Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
mikip
"mpetrovan"...la job si acasa
gotronic
mikip, ai un PM de la mine. Re. Ai turometru la Kadet?
gotronic
diaconuliviu, Pe delcourile de Sacele pe exterior scrie Tip 3239, iar pe platou 3230. La cele de import nu scrie nimic nici pe exterior nici pe interior, cu exceptia unuia pe care scrie pe trei randuri cam asa: primul rand; ZJYHKM, al doilea rand; TIP93231-12V, al trilea rand; V-88. sad.gif
mikip
Negativ, nu am turometru, eventual in viitor este o chestie corectabila
Gaba
Hmmm ... motorul meu e de 1400 .... pe delcou nu am vazut sa scrie nimic... oricum sunt inca la lucru... si nu am apucat inca sa reglez la el (bineinteles reglaje dupa urechea mea de specialist wink.gif ) ... pe cel original am sa ma uit si o sa va zic...

acuma am si eu o intrebare.... pe delcoul original... sit de tare erau pretensionate acele arcuri? sau numai unul era pretensionat... celalalt era liber???? stie cineva exact? m-ar interesa exact pe un delcou original sa aflu... ca cele din magazin sunt prea universale wink.gif
@bygy ... cu tot riscul sa fiu huiduit.... sau ma rog alte forme de protest fata de persoana mea... wink.gif
NU cred ca o sa iti dea Gotronic tipul senzorului sau date de catalog avind in vedere ca produsul nu este inca "licentiat" si are un viitor mai mult decit promitator atata timp cit vor exista motoare cu delcou smile.gif in care ar putea fi folosit... intr-un final e vorba de bani si nu cred ca ar convenii cuiva sa i furi painea dupa ce o investit atata timp si bani in ea (deacord cu tine... nu vrei sa o produci in masa ... tu ai cerut doar schema pt teste personale dar poate o vede si altul ... intelegi ce vreau sa zic wink.gif ) ... oricum asta e parerea mea...
smile.gif astept atacuri la persoana smile.gif

Ps. de dimineata cind am pornit masina ... dadea semne de motor inecat cu socul tras ... asa ca am renuntat de tot la idee smile.gif ...
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 27 Jul 2006, 12:21)
[...] Pe delcourile de Sacele pe exterior scrie Tip 3239, iar pe platou 3230. La cele de import nu scrie nimic nici pe exterior nici pe interior, cu exceptia unuia pe care scrie pe trei randuri cam asa: primul rand; ZJYHKM, al doilea rand; TIP93231-12V, al trilea rand; V-88.  sad.gif

Stiu ce scrie pe Sacele; ideea era daca pe astea de import scrie ceva asemanator si daca acel vacuumatic mai poate fi reglat.
3239 e delco de 1400, 3230 de 1300. Platoul poate fi interschimbat, fiind la fel, axul difera.
TIP93231-12V pare un 3231? dar nu stiu ca la noi sa fi fost asemenea model.

@Gaba: la motoarele 810-99 "curba" centrifugala e o dreapta, arcurile intra in actiune concomitent. La cele 102.xx curba e o linie frinta, "frintura" aparind in momentul intrarii in actiune a celui de-al doilea arc.

Tensiunea arcurilor nu e data niciunde, ea se face pe banc de reglaj sau pe masina cu stroboscop cu intirziere.

Cum am facut cindva? E vorba de 810-99, unde e simplu: am indoit piesele "U" incit arcul sa faca contact cu piesa "U"..acea piesa de pretensionare..deci in punctul in care TOCMAI face contact. Mergea bine DAR NU E REGLAJUL REAL, decit cel mult la delcoul meu, in acel moment; arcurile desi par la fel nu au aceeasi caracteristica si se detareaza in timp.
La testul cu strobo, acum e OK, inainte spuneam eu undeva ca aveam mai putine grade, arcurile erau pretensionate "dupa ureche".
gotronic
QUOTE(mikip @ 27 Jul 2006, 12:53)
Negativ, nu am turometru, eventual in viitor este o chestie corectabila
*



Mai am ca mostre niste senzori ce functioneaza la fel, numai ca se autocalibreaza si deranjeaza putin turometrul pe unele masini, in rest merg la fel. Poate-ti fac din astia o "platina electronica" ca din ailalti nu prea mai am pana prin august si ii tin pentru probe pe Dacii,

bygy007, tu in locul meu ce ai face???!!!$$$ wub.gif sincer, vis a vis de ce zicea gaba.
gotronic
mikip, ai trimis platinile?, ca pe 11 august intram in concediu total una luna, sa am timp sa-ti fac o platina electronica.! ohmy.gif
mikip
Pleaca dimineata cu prioripost...si eu plec in concediu tot in perioada aceea
bygy007
QUOTE(mikip @ 27 Jul 2006, 12:53)
Negativ, nu am turometru, eventual in viitor este o chestie corectabila
*


