Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Siconi
Eu zic ca nu.
gotronic
Daca nu ai montat-o deja ! (nu inteleg ce este asa greu sa masori.?) , vezi daca dupa ce s-a incalzit motorul (cca 15...20 min) poti sa tii mana pe bobina fara sa te arda. (Nu pe fisa centrala, ca pe urma nu mai poti tasta pe forum sa raspunzi) laugh.gif Daca temperatura este suportabila, poti monta linistit aprinderea ! smile.gif

Sa ne spui cum merge !? Si sa nu uiti sa rotesti delcoul in dreapta cca 20 grade pana turatia motorului la relanti este maxima.!

Succes!

12 Nov 2007, 22:51:
QUOTE(djasu82 @ 11 Nov 2007, 11:02)
Gotronic care e buba cu decalajul avansului centrifugal ca se observa si in poza postata de tine, e decalat cu un dinte ... Explica tu mai bine ca ai si dewelmetru digital si ai observat eva eu doar am simti la motor biggrin.gif dar nu prea imi dau seama ce se intampla cu curba de avans cum se modifica. 090.gif
*



Acum vad, ca le incurcasi rau, "buba cu avansul centrifugal" nu vine de la dintele vacumaticului, iar avansul centrifugal nu este afectat. (Iar esti indragostit lulea). Ai grija.!!! laugh.gif
djasu82
Poate sunt biggrin.gif indragostit lulea ca nu ma mai lasa gagicile de loc in pace sa gandesc coerent . Am gresit asa e avansul centrifugal se afla sub platan de la delco:P cel vacumatic e din exterior legat de delco mia culpa. Ce nu prea imi place mie pe acest forum multi asi dau importanta de parca ar renaste dacia din cenuse biggrin.gif .Om cat traieste invata wink.gif , pacat de cei care stiu si se duc cu lectiile in mormant wink.gif
diaconuliviu
Eu cred ca e pacat de ei ca nu au cui lasa acele cunostinte.
Siconi
MIE!!! Eu vreau sa cunosc cat mai multe si multe chestii deja le-am invatat... ghici de unde?! De aici de pe forum. Dar multi din cei cu experienta nu mai posteaza pentru ca s-au gasit alti pusti, fara permis si majorat, sa dea lectii de mecanica, electricitate auto, fizica si altele. Stiu, poate ca si eu eram printre ei, desi sunt major de...... ani, insa vreau sa invat. Cine se baga si ma ajuta?! Liviu... ai legatura!
Marius97fer
QUOTE(lucian68 @ 11 Nov 2007, 09:14)
Gotrnic
Va multumesc pentru aprindere si senzor . Impreuna merg foarte bine mai ales cind motorul este rece,la 40de grade merg fara soc,cu aprinderea clasica facea figuri mari.Motorul se ridica in turatie mult mai frumos si linistit .Am verificat fisele , au sub 1Ko ,bobina are 3,5ohmi .
Am o bobina PAL cu rezistenta aditionala luata de pe o Skoda 120l cu rezistenta de 3ohmi in total ,o pot folosi fara sa afecteze aprinderea?
*



vreau si eu 256.gif
finutu
1. inteleg ca aprinderea este foarte durabila, dar senzorul este la fel de durabil?
2. ce modele(firma) de bobine recomanzi sa mearga cu aprinderea at01?
Siconi
O bobina nou-nouta si in parametri facuta de E/P ar fi suficienta. Parerea mea. Daca nu ai incredere, cauta Bosch, MSD Parts si altele.
gotronic
In fisierul atasat ar trebui sa gasesti toate raspunsurile. Daca nu, mai comentam pe forum sau pe PM ce ar mai trebui.!
djasu82
Mai bine isi pune un traf de inalta tensiune loat dintr-un televizor.
gotronic
@djasu82, Eu stiu ca tu glumesti, dar precizeaza te rog ca este o gluma. Altii ar putea s-o ia "de buna", si pe urma apar necazurile pe care nu le suporti financiar si timp TU.!! blush.gif blush.gif
SiloS
Ce modele de renault au folosit aprinderea "RE 252" ?
MECCA
am gasit de la un opel nu stiu ce model un delcou cu senzor hall, cred.La acest senzor se duc 3 fire: verde, negru si maro.Printre senzor si o piesa magnetica trece un disc cu 4 fante care este actionat de axul delcoului.vreau sa stiu unde leg cele 3 fire sa vad daca intr-adevar acest senzor imi da un impuls, si evident daca este bun??
mihai1677
"Ce modele de renault au folosit aprinderea "RE 252" ? "
RE 252 a fost pe r19 cod motor E6J 700
SiloS
Merci , mihai . Stii cam cat face o aprindere de tipul asta ?
djasu82
QUOTE(MECCA @ 26 Nov 2007, 13:20)
am gasit de la un opel nu stiu ce model un delcou cu senzor hall, cred.La acest senzor se duc 3 fire: verde, negru si maro.Printre senzor si o piesa magnetica trece un disc cu 4 fante care este actionat de axul delcoului.vreau sa stiu unde leg cele 3 fire sa vad daca intr-adevar acest senzor imi da un impuls, si evident daca este bun??
*


