oameni care daca vad/aud/citesc animite chestii deranjante pentru ei apoi ei le numesc "comuniste" ....eu am trait in comunism si stiu ca atunci tara asta era o tara si nu o troaca cum a ajuns acum.....
*

Înseamnă că ai memoria scurtă. Și eu am trăit atunci și-mi amintesc că "țara" asta era o cloacă scîrboasă și împuțită, cenușie, în care oamenii mureau de foame și de frig, stăteau la coadă în stradă cîte patru-cinci ore pentru cîteva ouă sau un pachet de unt, pîinea se dădea pe cartelă, din țară nu ieșeai decît dacă-ți turnai vecinii la Secu, iar mașina o aveai degeaba, că nu exista benzină. La televizor aveai program de două ore pe zi, care erau ambele pline cu vizitele de lucru ale lui Ceaușescu. Iar "industria" aia măreață după care suspinăm era o mizerie energofagă, ținută în viață artificial, ale cărei produse erau niște gunoaie ordinare în comparație cu ale altor țări.

Și da, fie că-ți place, fie că nu, abordarea "dacă ești bogat, meriți să ți se ia și cămașa de pe tine" este chiar comunistă.
meganus_bicorpus
Raportarea impozitelor în funcție de valoare și venit nu e ceva comunist, e o măsură justă adoptată în marea majoritate a lumii civilizate.sa nu uitam de unul din directorii Nokia care a luat cea mai mare amenda de circulație deoarece s-a făcut raportarea la venitul lui declarat.
Dpdv mie mi se pare complet ilogic că un simbol de 1,2 Euro 5 și un BMW de 5l tot E5 sa plătească impozite asemănătoare, doar pt că ambele sunt benzină și au aceeași norma de poluare.
Andy_ACS
Ma manca mana sa mai dau si eu un reply in continuarea posturilor despre ce e "just" si ce nu la capitolul impozite si taxe.
Dar o sa ma abtin deoarece mi se pare ca am deviat complet.
Acest topic este despre taxa de inmatriculare, despre aplicarea ei, despre existenta ei, etc.
Pana la urma este cert ca se scoate de la 1 Februarie? Nu de alta dar am dat o masina unui prieten ca un fel de "imprumut" din motiv de taxa, si as vrea sa vad daca o pot vinde daca se scoate taxa.
VladSoare
QUOTE(meganus_bicorpus @ 14 Jan 2017, 09:58)
Raportarea impozitelor în funcție de valoare și venit nu e ceva comunist, e o măsură justă adoptată în marea majoritate a lumii civilizate.
*

Da, pînă la un punct. Atîta timp cît este cinstită. Adică justă și proporțională.
Cînd însă bogatului îi iei fără număr, fără rușine, fără nici un alt motiv decît că "dă-l dracului, că-și permite, așa-i trebuie", cînd el nu plătește pentru că ar exista vreun motiv să plătească, ci numai pentru că este bogat și atît, atunci putem vorbi de idei comuniste.

QUOTE(meganus_bicorpus @ 14 Jan 2017, 09:58)
sa nu uitam de unul din directorii Nokia care a luat cea mai mare amenda de circulație deoarece s-a făcut raportarea la venitul lui declarat.
*

Și ți-ai găsit pe cine să dai de exemplu. Tocmai țările nordice, cele mai comuniste din lume. radmasa.gif
De fiecare dată cînd cineva vrea să justifice o idee comunistă, dă drept exemplu o țară nordică. Cu America n-ați compara vreunul, numai la bețivii ăia pe care i-a tîmpit frigul vă uitați. dry.gif
argon
Tarile nordice sunt cele mai libere tari din lume, din toate punctele de vedere.
VladSoare
Sigur că da. laugh.gif

Acum să revenim la mașini și taxe de înmatriculare. Meganus, cînd i-o veni sorocul Meganului tău, ce faci cu el? Îl dai la Rabla?
ady77
QUOTE(FiveThreeFive @ 13 Jan 2017, 15:03)
Constitutia Romaniei prevede, la art. 56 alin. 2, ca sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.
Aceasta inseamna ca sarcinile fiscale trebuie (printre altele) sa fie proportionale.
Banuiesc ca stii faptul ca, pentru acel "Ferrari de 5000cmc" (nu stiu daca exista un astfel de model, dar discutam principial) posesorul plateste anual un impozit de 7.358 lei.
Tu, ca posesor al unui Megane 1.6e, platesti un impozit de 67 lei (am presupus ca amandoi sunteti din Galati).

*


Aici mai intervine diferenta intre moft si necesitate.
Cu siguranta Ferrari-ul ala e doar un moft, si serios vorbind cand isi ia unul ferrari ultimul lucru la care se gandeste sunt taxele.



PS si mai vezi cat sunt taxele pe afara la masini de capacitate cilindrica mare.
argon
QUOTE
In Republica Ceha,Estonia,Franta, Lituania, Polonia, Slovacia si Slovenia, proprietarii de automobile nu trebuie sa plateasca nici un fel de taxa la stat pentru ca detin un autoturism.

In unele tari ale Uniunii Europene, autoturismele sunt taxate anual in functie de masa. Tarile care practica o asemenea taxa sunt Ungaria, Letonia,Finlanda, Olanda si Suedia.


Apropos de Ungaria, e verificata treaba, am intrebat un cetatean din Budapesta cat plateste impozit la 3000 cc cat avea , si cat costa la noi...si a zis ca nu prea conteaza capacitatea la ei.
sobolan
QUOTE(VladSoare @ 14 Jan 2017, 10:15)
Iar "industria" aia măreață după care suspinăm era o mizerie energofagă, ținută în viață artificial, ale cărei produse erau niște gunoaie ordinare în comparație cu ale altor țări.

