Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Gaba, pentru delcoul nou ti-am zis sa vii pentru a elimina ca si cauza jocul delcoului, dupa care poti sa-ti pui delcoul tau. Eventual sa-l repari. La "platina electronica " cu AT 011 m-am gandit sa fac un "videoclip scurt" sa fie mai reprezentativ, dar asta dupa ce voi face cochila de injectare, iar "piesa" va arata ca cea finala.
Re edit: Rozeta de la vacumatic poti sa o dai spre maxim, astfel se modifica un pic avansul general (se mareste), si se micsoreaza unghiul dwell. Distanta fata de ax nu influenteaza semnificativ nimic, e bine sa fie cat mai mica pentru siguranta (dar nu mai mica de cca 0,3 mm sa nu atinga axul)
La urmatoarele o sa montez senzorul direct in suport mai decalat de axul delcoului, sa nu mai trebuiasca modificat nimic.
calinutz
Vreau sa modific un capac delco cu 4 senzori SM235in locul contactelor pt. fise, respectiv cu 4 bobine si 4 aprinderi. Pe pipa vine fixat un magnet care activeaza succesiv cei 4 senzori. Platina inca nu as vrea sa o modific.
Cam la ce temperaturi poate sa ajunga un delcou? In catalog zice ca temperaturile de functionare ale senzorului sint intre 0-70C. unsure.gif
Incalzirea ar trebui sa vina numai de la motor pt. ca nu o sa mai am scantee la contactele fiselor in capacul delco.
Giurisici Fabian
cumpara TLE 4905 lucreaza intre -40 si150 de grade celsius
dyogenes
Calinutz, vezi ca eu am patit-o. Probabil nu ai citit posturile mai vechi. Eu am folosit initial BS570 si am avut probleme din cauza temperaturii delcoului. Se incalzeste destul de tare. Cel mai bine e sa folosesti senzori straini gen TLE4905. Sunt ieftini si rezista fara probleme atat sub 0 cat si peste 80 de grade.
bygy007
nu vad diferenta intre platina clasica si cea pe care o ai tu
constructiv este la fel in momentul uzurii va face gaura in textolitul ala si va fi mai greu de pilit si opropos curentul de pe bobina tot prin platina trece ai vre-un fir de la chestia aia rosie la masa?? eu nu vad
Gaba
Pai intre platina si cama este putina distanta.... se vede mai bine in prima poza ... in a doua nu se vede datorita pozitiei aparatului in momentul fotografierii ... de fapt a doua poza este doar ca sa isi fac o parere lumea despre forma si marimea prototipului... poate ofera cite o sugestie constructiva wink.gif
da este un fir care merge la masa la releul de incarcare . smile.gif
diaconuliviu
Adica senzorul ala functioneaza cam ca "senzorul Tyndal"? Un spot luminos si un fotoelement cu axe la 90 grade?
gotronic
Stimati colegi de forum. Nu exista nimic in contact cu axul delcoului, singura frecare este intre platina fixa si cea mobila de unde se ia minusul. Exista doar un fir de iesire ca si la platina normala prin care trece un curent de cativa miliamperi. Comanda este in curent (pentru specialisti), adica un curent de o anumita valoare pentru "zero logic" si alt curent pentru "unu logic". Intre "platina electronica" si axul delcoului exista o distanta de la 0.3 pana la cca 1,5 mm unde senzorul lucreaza, dar este bine sa fie pusa pe minim pentru siguranta. Nu este nimic de genul la 90 grade. In poze nu se vede dar mai este un conductor negru(minusul), langa cel rosu. Poate gaba sa pozeze eventual si separat?. Aprinderea este AT 011 (cu patru fire), in aceeasi cutie rosie, dar marcata AT011. Poate o sa fac un videoclip (cand am putin timp liber), dupa cum am spus mai inainte ca sa fiu mai explicit. Sa nu credeti iar ca este o ecscrocherie(unii dintre voi). 10561582.gif icon_mrgreen.gif gun3.gif gun3.gif gun3.gif

Re edit. Scuze dar nu am vazut ultimele poze a lui gaba de unde se vede clar atat firul negru(minusul) cat si distanta fata de axul delcoului a "platinii electronice".
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 25 Jul 2006, 08:40)
[...] singura frecare este intre platina fixa si cea mobila de unde se ia minusul. [...]
Nu este nimic de genul la 90 grade. In poze nu se vede dar mai este un conductor negru(minusul),  langa cel rosu. [...]

