diaconuliviu
15 Sep 2006, 11:48
Gata programelul, pe simulator merge. Azi vad acasa pe osciloscop dupa care, muncaaaaaaa; modificare delco si ce mai trebuie.
Pina aici e munca lui Mihai asta, urmez eu.
mexicanu
15 Sep 2006, 21:55
QUOTE(Anonymous @ 1 Dec 2003, 11:12)
cum se monteza, cat costa, are eficienta?
salut.sunt f. nou pe aici.in legatura cu aprinderea electromica eu am gasit o varianta ...,dar costa 250ron cu delcou modificat si inca cateva chestii .sapt viitoare o sa o pun sus eventual o sa incerc sa pun si ceva poze.cica e de pe un opel si ca asta ar insemna adevarata aprindere electronica nu cea cu 30 ron.astept pareri
QUOTE(Marty @ 16 Dec 2003, 17:08)
Intrebare intrebatoare: Daca pun o aprindere din asta electronica, mai conteaza ca am axul DELCO-ului ovalizat ???? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Nu dati cu pietre, va rog frumos!
si la mine e ovalizat dar l-am luat la pila...
de ce nu mai porneste?
QUOTE(marius-gabriel @ 6 Jan 2004, 17:54)
legat de aprindere,singurul dezavantaj la mine e ca-mi introduce paraziti in amplificatorul cass-ului si inainte nu era asa...
am incercat cu fel de fel de filtre dar nu a mers cinestie ce..
incerca sa pui condensatorul la loc sau schimba-l pe cel pe care il ai.
s-ar putea sa iei vreo 2-3 condensatoare ca nu prea le fac astea bune
QUOTE(the_engeneer @ 11 Sep 2006, 21:38)
Am gasit si codurile pentru pic. Si mai e si un prog smecher care vad ca are posibilitatea de a introduce decalajul in functie de turatie si scoate liniile de cmd care trebuiesc inlocuite in pic. check it out:
codul nu e pt motoare cu 2 pistoane?
site-ul e dedicat motocicletelor!
diaconuliviu
18 Sep 2006, 09:55
Merge pe osciloscop.
Uite o poza, de acuma, alta munca.
este un soft in care poti modifica gradele avansului la difrerite
turatii si la urma iti da ce trebuie sa modifici in softul pentru scriere
diaconuliviu
18 Sep 2006, 14:07
Ala e softul pentru motoare in 2 timpi; cum ai spus mai sus nu merge direct pe 4 timpi; daca vrei si gestionare vacuum, nici atit. Trebuie modificat acel soft. Munca depusa de Mihai incit sa-l aduca si la forma pentru introducerea curbelor direct din taste, dupa dorinta, a fost imensa.
mihai1677
18 Sep 2006, 16:24
Am plecat de la acest program pt motoare in 2 timpi monocilindru, am adaptat-o pt 4timpi 4 cilindrii, sunt ceva greseli in acest cod C++, plus ca intarzierea data sub 1000 rot min este fixa nu variaza cu vacumul, sunt mai multe probleme, care au fost rezolvate pe rand, sa va explic ce am facut ar tine 4 5 pagini, apoi e munca mea de 6 luni, sa vad testele cum decurg pe masina. Apoi voi face un calcul sa vad la cat se ridica pretul pieselor, si apoi vor exista cateva exemplare demo.
wo_name
18 Sep 2006, 16:28
Mihai, sa inteleg ca aprinderea cu PIC nu elimina distributia scanteii prin lulea+capac delcou?
mihai1677
18 Sep 2006, 16:35
Se poate dar costul ar fi mult mai mare, sa ne gandim cat costa o bobina pt motoarele pt injectie, plus nevoia de doua aprinderi de ataca bobina. Multi nu vor sa schimbe delcoul de acolo, trebue sa-l vada.
diaconuliviu
19 Sep 2006, 07:32
Ei, eu as vrea asta(sa vad doar un capac din plastic in locul delcoului); daca testele astea merg, as incerca si varianta cu volanta si jumostatica. Dar pina acolo mai este.
