Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Kinetix
Ehei, gotronic, eu as "suporta" cu brio niste Darlingtoane de putere, numai ca...nu le am smile.gif
Am stat pana mai tarziu ieri si am terminat aprinderea cu Dwell-ul. La schema originala am facut urmatoarele modificari:
- T1 = BD680 (e tot Darlington)
- T2 = BU526
- R1 = 150 ohmi/5W (inainte era de 120 ohmi/3w si se incingea rau)
- R3 = 23.5 ohmi/10W (doua rez de 47/5W in paralel)
- R5 (reactia) e la 0.25W
- C2 = 0.22micro (cel de pe delcou)
- diodele Zenner = PL200Z + PL150Z montate ca in schema, pe B-C (cablajul avea traseele deja realizate si nu aveam loc)
- dioda BA159 pe C-E finalului
- am montat bobina invers: minusul la aprindere si plusul la baterie.

Am testat schema in casa, folosind un bec de 12V/5W in loc de bobina de inductie si un acumulator de vreo 15V (de la o masina de gaurit).
Observatii:
- BD-ul se infierbanta, cum a prezis ceacu; i-am pus un mic radiator si s-a rezolvat (o bucata de tabla de aluminiu de aprox 1.5X2cm si vreo 0.5mm grosime)
- R1 se incalzeste acceptabil
- R3 se incinge foarte tare (80-90grade, dar apa nu "sfaraie" pe el), asa ca l-am scos inafara carcasei
- becul sta aprins tot timpul, indiferent de pozitia firului de comanda (la masa sau in aer); asta ar insemna ca reactia aia isi face treaba, nu?
- T2 nu se incalzeste mai deloc, iar tensiunea pe C-E era mult mai mica decat 1V (vreo 0.05V parca).

Azi am facut o scurta deplasare cu masina (4-5Km, drumul pana la biserica si inapoi smile.gif ) si iata primele impresii:
- a pornit bine, de la prima incercare;
- motorul merge binisor, dar nu "zboara"
- ralantiul sta la aceeasi valoare si persista acele rateuri aleatorii care le aveam si inainte
- nu da intreruperi in frana de motor, ca lui BLK
- am turat un pic peste 4000rot/min fara sa apara probleme
- se evidentiaza o tendinta de transformare in "resoul" lui gotronic rolleyes.gif , adica se incinge bobina ca vai de ea, la fel si R3 (trebuia sa-l fi pus de 15W) incat nu poti tine mana pe ele...
- porneste bine si la cald
- apare trenul de scantei pe bujie cand "frec" firul de comanda de masa
- am scos fisa centrala din delcou si am bagat o bujie in ea pe care am pus-o pe capacul culbutorilor: cand desfac contactul comenzii (de la platina) da o scanteie subtire si slab vizibila intre electrozi mad.gif Hmmm, e departe de aspectul scanteii de la CDI, desi lungimea in aer atinge vreo 1.5cm

Concluzia mea:
- nu cred ca voi mentine configuratia asta. Schema seamana cu cele doua "IPA" pe care le-am atasat la un post anterior, asa ca voi face mici modificari (T1 il pun BD 138, scot reactia, pun o dioda PL24Z pe B-C la T1, etc, etc) si scap de incingerea bobinei smile.gif

Voi ce ziceti?

Toate cele bune!
gotronic
[I]Concluzia mea:
- nu cred ca voi mentine configuratia asta. Schema seamana cu cele doua "IPA" pe care le-am atasat la un post anterior, asa ca voi face mici modificari (T1 il pun BD 138, scot reactia, pun o dioda PL24Z pe B-C la T1, etc, etc) si scap de incingerea bobinei smile.gif
Voi ce ziceti?

Toate cele bune![/I]


Bine faci , poti sa nu mai pui zenerul de 24 V, ca poti avea probleme cu scantei nedorite daca apar varfuri (spituri) de tensiunea pe acumulator mai mari de 24 V si se mai poate duce si tranzistorul mai mult ca sigur.