sa stii ca nu am firma ca tine sau gotronic si nu ma apuc sa fac industrial asa ceva
nu am rabdarea si bani de investit in asa ceva pe masina am platina electronica tip ipa de 6-7 ani si merge perfect oricum m-am apucat de delcoul cu senzor optic pe care o sa-l adaptez la aprindere fara sa-i fac modificari aprinderii pentru ca in caz de defect sa pot pune fara dureri de cap un delcou normal cu platina in citeva minute
ps stiu si eu cam su ce se maninca acel senzor singurul senzor cade corespunde cu ceea ce zis sint cele de proximitate ( magnetice ) am pus niste pdf-uri mai sus sau se poate face si altfel de exemplu un oscilator cu o frecventa fixa legat la o bobina iar la trecerea unui corp metalic se schimba frecventa fiin sesizata diferenta da un ipuls mai departe se poate folosi si un cap de casetofonsi cred ca merge foarte bine experiment: se ia un cas se porneste fara caseta pe play si cu o surubelnita se plimba prin fata capului la citiva mm in difuzoare se va auzi un zgomot biggrin.gif la chestia asta nu s-a gindit nimeni nu? si sa stii ca stiu si eu electronica si electrica destul se bine si lucrez de 15 ani in automatizari unde se combina cele doua meserii ( mai exact la metrou care sint destul de comlicate ) sper sa nu fi suparat pe nimeni dar ceea ce am vazut in acea poza mi s-a parut aberant ca acel senzor sa fie atit de bun incit sa mearga cu un fir si masa si acela prin plaina (curenti mici murdarire contacte imperfecte intreruperi probleme ) oricum eram curios de tipul de senzor si caracteristicile lor cum am mai spus nu ma apuc sa fac industrial
jackk
in cele din urma, Gotronic AT 01 si-a dat si la mine obstescul sfarsit, asa incat acum sunt chiar nevoit sa demarez realizarea unei cdi multispark cu senzor hall.

in alta ordine de idei, distanta dintre electrozii bujiei influenteaza energia scanteii? cu cat este mai mare distanta (de ex. 1,2 mm) cu atat este mai puternica scanteia?

gotronic
jackk, esti sigur?, ca a mai zis cineva asa si era altceva.
ceacu
QUOTE(jackk @ 27 Jul 2006, 23:25)
in cele din urma, Gotronic AT 01 si-a dat si la mine obstescul sfarsit, asa incat acum sunt chiar nevoit sa demarez realizarea unei cdi multispark cu senzor hall.

in alta ordine de idei, distanta dintre electrozii bujiei influenteaza energia scanteii? cu cat este mai mare distanta (de ex. 1,2 mm) cu atat este mai puternica scanteia?
*



Sincer recomand scaderea distantei la bujie pentru a nu se suprasolicita elementele de inalta tensiune (bobina, fise, capac si rotor distribuitor) care si asa sunt cam la limita.

O dublare a distantei dintre electrozii bujiilor conduce la o dublare (aproximativ) a tensiunii necesare strapungerii deci si a tensiunii la care sunt supuse elementele ce le-am enumerat. Personal folosesc fara probleme 0,5 mm la un motor cu compresie mare, la 0,8 mm deja se simte sensibil o crestere a numarului de scantei ratate (merg pe GPL si se simte la evacuare miros de gaz nears) plus apare un puternic efect corona (vizibil la accelerare noaptea) in jurul izolatorului bujiilor si sporadic descarcari la bujia cilindrului 4 catre suportul alternatorului (calitate proasta a materialului izolant in speta mansonul de cauciuc).
cd_i
energia scanteii este data de bobina de inductie (energia ce se inmagazineaza in campul magnetic) sau in cazul unui CDI energia ce poate fi stocata in condensator. Cu cat distanta intre electrozi e mai mare ai nevoie de energie mai mare sa initiezi scanteia. Cu o aprindere inductiva si bobina de dacie e destul de greu sa obtii "trasnete" la bujie, in schimb, cu o CDI poti face minuni la bujie. Problema este ca o energie prea mare iti distruge fisele, capacul delcou si electrozii bujiilor. De aceea e bine sa nu exagerezi cu energia ce o pompezi din CDI. De obicei un condensator de 1uF incarcat la 400v e suficient pt un CDI.
gotronic
ceacu, bine ai zis aici, si cu o scanteie mult prea mare nu obtii rezultate mult mai bune, chiar daca motorul este in parametri.

Re edit: Sa stiti ca se pot obtine energii la fel de mari si cu bobine normale pe aprinderi inductive. Eu am obtinut dar nu am vazut mare scofala la functionarea motorului, numai intre electrozii bujiilor era o scanteie de culoare alba (de albastra ce era). Si sa va spun cum ca nu ma mai intereseaza.

