Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Off. "Mare defect" asta cu mersul la service. Si care ar fi celelelalte multe defecte la care te referi? "Mersul la service" in tarile civilizate, este o garantie a producatorului ca produsul a fost montat de o persoana calificata in domeniu (atestata). Ca dovada esti chiar dumneata, adica chiar daca te pricepi la electronica, nu te pricepi la motoare. Electonica este foarte vasta ca si domenii de aplicabilitate, degeaba stii cate ceva despre ea, daca nu stii mai nimic de domeniul in care este ea implementata. Aici, ar trebui sa stii macar cum functioneaza un motor cu explozie, ce face scanteia la acet motor, cum se produce si cand trebuie sa se produca. Altfel discutam discutii. Nu ar fi nici asta o problema ca nu stim unele lucruri (cat traim invatam), problema este ca prima data dam vina pe produs sau pe altii inainte sa ne asiguram ca stim despre ce vorbim.

Gata cu polemica, trecem la fapte (masuratori) si pe urma mai vorbim!

Aici ma refer si la rezistenta ohmica a primarului cat si secundarului bobinei de inductie si la fise in special. Verificarea vizuala a capacului delcou, pipei (rotor distribuitorul), capacul de protectie al distribuitorului. Ma refer la curatenia lor, sa nu fie fisurate, murdare de grafitul de la carbunele de la capac sau ulei imbibat cu acesta sau carbonizate (urme de carbonizare).

LE.
Si cati bani ai dat asa multi pe ea. Nu de alta, dar pe mine ma apuca "dracii", ca am trimis in Italia , si vad ca acolo se vand cu 100 pana la 150 de euro. Spun asta efectiv din oftica, chiar daca sunt offtopic, deoarece producatorul castiga foarte putin (si ia numai suturi in " cuvant urat", iar comerciantul nu are "nici o greata" frustrat.gif

http://milano.bakeca.it/ricambi-accessori/...at-4wpc25065866
http://www.autobelle.it/annunci/dettid.php?gb_id=134267

Este vorba de AT012 cu senzor 012, (aceeasi Marie cu alta Palarie.!), adica aceeasi electronica, dar conexiunile la aprindere sunt cu fire iar senzorul este in alta carcasa (pentru alte tipuri de bobine de inductie si delcouri).
val2011
Sa lasam asta cu defectele eram suparat pa moment k nu mi functiona eu ma bazam pe faptul ca am o aprindere tranz. cu platina si functioneaza perfect. Si nu mai fi asa de suparat k nu mai conteaza cat am dat pa ea...
val2011
Am avut pana acum aprindere elec. cu platina si cu uimire am observat ca este tot ato11 si functioneaza BINE . Deci am doua aprinderi at011 in plus a doua care am dat 95 lei are si senzor .
gotronic
Aprinderi AT011 separat se gasesc in comert mai multe, dar senzori separat nu. Esti sigur ca este AT011 si Nu AT01? AT011 are doua fire (unul rosu si unul negru) iar AT01 are doar un fir rosu
Aprinderea fara senzor este mai ieftina decat cea cu senzor si magazinele nu vor sa cumpere decat cea fara.
Vezi de care aprindere ai avut pe masina?
LE
val2011
Pai ATo11 cu doua fire unul rosu si unul negru si merge fara nici o problema cu platina si app pe aceasta am dat acum vreo 3 luni 55lei (dar tot se impusca platina dar mai greu).
gotronic
O "impusca" (la 100mA prin platina)? sau o afuma? Ulei prin delcou ai? ca daca ajunge pe platina e normal sa se afume. Pune senzorul in locul platinii si roteste un pic delcoul in sens invers acelor de ceasornic. (scrie in prospect cum sa faci)
surube
rolleyes.gif Ieri am gasit la cineva o bobina de sfintu gheorghe dinaia de ebonita neagra cum se faceau acum 30 ani .... am masurat o cu multimetru si avea 6 kohm ..... am montat o pe masina a pornit bine si avea scanteie alba cu reflexe albastrii .... eram incantat ...... am mers prin oras cu masina si la un moment dat s a oprit motorul asa aiurea ..... bobina frigea iar masina nu a mai pornit decat dupa 10 minute de stat ........ iara mergeam ceva ceva iara se oprea motorul si tot asa .Am aprindere AT 011 cu senzor 012 .Noroc ca am avut in portbagaj o bobina doduco de 7 kohm an de fabricatie 2008 ...... am montat o si masina mergea bine ..... bobina nu ,, obosea" asa rau ca aia antica de sf. gheorghe ...... asa ca atentie la bobinele vechi unsure.gif Acuma am comandat o bobina BERU cu seria ZS 106 ........ costa 120 lei si se aduce numa pe comanda .......... sper sa merite fiecare banutzz tongue.gif
djasu82
aia de sf gheorghe cea metalica e buna ... la cate oforturi am supus-o eu odata si tot functioneaza normal biggrin.gif
surube
biggrin.gif De unde se cumpara astea de sf. gheorghe acuma ? ..... ce culoare are bobina ca am auzit ca ar fi asa albastre deschis ( bleu ) .......... stie careva vreun sait ceva oficial poate facem comanda prin coletarie postala rolleyes.gif
Kiraly
eu am bobina de oltcit cu aprindere 011 fara senzor si se simte diferenta. da scanteie de aproape 2cm albastra plin.bobina are si rezistenta aditionala.nu mi-a impuscat platina niciodata
gotronic
@Surube.
1. Tu spune oamenilor in primul rand ca ai Skoda 120 nu Dacia, ca o sa incerce sa monteze senzori 012 si pe dacie.