Adica preiei masa prin platina? Prin "acel dispozitiv imperfect care cind conduce, cind nu?"... Adica scapi, de una dai de alta. Sincer, masa senzorului se ia din MONTAJ, fara legatura cu delcoul (scria ceacu parca sau Fabian mai inainte multe pagini asta).

Deci nu e Tyndal, atunci posibil "reluctor" - bobina cu miez din magnet si intrefier mic, ca un cap de cass. biggrin.gif
ceacu
QUOTE(diaconuliviu @ 25 Jul 2006, 09:16)
Adica preiei masa prin platina? Prin "acel dispozitiv imperfect care cind conduce, cind nu?"... Adica scapi, de una dai de alta. Sincer, masa senzorului se ia din MONTAJ, fara legatura cu delcoul (scria ceacu parca sau Fabian mai inainte multe pagini asta).

Deci nu e Tyndal, atunci posibil "reluctor" - bobina cu miez din magnet si intrefier mic, ca un cap de cass. biggrin.gif
*



Subscriu si eu:

masa senzorului (intregului montaj) NU trebuie sa aibe nici o legatura cu masa delcoului!

cu atat mai putin prin contactele alunecatoare (avans vacuumatic) si vibrante (vibratii motor)!

Nu mi se pare OK renuntarea (pe motivul economiei-castigului) la un amarat de fir.

Off topic:

Incepand de ieri sunt (ne)fericitul posesor al unei Dacii din 98, asa ca reintru in joc (toata lumea rade si ma intreaba de ce mi-am luat iar Dacie)! De nebun! Pentru experimentare.
wo_name
O idee,
ce ar fii daca am combina platiniile optice cu cele magnetice?

Cum am schitat, sa fie realizat un disc cu fante pe care se prinde un magnet,
magnetul sa fie inaintea fantei corespunzatoare cilindrului 1(unu). Astfel
am putea sa renuntam si la repartitorul format de lulea si capacul delcoului.

Senzorul magnetic ar "amorsa" un bistabil si ar reseta un numarator,
senzorul optic ar incrementa numaratorul si ar "da" semnal pentru scanteie.

Numaratorul ar face selectia care bujie sa primeasca scanteia.

In acest caz ar fii nevoie de 4(patru) bobine de inductie.


!!! Tentativa asta de schema trebuie corectata !!!
(m-au cam lasat cunostintele de CID de cand cu "butoanele" astea.)
[attachmentid=31759]
[attachmentid=31760]
mihai1677
In varianta propusa de tine, magnetul face resetarea numaratorului, de aici rezulta ca in cazul cel mai fericit la pornire motorul trebuie sa faca mai putin de 180 grade RAC sau in cazul nefericit 2 revolutii. Sa te vad iarna.
yknot
cine poate realiza asa ceva? - aprindere electonica programabila-
wo_name
la injectie se intampla la fel.
wo_name
la injectie se intampla la fel.
nu ai cum sa renunti la distribuirea mecanica a scanteii in alt fel.
nu vei stii de la prima cheie la care bujie sa dai scanteie.
diaconuliviu
Subscriu, daca ascultati pornirea unei "injectii" se aude un "hic-hic-hic-vrrrruuummmm", deci cam 3 compresii in gol.
wo_name
fata de injectie(cel putin unele variante) nu va da scanteie aiurea si pt. pistoanele care sunt la PMI.
mihai1677
Dragi mei
in primul rand la inj 4 cilindrii , aprinderea se face scanteie pe doi cilindrii o data tocmai pt a se ajunge la maxim de intarziere de 1 rot adica maxim 3 compresii. si anume 1cu 4 si 2 cu 3 parca.
mihai1677
Am venit din concediu cu forte noi si cu compilatorul pt program, sper ca maxim la sfarsitul sapt sa avem rezultate. (aprinderea cu intarziere programabila)
Gaba
Hmmm... am tendinta sa combat ce spuneti.... ce conteaza ca ia masa din platina fixa? dupa cum am spus senzorul are o precizie fenomenala... la mine cred ca este putin sub 1 mm distanta...
bun... acuma sa argumentez... arcul care tine apasata platina este la fel de tare ca si cel de la platina clasica (defapt cred ca este vorba de o platina clasica imbracata daca nu ma insel ) ... deci daca unele masini functioneaza bine cu platina clasica care ia masa tot de pe acelasi contact.. intr-un an nici nu vrem sa stim de cite ori se ating cele doua contacte... vorbim de ceva de ordinul miliardelor ... fara sa calculam ca nu este tensiune mare dupa cum zicea si gotronic... si cinstit spus ... platina oxidata "de cauze naturale" nu am vazut inca... mi se pare ca nu este chiar asa de compromitator sa pastrezi masa de acolo...
gotronic
Nu este pe departe o platina imbracata, am refolosit arcul si platina (pastila) de la o platina normala. Dimineata am vrut sa postez ceva raspunsuri legate de aprindere, dar dupa ce am scris o pagina intreaga mi sa bulit calculatorul de nu a vrut sa mai porneasca nicicum. Am fost pe la Redactronic, si mi-am comandat un sistem nou. O sa mai revin, acum sunt necajit ca trebuie sa fac o investitie "neplanificata". post-336-1110552439.gif
gotronic
Apropo de aprindere fara distribuitor. Facusem o aprindere fara distribuitor, pe 4 bobine normale, cu 2(4)buc. AT 011 si un senzor cu 4 magneti, cu doua iesiri(scanteie pierduta). Totul bine pana am ajuns la "fata locului" adica la motor. Am stat cu"echipa" vreo cateva zile si efectiv nu am gasit loc unde sa le punem in compartimentul motorului. (intr-un mod mai civilizat nu oricum) nedumerire.gif Am renuntat la idee momentan, dar voi reveni curand.
bygy007
ok scuze din pozitia care era pozata nu se vedea al 4-lea fir acum se schimba toate datele problemei prin platina trebuie sa cirule un curent de 100-150 mA pentru autocuratare dar sint curios la acel model de platina cind se va mari uzura unde cama atinge partea de textolit va face un sector de cerc si va sta mai mit inchisa nu stiu daca ai inteles desenul
gotronic
Se pare ca nu ai inteles nimic. Distanta de 0,3mm pana la 1mm, este intre varful camei (axului) delcou si "platina electronica", nu distanta intre platini care sunt in contact tot timpul, practic in interior este un senzor hall special cu magnet in spatele sau. Cama nu atinge corpul platinei, ci se invarteste paralel cu aceasta. Partea de pastila a platinei este la fel (aceeasi) din motive....de asta am avut. Pe viitor o sa pun contacte de relee (duc tratative cu producatorii). Acum e mai clar?.

