Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Nu, senzorul "citeste" unghiular cama (suprafata ei). In momentul cand se schimba inclinatia materialului magnetic din fata senzorului, atunci comuta. Adica daca ai o suprafata paralela cu senzorul, acesta comuta cand suprafata nu mai este paralela, in ON sau OFF, in functie de inclinare. Sau la trecerea unei suprafete magnetice din stanga spre dreapta sau invers.! smile.gif
alex1988
Domnule gotronic, ianinte cu platina daca scoteam furtunasul de vacum mi se micsora turatia, acum cu senzor nu se simte nici o diferenta daca il scot.
de ce? are vreo legatura u acest unghi? Multumesc
gotronic
NU. Reglajul avansului poate sa fie, sau uitati-va in delcou cand trageti aer pe furtunul de la capsula vacumatica. Senzorul trebuie sa se miste in fata spre radiator. Daca nu se misca, inseamna ca ceva il blocheaza, vedeti ce blocheaza. Poate fi nitul de la arcul lamelar care nu are joc suficient intre el si izolatorul de pe delcou. Mai vedeti cum este pozat firul ala negru de iese din delcou, poate "tine" in el si nu lasa senzorul sa se deplaseze.
Asteptam raspuns.
LE
VS-02-ZCK
pai asa am luato de la magazin . mea zis ca nu au senzor . am dat 28 lei .
gotronic
Pai, sunt si cu senzor si fara senzor. Alea cu senzor au desenat senzorul pe ambalaj, au seria senzorului trecuta in Certificatul de garantie si costa ceva mai mult!
LE.
Pretul este foarte bun daca este AT011.
VS-02-ZCK
uite am facut o poza la cutie . ori cum e foarte buna si fara senzor (deocamdata) a scazut consumul semnificativ + porneste f usor la rece.
vladut88
ala e ambalajul dar ce scrioe pe "cutiuta " din interior at 01 sau at 011 si ledul e rosu sau verde? nu poate fi asa pret mic at 011

daca e at 01 da poate fi la pretul ala si atunci nu se poate pune senzor la ea
Eu am dat acum un an si aproape jumate 72 sau 80 lei s merge foarter bine este at 011+senzor 011 sunt foarte multumit nu am avut treaba cu pornirea si la -20 a luato la sfert recomand la oricine cu toata placerea
gotronic
Este AT011, AT01 nu are ambalaj color. (este doar cu rosu ) smile.gif
VS-02-ZCK
pai tu ai luato cu senzor pesupun ca din cauza asta tea ajuns atata. eu nu am gasit senzor ca luam
Bogdan90
Sa inteleg ca restul instalatiei e la fel ca si la cea cu platina? Daca as avea cu platina si am de pe una veche un senzor, sau comand un senzor de la gotronic, pot sa il pun?
vladut88
QUOTE(VS-02-ZCK @ 14 Mar 2010, 18:02)
pai tu ai luato cu senzor pesupun ca din cauza asta tea ajuns atata. eu nu am gasit senzor ca luam
*


asa este eu am luato cu senzor direct de la sursa
vorbeste cu domnul Gelu sa iti trimita un senzor
Tudor Badescu
Stiti care-i problema? Ca senzorul tine curentul prin bobina mai putin timp decat platina.La pornire nu conteaza,dar in turatie,da.La 3000 de ture cu platina la 0,25...0.3 mm energia trimisa in bobina creste cu peste 30%,iar la 5000 cu peste 50%.Tocmai de aceea sugerasem adaugarea unui circuit de intrare care sa dea drumul la curent in bobina mai devreme decat o face senzorul.
Siconi
Ia fa tu o mica schema pentru circuitul ala de intrare sa ma conving si eu.
gotronic
QUOTE(Bogdan90 @ 14 Mar 2010, 18:05)
Sa inteleg ca restul instalatiei e la fel ca si la cea cu platina? Daca as avea cu platina si am de pe una veche un senzor, sau comand un senzor de la gotronic, pot sa il pun?
*



