Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
argon
Offtopicul se sactioneaza pe viitor cu warn, va rog sa continuati discutia despre SGM pe topicul propriu.
Siconi
Pai si unde vezi tu ca se vorbeste despre SGM aici? Sau deja ai "editat" tu in intimitatea omului?!

Am inteles, sefu'!

Sa ne traiesti!
argon
Nu am editat nimic, am sters! Editez rar, si cand editez in mod sigur o sa apara edited by in partea de jos.
diaconuliviu
Montat bobina TICO (declarata defecta de proprietar, cica arunca scintei la masa prin izolatie) pe CDI Clarke.
Merge fara probleme, fara sa se incalzeasca (asta pe 16 km cit am drumul pina la serviciu) si fara scintei parazite. Nu paraziteaza aparatul radio sau Cd-playerul.
Concluzie rapida, in urma unui drum cu ea. Restul pe parcurs.
gotronic
Ce tensiune ai pe CDI?
diaconuliviu
300V, aceeasi dintotdeauna, redresata bialternanta, cu punte. Si NU, n-o modific nici la 350 nici la 480!!! radmasa.gif
gotronic
04.gif Stai sa vezi "replica" imediat.! ras hohote.gif
LE:
Ce condensator folosesti? (valoarea)
diaconuliviu
1uF dupa redresor si 1 uF la "atac".
Nu, nu-i schimb nici pe astia, altul din Clarke as incerca sa-l modific.
Siconi
Bine faci. Las-o asa daca e testata si merge bine. Nu e indicat sa mergi cu bobina de inductie la limita superioara a ei, din cate stiu eu.
ZTV
in primul rand salut colegi, am niste nelamuriri, posed a dacia de 3 luni, inca nu sunt bine pus la punct dpdv a mecanicii, deci:
1 - cu ce ma ajuta aprinderea electronica, de ce creste performanta, fata de clasica ?
2 - de unde aflu eu ca ce aprindere am? Am o Dacie din 1998
3 - montarea si reglarea aprinderi electronice cum se face? La un mecanic sau pot sa bag nasul si eu

multumesc raspunsurile, spre ca nu v-am plictisit, dar vreau sa fiu si eu lamurit :smile.gif)

PS: domnu gotronic, ai PM
biggrin.gif
argon
Ce simplu era daca citeai topicul asta...nu mai intrebai aceleasi lucruri..
somnozaur
A incercat cineva sa vada cum merge aprinderea CDI cu GPL? Am o banuiala ca ar trebui sa zbarnaie pt ca scapi toate imperfectiunile,gunoaiele,defectele si nesincronizarile din carburator. Sunt ffff cruios.
gotronic
@tzuku Cam multe "de povestit" ptr. un neinitiat sa "priceapa ceva". Daca nu ai habar nici macar ce fel de aprindere ai, apeleaza in primul rand la un cunoscator, care sa-ti prezinte totul "live", dupa care incearca sa vezi teoretic cum functioneaza. Poti avea si pe injectie masina, daca e din '98 (depinde, sau poate gresesc).
@somnozaur Te inseli. Si la gaz sunt unele probleme comune la motor, mai putin carburatorul. Iar instalatiile pe gaz, sunt mai complicate decat un carburator, asa ca sa nu te astepti la "minuni", de la un motor pe gaz, si nici de la o aprindere electronica indiferent de care este.

