Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Iesiri cu bicicleta
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148
vis-a-vis
Din ce-am observat la mine, daca incerc sa fac ca pe vremuri, sa pedalez la vale pe foaia mare si pinionul mic (cadenta mica) si sa urc urmatorul deal in forta fara sa schimb in jos, a doua zi (respectiv azi) am probleme. Intinderi foarte aproape de genunchi si dureri in el.
La fel l-am vazut ca pedaleaza si pe Lucman, foarte subturat si apoi se vaita de genunchi. biggrin.gif
Nustiu treburi de cadenta. Mi s-au rupt firele la kilometraj si nici n-am de gand sa le mai pun. Parca el era sefu', ma indemna sa stau cu ochii numai pe el, sa adun acolo kilometri pe afisaj. Prefer sa pedalez de placere...

Tocmai ce vorbeam ieri ca n-am mai racit de nustiu cand... azi am fost la munca si era cam rece ca oprisem centrala. Transpirat de la hainele de ploaie, cred ca m-a luat putin frigul, ca s-a lasat cu muci si 2 aspirine biggrin.gif
Liviu
QUOTE(steph @ 6 Apr 2010, 20:33)
M-am ales cu un Magellan Polaris full Deore cu frane avid bb7 jante wtb etc.
*



Sa-l stapanesti sanatos si la cat mai multi Km.

Acum despre frane .... esti sigur ca alea-s BB7? ca mie-mi par mai mult a fi BB5 (au reglaj doar pe placuta fixa, spre deosebire de bb7 care au reglaje pe ambele placute). Oricum, ambele sunt super frane smile.gif ...
Daca furca suporta (verifica pe situl producatorului), pune-i pe fata disc de 185 .. o sa fie o imbunatatire considerabila.

QUOTE(Andy_ACS @ 6 Apr 2010, 22:58)
Cam care e cadenta normala la drum lung, eu cred ca bag 50-60 pe minut, dar nu am fost atent la aspectul asta pana acum.
*


Eu pedalez cu 75-90, in functie de situatie. Mi-am luat un "Cateye strada cadence" ca sa imi educ picioarele la o cadenta fixa .. ajuta mult la conservarea energiei smile.gif
Andy_ACS
Si eu cred ca o cadenta potrivita si constanta duce la conservarea energiei ciclistului.
De curiozitate - cum stie ciclocomputerul ala ce cadenta ai tu la pedalat?
Eu stiu ca un ciclocomp obisnuit are un senzor montat pe roata, acest senzor trece prin dreptul unui receptor de pe furca si in felul asta se calculeaza numarul de rotatii ale rotii. Pus in legatura cu lungimea rotii si cu timpul (d=v*t) iti afiseaza viteza.
Dar cadenta ciclistului cum o calculeaza? mai are alt senzor?
Inca ceva - cand ne referim la cadenta de 50 ce inseamna mai exact - 50 de rotatii complete ale foilor (2 pedale per rotatie) sau 50 de pedale (25 rotatii complete)?

Bafta!
vis-a-vis
user posted image
VladG
QUOTE(corrado83 @ 6 Apr 2010, 23:14)
cat p'ece sa fie mai preistoric steph decat tine vlad
*



smile.gif
Da, pe atunci erau vremuri frumoase, era o comunitate mai mica, dar mai "legata".
De vreo 3-4 ani, de cand am dat Supernova, n-am mai scris nimic pe aria tehnica...
Si am avut cont si pe forumul "stravechi", nu stiu cati si-l mai amintesc, Liviu sigur, era si el membru foarte activ. Acum v-ati strica de ras cum arata, in format text, arborescent, fara emoticoane, poate doar cele din punctuatie. wub.gif

Fulgerica, propunerea de traseu in Penteleu era ptr o zi. Daca mergem 2, il lasam pe Doc sa ne faca un traseu interesant, in care sa includa si lacul.

Daca sunteti maniaci cu datele statistice, va recomand un Garmin 705 Bundle. Priviti cam ce iese dupa o tura ( viteza, altitudine, cadenta, ritm cardiac, zone de intensitate, etc, etc
Si poti sa-i dai si Replay smile.gif

http://connect.garmin.com/player/28279869
vis-a-vis
Apropo', un film pt VladG 04.gif
Andy_ACS
Din ce vad in poza pusa de vis-a-vis se pare ca e senzor separat pe bratul pedalei cu receptor pe cadru, ceea ce ma face sa cred ca pentru cadenta se numara rotatii complete (de cate ori trece senzorul prin dreptul receptorului).
In cazul asta o cadenta de 90 mi se pare foarte mare, cel putin pentru mine care sunt neantrenat, nu cred ca as rezista prea mult.