Un fir trebuie sa fie pentru masa (-) al doilea pentru semnal out (~) al treilea pentru alimentare +12v . Mai bine ai face rost de la gotronic de acel senzor ai deja semnal unificat pe un singur fir fara sa te mai complici .
STORMTROOPER
Am cumparat si eu o aprindere AT011+senzor le-am instalat la masina.Montajul a fost destul de usor. Schimbat platina mobila cu senzorul, schimbat si platina fixa cu una noua pe care o aveam prin masina din timpuri imemoriale si am schimbat si capacul de la delco pentru ca cel pe care il aveam pe masina incepusera sa i se inverzeasca contactele, curatat+marit distanta la bujii la 0,9 mm. Pus volanta la semn-reglat avansul cu metoda led control. Pina aici nu am intimpinat nici o dificultate.Am incercat sa pornesc motorul- a pornit la prima cheie, asta dupa ce masina nu mai fusese pornita de vre-o saptamina si ceva.Totusi pina sa porneasca parca aveam impresia ca da sa se inece.
In timpul cit am desfacut capacul delcoului am constata ca turnuletul acela care sta sub capac are o margine din plastic un pic mincata/rupta/tocita.Asa ca l-am schimbat.A intrat un pic mai greu dar a intrat.Am pus capacul delcoului la loc si cind am pus contactul la masina s-a luminat ledul de la aprindere.Am invirtit de delco in stinga in dreapta, ledul sta aprins.Cum fac sa se stinga.
Mai precizez ca, am pus volanta la semn dupa ce am dat jos capacelul de plastic situat sub delcou si turnuletul care sta sub contactele de la delcou.Nu stiu daca are vre-o insemnatate.
Condensatorul l-am lasat acolo unde este nu am vrut sa scot nimica de pe acolo iar senzorul l-am reglat la 0.6mm de cama prin impingerea si fixarea platinii fixe.Sper sa ma lumineze si pe mine cineva daca am vre-o problema sau nu.Mentionez ca nu am mai pornit masina ca nu am mai avut timp.
Va multumesc anticipat.
gotronic
Nu stiu la ce "turnulet" te referi tu dar banuiesc ca este colectorul din grafit al capacului delcou. Din cate am inteles, ti-a sarit carbunele din capac. Si mai banuiesc ca scanteia in loc sa mearga prin luleaua de la delcou la ploturile capacului a mers pe senzor (ajutat de carbune), este posibil sa-l fi "pleznit". Condensatorul se scoate obligatoriu din circuit. Scrie in fisierul pdf din prima postare a paginii.!(si mai scria si in instructiunile care le-ai primit cu aprinderea smile.gif ) Mai bine intrebai de la inceput daca aveai dubii, nu acum.! sad.gif
mishujkl
cred ca se refera la distribuitor (lulela)
STORMTROOPER
Am montat duminica aprinderea conform instructiunilor, dar nu am scos condensatorul.Masina a pornit la prima cheie.
Am vazut ca am niste parti uzate prin delcou, parti de plastic:le-am cumparat si le-am schimbat. Dar dupa ce le-am montat si am pus contactul am vazut ca indiferent in ce directie invirteam de delcou ledul statea aprins.Asa ca nu am mai riscat sa dau la automat sa vad daca porneste.Din cite am vazut senzorul este intreg si nevatamat.
O sa scot si condensatorul cu proxima ocaziune.Nelamurirea mea este in felul urmator: senzorul l-am reglat la 0.6mm de cama prin impingerea si fixarea platinii fixe.Am facut bine sau trebuia altfel?
Cum fac sa reglez inapoi delcoul?
gotronic
of, ca greu mai merge netul asta la mine acum.