Uzura platinii este accea data numai de miscarea avansului vacumatic. Miscare de translatie, doar atat (uzura foarte mica si nesemnificativa).
dyogenes
Gotronic, stiu ca mitralierele aluia de mai inainte imi sunt dedicate, dar le accept cu cea mai mare placere, si faptul ca tu insuti ai evoluat la AT011 indica ceva, nu ti se pare? Sau ai imbunatatit AT01 doar pentru ca te plictisisesi de el?

De altfel, sunt in concediu intr-un sat din TM, chiar la frontiera, fara supermarket-uri, fara service-uri, etc. Si totusi, stii ce se gaseste la magazinul de piese auto? Sa-ti spun eu: AT01. Sa ma loveasca guta, nu alta. Dar pe aici versiunea e ca de aceea continua sa impuste platini pentru ca nu a fost montata la electrician autorizat. radmasa.gif

I-am zis patronului sa iti ceara AT011 data viitoare, si o sa aiba surpriza ca nu se mai impusca platina, nici daca monteaza aprinderea la cotetul gainii, darmite la electrician autorizat.

Dragii mei, eu, contestatarul inrait al lui Gotronic, BinLaden-ul sau, am fost pe la el si am vazut AT011 si senzorul ala care citeste cama. Sunt absolut OK, sunt o solutie fiabila. Masa se preia din cat am vazut eu si prin axul platinii, nu doar prin contact. Este putin probabil ca ambele contacte sa pice simultan. Si, pana la urma, chiar daca, prin absurd, pica ambele, ce se intampla? Se pierde 1 scanteie? Sa zicem ca fenomenul se produce cu o frecventa de 1 la 10 000. Pai aia e nimic. Ganditi-va la platina clasica, poate rata 10% din scantie la 3000 rpm !!!!
Pentru acel senzor si AT011, omul merita toata stima (cum n-o merita pentru AT01), ofera cel mai bun sistem de aprindere electronica comercial din Romania.

