marius-gabriel
9 Jan 2004, 18:20
daca iti comanda aiurea platina,nu o deschide la fel de mult pt fiecare cama ma tem ca nu te ajuta prea mult tipul asta de aprindere ci una care sa inlocuiasca definitiv delcoul dar aia costa mult..
... asa e ... da` ce nu fac eu pentru Cacareaza! ... ca tare mi-e drag de el ...
Gasesc asa ceva?
SGN_1310
9 Jan 2004, 19:11
Ma tu parca te'ai da cu berbecul, cu tzapul nu cu matizu!
Hehe! ma crezi ca nu pot sa-l vind? sint sentimental, e masina mea de suflet, asa ca pentru a-l tine in forma l-am pasat la tatal meu care-l foloseste zilnic si-l ingrijeste mai mare dragul; vreau sa ajung cu el la Torino (daca gasesc sponsorizare, desigur) sa le-o arat si macaronarilor, sa vada ce treaba buna au facut acu` 40 de ani!
:!: uite instructiunile pentru montatul aprinderii electronice :!:
SGN_1310
9 Jan 2004, 21:54
Ha ha shi eu am dintr'asta shi sincer sa fiu...merge masina mai naspha.....shi daca din cauza ei merge.......ca dreacku.......o dau...o dau jos...unde credeati ca o dau aaaa?!
Gata, mi-am mai luat una dintr-asta, dar de data asta pastrez certificatul de garantie
.
Oricum, la mine merge mai bine cu ea. Era setata pentru asa ceva: platini 0.3, bujii 0.85.
Daca vrea cineva din Iasi s-o testeze pe aia veche sa vina azi la intilnire :wink: .
SGN_1310
10 Jan 2004, 14:29
Azi am umblat shi eu la niste buji vechi shi le'am marit distanta la electrozi de la 0.6mm cat erau pe la 0.9 mm. Rezultatul e ca am descoperit ca a crescut turatia cu vreo 50-100 de turatii. Dar oare nu era asta din cauza ca am mai dat jos din calamina de pe ele?! ramane de vazut.
Apropo domnu' Paul ai fost la un service ca sa de aia cu stampila pe garantie?!
driverx
10 Jan 2004, 15:06
Mi-am luat aprindere de Tg Mures
Inca nu am montato...ninge afara rau de tot.
Am Bujii Sinterom...cred ca sunt de 0.6...cum dracu le maresc la 0.8-1.0 daca nam lera? :? Merge asa cu 0.6?
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 15:22
Merge ca asa le'am avut shi eu.
Ia'ti lere cu 70 de mii din magazinul din coltz...bineinteles magazinul de piese nu butic.
Strambi ciocul bujiei cu aj unui patent cu cioc/varf cum io zice.
Cred ca au eficienta micile astea modificari. De instalat aprinderea e f f simplu. Ia cateva minute cu atentia la jumate.
Bafta!
Mai bine faci in felul asta, dupa ce iei bujiile shi daca nenea de la magazin te ajuta, poti sa le modifici chiar la magazin, eu unul am un nene la magazin care m'a surprins de fiecare data cu competenta deosebita pe care o are in ceea ce priveste sfaturile pe care le da cumparatorului care intra in magazin shi nu stie ce sa ia sau ce sa ceara(adica eu in versiunea mea mai veche
).Asta daca vinde shi lere shi daca vrea sa te ajute ,merita sa incerci...dac nu
.
driverx
10 Jan 2004, 15:34
Lera nu am gasit. De abia am gasit un magazin deschis care sa aiba si aprindere
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 15:38
Asta e rabdare shi tutun.
Poti pune scapariciu , ca mere bine shi asha.
La mine un lucru a ma trebuit sa fac, shi anume sa reduc avansu' putin....floare in ureche shi lumanare la nas....na c'am zis'o!
driverx
10 Jan 2004, 15:43
Aprinderea asta are led pentru reglajul de avans static... a facut cineva reglaju cu acest led? Daca da, a mers bine? Cum se face?
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 15:47
Eu as fi facut..pacatele mele..dar ...de cand am bushit masina...mi'a disparut volanta sub lonjeron(motorul a avansat saracu...cu vreo 5 cmetrisori...ehe...), asha ca am pus urechiusa shi gata. In fine led'ul e bun ca sa faci reglajul static shi atat.
