Ei nici chiar asa..
intre 7 si 8V nu chiar 6..Si cred ca a ramas asa pentru ca mi-a venit comod sa alimentez aprinderea direct de pe bobina.
Totusi tinind cont ca n-am avut nici un fel de problema din cauza asta (si cred ca au fost situatii cind am scos bateria cu motorul pornit..si nici atunci nu s-a intimplat nimic) credeti ca ar aparea avantaje clare daca as alimenta aprinderea la 12 V ?
Masina o am din '93 cind faceam piata, si de la bun inceput a avut acest comportament, respectiv porniri ultrausoare la rece, si foarte greoaie la cald.Deci si cu carburatorul original si cu asta Weber.Si cu aprinderea cu platina si cu aprinderea electronica , nici o diferenta din punctul asta de vedere.
Presupun ca daca dupa pornire mersul motorului e normal, bobina de inductie Bosch chiar daca la anul va face 40 de ani, iese din discutie ca ar fi defecta, ca se supraincalzeste si deaia nu porneste la cald.
Am vazut ca se propun ca solutii montarea unei pompe in rezervor, a unui circuit de retur si relocarea traseului de tur, ca metoda de contracarare a fenomenului, si deja m-am gindit si eu la anumite metode, deocamdata doar am rerutat traseul, si inca n-am testat sa vad ce efecta are.
Eu cam asta as fi vrut sa-mi spuneti, daca stiti cumva daca o aprindere CDI rezolva problema asta sau nu, pretul fiind oarecum irelevant.Altfel nu are rost sa fac schimbarea.
Si ca sa intregesc tabloul..
Deci aprinderea alimentata cu bobina la 7-8 V, pipa de la delcou cu rezistenta, dar ce stiam eu ce e aia..
la vremea respectiva acum multi ani cind am vazut ca e "intrerupta" i-am tras o punte..deci rezistenta 0, fisele de la bujii originale, sirma de Cu, rezistenta 0, dar, ca trebuia sa fie si un dar..conectorii ce vin pe bujii, originali, un plastic maro parca, sunt intrerupti. Adica cu aparatul pe 200k arata 0.Si totusi merge asa cum va spuneam.Cred ca trebuiau sa aiba cam 5-10k si s-au intrrupt de tot, si nici nu se pot repara, in partea spre fisa este ca un fel de surub ce se infileteaza in cablu, daca era alt sistem as fi incercat sa le gauresc cumva sa refac legatura.
Insa le-am si schimbat cu alte modele cu rezistenta 0, (de Dacia)si n-am observat absolut nici o modificare in mersul motorului, asa ca am renuntat la alea, si am revenit la cele originale (MTA Italy).Si daca tot am citit cele 80 de pagini cu postari...
am vazut si diferenta dintre bujii, respectiv pt carburator/injectie, si am constatat ca acum am una pt.carburatie si 3 pt injectie..aia una fiind antica, toate Bosh, poate o sa incerc Equiem, am vazut ca le laudati
Am mai patit o chestie, pentru care nu e de vina aprinderea dar e cumva legata, respectiv dupa ce am schimbat carburatorul, am vazut ca la pornire face ca si cind ar avea avansul exagerat de mare, adica electromotorul invirte sacadat si trebuie sa-l dau inapoi.
Daca porneste merge normal, si daca se incalzeste repornirea e usoara.In schimb a doua zi face la fel, de trebuie sa tot reduc din avans.Ziua urmatoare se repeta faza.Ajung pina la urma la o pozitie in care merge fara probleme, dar e departe de unde ar trebui sa fie.Din cauza asta am schimbat si bateria , am zis ca nu duce..E un simptom ca de ulei gros, dar nu e cazul fiind cald si uleiul 15w40 Liqui Molly.
Cum face acum, si cum facea inainte de modificari cind dadeam avansul prea mare e o diferenta clara, fiindca inainte cu avansul mare se bilbiia la repornire si dupa ce se incalzea, deci se vedea din start ca e prea mare, pe cind acuma nu.
Reglat la 3000 ture, turatie maxima mers perfect, a doua zi nu mai porneste decit daca dau avansul inapoi.
Nu stiu daca ar putea avea o influenta contragreutatile (arcurile) din delcou, mentionez ca am capsula vacumatica cu avans si retard, carburatorul schimbat , motorul facut..deci multe modificari facute simultan si nu stiu pe ce sa dau vina
Am testat si cu vacuumurile scoase, nici o schimbare.Am demontat azi delcoul, un arc, cel gros nu e fixat ferm, "balangane" sa zic asa, dar spira linga spira, cel subtire e fixat ferm, dar cind l-am dat jos a ramas cu spatiu intre spire si pare foarte slab.Cum n-am vazut niciodata unul bun, nu stiu daca asa trebuie sa fie sau nu.Presupun totusi ca ar fi trebuit sa fie spira linga spira cind e in nemontat.Variante nu prea sunt, un delcou nou e prohibitiv, unul SH, probabil are acelasi arc slabit.Asta e cel mai chinuit pt ca "merge" in majoritatea timpului, cel gros numai in turatii extreme..asa am dedus eu..
M-am gindit si la acea fazare, sa nu dea scinteia intre ploturi, la prima vedere parca e ok, dar presupun ca daca ar fi asa chestia asta ar influenta si mersul normal, nu numai pornirea.
Electromotorul are periile schimbate, colectorul curatat, iese si el din ecuatie in problema asta, cu acea ocazie mi-am dat si eu seama de ce bobina lui are 2 fire subtiri si nu unul singur cum am vazut la majoritatea
.
Trebuie sa mai spun ca totusi eu niciodata nu am auzit cum "bate avansul" asa ca n-am nici un reper sa zic asa, de unde sa-mi dau seama ca e mare sau nu.Si parca n-as crede ca in atitia ani niciodata nu a fost mai mare decit trebuia..adica sa-l fi reglat eu perfect de fiecare data..
Si nici acum, daca porneste asa chinuit cum spun, ca si cind n-as avea baterie...si merg la drum , nu se aude nimic..
Inainte sa refac motorul se auzea, dar la relanti ca un fel de diesel subtil, am presupus ca o fi de la pastilele ce regleaza supapapele, le-am schimbat si acum nu se mai aude.
Ca o gluma adevarata, referitor la pornirea instant la rece, mai demult am remarcat ca alte masini invirteau putin pina sa porneasca, comparativ cu a mea care n-aveai timp sa-i auzi demarorul.Ok, si cumva am auzit eu ca nu e bine asa, ca nu se unge bine motorul...asa ca am cautat diverse motive de a ingreuna pornirea.
).sa n-o mai ia chiar la prima cheie...parca am mutat un dinte doi la distributie, roata ce actioneaza delcoul, ocazie cu care am vazut ca la mine ordinea de aprindere nu era 1342 ci 4..
, si bineinteles ca n-am rezolvat nimic, tot asa a trebuit sa ramina.