Ce inseamna "una veche". Daca este AT01 nu merge cu senzorul 011 (in plus il si strica la "prima cheie" datorita tensiunilor mari ce apar in circuitul masinii la pornire ). AT011 are alta electronica in interior si un fir in plus (negru) de masa.!
Bogdan90
Veche adica nu noua. Si nu neaparat veche ci de pe o alta masina la care are chestia cu led defecta, sa iau senzorul de la ea. Deci nu merge. Asta am vrut sa stiu. Multumesc!
alecsutz03
QUOTE(djasu82 @ 5 Mar 2010, 15:28)
Intreabal pe Kinetix si iti da detali ce si cum in schimb gotronic doreste doar aprindere ... daca mai avea dacie pe carburatie cu siguranta dorea si asa ceva.
Eu mi-as fi pus asa ceva pe 1310 , montajul era compus dintr-un motoras pas cu pas o sonda lambda si un circuit eletronic pentru ajustare automata a relantiului.
Totul e posibil daca cauti si doresti asa ceva.
*


ai putea da mai multe detalii despre cele spuse?ti-am dat pm dar nu prea m'ai bagat in seama wacko.gif
gotronic
Nu stiu de ce iti trebuie sonda lambda pentru carburator!!! (Iar ii bagi in ceata pe cei noi de pe forum)
Tudor Badescu
Siconi, nu am eu o schema pentru circuitul de intrare in cauza.Are Malvina, dar acolo nu prea ar fi necesara si nu stiu cat de bine functioneaza in realitate ca nu am facut o verificare serioasa.Si nici nu stiu inca schema Gotronicului ca sa ma gandesc la ceva concret.Eu doar am semnalat problema si am sugerat o posibila rezolvare.
In ce priveste energiile,am terminat materialul legat de ele promis mai de mult,acum il trec pe curat si o sa fie 3 pagini pe care o sa le pun in foto.Atunci,ce am spus in postul 6864,bazat pe datele din postul 6851,va putea fi verificat prin calcul de oricine doreste.
alecsutz03
QUOTE(gotronic @ 16 Mar 2010, 00:41)
Nu stiu de ce iti trebuie sonda lambda pentru carburator!!! (Iar ii bagi in ceata pe cei noi de pe forum)
*


"Eu mi-as fi pus asa ceva pe 1310 , montajul era compus dintr-un motoras pas cu pas o sonda lambda si un circuit eletronic pentru ajustare automata a relantiului."
atunci in fara sonda lambda!ma intereseaza ajustarea relantiului si ce se mai poate pentru ajutarea motorului pe carburatie...!
quinn
Va salut!
Stie cineva de ce nu merge turometru cu aprindere + senzor at011 +bobina tico
iar cu bobina ei merge?
Va multumesc!
krapcarasu
leaga turometrul la borna lui at dinspre bobina, daca legi pe bobina pierzi semnal pe rezistenta aditionala
quinn
Nu inteleg ce vrei sa spui cu dinspre bobina pt ca semnalul este de la senzor-aprindere-bobina adica inspre
Am incercat de la senzor si de la aprindere , la fel-nu merge.Ulterior am incercat cu bobina masinii pe minusul ei sa
ma asigur ca turometrul este ok si asa turometrul functioneaza.Deci numai cand instalez bobina de tico nu mai functioneaza dar nu mi explic de ce pt ca in final tot un minus intrerupt primeste.Rezistenta aditionala se inseriaza /+ bobinei de tico deci n-are nicio tb.
krapcarasu
de la senzor e prea mic semnalul, ar trebui sa mearga de la aprindere, adica borna unde se leaga minusul bobinei, dar poate bobina da alta forma de unda care nu-i convine turometrului,pe clasic dar cu cea detico merge? Vezi daca legi plusul la borna rup si aprinderea pe 15 la bobina normala turometrul merge? poate e inversat la asta de tico
gotronic
Trebuie incercat si cu bornele primarului de Tico inversate. Sunt bobine care au secundarul legat la minus altele la plus. Exemplul este pentru bobinele de Oltcit si Dacia, sau chiar la acelasi tip. Le-au legat cum le-au venit mai usor. (verificat de mine acest lucru pe multe bobine)
Siconi
Toata stima pentru munca depusa si efortul de a le posta aici. Felicitar... Felicitar!!! Te asteptam cu paginile pe-aici.
quinn
Mersi de raspuns am inversat si polaritatea pe bobina si tot nu mere turometrul.
Deci n-am ce sa-i fac ,as vrea sa schimb totusi bobina de tico cu una de doduco asa cum recomanda d-nul gotronic dar la mine in loco nu gasesc asa ceva si va rog sa ma ajutati sa achizitionez aceasta bobina de pe net eventual.
Va multumesc
djasu82
ai turometru vechi de aceea nuti indica corect sau nu functioneaza cu bobina de tico si aprinderea eletronica. Incearca bobina de tico impreuna cu o platina si daca iti afiseaza vezi ce nu ai legat corect cu aprinderea.
Eu nu am intampinat nici o problema si nici alti la care le-am mai montat bobinute de la tico.
popasan
A mai vazut cineva aprindere dinasta? si daca da, ii ceva de capul ei?
Este facuta pe vremuri de S.C. ELECTROSIGMA S.A.
quinn
QUOTE
ai turometru vechi de aceea nuti indica corect sau nu functioneaza cu bobina de tico si aprinderea eletronica. Incearca bobina de tico impreuna cu o platina si daca iti afiseaza vezi ce nu ai legat corect cu aprinderea.
Eu nu am intampinat nici o problema si nici alti la care le-am mai montat bobinute de la tico.