dyogenes
27 Sep 2006, 20:54
Mai baieti, ce va tot chinuiti? Solutia completa e aici:
http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=9E pentru Renault Alpine, 4 timpi, curba de avans configurabila, tot ce trebuie. Are un singur dezavantaj: un PIC stocheaza o singura curba. Deci pentru a schimba curba, trebuie sa schimbi(sau sa reprogramezi) PIC-ul . Cum un PIC16F84 costa fix 12 RON, nu cred ca e mare problema. Se programeaza 2-3 astfel de PIC-uri cu diverse curbe de avans dorite, se baga in niste mufe de port serial astfel incat sa poata fi schimbate in cabina. In plus, solutia e antifurtul ideal. nimeni nu va putea porni acea Dacie fara CIP-ul de aprindere! In plus, utilizand magneti fixati pe fulia vibrochenului, precizia e mult mai mare decat cu impulsuri de la axul cu came al delcoului. In plus, utilizeaza bobina Jumostatica si elimina distribuitorul.
mihai1677
27 Sep 2006, 21:30
Au mai incercat si altii acea varianta si are neajunsuri. cum ar fi intreruperi, scantei pierdute.
Solutia mea este gata. in laborator merge, ai 3 curbe definite (nr maxim de curbe ce pot fi stocate 16), plus un comutator ce urca curba de avans cu o valoare prestbilita intre 1 si 10 grade RAC.
Singura problema este sa asteptam pe diaconu liviu sa termine implementarea pe masina.
dyogenes
27 Sep 2006, 21:40
Da, fara indoiala ca posibilitatea selectarii simple a curbelor este un mare avantaj. In ceea ce priveste "ratarea unor scantei", nu cred ca o chestie electronica poate rata aleator scantei. Probabil aceia care au incercat, au gresit ceva. in plus, uitandu-ma prin codul sursa acela, am vaziut o gramada de "bucati" ce pot fi eliminate, facand rularea si mai rapida.
Intr-adevar, schema francezului nu tine cont de vacuum. Eu am mai discutat cu Liviu pe aceasta tema, eu propuneam renuntarea la vacuum, pronind de la faptul ca motorul poate functiona bine (nu spun corect) si fara vacuumatic, cu un avans static crescut. E adevarat ca exista risc mai mare de "bataie", dar se poate. Si nu creste consumul, asta e probat pe propria-mi piele. Dar solutia cu comutator de vacuum e buna, eu ma gandeam sa pun asa ceva pe schema din link-ul de mai sus. Modificarile software ar fi mici.
Oricum, nici eu nu m-am aventurat la realizarea acelui montaj tocmai in asteptarea rezultatelor voastre, si, din lipsa acuta de timpl. In plus, stii cum e, cand masina merge bine, parca nu-ti vine sa te apuci iar de ea.
diaconuliviu
28 Sep 2006, 11:23
Acel comutator de vacuum initial va servi la teste;
avansul vacuumatic va ramine cel mecanic, gaselnita e asa:
in carte curbele de avans sint date de genul "interval"-la 2000 rpm avans 15-19 grade sa zicem. De regula diferenta e de 4 grade si se mentine. Acuma curba 1 va fi sa zicem 2000 rpm = 15 grade, curba 2 = 2000 rpm 17 grade, curba 3 = 2000 rpm 19 grade iar vacuumatic = 2 grade, exact diferenta intre doua curbe. Bun, prin actionarea acelui buton eu de fapt cresc toata curba cu 2 grade, deci din curba 1 trec in 2. Daca merge mai bine, opresc, aleg curba 2 si din nou vad daca acele + 2 grade imi aduc imbunatatire, ceea ce arata ca e buna curba 3. Daca e, aleg 3 si vad daca cumva cu + 2 grade e mai bine sau nu. Daca e mai buna, reincarc curbele pornind de la valoarea medie(C1), maxim (C2) si max+2 (C3) dupa care iarasi probe. Unde se plafoneaza, e tot ce poate motorul. Asemenea teste se pot face si cu benzine diferite, etc.
Se vor obtine curbele optimizate de fiecare pe motorul lui in starea tehnica a momentului respectiv.
Apoi, acel comutator, poate fi folosit prin schimbare de soft ca reducator de avans, deci in combinatie cu un sesizor de detonatii.
fordpower
6 Oct 2006, 19:13
mai baietzi.... eu am vazut prin targ (Vitan) un nenishor care vinde niste aprinderi d'astea electronice (nu porcarioare d'alea tranzistoriale de 30 RON) ci una mai sofisticata ...care dintre voi stie despre ce e vba poate isi da si el cu parerea pe aici ...nu de alta dar eu as fi interesat de o aprindere d'aia.