In momentul autoinductiei (cand aceasta are valoarea maxima) comandati tranzistorul cca (maxim) 0,5 ms. Astfel bobina se incarca fortat inca odata aproximativ. (datorita polaritatii opuse intre tensiunea de autoinductie si tensiunea de "incarcare" a bobinei. asteapta nervos.gif
bygy007
QUOTE(gotronic @ 27 Jul 2006, 14:00)
Mai am ca mostre niste senzori ce functioneaza la fel, numai ca se autocalibreaza si deranjeaza putin turometrul pe unele masini, in rest merg la fel. Poate-ti fac din astia o "platina electronica" ca din ailalti nu prea mai am pana prin august si ii tin pentru probe pe Dacii,

bygy007, tu in locul meu ce ai face???!!!$$$  wub.gif  sincer, vis a vis de ce zicea gaba.
*



sa stii ca nu am firma draga domnule gotronic si nu ma apuc sa fac industrial asa ceva voiam niste informatii pentru mine
nu am rabdarea si bani de investit in asa ceva pe masina am platina electronica tip ipa de 6-7 ani si merge perfect oricum m-am apucat de delcoul cu senzor optic pe care o sa-l adaptez la aprindere fara sa-i fac modificari aprinderii pentru ca in caz de defect sa pot pune fara dureri de cap un delcou normal cu platina in citeva minute
ps stiu si eu cam su ce se maninca acel senzor singurul senzor cade corespunde cu ceea ce zis sint cele de proximitate ( magnetice ) am pus niste pdf-uri mai sus sau se poate face si altfel de exemplu un oscilator cu o frecventa fixa legat la o bobina iar la trecerea unui corp metalic se schimba frecventa fiin sesizata diferenta da un ipuls mai departe se poate folosi si un cap de casetofonsi cred ca merge foarte bine experiment: se ia un cas se porneste fara caseta pe play si cu o surubelnita se plimba prin fata capului la citiva mm in difuzoare se va auzi un zgomot la chestia asta nu s-a gindit nimeni nu? si sa stii ca stiu si eu electronica si electrica destul se bine si lucrez de 15 ani in automatizari unde se combina cele doua meserii ( mai exact la metrou care sint destul de comlicate ) sper sa nu fi suparat nimeni dar ceea ce am vazut in acea poza mi s-a parut aberant ca acel senzor sa fie atit de bun incit sa mearga cu un fir si masa si acela prin platina (curenti mici murdarire contacte imperfecte intreruperi probleme ) oricum eram curios de tipul de senzor si caracteristicile lor cum am mai spus nu ma apuc sa fac industrial
jackk
gotronic, sigur e dusa.
m-a lasat intr-o intersectie, mai mare rusinea.

eu stiam ca numai dacia e masina pentru oameni puternici (daca te lasa, tre' sa ai putere sa o impingi).

pana la aceasta data skodita mea nu m-a lasat niciodata. oricum, i-am pus mintenas tovarasul ei de incredere, condensatorul, astfel ca mi-am putut termina drumul.

deh, se mai intampla.
nu sunt suparat. m-a servit aproape 2 ani.
gotronic
jackk,Eu tot nu sunt convins(daca bobina este OK!!!)
mihai1677
Urrraaaaaa. Am reusit sa compilez programul pt aprinderea cu PIC. Astept pe Liviu cu rezultate dupa ce primeste hex-ul.
Gaba
@ DiaconuLiviu
imi zici te rog ce sunt motoarele 810-99 si 102.xx sau ma indrumi spre un link unde imi explica treaba asta smile.gif
Tipul delcoului ce era montat pe masina original era 3239-12V smile.gif si dupa cum ai spus era cel cu defazaj pe al doilea arc (diagrama frinta) ... problema arcurilor am remediat-o (sau am inrautatit-o wink.gif ) prin indoirea suportului U ca si tine ... dar respectind cam aceeasi distanta la ambii suporti (cam 0.8mm)... cel de-al doilea arc sta liber ... dar acum m-am lamurit ca pe tipul asta de delcou asa si trebuie smile.gif