SGN_1310
10 Jan 2004, 15:49
Scrie pe hartiuta cu garantie, ai toate informatiile de care ai nevoie, aporopo tu cati bani ai dat p ea. Eu am dat 250k tva included!
driverx
10 Jan 2004, 16:01
280k lei cu TVA
In drum gasisem aceasi aprindere la 330k lei :roll:
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 16:05
Multumesc, am facut afacere atunci!
Sursa Vitacom din Popa Nan (sat Bucuresti, comuna Ilfov), pt ca in alta parte Vitacom nu vinde persoanelor fizice! La magazinu din curte.
Aviz amatorilor!
driverx
10 Jan 2004, 18:28
SGN_1310,
In ce ai intrat?...sau ce a intrat in tine?
:?:
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 19:32
Prea multe fire strica!
Mie cam naspha sa vb'sc despre busheala, dar iti zic in ce am intrat: in fund de cielo!
driverx
10 Jan 2004, 20:02
Si ce erau in fundu ala de cielo ? Caramizi? Sau cum dracu ti sa dus motoru 5 cm in spate? Era coapta masina?
Anyway...imi pare rau...ai reusit sa o repari?
:shock:
SGN_1310
10 Jan 2004, 20:27
Hai sa iti zic ceva care nu e gluma. Daca lovesti orice masina cu fundul saltat, sigur ti'o iei rau de tot, pe cand ala din fata nu se alege decat cu zgarieturi pe bara shi timp pierdut la sectie. Daca nu poarta centura se alege shi cu bonus scratit de gat, ocazie cu care incepe sa'ti tremure fundu ca incepe sa puta rau a dosar penal....shi asta pt ce?!....pt ca boul merge ca o curca shi nu poarta franghia.
dracku
11 Jan 2004, 00:00
mei, am pus aprinderea singur singurel. am modificat nitel mobina ca a mea e din aia veche si nu are borne mici ca astea mai noi, are papuci. am gaurit papucii si am montat-o ca in poza. am pus platina doduco (beru) 60k lei reglata la 0.3, bujii brisk N15YC (au electrodul de cupru)(ele vin la 0.7, eu le-am facut de 0.9) 145k lei, un set de lere meseriashe (de la 0.05 pana la 1mm), ceheshti cu 117k lei, cheie cu doua articulatii pentru bujii 76k lei, si cam atat. am pus masina in garaj si m-am pus cu bormasina sa gauresc papucii de la bobina sa pot monta aprinderea ca in poza, cu suruburi. pus toate astea noi, reglate. dat la cheie. nu-mi venea sa cred: se auzea motorul meu ca unul de la o berlina noua, pe injectie. rotund, frumos, fara hopuri si alte alea. era pe gpl. am facut niste ture, s-a ma iincalzit nitel. super. pe benzina mai face niste figuri (adica nu merge rotund 100%) da cred ca e de pe la carburator. oricum nu ma prea intereseaza. folosesc benzina doar la pornire dimineata si la oprire seara, cand ajung acasa. eu sunt de parere ca a meritat banii.
o chestie: daca o calc mai mult da in nas. cred ca e de la avans. ce sa-i fac, sa invart delcoul in sensul acelor de ceasornic sau inversul acelor? ca pe loc nu cred ca pot sa-mi dau seama doar in mers. aveti idee?
driverx
11 Jan 2004, 00:44
Vezi ca acuma poate ai avansu prea mare....sa nu mergi prea mult cu ea asa. Chinui motoru...
Si aprinderea mea sta pe birou si abia asteapta sa fie montata maine. Chestia e ca eu nu am garaj :cry: :cry: :cry:
A pornit la rece fara probleme? Cu sau fara soc?
:shock:
prin bunavointa lui paulp, incepand de azi de la 14.00 am aprindere electronica
. Totul e super ok, merge mai rotund. Trebuie neaparat sa schimb bujiile, paul era sa cada prin motor de ras cand le-a vazut. Deh, sinteroame, dupa 3 saptamani arata de parca au facut razboiul. Mai am uneori cate o "scapare" la relanti, de parca nu ar primi scanteie, dar foarte rara si aproape sigur e de la bujii. Tocmai am fost acum la o tura prin ger cu ea (de fapt iesisem sa iau tigari si am fost curios cum o ia pe ger). A pornit la sfert de cheie, a mers ok, parca un pic mai lenesa. Cred ca e de la avans, o sa-i mai dau maine nitel. Pe scurt, foarte misto aprinderea asta electronica. Sunt curios daca o sa ajute la consum, desi prin oras e greu de facut. Mai ales pe zapada asta relevanta e zero, ca mai multa benzina consum sa ies din nametii din parcare decat sa ajung la servici.
