Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
diaconuliviu
In mod sigur este Led infrarosu dar..merge si ultrabright sau rosu..
E posibil insa sa fi crapat tocmai tranzistorul foto.

Pune cu incredere un LED ordinar pentru a face teste. Sau, cauta o telecomanda TV defecta si inlocuieste LED-ul infrarosu cu cel din telecomanda.
ydaniel
pai s-ar purtea sa stea numai pe rosu la tine:)
la trabant era interesant sistemu.
observai ce consum ai cu motoru rece+soc:))
iuliano_smile
Va multumesc pentru raspunsuri.
Ideea este in felul urmator. Am un led emitator si un foto tranzistor. Principiul este ca la mouse. Inauntru are o rotita cu spatii libere. Astfel cu cat creste consumul, creste si frecventa.

Oricum, o sa incercsa refac montaju, pentru ca nu cred ca ar avea rost sa il refac pe asta, pentru ca nu sunt 100% sigur ca va merge.

Si imi cer scuze ca am postat unde nu trebuia. Am crezut ca am postat la scheme electronice.
rusu_i
QUOTE(rusu_i @ 25 Sep 2009, 16:40)
am o problema din aprindere cred. in mers face figuri, de pe la 2000 de ture in sus, intrerupe smuceste si se aud mici pocnituri in teava de esapament (mai precis cred ca se aud pe la saxofon), la relanti toarce frumos, o turez si la 3-4-5000 ture si nu intrerupe. De la ce poate fi? Am aprindere at011 cu senzor
*



am rezolvat problema prin schimbarea fiselor (aveau rezistente cuprinse intre 50-310 KΩ).
imi poate recomanda cineva un magazin de piese auto din timisoara unde gasesc fise siliconice tesla?
gotronic
poate Kohmi nu ohmi la rezistenta fiselor!?
diaconuliviu
QUOTE(iuliano_smile @ 16 Oct 2009, 08:40)
Va multumesc pentru raspunsuri.
Ideea este in felul urmator. Am un led emitator si un foto tranzistor. Principiul este ca la mouse. [...]

Da, e acelasi principiu, doar ca aici este un fototranzistor iar la mouse de regula sint fotodiode. Oricum, aici e necesar un fototranzistor sensibil. Eu am gasit asa ceva intr-un filtru de monede vechi, de la telefoanele publice interurbane, alea cu un leu si trei lei, daca le-ai prins (io-s mai "bosorog" cum m-a numit indirect un coforumist, nu-i dau numele, asa ca le-am prins).

DACA gasesc montajul pe acasa, sau daca mai gasesc filtrul ala (ar trebui sa mai fie pe el un fototranzistor), iti dau de veste. Sau, daca gasesc montajul "turbinei", iarasi iti dau veste...poate ti-l trimit cumva. E preluat de pe un Wartburg, ala in 3 cilindri, 2 timpi. Ideea e aceeasi, doar ca Wartburg se alimenta la 12V.
Doar turbina o mai am, partea de VU-metru nu, pt ca nu ma interesa. Eu voiam sa fac esantionarea semnalului de turbina cu cel de la kilometraj, incit sa obtin consum instantaneu numeric, ca la masinile "destepte". Am vindut Dacia, am altceva, asa ca nu m-a mai interesat ideea.
Nu promit nimic, trebuie sa caut montajul ala, oricum e desfacut, ceva modificat..
Va trebui pus intre pompa si carburator, incit sa masoare numai benzina intrata in carburator. Avea parca si o capsula de egalizare presiune, la Trabi nu este.
oanadenisa
sal sunt posesorul unei dacii 1310 si as dori si eu sa mi montez o asemenea aprindere rog sugestii ptr achizitionare si montaj si pret
wizkid
de montat e usor, urmezi schema iar de cumparat intra pe gotronic.ro si in functie de unde te aflii gasesti si magazinele. spor la cautat biggrin.gif
bygy007
@ iuliano_smile imposibil sa nu gasesti acel led infrarosu pe la un magazin de electronice , pretul este foarte mic merge incercat si cu un led obisnuit
dupa schema doar ledul se arde, pentru 12V se pune o rezistenta de 800-1K in locul celei de 220
iuliano_smile
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Oct 2009, 19:41)
Da, e acelasi principiu, doar ca aici este un fototranzistor iar la mouse de regula sint fotodiode. Oricum, aici e necesar un fototranzistor sensibil. Eu am gasit asa ceva intr-un filtru de monede vechi, de la telefoanele publice interurbane, alea cu un leu si trei lei, daca le-ai prins (io-s mai "bosorog" cum m-a numit indirect un coforumist, nu-i dau numele, asa ca le-am prins).

