QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:29)
Mai, am dat senzorul jos, am incercat cu Malvina, am incercat pe clasic, idem...nu are senzorul nici un amestec..mai am o ipoteza, sa fie jetul de la cioc prea gros? ca l-am schimbat anul trecut cu unul de SRL...
Pare de la amestec (prezumam ca nu e de la aprindere
daca ai incercat mai multe combinatii si tot la fel se manifesta).
La rece se manifesta mai puternic decat la cald?
Daca da e de la amestec (sarac).
Incearca sa decuplezi vacuumaticul si sa astupi furtunul sa nu traga aer fals.
Apoi maresti avansul initial cu vre-o 10grade (masurate ochiometric
, 5grade distribuitor), si faci un scurt test (nu intra in sarcina mare si nu tura ca o sa bata avansul, dar poti sesiza daca se repeta fenomenul in progresiune si la sarcini mici), refaci la loc avansul initial, si analizezi concluziile (motorul ar trebui sa fie cald in timpul testului).
Daca face la fel e de la amestec , daca nu e (si) de la aprindere (avansul vacuumatic).
Aprinderea (pe care am prezumat-o OK) o testezi in sarcina (si peste 3k RPM), daca trage bine atunci sunt sanse foarte mari sa fie OK.
Daca vacuumaticul e prea MIC cu amestec SARAC sau prea MARE cu amestec BOGAT, face absolut la fel (se poticneste in progresiune, in plus la cazul de amestec bogat dupa poticnire motorul trage foarte puternic [zvacneste] un moment).
Poti face (eventual, dar nu cred sa fie cazul) un test si cu supapa de sens (vacuum bord CN de ex.), montata in sensul de scurgere al aerului (de la capsula spre carburator), dar trebuie sa te asiguri atunci ca nu e infundata gaurica de la capsula (altfel o sa fie avans mare mult prea mult timp la accelerare).
Daca se dovedeste a fi de la amestec, sau e progresiunea prost reglata, sau circuitul principal din carburator intra tarziu in actiune.
Ca sa intre mai devreme (circuitul principal) sunt 2 solutii:
- fie se mareste nivelul benzinei in CNC.
- fie se pune alt tub emulsor (am uitat codul celui de la 1300, F??, dar poti modifica unul din acesta in sensul ca-i astupi [cu fludor de exemplu] gaurile mari de la ultimul nivel, nu modifica unul de 1400, F2 ?, ca o sa fie prea bogat amestecul). Poti incerca sa astupi initial 1, 2, 3 sau toate cele 4 gauri (daca esti maniac).
Si DA, poate sa fie si de la jetul pompei de acceleratie, am explicat foarte pe larg pe alt topic cum ar trebui sa fie orientat jetul dar...
Incercam (cu greutate) sa revenim pe topic...
LE.
Am citit acum si eu postul original
si descopar ca la rece nu face asa, deci e amestec prea bogat sau avans (vacuumatic) prea mare sau care "cade" prea lent, deci se IGNORA recomandarea cu supapa.
Poate si ciocul sa introduca prea repede benzina (daca la rece accelereaza bine, normal la rece trebuia sa aibe ezitari).
Poti totusi incerca testul explicat mai sus (cu decuplarea vacuumaticului).
La senzorul Gotronic in combinatie cu arcuri de vacuumatic slabe (cum recomand[am] eu
) sau necomprimate initial putin de rozeta dintata
poate aparea o problema datorita faptului ca (senzorul) nu mai este in contact (periodic) cu cama axului delcoului,
daca facea contact axul in miscarea sa impingea (platina) in sensul micsorarii avansului (la scaderea depresiunii)
si ajuta miscarea (creand in schimb alte probleme),
in cazul senzorului insa arcul slab nu e cababil (pana la un punct) sa invinga rezistenta frecarii (statice) dintre arcul senzorului si suportul de plastic
pe care se sprijina si la un moment dat cedeaza brusc (frecarea devine dinamica ajutata de vibratiile motorului)
si ansamblul senzorului se misca brusc in sensul scaderii avansului (eliberand tot atunci si energia elastica stocata in arcul de la senzor care se opunea);
deci la senzor nu ar trebui folosite arcuri de vacuumatic slabe sau trebuie lubrefiat (uns) suportul de plastic pe care se reazema arcul.
Ca sa dau un raspuns in avans in timp (cat mai am avantajul cu editatul)
nu cred ca merge o bobina de Tico(zaur)
pe Dacie (doar in montaj CDI eventual),
in montaj cu acumulare inductiva nu merge ca-i trebuie rezistor de balast sau montajul electronic
(si chiar si atunci nu e bine deoarece la Tico motorul are 3 cilindri deci bobina da 3/4 din frecventa scanteilor fata de Dacie asta la turatii egale,
la dacie nu ar avea timpul necesar acumularii energiei plus ca s-ar incalzi de 4/3 ori mai mult).
Incercati sa puneti bobine de motoare cu cel putin 4 cilindri (pe bobina).