Singurele solutii superioare acestui sistem, dar care din motive de cost nu pot fi introduse in productie de serie, sunt CDI-urile (multispark sau nu) si aprinderile gestionate de microprocesor (microcontroller).
gotronic
Re edit. Iata si un desen?!

dyogenes, tu ai vazut primele variante cu suportul senzorului din tabla de alama. Varianta mai noua este din sticlotextolit, lipit cu picatura(Ca model functional). Varianta finala va fi din Poliamida injectata cu fibra de sticla.
dyogenes
Sa inteleg ca ai pierdut intr-adevar contactul de "backup" prin axul platinii? Ca daca e asa, s-ar putea intr-adevar sa ai contact imperfect uneori datorita miscarii vacuumaticului. Poti insa sa mai pui un fir,care sa se lege la unul din suruburile de masa ale platoului. Rezolvi astfel elegant problema.
gotronic
Asa am si facut la unele incercari, cand unii senzori nu mergeau bine, dar am renuntat cand am pus efectiv ciocanul pe delcou, si stupoare cu platina normala la o lovitura de ciocan dadea scanteie, pe cand cu senzorul nu. Ramane totusi de vazut pe un lot mai mare si pe un "sortiment" mai mare de masini. Acum ma chinuiesc cu poza de mai sus sa o fac mai lizibila, pana fac videoclipul.
mihai1677
Senzorul asta il poti vinde si separat? ma intereseaza pt aprinderea cu pic, prefer sa-l cumpar decat sa ma apuc de construit din lipsa de timp.
gotronic
O sa fie si asa.
jackk
QUOTE(gotronic @ 21 Jul 2006, 09:02)
Da asa este, am vrut sa intervin si eu mai inainte dar am fost putin ocupat. La senzorul Hal cu orice fel de magnet, practic nu acel histerezis deranjeaza, ba este f. bun, ci distanta (raza) mare care pentru acea deplasare liniara a platinii de cca 1mm, reduce drastic avansul vacumatic. Daca ii maresti avansul static compensezi ceva dar nu se mai respecta curba avansului centrifugal si daca pentru turatii mici cum este relanti-ul motorul merge bine, la turatii mai mari si sarcina incepe sa-ti bata avansul. Raza nu este numai a bucsei ci cea de la centrul axului pana la suprafata senzorului.(care este mult mai mare). La platina clasica trebuie luat in considerare raza de la centrul axului pana la cercul descris de pintenul platinii cand aceasta este inchisa. De aici rezulta ca raza activa este mult mai mica, iar avansul vacumatic la aceeasi deplasare de cca 1mm este mult mai mare decat cel calculat teoretic. up.gif




*


gotronic , scuze ca reiau asa tarziu .
ce-i asa mare scofala sa recalculezi avansul vacumatic pentru o raza mai mare?
La platina normala, pintenul face o cursa de 2 mm pt un avans vacumatic
maxim de 15 grade (la o raza de 8 mm a axului delcoului).

Pt. un senzor magnetic aflat la o raza de 26 mm cursa ar trebui sa fie de 6 mm tot pt un unghi de 15 grade maxim ca sa pastram acelasi avans.

Tot ce avem de modificat este parghia dintre capsula vacumatica si platina (senzor).
Parghia respectiva are doua brate cu un unghi de vreo 140 grade intre ele , dupa cum am masurat pe o poza. Bratele sunt in raport de 2:1 primul fiind mai lung.
Aici trebuie lucrat la proportie. Am sa masor exact lungimile si unghiul si atunci calculele sunt usor de facut.

nu-mi prea ajunge timpul (ajung acasa pe la 9 seara in fiecare zi rupt de oboseala)

bygy007
cred ca aprinderea ete facuta la misto adica ete aceeasi schema dar ai legat emitorul la masa pacat ca nu gasesc schema aia facuta de tine prima.Cred ca nu este nici un senzor acolo vad ca acea placuta atinge de cama
http://www.turck.ro/689.htm
Gaba
Hehehehe ... atac la persoana wink.gif
Bygy ... ala e senzor hall care are nevoie de magnet ... de fapt se si vede o bucsa neagra pe axul central... iar apoi... delcoul nu este de dacie... este sistemul "clasic" de la masinile straine... senzorul cu 2 fire...
gotronic
jack, eu ma gandesc la serie unde nu toata lumea vrea sa improvizeze sau sa-si mai faca modificari la delcou. Adica nu vreau sa-i pun la lucru dupa aia.!!!???. In rest nu-i nici o scofala, vorba ta.
bygy007, dupa desenele(pozele)postate nu cred ca te referi la mine???.Sau daca da, sa stii ca eu nu sunt un mistocar. Mai sunt si altii care au vazut si au comentat despre AT011....si ei sunt mistocari????. Sunt mai multi din TARA care au primit AT011 si nu mai apar pe forum (nici nu dau vreun semn de viata la telefon), asta-i lumea.
Vad ca nu esti convins ca "platina electronica" nu atinge axul delcoului. Probabil nu te vei convinge pana nu pui mana pe ea. Asa-i.??? mai ai putina rabdare si poate ajunge si la tine una.
cd_i
Intr-adevar solutia aleasa de gotronic pentru montarea senzorului hall mi se pare foarte practica. De fapt pentru un produs comercial asta este un avantaj major. O cumperi si o montezi pe masina fara nici o modificare la delcou. Avantaj major zic eu in cazul unui defect si esti nevoit sa treci pe clasic.