Vad ca esti online, Darlingtoane nu mai am, dar nu vrei sa incerci o AT 01 pe post de final?, am scris mai sus cum , si scapi de toate , il ataci cu un BC sau BD. Daca nu ai, da-mi adresa pe PM parca, nu am mai folosit.
BLK
eu nu aveam intreruperi in frana de motor, doar zgaltaieli smile.gif si banuiesc tot platina pentru asta.

platina e intr-un fel impuscata la mine, adica chiar daca sterg negreala repede cu smirghel, ramane un loc foarte foarte mic pe ambele contacte care pare ars. dar nu e ciupitura ca pe clasic. o sa incerc sa reglez o platina noua sa calce bine si daca nu reusesc, ma apuc de hall.
dyogenes
Postasem cu cateva pagini in urma o schema de aprindere inductiva care nu incingea bobina si nici finalul (SU169) si care se "pupa" bine cu senzorul Hall. In ceea ce priveste senzorul Hall, trebuie atentie la temperatura de lucru, eu am necazuri cu hall-urile romanesti (BS570), dau rateuri la delcouri incinse. Voi pune un alt senzor (TLE probabil)
ceacu
QUOTE(dyogenes @ 22 May 2006, 12:09)
Postasem cu cateva pagini in urma o schema de aprindere inductiva care nu incingea bobina si nici finalul (SU169) si care se "pupa" bine cu senzorul Hall. In ceea ce priveste senzorul Hall, trebuie atentie la temperatura de lucru, eu am necazuri cu hall-urile romanesti (BS570), dau rateuri la delcouri incinse. Voi pune un alt senzor (TLE probabil)
*



Ce-mi place e ca ati facut misto de mine cand v-am spus sa incercati in cuptor (cel din bucatarie) functionarea captorului (e drept ca m-am referit la cel optic in speta fototranzistor).

Trebuiesc cautate niste componente active (tranzistoare, Hall, foto-[tranzistoare-diode], LED-uri IR etc., ma refer la cele care se baga in delcou) cu domeniu extins de temperatura (specificatie militara -50..+125grd C). Trebuie apoi testat montajul la temperatura maxima posibila de functionare (care cred ca este 120grd C daca se merge cu antigel, ca la mai mult nu se poate incalzi decat daca ar fierbe tot lichidul de racire). Grele conditii de functionare.

P.S. Sa vedeti ce soc veti avea cand veti vedea pretul componentelor cu specificatie militara (x10..x20 ori pretul versiunii comerciale)!

Atentie la puterea disipata (a componentelor active respective) la acea temperatura ambianta de lucru!
dyogenes
Eu nu am ras de tine, dar, sincer sa fiu, nici nu credeam sa fie chiar asa dura treaba cu temperatrurile de lucru. Adevarul e ca eu mi-am inlocuit aproape toate intrerupatoarele de la iluminaree cu comutatoare cu senzor Hall + LED-uri albastre. Asta-iarna am avut surpriza sa gasesc dimineata o plafoniera aprinsa, am crezut ca s-a bulit senzorul. D fapt acum imi dau seama ca era aceeasi problema... Pacat!... ca aveam o punga de plastic plina de BS570. Dar asta este... Oricum, delcoul electromagnetic e o chestie super beton, eu nu as mai renunta la el pentru nimic in lume. Trebuie doar facut cu un senzor calumea.
M-am mai gandit la o solutie simpla: sa dau gauri de aerisire in delcou. Ma gandesc ca vreo cateva gauri de 4mm dispuse circular in peretele delcoului ar rezolva problema. Cred insa ca cea mai comoda rezolvare ramane un senzor hall calumea.
diaconuliviu
N-am testat inca BS570- posibil sa faca urit la temperatura; pe EEBIO am pus E555 plastic si betaM339, pentru ca n-am gasit e555capsula metalica si nici M139, cu gama larga de temperatura; si n-am probleme cu el nici vara nici iarna; a, un mic bug are:daca rece realimentarea se face la 1450 rpm iar apoi daca accelerezi trebuie sa cresti la 1600 rpm (histerezis de 150 rpm), cald histerezisul creste la 250 rpm. dar nu deranjeaza si nici nu-s sigur ca e de la integrate si nu de la pasive.
Cu TLE vad ca functioneaza delcoul bine. Si are si BC 337 in el.
Kinetix
Da, gotronic, eram online, dar eram si taaare obosit la ora aia, asa ca am inchis internetul inainte sa citesc edit-ul la mesajul tau. Daca vrei, pot sa incerc si o AT01, dar crezi ca se imbunatateste energia scanteii? Nu uita ca eu caut acea minunata scanteie albastra, groasa si atotinflamabila... rolleyes.gif (hm, s-ar putea sa mai treaca timp pana o gasesc... wacko.gif ) Incerc sa-ti trimit un PM (uneori nu merge, cel putin nu prea merge cand vrei sa raspunzi la PM).

