Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
daciafan
QUOTE(Ov @ 2 Dec 2003, 09:15)
e, nu exagera, daca pui distanta asa mare, nu o sa mai traga deloc. La o berlina cu aprindere electronica, un 0,8 ajunge pt un consum mic si sa si traga masina bine. Ce-i drept nu mai schimbi bujiile la 50k (daca pui dist la 1) ci pe la vreo 20-25k.
Aprinderea merita pt ca:
1. Platina o s-o schimbi doar de hobby pt ca practic nu se mai uzeaza (ruperea efectiva nu se mai face prin platina, ea doar comanda aprinderea in cazul asta, asa ca nu mai trece un curent asa mare prin ea => nu se impusca)
2. O sa porneasca muuuuuuuult mai bine la rece.
3. Condensatorul poti sa il pui in portbagaj.
4. Consumul scade cam cu 0.5%.
5. Creste un pic puterea (nu pot sa zic cat, dar se simte nitel).
*


sunt perfect de acord cu ceea ce spui tu aici...de ce naiba au trebuit sa treaca 6 ani ca sa-mi pun aprindere electronic(ma rog tranzistorizata)? rolleyes.gif
daciafan
cool.gif eu am montat una de tg mures gotronic(rosie cu led deasupra) ce stiti despre ea e ok?
ydaniel
eu o am cam de 2000 km.parfum la inceput s-a simtit ceva in bine,dar acuma nu mai fac diferenta!merita
BLK
am luat azi gotronic, fise tesla, bujii brisk, am uitat ca desteptu sa iau platina. acum... am montat aprinderea inainte sa schimb fisele si bujiile si a pornit super frumos masina, la relanti mergea foarte rotund, mentionez ca motorul era cald, doar ce oprisem, am desfacut capota si cat mi-a luat 10 min sa montez aprinderea, nu am modificat nici o distanta nici la platina nici la nimic. apoi zic, ok, merge super, porneste la semi sfert, hai sa schimb bujiile si fisele. am pus la bujiile noi un 0,8 sau un pic mai mult, nu stiu ca lerele mele difera fata de subler, nu stiu care greseste, dar sunt toate la fel. am asteptat inainte de a schimba cam 1 ora si ceva sa se raceasca motorul, parca asa stiu ca trebuie. am pus fisele, bujiile, si cand dau la cheie, a plecat un pic mai greu si la relanti parca nu chiar asa rotund, parca nici in ture nu urca asa repede. acum, fata de inainte merge bine, dupa ce se incalzeste relantiul e ok, inainte cam tremura, acum doar un pic variaza, poate 50 ture, doar daca sunt super atent se simte. dar de pornit daca e motorul rece cam stau cateva secunde cu contactul pus, daca e cald porneste la sfert. sa fie platina care e cam impuscata? sa fie avansul? sa fie distanta mare la bujii? cu bujiile vechi eram la 0.6 si aprinderea am zis ca a pornit si la relanti era ok, nu am mers asa, am schimbat imediat bujiile si fisele. avansul, trebuie sa se stinga beculetul de la aprindere, sau sa se aprinda cand invart spre dreapta, dupa ce am dat maxim stanga de delcou?
a3des
Am pregatit si eu cat de cat maisna de iarna si cu ocazia asta am montat o aprindere electronica facuta in Deva - nu avea de Tg. Mures la magazin. Schimbat ulei, antigel, set buji Champion, platina nemteasca... Bujiile au ramas la setarea de fabrica, dupa cum am masurat eu 0.75, iar platina urmeaza sa mai reduc putin. Aprinderea se comporta foarte bine pe doamna mea din 1979. Nu am avut probleme cu pornirea nici pana acum, pornea la sfert de cheie, chiar si iarna pornea f bine, dar acum cu aprinderea electronica motorul merge mult mai rotund, e o placere sa il auzi, iar masina trage semnificativ mai bine. Eu zic ca a meritat investitia de 290 mii lei. Se monteaza f usor in 10 minute. O recomand din toata inima.
vaally
QUOTE(BLK @ 27 Oct 2005, 22:26)
am luat azi gotronic, fise tesla, bujii brisk, am uitat ca desteptu sa iau platina. acum... am montat aprinderea inainte sa schimb fisele si bujiile si a pornit super frumos masina, la relanti mergea foarte rotund, mentionez ca motorul era cald, doar ce oprisem, am desfacut capota si cat mi-a luat 10 min sa montez aprinderea, nu am modificat nici o distanta nici la platina nici la nimic. apoi zic, ok, merge super, porneste la semi sfert, hai sa schimb bujiile si fisele. am pus la bujiile noi un 0,8 sau un pic mai mult, nu stiu ca lerele mele difera fata de subler, nu stiu care greseste, dar sunt toate la fel. am asteptat inainte de a schimba cam 1 ora si ceva sa se raceasca motorul, parca asa stiu ca trebuie. am pus fisele, bujiile, si cand dau la cheie, a plecat un pic mai greu si la relanti parca nu chiar asa rotund, parca nici in ture nu urca asa repede. acum, fata de inainte merge bine, dupa ce se incalzeste relantiul e ok, inainte cam tremura, acum doar un pic variaza, poate 50 ture, doar daca sunt super atent se simte. dar de pornit daca e motorul rece cam stau cateva secunde cu contactul pus, daca e cald porneste la sfert. sa fie platina care e cam impuscata? sa fie avansul? sa fie distanta mare la bujii? cu bujiile vechi eram la 0.6 si aprinderea am zis ca a pornit si la relanti era ok, nu am mers asa, am schimbat imediat bujiile si fisele. avansul, trebuie sa se stinga beculetul de la aprindere, sau sa se aprinda cand invart spre dreapta, dupa ce am dat maxim stanga de delcou?
*