bun... legat de delcoul nou si reglajele aplicate acestuia... am invartit delcoul destul de mult pana am obtinut turatia maxima... fara sa apara acele balbaituri de scinteie ratata... iar apoi am invartit foarte putin inapoi...
motorul merge rotund... are putere indiferent de turatie si asta cam pana la un maxim de 4300 rot/min smile.gif (cred ca devine obsesia mea zona asta??? smile.gif ) insa ce mi se pare ciudat... la relantiv avansul vacumatic nu are nici un efect cind scot acel furtun de vacum ....
bun... am mai invartit putin inapoi de delcou pana incepe sa se simta si efectul avansului vacumatic.... insa motorul nu mai are aceeasi putere la turatii mici... ciudat nu?
in momentul de fata l-am readus pe pozitia cu efectele maxime smile.gif
Din pacate din lipsa unui drum lung inca nu am avut timp sa vad cit de tare se incalzeste bobina ( distanta este mai mare intre ax si senzor ) dar urmeaza si acest test smile.gif
Si o ultima intrebare .... capacul delcoului este topit si negru pe o portiune foarte mica de linga carbune (poza de mai jos) iar luleaua este afumata in zona in care carbunele face contact pe ia... Trebuie sa schimb capacul de delcou ? se poate ca sa fure scinteie pe acolo? si cam care ar putea fi cauza ? va multumesc
bygy007
nu mai sta cu el asa iti merge prost pt ca acolo este ars si se pierde scinteia fiind negru deci carbonizat (rezistenta) curentul o ia pe acolo loc sa o ia pe unde trebuie
gotronic
La o rezolutie mai mare mie mi se pare ca ai si o fisura pe diagonala. Asta este capacul care a fost pe delcoul vechi de pe masina?.
De pornit cum ti-a pornit cu distanta asta mai mare a senzorului fata de axul delcoului.? Incearca si cu distanta mai mica sa vezi daca se simte efectul vacumaticului mai bine.(minim de cca 0,2...0,3mm)
mikip
Bygy daca am lasat impresia ca am firma, inseamna ca nu am fost prea clar...sant bugetar as putea zice, la meteo unde nu castigam cine stie ce...mai adaugand si varsta(59),precum si "bunavointa" importatorilor si fabricantilor de autoturisme, speranta de a achizitiona o masina de second hand mai buna, au picat la 0(zero).Asa ca ramane in continuare sa ma joc cu Kadett, care nu este intr-o stare prea rea la cei 23 de ani pe care-i are. Faptul ca ne ocupam de aprinderi electronice seamana mai mult a hobby, prezentul banal fiind diagnoza computerizata.
Gaba
De pornit cu distanta mai mare porneste la fel de bine (cind e rece la aratatul cheii, cind e cald... daca sta putin inainte sa o pornesc invarte 1-2 ori)
legat de vacumatic... posibil sa functioneze? doar la relantiv sa fie asa? motorul merge superb si nici cu vacumaticul in regula nu se misca asa smile.gif
Da este de pe delcoul ce era inainte pe masina si se pare ca este si o fisura in capac... cel putin dupa poza... cind ajung acasa o sa ma lamuresc... oricum am sa il schimb... smile.gif
diaconuliviu
@Gaba


810-99=motor 1300 cmc
102-xx= motor 1400 cmc
106.xx = motor 1600 cmc

Capacul il schimbi. Cauta de vezi si starea fisei centrale, are cumva rezistenta marita? Sau sertizarea aia de capat slaba? Iese usor din capac? Daca da, cureti bine si largesti acea sertizare din alama, sa intre fortat in capac.

@Mihai.
Am primit prg, acum incepe goana dupa modificari.
Trebuie "lulea" din aia tip Bosch, se modifica mai usor, apoi mufele pe aprindere, blocaj contragreutati, etc.
Sa vad daca se pot bloca "reversibil" sau, "usor reversibil", sa nu stau sa schimb delco in drum in caz de doamne-fereste sau sa desfac jumatate din el.
bygy007
QUOTE(mikip @ 28 Jul 2006, 08:19)
Bygy daca am lasat impresia ca am firma, inseamna ca nu am fost prea clar...sant bugetar as putea zice, la meteo unde nu castigam cine stie ce...mai adaugand si varsta(59),precum si "bunavointa" importatorilor si fabricantilor de autoturisme, speranta de a achizitiona o masina de second hand mai buna, au picat la 0(zero).Asa ca ramane in continuare sa ma joc cu Kadett, care nu este intr-o stare prea rea la cei 23 de ani pe care-i are. Faptul ca ne ocupam de aprinderi electronice seamana mai mult a hobby, prezentul banal fiind diagnoza computerizata.
*


nu am nimic cu nimeni dar nu cred ca pe mine nu ma va fraieri cineva sa cumpar asa ceva cum este acea platina "senzor care citeste cama" pentru ca este o facatura ( PAREREA MEA) si nu voi pune asa ceva pe masina niciodata SI CU ASTA AM TERMINAT orice comentariu pe acest subiect popa.gif
gotronic
Chiar asa, ce atata suparare.