Azi am turat vreo cateva secunde motorul la peste 5000rot/min la deal fara probleme in treapta a doua. Nu apar probleme nici cu turometrul.

Oare daca pun un BU932 in loc de BU526 (si R3 de valoare mai mare, adica 68-82 ohmi) ar creste puterea scanteii semnificativ cu aceeasi schema? Am gasit pe comanda la Vitacom si zice ca e doar 70mii.
Dar daca scot reactia (R5) nu se transforma intr-o schema de aprindere banala? Cel putin as scapa de prajitul bobinei.

BLK, mi se pare ciudat ca acel mers neregulat sa fie datorita contactelor platinii. Doar folosesti o aprindere electronica, nu? Inteleg ca scaderea de putere datorita oxidarii platinilor apare doar pe clasic, unde contactul e parcurs de un curent semnificativ si ar aparea o cadere importanta de tensiune... unsure.gif

Dyogenes, am postat si eu cateva idei de racire a delcoului cu vreo doua pagini in urma (postul #1078 si #1082). Poate te inspira vreuna. La admisia de aer in delcou cred ca ar merge pus un mic filtru (gen filtru de benzina din ala transparent).

ceacu, stai linistit din partea mea. Eu nu intru pe forum ca sa fac misto de ideile vreunuia, ci doar sa le verific si sa le imbogatesc pe ale mele si (de ce nu) pe ale altora.

Acuma as avea o rugaminte la cei care au aprinderi cu acumulare inductiva: nu ati putea sa analizati aspectul scanteii pe o bujie in mod static (adica desfacand contactul manual de cateva ori) si sa descrieti caracteristicile ei? Poate am eu asteptari nejustificate de la aprinderile inductive... Multumesc.
ceacu
La EEBIO, problema nu-i asa de mare, el se incalzeste putin (disipa putin) si sta in mediul de sub capota (temperatura maxima de genul 60grd C), la delcou in schimb carcasa metalica (chiar delcoul) se incalzeste la temperatura motorului (optim 90-110grd C), aicea-i problema.

Oricate gauri de aerisire s-ar practica in corpul delcoului, majoritatea caldurii vine prin conductie termica prin metal (corpul si piciorul delcoului) si doar o mica parte se va ventila prin acele gauri (ca sa nu socotim si caldura radiata catre montaj), deci trebuie construit montajul ca sa MEARGA la acele temperaturi (se poate face asta dar COSTA).
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 22 May 2006, 15:46)
BLK, mi se pare ciudat ca acel mers neregulat sa fie datorita contactelor platinii. Doar folosesti o aprindere electronica, nu? Inteleg ca scaderea de putere datorita oxidarii platinilor apare doar pe clasic, unde contactul e parcurs de un curent semnificativ si ar aparea o cadere importanta de tensiune... unsure.gif
[...]

Ba e exact de la platine; am si scris mai sus ca in sfirsit BLK scrie si descrie aceeasi problema avuta de mine: acea 'funingine-arsura". E datorata inerentului curent de autocuratare - mic dar existent - si mai ales contactului punctiform, datorat "calcarii pe o parte" a platinelor. Am spus ca pina nu le-am aliniat bine nu s-a potolit. Cu Hall nu face asa - am facut citeva teste.

Edit: Ceacu, acum am vazut postul tau.
am oprit masina si la 5-10 minute am repornit-o; delcoul la oprire era fierbinte (fata de temperatura miinii); in timpul ala, datorita lipsei curentului de aer transferul termic dintre motor si delco e mai mare; cu toate astea, la repornire a functionat ireprosabil-am spus, cu TLE si BC 337 in delco.
Kinetix
Liviu, nu te contrazic. Mi-am dat si eu cu parerea...
dacis
QUOTE(gotronic @ 20 May 2006, 02:46)
.... Dacis, se plangea de probleme cu platina , i-am trimis o aprindere AT011
facuta prin 2002-2003, (cu 4 fire), cu un curent prin platina mic. Probleme tot a avut si prin discutii telefonice si e-mailuri, am rezolvat "problema". Dar mai bine ar fi sa detalieze el problemele avute, cum s-au rezolvat si cum merge motorul acum.
*