DACA gasesc montajul pe acasa, sau daca mai gasesc filtrul ala (ar trebui sa mai fie pe el un fototranzistor), iti dau de veste. Sau, daca gasesc montajul "turbinei", iarasi iti dau veste...poate ti-l trimit cumva. E preluat de pe un Wartburg, ala in 3 cilindri, 2 timpi. Ideea e aceeasi, doar ca Wartburg se alimenta la 12V.
Doar turbina o mai am, partea de VU-metru nu, pt ca nu ma interesa. Eu voiam sa fac esantionarea semnalului de turbina cu cel de la kilometraj, incit sa obtin consum instantaneu numeric, ca la masinile "destepte". Am vindut Dacia, am altceva, asa ca nu m-a mai interesat ideea.
Nu promit nimic, trebuie sa caut montajul ala, oricum e desfacut, ceva modificat..
Va trebui pus intre pompa si carburator, incit sa masoare numai benzina intrata in carburator. Avea parca si o capsula de egalizare presiune, la Trabi nu este.
*


Chef sunt miscat. Iti multumesc mult, dar mai intai sa o repar pe a mea, ca doar eu am stricat-o, eu o repar.

QUOTE(bygy007 @ 16 Oct 2009, 22:22)
@ iuliano_smile imposibil sa nu gasesti acel led infrarosu pe la un magazin de electronice , pretul este foarte mic merge incercat si cu un led obisnuit
dupa schema doar ledul se arde, pentru 12V se pune o rezistenta de 800-1K in locul celei de 220
*


Deja am cumparat si led(1leu) si fototranzistor(1.5lei).
Intrebarea mea este: ca sa fac sa functioneze la 12v, trebuie sa schimb doar rezistenta de la led nu?
gotronic
Eu nu stiu sa fi fost Trabanturi pe 6V cu "economizoarele" astea.! (indicator de consum instantaneu). blush.gif
diaconuliviu
Posibil, in cazul asta isi lua tensiune de 5 V de pe undeva de pe placa "VU-metrului" (in esenta indicatorul e chiar un VU-metru, chiar si circuitul ala U... era dedicat VU-metrelor).

Ca atare, daca vrea versiunea originala, alimenteaza din VU-metru, daca vrea cu PIC (numeric) alimenteaza de pe placa cu PIC.
Eu tin minte ca am schimbat acel R serie cu LED-ul cu 1K. O sa caut.
iuliano_smile
Intradevar, "vartelnita" isi lua alimentarea de 5.1 volti din vu-metru.
mmi&g
QUOTE(gotronic @ 14 Oct 2009, 00:08)
Ce s-a mai "rezolvat"? Nu am primit "jucariile sa le verific".!!! sad.gif
*




Si eu am o aprindere AT 011 cu senzor scoassa pe tusa intr-o situatie asemanatoare.

Daca se poate repara,te rog sa-mi spui si mie unde sa merg cu ea sau unde sa o trimit.

FFF multumit de ea,e ca si cum ai schimba masina,nu neaaparat ca se cunoaste la mers sau la porniri(nu am prins iarna cu ea) ci pt ca practic nu a mai trebuit sa deschid capota pt reglaje.
gotronic
Vezi in certificatul de garantie (prospect) sau pe ambalaj, ai toate datele unde sa le trimiti, inclusiv site-ul unde gasesti mai multe detalii.!! (ce inseamna "situatie asemanatoare"?)
Site-ul mai este si in "profil".!
mmi&g
E relativ spus asemanatoare.
Alternatorul a incarcat prea mult si banuiesc ca a arso.
Oricum garantia se acorda doar daca este montata intr-o unitate service autorizata RAR.

Pe mine ma intereseaza daca se poate repara contra cost.

djasu82
Asta e o porcarie la romani cu garantia acordata daca ti se monteaza in service deci pe langa ce ai cumparat mai dai bani si la cei care iti monteaza deci cu alte cuvinte platesti din garantie biggrin.gif Asta doar la noi se intampla foamea e mare .
Mirciulik
Imi cer scuze ca nu am mai postat pe aici. La mine senzorul e defect, pentru ca de cand l-am scos am mai mers cam 2000km fara probleme. Diferenta e foarte mica intre senzor si platina (Ca si comportament al motorului).