LE:
In general pe gaz, masina "zbarnaie" un pic mai putin decat pe benzina!
ZTV
atat stiu si eu ca am carburator, smile.gif)...am desfacut deja si am curatat, idea ca la aprindere nu stiu multe lucruri, a reglat odata un mecanic, avansul si atat, am citit despre gotronic, si ma intereseaza si pe mine, cateodata merge motorul ca un diesel, iarna porneste la prima cheie cu socul tras, nu am probleme de pornire, doar vreau sa mearga mai bine motorul, acuma cateodata merge parca ari fi un diesel imbatranit, mai revine, am citit ca cu montarea aprinderii motorul devine mai silentios, si merge mai bine, pt asta vreau sa montez aprindere
somnozaur
Ok. asta e parerea ta. Dar vreau sa stiu daca are cineva configuratia aceasta: CDI+GPL + eventual senzorul lui Gotronic. Oricum gazul natural are o capacitate calorica mai mica decat benzina deci mersul pe gaz este apropiat(cel mult) de cel pe benzina. Dar ma gandesc ca masina ar reactiona mai "spirt" la acceleratii.
brigada_diverse
si daca nu e reglata bine....o sa reactioneze cu un rateu radmasa.gif am incercat asta pe un gpl...cica...demaraj....apas....buf...ponc...buf...
yon
salut! sunt nou pe aici!
interesant forum! am si eu o nelamurire aprinderile alea cu senzor se gasesc la magazin pe undeva sau decat facute de mesteri de cartier?

5 Feb 2008, 15:46:
as cam renunta la clasica platina
este cam depasita
si trebiue si inlocuita des.
djasu82
Si care ar fi replica gotronic ? Fiecare cu durerea lui.
Adrian_Boy
yon , daca citesi mai in spate aflii ce si cum biggrin.gif
Siconi
YOANE, aprinderea aia cu senzor este fabricata de o firma specializata, care se numeste GOTRONIC, iar posesorul acestui nickname de aici nu este nimeni altul decat patronul firmei, Dl. Gelu, fara a-i face reclama catusi de putin.

Iar ceilalti care construiesc aprinderi electronice cu sau fara ridicator de tensiune nu sunt "mesteri de cartier", sunt oameni cu studii, unele chiar in domeniu, deci nu e cazul sa te indoiesti ca cineva inventeaza o porcarie ca tu sa suferi si da dai banii.

Cu alte cuvinte, poti incerca oricare din produsele testate deja de noi si prezentate aici pe topic.

Cui nu isi poate procura sau construi un CDI, ii recomand cu caldura aprinderea electronica Gotronic AT011 cu sensor cu tot. Ma repet, nu fac reclama.

Apropo, Gotronic, masina mea merge bine cu solutia data de tine, iar senzorul isi face treaba din plin.
Dimineata, cu motorul rece, trag socul la jumatate (pozitie ce ar corespunde practic pentru motor semi-incalzit) si dau la cheie. Ce sa vezi?! Motorul porneste din prima, merge stabil si e la .... 550rpm. Dupa ce se incalzeste apa pe la 60grC imping socul la zero si motorul e deja la 850rpm, fara rateuri, fara icneli sau dat in nas. Combinatia mea cea mai buna testata pana in prezent: AT011+senzor si un motor refacut complet (set Borgo, vibrochen nou, cuzineti set complet schimbat, pompa ulei debit marit, ambreiaj pe 180mm cu totului tot nou si alte maruntisuri).

Timp investit:
montare AT011+senzor: cca.15-20 min.
operatie motor 1.3L standard: cca. 5 zile (dupa-amieze).

Rezultat: masina alearga mai bine decat atunci cand iesise pe portile fabricii UAP. Sunt foarte multumit. Daca mai pun su dublucorp, o sa se simta si mai mult. Aprinderea respectiva face mult la un motor si asa cam prost conceput din start.
argon
Am urmatoarea situatie, la cald, relatiul sta frumos si stabil la 900 rpm, dar cand accelerez brusc are o mica ezitare, un lag, apas pedala, si dupa o clipa accelereaza si motorul, in timpul asta apare o mica trepidatie, in rest, trage bine, merge cursiv, daca o tin la 1500 de exemplu si turez, nu apare fenomenul, de asemenea la rece, nu apare deloc fenomenul, chiar de la ralanti, am dat jos Gotronicul, face le fel, deci nu are a face, aprinderea e buna.

