QUOTE(gotronic @ 20 Oct 2009, 18:04)
...
Sunt curios ce "gasesti". Nu mai stiu de care senzor si aprindere ai? (Sa nu fie din primele loturi cand erau fara referinta si le dadeam "sample" sau senzorul cel facut "manual", nu injectat ca cele de serie), sau cu lamela de arc prea tare si sa fi iesit din senzor (se vede un "umar" la intrarea in carcasa senzorului).
[attachmentid=1627561206]
Senzorul este cel din imagine. Pe el scrie 2007 și un cod. Aprinderea e AT 011.
QUOTE(Siconi @ 20 Oct 2009, 19:17)
La cum acuza el, eu merg pe 100% ca e bobina de vina. Exact asa am patit si eu, deci vorbesc din experienta!
Păi toți cei cărora le-am povestit simptomele mașinii, inclusiv un fost coleg de generală, mecanic cu experiență, mi-au spus că e ceva în neregulă cu bobina.QUOTE(djasu82 @ 20 Oct 2009, 19:21)
floryyn sa nu ai bobina montata orizontal , ea se monteaza oblic sau vertical cel mai bine. A pai vezi fisele sa nu-ti faca probleme de obicei pica una alta.
Nu, bobina e montată vertical, în poziția standard. Fișele sunt Tesla.Acum hai să vă zic ce-am făcut până la urmă...Necăjit că bobina mea Beru s-a dus naibii și știind cam ce noname-uri au ăștia de vânzare pe la magazinele din oraș (nici gând de Beru sau măcar de Sf. Gheorghe), am zic că n-am ce pierde dacă încerc cu senzorul. Drept urmare am dat afară platinile ocazie cu care am constatat că erau afumate rău. Momentul vesel a fost atunci când am scăpat siguranța de la platina mobilă și șurubul de fixare al platinii fixe în delco
Așa că am scos delcoul să le dau afară...
rezultatul fiind diverse chestii (siguranțe, o șaibă, o piuliță, o bucățică mică de sîrma, o bucațică de carton!!!!!) care au căzut din delcoul meu.
Bun, pus delcoul la loc, după ce în prealabil am curățat/degresat cu o cârpă îmuiată în diluant toate punctele de contact electric.
Următoarea mișcare, dat jos bobina și curățat toate bornele, zonele de contact, verificat fire și firicele, pus la loc și strîns cu simț de răspundere, cu aprinderea AT 011 montată pe ea.
Faza a treia și ultima, montat senzorul Gotronic, reglat cu lera la 0.6 mm, reglat avansul static după metoda cu ledul verde de pe Gotronic. Aici fac o precizare poate importantă. Nefiind sigur dacă mai merge aprinderea Gotronic, am căutat și am găsit până la urmă niște platini mai de doamne ajută, franțuzești, cu pastilele alea de contact aproape duble ca suprafață în raport cu vechile mele platini noname. Am montat pe platou platina fixă franțuzească. În final, pus la loc luleaua Metaplast și capacul de delco Bosch, urcat în mașină și dat cheie.
Magic moment! Motor pornit instant, cu șocul tras că era rece săracul...împins treptat șocul pe măsura încălzirii motorului, după câteva minute ajuns la temperatura de regim. Rezultatul: mers la relanti al motorului de nota 9.5 spre 10, turat motorul la blană, fără întreruperi sau bâlbâieli. Neîncrezător, ieșit așa, în pijamale și papuci de casă
la o tură prin cartier. Rezultat super.
Îmbrăcat în țoale de oraș și ieșit la o tură prin city. Mers 10 kilometri prin trafic aglomerat, comportament aproape impecabil al motorului, mașina cu nerv și vână, ce n-am avut de anul trecut din decembrie când am trecut pe platini și condensator. Revenit acasă, pus mâna pe bobină: un pic mai caldă ca un fund de femeie!!!
Oprit motor, repornit imediat la cald: restart instant!
Cam asta. Singura concluzie pe care o pot trage eu ca simplu cetățean, e că aprinderea Gotronic face toate paralele și orice posesor de Dacie berlină ar trebui să o aibă în vedere.
Felicitări domnu Gelu pentru invenția astași păcat că nu ați venit mai devreme cu ea că aveam mai multe Dacii în circulație acum, funcționând foarte bine.
Nedumerirea mea este de ce se încingea bobina înainte și acum nu!. I-am povestit unui vecin electrician despre chestia cu măsurarea bobinei și mi-a zis că multimetrele astea digitale
ieftine de pe piață sunt destul de slăbuțe față de vechile scule analogice.