Bafta!
VladG
Telepatie, vis-a-vis smile.gif
Datele le am si eu, dar habar n-am prin ce aplicatie le-a pus peste film, caci nu cred ca asa a iesit din camera. Oricum e interesant.
Andy_ACS
De cate ori vad filme cu ciclisti pe net ma enervez pentru ca altii au locuri bune unde sa se plimbe - curat, asfalt bun, liber, fara masini, fara caini, au piste speciale, etc.
Ma duc la culcare, o sa visez ca ma plimb cu bicicleta si ca am cadenta mare biggrin.gif

Bafta!
VladG
A mentine o anume cadenta relativ constanta cred ca e posibil doar pe drum relativ plat. In rest o mai adaptezi la drum, pe coborari in viteza mai iei o pauza de odihna, etc, insa e important sa nu mergi "subturat" , fortezi genunchi, angrenaje (pistoane, arbore cotit, smile.gif )
vis-a-vis
radmasa.gif
steph
@Andy Bicicleta a fost 1850 RON. Alte artenative mai erau modelele 2008 si 2100 sau Kona Fire deluxe.

Ca accesorii o pereche de colanti, un tricou mai lejer, casca (asta mai mult pentru mersul pe sosea pentru coclau nu cred sa am nevoie. oricum am luat casca de cursiera), un rucsac plat, un far plat ca sa il pun pe cursiera si sa il mut pe mtb pe cel mare, power link, manusi care sa se asorteze si cam atat cred.

@Liviu Franele sunt bb5. Asa stiam si eu dar la magazin mi-au zis ca sunt bb7 asa ca am luat-o de buna. Pacat, au o bila neagra si o sa ii intreb de sanatate.
Stefan
Tura Piatra Craiului 3, 4, 5 aprilie 2010
Pastele pe 2 roti. Ce idee creata o mai fi si asta?
Cu incredere deplina in calitatile lui meduzzu de a intocmi un traseu bun de biciclit, am zis de ce nu...
Toate bune si frumoase, vointa am avut, timp de pregatire pentru tura asta, nu prea. Am fost de departe cel mai slab echipat din toata trupa de UNSPREZECE, dar mie mi-a placut fiecare clipa. Chiar daca mi-a fost frig, chiar daca m-a plouat, nins, luat vantul, s.a.m.d.
„Pantaloni scurti pe zapada... asta ne-a facut pe toti!”
Sambata, am inceput aventura din Predeal, unde am lasat masinile si am pornit spre Zarnesti, pe sosea. Pe la Paraul Rece a inceput ploaia. Si ce ne-a mai plouat. Ne adapostim sub prelata unei terase, unii reusesc sa-si uite rucsacul acolo (?!). Oprim pentru un ceai caldut cu cativa kilometri inainte de Rasnov. Mai un sendvis, mai un fruct, mai un stors de ciorap si continuam. Mergem ordonat pe sosea, mai ales ca in grupul de 11 se aflau si trei baieti mai putin experimentati in astfel de intreprinderi pe la munte, dar care nu au fost cu nimic mai prejos fata de ceilalti.
Parasim DN 73A spre Tohanul Nou, unde facem dreapta spre Tohanul Vechi si apoi Zarnesti. In centrul Zarnestiului intru intr-un magazin de haine pentru a cauta pantaloni lungi. Nu au asa ceva. Cei care nu aveau la ei sosete de schimb profita acum de ocazie. Cu toate pelerinele si parazapezile, suntem uzi, asa ca planul de a ajunge in Dambovicioara inca din prima zi pare departe de a se concretiza. Gasim cazare in Zarnesti si sarbatorim Pastele printr-un binemeritat somn.

[attachmentid=1627610028]

Duminica dimineata toata lumea pare bine dispusa. Si au si motive: masa e bogata, soarele e pe cer, lanturile sunt unse, Dambovicioara ne asteapta. Traseul este Prapastiile Zarnestilor - La Table - Valea Seaca a Pietrelor - Cheile Brusturetului – Dambovicioara. Imi ia ceva timp sa ma incalzesc dupa ce iesim de pe asfalt, apoi incep sa apreciez urcarea lina pe forestier.