Pune volanta la semn si apoi dai stinga la maximum de delco si apoi dreapta. Cind se aprinde becul ai 0 grade RAC. Daca dai dreapta si apoi stinga pina se stinge becul o sa observi ca nu abtii acelasi punct datorita jocurilor dintre componentele mecanice.
BLK
deci asta sa fie, o sa incerc, azi a plecat tata cu masina si a zis ca a pornit la prima cheie fara soc si asta la 7 dim cand era super frig. pana acum in nici o dim nu a pornit fara soc, oricat de cald ar fi fost. e totusi o imbunatatire. am luat si platina noua, maine o schimb, o pun la 0.3-0.35 da?
comnic5
Mai oameni buni, cu aprinderea asta electronica din comert e mare belea. Eu am cumparat una si am pus-o pe masina iar dupa 2 zile am schimbat-o fiindca dadea masina niste rateuri de ma dadea cu capu de parbriz. A doua care am pus-o a tinut 1 saptamana dupa care am dat-o unui dusman si am revenit la aprinderea clasica.
Dimineata trag socu si pornesc insa nu il tin mai mult de 5 secunde si gata. Daca ai sistemul de aprindere si avansul reglat corect nu cred ca e necesara aprinderea asta de 2 bani.
O aprindere ca lumea care anuleaza platina, da ar mai merge, insa nu se prea gasesc. Cu astea din comert pana nimeresti una buna iti trece de toate ...
BLK
poate ca ai tu ceva probleme care au facut sa se arda aprinderea, te-ai gandit? daca suntem atatia care am pus si suntem multumiti poate ai tu o mica buba la masina. spune si ce aprindere ai cumparat.
ydaniel
asa e.eu am una de tg ms si e buna.dar acuma masina a inceput sa mearga ciudat rau de tot.am demontat-o si se pare ca si-a revenit,o fi bobina?
andutzu
Eu am una facuta la Deva, an dat 200k pe ea.Am 25.000km cu ea si merge perfec si in ziua de azi.A intrat chiar si apa in ea si tot functioneaza.Sa stiti ca se simte diferenta fara.Porneste mai greu si parca nici nu mai trage asa bine.Eu unu zic ca se merita.
BLK
m-am jucat azi cu avansul pentru ca nu mi se parea mie ca e chiar corect, pornea binisor masina, tragea ok. am pus semnul la volanta, am pus contact, am dat delcoul la stanga maxim si ledul de la aprindere era aprins, am miscat stanga pana s-a stins, s-a dus cam mult fata de cum era reglat inainte delcoul, ochiometric masurand. am dat sa pornesc si a pornit mult mai greu, relantiul era foarte neregulat. am oprit, am pus iar volanta la semn si am dat maxim dreapta si apoi stanga pana s-a aprins. iar pornit, mergea tot neregulat la relanti. apoi am facut eu urecheste, cum nu recomanda nimeni pe aici pe forum, am pornit, am dat de delco stanga pana a scazut turatia, apoi am miscat dreapta pana s-a stabilizat, dupa care am mai dat un pic dreapta. porneste la sfert, cand e cald motorul trebuie doar sa sperii cheia putin pe demaror si porneste, relantiul e super stabil si regulat, trage de la turatii mici si merge foarte rotund motorul. care e explicatia? zicea cineva mai sus ca avansul nu e bine sa fie prea mare, ca dauneaza motorului? la mine o fi mare avansul daca trage asa bine? deci parca niciodata nu a mers masina asa bine, si l-au mai reglat si mecanicii tot dupa ureche, sa fi avut eu bafta cu reglajul meu dupa ureche? dupa ce iau contactul motorul se mai invarte 2-3 ture, asta inseamna ca e avansul mare sau mic?
diaconuliviu
QUOTE(BLK @ 3 Nov 2005, 18:17)
e[...] dupa ce iau contactul motorul se mai invarte 2-3 ture, asta inseamna ca e avansul mare sau mic?
*