Asa este. Problemele initiale de dupa renuntarea la aprinderea Gotronic clasica si inlocuirea acesteia cu varianta updatata AT011 au fost destule.
Mai intai ca fiind curentul pe platina de data asta extrem de mic se depuneau pe platina tot felul de mizerii. Rezolvarea: la sfatul producatorului am pus intre (+) bobina si platina mobila o rezistenta (a carei valoare am uitat-o, spre rusinea mea, dar plaja de valori v-o poate da Gotronic). Din cand in cand (mai mult din precautie, la cateva sute de km) totusi mai sterg platina cu alcool tehnic. Atat.
O alta constatare neplacuta: mi se incalzea tare (60-70 C) bobina. Rezolvarea: cresterea distantei la platina de la 0,3 la 0,45. Acum pare OK, din cand in cand ma mai uit si o ating fara sa ma frig deloc.
Alta problema: turometrul o lua razna pe la 3500 ture. Am reglat mai bine platina mobila (prin strambarea fina a axului platinei mobile) si a crescut pragul la 4000 de ture. M-am enervat si am strambat cu un patent insusi suportul metalic (in zona textolitului care apasa pe axul delco) al platinei mobile pana a ajuns sa fie perfect paralela cu cea fixa. Rezultatul: turand la relanti mototul peste 6000 de ture (mai mult nu avea rost...) turometrul mergea OK.

Concluziile mele: nu se poate construi o cea mai buna aprindere pentru o Dacie decat daca se face pentru o ANUME Dacie. Cea mai buna aprindere din punctul de vedere al fiabilitatii este una care merge decent pe masinile care sunt reglate si intretinute cat de cat corect.
Giurisici Fabian
salutare parerea mea e sa folositi tle 4905 ca are temp de lucru mai mare decit a bsm ului si ceacu imi cer scuze daca te-ai suparat atunci la faza cu cuptorul dar chiar daca il bagai delcoul in cuptor dupa aia trebuia sa fugi cu el la masina si sa il montezi asa frigand nu cred ca era o solutie buna dar eu am probat cu un feon de aer cald. am incins delcoul cu el si dupa aia i-am dat cheie sa vad(asta la delcoul cu fototranzistor care il am si acum pe masina si se comporta f bine)cu toate ca am facut un pic misto dar sa stii ca eram constient de ce se intampla acolo cand am facut primul delcou cu bsm 230 eu nu am avut probleme cu el a mers si pe gerurile alea de crapau pietrele,am mers prin tara pe calduri de scoteai limba dar l-am schimbat pt ca mi se parea ca unele scantei mi le dadea un pic aiurea cu cateva grade dar era de la magneti ca erau de 2 feluri pusi pe diagonala iar 2 scantei le dadea bine si 2 putin inainte si masina avea un mers putin neregulat
Liviu spune-mi si mie ce este EEBIO ca tot ai adus discutia de asta blink.gif
ceacu
Se poate testa si in cuptor (chiar si senzorul Hall atacandu-l cu un electromagnet pe care se genereaza impulsurile), dar asta este metoda profesionala (de fabricant).

EEBIO e un dispozitiv ce intrerupe la mersul in gol fortat alimentarea cu benzina a circuitului de ralanti din carburator (cu avantaje la coborarea coastelor la munte si ceva mai putin in oras).

Iarasi i-mi amintesc ca am fost luat la misto cand am spus ca am legat o lampa de portbagaj (de 12V/5W) in paralel cu rezistenta de autocuratire a platinei la aprinderea Malvina.

De asemenea am postat o modificare la Malvina tot legata de ACEEASI problema.