[attachmentid=1627610029] [attachmentid=1627610030] [attachmentid=1627610031] [attachmentid=1627610032]

Nu pentru mult timp, pentru ca reusesc sa ma pierd. Raman in urma sa fac poze, crezand ca recuperez repede diferenta, dar ajung la o bifurcatie unde bineinteles ca nu era urma de ciclist. Telefonul nu are semnal. Nu facusem o documentare minima asupra traseului stiind ca sunt oameni ce cunosc bine traseul in grup, asa ca la indrumarea unor localnici (cred), ce erau in trecere, o iau in sus pe drumul ce parea principal. Indicatorul spunea Pestera. Evident era gresit. Aud insa strigate de jos si imi dau seama de asta. Continuam urcarea, dar, la un moment dat, grupului i se mai adauga un al doisprezecelea membru – zapada.

[attachmentid=1627610033] [attachmentid=1627610034] [attachmentid=1627610035] [attachmentid=1627610036] [attachmentid=1627610037] [attachmentid=1627610038] [attachmentid=1627610039] [attachmentid=1627610040] [attachmentid=1627610041] [attachmentid=1627610042] [attachmentid=1627610043] [attachmentid=1627610044]

Partea a doua - cand va mai posta cineva, pentru ca nu pot atasa atatea poze intr-un singur post.
corrado83
bravo stefan, foarte tare tura. cu de toate.
te asteptam cu restull povestii ca a debutat foarte bine, promitator pentru aventura. care ati fost la plimbare?
Stefan
Marian, Marius, Iuliana, Andrei, Dragos, Daniel, Viorel, Gabi, Mihai, Daniel - numai oameni de calitate.

Drumul se termina, asa ca o luam pe o potecuta cu bicicleta impinsa sau la spinare.

[attachmentid=1627610080] [attachmentid=1627610081] [attachmentid=1627610082] [attachmentid=1627610083] [attachmentid=1627610084] [attachmentid=1627610085] [attachmentid=1627610086]

Ajungem La Table unde mancam si ne bronzam, admirand privelistea.

[attachmentid=1627610087] [attachmentid=1627610088] [attachmentid=1627610089] [attachmentid=1627610090] [attachmentid=1627610091]

Urmeaza o coborare prin zapada ce in unele locuri atingea si 15 cm, apoi o parte mai periculoasa, cu bolovani si petice de gheata. Viteza printre gratarele din Valea Seaca a Pietrelor si Cheile Brusturetului si suntem la Dambovicioara. Eu vizitez pestera, fiindca nu o mai facusem.

[attachmentid=1627610092] [attachmentid=1627610093] [attachmentid=1627610094]

Urcarea trece prin satul Ciocanu, apoi Sirnea. Trecem prin curti ca sa ocolim noroaiele. Ba urcam, ba coboram. O urcare cu o inclinare mai accentuata scoate la iveala competitivitatea dintre unii membri ai grupului.
La ultima coborare ajungem inapoi la intersectia unde ma ratacisem cu 7 ore inainte. Era a doua oara cand coboram pe aici intr-o zi. Din pacate avem si un accidentat, tocmai spre sfarsit de etapa. Scapa „doar” cu o buza sparta, o taietura la mana si cateva julituri.

[attachmentid=1627610095] [attachmentid=1627610096] [attachmentid=1627610097]

Ziua de luni depindea foarte mult de vreme. Vedem ca e soare afara, asa ca se hotaraste ca traseu spre Predeal drumul prin Cheile Rasnovului.

[attachmentid=1627610098]

Pentru a incheia cele trei zile asa cum se cuvine, mai facem niste urcari zdravene si niste push-bike si ajungem incetisor la Trei Brazi. Acum suntem home-free. Chiar daca incepe iar ploaia.
In Predeal, dupa ce ne strangem in masini, ne sperie traficul, asa ca ne adapostim la Mihai Raducan pentru povestiri cu ursi, maratoane si planuri de viitor.

Toate pozele:

http://picasaweb.google.com/stefan.uricari...PiatraCraiului#
Axe
Stefan, super tura felicitari, sunt multe fete cunoscute pe-acolo smile.gif
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Apr 2010, 22:58)
Poti sa detaliezi putin? Adica daca pedalezi mai rar si fortezi mai tare pui presiune pe genunchi? Ar fi indicat sa pedalezi mai des intr-o viteza inferioara cu scopul de a forta mai putin?
Cam care e cadenta normala la drum lung, eu cred ca bag 50-60 pe minut, dar nu am fost atent la aspectul asta pana acum.