Da, senzorul asa se regleaza dar fata de varful camei axului delcou. Este posibil intr-o anumita pozitie sa nu poti stinge LED-ul, dar nu sunt sigur. Verifica din nou pozitia camei, reglezi distanta din platina fixa (cum bine ai facut), scoti condensatorul din circuit (numai firul de la platina, restul ramane pe delcou), pzitionezi volanta la semn si reglezi avansul din nou. Daca ai umblat numai la capac delcou nu mai trebuia reglat din nou avansul (ca nu se modifica nimic). Totusi nu am inteles cum ai reusit sa reglezi la semn volanta ca pe repetatele discutii pe PM mi-ai spus ca nu ai vazut nici un semn pe volanta.!!! smile.gif
O sa caut in manualul de utilizare de la berlina sa vad daca am un pdf cu carcasa de la volanta si smnele de pe ea. Sper ca nu ai reglat dupa alte semne.!!! sad.gif

Re edit. N-am gasit poza sad.gif in manual.!
STORMTROOPER
semnul la volanta l-am gasit dupa multe rotiri la manivela si cu ajutorul a 2 vecini si ei fosti posesori de dacie. Eu am cartea lui mondiru editata prin 91 si cu ea in fata+cei 2 vecini+instructiunile din cutie+ce am mai citit pe aici pe forum asa am reglat.Dar deah cind sunt 3 oameni sunt cel putin 2 pareri.
O sa incerc din nou miine dupa ce scap de la munca poate reusesc sa remediez problema.
djasu82
BAi frate baga acel turnulet la loc cum ai spui tu acela e rotorul care distribuie scanteea pe la ploturi se mai numeste si lulea in termeni populari. Daca nu ati lucreaza senzorul da-l jos treci pe deasupra lui cu un magnet si bagal la loc reglezi varful camei acel patratel din delcou sa stea varful pe mijlocul senzorului introduci o lera intre senzor si varful camei si dai 0.6mm de la lera dupa aceea strangi surubul acela de la platin. Dupa aceea asezi acel rotor ( lulea sau cum spui tu turnulet biggrin.gif ) si montezi capacul de delco si gata dai la cheie.
gotronic
Chestia cu magnetul peste senzor, nu-i vad rostul. Nu se magnetizeaza nimic acolo ( ca sa demagnetizezi), iar ptr. verificare in aer este suficient sa treci cu o surubelnita prin fata senzorului stanga-dreapta. Senzorul are un magnet in interior destul de puternic ptr. marimea lui.!!!

re edit.
Siconi
Asta-i ca-n reclama aia cu:
"-Vezi furtunele alea?
-Sa trag de ele?!
-Nu, ma, nu trage de ele. Alea care trec pe langa filtrul de polen.
-De unde polen draga ca-i iarna afara?!"

... si tot asa. Daca avea manualul lui Mondiru, IMPOSIBIL sa nu fi stiut sa puna la loc orice ar fi scos de acolo, mai ales ca nici nu avea prea multe optiuni.
STORMTROOPER
Iti poti inchipui ca am bagat rotorul care distribuie scinteia la loc, nu sunt chiar asa de prost sa scot o piesa din delcou sa pun la loc capacul fara rotor si pe urma sa ma intreb ce are de nu merge.nici chiar in halul asta.Tu m-ai baga in ceaza cu o chestie: care/unde este acel patrat din delcou care trebuie pozitionat pe "varful pe mijlocul senzorului" .Eu personal in delcou am vazut un fel de cilindru/cerc incomplet care intr-o poza postata de gotronic este cu deschizatura spre senzor.Acel cilindru banuiesc ca este virful camei si in functie de el am reglat distanta la care este asezat senzorul.
Totul a fost pus inapoi la locul lui, dar numai ca acum cama este pozitionata fata de senzor un pic altfel fata de cum era cind am montat prima data senzorul.
gotronic
053.gif Da asa este, un "cilindru" incomplet dar poate fi si un patrat "incomplet" cu colturile rotunjite. Aia este cama. Sa nu atinga senzorul, am zis varful, ca altii au reglat asa cum era pozitionat cand au desfacut capacul delcou. Si au reglat fata de latura "patratului" camei, iar cand au pornit motorul a inceput sa bata cama in senzor. (desi este astfel facut ca la reglaj minim de distanta sa nu atinga, dar totusi unii au pilit din gaura de prindere a platinii fixe, si au reusit "performanta")