Nu am probleme cu platina (o schimb la cca 2 ani) dar vreau o scanteie mai buna (pt a arde tot amestecul)
bygy007
7 Oct 2006, 21:24
daca nenea ala are o cutie care are pe ea doua chestii care sint departate la cam 5-6 cm si face o scinteie continua aia este o platina electronica si nu au cine stie ce in ele iar cele cu multiscinteie la pornire are un oscilator cu 555 care se alimenteaza cind pui un fir la + (cind dai la cheie pe starter chiar acolo se leaga)si cred ca sint unle scheme postate in acest topic sau in scheme electronice
mihai1677
9 Oct 2006, 22:37
In sfarsit am terminat optimizare programului, dupa mai multe neajunsuri. Testele sunt in curs. Rezultatele sunt promitatoare.
Si cum nici un program nu este gata nicio data urmeaza varianta imbunatatita cu rezolutie mai buna, dar pana atunci buna si asa cu 60 de trepte pt plaja 1000 4000 rot si rezolutie de 10 rot/min sub 1000 rot.
Kinetix
17 Oct 2006, 08:46
Felicitari, baieti!
In timp ce Mihai si Liviu lucreaza la dezvoltarea celei mai elaborate aprinderi electronice, eu am gasit pe net o schema interesanta. Nu pot spune ca stiu sa o interpretez, dar mi-a venit o idee.
In ce priveste scanteile la CDI, cineva spunea ca intre mono si multispark nu e prea mare diferenta. Probabil datorita faptului ca a doua (a treia, etc.) scanteie nu are aceeasi energie ca prima, nefiind timp suficient pentru acumularea ei pana la inchiderea platinilor. Pe de alta parte, durata scanteii CDI e cea mai mica dintre toate sistemele de aprindere.
Dar daca am avea doua aprinderi care ar actiona in tandem? Doua condensatoare acumuleaza simultan energie de la acelasi convertor dar se descarca pe rand, sfarsitul descarcarii unuia fiind impulsul pentru comanda descarcarii celuilalt. Astfel am avea doua (sau trei, dupa numarul de aprinderi) scantei puternice de aceeasi energie la fiecare deschidere a platinii, indiferent de turatie. Sau, altfel, am avea o "superscanteie" de o energie dubla, dar fara sa fie necesara dublarea tensiunii sau cresterea nejustificata a acesteia si fara sa stresam prea mult sistemul (bobina, capac delcou, fise, bujii). Doua aprinderi CDI in paralel nu sunt atat de costisitoare, avand in vedere simplitatea schemei.
Ce zic electronistii?
diaconuliviu
17 Oct 2006, 14:10
1. Chiar daca CDI ar lucra monospark, ar avea suficienta energie sa aprinda amestecul.
2. Daca prima scinteie "rateaza" aprinderea din motive de temperaturi mici, vine a doua care gaseste amestecul partial ionizat, deci chiar daca energia ei e mai mica, are putere de a aprinde.
3. In documentatia CDI e data o diagrama cu tensiunea pe condensator la 1000 Hz = 30.000 rpm la 4 timpi. Tensiunea pe C e 292 V parca. Deci are timp sa se incarce. Un motor la 6000 rpm are 200 Hz.
Al meu a vazut 7000 in test de turatie, in rest, maxim 4000 pe portiune mica, la urcarea unei pante. Asta a fost de doua ori pina acum, cu motorul cald.
4. Intre a comanda 2-3 sisteme de descarcare (care trebuie sa se si incarce in acelasi timp) si un multispark, aleg multispark-ul.
Parerea mea.
vivdenly
17 Oct 2006, 18:56
am citit cu atentie toate cele 66 pagini
si am ajuns la urmatoarea concluzie (in ordinea "valorii" produsului final): ori esti pasionat si te apuci sa faci un CDI, ori iti faci o aprindere cu manuta ta, ori cumperi o malvina sau un gotronic.
Eu cred ca voi alege calea de mijloc, dar cu senzori; "rezumatul" cred ca e asta, va rog sa ma corectati daca gresesc: (ma refer la schema de baza, nu la numarul senzorilor)
fordpower
17 Oct 2006, 20:10
oameni buni...dupa aceste 66 de pagini scrise are cineva fro' aprindere electronica de vanzare ??? ...nu d'aia tranzistoriala
as fi interesat de asa ceva
bygy007
17 Oct 2006, 23:28
QUOTE(vivdenly @ 17 Oct 2006, 19:56)
am citit cu atentie toate cele 66 pagini
si am ajuns la urmatoarea concluzie (in ordinea "valorii" produsului final): ori esti pasionat si te apuci sa faci un CDI, ori iti faci o aprindere cu manuta ta, ori cumperi o malvina sau un gotronic.