Gotronic daca e nevoie voi trimite doar senzorul. Nu vreau sa demontez aprinderea de pe masina, mai ales ca a venit sezonul rece. Si chiar si asa, aprinderea isi face treaba.


iuliano_smile
QUOTE(Mirciulik @ 17 Oct 2009, 13:12)
Imi cer scuze ca nu am mai postat pe aici. La mine senzorul e defect, pentru ca de cand l-am scos am mai mers cam 2000km fara probleme. Diferenta e foarte mica intre senzor si platina (Ca si comportament al motorului).

Gotronic daca e nevoie voi trimite doar senzorul. Nu vreau sa demontez aprinderea de pe masina, mai ales ca a venit sezonul rece. Si chiar si asa, aprinderea isi face treaba.
*


Si de ce nu te-ai prezentat mai devreme cu problema?

In fine, ideea e ca ar cam fi diferenta intre platina si senzor. Si dupa mine inca una mare. Senzorul este facut atat de bine, incat tu poti sa ai cel mai prost delcou, ca tie motorul tot iti merge rotund si muuuult mai bine decat cu platina.
gotronic
QUOTE(mmi&g @ 17 Oct 2009, 11:51)
E relativ spus asemanatoare.
Alternatorul a incarcat prea mult si banuiesc ca a arso.
Oricum garantia se acorda doar daca este montata intr-o unitate service autorizata RAR.

Pe mine ma intereseaza daca se poate repara contra cost.
*



Cred ca am vorbit si la telefon (probabil dupa ce s-a postat aici). Aprinderea merge cu platina? Daca nu, trimiteti-le la mine sa vedem ce si cum, desi nu cred ca s-au dus. Senzorul daca se "duce" (cand se monteaza pe alte aprinderi sau direct pe bobina, sau pe magnetouri), de obicei este un zenner sau un condensator smd, si ala stim noi cam pe unde este, "spargem" rasina,schimbam si turnam rasina din nou peste. Daca s-a ars si senzorul (care este pe partea cealalta a circuitului, e mai greu, nu se merita, costa manopera mai mult decat montajul si atunci schimbam cu totul)


QUOTE(djasu82 @ 17 Oct 2009, 12:38)
Asta e o porcarie la romani cu garantia acordata daca ti se monteaza in service deci pe langa ce ai cumparat mai dai bani si la cei care iti monteaza deci cu alte cuvinte platesti din garantie biggrin.gif Asta doar la noi se intampla foamea e mare .
*



Asta din punctul tau de vedere, daca ai fi medic sau politist (tinichigiu sau lucrator la camp) si nu ai avea habar de "meserie", ai monta cam cum crezi tu de cuviinta, sau dupa "poza" (fara sa masori nimic, ca nu stii cum), atunci eu de unde sa stiu din ce cauza s-a stricat.??? (In plus in toate tarile lumii asa se procedeaza, numai noi suntem ROMANI si le stim pe toate), bineinteles in dauna producatorului daca se intampla ceva, ca asa am fost invatati cu o mica atentie, cu "spaga" sa se schimbe "in garantie".
Oricum, eu nu am trimis pe nimeni la "plimbare" cu asa ceva, am preferat sa pierd eu si sa fie lumea multumita, numai sa inteleaga de la ce s-a stricat si cine este de vina.(sa nu se mai intample, ca altfel schimbam aprinderi, senzori ...saptamanal sau chiar zilnic... blink.gif si ma repet, noi pe stand nu reusim sa stricam produsele in cele mai drastice conditii de functionare, deci ceva se intampla "pe teren") Unii au inteles si au recunoscut ce au gresit, iar altii o tineau mortzis pe a lor. Nu ma clamponez eu de aceste lucruri, sunt putine probleme in raport cu vanzarile. Ar trebui si mai multe vanzari sa fiu si eu multumit.! smile.gif


QUOTE(Mirciulik @ 17 Oct 2009, 13:12)
Imi cer scuze ca nu am mai postat pe aici. La mine senzorul e defect, pentru ca de cand l-am scos am mai mers cam 2000km fara probleme. Diferenta e foarte mica intre senzor si platina (Ca si comportament al motorului).

Gotronic daca e nevoie voi trimite doar senzorul. Nu vreau sa demontez aprinderea de pe masina, mai ales ca a venit sezonul rece. Si chiar si asa, aprinderea isi face treaba.
*



Trimitete-ti senzorul sa-l verific, daca se poate repara si merita, se rezolva si il trimit inapoi! smile.gif
djasu82
Atunci gotronic mai scazi din pretul produsului daca intra in cost la montajul din service biggrin.gif De parca nu ai sti de cate ori mecanici au montat gresit jucarile la oameni .
gotronic
Eu zic sa-l dau pe gratis, si sa platesc si montarea in service! Este cea mai buna oferta ptr. consumatorii NOSTRI. smile.gif
djasu82
Pai mai ales pe criza biggrin.gif cate dacia mai sunt pe carburator ? cred ca marea majoritate sunt pe acest forum . Glumim dar asta e adevarul biggrin.gif cum ti-am spus eu odata prea tarziu ai realizat aceste jucari.
gotronic
Niciodata nu e prea tarziu! smile.gif
golidix
salutare m-ar interesa si pe mine o aprindere gotronic?cat costa cu tot cu transport ?