Inseamna ca ai calamina multa in camera de ardere, bujii prea calde sau contactul cu cheie nu taie contactul in mod ferm.
ydaniel
hmm.,asa e!asta o pateam eu la trabi.de contac nu prea cred ca este el de vina.
BLK
motorul are cam 40.000 de la ultima segmentare, e cam pe la sfarsitul vietii, deci probabil sa fie calamina multa. bujiile sunt brisk pentru dacia 1300, 1310, 1400, scria pe spate pe eticheta originala nu pe aia pusa de firma importatoare, pe aia scria doar dacia berlina. mai erau unele pentru injenctie, altele pentru nova, etc, etc.

de avans nu zice nimeni nimic? cum stiu daca e prea mare sau prea mic, sa nu dauneze motorului, avand in vedere ca l-am reglat eu dupa ureche, si asta e prima data cand umblu la avans. insa masina trage mai bine decat inainte, si am fost la cativa mecanici, de mai multe ori si au reglat avansul. mergea bine si inainte, dar parca acum trage foarte bine de la turatii mici pana la turatii mai mari, inainte la turatie mica cam murea motorul. exemplu, nu puteam urca borduri mai inalte usor din ambreiaj, trebuia sa turez un pic mai tare. si nu, nu e de la ambreiaj ca abia l-am schimbat, iar acum cu noul reglaj urc bordurile foarte usor. mai ezita doar putin, dar banuiesc ca nu pot face un reglaj chiar perfect.
DodoBird
QUOTE(BLK @ 4 Nov 2005, 15:52)
motorul are cam 40.000 de la ultima segmentare, e cam pe la sfarsitul vietii, deci probabil sa fie calamina multa. bujiile sunt brisk pentru dacia 1300, 1310, 1400, scria pe spate pe eticheta originala nu pe aia pusa de firma importatoare, pe aia scria doar dacia berlina. mai erau unele pentru injenctie, altele pentru nova, etc, etc.

de avans nu zice nimeni nimic? cum stiu daca e prea mare sau prea mic, sa nu dauneze motorului, avand in vedere ca l-am reglat eu dupa ureche, si asta e prima data cand umblu la avans. insa masina trage mai bine decat inainte, si am fost la cativa mecanici, de mai multe ori si au reglat avansul. mergea bine si inainte, dar parca acum trage foarte bine de la turatii mici pana la turatii mai mari, inainte la turatie mica cam murea motorul. exemplu, nu puteam urca borduri mai inalte usor din ambreiaj, trebuia sa turez un pic mai tare. si nu, nu e de la ambreiaj ca abia l-am schimbat, iar acum cu noul reglaj urc bordurile foarte usor. mai ezita doar putin, dar banuiesc ca nu pot face un reglaj chiar perfect.
*