Eu cred ca voi alege calea de mijloc, dar cu senzori; "rezumatul" cred ca e asta, va rog sa ma corectati daca gresesc: (ma refer la schema de baza, nu la numarul senzorilor)
atentie la rezistents R1 care este de 330 ohmi este posibil sa fie prea mica
diaconuliviu
18 Oct 2006, 06:35
Nu numai, dar in schema recomandata de producator apare si o rez de 100 ohmi pe alimentare precum si una de 1,2 K intre pinul + si iesire. Asa cum e acolo nu stiu cum ar reactiona.
vivdenly
18 Oct 2006, 07:05
Acea rezistenta joaca rolul de "pull-up" asupra iesirii Q, si este inlocuita in cazul de fata de rezistenta de 330o din aprindere (o sa pun 3x1k in paralel). Deci schema e buna... o sa ma apuc sa o realizez.
lucianac79
18 Oct 2006, 08:56
Am reusit sa realizez montajul pentru o aprindere electronica cu senzor dupa schema lui Dyogenes, insa mi se pare ciudat ca valoarea semnalului la iesirea senzorului este de aproximativ 5 volti. Prin urmare intreb si eu care ar trebui sa fie valoare tensiunii.
bygy007
18 Oct 2006, 10:24
trebuie sa masori curentul care se duce spre masa sa nu depaseasca 75mA ca poti sa distrugi TLE care are maxim 100 mA
dyogenes
18 Oct 2006, 19:37
lucianac..., nu mai stiu exact catalogul la TLE, dar nu e iesire TTL? Asa ar fi explicabil sa ai maxim 5V. Si pana la urma nici nu stiu daca conteaza. Aprinderea merge?
diaconuliviu
19 Oct 2006, 06:50
Nu, e opencolector, cu alimentare parca la max 24 V
dyogenes
19 Oct 2006, 07:27
Ai dreptate, imi amintesc. Nu stiu de ce se limiteaza iesirea la 5V.
lucianac79
19 Oct 2006, 09:38
"Static" functioneaza, adica am scanteie, cam slaba (dar problema asta o pun pe seama fisei bobinei si a bujiei folosite) dar exista. Pe un cablaj separat am facut si modulul multiscanteie, care functioneaza si el atat cat senzorul este atacat de magnet. Ideea mea este sa fac aprinderea sa mearga cu un singur magnet, pe masina inca nu l-am montat, mai trebuie sa gandesc la modul de prindere al montajului senzorului in delcou, si cel mai important la modul de prindere al obturatorului. la obturator mai am cateva semn de intrebare, dar sper sa ma lamuresc cat de curand, fie singur fie cu ajutorul vostru. Aprinderea am folosit-o fara senzor o perioada de timp si a functionat perfect(in locul rezistentei de 100 de ohmi am folosit una de 120 de ohmi la 3 wati.) Tranzistorul final este scos dintr-o sursa de calculator, nu mai stiu exact ce tranzistor este.
bygy007
19 Oct 2006, 10:59
lucianac79
19 Oct 2006, 12:44
Multumesc Bygy, stiu posturile alea, pe topicul asta sunt naluca aproape de cand a aparut. Eu vreau sa il fac sa mearga cu un singur magnet, ca sa nu ma complic cu magnetii, dar in schimb ma complic cu restul. Si nici scule prea multe nu am, si de aia spun ca dureaza ceva pana cand o sa rezolv sistemul deprindere.
dyogenes
19 Oct 2006, 19:31
Pai daca aprinderea a functionat pe masina, e ok. Mie nu mi-a placut ideea cu fantele, de teama descentrarii discului metalic. Eu ma gandisem la o chestie cu fototranzistor si un disc de textolit cu 4 gauri si sistem LED infrarosu-fototranzistor. Ai avea precizie foarte buna. Daca folosesti sticlotextolit placat cu Cu, poti chiar lipi discul respectiv gaurit pe axul cu came, asa ca nu ar exista pierderi ale preciziei. Daca aprinderea e CDI, e suficient 4 gauri in disc, perfect perpendiculare. Daca e aprindere clasica, se taie niste fante curbe cu lungime in functie de unghiul dwell dorit.