Ce rost are sa-i mai instalez platina , am incercat cu bobina clasica si functioneaza corect ,pe cea de tico am alimentat-o in ambele sensuri deci nu vrea ,ce puteam sa -i conectez gresit ?
gotronic
Mai fa o incercare. Pune condensatorul de la platina pe borna BI a aprinderii si masa. Sau altul de aceeasi valoare si tensiune. ATENTIE!!! Numai la AT011 se poate, nu incercati cu AT01. Se strica.!!
krapcarasu
daca aveti osciloscop , vedeti forma de unda, avand circuit magnetic inchis difera, poate se face un montaj simplu sa adapteze la ce vrea turometrul
djasu82
QUOTE(popasan @ 19 Mar 2010, 19:44)
A mai vazut cineva aprindere dinasta? si daca da, ii ceva de capul ei?
Este facuta pe vremuri de S.C. ELECTROSIGMA S.A.
*


e o mica pocnitoare tot e mai buna jucaria realizata de gotronic.

quinn atunci ramai cu bobina clasica si vinzi bobina de tico la altu care are nevoie de scanteie buna . Eu cred ca nu ai legat corect , bobina de tico a fost probata pe multe rable de la 1100 -70 pana la 1310 -98 fara probleme.
Nu esti multumit cumpara yame.
Tudor Badescu
Pentru popasan: poate ca e foarte buna,n-am vazut.Sunt multe fire de conexiune.Scoate capacul si fa cate o poza buna cu interiorul.sau poate ai instructiuni,ma pot lamuri mai bine.
quinn
QUOTE
Mai fa o incercare. Pune condensatorul de la platina pe borna BI a aprinderii si masa. Sau altul de aceeasi valoare si tensiune. ATENTIE!!! Numai la AT011 se poate, nu incercati cu AT01. Se strica.!!



Va multumesc de ajutor d-le gotronic ,am conectat cum m-ati sfatuit si am mers
putin prin oras .Nu stiu daca indica corect ,adica mi se pare ca indica mai putin
decat ar fi normal:la ralanti nu indica nimic iar in mers cand schimb vitezele
indica 2000rot/min-maxim .Daca accelerez de pe loc se duce odata acul inspre 3000 si cade imediat la 0.Totusi nu am mers in afara localitatii ca sa-mi pot face o idee mai clara.Poate afecta in vreun fel aprinderii conectarea condensatorului?
Am uitat sa specific ca fisele instalate sunt confectionate din fise de HV de la trafurile de linii tv.
ttunu
pentru poasan

din aia am si eu pe masina daca o desfaci iti dai seama cum se leaga e o aprindere electronica cu montaju clasic,e inbunatatita in sensul ca are un circuit mmc care face partajarea la etajul pentru turometru ca sa nu apara discrepante la turati mari ale motorului si un fir care duce la un led la bord sa indice starea ei in rest nimic deosebit porneste la rece BINE dar slaba la cald scintea chiar foarte buna si nu incalzeste bobina cam atit de capu ei, tot una preparata de baeti face treaba