blink.gif
Se pare ca poti sa ai toate cartile lui mondiru si toti vecinii, daca nu stii aproximativ cum functioneaza un motor cu ardere interna. Dar nu-i bai, cu rabdarea noastra ai sa pricepi pana la urma.

Pozitia camei axului motor dupa ce ai "reglat-o" odata, daca pornesti motorul si dupa aia il opresti cama invartindu-se odata cu motorul, este normal sa se opreasca intr-o pozitie aleeatorie. Niciodata nu se v-a opri in aceeasi pozitie. Daca invarti la manivela cu capacul scos , ai sa vezi ca si cama (rotorul delcoului) se roteste proportional cu rotatia motorului, dar cu o turatie de 2 ori mai mica. Asa este conceputa ptr. a face o distributie buna a scanteilor la motor. Asta este ceva pe scurt. Mai bine ai da un search pe google la motoare sa vezi principiul de functionare cu "gif -uri'
Siconi
LE: Ideea cu magnetul era sa reseteze cumva senzorul ala, adica daca a ramas ceva blocat (desi n-are elemente in miscare din cate stiu eu) sa-l deblocheze prin atractia mecanismului cu magnetul, ca releele REED.
Cred ca la asa ceva s-a referit DJasu82...
Tind sa cred ca a vrut sa ajute totusi, desi metoda nu cred ca e cea indicata. De magnetizat nu vad ce ar putea magnetiza... un senzor HALL?!

27 Nov 2007, 20:26:
In poza de la GoTronic arata distanta fata de VARFUL camei, nu fata de fanta aia din farful axului cu cama.
mad toz
QUOTE(gotronic @ 27 Nov 2007, 20:33)
of, ca greu mai merge netul asta la mine acum.

Da, senzorul asa se regleaza dar fata de varful camei axului delcou. Este posibil intr-o anumita pozitie sa nu poti stinge LED-ul, dar nu sunt sigur. Verifica din nou pozitia camei, reglezi distanta din platina fixa (cum bine ai facut), scoti condensatorul din circuit (numai firul de la platina, restul ramane pe delcou), pzitionezi volanta la semn si reglezi avansul din nou. Daca ai umblat numai la capac delcou nu mai trebuia reglat din nou avansul (ca nu se modifica nimic). Totusi nu am inteles cum ai reusit sa reglezi la semn volanta ca pe repetatele discutii pe PM mi-ai spus ca nu ai vazut nici un semn pe volanta.!!!  smile.gif
O sa caut in manualul de utilizare de la berlina sa vad daca am un pdf cu carcasa de la volanta si smnele de pe ea. Sper ca nu ai reglat dupa alte semne.!!! sad.gif