2. Bobinele alea negre in ebonita sunt de 2 feluri; de 4 ohmi si de 2 ohmi in primar. Alea de 2 ohmi trebuie sa aiba o rezistenta aditionala pe ea intre plus si bobina de inductie care se monteaza pe un surub al bobinei (+ de obicei) si undeva pe un surub de la partea cilindrica a carcasei bobinei (acolo se conecteaza plusul de la cheia de contact). De multe ori se arde repede rezistenta si mecanicii o arunca si pun pe direct. Astfel se supraincalzeste, se dilata bobinajul si se strapunge facand scurt intre spire. Daca te mai "joci" mult cu "ciurucuri" de bobine o sa ti se arda si aprinderea electronica. Stiu pe cineva care avea o bobina normala si la rece masura 4 ohmi iar la cald 1 ohm. Bineinteles ca motorul se oprea si iar pornea si tot asa. Dar pana la urma noroc ca se oprea, ca altfel ardea si aprinderea si firul de alimentare si contactul de la motor (lua curenti prea mari). Asa ca nu va zgarciti cand nu trebuie ca o sa aveti pagube mai mari (contactul, aprinderea, cablurile si doamne fereste masina).!!!

3. Nu este asa importanta valoarea rezistentei ohmice a secundarului (cum ai masurat tu) cat cea a primarului bobinei de inductie.

LE.
Fabrica de la Sf. Gheorghe NU MAI EXISTA DEMULT. S-a VANDUT. In schimb atelierul unde se faceau cred ca mai exista si la noua firma, iar bobinele sunt marcate cu IAME pe ele.