Staticul e pus pe 0(+2), axul delcoului nu are nici un fel de joc, membrana de sprit e buna, ciocul arunca drept, neintrerupt, fara ezitare-am dat gatul de lebada jos, si am privit in interior in timp ce turam, jetul e bun, si la momentul potrivit, ceea ce ma duce cu gandul ca problema e de la aprindere....

Problema nu e foarte deranjanta, dar totusi...niste idei?



EDIT: pentru cei care ati condus Dacii pe injectie, face exact la fel, stiti lagul acela daca apesi brusc pedala de la ralanti..
gotronic
Vezi capsula vacumatica e buna? Nu trage aer fals.? Fisele ce valori au? Sa nu-ti sara vreo scantaie de la un cilindru la altul in capacul delcou. (la turatii joase cand vacumaticul face o de-fazare intre pipa si capac delcou).!
autom
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 17:11)
am dat jos Gotronicul, face le fel, deci nu are a face, aprinderea e buna. 



Cat de circumspect poti sa fi mai Argon........ blush.gif blush.gif blush.gif
(era offtopic asta!!!)

Oare ai parghia de la pompa de sprit cu uzura?
argon
Nu sunt circumspect, doar am zis sa se stie ca nu aia e cauza, parghia e buna, vacumaticul functioneaza, nu trage aer fals, daca astup gaurica si trag, isi pastreaza pozitia, de asemenea platoul ala mobil al vacumaticului face cursa completa, la tras cu gura blush.gif O sa masor fisele, in capacul delcoului am observat niste verde pe contacte, dar nu mult..

Inca ceva, daca maresc avansul static, nu mai face, dar nu e o solutie sa merg cu el marit, ca tacane...de asta as exclude carburatorul...
autom
Clar e avansul vacumatic!!!! Incerca sa il dai mai mare pe sectorul dintat! S-a intamplat ceva cu el. Ai neetansietati la carburator sau la servofrana? Acest avans intra in functiune la sarcini mici ale motorului.
argon
Sa-l dau mai mare in sensul sa intaresc arcul, sa mearga mai greu? Nu vad sensul, eu as zice sa-l inmoi...Nu am stiu niciodata cum trebuie sa fie, asa la tras cu gura..ce forta e necesara pentru a misca platoul..

Nu am neetanseitati.


Cand scot vacumaticul in timpul mersului la ralanti, turatia scade, cand astup gaurica cu el bransat, turatia creste...daca ajuta la ceva informatia..
omegabear
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 17:11)
Am urmatoarea situatie, la cald, relatiul sta frumos si stabil la 900 rpm, dar cand accelerez brusc are o mica ezitare, un lag, apas pedala, si dupa o clipa accelereaza si motorul, in timpul asta apare o mica trepidatie, in rest, trage bine, merge cursiv, daca o tin la 1500 de exemplu si turez, nu apare fenomenul, de asemenea la rece, nu apare deloc fenomenul, chiar de la ralanti, am dat jos Gotronicul, face le fel, deci nu are a face, aprinderea e buna. 

Staticul e pus pe 0(+2), axul delcoului nu are nici un fel de joc, membrana de sprit e buna, ciocul arunca drept, neintrerupt, fara ezitare-am dat gatul de lebada jos, si am privit in interior in timp ce turam, jetul e bun, si la momentul potrivit, ceea ce ma duce cu gandul ca problema e de la aprindere....