Fa nene avansul cu metode traditionale , aprinderea este pt cu totul alceva , stii tu ce e cu ledul ala amarat , nu vezi ca singur ai demonstrat ca nu tine figura ? parca mai incercase cineva reglajul asta si nu ia reusit .
BLK
si zici sa fac cu un bec? ca lampa cu stroboscop nu am. cu becu ar trebui sa mearga la fel de precis ca si cu stroboscopul? sau sa fac cu o bujie veche bagata in fisa de la pistonul 1 si prinsa pe capacul de la chiulasa intre cablul de acceleratie? pistonul 1 e ala dinspre volanta? inca o chestie, am vazut niste poze in mondiru cum ca pe carcasa de la volanta ar fi 3 sageti (0 grade, 1 grad si 2 grade parca) eu la mine nu prea am vazut bine nici un semn, am pus dupa o poza pe care o vazusem pe aici pe forum, sa spal bine cu o carpa poate de aia nu mi-a iesit reglajul.

am incercat cu becu de la aprindere ca si in brosura de la aprindere zicea la fel.

inca o chestie, daca invart de elicea de la pompa de apa in sensul de mers al motorului, si trec de semn, e ok daca dau un pic inapoi de elice? sau sa mai dau o tura pana ajunge din nou semnul la sageata?

poate imi raspunde cineva si la intrebarile celelalte, legate de avans mare sau mic, cum iti poti da seama sau cat de daunator e... nici nu mai stiu cate am intrebat biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(BLK @ 4 Nov 2005, 15:52)
motorul are cam 40.000 de la ultima segmentare, [...]
*


Pe masura ce motorul se uzeaza, depresiunea la relanti scade; in oarecare masura scade si avansul la relanti (da, avansul generat de capsula vacuumetrica); compensarea se face prin reglarea acelui avans, cu lampa strobo. Majoritatea insa, rotesc delcoul spre dreapta, prin asta compensind acea pierdere de avans datorata uzurii; acest lucru insa genereaza un avans marit pe toata plaja de turatii, urmarea fiind acele "tzacanituri de avans" la turatii mari sau accelerari bruste. Cam asta (rotirea delcoului) ar explica acea manifestare la urcarea bordurilor.

Ca paranteza, simbata am schimbat setul motor; la pornire am incercat avans mai mare prin rotirea delcoului; ei, bine, in pozitia unde aveam turatie mai mare inainte, acum TACANEA. LA RELANTI. Deci asta ar fi oarecare confirmarea celor spuse mai sus. Si asta dupa 30.000 de la segmentare.

Avansul, atit mai mare cit si mai mic dauneaza motorului. Cel mic scade puterea, produce incalzirea motorului, eventual detonatii in evacuare; cel mare, detonatii in admisie, batai, forte violente care in timp distrug mecanismul motor.

De reglat dupa ureche, e mai greu, dar da o cautare, cineva a explicat cindva foarte pe larg cum se poate face asta.
BLK
am reglat azi cu bujia, e ok dar parca tacane un pic la relanti, acum nu stiu daca nu tacane altceva. inainte era reglat de mine dupa ureche mai la stanga, nu mai la dreapta cum zici tu (fata de pozitia in care e acum), si totusi tragea bine masina, si acum trage bine dar parca intrerupe un pic la relanti...

am observat ca atunci cand da scanteie bujia se stinge si ledul de la aprindere, insa acum punctul in care se intampla minunea e mult mai la stanga fata de incercarea mea de data trecuta.
diaconuliviu

Ai schimbat sau ai extras cumva pinionul delco? Posibil sa-l fi montat decalat cu un dinte.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2005, 09:48)
Ai schimbat sau ai extras cumva pinionul delco? Posibil sa-l fi montat decalat cu  un dinte.
*



Si eu am aceeasi problema. Presupunand ca l-am montat decalat cu un dinte, in afara de modificarea pozitiei delcoului se mai poate intampla ceva care eventual sa afecteze modul in care se realizeaza aprinderea?
diaconuliviu
NU, nu se intimpla nimic, doar ca-i vei induce in eroare pe toti care iti vor regla vreodata aprinderea.
BLK
nu am mutat nimic, nu m-am atins decat de capac, si am tras o privire fugara la platina, nu am mutat avansula ala vacumatic. care e pinionul delco?
DodoBird
QUOTE(BLK @ 8 Nov 2005, 11:33)
nu am mutat nimic, nu m-am atins decat de capac, si am tras o privire fugara la platina, nu am mutat avansula ala vacumatic. care e pinionul delco?
*



Omule , roaga pe cineva care stie sa te ajute sa reglezi avansul , si daca vrei eventual sati si explice cum se face , cel mai bine e practic, indiferent pana la urma de modalitatea de reglaj propriuzisa !!!