De asemenea parca am mai spus ca platinele trebuiesc sterse cu o bucata de servetel curat (bat cu vata) muiat(a) in diluant (operatia dureaza un minut si nu presupune decat distantarea platinei mobile cu surubelnita si stergerea cu betisorul [servetelul] in timp ce se elibereaza usor platina mobila).
BLK
ceacu, eu am pe masina aprinderea cu modificarile facute de tine. platina la mine nu cred ca e perfect aliniata pe cea fixa pentru ca se arde doar partial intr-o parte, cam 1/3 din diametrul total. si negreala nu se curata decat mecanic cu hartie abraziva, dupa care sub negreala se vede si o zona ciudata, arsa, dar nu ciobita cum se intampla pe clasic uneori. singura rezolvare e sa incerc sa aliniez platina fixa cu cea mobila. daca scot rezistenta de autocuratare a platinei, ce se intampla? se murdareste de la ce? ca ma gandeam daca nu reusesc sa le aliniez sa scot rez de autocuratare si cu asta basta. mai bine le curat cu alcool (daca se poate) decat sa schimb la 2 saptamani.
ceacu
QUOTE(BLK @ 22 May 2006, 19:39)
ceacu, eu am pe masina aprinderea cu modificarile facute de tine. platina la mine nu cred ca e perfect aliniata pe cea fixa pentru ca se arde doar partial intr-o parte, cam 1/3 din diametrul total. si negreala nu se curata decat mecanic cu hartie abraziva, dupa care sub negreala se vede si o zona ciudata, arsa, dar nu ciobita cum se intampla pe clasic uneori. singura rezolvare e sa incerc sa aliniez platina fixa cu cea mobila. daca scot rezistenta de autocuratare a platinei, ce se intampla? se murdareste de la ce? ca ma gandeam daca nu reusesc sa le aliniez sa scot rez de autocuratare si cu asta basta. mai bine le curat cu alcool (daca se poate) decat sa schimb la 2 saptamani.
*



Si tot nu merge bine (scutura la accelerare brusca sau la trecere brusca in frana de motor)?

Daca tot scutura incearca sa dublezi valoarea condensatorului legat la intrare (cel pus de mine impreuna cu rezistenta si dioda [i-am uitat valoarea dar parca este de 22n]). Incearca apoi cu valori tot mai mari pana pe la de 4-5 ori valoarea pusa de mine (daca ajunge sa mearga bine [pana la 100n] te opresti din marire si postezi valoarea). Probabil ca va trebui sa maresti putintel (1-2grade) avansul initial fiindca acest condensator produce o usoara intarziere.

Nu scoate rezistenta de autocuratire ca nu merge fara ea.

Mai bine incearca sa legi o lampa de portbagaj (12V/5W) intre +12 si platina si vezi apoi cum merge (preferabil incearca intai cu condensatorul).
Giurisici Fabian
BLK de ce nu imcerci sa faci un delcou cu senzor hall si scapi de corvoada cu platina
Kinetix
Prieteni, inainte sa o schimb, as vrea sa ii mai dau o sansa-doua aprinderii cu Dwell-ul.
Ce spuneti de ideea asta:
- intrarea in conductie a finalului imediat dupa terminarea scanteii e o treaba faina totusi, dar e mai importanta la turatii mari, asa ca oare nu se poate face ca reactia aia sa functioneze progresiv spre turatii mari (sa zicem peste 2200-2500 rot/min), cand e necesara putere in plus. Sa nu aiba efect sub valoarea asta si sa functioneze ca o aprindere obisnuita. Astfel se reduce semnificativ si incingerea bobinei. Un circuit RC, ceva (in loc de R5), care sa fie acordat pe o frecventa in corelatie cu turatia amintita...
Mai am totusi o intrebare:
- daca scot pur si simplu R5 ar trebui sa functioneze ca o aprindere electronica simpla cu doua etaje, adica sa dispara efectul de control-Dwell, nu?
Multumesc. smile.gif


ceacu
QUOTE(Kinetix @ 22 May 2006, 21:24)
Prieteni, inainte sa o schimb, as vrea sa ii mai dau o sansa-doua aprinderii cu Dwell-ul.
Ce spuneti de ideea asta:
- intrarea in conductie a finalului imediat dupa terminarea scanteii e o treaba faina totusi, dar e mai importanta la turatii mari, asa ca oare nu se poate face ca reactia aia sa functioneze progresiv spre turatii mari (sa zicem peste 2200-2500 rot/min), cand e necesara putere in plus. Sa nu aiba efect sub valoarea asta si sa functioneze ca o aprindere obisnuita. Astfel se reduce semnificativ si incingerea bobinei. Un circuit RC, ceva (in loc de R5), care sa fie acordat pe o frecventa in corelatie cu turatia amintita...
Mai am totusi o intrebare:
- daca scot pur si simplu R5 ar trebui sa functioneze ca o aprindere electronica simpla cu doua etaje, adica sa dispara efectul de control-Dwell, nu?
Multumesc. smile.gif
*



Nu scoate R5 (banuiesc ca cea legata intre bobina si baza tranzistorului BD6xx [n-am nervi sa caut schema]), ca n-o sa mearga deloc.