Problema nu e foarte deranjanta, dar totusi...niste idei?
EDIT: pentru cei  care ati condus Dacii pe injectie, face exact la fel, stiti lagul acela daca apesi brusc pedala de la ralanti..
*




Identic si la mine si la un prieten. Fenomenul a aparut dupa ce ne-am schimbat platinile cu senzorul Gotronic + aprinderea corespunzatoare. In schimb pe GPL nu are pauza aceia, reactioneaza instant la acceleratie. Banuiesc ca este ceva la/in carburator.
argon
Mai, am dat senzorul jos, am incercat cu Malvina, am incercat pe clasic, idem...nu are senzorul nici un amestec..mai am o ipoteza, sa fie jetul de la cioc prea gros? ca l-am schimbat anul trecut cu unul de SRL...
omegabear
...n-am spus ca este senzorul (sint foarte multumit de el) Am spus ca banuiesc ceva la carburator, deoarece face asa numai pe benzina. Pe GPL este perfect! Ori GPL-ul tocmai carburatorul nu-l mai foloseste.
gotronic
Daca nu e din carburator, vezi atat pe senzor cat si pe platina, sa nu atinga lamela de arc a platinii (senzorului) carcasa delcoului, sau sa faca scurt la masa sau tresa de masa, cand se deplaseaza platina mobila (senzor) datorita avansului vacumatic.! (Zic si eu)
freeman30
Salut
Aceiasi problema o am si eu ,merge perfect la relanti si rece dar cald are o mica ezitare.Numai ca eu am aprinderea cea simpla fara senzor montata dupa cum se vede in poza pe un ford fiesta mk1 de 957cc.Poate fi o incompatibilitate cu sistemul meu de aprindere? Am montat aprinderea conform instructiunilor (deoarece am mai avut odata una identica pe o dacia nova si mi-a placut modul de pornire la rece pe GPL ,iarna chiar si pe gpl pornea la prima cheie).
autom
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:05)
Sa-l dau mai mare in sensul sa intaresc arcul, sa mearga mai greu?  Nu vad sensul, eu as zice sa-l inmoi...Nu am stiu niciodata cum trebuie sa fie, asa la tras cu gura..ce forta e necesara pentru a misca platoul..

Nu am neetanseitati.
Cand scot vacumaticul in timpul mersului la ralanti, turatia scade, cand astup gaurica cu el bransat, turatia creste...daca ajuta la ceva informatia..
*



Scuza-ma Argon!!!!! Am gresit!! Da, sa slabesti arcul. Eu am schimbat capsula vacumatica cu una de la decoul de 1100 tocmai ca avea arcul mai slab. Incerca sa cumperi supapa de sens de la bordurile de cn . Vezi ca s-a mai discutata aici!
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:29)
sa fie jetul de la cioc prea gros? 


Este posibil sa fie debitul de benzina prea mare. Daca si supapa cu bila din carburator da un volum mai mare de combustibil, cu ciocul care nu pulverizeaza benzina cum trebuie, nu e raspunsul pe care il astepti al accelerare!!
marist
cool.gif Niciodată nu-i târziu pentru un LA MULȚI ANI!. Au fost mai mult decât utile explicațiile celor de mai sus. Ma-ți convins să-mi montez o AT011 și o recomand tuturor celor care m-ai simt ceva pentru bătrâna dacie.
gotronic
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:05)
Cand scot vacumaticul in timpul mersului la ralanti, turatia scade, cand astup gaurica cu el bransat, turatia creste...daca ajuta la ceva informatia..
*



@argon Mai vezi daca cu senzor ai cursa completa a vacumaticului. Sa nu se opreasca papucul care pleaca cu firul spre iesire in suportul de plastic ce tine lamela de arc presata. Rive mi-a semnalat ca la delcoul lui ar fi asa ceva. Solutia: incearca sa "roluiesti" mai bine lamela pe senzor, astfel castigi in lungime. Am luat masuri pe viitor si il roluiesc mai strans, astfel cu senzorul montat, ramane cca 1.2 mm intre papuc si suportul izolator.( Revin cu o poza )

QUOTE(freeman30 @ 5 Feb 2008, 21:12)
Salut
Aceiasi problema o am si eu ,merge perfect la relanti si rece dar cald are o mica ezitare.Numai ca eu am aprinderea cea simpla fara senzor montata dupa cum se vede in poza pe un ford fiesta mk1 de 957cc.Poate fi o incompatibilitate cu sistemul meu de aprindere? Am montat aprinderea conform instructiunilor (deoarece am mai avut odata una identica pe o dacia nova si mi-a placut modul de pornire la rece pe GPL ,iarna chiar si pe gpl pornea la prima cheie).
*