@Kiraly
Cu AT011 (AT012) nu o sa ti se "impuste" platinile niciodata, eventual murdareasca daca ai ulei prea mult prin delcou (adica se arde un pic uleiul si se afuma). Dar asta se sterge cu o carpa in alcol sau benzina.
G I M
Nu stiu de ce, dar si mie imi impusca platina cu aprinderea fara senzor. Nu ca inainte dar se impusca. Acum de cand am aprinderea cu senzor nu mai am treaba.
gotronic
De care aprindere aveai inainte, AT01 sau AT011? Arata la fel, dar electronica este alta in interior. Acum revin, "impusca" platina, sau o "afuma"? La "impuscare" se topeste (mananca) contactul de la platina, pe cand la "afumare", se inegreste.
G I M
Inainte am avut AT01 si mi-o impusca, nu afuma, imi facea gaura in ea. Apoi mi-am luat AT011 cu senzor si nu mai am probleme.
Mai am o intrebare, e posibil ca de la aprindere sa imi accelereze sacadat? La fel imi facea si inainte cu carburatorul mono, la fel face si acum cu cel dublucorp.
surube
rolleyes.gif Domnu Olaru eu am montat senzoru 012 pe lada 1500 ( 1979 an de fabricatie ) care are delcou tip bosch ...... iar pentru masina asta am inteles ca trebuie o bobina puternica ca pentru tramvai radmasa.gif ..... pana la urma cred ca o sa iau BERU ...... chiar daca e scumpa si nici nu stiu daca e originala unsure.gif
gotronic
Am si eu BERU si am dat pe ea tot 120 lei (de curiozitate sa vad cum merge ca nu se mai gaseau Doduco sau IAME), concluzia a fost ca sunt mai slabe.!!!!! (dar bune fata de de cele de 25 lei)
Scuze, Lada am vrut sa spun nu Skoda.
@Neagu Ionut
"Sacadarea" poate fi si din carburator si din aprindere. Daca scoate fum negru pe evacuare, poate fi pompa de spritz care da prea multa benzina si ineaca motorul. (la carburatoarele dublu corp dereglate, poate fi si trecerea de pe un corp la dublu corp, nu mai stiu la ora asta cum ii zice). Ca sa eliminati senzorul si aprinderea din "ecuatie", adautati in paralel pe senzor un condensator de 15nF/25Vmin la masa. Daca fenomenul dispare este posibil ca din senzor sa fi "crapat" un condensator de filtraj de 15nF in parale cu senzorul.
Verificati si "fazarea" delcoului. Adica scanteia sa se produca cand distribuitorul (pipa) sa fie in dreptul ploturilor de la capac delcou in momentul producerii scanteii
Au aparut pe piata o "gramada" de capace delcou si pipe, care se potrivesc mecanic, dar "cinematic" nu corespund cu sistemul original (pozitia pipei si ploturile capacului delcou fata de original). Astea sunt "preluate" de la alte marci de automobile care efectiv se potrivesc mecanic la locul lor, dar nu si cinematic (momentul cand se produce scanteia)
G I M
Nu scoate fum deloc. Eu totusi zic ca este din carburator, daca apas acceleratia in blanda trage frumos, nu mai sacadeaza.
Capacul este bosch iar luleaua doduco.
Bobina nu stiu ce firma este, are carcasa din aluminiu, capacul acela este dintr-un material maro iar bornele sunt notate cu 0 si 1.
Bujiile sunt Eyquem (le-am luat la sfatul dvs.), fisele sunt Tesla.
gotronic
Apasa pe acceleratie brusc (cu "lebada" scoasa) sa vezi daca jiglorul de "reprize" "pisa " benzina suficienta, ar trebui sa vezi un jet de benzina consistent.
G I M
Am verificat, arunca bine. Problema e ca are momente cand apas doar putin acceleratia si merge de parca as avea roti patrate. Ca sa se mai diminueze efectul trebuie sa mai accelerez putin sau sa mai ridic putin piciorul.
Maine sper sa-i dau de cap. Am intrebat pentru ca am cautat pe net si avea cineva aceeasi problema iar dupa ce a dat jos aprinderea spunea ca a scapat de probleme. E posibil?
gotronic
frustrat.gif Eu personal la Oltcit am avut problema asta din cauza ca garniturile de la admisie nu etansau bine. La o anumita turatie, aerul "fals" modifica proportia aer/benzina optima si motorul simtea mai ales la drum intins (exact la viteza de croaziera). Verifica culoarea bujiilor. Daca dupa un drum lung sunt pre albe, amestecul este prea sarac, daca sunt negre amestecul este prea bogat. Poate fi si din nivelul benzinei in CNC (camera de nivel constant), respectiv cuiul poantou sa nu inchida bine!
G I M
E posibil, nu zic nu. Dar am avut montat si carburator monocorp de dacia berlina si cam la fel se manifesta. Dar am o banuiala ca tot de la carburator ar fi + avansul centrifugal.
surube
biggrin.gif Bobinele astea or fi bune pentru delcou ? http://autoshop24.ro/produse/405-FABRICA-D...TATE-APRINDERE/ .... unsure.gif
djasu82
Pune ma de tico sau matiz la lada si nu vei regreta .. dai 50 de lei sau 60 cat o mai fi. Are miez inchis si fulgerul urca la 35kv poate si mai bine tongue.gif Sau cauta la dezmembrari tot de tico si incearca tongue.gif
gotronic
Nu va luati dupa el daca nu va pricepeti, bobinele de tico necesita si o rezistenta aditionala, in plus alea nu sunt facute sa mearga cu dwell fix (se incalzesc) ca sunt turnate in rasina si nu prea au racire. In plus o sa aveti necazuri cu turometru (o sa bataie la unele acul de la turometru). Personal am incercat de tico si erau cu mult sub nivelul celei de IAME sau Doduco. (cu limitare de curent, nu pe direct). Si nu tensiunea conteaza foarte mult (peste o anumita valoare), ba dimpotriva, o sa se piarda pe la bujii, fise, capac delcou, pipa ... daca nu sunt de calitate.
G I M
Problema rezolvata.
Aprinderea electronica nu avea absolut nimic, dupa cum bine am banuit de la inceput.
Am desfacut carburatorul, am schimbat garniturile de sub el, am schimbat capacul delco, am refacut distanta la senzor, am mai surubarit pe la avansul vacumatic si cel centrifugal, apoi am reglat avansul static, am masurat fisele (am in jur de 5kohmi), am masurat bobina ( avea vreo 7,5 kohmi si era calduta). Acum nu mai da absolut deloc in gat, urca foarte repede si liniar in ture.
Gotronic, bobina este facuta in polonia, asa scrie pe ea.
val2011
As vrea sa stiu si eu de la domnul gotronic la reglarea avansului delcoul se roteste pana se stinge led-ul iar platina mobila trebuie obligtoriu sa fie in contact cu cea fixa in acel moment sau nu conteaza..
gotronic
LED-ul de la aprindere indica platina inchisa cand este aprins, si se stinge cand platina se deschide. Deci platina mobila cand se stinge LED-ul se deschide (chiar daca nu o vedeti). Si tot atunci se produce si scanteia la bujii.!
val2011
Bine am inteles dar rotirea delcoului se face pana se stinge led-ul, ma scuzati ca va intreb iar.
bygy007
da asa e la deschiderea platinei trebuie sa apara scinteia
val2011
Nu mai vreti sa mi raspundeti?
bygy007
daca citeai postul de mai sus si stiiai ca scinteia apare la deschiderea platinei , da atunci cind ledul este stins
val2011
Am venit cu masuratorile:
Bobina pe minus 6.55K
Bobina pe plus 6.57K
Am masurat doar o fisa dar nici macar nu mergea masurata k nu imi arata nimic, dar spre sfarsit mi-a aratat 55K ..
gotronic
QUOTE(val2011 @ 28 Sep 2011, 21:00)
Bine am inteles dar rotirea delcoului se face pana se stinge led-ul, ma scuzati ca va intreb iar.
*