Re edit. N-am gasit poza sad.gif  in manual.!
*


Trebuie lasat condesatorul pe delco? blink.gif
EU l-am scos de tot unsure.gif
Siconi
N-ai gresit cu nimic, ai muncit doar mai mult. Cand o fi sa se defecteze ceva la AT (desi nu cred sa fie cazul la GoTronic, insa nu se stie niciodata), o sa cauti un condensator ca sa il pui la loc. Daca il lasai acolo, era mai simplu, tot pentru tine, sa treci pe clasic.
Repet, NU ai gresit cu nimic. Ramas doar cu un singur contact la sasiu si cu celalt in aer nu are cum sa ajute la ceva.
gotronic
Se poate scoate si "de tot", dar daca se desface doar firul care duce la delcou este suficient. Se trage (pozitioneaza cu mana) firul in jos, si chiar daca atinge ulterior la masa nu-i nici o problema ptr. ca cealalta parte a condensatorului este legata electric tot la masa (-). Lasand-ul acolo, in caz ca se banuieste a fi ceva defect cu aprinderea se trece foarte usor pe clasic montand platina mobila la loc cu condensatorul (fara sa-l mai cauti prin portbagaj sau sa nu mai stii ce-ai facut cu el). Asa a si fost gandita toata aprinderea sa fie foarte usor de trecut inapoi pe clasic, sa nu stai cu masina-n drum daca doamne fereste se intampla ceva (desi daca totul este ok cu bobina in special, nu-i absolut nici o problema si nici o grija, totul a fost proiectat cu componente f. fiabile)
LE:
smile.gif vad ca mi-a luat-o inainte Siconi cu raspunsul. Merci.!
djasu82
Si totusi lucreaza bine si cu condensatorul pus m-a mreferit la magnet fiindca eu am reusit sa blochez senzorul . Siconi sunt doi senzori care se balanseaza unul pe front pozitiv altu pe fornt negativ pentru formarea impulsului dreptunghiular , iar intre cei doi se alfa un mic magnet. Am incercat eu cu doua haluri si pozitionate simetric am obtinut la fel ce a obtinut gotronic dar e alta poveste si nu are sensul sa o mai discut. Tare faza cu turnuletul biggrin.gif . Se spune de multe ori pipa lulea sau rotor de distributie scantee.
gotronic
Eu cred ca tu ai reusit sa "blochezi" senzorul in "aer" , adica in aer pe masa (sa vezi cum lucreaza). Sau poate cu interfata care ai facut-o tu (aproximativ la fel cu primele variante , incercari ale mele). Ce este inauntrul senzorului este pe departe ce spui tu, dar se poate si asa (foarte greu si imprecis la serie mare, poate la unicate ar merge). Dar oricum sunt 2 senzori.! smile.gif si lucreaza "in faza", numai ca "masoara" ulterior, diferential (adica cand se modifica distanta fata de unul sau celalalt). Practic daca ai avea un plan fix in dreptul senzorului (magnetic...Fe), daca l-ai inclina mai mult spre unul din senzori sau celalalt, atunci se face comutatia.! smile.gif Nu conteaza practic distanta fata de "senzor".!!!!! De aici ziceam eu ca "citeste" forma camei (scaner).! wink.gif
djasu82
Interfata o pot face si altfel cu un tranzistor mos cu dubla poarta dar cum am facut eu acea intervata aveam nevoie de semnal mare pentru a ataca montajul pentru turometru l-am facu si simplu nu mi-a placut era semanul mic. Cu senzorul de l-am blocat da e adevarat dupa ce l-am primit l-am montat si la 3 zile l-am dat jos sa vad eu cum functioneaza pe un delcou in casa biggrin.gif . Pus osciloscopul masurat si m-am jucat cu el si pac s-a blocat in fine i-am dat repede de cap. Ce am observat il pot pune la distanta de 1cm fata de cama si asi modifica frontul , dar la o anumita turatie se blocheaza.
gotronic
hiptnotizat.gif La 1 cm (practic) ar trebui sa tai din delcou sa poti sa-l montezi !!! icon_mrgreen.gif Eu nu am incercat chiar la distanta asta. Dar mi-e greu sa cred ca functioneaza. nedumerire.gif Poate fluxul magnetic al magnetului din interior este mult prea mic ptr. aceasta distanta. Teoretic (si practic) se poate dar nu vad rostul. Aaaa, asa ptr. incercari, party.gif da.!!
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 27 Nov 2007, 21:32)
Eu cred ca tu ai reusit sa "blochezi" senzorul in "aer" , adica in aer pe masa (sa vezi cum lucreaza). Sau poate cu interfata care ai facut-o tu (aproximativ la fel cu primele variante , incercari ale mele). Ce este inauntrul senzorului este pe departe ce spui tu, dar se poate si asa (foarte greu si imprecis la serie mare, poate la unicate ar merge). Dar oricum sunt 2 senzori.! smile.gif  si lucreaza "in faza", numai ca "masoara" ulterior, diferential (adica cand se modifica distanta fata de unul sau celalalt). Practic daca ai avea un plan fix in dreptul senzorului (magnetic...Fe), daca l-ai inclina mai mult spre unul din senzori sau celalalt, atunci se face comutatia.! smile.gif  Nu conteaza practic distanta fata de "senzor".!!!!! De aici ziceam eu ca "citeste" forma camei (scaner).! wink.gif
*