hawkeye
11 Jan 2004, 14:22
am marit si eu distanta la bujii la 0.9 si s-au rezolvat partial unele probleme. una dintre ele fiind relantiul care acum sta aproape stabil la vreo 950 ture. inainte, cu bujiile originale (0.6 sau 0.7, nu stiu exact, sunt sinterom) nu statea deloc relantiul si dadea destul de multe rateuri. degeaba am tot reglat la avans ca degeaba. pana la urma dupa ce am marit la 0.9 sunt destul de multumit.
cand am marit distanta la bujii am observat ca prima bujie era deja la 0.9 pe cand restul erau la 0.6 sau 0.7. sa fi avut asta de a face cu mersul prost de relanti?
capacul + bujiile au mai putin de o luna si bujiile erau destul de curate, si putin arse.
Sod, daca maresti putin avansul (cam 2 grd. spre dr.) ai grija sa reduci putin turatia. O sa sara de 1000. Dar ai grija cit avans ii dai ca o sa intre in zona in care devine instabil motorul.
Totusi, daca merge bine las-o asa pina simbata viitoare si cind vii cu bujiile noi ii refacem si avansul.
hmm, avand in vedere ca bate avansul la relanti, o sa incerc totusi sa il reglez sa nu merg asa pana sambata
.
SOD, acu' am citit ce-ai scris.
N-are cum sa bata la relanti. Avansu' daca tacane o face doar la tras in sarcina. La relanti poate doar tachetii sa faca zgomot :wink:
aha, atunci is tachetii. Bun mai am de schimbat multe se pare
Tachetii nu se schimba acum, se regleaza :wink: .
Da' tre sa-mi iau o salopeta, ca a vazut nevasta pozele in care umblam la masina ta cu puloverul nou si a avut ce cirii
se regleaza stiu, ca am trecut prin experienta. Problema e ca trebuie reglati suspect de des ceea ce deobicei inseamna ca e alta buba, ceea ce din nou de obicei inseamna ceva de schimbat. Asta e concluzia la care am ajuns si cu care m-am resemnat
Se vede ca n-ai avut Oltcit. Sa vezi acolo cit de des se regleaza. Si mai are si 2 axe cu came :wink:
damn; stau si ma intreb daca romanii au produs vreodata vreo masina care sa nu trebuiasca reglata saptamanal.
kriiss888
12 Jan 2004, 16:41
mi-am cumparat si eu o aprindere tranzistorizata de tg. mures
am reglat bujiile la 0.9, platina cam 0.4, am verificat de 3 ori montajul facut dupa schema, am dat cheie si.....s-a auzit un zgomot prelung ca un harait, motorul nu a pornit bineinteles; pe esapament se aude un zgomot ritmic ca la un rateu sau mai bine zis ca si cum ar pierde aer pe undeva..nu stiu cum sa explic mai bine
am dat jos aprinderea, am facut bujiile la 0.6, la platina nu am mai umblat...a pornit masina bine fara aprindere
a mai patit cineva ceva de genul asta?..... sa fie oare aprinderea defecta sau ..
oricum mai incerc odata sa o montez sa vedem....
SGN_1310
12 Jan 2004, 16:47
Pai e normal mai sa faca asha, pt ca mai ai nevoie shi de reglaje. Bufniturile de aer pe care le auzi shi simti la esapament sunt de la avans prea mare, continua arderea dupa deschiderea supapei de evacuare. Micsorand distanta la platini, nu ai facut decat sa intarzii scanteia, adica deschiderea se face pt un timp mult mai scurt decat la distanta mare, deci pe langa ceea ce aI FACUT TU, MAI TREBUIA SHI MICSORAREA AVANSULUI, prin rotirea in sensul acelor de ceasornic a delcoului, pana cand motorul mergea rotund, shi apoi urmarind esapamentul, pana nu mai bufnea aerul pe esapament.
SGN_1310
12 Jan 2004, 16:49
Ca sfat, lasa platinile unde erau shi mergi pe buji cu 0.9mm, atentie la avans, dar cred ca nu mai conteaza prea mult tinand cont ca mai umbli la platini.
Bafta!
Kriiis, ce inseamna cam... ?
Se regleaza cu lera.
Platini 0.3.
Probabil ceva nu e bine pus/reglat.