bygy007, dimineata am stat si am conceput o pagina intreaga special pentru tine(PM). Unde explicam mai multe probleme. Am dat "previzualizare postare", iar cand am trimis postarea pe (PM), mi-a cazut net-ul de la pct. de lucru pentru cca 1 ora. Dupa ce am citit acum in seara asta, foarte bine ca nu mi-a mers internetul dimineata, ca as fi fost prea sincer cu tine.(si prea domn) console.gif
mikip
Am recuperat dintr-un floppy de 5,25" 3 buc senzori hall, avand 4 terminale.2 intra pe cate 2 pini la driverul motorului(in+,in-) pe unul se alimenteaza, si unul face ce?nu scrie nimic pe el...
bygy007
am gasit aceasta idee pentru sezorul de citit cama eventual si senzorul care face acest lucru si nste senzori TLE4925 TLE4935 VGS 3060 etc
si integratele LM 2907 AN 162 124.gif
Kinetix
bygy, eu sunt convins ca platina aia nu e "facatura". Nu vreau sa fac recalma nimanui, dar daca te duci cateva pagini mai in urma vei vedea un test simplu pe care l-am facut pe masina cu privire la lungimea scanteilor. Contrar aparentelor, aprinderea lui gotronic (AT01) a dar rezultate mai bune (scantei mai lungi) decat pe clasic si cam la fel de lungi ca si aprinderea tip IPA (modelul ala simplu cu doua tranzistoare).

In alta ordine de idei, am cumparat o bobina noua. E de firma aia "Dernion SRL". Am luat-o din Vatra Dornei, fiind in concediu si abia am asteptat sa treaca o saptamana sa o pot monta acasa pe masina. Dar...
Masuratorile initiale cu eclatometrul meu au dat urmatoarele valori:
-scanteie de 15mm pe clasic
-scanteie de 17mm cu AT01 comandata cu BD680.
Acuma, gotronic, ce sa zic?... Cei 20mm de pe eclatorul tau au ramas un vis frumos pentru mine. Metoda folosita de mine a fost sa scot capacul delcoului, sa conectez fisa centrala de la bobina la eclator, sa pun eclatorul in contact cu peretele delcoului ("masa") si sa deschid contactul platinei cu o surubelnita in ritm lent si apoi mai rapid. Se prea poate ca bobina sa fi fost imbatranita in depozit (este dintr-un lot din 2004) sau bateria sa nu fi fost incarcata prea bine (cred ca e dusa o dioda din puntea alternatorului) sau sa nu fi atins eu frecventa minima necesara deschizand platina...
Oricum, Dacia asta m-a cam obosit. Ma mir ca ceacu si-a luat tot Dacie. Eu voi incerca sa trec pe Tico rolleyes.gif Pacat ca la Tico nu prea ai ce sa imbunatatesti la aprindere (e deja electronica inductiva cu senzor Hall), dar tot se poate adapta o elice ("elica") sub carburator sau un turbonator deasupra lui, cred. Asa ca voi avea si acolo ce mesteri cand imi vine dorul de asta. smile.gif
Ha, ha! Nu mai spun de montarea unui debitmetru de benzina cu led-uri, recuperat de la un Trabant! cool.gif
Succes tuturor!
ceacu


Ca tot veni vorba de mine, mi-am luat tot Dacie ca sa aibe nevasta-mea ce strica daca tot i-si ia permisul de conducere. "Daca esti in stare sa conduci o Dacie, vei reusi sa conduci orice alta masina". Plus ca e mai ieftin daca o va lovi (de borduri sau de alte "obiecte").

In alta ordine de ide cat a costat respectiva bobina?

Eu am fost la magazin (Ciclop Timisoara) si am dat pe spate cand am aflat cat costa o bobina "originala" dar care nu este de Sfantu-Gheorghe (parca asta tineam eu minte ca ar fi buna), "170Lei".

Tot atat mi-a fost cerut pe o bobina de Kadett (nu am idee ce marca deoarece de-abia a fost comandata).

Bag de seama ca nici in 2006 nu suntem in stare sa facem ceva ca lumea in tara asta.

Ca atare (daca tot am chef sa arunc banii) i-mi voi lua o bobina de Kadett (din aceea uscata cu circuit magnetic inchis [transformator]). Urmeaza sa o adaptez pe Dacie, asta ca sa arda "bine" gazul (este pe GPL si va consuma in lei cat un Tico pe benzina).

Daca i-mi mai ramane timp in acest an voi monta un senzor (probabil Hall) pe fulie (nu-mi permit sa desfac cutia de viteze ca sa schimb volanta si carcasa de ambreiaj pentru a monta un senzor de Motronic), si apoi voi incerca construirea unui computer de aprindere (cu problemele de rigoare date de gasirea unui senzor auto MAP care sa inlocuiasca vacuumul, senzor de pozitie clapeta, temperatura aer, lichid de racire, eventual senzor detonatii! [!vise!]).

Am auzit parca ca Dyogenes ar fi in concediu in Timis.

Oare cum am putea sa ne intalnim?
Kinetix
ceacu, bobina aia a costat doar 250mii lei. Cam la acelasi pret se poate cumpara si la Iasi.
Mai, nu desconsidera in halul asta abilitatile de sofer ale sotiei tale! You never know! rolleyes.gif
Oricum, mai bine sa vezi pe strazi soferite neindemanatice decat "gorile" in mertane si bmw-uri care se dau jos si te iau la suturi daca nu le-ai acordat prioritate in intersectie! wacko.gif Hm, ca si cum ei ar reprezenta insasi Legea Circulatiei Ofensata!!! Eu am fost martor la cateva faze si mi s-a facut sila!...

