Foarte posibil sa am jetul prea gros la ciocul de papagal, e schimbat de 1 an cu unul din magazin, care parea mai prost lucrat, totusi, e si un avantaj , fuge mai bine de cand cu ciocul, totul se leaga acum, cat traieste omul invata
Bujiile cu rezistenta sunt pentru Dacia injectie. Luleaua e Bosch, made in Germany, si scria pe cutie ca e cu rezistenta, masurata chiar e.
gotronic
14 Dec 2007, 20:09
Aha, acum imi amintesc ca am vorbit la telefon cu
RIVE parca, inainte sa se logheze si el a zis ca merge la magazin cu aparatul de masura (ohmetru) sa masoare bujiile
. Am ras la inceput, dar pe urma cand mi-a spus ca dintr-un set cand a masurat intre electrodul central si intrare (unde se pune fisa) a gasit nu stiu cate intrerupte sau cu rezistenta electrica foarte mare.
Nu mi-am inchipuit niciodata asa ceva ca este posibil. Si mi-a spus ca sunt foarte multe tipuri (modele, producatori...) la care a gasit variatii de genul asta (in acelasi set valori diferite, rebuturi pur si simplu dupa mine). Normal trebuie sa fie zero sau pe-aproape (ohmi). Deci atentie la ce este pe piata si se vinde "ptr. Dacie".! Am sa masor bujiile date jos de pe solenza (la 31.000 Km) care arata impecacabil, (o sa pun si poze cu ele) sa vad au rezistenta electrica pe electrodul central.!!!???
Re re edit.(ca-s din fabrica montate, si nu le-am desfacut sau reglat niciodata)
djasu82
14 Dec 2007, 21:18
Pare ciudat totusi bujii cu rezistenta stiu ca sunt cele incandescente pentru motoare pe motorina.
gotronic
14 Dec 2007, 21:21
Nu nu, sunt pur si simplu intrerupte in interiorul portelanului (electrodul central), sau sunt facute din niste materiale sinterizate. (pulberi metalice presate cu dielectric de aer sau altceva). Ma refer numai la electrodul central.
djasu82
14 Dec 2007, 21:47
Sunt curios cati dintre noi masoara bujile cand le cumpara fiindca nu se dau la varsat ci sunt sigilate
.
gotronic
14 Dec 2007, 21:55
Da asa este, in acelasi set valorile daca le masori sunt diferite. Alea eu cred ca sunt din cele contrafacute. Nici prin gand nu mi-ar fi trecut vreodata sa masor continuitatea electrodului central sau rezistenta ohmica a acestuia. Asta am aflat si eu de foarte curand.
.!!!!!!!!!!!
Dar mai bine sa ne spuna RIVE , ca el a "descoperit Fenomenul asta".!!!
djasu82
14 Dec 2007, 22:09
Atunci ar trebui sa trecem sa trecem fisele pe brut adica sa punem conductor litat cu rezistenta ohmica cat mai mica. Sunt curios cat au champioanele mele
chiar acum le dau masuratoare.
re: rezistenta ohmica e 0 .
argon - referitor la consum mare,verifica in afara de cioc si etanseitatea surubului care-l fixeaza,e posibil sa dea benzina pe la saibele alea din cupru sau aluminiu daca nu etanseaza perfect (verificare cu motorul oprit - obturezi ciocul cu o banda de cauciuc indoita in forma de "U" si deschizi brusc clapeta de acceleratie,sa vezi daca da benzina pe la saibe).Mai poti controla si jiglorul cu bila din camera de nivel,sa aibe o gaurica mica pe lateral si sa nu fie obturata, ca sa dea surplusul de benzina inapoi in camera de nivel.
djasu82 - bujiile la cumparare le desfac din tipla si le masor la fata locului;daca nu-mi convine de vreuna,vanzatorul i-mi desface alt set pana gasesc bujii cu rezistenta aproximativ la fel.Bineinteles ca la fata locului nu le poti verifica daca nu cumva fura scanteia pe la izolatie.
pentru gotronic - cu pm incep sa invat acum;aprinderea inca nu am montat-o din lipsa de timp.O s-o montez cat mai curand posibil si o sa postez rezultateleSunt sigur ca o sa mearga perfect.Va multumesc anticipat.