Felicitari pt Magellan, arata foarte bine. Cat a costat? Ce accesorii ti-ai luat, doar echipament?

Bafta!
*




QUOTE(Andy_ACS @ 6 Apr 2010, 23:25)
Si eu cred ca o cadenta potrivita si constanta duce la conservarea energiei ciclistului.
De curiozitate - cum stie ciclocomputerul ala ce cadenta ai tu la pedalat?
Eu stiu ca un ciclocomp obisnuit are un senzor montat pe roata, acest senzor trece prin dreptul unui receptor de pe furca si in felul asta se calculeaza numarul de rotatii ale rotii. Pus in legatura cu lungimea rotii si cu timpul (d=v*t) iti afiseaza viteza.
Dar cadenta ciclistului cum o calculeaza? mai are alt senzor?
Inca ceva - cand ne referim la cadenta de 50 ce inseamna mai exact - 50 de rotatii complete ale foilor (2 pedale per rotatie) sau 50 de pedale (25 rotatii complete)?

Bafta!
*



Cadenta recomandata este undeva 90-92, functie de asta trebuie ales raportul optim pt terenul pe care rulezi.
vis-a-vis
Stefane, bravo ma aplauze.gif
zodrac
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Apr 2010, 23:31)
In cazul asta o cadenta de 90 mi se pare foarte mare, cel putin pentru mine care sunt neantrenat, nu cred ca as rezista prea mult.
*



Citisem undeva un articol despre niste cercetatori, parca rusi care ajunsesera la conlcuzia ca 92 e cadenta optima (probabil pentru sosea biggrin.gif ).

Si eu am acelasi tip de cilcocomputer ca al lui Liviu, senzorul de cadenta e pe pedala.

Momentan pe plat de obicei in jur de 80 ma simt cel mai bine, de pe la 95 in sus simt ca zbor din sa, dar perseverz sa tin o cadenta ridicata.

La tura de la Campina-Breaza cind eram pe bicicleta aveam o cadenta de 76 daca scadea sub 60 de obicei coboram de pe bicileta.
VladG
Tare tura, Stefan! La inaltime inca nu e de mers, e prea devreme.
Bine ca nu te-ai ratacit la ramificatia spre Cheile Pisicii. Sa fi vazut atunci distractie biggrin.gif
vis-a-vis
zodrac, tu care fusesi? smile.gif
bony
pentru orice eventualitate happy.gif ...ms pt sfat, pana acum nu am facut diferenta intre pante de 10% sau 15%, m-am ambitionat doar sa le urc(cu foaia mica si pinion mare tongue.gif ), felicitari pt tura! smile.gif
Meduzzu
QUOTE(Stefan @ 6 Apr 2010, 23:40)
Nu pentru mult timp, pentru ca reusesc sa ma pierd.... Nu facusem o documentare minima asupra traseului stiind ca sunt oameni ce cunosc bine traseul in grup
*


Asa mai Stefane... am facut prezentarea traseului pentru vrabii... n-ai fi aruncat si tu un ochi pe descrierile alea si pe hartile mazgalite de mine. Va mai face prezentare cucu data viitoare... si sa vedeti ce pushbike de o ora jumate va bag atunci.
vis-a-vis
Si pozili, undi ie pozili? nedumerire.gif
Stefan
QUOTE(Meduzzu @ 7 Apr 2010, 12:40)
Asa mai Stefane... am facut prezentarea traseului pentru vrabii... n-ai fi aruncat si tu un ochi pe descrierile alea si pe hartile mazgalite de mine. Va mai face prezentare cucu data viitoare... si sa vedeti ce pushbike de o ora jumate va bag atunci.
*



tongue.gif Una e cand te uiti de sus si alta e cand te trezesti in fata bifurcatiei. Cand or face astia norc si pe forestiere o sa fie mai usor. biggrin.gif
Prezentari mai vrem.
zodrac
QUOTE(vis-a-vis @ 7 Apr 2010, 09:43)
zodrac, tu care fusesi? smile.gif
*



Unul din aia care v-a parasit mai devreme cu accidentatul, cu Analog-ul.
vis-a-vis
Aha, acu' stiu biggrin.gif

___________

Gata, am gasit modalitate de transport...