Da, si se lasa asa. Dar asta este reglajul static. In mod normal ar trebui sa coincida si cel dinamic, dar datorita vechimii motorului si uzurilor la distributie, compresie... este posibil sa fie mai bun si un avans mai mic sau mai mare (foarte putin in jurul avansului static). Dar aici sunt multe de discutat, de multe ori sunt schimbate delcourile cu altele ("de Dacia"), dar multe magazine (nu mai vorbesc de clienti) nici nu stiu ca sunt 3 sau 4 tipuri de delcouri de "Dacie" care arata exact la fel, dar au alte curbe de avans in functie de motorul pe care sunt puse. Au si alte coduri scrise pe ele.
Fisa aia este buna de aruncat, trebuie masurate toate. La cald (vara) daca compresia motorului este buna si scanteia buna poate merge, dar vine iarna si la temperaturi reduse, nu ar fi "sanatos" sa pierzi energia scanteii pe rezistenta interna a fiselor. Risti sa nu-ti porneasca.
val2011
Pai am masurat o la rece, iar bobina este in regula ?
Si ce fise imi recomandati eventual si bujii? (Spuneti mi mai multe tipuri k e posibil sa nu gasesc)
silvyu_92
Bujii Brisk n15yc parca codul asta il au iar fise Tesla , eu astea le folosesc si sunt multumit de ele, dar daca gasesti poti lua bujii eyquem c42s .
val2011
Am pus alte fise noi de URZICENI acum cat de curand am sa incerc sa pun iara senzorul sa vad daca functioneaza acum...
gotronic
Ce rezistenta ohmica au fisele astea care le-ai pus??
val2011
Pai au intre 3 si 8k si asta e ce am masurat eu ca pe ele scrie 25k la 1 m parca...

Moderator edit: Fara scris IRC!
val2011
Am pus senzorul, si pe gaze merge mai rau avansul este aproape la maxim ca daca este mai mic nu se accelereaza... Dar la pornirea direct pe gaze nu prea o ia ... nus de ce ..