20 Oct 2009, 08:52:
din pacate am prea putine posturi pentru a acesa pm.
ce cuprinde inlocuitoru de platina si .... ?
gotronic
Ti-am dat eu PM (ala poti sa-l citesti) cu toate "datele". (trebuie sa deschizi emailul cu care te-ai logat, daca ai bifat acolo sa fii notificat, adica sa te anunte cand primesti PM sau cineva mai posteaza pe topicurile unde activezi) blush.gif
floryyn
QUOTE(floryyn @ 12 Dec 2008, 09:59)
Folosind un simplu multimetru "Made in China", pot determina daca Gotronicul 011 e ok sau s-a defectat? Ledul se aprinde cand pun contactul...Intreb pentru ca masina nu mai porneste, si la nenea mecanicii care s-au uitat pe la ea li s-a pus pata pe aprindere - vor sa ma treaca iar pe platini si condensator ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif ca cica de-acolo ar fi buba.
Iar eu nu vreau nicidecum sa revin la vechea schema, avand in vedere cat de bine mi-a mers masina de cand am Gotronic! Si busita sa fie, comand alta...
*




QUOTE(argon @ 12 Dec 2008, 10:08)
chiar iti este lene sa probezi cu platina, nu mecanicii, ci tu, sa vezi daca de acolo e  buba?
*



Revin după aproape un an în care m-am "complăcut" cu sistemul clasic platini/condensator. Din lene și pentru că, vorba proastă a românului, "a mers și așa"...

Pentru că într-una din diminețile reci și ploioase de acum Dacia mea s-a gândit să mă lase în pană în plin sens giratoriu la oră de vârf death.gif și după aia mi-a mers numai în șuturi și întreruperi, am gândit că trebuie să fac naibii ceva. Și mi-am amintit de Gotronicul uitat undeva într-un sertar...

Good news! Aprinderea funcționează bine mersi cu platini! După ce am pus Gotronicul, am scos condensatorul (care deja se umflase puțin într-o parte), pus lulea nouă și capac delco nou Bosch, am dat cheie și wow, mașina a pornit ușor și cu relanti frumos și regulat.

Bad news! Pe măsură ce motorul s-a încălzit, lucrurile s-au mai înrăutățit, ajungând să aibă iar întreruperi când o turam iar relantiul să fie neregulat. Am ieșit la o probă de drum, cum băgam piciorul mai energic în pedala de accelerație, cum întrerupea, smucea și dădea în nas.

Avansul l-am reglat după metoda cu semnul de pe volantă și rotirea delcoului până se stinge ledul de pe Gotronic. De fapt la mine se singe ledul automat când aliniez semnele, fără să mai mișc de delco.

În fine, mâine încerc și senzorul, are un contact cam oxidat, o să-l curăț cu șmirghel foarte fin și sper că o să fie ok și ăla și va merge. Bine ar fi să fie de la platini toată treaba, deși nu par arse sau împușcate și sunt reglate cu lera la 0.4 mm. Un vecin mecanic auto și-a dat cu părerea, așa la prima vedere că ar putea fi de la bobină, că i s-a părut lui că e fierbinte. Chestia e că bobina (Beru) așa a fost mai hot icon_mrgreen.gif de la bun început, dar nu mi-a creat probleme. Ultima oară la un drum de 70 de km cu mașina supraîncărcată și la 35 de grade afară n-am avut probleme, deși bobina era un pic fierbinte dar nu să nu poți ține mâna pe ea. Azi am măsurat-o cu multimetrul și avea 2.6 ohmi între borne și 8.6 kohmi între borna plus și borna centrală.