@freeman30 Nu este nici o incompatibilitate cu sistemul de aprindere, numai vezi daca nu cumva pe +bobina de inductie sa nu fie o tensiune mai mica decat cea de pe acumulator. In general masinile straine mai au o rezistenta aditionala undeva prin bord. Astfel aprinderea nu se alimenteaza la 12 (14Vcc), si in anumite conditii poate chiar nu mai merge. Am patit-o cu unul cu o Skoda 120 care a venit cu o falca-n cer si una-n pamant, ca el a montat aprinderea in service si dupa cca 5 min ii trepideaza motorul. Cand am vazut, i-am zis ca nu a fost bine montata. (de fapt nu eu ca baietii) A sarit cu protectia consumatorului, cu amenintari....L-am luat la telefon si i-am zis sa faca ce vrea, eu ii demonstrasem cu o zi inainte ca aprinderea mergea pe stand si 10 ore. A reusit sa aiba rabdare sa-i pun papuci la cablu, si sai leg aprinderea pe +12V nu pe 6V unde era cand masura.! Nu a mai venit. smile.gif
ceacu
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:29)
Mai, am dat senzorul jos, am incercat cu Malvina, am incercat pe clasic, idem...nu are senzorul nici un amestec..mai am o ipoteza, sa fie jetul de la cioc prea gros?  ca l-am schimbat anul trecut cu unul de SRL...
*



post-336-1110552475.gif

Pare de la amestec (prezumam ca nu e de la aprindere smile.gif daca ai incercat mai multe combinatii si tot la fel se manifesta).

La rece se manifesta mai puternic decat la cald?

Daca da e de la amestec (sarac).

Incearca sa decuplezi vacuumaticul si sa astupi furtunul sa nu traga aer fals.
Apoi maresti avansul initial cu vre-o 10grade (masurate ochiometric cu ochiul.gif , 5grade distribuitor), si faci un scurt test (nu intra in sarcina mare si nu tura ca o sa bata avansul, dar poti sesiza daca se repeta fenomenul in progresiune si la sarcini mici), refaci la loc avansul initial, si analizezi concluziile (motorul ar trebui sa fie cald in timpul testului).

Daca face la fel e de la amestec , daca nu e (si) de la aprindere (avansul vacuumatic).

Aprinderea (pe care am prezumat-o OK) o testezi in sarcina (si peste 3k RPM), daca trage bine atunci sunt sanse foarte mari sa fie OK.

Daca vacuumaticul e prea MIC cu amestec SARAC sau prea MARE cu amestec BOGAT, face absolut la fel (se poticneste in progresiune, in plus la cazul de amestec bogat dupa poticnire motorul trage foarte puternic [zvacneste] un moment).

Poti face (eventual, dar nu cred sa fie cazul) un test si cu supapa de sens (vacuum bord CN de ex.), montata in sensul de scurgere al aerului (de la capsula spre carburator), dar trebuie sa te asiguri atunci ca nu e infundata gaurica de la capsula (altfel o sa fie avans mare mult prea mult timp la accelerare).

Daca se dovedeste a fi de la amestec, sau e progresiunea prost reglata, sau circuitul principal din carburator intra tarziu in actiune.

Ca sa intre mai devreme (circuitul principal) sunt 2 solutii:
- fie se mareste nivelul benzinei in CNC.
- fie se pune alt tub emulsor (am uitat codul celui de la 1300, F??, dar poti modifica unul din acesta in sensul ca-i astupi [cu fludor de exemplu] gaurile mari de la ultimul nivel, nu modifica unul de 1400, F2 ?, ca o sa fie prea bogat amestecul). Poti incerca sa astupi initial 1, 2, 3 sau toate cele 4 gauri (daca esti maniac). biggrin.gif

Si DA, poate sa fie si de la jetul pompei de acceleratie, am explicat foarte pe larg pe alt topic cum ar trebui sa fie orientat jetul dar...