Daca nu esti chiar sigur, mai bine da 50k si pune-o la un service (cu ocazia asta iti faci si garantia)
driverx
12 Jan 2004, 16:56
SGN_1310,
Eu am mutat putin delcou catre baterie, au mai disparut din detonatiile din toba, a crescut relantiu....nu prea trebuie reglat mult. Ce trebuie eu sa fac este sa maresc bujiile.....dar nam lera
si nu gasesc
kriiss888, sigur ai pus ceva invers pe acolo. Dupa explicatiile tale nu mas mira sa iti faca aprindere inainte sa se inchida total supapa de evacuare
Revizuieste tot ce ai facut....citeste instructiunile (sunt si aici pe forum pe acest thread)
:shock:
kriiss888
12 Jan 2004, 16:57
am avut lera si am masurat 0.3
dupa ce am dat jos aprinderea si am umblat din nou la delcou parca era mai mult de 0.3. e posibil sa nu fi reglat bine platina. oricum acum ma duc sa o pun din nou ca tot pierd vremea pe aici pe la serv
o sa fiu si mai atent
oare ce a putu sa produca zgomotul ala ciudat la prima cheie, ca un harait de 2-4 sec, aprinderea pare intacta si masina a pornit apoi fara
pt sgn_1310 motorul nu apornit deloc!!! zgomotul care-l facea pe esapament il facea fara sa porneasca motorul doar invartea electromotorul. l-am comparat eu cu un rateu pt ca nu am gasit alta comparatie
kriiss888
12 Jan 2004, 17:01
m-as duce si la service sa o monteze, problema e ca acum astept un prieten sa-mi regleze motorul, sa mai imi explice cate ceva si daca tot nu merge cu aprinderea si tipu asta imi regleaza motorul si ma duc maine la service aia iar o sa-l deregleze si...m-am saturat de 'specialisti' d'astia de dacie.......
kriiss888
12 Jan 2004, 17:06
e putin probabil sa fi montat ceva gresit. m-am uitat fff atent. problema s-ar putea sa fie totusi de la platina, nu prea imi place cum sta, platina fixa nu e perfect verticala zic eu, cand sunt departate platinile nu par paralele
totusi de ce fara aprinderea el merge destul de bine motorul
driverx
12 Jan 2004, 17:07
Eu stiu numa unu care face in CJ reglaje de aprindere
250k lei taxa fixa
Nu zic, mergea fain masina dupa, dar nu stiu daca perfect....nu stiu ce sa fac....prea mult nu am ce gandi....n-am lera
:shock:
Ciiit! :shock:
Da' ce-i face frate?
Ii face si polish
driverx
12 Jan 2004, 17:12
Da, ma duc cu cutitu la el, ii zic 50k lei....aprindere super
:shock:
Drivex, cred ca ar trebui si voi cei din Cluj sa va mai intilniti. Nu de alta da' se ma gaseste cite un Paul si pe acolo care sa regleze o aprindere pe prietenie :wink:
dracku
12 Jan 2004, 17:19
asa face si la mine. la esapament se aud rateuri (cam incet da se aud). deci nu e bine. de cand am pus aprinderea nu am umblat la avans. sa invart nitel in sensul acelor de ceasornic, asat am inteles eu, nu? poate isi mai revine...
Mai oare de ce v-a apucat pe toti reglatul avansului?
Ar fi simplu daca ar fi doar asta.
Dar dupa orice reglaj al avansului trebuie reglat si aerul si turatia.
dracku
12 Jan 2004, 17:23
pai a mea e pe gpl. am inteles ca nu prea mai conteaza aerul asa de mult. iar pentur ca e din 1300 (deci nu are turometru), tot din ureche o sa-i fac turatia, nu ?
driverx
12 Jan 2004, 17:23
Daca invarti in sensu ceasului, nu risti sa faci mai rau? Adica sa faca aprindere inainte sa fi urcat pistonelu ??
Good idea paulp...unde pot intreba oamenii de asa ceva? Fac un thread ?
:shock:
kriiss888
12 Jan 2004, 17:27
eee, suntem si noi mici acum, incepem sa invatam.
oricum e de jale cu dacia asta, toata lumea m-a sfatuit sa nu iau dacie dar de altceva nu prea aveam bani asa ca....
dacia asta trebuie sa o reglezi saptamanal, sa o bibilesti, sa o rogi doar doar te asculta
oricum la statistici cred ca era bun un topic de genul "ce masini vedeti pe strada cu soferii bagati jumate' in motor" . 95% sunt dacii.....
asta e romania
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.