Cel mai eficient lucru este construirea cu un integrat (i-am uitat codul dar nu e cel de la Motorola), care ajusteaza automat lucrul asta (intrarea in conductie) bazandu-se si pe o reactie de curent (al bobinei).
Problema este ca e scump (sau nu se aduce), daca-mi amintesc bine cineva mi-a sugerat Conex Electronic ca si furnizor (e postat cu ceva vreme in urma pe acest forum). In prezent ma ocup cu ceva (soft) si nu am nervi sa caut, dar i-mi amintesc ca era ceva european si accepta intrare si de la platina (sau Hall) cat si o varianta cu bobina de reluctanta variabila (versiunile erau diferite). Integratul de la motorola MC3334, NU face acest lucru (cu unghiul Dwell), DECAT daca este comandat de o bobina de reluctanta variabila, deci nu poate fi folosit pentru platina (HALL).

Am cautat si am gasit L482 si/sau L497. Unde se gasesc? Unde se gasesc bobine cu rezistenta mica (sa mearga oare cele de la Wartburg?)?

De departe este cea mai eficienta varianta (cu acumulare inductiva).

S-a mai discutat pe aici Post #790

UNDE GASESC ASA CEVA?
Giurisici Fabian
QUOTE(ceacu @ 22 May 2006, 21:43)
Cel mai eficient lucru este construirea cu un integrat (i-am uitat codul dar nu e cel de la Motorola), care ajusteaza automat lucrul asta (intrarea in conductie) bazandu-se si pe o reactie de curent (al bobinei).
Problema este ca e scump (sau nu se aduce), daca-mi amintesc bine cineva mi-a sugerat Conex Electronic ca si furnizor (e postat cu ceva vreme in urma pe acest forum). In prezent ma ocup cu ceva (soft) si nu am nervi sa caut, dar i-mi amintesc ca era ceva european si accepta intrare si de la platina (sau Hall) cat si o varianta cu bobina de reluctanta variabila (versiunile erau diferite). Integratul de la motorola MC3334, NU face acest lucru (cu unghiul Dwell), DECAT daca este comandat de o bobina de reluctanta variabila, deci nu poate fi folosit pentru platina (HALL).

Am cautat si am gasit L482 si/sau L497. Unde se gasesc? Unde se gasesc bobine cu rezistenta mica (sa mearga oare cele de la Wartburg?)?

De departe este cea mai eficienta varianta (cu acumulare inductiva).

S-a mai discutat pe aici Post #790

UNDE GASESC ASA CEVA?
*


am cautat eu integratele alea tot bucurestiul si nu am gasit .vanzatorii unii chiar ma luau la misto ca le spun aberatii coduri gresite si le puneam sub nas foaia printata cu schema dupa cum am mai spus se aduc toate prostiile difuzoare de doi lei telecomenzi si tot felul de prostii
BLK
pai fac si delco hall, azi vroiam sa te contactez pe yahoo messenger, e ok daca-ti fac o vizita zilele astea? smile.gif deocamdata nu prea am banuti si ma gandeam sa fac cumva sa mearga platina aia nenorocita...

ceacu la mine daca platina face contact doar pe un sfert, poate mai putin din suprafata, de la vibratii, e si mai pregnant fenomenul de scuturare, deci nu stiu daca merita sa ma chinui cu condensatorul pana nu rezolv planeitatea.
Giurisici Fabian
BLK grabestete zilele astea pina joi ca dupa aia fac pregatiri sa plec duminica la Olanesti sper sa ma intalnesc si cu Liviu pe acolo ca e de prin partea locului cauta-ma pe tata_mare1978
ceacu
QUOTE(BLK @ 22 May 2006, 22:36)
pai fac si delco hall, azi vroiam sa te contactez pe yahoo messenger, e ok daca-ti fac o vizita zilele astea? smile.gif deocamdata nu prea am banuti si ma gandeam sa fac cumva sa mearga platina aia nenorocita...

ceacu la mine daca platina face contact doar pe un sfert, poate mai putin din suprafata, de la vibratii, e si mai pregnant fenomenul de scuturare, deci nu stiu daca merita sa ma chinui cu condensatorul pana nu rezolv planeitatea.
*



Da dar eram curios daca metoda da ceva roade (chiar si partiale).