Cu privire la proiectul tau, ia legatura cu Mihai si cu Liviu. Ei lucreaza la ceva asemanator. Succese!
dyogenes
ceacu, e prea tarziu. De la 1 augusta a reinceput serviciul la mine, asa ca... Dar, ma voi intoarce in TM in preajma craciunului si as fi incantat sa stam la o bere (fara alcool desigur smile.gif)
gotronic
mikip, Ti-am terminat platina pentru Kadet si vreau sa ti-o trimit azi impreuna cu o AT 011. Ai plecat in concediu ? sa nu-mi vina inapoi, daca nu o ridica nimeni de la posta.!!??

Am lucrat cam cu "ochii inchisi" din lipsa de delcou. Am presupus mai mult pe unde este axul delcou, ca sa fixez "senzorul de citit cama"(scanner-ul). tongue.gif valuri.gif 053.gif
Gaba
Domnii mei... sunt dezamagit de ce se gaseste de cumparat in romania noastra.... si iata si de ce...
Am fost la un magazin de piese auto... sa iau si eu un capac de delcou... ca deh... doar aveam nevoie... nu de placere... si i cer frumos la "tanti" un capac de delcou...
dinsa... imi afiseaza 3 tipuri... unu negru , maro si transparent... buuunnn
iau eu capacele si ma chiorasc putin la ele... am ramas uimit de bogatia de fisuri ce erau in materialul capacelor... mai ales in cel transparent... (daca la mine de la o singura crapatura m-am ales cu frumusete de parlitura in capac... imaginativa ce iesea din capacele ce le-am vazut)
ideea ca dupa o jumatate de ora de chiorit la capace ... si vre-o 8-9 capace trecute prin mana am reusit sa iau unu negru (habar nam cine le face si va recomand sa va uitati bine la ele inainte sa le cumparati... crapaturile acelea nu se vad foarte usor... dar se vad... si ce e interesant ca fiecare crapatura din interiorul capacului avea un corespondent pe exterior... i drept mai mica dar exista ) care se prezenta in regula la ochiometru
ideea e... cum naiba sa mearga bine ceva la noi... daca in momentu cind cumperi un produs nou il iei cu defect????
gotronic
Haideti sa facem o campanie de "linsare" a tuturor (componentelor) care nu sunt in regula. (prin reclamatii la OPC si RAR, pana sunt retrase de pe piata) 10412898.gif
mikip
Gotronic, am facut poze dar am o jucarie Praktika, prea ieftin ca sa stie ceea ce nu stiu eu in materie de foto.Platina este pe cama ,natural acolo unde este pintenul de textolit.Loc este destul si numai o abatere catastrofica de la dimensiunea care am dat-o ar putea sa impiedice functionarea.
gotronic
mikip, deja este tarziu la ora asta pentru ca "scanner-ul" biggrin.gif si aprinderea tranzistorizata AT011 au plecat cu Prioripostul pe la ora 15. Maine dimineata ajung la timisoara si poti sa le ridici.(daca nu este nimeni dimineata acasa). Ti-am trimis un PM pe la ora 15. Oricum din cate vad din poza eu am pus senzorul exact pe mijlocul pintenului(ce a mai ramas din el, fata de ce se vede in poza). Daca aveam poza faceam altfel probabil dar sper sa mearga bine. Mi-e frica sa nu dea scanteie cand distribuitorul este intre ploturile capacului delcou, in rest "scanteieste" mai mult ca sigur. Poza a iesit destul de bine. Succes la montare si sa ne auzim dupa aceea.

Re edit: Ai grija sa pui un releu suplimentar pentru +12V, sa ai tensiunea toata pe firul care vine de la cheia de contact, dar sa ramana si rezistenta in serie cu primarul bobinei. sad.gif wink.gif
A si inca ceva, sa-ti pregatesti un fir pentru platina (nu ti-am pus ca nu stiam de care si cat). Ti-am cositorit doar lamela elastica. wink.gif
mikip
Ok, am sa rezolv problema, sa studiez un pic schema instalatiei electrice, sa vad de unde "agat" un 12V.Se pare ca in weekendul asta avem tema de casa.La Kadett, la reglarea deschiderii platinei, tot sistemul se intoarce in jurul axului platinii, pe un arc de cerc, asa ca nu cred sa fie mari probleme acolo.Cum ti-am zis, am si un "reluctor" Skoda, am sa-mi fac timp sa il compar cu delcoul original al Kadettului.
gotronic
Kinetix, referitor la scanteile ce le obtineam(ca nu mai am bobinele respective), erau cu un simulator de platina si AT01 iar tensiunea era de cca 14,5Vcc de la sursa. Dar am facut si simulatoare de platina pentru service-uri care se alimentau de la bateriile de acumulator normale ce sunt in magazine, si daca nu puneam de la fisa centrala un fir la cca 1-2 cm fata de masa, scanteia "dadea pe langa", la una din bornele 1 sau 15. Acuma ce sa zic, la inceput eu stiu ca si ei au avut un lot prost, dar si l-au scos de pe piata(nu era omologat RAR la inceput). Sa nu le fi bagat inapoi cu etichete de secretizare RAR(mai stii)?
Acum pe stand am bobine de Oltcit fara rezistenta aditionala bagate in vase cu apa pentru racire si alimentate la 18V biggrin.gif , Aprinderile merg si o zi intreaga si nu au nimic, se stabilizeaza la o temperatura de cca 120 grade celsius pe borna B.I. a aprinderii(radiatorul).

