Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
alex1988
Salut. Am o aprindere AT01 si in urma cu jumamate de an am avut ceva probleme cu ea. In mers din senin s-a oprit motoru si nu a vrut nici cum sa porneasca. Am dato jos si a pornit. Deci masina nu mai porneste cu aprinderea. Aceste aprinderi se pot arde asa din senin? Domnule gotronic o pot trimite la dumneavoastra sa o masurati, sa vedem poate se mai poate face ceva din ea? Va multumesc
gotronic
In primul rand o intrebare, ati masurat bobina de inductie inainte de montare? Daca da, cati ohmi avea primarul bobinei. Mai incercati odata sa o montati (la rece), daca porneste si merge, atunci e bobina de inductie de vina .! Daca nu e bobina, vedeti mai departe: fisele, capac delcou, pipa, si chiar bujii. Scanteie este? Poate sa fi fost si o "problema" de carburatie, sa nu mai fi "vrut". Dupa ce stai un pic, "gunoiul" o fi luat-o din loc si poate a pornit din cauza asta.
Daca totul este ok cu restul instalatiei, puteti sa o trimiteti sa o verific. O sa-mi dau seama daca e stricata, si de la ce s-a stricat.!
alex1988
masina asa am cumparat-o cu aprindere, presupun ca acea persoana o masurare, intre timp am schimbat si bujii, si fise, si capac delcou, platini. Miam adus aminte ca am aprinderea in portbagaj si dupa ce am schimbat toate cele mentionate am incercat iar cu AT01 si... nimic, daca o dau jos merge
gotronic
Condensatorul de pe platina era montat sau scos din circuit cand s-a intamplat ? Firul de la platina se duce pe minusul bobinei sau pe plus. Cum era montata pe masina ?, nu cred sa va fi dat si certificatul de garantie unde este si schema de montaj.!
valentin_carlan
salut!
intentionez sa-mi achizitionez si eu aprinderea dar vreau mai sa fiu sa fiu sigur ca ceea ce este acum pe masina nu o va: arde, buli, strica. am cateva intrebari:
1.Asa ca va rog sa spune-ti valorile rezistentei bobinei (primar, secundar) si cele ale fiselor.
2. Firul de la delcou am vazut ca este legat la minus pe bobina, este corect asa?
3. Unde pot gasi in Bucuresti bujiile recomandate de voi EYQUEM a 12 c 42 s ?
Mentionez ca "singura" problema a motorului acum este pornirea la rece, dimineata cand afara temp e sub 5 grade pornestea la a 3-4a cheie (cu tot cu spriturile cuvenite si soc tras), in rest merge ok, la accelerari creste turatia fara intreruperi si dat in nas oricare ar fi treapta, iar relantiu dupa ureche este destul de stabil.
Stiu ca se spune: "never touch a running system". dar ma gandesc ca achizitionand aprinderea at011 scap si de neplacerea pornirii greoaie.
Adrian_Boy
O sa-ti raspunda si Dl. Gelu, dar eu zic ca tu mai intai sa faci asta:

- o verificare la sange a carburatorului (spalat, suflat, verificat)
- o masurare a bobinei de inductie.

Si eu am avut probleme cu carburatorul, pe frig nu pornea decat dupa 6-7 chei sad.gif sau doar cu spray de pornire. Am rezolvat din carburator, iar cu ajutorul aprinderii electronice, am pus masina sa dea scanteie cum trebuie wink.gif .. iar pana acuma, porneste la prima cheie.
Gaba
@valentin - incearca sa dai la cama vre-o 8-10 pompe inainte sa o pornesti , sa tragi socu si sa sprituiesti ... suna a supape corp pompa benzina care nu isi fac treaba... daca porneste din prima acolo e baiul daca nu urmeaza ce o zis Adrian
valentin_carlan
Am incercat si cu datu la cama dar nu e diferenta. Vreau prima data sa schimb bujiile ( brisk au cam 3 ani pe masina) si uneori la pornire rece 2 sec se simte ca merge in 3 pistoane, de asta am intrebat unde pot gasii eqm-urile recomandate in acest topic. Ma poate indruma cineva? va rog
DannY_SmekeruL
bujii EYQUEM a 12 c 42 s gasesti pe sos.Pantelimon (imediat dupa intersectia cu sos fundeni sau dupa sectia de politie nr 9 cum te duci spre cora pantelimon).nu stiu sa iti spun cat costa dar am intrebat acolo si aveau.
djasu82
zi mai precis la magazinele dacia .
DannY_SmekeruL
da la magazinele dacia de pe pantelimon
Furry-Rasputin
QUOTE(Furry-Rasputin @ 1 Sep 2009, 16:10)
Am gasit prin debara o aprindere electronica auto facuta de Cooperativa Radiotehnica Constanta, este facuta in 1987, turatia maxina 10.000 rot/min, nu a fost folosita niciodata, este buna de ceva. smile.gif
*