22 Mar 2010, 22:29:
POPASAN blush.gif
gotronic
QUOTE(quinn @ 22 Mar 2010, 18:59)
Va multumesc de ajutor d-le gotronic ,am conectat cum m-ati sfatuit si am mers
putin prin oras .Nu stiu daca indica corect ,adica mi se  pare ca indica mai putin
decat ar fi normal:la ralanti nu indica nimic iar in mers cand schimb vitezele
indica 2000rot/min-maxim .Daca accelerez de pe loc se duce odata acul inspre 3000 si cade imediat la 0.Totusi nu am mers in afara localitatii ca sa-mi pot face o idee mai clara.Poate afecta  in vreun fel aprinderii conectarea condensatorului?
Am uitat sa specific ca fisele instalate sunt confectionate din fise de HV de la trafurile de linii tv.
*



Acum chiar nu mai stiu ce sa zic. Poate fisele sa fie de vina. Izolatia lor nu este facuta pentru 40....50.000V cum este la fisele de bujii, ci pentru cca 18...20.000V cat este la TV. Poate "scapa" ceva tensiune prin izolatie, sau poate sunt multi paraziti care anuleaza semnalul de turometru. Pe "electronic" tensiunea este mai mare decat pe clasic (mai ales cu o bobina de Tico, care este conceputa pentru alt fel de aprindere electronica cu dwell variabil). In orice caz, eu banuiesc turometrul care are ceva componente electronice defecte sau decalibrate in timp (condensatori electrolitici de exemplu) pe circuitul de intrare, sau s-a "umblat" candva la turometru ca urmare a unei defectiuni si nu s-a inlocuit (reparat) corespunzator. Au mai fost si loturi de turometre defecte din fabricatie, care si pe clasic mai faceau figuri. Cred ca impulsul de inalta tensiune este de prea mica durata si turometrul nu-l poate "prinde" (prin integrarea lui puternica din circuitul de intrare al turometrului). Verificati "scanteia la masa", daca este puternica (poc nu plici, adica o scanteie "lunga") si cu lungimea de minim 1 cm, de culoare alb albastru. Spuneti-ne si noua ce "gasiti" practic pe masina din cele enumerate de mine aici.
popasan
QUOTE(ttunu @ 22 Mar 2010, 21:27)
porneste la rece BINE dar slaba la cald  scintea
*


Mersi, ce zici am ceva de castigat cu ea? Sau o pun degeaba, numai sa ocupe spatiu? Imi poti trimite niste poze, sa vad cu ii montata la tine? Eu am dat-o jos de pun R18 si nu mai avea delcou pe motor sad.gif
ydaniel
eu zic mai bine sa cumperi un gotronic at 011 cu senzor ,dureaza 10min max sa-l montezi si nu te mai complici cu tot felul de vechituri!
quinn
cu fise Tesla +condesator nu mai indica deloc turo.
gotronic
Ai verificat scanteia la masa?? (de la bobina printr-o sarma, si pe urma pana la bujii ca sa vezi ce ajunge si acolo)
pe urma mai vorbim!
djasu82
mai bine l-ar ajuta cineva fiindca vad ca nu le are cu legarea sarmelor pe acolo , nu are nici o treaba sarmele de carbon tesla.
Ala`din`film
Salutare..Nu Stiu Daca Am Nimerit Bine..Dar am nevoie de putin ajutor daca se poate..As dorii o schema despre montarea aprinderii electronice.va rog.. biggrin.gif am cautat pe aici si nu am gasit..va rog mult..
ydaniel
unde stai?mai bine te ajuta vreun coleg dupa forum.e mai bine asa.
ce aprindere ai?
Ala`din`film
ydaniel in ilfov stau....Iesire din pantelimon...pai aprinderea nu stiu cum se numeste k am luato` dela un tovarash..a avuto el pe masina..si knd a duso` la remat mi`a dato` mie..e rosie..cat o cutie de chibrit..si cu un led verde....app aprinderea o am cu tot cu bobina...si pana mea..nu ma prea pricep..dasta am cerut ajutor.. biggrin.gif
ydaniel
unde in ilfov?
Ala`din`film
ydaniel. DN3 Sos Bucuresti-Calarasi..Branesti..pe acolo....Dc?