[attachmentid=1627610188]

[attachmentid=1627610210]
Axe
Esti sigur ca nu te leaga politia cu alea neomologate ?!
Stefan
Trebuie sa-l si prinda.








Mai ales daca e pe coborare. biggrin.gif
scyla
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Apr 2010, 23:37)
De cate ori vad filme cu ciclisti pe net ma enervez pentru ca altii au locuri bune unde sa se plimbe - curat, asfalt bun, liber, fara masini, fara caini, au piste speciale, etc.
Ma duc la culcare, o sa visez ca ma plimb cu bicicleta si ca am cadenta mare biggrin.gif

Bafta!
*


Credeam ca numai eu ma enervez din cauza asta! Mi-e si frica sa umblu pe strazi cu bicicleta: soferi nebuni, masini parcate peste tot, pietoni nauci pe putinele piste de bicla si multe alte asemenea. A, si injuraturi.
vis-a-vis
QUOTE(Axe @ 7 Apr 2010, 15:42)
Esti sigur ca nu te leaga politia cu alea neomologate ?!
*

Ramane de vazut... nedumerire.gif


QUOTE(Stefan @ 7 Apr 2010, 16:12)
Trebuie sa-l si prinda.
Mai ales daca e pe coborare. biggrin.gif
*


up.gif
Partieeee!!! radmasa.gif
steph
Vineri dimineata un Giurgiu pe la ora 9. Cineva doritor?
Axe
...daca imi dai un motiv plauzibil pt invoire ?! blink.gif radmasa.gif
Manuel
Azi a iesit si ursul din barlog http://sportstracker.nokia.com/nts/workout...x.do?id=2295481 04.gif ocazie cu care a probat si pantalonii. smile.gif Fundul tot doare dar parca e mai bine decat fara.


vis-a-vis
Poze cu pantalonii va rog! biggrin.gif
Manuel
nono.gif
LuluMOB
Cand bem o bere la Movila lui Burcel?
Manuel
Acolo putem bea cel mult o agheasma, da' ne putem aduce la pachet. smile.gif In vreo luna sper sa ma incumet la distante de peste 60 km, deocamdata am fundul in pioneze dupa nici 20.
zodrac
Trebuia sa faci si tu ceva mai interesant gen link tura.
PS In varful dealului, inainte de Puscasi mi s-a restartat telefonul asa ca ultima parte nu am mai inregistrat-o
Manuel
E o idee buna, mai ales ca n-am fost niciodata la Poiana Caprioarei. Merci!
steph
Tura de maine se anuleaza din motive de work. In schimb azi am scos magellanu pe coclau vreo 50km. Acum trebuie spalat.
vis-a-vis
El sau apropitaru? radmasa.gif
steph
Eu m-am spalat deja biggrin.gif
Axe
Sincer si mie mi-ar placea sa ma dau fara grija pe orice teren, ploaie, noroi, flescaraie dar ma doare sufletul cand ma gandesc cat rau face apa sau noroiul la angrenaj, lant, pinioane, cabluri, schimbatoare. Aveti grija si oricum nu le spalati la spalatorie cu presiune !
steph
O sa o spal acasa cu presiune moderata. Sper sa nu o stric din primele zile.
Liviu
QUOTE(Axe @ 8 Apr 2010, 19:47)
Sincer si mie mi-ar placea sa ma dau fara grija pe orice teren, ploaie, noroi, flescaraie dar ma doare sufletul cand ma gandesc cat rau face apa sau noroiul la angrenaj, lant, pinioane, cabluri, schimbatoare.
*


E doar "un fier" .. ce se strica se inlocuieste ...
Sau, ca sa parafrazez o reclama: Senzatiile datului cu bicla pe coclauri - priceless ... pentru toate celelalte exista mastercard tongue.gif.
babanu
de maine se deschide sezonul de dat pe coclauri si la Constanta.Sper ca am rezolvat si problema cu penele dese asa ca ..timp frumos sa fie.
Meduzzu
Au inceput inscrierile la Prima Evadare http://primaevadare.ro/inscrieri-2/
Stefan
Marius? Pun eu linkul? biggrin.gif

QUOTE(vis-a-vis @ 7 Apr 2010, 12:43)
Si pozili, undi ie pozili? nedumerire.gif
*


VladG
Ia vedeti aici ceva serios: http://www.mountainriders.ro/ironbikeoradea/ibo2010_ro.html
Stefan
Te inscrii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.