Dreaptate mare ai.
Un singur "addagio": cei doi senzori comanda un flip-flop, in fond un BISTABIL. Daca unul din senzori a comutat starea CBB starea inversa o va putea genera NUMAI celalat senzor. Adica daca ai rotit delcoul pina s-a stins ledul aprinderii, pentru a-l aprinde iarasi va trebui sa rotesti delcoul in continuare. Rotind invers delcoul, senzorul nu va bascula decit daca rotesti vreo 90 de grade. Se poate si rotind invers dar trebuie taiat contactul si pus inapoi dupa rotire.
Siconi
Interesanta modalitate de a citi cama. Tot la treaba asta m-am gandid si eu. La urma urmei, nu prea vad de unde front negativ: lucram cu tensiune continua si nu avem alimentare simetrica. Sau te referi la fronturi ca fiind: pozitiv cand comuta in 1 logic si negativ cand comuta in 0 logic. Asa da, cu toate ca nu as numi front negativ starea de 0 logic si nici mult prea scurta tranzitie de la 1 la 0, avand in vedere ca frontul e abrupt rau de tot, in fapt e chiar vertical spre 0. Ma rog, am inteles la ce te-ai referit si asta m-a facut sa vad altfel problema.
Reformulez: aveai dreptate. Stima DJasu82, GoTronic si Liviu.
STORMTROOPER
In continuarea postarilor mele de ieri.
Am fost azi la masina si am invirtit odata motorul la manivela, pina volantul a facut o tura completa si s-a aliniat din nou la semn.Am dat jos capacul delcoului si am observat ca de aceasta data virful camei era pozitionat inspre senzor, nu spre bobina de inductie aflata pe contra aripa stinga a masinii, cum am gasit-o ieri.Am scos din circuit contactul condensatorului dar l-am lasat la locul lui.Am verificat distanta dintre virful camei si senzor si se micsorase la 0.4 mm.Am refacut montajul si am reglat distanta la 0.7mm.Am pus la loc capacelul de plastic si rotorul care distribuie scanteea pe la ploturi si capacul delcoului.Cu volanta aliniata la semn.Am pus contactul si am rotit de delcou pina s-a stins becul de la aprinderea tranzistoriala fara sa pornesc motorul.Am luat contactul si pe urma s-a aprins din nou ledul.Intrebarea mea este urmatoarea: Este normal sa se aprinda ledul avind in vedere ca volanta era la semn si de delcou am rotit aprox. 20 grade in sens invers acelor de ceasornic cu citeva secunde inainte pina cind s-a stins??
gotronic
Da este normal, din cauza ca s-a miscat un pic tot ansamblu delcou cand ai pus "capacele" de plastic.(capac delcou si pipa) Daca ieri ai reglat la 0,7 mm si azi ai gasit 0,4 distanta, inseamna ca ori nu ai reglat-o corect (fata de varful camei), ori nu ai strans bine surubul platinei fixe, ori ai un joc radial la axul delcou exagerat(sper ca nu ma intrebi care este ala, ca scrie pe topic prin mai multe locuri), ori axul delcou este stramb sau uzat neuniform.

Pana la urma ai pornit motorul.????? mellow.gif Povesteste-ne, chiar daca ne mai suparam.!