Referitor la Tico, mai gandestete ca pisele de schimb sunt de cateva ori mai scumpe, masina este cam mica, pentru nevoile unei familii. Si inca ceva, sa nu fi facut Taxi ca ai "rezolvat-o".
dyogenes
QUOTE(gotronic @ 3 Aug 2006, 14:05)
Haideti sa facem o campanie de "linsare" a tuturor (componentelor) care nu sunt in regula. (prin reclamatii la OPC si RAR, pana sunt retrase de pe piata) 10412898.gif
*




Gotronic, nu cred ca esti cel mai in masura sa propui asta... Sau ai sange de japonez in vene si vrei sa-ti faci Harakiri. nu uita ca deocamdata tu iesi pe piata cu AT01...
bygy007
QUOTE(dyogenes @ 3 Aug 2006, 22:15)
Gotronic, nu cred ca esti cel mai in masura sa propui asta... Sau ai sange de japonez in vene si vrei sa-ti faci Harakiri. nu uita ca deocamdata tu iesi pe piata cu AT01...
*


sint de acord cu tine 168.gif
gotronic
Mai, mai, mai ...ce ma mai iubesc unii.frustrat.gif Nu vreau sa redeschid subiectul ca deabia m-am linistit, dar pot demonstra contrariul cu delcouri noi si bobine bune. Nu fiti rai ca s-ar putea sa va vina si voua randul candva, si sa vedeti atunci cum va simtiti. Eu am tras-o foarte tare din cauza bobinelor, fiselor, capacelor delcou si tot ce tine de instalatia de aprindere. La reomologare am specificat lucrul acesta. Si inca ceva, mi sa propus de la RAR (in urma plangerilor mele verbale) sa fac reclamatii in scris cu toate problemele si furnizorii de aceste produse. Si cine credeti ca le comercializau?. Aproape toti distribuitorii cu care colaboram eu ??!!. mad.gif Bine inteles ca nu am facut nimic in sensul asta ca aveam bani grei de incasat de la ei. Le-am explicat ce produse vand si s-au suparat pe mine. Asa ca tot eu am fost cel care a suferit.post-336-1110552439.gif In fine. Daca eu pot demonstra ceva, ei nu au ce sa mai demonstreze la niste capace de delcou fisurate din nastere, fise cu rezistente ohmice de zeci sau sute de Kiloohmi, bobine de inductie care nu dau scanteie la mai mult de 3mm si asa mai departe. In alta ordine de idei o aprindere electronica este ceva optional, care daca vrei o pui pe masina daca nu nu o pui, pe cand celelalte piese sunt vitale pentru functionarea motorului. mad.gif Oricum eu sunt dispus sa accept consecintele daca o merit. 251.gif

Re edit: Trebuie sa recunosc ca AT 01 a fost un produs comercial, care a avut in oarecare masura succes pana au aparut probleme, dupa care vedeti si voi ca sunt pe cale sa imbunatatesc solutia. Si inca ceva, zilele aste ma curteaza importatorii sa implementez PIC-urile in produsul meu. Si drept vorbind la preturile propuse, incep sa sa ma gandesc serios la asta si chiar o sa duc tratative cu ei, de azi. Sa vad ce implica aceasta implementare in costul final al produsului. biggrin.gif , Acum sunteti mai linistiti.(sau mai de acord)? smile.gif
dyogenes
Gotronic, cred ca ai o problema mare: iei totul personal. As vrea sa intelegi odata chestia asta. Eu nu am nimic impotriva ta, ma nemultumeste un singur produs al FIRMEI gotronic: AT01. Asa cum am mai spus, sunt sigur ca AT011 va fi un succes, la fel si senzorul care citeste cama.

In ceea ce priveste piesele auto, ar trebui sa elimini 90% din piesele de pe piata. Incepand cu produsele Topoloveni in totalitatea lor, Metaplast aproape in totalitate, etc, etc. Si? Ce am mai pune pe masini?