ramon_1300
22 Oct 2006, 09:06
eu am o aprindere electronica facuta de Circuite Integrate Baneasa, mai bine zis e un set complet facut special pt Dacie contine delcou (cu senzor Hall), bobina de inductie speciala cu marca 3117 (rezistenta interna de 0,7 ohmi), modulul de putere si cablurile de conectare
ramon_1300
22 Oct 2006, 09:28
cateva foto
ramon_1300
22 Oct 2006, 11:05
o avea un mos intr-un garaj, de la alt mos am luat stopuri de 1300 frantuzesti noi in tipla 8 buc bloc de lumini cromat Jager Frantuzesc emblema cu dacia 1300 modelul mare nou noute
Pe foile de productie un numar de telefon, o adresa ceva ?
ramon_1300
22 Oct 2006, 17:04
asta e garantia are si numere de tel
diaconuliviu
23 Oct 2006, 06:47
Fosta IPRS Baneasa, mai pe urma redevenita Beta SA, nu cred ca mai exista. Parca era in faliment si, daca nu ma insel, Haisam avea oarece amestec?
Eu asta sunt curios, oare nu mai produce nimeni asa ceva ?
Beta Buzau? asta exista, sau te refereai la alta Beta?!
diaconuliviu
23 Oct 2006, 14:03
Normal ca la alta, doar IPRS care s-a rebotezat Beta SA nu s-a mutat la Buzau. E vorba de fostul IPRS Baneasa. Aprindere din aia poate prin depozite, ramasa pe stoc.
Nu neaparat din aia, acelasi model adica. Aprindere electronica care inlocuieste cu totul delcoul, gasim pe undeva ? CU garantie, bineinteles.
Si totusi unde au disparut entuziastii si fantezistii membri ai forumului care postau intr-o vreme din greu pe acest topic?
Kinetix
24 Oct 2006, 20:26
Salutare.
Am realizat azi o aprindere CDI care se cupleaza la alternator. Schema o stiti. Am montat-o si a pornit din prima, dar...
nu mai sta normal la ralanti.
Era reglat cu o aprindere inductiva si mergea aproape rotund, dar cu CDI nu mai voia.
Fara sa umblu la reglaje am desfundat orificiul original cu duza (pe care il obturasem pt ca am montat un UIS legat la teul carbului) si s-a imbunatatit foarte mult situatia. Asta imi spune ca
pentru noul CDI amestecul era prea bogat sau era prea putin aer (?).
Am presupus ca scanteile erau prea slabe si nu reuseau sa aprinda amestecul, dar dupa ce am scos o fisa de la o bujie la ralanti sareau scanteile peste tot: de la capatul fisei la masa, de la plotul capacului delcou la clema lui de prindere, de la borna centrala a bobinei la bornele laterale...Deci scanteie era din belsug
Acum sa va dau cateva detalii constructive ale aprinderii. La schema postata am facut urmatoarele modificari:
-trnsformatorul e de retea, cu tole de ferosiliciu de vreo 2.5cm patrati si date cu lac; avea secundarul bobinat cu sarma de 0.5mm cu prize de la 1.5 la 12V (eu am folosit priza de 6V); interesant e ca nu "bazaie" deloc;
-cele 5 diode sunt 1N4007
-tiristorul este C106M (600V, 4A)
-condensatorul de amorsare este de 0.22(inscriptionat) dar are 0.16 microfarazi(masurat), la vreo 600V
-condensatorul de descarcare e de 0.65 micro (scrie 1 micro) la 630V si are un invelis cu aspect ceramic turnat, rosu, iar terminalele sunt doua sarme ca la rezistori obisnuiti; se pare ca nu e chiar varianta pentru impulsuri;
Am incercat in toate felurile sa reglez amestecul la ralanti dar mersul se mentine neregulat (rateuri destul de frecvente). De asemenea se mentine sau se inrautateste la rotirea usoara a delcoului in ambele sensuri.
De la ce o fi?
Sa fie o problema a supapelor care a iesit acum la iveala datorita scanteilor puternice?
Sau scanteile nu sunt regulate?
Are vreo legatura faptul ca nu am respectat strict valorile din schema?
diaconuliviu
25 Oct 2006, 07:10
Spune sa folosesti o infasurare de 14 V, tu ai folosit una de 6 V; in plus un "consumator" pe o ramura a alternatorului il dezechilibreaza putin. Ma gindesc ca de aici ar aparea instabilitatea la relanti. In plus, energia acumulata pe acel condensator e proportionala cu capacitatea lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.