15 Oct 2011, 20:37:
App tresa metalica nu trebuie sa atinga carcasa delcoului... nu???
gotronic
Scrie si tu mai "citež". Tresa metalica (de cupru) este legata la masa, deci poate si/sa atinga carcasa delcoului. Normal, se porneste pe benzina si pe urma se trece pe gaz. Daca instalatia pe gaz este bine reglata poate porni si pe gaz, desi nu se recomanda. Trebuie reglat avansul optim pentru o pornire "perfecta". Acum depinde si de delcou, sper sa fie cel care trebuie pentru motorul tau (sunt cca 3 - 4 tipuri de delcouri de Dacia in functie de capacitatea cilindrica care au curbe de avans diferite, poate sa porneasca bine si sa nu "traga bine" sau invers).
Da si tu mai multe detalii: ce motor ai, ce tip de delcou, ce instalatie de gaz ai, ce bujii si ce distanta ai la electrozi...
Sa nu-ti fi sarit (montat) lantul de la distributie cu un dinte, daca esti spre maxim. Avansul vacumatic si centrifugal sunt in regula? Pe benzina merge bine?
Verifica si scanteia la masa (trebuie sa fie alb spre albastru la bujie si o lungime de cel putin 1 cm, la tine cat este?)
val2011
Cand am pus senzorul l am pus la 07mm (cu lera) si cand ii dau drumu la ambreiaj turometru scade cate putin si moare motoru dupa ce se incalzeste... acum am pus senzorul la 05mm si nu mai moare, cred eu pt ca l am incalzit putin doar tremura si scade putin...
gotronic
Dupa fiecare reglaj de distanta al senzorului fata de VARFUL camei axului delcou, se reface avansul la aprindere.!!! Vezi sa nu folosesti si tu senzorul pe post de platina.!!
val2011
Nu il folosesc pe post de platina smile.gif daca ar fi fost asa si cum am citi aici pe forum ca unii fac, acum nu ar fi mai functionat acesta din cauza frecarii... dar nu stiu acum, poate nu da scanteia puternic aprinderea .. nus e tarziu si mai discutam .... multumesc foarte mult pt raspunsuri ...
gotronic
Scanteia "la masa" la fisa centrala ai masurat-o? (fara fisa centrala, cu o sarma masiva din metal). Pe urma compar-o cu cea cu fisa centrala montata si pe urma cu cea care ajunge la bujii.!!
Betian
rolleyes.gif

Am luat si eu de la Gotronic o aprindere tranzistoriala cu senzor AT011 ,pentru Dacia mea 1300 din 73.Ieri a sosit, tot ieri am si montat-o. Parca e alt motor acum , parca conduc alta masina, sunt foarte multumit... Montajul a durat 20 de minute cu tot cu doua drumuri din parcare pana la etajul 4(pe scari) pentru ca odata uitasem setul de lere si odata am fost sa caut o piulita de 8 , pentru ca cea pe care o demontasem mi-a cazut in scut... biggrin.gif ...ca asa se intampla tot timpul...

val2011
La cati mm ai pus senzorul BETIAN ..

<span class='edit'>18 Oct 2011, 19:23:</span>
Pot sa il pun la mai putin de 05..
djasu82
QUOTE(val2011 @ 15 Oct 2011, 18:16)
Am pus senzorul, si pe gaze merge mai rau avansul este aproape la maxim ca daca este mai mic nu se accelereaza... Dar la pornirea direct pe gaze nu prea o ia ... nus de ce ..

<span class='edit'>15 Oct 2011, 20:37:</span>
App tresa metalica nu trebuie sa atinga carcasa delcoului... nu???
*


Il ai dat la maxim delcoul vezi sa nu ai probleme cu capsula vacumatica .
gotronic
Pune niste poze sa vedem si noi ce este pe acolo, ca dupa ce spui tu nu prea inteleg mare lucru. N-ar strica si un clip pe youtube daca poti!
val2011
QUOTE(gotronic @ 18 Oct 2011, 22:21)
Pune niste poze sa vedem si noi ce este pe acolo, ca dupa ce spui tu nu prea inteleg mare lucru. N-ar strica si un clip pe youtube daca poti!
*



Am sa pun de toate smile.gif cand o sa am timp..
Betian
QUOTE(val2011 @ 18 Oct 2011, 19:22)
La cati mm ai pus senzorul BETIAN ..

<span class='edit'>18 Oct 2011, 19:23:</span>
Pot sa il pun la mai putin de 05..
*




Senzorul l-am pus la 0.7mm fata de cel mai inalt punct al axului rotorului."cama" cred ca se numeste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.