14 Dec 2007, 22:43:
djasu82 - daca champioanele au 0,atunci eu zic ca rezistenta fisei centrale+rezistenta lulea+ rezistenta fisa bujie nu depaseste 4 k,ar fi ideal.
djasu82
14 Dec 2007, 22:55
Mie personal nici nu imi mai trebuie sa am rezistenta aproape de 0 fiindca am scantee foarte bune si puternica . De la 490 V cat da cdi am scazut la 400 fiindca se incalzesc bujiile deja la puterea care o descarca intre electorzi. Dar asa ca fapt divers e bine de stiut in legatura cu rezistenta din bujii .
Kinetix
14 Dec 2007, 23:08
RIVE, ala din CNC nu e "jiglor cu bila" ci e supapa de descarcare (cu bila) a pompei de accelerare
iar acel mic orificiu lateral situat in partea inferioara a corpului sau este "optional", urmarindu-se o mica economie de benzina, cu pretul scaderii usoare a "vioiciunii" masinii.
http://pboursin.club.fr/bonus/weber/weber.htm#partie2
csongore
14 Dec 2007, 23:32
Aici sunt niste poze cu aprinderile mele facute in serie
Nu se compara cu CDI dar macar sunt ieftin de facut.
E cu etaj final MOS-FET 2 in pararel driverul este un convertor analog digital CMOS
Dau o scanteie mai mare decat cu tranzistoare bipolare si nu incalzesc tare.
gotronic
14 Dec 2007, 23:46
Dupa cum vad eu in poze, aprinderea este inductiva.!!! Asa-i? daca da, de ce ai pus convertor analog-digital? Ptr. front ? Si la pretul la care l-ai spus este pret de vanzare? piesele nu le pui sau le ai pe gratis.!!!
In fine, cine ti-a spus tie ca MOS-urile "dau" scanteie mai mare decat bipolarele.!!! Depinde ce bipolare folosesti si la fel la MOS-uri.!
Nu inteleg de ce unii nu-si completeaza Profilul, sa stim si noi cu cine "vorbim" si de unde, si cati ani avem .....Asa e corect.! (Daca nu avem ce ascunde.....???!!!)
Re edit:
Si daca "nu incalzesc tare", de ce le-ai pus pe radiator. (2 buc.) ???
djasu82
14 Dec 2007, 23:55
Gelu nu cred ca tipul a vazut ce poate face un tranzisor bipolar cu poarta mos
ramane masca .
csongore
15 Dec 2007, 11:47
Credeti ca sunt un amator si nu stiu despre ce vorbesc, sunt inginer si cunosc diferenta dintre tranzistoare si aprinderii fac asta de 10 ani si cunosc si tranzistoarele IGBT !!!!!!!!
EU AM ARATAT O ALTERNATIVA IEFTINA SI SIMPLA PENTRU O APRINDERE ELECTRONICA NU AM SPUS CA ASTA E TOP!!!!!!!!!!!
Ca nu toti sunt DOCTORI ca voi si nu au multi bani la dispozitie sa-si faca o aprindere!!!!
Ba da merge mai bun decat una SIMPLA cu bipolari. Am testat si real si pe masa cu un generator pus la intrare.
Convertorul analog digital este pentru inlaturarea parazitilor de la platina!!
djasu82
15 Dec 2007, 12:43
Si totusi platina da rateuri la turati mari daca esti inginer si susti cu tarie realizeaza un senzor ca in genul lui gotronic si adapteaza in asa fel sa fie pe un singur fir si alimentarea si semnalul care il preia aprinderea. Eu personal daca eram multumit de aprinderile eletronice cu un singur tranzistor nu mai faceam acel cdi. Cred ca ori cine isi poate face un CDI si mai ieftin decat aprinderea ta
cu 150 de mii si legat direct la senzorul gotronic. Dar sa nu fim rautaciosi cu tine fiecare isi face propaganda cine doreste asa ceva sa ia legatura cu tine. Ori cum eu peste 5 luni trec aprinderea la motor pe PIT.