Incercam (cu greutate) sa revenim pe topic... tongue.gif

LE.

Am citit acum si eu postul original wacko.gif si descopar ca la rece nu face asa, deci e amestec prea bogat sau avans (vacuumatic) prea mare sau care "cade" prea lent, deci se IGNORA recomandarea cu supapa.

Poate si ciocul sa introduca prea repede benzina (daca la rece accelereaza bine, normal la rece trebuia sa aibe ezitari).

Poti totusi incerca testul explicat mai sus (cu decuplarea vacuumaticului).

La senzorul Gotronic in combinatie cu arcuri de vacuumatic slabe (cum recomand[am] eu smile.gif ) sau necomprimate initial putin de rozeta dintata
poate aparea o problema datorita faptului ca (senzorul) nu mai este in contact (periodic) cu cama axului delcoului,
daca facea contact axul in miscarea sa impingea (platina) in sensul micsorarii avansului (la scaderea depresiunii)
si ajuta miscarea (creand in schimb alte probleme),
in cazul senzorului insa arcul slab nu e cababil (pana la un punct) sa invinga rezistenta frecarii (statice) dintre arcul senzorului si suportul de plastic
pe care se sprijina si la un moment dat cedeaza brusc (frecarea devine dinamica ajutata de vibratiile motorului)
si ansamblul senzorului se misca brusc in sensul scaderii avansului (eliberand tot atunci si energia elastica stocata in arcul de la senzor care se opunea);
deci la senzor nu ar trebui folosite arcuri de vacuumatic slabe sau trebuie lubrefiat (uns) suportul de plastic pe care se reazema arcul.

Ca sa dau un raspuns in avans in timp (cat mai am avantajul cu editatul) smile.gif
nu cred ca merge o bobina de Tico(zaur) biggrin.gif pe Dacie (doar in montaj CDI eventual),
in montaj cu acumulare inductiva nu merge ca-i trebuie rezistor de balast sau montajul electronic
(si chiar si atunci nu e bine deoarece la Tico motorul are 3 cilindri deci bobina da 3/4 din frecventa scanteilor fata de Dacie asta la turatii egale,
la dacie nu ar avea timpul necesar acumularii energiei plus ca s-ar incalzi de 4/3 ori mai mult).
Incercati sa puneti bobine de motoare cu cel putin 4 cilindri (pe bobina).
bygy007
QUOTE(tzuku @ 5 Feb 2008, 10:59)
in primul rand salut colegi, am niste nelamuriri, posed a dacia de 3 luni, inca nu sunt bine pus la punct dpdv a mecanicii, deci:
1 - cu ce ma ajuta aprinderea electronica, de ce creste performanta, fata de clasica ?
2 - de unde aflu eu ca ce aprindere am? Am o Dacie din 1998
3 - montarea si reglarea aprinderi electronice cum se face? La un mecanic sau pot sa bag nasul si eu

multumesc raspunsurile, spre ca nu v-am plictisit, dar vreau sa fiu si eu lamurit :smile.gif)

PS: domnu gotronic, ai PM
biggrin.gif
*


poate te ajuta sa vezi cum functioneaza aprinderea clasica [attachmentid=1627432019]