24 Mar 2010, 13:49:
yadniel. eu vreau sa o pun mai tarziu putin..imi bag nasu` prin ea si vad eo..poate reusesc..Dak nu....Vorbim. biggrin.gif

24 Mar 2010, 13:53:
Eu am duc pe afara..Revin mai pe seara sa vad ce se mai discuta pe aici...si va spun dak am reusit cu aprinderea.. smile.gif Salve!
quinn
QUOTE
Ai verificat scanteia la masa?? (de la bobina printr-o sarma, si pe urma pana la bujii ca sa vezi ce ajunge si acolo)
pe urma mai vorbim!


Scanteia am verificat-o de la fisa centrala -iesirea din bobina catre masa:
are aprox 1 cm si este albastruie.De la delcou spre bujii inca nu le-am
verificat.

QUOTE
mai bine l-ar ajuta cineva fiindca vad ca nu le are cu legarea sarmelor pe acolo , nu are nici o treaba sarmele de carbon tesla.


Cred ca n-ai fost atent la ce se discuta:
Fisele pe care le aveam adica fise de inalta de la traf de linii tv le-am inlocuit la sfatul lui gotronic cu fise normale, in cazul meu-Tesla pt a elimina posibilitatea unor eventuale pierderi de energie din cauza izolatiei mai slabe.
elm
QUOTE(quinn @ 22 Mar 2010, 18:59)
Va multumesc de ajutor d-le gotronic ,am conectat cum m-ati sfatuit si am mers
putin prin oras .Nu stiu daca indica corect ,adica mi se  pare ca indica mai putin
decat ar fi normal:la ralanti nu indica nimic iar in mers cand schimb vitezele
indica 2000rot/min-maxim .Daca accelerez de pe loc se duce odata acul inspre 3000 si cade imediat la 0.Totusi nu am mers in afara localitatii ca sa-mi pot face o idee mai clara.Poate afecta  in vreun fel aprinderii conectarea condensatorului?
Am uitat sa specific ca fisele instalate sunt confectionate din fise de HV de la trafurile de linii tv.
*



Vezi ca si mie imi face la fel, desi in cea mai mare parte a timpului indica cum trebuie. E clar un contact imperfect in circuitul electronic al turometrului sau undeva pe traseu, putin probabil sa fie din bobina... (apropos, am bobina de Dacie, fara rezistenta aditionala)

PS @Gotronic: am si eu o intrebare vis-a-vis de "distanta la bujie". In indicatiile aprinderii indica marirea acestei distante la 0.9 mm. Cit este de necesara? Merg de asta-vara cu 0.6 si aprindere AT011 si mi-a mers bine (acum am lera si m-as baga la o acordare happy.gif )
Tudor Badescu
Popasan, hai sa nu se mai discute doar”pe impresii”.Când am zis sa pui o poza cu interiorul speram sa vad ce tranzistor final are si la ce valoare sunt limitate impulsurile pe el.Spune ce tranzistor e acolo si pune o poză,dar nu cu telefonul,că trebuie rezolutie bună.Atunci pot să-mi fac o parere mai obiectivă,mă ocup de chestii din astea de cam 14 ani.
djasu82
QUOTE(elm @ 25 Mar 2010, 12:20)
Vezi ca si mie imi face la fel, desi in cea mai mare parte a timpului indica cum trebuie. E clar un contact imperfect in circuitul electronic al turometrului sau undeva pe traseu, putin probabil sa fie din bobina... (apropos, am bobina de Dacie, fara rezistenta aditionala)

PS @Gotronic: am si eu o intrebare vis-a-vis de "distanta la bujie". In indicatiile aprinderii indica marirea acestei distante la 0.9 mm. Cit este de necesara? Merg de asta-vara cu 0.6 si aprindere AT011 si mi-a mers bine (acum am lera si m-as baga la o acordare  happy.gif )
*


0,8-0,9mm e perfect desi din cand in cand mai trebuie ferificate distantele fiindca cu timpul se modifica din cauza macinari materialului din ce e confectionat eletrodul lateral si cel central.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.