Pe cand o varianta comerciala??? Cred ca nu sunt singurul care prefera sa cumpere senzorul "gata facut" decat sa modifice delcouri si sa faca piese la strung.
cd_i
QUOTE(mihai1677 @ 25 Jul 2006, 12:16)
Am venit din concediu cu forte noi si cu compilatorul pt program, sper ca maxim la sfarsitul sapt sa avem rezultate. (aprinderea cu intarziere programabila)
*




Si eu sunt interesat de o aprindere electronica "mai smechera". Ce vrei sa spui prin intarziere programabila?
calinp
Iti blochezi arcurile din delcou de la avansul centrifugal si programezi in microcontroler ce curba de avans vrei
Siconi
adica timpii cand se face descarcarea scanteii in capul pistonului. Poti schimba secventa de timp dintre scantei? Pompa de vacuum mai are rost daca se va face reglajul din microcontroller? Nu e nevoie de modificari in delcou, ceva sensori hall sau foto...? Intreb ca sunt interesat.

P.S.: mai am un delcou complet si pot face experiente pe el.
marianrec
post-336-1110552475.gif Imi cer scuze forumistilor pt offtopic, dar ma simt "din TARA care au primit AT011 si nu mai apar pe forum". In primul ran vreau sa-i multumesc d-lui gotronic pt aprinderea pe care mi-a trimis-o gratis (pt probe banuiesc) , dar momentan nu am un motor pe care sa o montez (cel vechi l-am spart).
cd_i
Suna foarte tentant, dar de unde stii ce curbe de avans sa implementezi? Si daca tot elimini avansul centrifugal de ce nu si cel vacuumatic?

Curbele de avans date in mondiru sunt destul de sumare, aveti idee daca se pot gasi pe undeva curbele masurate in mai multe puncte?
Giurisici Fabian
mai gotronic pai daca dai la toti pe gretis tu cui le mai vinzi? biggrin.gif
dyogenes
bygy007, io cred ca tu ai gresit calendaru, ti se pare a fi 1 aprilie, da' nu-i!
Sau vrei sa zici ca tre sa-l mai vizitez odata pe Gotronic, cand oi fi treaz! Pai io stiu ce am vazut, si stiu si cum arata o platina fata de un senzor. Ca schema o fi aceeasi, doar cu emitoru la masa, nu stiu da o sa aflu, ca de aia mi-o dat tata dalta si ciocanu! Insa oricum nu conteaza!, atat timp cat aprinderea e performanta (scanteea era absolut OK, nu se incalzeste, are curent mic in platina/senzor) Asa ca, te astept si pe tine la o bere, si nu doar de 1 aprilie!
mikip
Senzorul arata bine, se pare ca s-a rezolvat problema celor cu Dacii.Din pacate pentru Kadett, problema ramane pentru ca platina arata diferit un pic.Am un reluctor de Skoda, este functional, problema daca este compatibil cu Opelul(adaptabil) ca dimensiuni.
gotronic
Se poate face ptr. orice masina senzorul. Trebuie sa am dimensiunile platinei si se poate face manual carcasa ptr. diferite modele de platina. Imi trebuie doar o platina sau o poza din lateral cu posibilitatea masurarii dimensiunilor. Nu-i "mare scofala". smile.gif 124.gif