QUOTE(iuliano_smile @ 1 Sep 2009, 21:43)
Pune repede o poza sa vedem:d
*


QUOTE(Siconi @ 7 Sep 2009, 01:13)
Referitor la aprinderea amintita (@Rasputin)pone niste poze sa vedem despre ce e vorba. E mai usor asa decat sa ne imaginam noi cine-stie ce alte chestii si sa raspundem aiurea.
*



Dupa o lunga perioada au venit si pozele.
djasu82
Un mic convertizor si un tiristor deci un cdi simplu monoscanteie. E buna aprinderea pe timp rece ! Daca si functioneaza sa o stapanesti sanatos.
Furry-Rasputin
Deci sa inteleg ca este ceva de capul ei.
djasu82
ie ie si o poti imbunatati si o poti adapta la aprinderea gotronic at011 sau la senzorul gotronic. Ceva in genul acela dar mai mic am facut pentru scutere fiindca pe parte eletronica controlata de microprocesor aveau avansul limitat si mai mult de 50-60 la ora nu prindea. Cu modificarile aduse s-a dus cu 120 fluierand.
gotronic
Ce "fluier" avea.? (daca i s-a marit turatia la motor de peste 2 ori).? mandru.gif
tr04www
cred ca s-a mai discutat si imi cer scuze.de unde pot cumpara si eu o aprindere electronica in buc?si la ce pret?
gotronic
De care? din aia de mai sus? nu cred ca se mai fabrica sau mai gasesti undeva.!
Daca e vorba de AT011 cu senzor 011 (ptr. dacia), uitate in profilul meu si cauta la magazine en detail in bucuresti. !
tr04www
gotronic era vorba de aia at011.o sa caut.multumesc
gotronic
ok. Sunt sigur la Costel service!
alex1988
Buna ziu domnule gotronic, imi cer scuze de intarziere . Masina abia o cumparasem, abia facusem 130km, cand sa ma intorc spre casa a doua zi dimineata am avut o portiune de drum asfaltat plin de gauri, si trebuia sa merg cu o viteza mai mica decat vitaza cu care merge masina la relanti, cum am iesit de pe acea portiune de drum, cand sa accelerez, nu a mai vrut sa mearga si a murit motoru. Nu stiu daca avea condensator pentru ca atunci s-a schimbat delcou ca sa porneasca ( am stat de la 7 dimineata pana la ora 16 in drum mau ajutat oamenii de pe acolo, am traso cu tractoru , de toata nu a vrut) din acea experienta am ramas cu 3 bobina , nici nu mai stiu care era pe masina in acel momnet cand s-a stricat masina, dar stiu ca era pe minusul bobinei aprinderea. De atunci am probleme cu ea, nu vrea sa porneasca fara soc deloc fie ca e vara ca sa nu vorbim acum in sezonul rece, bujiile se afuma repede cam la 700 km, si nu prea are forta. Acel delcou care lam pus are luat din dezmemmbrari. Cand am ajuns acasa am schimbat fise, luate de fabrica dacia, cap delcou, platini , bujii. acum porneste doar cu socu, dar daca o pornesc cu socul o data nu mai am probleme toata ziua, a doua zi aceiasi poveste trag socul si merge tot nu mia am treaba toata ziu . Poate ma puteti ajuta. Va mmultumesc !!
gotronic
Va salut!
In primul rand vedeti ce delcou ati luat de la dezmembrari (ce scrie pe el) si ce motor aveti pe masina (1300, 1400 sau 1600 cc). Sunt 3 feluri de delcouri (arata la fel, dar au curbe de avans diferite.!)!!!
In primul rand incercati sa masurati:
1. Primarele bobinelor de inductie si secundarele la bobinele care le aveti. (primarul intre cele doua borne +si-, iar secundarul intre iesirea de la fisa centrala si una din borne, nu conteaza care)
2. Verificati bujiile de care sunt si daca sunt corespunzatoare motorului dvs. (sa nu fie alta valoare termica)
3. Masurati fisele de la bujii cu un ohmetru (nu conteaza daca sunt noi).
4. Bobinele care sunt bune (au peste 3 ohmi in primar si cca 6...8 Kohmi in secundar) incercatile sa vedeti ce scanteie dau la masa punand o sarma masiva in loc de fisa centrala la o distanta de cca 1 cm. Scanteia trebuie sa fie albastru spre alb si un pocnet puternic (nu plici)
Ca recomandare la bujii: eyquem A12 (ptr. carburatie)
5. Verificati curatenia si integritatea : capacului delcou, pipa si aparatoarea de praf.
6 Aprinderea o puteti verifica astfel: O montati ca in schema si cu platina inchisa alimentati prin cheia de contact , dupa care scoateti firul rosu de pe plus si il conectati repetat. Ar trebui sa dea scanteie la fisa centrala (sau sarma la masa).
Vesdeti in desenul de mai jos si pdf-ul atasat.!
alex1988
trebuie sa scrie pe delcou capaciatea cilindrica pentru care sunt facute?
gotronic
Nu, e un cod.! In functie de cod se stie ptr. ce motor este. Vezi codul si posteaza aici.!
rusu_i
pt motor tip 102-13 (1397 cmc), delcoul e model 3239
djasu82
are carburatorul prost reglat daca delcoul seamna cu cel original vezi ca are stanta pe delco cu codul respectiv. Daca nu-l vezi ca e plin de ulei si praf moi o carpa in benzina si il stergi ca sa observi codul. In rest tragi delcoul frumos la semn de pe volanta pistonu nr.1 in compresie , incalzeste motorul si dupa 10 minute treci sa reglezi turatia 750 de ture si amestecul in asa fel turatia sa nu varieze .
alex1988
Nu am probleme cu motoru dupa ce porneste, doar ca trebe tras socu daca il pornesc pentru prima data in ziua respectiva. este reglat la 750.Manie dupa ce voi veni de la facultate ma voi uita dupa cod. Multumesc pentru sfaturi
mstaniloiu
Va amintiti ca pe 25 Octombrie anul curent (in urma cu vreo 2 pagini) spuneam ca a "murit" aprinderea AT01 ... dar stati sa vedeti.