<span class='edit'>5 Feb 2008, 23:56:</span>
QUOTE(somnozaur @ 5 Feb 2008, 11:42)
A incercat cineva sa vada cum merge aprinderea CDI cu GPL? Am o banuiala ca ar trebui sa zbarnaie pt ca scapi toate imperfectiunile,gunoaiele,defectele si nesincronizarile din carburator. Sunt ffff cruios.
*


pe GPL conteaza foarte mult aprinderea sa functioneze foarte bine , chiar mai bine ca pe benzina , fara jocuri de la delcou , eu am patit mari probleme din cauza aprinderii cind am montat gpl-ul pe benzina nu se cunosteau dar pe gaz mi-a bubuit de multe ori odata mi-a indoit chiar si capacul de la tacheti
djasu82
Cata durere la multi pe forum si tosusi avansul cu becu sa-l faceti ... Eu personal nu am nici o problema legata de acele dropauturi cum sunt la cele pe injectie , senzorul e printre primele prelucrat manual de gotronic. Liviu apropo eu daca montez bobina de tico la cdi oare cati kv mai obtin in secundarul bobinei ??? asa dupa tine .
Siconi
Regleaza-ti carbul si refa avansul. Asa am scapat eu de aceeasi problema.
gotronic
Am o rugaminte pentru toti cei care au AT 011 si senzor 011: Sa puna platina (indiferent de care, dar de preferinta noua) in loc de senzor, sa refaca avansul la aprindere si sa urmareasca cum se comporta motorul si mai ales sa urmareasca starea contactelor de platina dupa un numar de Km. (eventual poze).
PS. Ma refer la cei care se pricep si nu le este foarte greu lucrul asta. Vreau sa trag o ultima concluzie in ceea ce priveste actiunea curentului mic de platina (max 100mA), asupra contactelor de platina.
Multumesc anticipat.! worship.gif

LE:
Asta ar fi ultimul PDF (fara "antet", stiti de ce...). Ar mai trebui ceva?
argon
QUOTE(ceacu @ 5 Feb 2008, 22:38)
La rece se manifesta mai puternic decat la cald?
*




La rece nu se manifesta deloc, de asemenea nici la cald cu avansul static marit. Nu as umbla cu avansul marit din cauza asta, pentru ca apar alte efecte mai grave(detonatii, tacanituri..etc)

Dupa acel hop din momentul apasarii bruste al acceleratiei trage foarte bine, de asemenea daca apas pedala putin cat sa ajunga la 1100-1200 si apoi brusc nu mai face deloc...
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 5 Feb 2008, 20:05)
[...]
Cand scot vacumaticul in timpul mersului la ralanti, turatia scade, cand astup gaurica cu el bransat, turatia creste...daca ajuta la ceva informatia..


Mai deschide amestecul jumatate de tura si slabeste arcul.

QUOTE(djasu82 @ 5 Feb 2008, 22:57)
[...]Liviu apropo eu daca montez bobina de tico la cdi oare cati kv mai obtin in secundarul bobinei ???  asa dupa tine .

Niciunul. Si nu vorbesc la misto.
argon
Am slabit arcul cu un dinte, acum merge mai usor la gura, daca mai slabesc unul, se detensioneaza sandramaua, din cauza arcului prea dur, sa vad cum se comporta asa...totusi la rece de ce nu face asa? ma refer pana pe la 60-70 de grade..
ceacu
QUOTE(argon @ 6 Feb 2008, 07:28)
La rece nu se manifesta deloc, de asemenea nici la cald cu avansul static marit. Nu as umbla cu avansul marit din cauza asta, pentru ca apar alte efecte mai grave(detonatii, tacanituri..etc)

Vorbeam doar de-un scurt test, dar mi-ai raspuns deja. biggrin.gif
QUOTE(argon @ 6 Feb 2008, 07:28)
Dupa acel hop din momentul apasarii bruste al acceleratiei trage foarte bine, de asemenea daca apas pedala putin cat sa ajunga la 1100-1200 si apoi brusc nu mai face deloc...
*


Progresiunea... Pe care o poti "trisa" prin imbogatire la relanti (cu pretul funinginei pe bujii si al consumului mai mare). La tine e sarac la relanti (scaderea turatiei la decuplarea vacumaticului). Pileste clapeta de acceleratie (am descris in alta parte, dupa pilire se apropie de gaura de progresiune).
Atentie la centrarea clapetei de acceleratie (trage aer fals si trebuie inchisa mai tare => sta mult sub gaura de progresiune).