Eu personal folosesc un capac de delcou din acela negru, deja de un an, fara probleme. cel transparent a crapat in vreo 2 luni. Acelea sunt foarte casante si datorita variatiilor termice se sparg repede.

In ceea ce priveste bobinele, eu am cumparat un MasterSport excelent, la 350000 lei vechi. Scanteile sunt normale (sar de la borna centrala la bornele de 12 V)


P.S. Pentru solutia cu PIC si curbe de avans controlate de microcontroller, cred ca arfi deja complicat. Omul va trebui sa isi blocheze greutatile centrifugalului, sa modifice vacuumaticul, etc. Tinand cont ca o foarte mare parte dintre utilizatorii de Dacie nu tin cont nici macar de polaritatea dispozitivelor electronice si probeaza "cum merge... daca nu merge inversezi firele", cred ca arfi o solutie inaplicabila maselor. Da, arfi entuziasmant pentru cativa fani adevarati.
gotronic
Ma gandeam macar unghiul dwell variabil sa-l rezolv cu PIC, ca restul intradevar este mai greu de implementat pentru omul de rand.
gotronic
Servus dacis , te vad online, mai ai Dacia sau treci si tu pe Tico? biggrin.gif

Re edit: Acum am ajuns de la drum acasa si ce masini credeti ca m-au talonat de nu stiam cum sa scap de ei la 140 la ora? Niste "coaje " de berline care efectiv nu mi-ar convenit sa mearga in fata mea ca ploua si-mi facea parbrizul ca naiba. In localitati i-am lasat sa ma depaseasca pentru ca am vazut ca erau tembeli. Sa ma explic: erau familii cu cate un copil de cca 2..3 ani, care cand am vazut cat de inconstienti sunt i-am lasat in plata domnului. Copii erau in spate intre scaunele din fata cu coatele sprijinite de scaunele "taticului" si "mamicii". Conduceau ca tembelii la peste 140 la ora in conditiile astea de ploaie.
Am deschis subiectul asta pentru ca desi Dacia este o masina depasita totusi se tine bine de tot la drum . Eu am o masina mult mai noua si cu mult mai putini Km la bord decat a lor, si totusi.... emotionat.gif
dacis
QUOTE(gotronic @ 5 Aug 2006, 23:36)
Servus dacis  , te vad online, mai ai Dacia sau treci si tu pe Tico? biggrin.gif

Re edit: Acum am ajuns de la drum acasa si ce masini credeti ca m-au talonat de nu stiam cum sa scap de ei la 140 la ora? Niste "coaje " de berline care efectiv nu mi-ar convenit sa mearga in fata mea ca ploua si-mi facea parbrizul ca naiba. In localitati i-am lasat sa ma depaseasca pentru ca am vazut ca erau tembeli. Sa ma explic: erau familii cu cate un copil de cca 2..3 ani, care cand am vazut cat de inconstienti sunt i-am lasat in plata domnului. Copii erau in spate intre scaunele din fata cu coatele sprijinite de scaunele "taticului" si "mamicii". Conduceau ca tembelii la peste 140 la ora in conditiile astea de ploaie.
Am deschis subiectul asta pentru ca desi Dacia este o masina depasita totusi se tine bine de tot la drum . Eu am o masina mult mai noua si cu mult mai putini Km la bord decat a lor, si totusi.... emotionat.gif
*


O am. Si e prima data cand am intrat pe forum dupa aprox. o luna (am fost in concediu)

PS N-ar fi mai bine sa "vorbim" pe Messenger (Yahoo)?
gotronic
Pe PM nu e bine ? ca acolo am o repulsie de cand am lasat pe cineva sa intre si mi-a virusat tot calculatorul? Nu stiu cum??!! sad.gif
cd_i
Gotronic, crezi ca merita implementat unghiul dwell variabil pe o bobina de inductie de dacia? Si eu am inceput sa fac o aprindere de genul asta cu un pic dar incep sa cred din ce in ce mai mult ca nu prea merita.... sau mai exact ca e mult prea mult de lucru pentru o imbunatatire nesemnificativa.... oricum o sa ma "laud" cu rezultatele daca oi obtine ceva ... smile.gif
Pe de alta parte o aprindere cu dwell variabil "merge" bine de tot cu o "platina electronica" fie ea cu hall sau de orice fel...
gotronic
smile.gif , De meritat merita oricum, nu se mai incalzeste bobina, chiar si aprinderea de aici o fiabilitate marita a sistemului chiar daca bobinele sunt de 2 ohmi, ca astea "omoara" aprinderile si platinile. Ar mai fi o comanda a impulsurilor de c-da "hight energy" de care am pomenit mai inainte, o interfata mai sigura (implementarea soft a timer-lui cu 555 pe intrare de la unele aprinderi etc). Pretul va dicta implementarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.