De atunci am mers "pe clasic" (condensator si platina) si cum pe la mine la serviciu este nebunie mare si acasa am un junior micut - nu am mai avut timp sa experimentez pana Duminica trecuta. Iata ce am masurat:

1) Primarul bobinei (Bobina DODUCO): 3,8 ohmi;

2) Fise delco: Fisa centrala=4,51 Kohm ; C1=3,14Ko;C2=2,85Ko;C3=2,71Ko;C4=2,81Kohm;

3) Distanta la bujii = 0.75 mm (masurat cu lera);

4) Eroarea aparatului de masura = 0.7 ohm (bornele interconectate si ap. setat pe masurare rezistentza);

5) Repus AT01 in schema cu platina inchisa ,contact pus, cu atingere intermitenta a cointactului de + al aprinderii(firul rosu) la borna + , dadea scanteie intermitent (sau alimenta, respectiv intrerupea alimentarea bobinei.


Date fiind cele de mai sus , am montat aprinderea AT01 inapoi pe masina si de atunci am facut cam 100 de Km fara probleme .

Am observat ca bobina , desi Doduco, se cam incinge, mai ales la mersul imposibil si criminal de prin aglomeratia din Bucuresti (Baneasa - iesirea spre Ploiesti). Desi se incinge , functionarea nu apare sa fie afectata. Asta este OK ? Care sunt cauzele principale de incalzire a bobinei de inductie ?

In rest se vede o diferenta notabila, mai ales la porniri la rece si motorul este mai "potent" cu aprinderea montata - daca imi dati voie sa ma exprim asa.


Spuneti-mi va rog , este OK valoarea rezistentei de la fisa centrala ? (4,51ohmi)

Ceilalti parametri masurati mai sus sunt in regula ?