Arc putintel mai slab la vacuumatic (cel de la filtrul pompei de benzina e poate prea slab, incearca cu cel de la incuietoarea de la portbagaj tipul vechi).

Am cam deviat de la topic.
argon
Asa este, am deviat, sa revenim, multumesc tuturor.
predator_lau
Salutare!

Mi-am luat si eu o aprindere electronica facuta de Tg.Mures Gotronic pe dacia mea 1310,am montat-o dupa instructiuni si merge f bine motorul dar turometrul cade de cate ori o accelerez.Ma gandesc ca poate nu am pus firele cum trebuie...va rog ajutati-ma si pe mine sad.gif

Multumesc anticipat!
gotronic
De care aprindere, banuiesc ca AT01. Daca asa este , vezi contactele de la platina in ce stare sunt, distanta la platina si jocul radial al axului delcou. Ce valoare are bobina in primar, secundar, fisele le-ai masurat? ce valori ai gasit.!!! Platina de care este???
predator_lau
Aprinderea este AT01 intradevar,platina e nou-nouta cu distanta de 0,35mm,bobina are cam o luna de cand am luat-o(e originala de Dacia,cu holograma) si platina e romaneasca cu cutie galbena cu albastru nu stiu exact ce marca.nu stiu ce valori are bobina...pt ca nu am cu ce sa le masor,dar, dat fiind faptul ca e aproape noua si ca a functionat bine inca de la inceput pe aprindere normala,cred ca se incadreaza in valori bune.
din ce am citit pe aici problema ar putea fi de la turometru care necesita o tensiune mai mare pt a functiona...nu ma pricep deci nu intru in detalii(turometrul e cel original daca ajuta la ceva).
argon
Am masurat fisele, 2,5 centrala, restul de patru intre 5 si 6, am masurat de asemenea bobina, 4,5-5 pe primar, si 3-4 pe secundar...e ok?
gotronic
@argon NU, mai aproape de adevar ar fi fost invers (la bobina). Vezi daca aparatul este bun, masurand alte rezistente apropiate (cunoscute), sa vezi daca iti indica corect. Valorile ce sunt (ohmi, kohmi..)?

@predator_lau
1. Bobinele cu "holograma" din cate stiu eu ar fi doar cele Master Sport. (proaste)
2. Platina romaneasca probabil Metaplast ( la fel) este slab arcul lamelar si "vibreaza" contactul in plus se uzeaza f. repede . Avantaj, sunt f. ieftine (cca 3 lei)
3. Joc radial la axul delcou ai? Daca da, atunci distanta la platina ar trebui marita la cca 0,5 mm (normal trebuie rezolvat jocul)
4. Fisele, bobinea, trebuiesc masurate chiar daca sunt noi, sunt tot felul de vanzatori care habar nu au ce vand. Bani sa iasa.!
5. Turometrul unde l-ai conectat?, ca trebuie lasat pe bobina, nu pe platina, adica impreuna cu borna BI a aprinderii.! (pe "electronic", v-a primi sigur o tensiune mai mare)
djasu82
3-4 ce ? ohmi kohmi daca in secundar ai 3-4 kohmi arunca bobina daca tot in secundar ai 3-4 ohmi la fel arunca bobina de inductie. Se admita ca in primar bobina sa aiba valori cuprinse intre 3-4 ohmi iar in secundar intre 7-9 kohmi. Cele jumostatice au in primar 0.6-1 ohm iar in secundar 10 kohmi. Sub aceste tolerante bobina ori e defecta si are spire impuscate datorita fortari ei la reglatulu avansului cu fisa scoasa ori datorita fiselor de proasta calitate tot la fel fortarea bobinei pe inalta tensiune. Asadar alta parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.