Nu va mai certati! Nu e constructiv!
csongore
15 Dec 2007, 13:38
Da sunt acord cu tine CDI ul e 1000 ori mai bun dar pentru incepatori e greu de executat eu stiu ca eu am facit primul meu amplificator pentru masina cu convertor PWM si am avut 1-2 esecuri din cauza transformatorului.
Ori cum daca ai cunostinte suficiente despre electronica mai bine o aprindere CDI sau unul cu PIC.
Mi-am montat si elica cu 4 pale pe langa aprindere AT011 si senzor si azi-dimineata erau vreo -8 grade sa cobor pana la masina sa vad cum se comporta ,
Dau vreo 2 sprituri ,fara soc apoi cheie, a pornit la sfert iar in parcare era vecinu' cu Loganu' care se uita la mine mirat si ma intreaba de ce dupa 30 de secunde dupa ce am pornit-o sta la relanti fara soc ,cand i-am aratat si turatia in jur de 550 ,a zis ca nu se poate asa ceva ,am inceput sa zambesc satisfacut si i-am spus ca la mine dupa cum vedeti se poate
A plecat la al sau Logan nedumerit si mirat cand i-am spus ca nu am platina si am aprindere electornica pe masina ,si zice ca vrea sa vada si el asa cu ochii lui
Multumiri d-lui Gotronic pt realizarile sale ,tine-o tot asa
djasu82
15 Dec 2007, 14:30
Minel dar sa zicem ca ai fi avut si un microprocesor care controla si avansul la relanti in afara de scantee
oare ce spunea d-l cu loganu ?. Si totusi motorul de dacie cum sustin multi ca e conceptie din ani 60 inca mai poate si poate si mai mult. Drept dovada pe siturile franceze arata baieti ce pot face din acele motoare mai ales cand s-a intervenit cu partea eletronica aplicata pe motor.
adi_adyta
15 Dec 2007, 17:21
apropo de at011. minel stie ce spune. exact asa s-a intamplat si la mine . a pornit batranica fara soc la a doua cheie si dupa 20 de sec. statea singura la relanti.
apropo Minel , care este avantajul intre o elice in 5 pale si una in 4?
In comert am gasit elica cu 8 pale din care am taiat 4 .Daca pastram toate palele la elica turbionarea amestecului aer-benzina va fi mai omogenizata,(ma refer la debitul de emulsie benzina-aer care sa trece prin pale va fi mai mic DAR mai omogenizat) asa eu am ales solutie de compromis si a taiat 4 din 8 pale pt a fi un "compromis" ,chiar daca as pierde din omogenizare amestecului castig la debitul de emulsie trecut prin elica si astel obtin un debit mai mare decat cu 4 pale si o omogenizare mai mica a amestecului ,
Fara elica aveai un debit mare fara o omogenizare "in plus " a amestecului ,asa eu am ales o solutie de mijloc intre debit si omogenizare .
mishujkl
15 Dec 2007, 17:32
elica cu 8 si cu 4 pale, dar daca vrei tu cu 5...
http://www.daciaclub.ro/PREMIERA-ABSOLUTA-...t16197-s30.html postu' #42
twizar
16 Dec 2007, 13:54
Sunt si eu posesor de arpindere cu senzor de cateva luni si se comporta admirabil. Felicitari lui gotronic
Dar din pacate de vreo 2 saptamani mi-a aparut o problema pe care o sa incerc sa o explic cat mai bine: motorul imi porneste foarte usor indiferent de temperatura, imi sta bine pe la 7-800 de ture dar cand accelerez usor da in nas. Daca accelerez brusc merge, dar cand incep sa las mai usor acceleratia iar da in nas. M-am apucat de verificat la componente pa rand, bujiile toate bune (verificate cu multimetrul), fisele toate bune, capac delcou nou (si bun), bujiile le am la 0,7 (la mai mult imi merge prost motorul chiar si la relanti). Toate par bune si totusi am probleme. Bobina masurata cu multimetrul e in specificatii. Dupa cum simt eu masina mi se pare ca "pierde" niste scantei din cand in cand. E posibil asa ceva? Sa fie totusi stricata bobina si din cand in cand sa nu mai ajunga tensiune la bujii? Dar atunci de ce se intampla asta doar cand accelerez usor sau chiar merg constant? De tras, trage bine motorul...cand nu da in nas, pentru ca sunt perioade de cateva minute cand merge bine si apoi iar incepe... Avansul e reglat mai mult dupa "simt" pentru ca am niste jocuri cam mari pe acolo si altfel nu se poate
Sper sa imi puteti da si mie niste sfaturi pentru ca sincer nu stiu ce as mai putea verifica. Multumesc anticipat
djasu82
16 Dec 2007, 14:10
Tu ai probleme la carburator mai mult ca sigur trecerea de la relanti la functionarea normala se traduce prin suturi inecari , asadar verifica ciocul de papagal in prima instanta dupa aceea orificile de progresiune daca sunt infundate trecerea de la relanti la mersul norma ati da in nas.
