Si a fost si "Cu bicicleta la mare", editia 2013, prima la care am participat si care a fost MEMORABILA.
Am plecat 350 de biciclisti, 2 Mitsubishi Outlander cu rol de cap si inchidere de coloana, 2 autocare, un camion, un VW Caddy cu rezerve de apa, un echipaj SMURD, o masina de politie si o masina de asistenta tehnica la ora 9 de la Lidl din Titan si au abandonat doar vreo 20 pe traseu, restul ajungand fara probleme la El Grande Comandante la Navodari, printre care si eu.
Au fost 2 zile obositoare, 307 km in total, dar care au trecut foarte usor alaturi de atatia oameni entuziasti si pusi pe glume.
Ca si dificultati, in prima zi s-a mers bine pana mult dupa Lehliu, probleme au aparut pe ultimii kilometri inainte de Drajna, unde batea vantul din lateral si nici asfaltul nu era de cea mai buna calitate. Dupa alimentarea de rigoare de la Drajna, am mers intins cu 25-30 km/h pana la Slobozia si apoi ceva mai incet la Amara, unde ne-am si cazat.
Duminica la ora 7 eram cu totii in picioare sa servim micul dejun, iar la 8:40 se dadea startul in cea de-a doua zi, pentru restul de 160 de km. S-a mers bine pana la Giurgeni, aici am si profitat de Outlanderul sponsorilor, pe care l-am avut in fata drept spargator de vant, prin urmare n-am avut probleme. Am oprit din nou pentru alimentat pe malul Dunarii inainte de Giurgeni, unde subsemnatul (galatean de origine), n-a rezistat pana n-a bagat bicla in malul de pe mal.
Am continuat apoi cu podul de la Giurgeni, pentru prima oara fara sa platesc taxa de pod
. De aici s-a cam stricat treaba, deja era ora pranzului, soarele dogorea si mai tare, basca vantul batea din lateral si chiar si din fata, cei cativa kilometri pana in Harsova s-au dovedit destul de obositori. De aici mi-am mai cumparat cateva banane, intrucat simteam ca voi avea nevoie de ele.
La OMV-ul din Harsova s-a facut din nou pauza, dupa care s-a continuat pe dealurile dobrogene. Spre rusinea mea, recunosc ca dealul de la Crucea, precum si alte doua dealuri am preferat sa le urc pe langa bicla, intrucat mi s-a parut mai eficient sa merg cu 6 km/h decat sa pedalez cu 8 si sa consum infinit mai multa energie, Rockriderul meu nefiind cea mai buna bicicleta pentru asa ceva.
Dupa dealuri evident au venit si niscaiva vai, la una din ele am prins si 53 km/h si poate as fi prins si ceva mai mult daca mai insistam.
Dupa popasul de la Dorobantu n-am mai stat sa plec cu plutonul (deja ma depasise odata plutonul cand urcam pe langa bicla si i-am prins la popas), asa ca am luat-o inainte. Asa de bine m-am nimerit intrucat de acolo incepea coborarea, prin urmare am tinut-o lejer peste 25 km/h, uneori si peste 40, incat la Mihail Kogalniceanu mi-au facut semn sa opresc sa ne regrupam, ocazie cu care am aflat ca sunt cu 3 km inaintea plutonului. Am profitat de ocazie sa ma intind putin pe iarba, pana a venit plutonul, dupa care Lucian Mandruta ne-a anuntat ca trebuie sa o mai asteptam si pe fetita de 8 ani ce pedalase fara probleme pana aici, alaturi de tatal ei. Sincerele mele felicitari!
Eh, eu stiindu-mi problema la dealuri, am hotarat sa o iau inainte, numai bine ca de aici incepeau iar 4 benzi si coborare, asadar am tinut-o din nou cu peste 25 km/h pana la Ovidiu, cca 12 km. Nu pot sa descriu cum m-am simtit cand, dupa un usor deal, am zarit la orizont blocurile din Constanta si hotelurile din Mamaia, daca ajunsesem pana acolo, era clar ca voi ajunge pana la capat. La Ovidiu ne-am oprit din nou pentru regrupare, dupa care am facut stanga si apoi dreapta la Lumina, si din nou ceva dealuri si drum judetean prost pana la Navodari. Aici vantul batea din nou dinspre dreapta, dinspre mal, consumandu-mi si ultimii stropi de energie, intrebandu-ma cat mai am pana voi vira catre plaja. S-a intamplat inainte de Hanul Piratilor, cand am dat de nisip i-am dat liber. El Grande Comandante ne astepta cu muzica buna si cu bere rece.
Multumesc Lucian Mandruta, multumesc organizatorilor, multumesc partipantilor, pot spune ca este o cursa pe care orice om sanatos fizic o poate face, important este sa vrea. Iar acest OM ne-a aratat tuturor ca putem. Multumesc inca odata si sa ne vedem cu bine la editia 2014.