Bobina de inductie trebuie sa aibe o conexiune la masa (-) solida, corp comun cu caroseria eventual ?


Aprinderea cumparata de mine are o stampila pe instructiuni cu 3.NOV.2008, iar seria (cu rosu) este: 009697

Cred ca undeva in viitorul apropiat o sa montez si eu un AT011 cu senzor.
Multumesc mult pentru sfaturi, Gelu (Gotronic),


Sa ne auzim cu bine
ydaniel
QUOTE(alex1988 @ 23 Nov 2009, 21:03)
Nu am probleme cu motoru dupa ce porneste, doar ca trebe tras socu daca il pornesc pentru prima data in ziua respectiva. este reglat la 750.Manie dupa ce voi veni de la facultate ma voi uita dupa cod. Multumesc pentru sfaturi
*


de cand am dacia pe mana o pornesc la rece numai cu soc.
si merge ff bine alaturi de o aprindere electronica at 011,bujii denso w20 fpu(sunt ff bune si eyquem a 12 c 42 s,dar sunt mai calde),fise tesla,capac delco electroprecizia sacele,lulea ep,delcou ep si bobina de iame sf gheorghe. cool.gif
Siconi
Ce e interesant e faptul ca la mine nu vrea sa porneasca cu socul tras, iar iarna daca il trag la maxim se ineaca. In restul anotimpului rece, pornesc cu socul la jumatate si o ia totdeauna din prima wink.gif.
In orice caz, motorul asta asa e conceput ca la pornire pe timp rece sa-l ajuti cu ceva soc. Altfel se balbaie si tuseste... il ia gripa porcina.
gotronic
@mstaniloiu
Valorile masurate sunt oarecum bune atat la bobina cat si la fise. Bobina de inductie nu trebuie sa fie legata la masa, circuitul se inchide prin + baterie. Faptul ca se incalzeste poate sa fie :
1. Unghi dwell prea mare sau distanta prea mica la platina.
2. supraincarcare releu de incarcare.
3. mers mult la relanti sau viteza si turatie mica.
4. Spire in scurtcircuit din primarul sau secundarul bobinei de inductie (secundarul nu l-ati masurat)
5. Aparatul de masura nu e bun, indica mai mult. Verificatil cu o rezistenta de cca 1..3 ohmi (marcata).
6. joc la axul delcou ceea ce face sa se "balbaie" platina, probabil se si uzeaza repede in cazul asta.
radu_
desi am de ceva vreme fisele de bujii si nu am probleme vreau si o parere de la voi...fisele mele au 0,9 ohm masurate cu multimetru, is din cupru, ce parere aveti, is bune? comparativ cu 2,8...3,14 kohm ii diferenta mare! ce inseamna aceasta diferenta
gotronic
Daca nu te deranjeaza parazitii radio (sunt mai "galagioase"), nu-i nici o problema. Aceste fise nu isi maresc rezistenta in timp smile.gif . Trebuie sa fii atent doar la izolatia de pvc sau ce o fi sa nu crape, sau sa se "coaca" la bujii, deci intr-un cuvant sa nu pierzi scanteia prin scurgeri la masa (noaptea se vede cel mai bine cu capota deschisa)
Gaba
@Siconi
Asa era si la mine , si am observat ca daca inderepti sau indoi acea parghie de aluminiu ce face legatura intre soc si clapeta de acceleratie poti sa i schimbi comportamentul cind e tras socul la maxim .

@ gotronic
la fisele de bmv erau puse rezistente de 1 K in capete la fise sarma si nu avea problema de cresterea rezistentei in timp , la dacie nu ar merge asa ? si citi W ar trebui sa aiba ?
de 0.25 ar ajunge ?
gotronic
Nu stiu, ma gandisem si eu la asa ceva intr-un timp, dar poate e vorba de o rezistenta distribuita pe lungimea fisei si atunci e altceva. Ma mai gandisem si la o bobina in fisa centrala, dar degeaba, tot baga paraziti, am incercat cu fisa rezistiva (centrala) , sarma restul si invers. Tot baga paraziti.! (Testat) frustrat.gif
surube
La fisa de mercedes sant bagate rezistente la ambele capete si au miez din cupru ... firma se numeste _ Beru A.G. _uitati aici http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php#copper
pretul pentru o fisa dinasta e de 30 lei ( 1 kohm )
Gaba
Scuze nu am zis corect , fisele sunt de sirma iar la capat se conecteaya cu niste mufe de plastic de capatul bujiei sau de capac delcou (era un 318 din 89 parca) iar acele plastice aveau in ele reyistenta de 1 K si nu pareau foarte groase ... de aceea ma intrebam daca trebe groase ? sau ajung de 0.25 W care cu putin chin as reusi sa o bag in cablu. (cred ca nici acum nu am explicat bine . am sa caut poze)
Le. seamana cu se o pus surube mai sus
gotronic
Trebuiesc rezistente de putere acolo, dar maine fac niste incercari pe stand cu rezistente de 1K de diferite puteri si diferite frecvente de lucru, sa vedem ce iese.