. Sper sa te ajute. Ce frumos ninge in bucuresti la ora asta .
Siconi
16 Dec 2007, 15:55
Si la Otelu Rosu la fel ninge
.
Acusi e gata si CDI-ul meu. Dar nu ma las pana nu fac si reglajul avansului tot electronic si cu 2-3 curbe de avans, setabile si selectabile dintr-o interfata cu display. Dar vreau sa fac montajul in jurul unui Atmel. Despre senzor, voi monta unul in delco si unul la fulie la vibrochen, ca volanta mea nu are magnet pe ea ca sa pot monta un senzor magnetic sa citeasca pozitia ei. Ne descurcam romaneste.
Bafta la porniri usoare pe vreme rea.
P.S.: tocmai ieri am scos masina din garaj de la firma unde timp de o saptamana in cap am pus motorul la punct. Practic am motor nou. E in rodaj. Dupa primii 1000 km va spun impresiile. Aprinderea pe el e GoTronic AT01 deocamdata. Porneste la sfert fara soc.
Spuneti-mi va rog, e diferenta mare d.p.d.v. al scanteii intre o aprindere clasica
si una gotronic ,e tensiunea pe bujie diferita?
djasu82
16 Dec 2007, 19:36
Da tensiune e mai mare pe bujii plus ca nu mai ai atatea probleme create de platina sincer nu mai ai treaba cu delcoul si cu aprinderea in general.
Am si eu o intrebare pentru toata lumea care are aprindere+senzor.Vad ca toti spum ca dupa pornirea motorului dupa cca 1-2 min pot impinge soclul si motorul nu moare, e la mine paana nu se ridica apa la cca 60 grade nu pot sa merg, da in nas, daca o las la relanti se opreste.Problema sa fie din carburator??
djasu82
16 Dec 2007, 20:18
Mecca s-a vorbit si revorbit ce si cum se face cauta si tu
. Ai avansul mic.
Siconi
16 Dec 2007, 20:21
Cauze pot fi multiple. Depinde unde ai umblatla motor si ce ai dereglat. refa firul operatiilor si executa ca la carte, eventual intreaba ce nu sti bine.
djasu82
16 Dec 2007, 20:25
Propo facea un gagiu ieri si azi propaganda la niste aprinderi electronice controlate care controleaza avansul cica costa in jur de 4 mil eu unul nu ma bag voi ?
Siconi
16 Dec 2007, 20:27
Unde l-ai gasit pe gagiul ala? Daca e sa fac o chestie ca asta, si sigur o voi face, mi-o fac singur, chit ca voi munci juma' de an.
Daca tipul e chiar meserias, poate aflam vreun secret ceva de la el.
Deocamdata, nu comentez, nu cunosc persoana.
gotronic
16 Dec 2007, 22:15
Uitati-va cat costa un set de fise. Banuiesc ca or fi si bune.!
http://www.performancezone.ro/index.php?pa...s&subcategId=34
djasu82
16 Dec 2007, 22:48
Gotronic dar ce au in componenta ??? aceste fise
prea scump sincer dale naiba mai bine pun sarma de 3mm litzata si fac treaba perfect. Poate cand voi pune la punct jumostatica cine stie dar mai e pana atuncea ca nu fac din brec avion.
gotronic
16 Dec 2007, 23:45
Nu stiu ce au in componenta, dar arata bine.!