Din lipsa acces la osciloscop (a decedat ca era sovietic), nu mai pot vedea cum arata efectiv semnalul dat de platina (mi-ar trebui de fapt un osciloscop digital dar costa cam cat o masina buna).
Kinetix
Multumesc, ceacu. Totusi eu nu sunt electronist si prefer lucruri mai simple, daca se poate, eventual si mai ieftine. Oare chiar nu ar merge un RC? Nu am pretentii de mare acuratete, doar sa dea un grafic aproximativ si sa nu suprasolicite bobina asa tare. Atata tot. Cand aud de circuite integrate... fug cat pot de tare laugh.gif insa uneori ma prinde cate unul wink.gif
gotronic
QUOTE(Kinetix @ 22 May 2006, 21:24)
Prieteni, inainte sa o schimb, as vrea sa ii mai dau o sansa-doua aprinderii cu Dwell-ul.
Ce spuneti de ideea asta:
- intrarea in conductie a finalului imediat dupa terminarea scanteii e o treaba faina totusi, dar e mai importanta la turatii mari, asa ca oare nu se poate face ca reactia aia sa functioneze progresiv spre turatii mari (sa zicem peste 2200-2500 rot/min), cand e necesara putere in plus. Sa nu aiba efect sub valoarea asta si sa functioneze ca o aprindere obisnuita. Astfel se reduce semnificativ si incingerea bobinei. Un circuit RC, ceva (in loc de R5), care sa fie acordat pe o frecventa in corelatie cu turatia amintita...
Mai am totusi o intrebare:
- daca scot pur si simplu R5 ar trebui sa functioneze ca o aprindere electronica simpla cu doua etaje, adica sa dispara efectul de control-Dwell, nu?
Multumesc. smile.gif
*



Tot se saturaza finalul prin R4, R5 face fronturile mai drepte. La unghi dwell variabil lucrez acum.
gotronic
Poate cineva sa-mi spuna unde se gaseste sigur, si cat costa acel integrat Motorola MC 3334?
multumesc.
diaconuliviu
QUOTE(ceacu @ 22 May 2006, 20:01)
[...]
Mai bine incearca sa legi o lampa de portbagaj (12V/5W) intre +12 si platina si vezi apoi cum merge (preferabil incearca intai cu condensatorul).
*


Am pus eu R=100 ohm/5W intre + si platina, m-am gindit la marirea curentului de autocuratare. Efectul a fost nul.
calinp
Kinetix, pt aprindere cu dwell incearca si schema asta http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=9
(fara microcontroller)
la iesirea lui E555 conectezi direct aprinderea ta. timpul de blocare e de 1ms cu valorile din schema
gotronic
Kinetix, ai(am) un PM (incomplet)
Giurisici Fabian
BLK am pus pozele 053.gif
BLK
o idee, mi-a venit pe drum pedaland smile.gif (abia ce am ajuns, sunt rupt de picioare) daca pun eu senzorul (hall sau optic) pe platina mobila, in loc de tabla aia in L. tai pintenul de textolit ca sa nu mai fie afectata de rotirea axului si am si prindere, se si misca platinele una pe alta deci nu mai e nevoie sa modific nici platina fixa, ce ziceti?

bucsa ramane problema, daca ma poate ajuta cineva cu un strungar, sa dea de veste, ori pm ori pe yahoo.
Giurisici Fabian
merge si asa
Giurisici Fabian
uite si integratele
gotronic
Pe care din ele le-ai folosit?
Kinetix
BLK, revezi atasamentele de la postul #1131. Acolo am folosit un senzor optic dar poate te ajuta si pt Hall.l
Succes!

calinp, eu vreau sa montez aprinderea la iesirea unui integrat mmc4093, care face parte dintr-un adaptor pt delcou cu senzor optic, asa ca nu e necesar integratul 555. Mersi oricum.
Giurisici Fabian
QUOTE(gotronic @ 23 May 2006, 20:54)
Pe care din ele le-ai folosit?
*


problema este nu gasesc L497 asta daca stiam pe ce aprindere de masina era pus ma duceam la dezmembrari direct si luam aprinderea
post-336-1110552489.gif
gotronic
QUOTE(Giurisici Fabian @ 23 May 2006, 22:09)
problema este nu gasesc L497 asta daca stiam pe ce aprindere de masina era pus ma duceam la dezmembrari direct si luam aprinderea
post-336-1110552489.gif
*