Re: Azi a fost gaba pe la mine si mi-a rezolvat calculatorul de la pctul de lucru cu o placa video, i-am mai prelungit chinurile cu nu stiu cat. Cu ocazia asta a mai "tras niste poze" pe un delcou nou din import. Care se pare este mai slab ca unul de Sacele. mad.gif oricum el va sti mai bine sa explice.
bygy007
stiu ca cel de-al doilea deco este cu senzor hal dar as vrea sa stiu in ce catalog gasesc acel senzor cum se numeste sau ce scrie pe el si am si eu o intrebare de ce a ramas arcul la platina puteai gasi alta solutie sau cele doua pastile de la platina la vbratii nu se desfac? daca le lipeai adio avans vacumatic
in pdf-urile anterioare alea sint niste senzori care ar putea sa faca lucrul asta
Gaba
Ok ... Am schimbat azi delcoul... cu unul nou(primit de la Gotronic )... mai ciudat ca constructie ...din cite am inteles nu e facut pe la noi... oricum o sa facem putine experimente... sa vedem ce iasa wink.gif ...
Prima impresie... e ciudat ca delcoul asta constructiv nu are reglaj la vacumatic (acea cama zimtata ca la delcoul clasic de dacie..) oricum o sa il mai bazai citeva zile sa gasesc pozitia optima...
in timpul mersului ... se comporta motorul putin diferit fata de inainte... accelereaza mai greu pana la 2500 rot/min dar e mult mai sprinten peste 2500 rot/min... ce e interesant... motorul are putere doar pana la 4000 rot/min fata de 4400 cu delcoul original ... insa pe general se comporta bine (mai am de reglat la motor si sa vedem ce racheta scot din daciuta mea wink.gif ) ... ce mi se pare interesant e ca pentru fiecare tip de delcou testat motorul suna diferit atunci cind merge linistit ... turat... in sarcina

Alaturat am sa postez niste poze cu "platina" lui Gotronic si cu delcoul nou... in care se vede si faptul ca este distanta intre cama si platina...
Ps. pozele sunt redimensionate si recomprimate ( site-ul nu ma lasa sa postez pozele originale , banuiesc ca din cauza ca sunt prea mari)... daca doriti pozele originale dati-mi un pm cu o adresa de mail si vi le trimit cind am timp smile.gif
bygy007
deci cum am zis as dori si eu date de catalog ca nu stiu daca voi ajunge curind prin mures am fost acum 2 luni la soavata si nu stiu cind voi mai fi pe la voi prin zona
ps in seara asta nu-mi merge netul asa ca voi vedea zilele urmatoare
mikip
Gotronic, sant convins ca nu e mare scofala de facut un senzor, daca ai tot ce trebuie, aici intelegand experienta si nu in ultimul rand senzorul propriu zis.Daca esti dispus sa faci evident contracost, cu anticipatie, as fi interesat, evident pentru incercari.
Am mai scris ca sambata am luat un AT01 in locul celui presupus defect.L-am cedat si instalat unui coleg cu Dacia, cu ocazia asta am mai castigat 2 clienti care nu stiau de AT01.Jobul meu de bugetar(meteorologie) e un mediu cu multi proprietari de Dacii, sau alte masini ieftine.
Eventual pentru comunicatii directe pot sa-ti las un ID de messenger.
gotronic
o.k., mikip.
diaconuliviu
QUOTE(Gaba @ 26 Jul 2006, 23:27)
[...]
Prima impresie... e ciudat ca delcoul asta constructiv nu are reglaj la vacumatic (acea cama zimtata ca la delcoul clasic de dacie..) oricum o sa il mai bazai citeva zile sa gasesc pozitia optima...
in timpul mersului ... se comporta motorul putin diferit fata de inainte... accelereaza mai greu pana la 2500 rot/min dar e mult mai sprinten peste 2500 rot/min... ce e interesant... motorul are putere doar pana la 4000 rot/min fata de 4400 cu delcoul original ... insa pe general se comporta bine (mai am de reglat la motor si sa vedem ce racheta scot din daciuta mea wink.gif ) ... ce mi se pare interesant e ca pentru fiecare tip de delcou testat motorul suna diferit atunci cind merge linistit ... turat... in sarcina
[...]


Functie de cum e reglat delcoul va merge si motorul. Reglajul de vacuum ori e "presetat" si FIX, ori are reglaj interior, care se face pe banc.
La avansul centrifugal sint doua contragreutati si doua arcuri; functie de tipul de motor acele arcuri sint tensionate diferit atit de la un TIP de motor la altul (810-99,102-00,102-13,14, 106.xx) dar si de la delco la delco (vezi in carte, vei gasi "2000 rpm = 18-24 grade RAC" adica un delco poate fi setat ca la 2000 sa dea 18, altul 20, altul 22), considerindu-se valoarea ca fiind buna. Ori, vei vedea ca la avansuri spre limita superioara cu benzina buna si reglajele optime, motorul va fi mai sprinten.

Ia incearca sa citesti pe undeva pe platou sau pe delco, scrie ceva gen "3230"? Spune cifra aia si modelul tau de motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.