(Nu pretul)!!!
djasu82
16 Dec 2007, 23:54
Da peste tot arata bine dar la performata ?
acum mi s-a nazarit...e posibil sa fi crescut consumul de la anvelopele de iarna?
diaconuliviu
17 Dec 2007, 13:30
De la anvelope ca frecarea e mai mare un pic, de la temperaturile de afara (evaporare benzina mai slaba pe timp mai lung)... caldura in masina, aeroterma, faruri mai devreme (la 17 e intuneric)... viteza medie mai mica ..etc.
razvan_3asy
17 Dec 2007, 16:43
Posibil sa cedeze asa repede aprinderea gotronic? La relanti sta, doar ca in mers merge in "suturi".
SebyAvrig
17 Dec 2007, 17:09
parerea me ii ca aprinderea iti merge bine,nu cred ca cedeaza prea usor,socurile vin din carburator,poate.ii curatzat carburatoru?daca ar fi fost din aprindere ar avea fluctuatii la relanti.
Probabil ai infundate gaurile de progresiune care fac trecerea de la mersul in gol la sarcina ,asta se intampla cand accelerezi treptat ,cand accelerezi brusc si iti da in nas verifica cicul de papagal cu jigloarele cu bila si membrana de la pompa de sprit ,sau iti trage aer fals pe la talpa carburatorului sau pe la clopotul de la pompa de benzina
Verifica metodic si o sa ii dai de cap !!!
gotronic
17 Dec 2007, 21:30
QUOTE(razvan_3asy @ 17 Dec 2007, 16:43)
Posibil sa cedeze asa repede aprinderea gotronic? La relanti sta, doar ca in mers merge in "suturi".
Spune mai bine, unde ai umblat la motor ultima data si cand si cum s-a intamplat. Asa din senin?! Verifica daca atinge senzorul cama, poate nu ai strans surubul sau ai pus si tu papucul de la platina fixa invers, si cu timpul s-a slabit. (Asta daca ar fi sa fie din aprindere).!
Da si tu mai multe detalii.!
razvan_3asy
17 Dec 2007, 22:27
M-a mancat undeva sa umblu pe la avans si cam de atunci face asa
, dar acum numai nimeresc s-o reglez
.
djasu82
17 Dec 2007, 22:35
tureaza motorul la 2500-3000 de ture si misti de delco in asa fel sa nu ati tremure motorul si rezolvi problema. Daca nu se poate si face la fel treci la carburator.
gotronic
17 Dec 2007, 22:39
Urmareste si contactele de la papuci (sarmaraele de la aprindere). Poate unul de la trepidatii sa intrerupa.!
Re edit.
Daca trepideaza in mers (si daca este de la avans), este prea mare.!!! (Mult prea mare)
M-am jucat putin la avans si merge mai bine motorul, parca au disparut simtomele mai devreme mentionate
alinushy
18 Dec 2007, 08:01
-X° ca nu stiu cat era, dar era frig rau, tras socu la jumate, 2,3 sprituri si a pornit la sfert, dupa 2 minute impins socu de tot si statea la ~600-700 rpm, si asta cu AT01, mii de multumiri d-lui Gotronic
Ce se intampla daca ai rezistenta fiselor > 4 kohmi, de ex 5 -6 cand folosesti senzor si aprindere Gotronic ?
gotronic
18 Dec 2007, 21:54
Nimic.!!! Se pierde din energia scanteii mai mult pe fise, si la bujii ajunge mai mica. In plus daca bobina este slabita, se strapunge in secundar, iar scanteia nu mai ajunge la fise respectiv bujii. Dar pana la cca 10...20 Kohmi pe unele masini nu se observa decat iarna, cand temperatura este mica. (porniri mai greoaie)
csongore
18 Dec 2007, 23:30
Am facut si eu cateva aprinderii din diferite scheme si toate au avut disipatie oare care si aprinderea asta AT01 este pus intr-o carcasa plastic si umplut cu EPOXI nu incalzeste dupa un timp indelungat micsorand performanta tranzistorului final(daca e cu MOS creste rezistenta SD)?????????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.