Cu timpul iti va lua "dupa ureche" 1 minut sa reglezi ! Fara OSCILOSCOP radmasa.gif !
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2005, 10:31)
NU, nu se intimpla nimic, doar ca-i vei induce in eroare pe toti care iti vor regla vreodata aprinderea.
*


Din fericire eu sunt ala. Multumesc.
mesteru surubel
Haideti sa va zic o faza foarte tare.stiati ca daciile din 87-88 loturile de ungaria erau echipate cu aprindere electronica din fabrica , cu delcou fara platina si aprindere electronica tranzistoriala.Va spun asta pentru ca pe dacia lui tata adusa din ungaria in 95 (a.f88) are asa ceva montat pe ea.Delcoul este facut de electroprecizia iar aprinderea tranzistoriala e ungureasca.Partea buna e ca iarna porneste la jumatate de cheie fara sai tragi socu putere mai mare , consum mai mic.Partea proasta e ca nu se mai gasesc in comert astfel de piese ci doar pe comanda la fabrica.Pentru mai multe argumente o sa atasez niste poze
bonzai
Am montat si eu Gotronic-ul, sincer prea mare diferenta nu vad. Adica oricum masina mergea bine si inainte, cand am luat-o am zis ca oricum "nu strica". Nu vad nimic deosebit, cam la fel porneste (mi-a pornit bine iarna mereu) si nici in mers nu simt sa aiba "mai multa putere".
Singurul efect notabil este la ridicarea piciorului de pe acceleratie (ex la schimbarea vitezelor) motorul scade mai lent in turatie, un efect asemanator cu cel de pe logan.
Montajul mi l-a facut un electrician auto care a decis sa nu creasca distanta la buji, deoarece a spus ca fiind uzate de asta primavara au deja scanteia mai mica decat cea normala - concluzia lui pur teoretica, nu s-a uitat la starea lor.
Concluzia mea:daca nu ai probleme cu aprinderea clasica efectul aprinderii electronice nu e foarte major. Ramane de vazut cum se comporta in timp.
mircea-daniel
Din carte am citit, Gotronic nu e f buna...A mea este Neagra, cam 10cmx5cm si am luat-o de la un tip care si-a dezmembrat masina, si efectul se simte clar. porneste mult mai repede, iar motorul toarce mai frumos. Oricum, depinde si marca...
sonykel
Oameni buni cei ala condensator?adica nu ce este,ca stiu...
dar undel gasesc la dacie pe unde naibi e?cum arata?
si am vazut ca aprinderea are 3borne 1pe+1pe- bobinei si o borna rup?care am inteles ca se leaga unde era condensatorul?nu?sau cum?
si cum se numeste chestia aia de reglat distanta la buji!ca m-am dus la vreo 2magazine am cerut ``lere`` si se uitau aia la mine ca la GODZILA
BLK
a pus cineva o schema de montare cu o pagina sau doua in urma, cauta si tu un pic. lere stiu si eu ca se numesc, puteai sa explici ce vrei sa faci cu ea poate ar fi inteles, nu? eu asa zic ca ar fi cel mai bine, ca poate mai au si alta denumire dar poate nici pe aia nu o stiu aia de la magazin.
mircea-daniel
Vanzatorii din magazine, in general sunt toti poeti. Daca nu stii clar ce cauti, se uita la tine stramb si nici nu stiu ca au ce le ceri.
sonykel
pai astai si problema ca am studita schema aia si inca nu mi-am cumparat aprinderea! si nu inteleg carei ala condensatorul?cum arata el?undei aplicat?
BLK
daca urmaresti firele de pe schema dai si de condensator, e o chestie cilindrica, cred ca e aluminiu ceva carcasa. nu e mare, cam 3 cm lungime 1 cm diametru. deschide capota si urmareste firul din schema unde este condensatorul.
ydaniel
bai:cine vrea sa-mi testeze si mie aprinderea de gotronic?cineva de prin militari
sonykel
da lam gasit?cum il scot de acolo
deci din cate vad in schema firu care il are condenasoru in fund il leg la borna RUP?
sonykel
da mi-am montat aprinderea!sunt usper multumit de ea!cand am avut schema si aprinderea in mana si cu ochii pe motor totul mi-sa parut usor!Cel mai greu am demontat condensatoru ala de acolo!Merge super bine desi n-am facut nici un reglaj pana acum!azi o sa reglez bujiile platina si cu ocazia asta ii pun si un filtru de aer sport!
BLK
nu trebuia sa scoti condensatorul de tot, dupa cum spui tu l-ai demontat de pe masina. trebuia doar sa scoti firul ce ducea la bobina, si sa il lasi acolo in eventualitatea in care se intampla ceva cu aprinderea asta sa poti porni pe aprinderea veche. filtrul de aer sport mai bine nu dai banii pe el, citeste ca nu face nimic, decat schimba sunetul un pic, dar asta o poti face daca scoti filtrul de tot, mai bine schimba filtrul cu unul nou.
sonykel
chiar nu face nimic filtru ala?am gasit la 700de mii!Da asa e am demontat de tot condensatorul e in torpedou!L-am demontat ca mi-era fricade vreun scurt ceva cu papucu ala pe acolo!Atunci o sa-l motez la loc si o sa izolez papucu ala!Pana la urma cat las distanta la buji si la platina???
BLK
pai ce scurt sa faca condensatorul ala? ca daca cade la masa si firul ala nu e nimic ca si capatul celalalt tot la masa e, iar daca cade pe un plus, se incarca si atat. pune papucul ala undeva sau izoleaza-l sa stai tu linistit.