Sa inteleg, ca ai folosit MC3334?, Eu am comandat 5 buc. O sa suplimentez si cu L 497 ,desi e cam "stufoasa" schema.
dyogenes
Kinetix, ce zici, e destul de albastra? Si o fi oare destul de fiebinte? In plus, e doar inductiva... ohmy.gif
[attachmentid=25433][attachmentid=25434][attachmentid=25435][attachmentid=25436]

gotronic
dyogenes, hai pe la mine sa-ti dau un TLE 4905.
dyogenes
Iti multumesc pentru oferta, dar ea vine prea tarziu, azi am fost la Alprod srl, pe Str. Lapusna si am comandat 5 buc. Merci oricum. Cine mai are chef sa se joace cu BS 570 sa spuna aci, ofer cateva pentru curiosi. Eu unul, nu mai lucrez cu ele.
gotronic
QUOTE(dyogenes @ 23 May 2006, 22:42)
Iti multumesc pentru oferta, dar ea vine prea tarziu, azi am fost la Alprod srl, pe Str. Lapusna si am comandat 5 buc. Merci oricum. Cine mai are chef sa se joace cu BS 570 sa spuna aci, ofer cateva pentru curiosi. Eu unul, nu mai lucrez cu ele.
*



Daca urcai la etajul 2 nu mai trebuia sa comanzi ca le aveam de vreo 2 ani, si nu numai din alea. (Mai si schimbam o vorba)
dyogenes
Multumesc. Acum, le-am comandat deja. Il cunosc pe tipul de acolo, nu ma fac de cacao... daca i-am zis ca i le cumpar, asa va fi. Si nu sunt scumpe deloc, a zis ca le aduce la 20 000 lei vechi /buc.

P.S. Esti sigur ca la vorbe te refereai? radmasa.gif Ca dupa ce am publicat schema aia de la primu gotronic, vroiai sa ma mananci, nu alta!
Giurisici Fabian
nu am nici unul din integrate dar il caut pe L 497 ca vreau sa ma joc cu el
gotronic
QUOTE(dyogenes @ 23 May 2006, 22:48)
Multumesc. Acum, le-am comandat deja. Il cunosc pe tipul de acolo, nu ma fac de cacao... daca i-am zis ca i le cumpar, asa va fi. Si nu sunt scumpe deloc, a zis ca le aduce la 20 000 lei vechi /buc.

P.S. Esti sigur ca la vorbe te refereai? radmasa.gif  Ca dupa ce am publicat schema aia de la primu gotronic, vroiai sa ma mananci, nu alta!
*



Numai la vorbe ma refeream, sincer. Nu stiu ce impresii ti-am lasat, dar poate eram si eu "furios" un pic, si a trebuit probabil sa ma descarc, sau sa ma explic,(ia-o cum vrei), eu nu prea port pica, daca este o neintelegere.
dyogenes
ok, promit ca in concediu te scot la o bere!
gotronic
QUOTE(dyogenes @ 23 May 2006, 23:01)
ok, promit ca in concediu te scot la o bere!
*



Cand ai concediu? sa nu se suprapuna!
dyogenes
Eu lucrez la Univ. de Medicina, asa ca am concediu in vacanta studentilor. La sfarsit de Iunie.
Giurisici Fabian
LolLolLo.gif gotronic poti sa faci rost de l 497 ?
gotronic
QUOTE(Giurisici Fabian @ 23 May 2006, 23:15)
LolLolLo.gif gotronic poti sa faci rost de l 497 ?
*



Daca se mai fabrica, sau daca se mai gasesc prin depozitele din afara sau chiar la producatori, pot aduce orice componenta.(nu direct eu, ci printr-un importator cu care lucrez de foarte mult timp). Nici nu stiu daca nu cumva am asa ceva comandat cu ceva mult timp in urma, dar dacat sa-l caut pe unde o fi mai bine comand altul.

Ti-am citit site-l in seara asta, e haios rau!!!???
Giurisici Fabian
m-ar fi interesat dar acum nu stiu daca atunci cand il comnzi trebuie sa iei en gross site ul nu e al meu am copiat adresa tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.