PS. Nu stiu cum ai stabilit tu ca pozitia varfului camei ieri era intr-un fel si azi in alt fel. Vezi ca sunt 4 varfuri de cama.!!! Poate te-ai uitat la alt varf de cama.! blush.gif
djasu82
Eu nu stiu de ce tot reglati voi delcoul static , porniti motorul aceleratila la 2500 de ture si reglati delcoul in asa fel sa dispara rateurile sau tremurarile motorului. Avansul se modifica dinamic si se aplica si la senzor nu numai la platina. Daca tie ati sta ledul aprins de la aprinderea at011 chiar si dupa ce ai taiat alimentarea sigur ai alte problme legate de alimentare circuitului , daca nu porneste motorul lasala sa se incalzeasca si regleazal asa cum ti-am sugerat eu.
cd_i
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2007, 20:28)
....daca nu porneste motorul lasala sa se incalzeasca si regleazal asa cum ti-am sugerat eu......
*




radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Si cam cum ai vrea sa il incalzeasca daca nu porneste? Poate sa faca focul sub el sau sa incerce sa il duca in camera sa il puna pe calorifer?

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
STORMTROOPER
gotronic- ai avut dreptate, ieri nu am strins bine surubul platinii fixe.Astazi cind l-am reglat din nou am vazut ca si platina fixa avea un mic joc.Motorul a pornit la prima cheie si dupa citeva secunde am impins socul.Masina statea la relanti la 600-630 de rpm -turometru electronic de care ti-am spus, dar motorul tremura serios, dar nu s-a oprit deloc.
Stiu ce e joc radial la axul delcou exagerat.Am citit topingul asta de ceva vreme si mai am citiva vecini care mi-au mai explicat cite ceva despre functionarea motorului.
djasu82- nu am spus ca imi ramine led-ul aprins cind opresc motorul.Am spus ca dupa ce am rotit de delcou pina s-a stins ledul de la At011.La acest moment am. oprit contactul.Dupa aceea am pus din nou contactul dar mai inainte sa pornesc motorul s-a aprins ledul de la aprindere.Atit
gotronic
Dupa ce se incalzeste motorul poti sa mai reglezi avansul pana ce motorul are la relanti turatia maxima. Dupa aia in sarcina "te mai joci" un pic cu avansul daca nu-ti place pana il "nimeresti". E greu sa faci un reglaj perfect numai dupa avansul static (cu LED-ul) la un motor mai "batran". Cel mai bine e sa-l faci cu un stroboscop special (si sa verifici daca curbele de avans sunt bune). Dar si acolo cateodata motorului ii place alt reglaj. (functie de benzina folosita, reglajul carburatorului, uzura carburatorului .....)

N-ai facut o tura prin cartier? sau nu ai permis.!!! icon_mrgreen.gif
STORMTROOPER
Am permis de vre-o 10 ani, tura nu am apucat sa fac din doua motive.Am mai avut si niste treaba prin casa , mai precis pe la subsol, dar un alt motiv mai important pentru care nu am facut ture prin cartier, e ca nu am pe unde sa fac ture.La ora la care am terminat deja strazile erau arhi-pline cu masini si erau niste cozi infernale la semafoare, asa ca daca vreau sa fac o tura nu am pe unde.Stau in floreasca, iar acum circulatie pe calea floreasca este un cosmar mai mare decit circulatia pe stefan cel mare-O sa fac o tura simbata cind merg la cumparaturi si traficul o sa fie un pic mai leger si vad atunci cum se comporta.
Motorul are 53.000 km reali si din pacate o lunga perioada nu a fost folosit iar in perioada cind fost folosit nu prea a fost exploatat ca la carte.Masina supra incarcata, drumuri de munte, si altele la fel.
gotronic
ok.! smile.gif
djasu82
Asadar sa intelegem ca i-ai dat de cap STORMTROOPER pana la urma.
STORMTROOPER
da wink.gif
gotronic
No, pe la noi a venit iarna (zapada) si frigul. smile.gif Cum va pornesc masinile cu AT011 si senzor (cei care au).!!! intrebare.gif mandru.gif Si cum se comporta in sezonul rece ??? cu ochiul.gif
autom
Dacie cu motor de 1400 cc, porneste direct pe GPL la -8 grade. Rezultate bune cu tendinte inspre foarte bine.

Multumit 100 %
tabek
la mine joi dimineata erau -9 grade, nu pornisem masina de 3 zile dar a pornit la sfert fara sprituri doar cu socul tras...sunt foarte multumit! dupa 2-3 minute deja statea la relanti fara soc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.