da search pe forum despre filtru. 700.000 e enorm, de banii aia poate faci altele la motor. schimba filtrul cu unul normal.

distanta la bujii o maresti, eu am pus cam 0,8. trebuie sa verific din nou dar cand dau de un garaj, sa nu o faci nici prea mare ca apoi pot aparea probleme daca nu functioneaza cum trebuie toata aprinderea. incearca 0,8 si vezi.
sonykel
pai 700 de mii ptr un filtru sport e enorm?cam cat ar trebui sa coste!la platina cat pun distanta?
BLK
pai pentru un filtru bun, 700.000 e prea putin. eu ziceam ca 700.000 sunt multi bani, cu care poti cumpara destule lucruri la masina. eu de banii astia am schimbat bujii, fise, releul de incarcare, platina si mi-au ramas si ban de benzinai sa testez masina. acum, daca nu crezi faci ce vrei, si daca dai 200 euro pe un filtru tot la fel va merge masina, poate doar putin mai bine, dar cu 200 de euro chiar ca faci ceva schimbari la motor sa simti biggrin.gif

la platina eu nu am umblat la distanta, se recomanda micsorarea la 0,35. dar o poti lasa asa sa vezi cum merge, daca merge rotund la relanti e ok, daca nu, e prea mare distanta.
sonykel
pana la urma am citit pe aici si am vazut ca filtru asta sport cam baga praf in motor!ce e ala releu de incarcare???o sa vad cu platina poate o las asa dar bujile le maresc distanta ca nu-mi place cum trage masina!
moshulik
[attachmentid=18723]

Am gasit schema asta mai demult pe net.
Este practic acelasi lucru cu "aprinderea electronica cu led" comercializata pe piata.
Valorile tranzistorilor nu sunt critice. Eu am realizat schema folosind numai componentele scoase dintr-o sursa atx de calculator. Tranzistorul pnp l-am "simulat" dintr-un tranzistor pnp de putere mica si un npn de putere (sursa are doi tranzistori de putere, deja montati pe radiator, suficienti deci). De asemenea, acolo am gasit si dioda de protectie (grupul celor doua zennere). Tranzistorii de atx sunt foarte fiabili. Eu am avut asta montata pe oltcit, insa inchisa intr-o cutie ermetica. Din cauza asta se supraincalzea pana cand se blocau tranzistorii, DAR nu se defectau iremediabili. Dupa ce se raceau, isi reveneau. Condensatorul din dreapta, de 0.22uF/1000V l-am folosit chiar pe cel de pe masina, nu am adaugat altul suplimentar. Rezistenta de 330 din stanga poate fi compusa din 3 de 1K, in paralel - creste si puterea disipata.