LE.
Am pus azi pe stand in serie cu sarma de la fisa centrala o rezistenta de 1K/0,5W. daca alimentez cu 12V merge bine, cand cresc tensiunea la 18V, in cateva secunde nu poti tine mana pe rezistenta. De 0,25W rezistenta nici nu poate fi vorba. Asta la o turatie medie de cca 2..4000 rpm. Nu am reusit sa fac poze si clip, poate maine sau altadata daca mai e nevoie!
surube
rolleyes.gif Domnule Olaru cat costa la dumneavoastra o aprindere cu plasma facuta pe comanda .Aveti cumva vreun filmulet cu asa ceva facut de dumneavoastra pe Youtube sofer5.gif ?
gotronic
Da este pe youtube, nu am un pret ca nu m-a interesat "problema":

Dar incepe sa ma intereseze, daca sunt "fani".! smile.gif
Am postat si pe forum la mine, daca tin minte.?! nedumerire.gif
si cred ca si aici pe topic undeva in urma (nu mai stiu unde)
surube
rolleyes.gif Pai la astfel de scanteie merita incercata ... dar halatu cat e halatu exact faceti un pret poate mai vrea cineva si e rusine sa intrebe biggrin.gif
gotronic
O sa ma "gandesc" si la asta! smile.gif
djasu82
cu bobina de lini din tv mai vechi se poate obtine direct flama alba si fara a mai pune in scurt un condensator alimentat la 100-400V pe bujie.
Din cate stiu frecventa de lucru e de 15khz si poate urca si mai mult biggrin.gif O sa incerc la un motor de avion fara sa mai ma complic cu ditamai motoarele.
vizitatorul
nu stau sa citesc...insa scanteia puternica s-ar obtine cu cate o dioda hv pe fiecare bujie....
adevarat ??????????
daca Da...la ce pret este o astfel de dioda si ce tens minima tre sa suporte 16-18k????
djasu82
pai da tu sti ce rol joaca o dioda cum functioneaza ? afla si dupa aceea iti dai cu parerea si iti faci impresi biggrin.gif
vizitatorul
se simte oare o usoara aroganta in aer....?????
in fine...
pai ideea ar fi...hai sa-i spunem ...un "pre-pregatitor de scanteie"
poa n-am nimerit sensul corect al diodei in desen....insa ideea este sa permita plusul permanent de 12 v in capul bujiei si sa blocheze returul in instalatie al descarcarii de 16-18k
bafta si ....tot ce-ti doresti
djasu82
si tu crezi ca rezista dioda ? Poti monta chiar 2 in serie ca egal cu 0 s-a incercat de mine experimental. Cel mai simplu un traf de lini pentru a atinge frecvente ridicate pentru flama alba .
dacia_slk
Salut! Sunt membru incepator... smile.gif

De curand am cumparat un AT011 fara senzor (ca nu aveau decat fara). Mi-am montat-o singur, dupa ce am citit instructiunile din cutie si pe acest topic.

Intrebarea mea este: AT011 cand se monteaza fara senzor (cu platina numai), asa-i ca condensatorul de pe delco nu se mai leaga? Sau se leaga? (Eu nu l-am mai pus).

Daca cumpar senzor AT011, tot asa (fara condensator) il montez in circuit?

Va multumesc.
ydaniel
cu/fara senzor condensator se deconecteaza.
gotronic
Senzorul se numeste Senzor 011 nu AT011, aia e aprinderea numai, iar separat nu gasesti, din cauza ca multa lume confunda AT011 cu AT01 si strica senzorul daca il monteaza cu AT01.!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.