*



vorbesti PROSTII !!! n-a afirmat nimeni ca comunismul era fantastic de bun,a avut multe parti negre dar p-alea albe nu mai le vede nimeni.....bine,fiecare are dreptul la opinie,democratie ce plm....

Si DA,nu mi se pare corect ca un autovehicul cu motor de saviem sa aiba impozit mai mic decat o dacie logan sau la fel pe considerentul ca este E6 dom-le.....fii serios.....vrei lux apoi il ai daca-ti permiti....asa imi iau si maine un x5 si nu glumesc dar ce muma ciorilor fac cu el cand imi cade ceva ? il tin de bibelou ?
In italia ai idee cat se plateste impozit la un jeep fata de un autoturism? ca eu am stat acolo cateva luni....si aia-s comunisti ?
Una,doua ce nu e ok e comunist.....terminati cu placa asta de kkt,s-a plictisit lumea....
MoneyTalks
Sobolanu >> Imi place ca mai sint oameni care gindesc. Restul au ramas cu sechele, saracii...
FiveThreeFive
QUOTE(sobolan @ 14 Jan 2017, 15:14)
vorbesti PROSTII !!! [...]
In italia ai idee cat se plateste impozit la un jeep fata de un autoturism? ca eu am stat acolo cateva luni....si aia-s comunisti ?

@sobolan
In post-ul meu anterior am incercat sa va explic faptul ca sistemul actual de impozite auto din Romania este injust fata de cei care au masini cu motoare mari. Constat cu regret ca nu am reusit sa va conving sa dati putin la o parte invidia si sa priviti situatia in mod obiectiv.

Am observat ca priviti cu admiratie situatia din Italia, intrucat o dati drept exemplu. In regula, sa revenim la comparatia teoretica de mai sus, Ferrari 5 litri vs. Renault Megane 1.6

In Italia (Milano) pe care spuneti ca o cunoasteti bine, posesorul unui Ferrari 550 (motor 5474 cmc, 485 CP, norma Euro 2) plateste anual 1.359 Euro.
Tot in Italia, pentru un Megane-ul Coupe 1999 (motor 1598 cmc, 107 CP, norma Euro 2) impozitul anual este de 220 Euro.
Rezulta ca pentru Ferrari se plateste de 6,17 ori mai mult decat pentru Renault.

In Romania (Galati), pentru acelasi Ferrari impozitul anual este de 8.253 lei - adica vreo 1.834 Euro, iar pentru Renault este de 67 lei - adica vreo 15 Euro. Deci de 122 ori mai mult pentru Ferrari fata de Renault.

Va las pe dumneavoastra sa comparati si sa interpretati.
axabrt
QUOTE(FiveThreeFive @ 14 Jan 2017, 15:28)
@sobolan


Va las pe dumneavoastra sa comparati si sa interpretati.
*



cu regula de trei simpla
1359 .... 220
1834 x unde x - impozit megane in romania.

Rezulta vreo 300 de euro, ceea ce mi se pare corect. astfel vor disparea rablele
Ma rog, vor disparea din posesia celor care nu isi permit sa le aibe.
Repet. Masina nu este un drept ! este pentru cine isi permite.

Prea multi cocalari stau la apartamente cu 2 camere vechi de 40 de ani si conduc fel de fel de "bijuterii" pe roti. idiotenia asta trebuie sa inceteze. din pacate non valoarea si generatia facebook unde se lauda cum merg cu bembeu din 00 toamna cu 200 la ora pe autostrada au facut sa imi fie jena de tinerii din ziua de azi. Ei nu au nici o perspectiva din pacate. Trebuie "ajutati" sa se indrepte....face și natura ce poate, dar în cazul asta ar avea nevoie de ajutor.

Sunt de acord ca cel care are o vila de 100.000 de euro sa aibe o masina de 30.000 de euro si respectivul va avea bani de taxe si impozite. repet nu am absolut nimic impotriva acestor oameni.
Eu la mașină din semnătura as baga un 400 euro impozit că are 10 ani... Sunt curios dacă guvernul are tupeu să facă asta.

Nici nu se simte. E ca o amenda pentru specimenele de cocalari și idioți care oricum conduc în așa fel încât ar trebui amendați cel puțin o data pe săptămână, dacă nu mai des. Eu as lucra si la treaba asta. As legaliza camerele auto și pe baza înregistrărilor sa se poată da amenzi.

Hai ca m am enervat. D aia sunt pline forumurile auto din romanika cu fel de fel de indivizi care se vaita că mașina consuma mult, sau s a stricat volanta, injectorul sau cutia de viteze (neapărat automata) happy.gif ...Ma bucur pt ei. La câți bani baga in reparații că sa se dea mari ce mai contează un impozit.
Bicicleta galbena
Ma tem ca ramanem o tara de frustrati si mancatori de unghii, de ne uitam cu dispret la cineva cu motor de 3000cmc.








axabrt
Greșit. Ma uit cu admirație la motorul de 3000 pe care l are stomatologul meu. Ăla își permite. Ma uit cu admirație la motorul de 2700 al unui vecin, inginer care lucrează off-shore in Norvegia.

Ma uit cu scârbă la motorul de 3000 înmatriculat pe bulgaria, al vecinului care învârte niste combinații obscure seara pe langa sala de jocuri sau casa de pariuri. Înțeles? Ăștia din urmă trebuie ELIMINATI.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.