Desigur, toata schema se poate simplifica la maxim, fiind practic doar un mare tranzistor pnp de putere, cu o dioda de protectie montata invers pe colector emitor si cu o rezistenta in baza, catre platina, care sa asigure un curent de auto-curatzare prin platina (deci nu prea mica) si o rezistenta de pull-down pentru cand platina e "in aer". Contactul platinat "de forta" se muta pe jonctiunea CE a tranzistorului, unde trebuie sa ramana si condensatorul deci.
BLK
QUOTE(sonykel @ 22 Nov 2005, 10:31)
pana la urma am citit pe aici si am vazut ca filtru asta sport cam baga praf in motor!ce e ala releu de incarcare???o sa vad cu platina poate o las asa dar bujile le maresc distanta ca nu-mi place cum trage masina!
*



nu mai stau sa iti explic, ca vad ca nu stii mai nimic, cauta pe forum, o sa gasesti o mie de topicuri si posturi despre releu. e ala care tine tensiunea furnizata de alternator la 14.4 volti ideal.

masina poate nu trage bine ca nu e reglat avansul static bine?!
ydaniel
chiar asa nu vrea sa mearga nimeni cu aprinderea mea 'electronica"de proba?sad.gif
sonykel
deci concluzie la pornire dimineata nici o schimbare
e mult mai lenesa
porneste muult mai usor in rest
consum un pic redus
la relanti merge mult mai rotund
nu mai trepideaza asa tare cand e motoru rece la relanti

am marit distanta la buji!poate tre sa le schimb
la platina nam unmblat cat sai fac distanta la platina?
totusi daca sta bine la relanti oare mai tre sa reglez avansu vacumatic???unde e topicul ala cu reglaje???
TZepeSH
Salut!
Am cumparat o aprindere electronica facuta la deva, malvina cred ca este firma, si ma chinui cu ea ceva de speriat sad.gif .Nu avea instructiuni de montare si desi m-am straduit in toate modurile, tot nu a mers. verificat componentele, toate ok, deci problema trebuie sa fie in modul cum o montez. are cineva schema de montaj a acestui model, sau o foaie care vine cu ea, cum s-a postat referitor la cea rosie "cutie de chibrituri"? A! si trebuie s-o montez pe vw broscuta, dar e acelasi sistem ca la dacia. marea mea roblema e legatura de la platina, se scoate condensatorul si se leaga direct la papucul de la platina? atasez poze cu aprinderea, va multumesc.
sonykel
habar n-am! nush cauta pe net dupa numele firmei!
DodoBird
QUOTE(TZepeSH @ 24 Nov 2005, 10:55)
Salut!
Am cumparat o aprindere electronica facuta la deva, malvina cred ca este firma, si ma chinui cu ea ceva de speriat sad.gif .Nu avea instructiuni de montare si desi m-am straduit in toate modurile, tot nu a mers. verificat componentele, toate ok, deci problema trebuie sa fie in modul cum o montez. are cineva schema de montaj a acestui model, sau o foaie care vine cu ea, cum s-a postat referitor la cea rosie "cutie de chibrituri"?  A! si trebuie s-o montez pe vw broscuta, dar e acelasi sistem ca la dacia. marea mea roblema e legatura de la platina, se scoate condensatorul si se leaga direct la papucul de la platina? atasez poze cu aprinderea, va multumesc.
*



In mod normal trebuie sa scrie pe vamisul alb de la capatul firelor.
Cert este ca firul cel mai lung mere la ruptor
Eventual o desfaci faci o poza pe ambele fete si iti spunem

DodoBird
QUOTE(DodoBird @ 24 Nov 2005, 11:13)
In mod normal trebuie sa scrie pe vamisul alb de la capatul firelor.
Cert este ca firul cel mai lung mere la ruptor
Eventual o desfaci faci o poza pe ambele fete si iti spunem
*



AAAA , scuze miam adus aminte intreaba-l pe diaconuliviu el parca avea versiunea cu cupla !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.