Oricum sunt bucuros că Gotronicul e ok. Anul trecut, cât l-am avut montat mașina a mers brici așa că recomand la toată lumea!
gotronic
90% ca e de la bobina (are 2,6 ohmi), ai scazut "eroarea aparatului"? Adica sa pui tastele in scurt si sa scazi valoarea din cea masurata.?? Celelalte 10% ar putea fi de oriunde (cadere de tensiune pe contactul de pornire sau contactele bateriei la pornire [ trebuie masurate la o masina mai veche], contactul de minus [masa] la aprindere, fise, capac delcou, bujii si chiar aprinderea).
Sunt curios ce "gasesti". Nu mai stiu de care senzor si aprindere ai? (Sa nu fie din primele loturi cand erau fara referinta si le dadeam "sample" sau senzorul cel facut "manual", nu injectat ca cele de serie), sau cu lamela de arc prea tare si sa fi iesit din senzor (se vede un "umar" la intrarea in carcasa senzorului).
Siconi
La cum acuza el, eu merg pe 100% ca e bobina de vina. Exact asa am patit si eu, deci vorbesc din experienta!
djasu82
floryyn sa nu ai bobina montata orizontal , ea se monteaza oblic sau vertical cel mai bine. A pai vezi fisele sa nu-ti faca probleme de obicei pica una alta.
ydaniel
numai la trabanturile cu 12v s-a monat instalatia de consum(dupa 1984).
eu nu prea inteleg cum de tot se plange lumea de aprinderi!la mine merge perfect-si e o diferenta clara intre platina&condesator si aprindere&senzor.
costa ff putin pt cat face si mai ales e o adevarata imbunatatire nu tipsuri la tobe si nr pus intr-o parte!
floryyn
QUOTE(gotronic @ 20 Oct 2009, 18:04)
...
Sunt curios ce "gasesti". Nu mai stiu de care senzor si aprindere ai? (Sa nu fie din primele loturi cand erau fara referinta si le dadeam "sample" sau senzorul cel facut "manual", nu injectat ca cele de serie), sau cu lamela de arc prea tare si sa fi iesit din senzor (se vede un "umar" la intrarea in carcasa senzorului).
*



[attachmentid=1627561206]

Senzorul este cel din imagine. Pe el scrie 2007 și un cod. Aprinderea e AT 011.

QUOTE(Siconi @ 20 Oct 2009, 19:17)
La cum acuza el, eu merg pe 100% ca e bobina de vina. Exact asa am patit si eu, deci vorbesc din experienta!
*



Păi toți cei cărora le-am povestit simptomele mașinii, inclusiv un fost coleg de generală, mecanic cu experiență, mi-au spus că e ceva în neregulă cu bobina.

QUOTE(djasu82 @ 20 Oct 2009, 19:21)
floryyn sa nu ai bobina montata orizontal , ea se monteaza oblic sau vertical cel mai bine. A pai vezi fisele sa nu-ti faca probleme de obicei pica una alta.
*



Nu, bobina e montată vertical, în poziția standard. Fișele sunt Tesla.

Acum hai să vă zic ce-am făcut până la urmă...Necăjit că bobina mea Beru s-a dus naibii și știind cam ce noname-uri au ăștia de vânzare pe la magazinele din oraș (nici gând de Beru sau măcar de Sf. Gheorghe), am zic că n-am ce pierde dacă încerc cu senzorul. Drept urmare am dat afară platinile ocazie cu care am constatat că erau afumate rău. Momentul vesel a fost atunci când am scăpat siguranța de la platina mobilă și șurubul de fixare al platinii fixe în delco wacko.gif Așa că am scos delcoul să le dau afară... ohmy.gif rezultatul fiind diverse chestii (siguranțe, o șaibă, o piuliță, o bucățică mică de sîrma, o bucațică de carton!!!!!) care au căzut din delcoul meu.

Bun, pus delcoul la loc, după ce în prealabil am curățat/degresat cu o cârpă îmuiată în diluant toate punctele de contact electric.

Următoarea mișcare, dat jos bobina și curățat toate bornele, zonele de contact, verificat fire și firicele, pus la loc și strîns cu simț de răspundere, cu aprinderea AT 011 montată pe ea.

Faza a treia și ultima, montat senzorul Gotronic, reglat cu lera la 0.6 mm, reglat avansul static după metoda cu ledul verde de pe Gotronic. Aici fac o precizare poate importantă. Nefiind sigur dacă mai merge aprinderea Gotronic, am căutat și am găsit până la urmă niște platini mai de doamne ajută, franțuzești, cu pastilele alea de contact aproape duble ca suprafață în raport cu vechile mele platini noname. Am montat pe platou platina fixă franțuzească. În final, pus la loc luleaua Metaplast și capacul de delco Bosch, urcat în mașină și dat cheie.

Magic moment! wub.gif Motor pornit instant, cu șocul tras că era rece săracul...împins treptat șocul pe măsura încălzirii motorului, după câteva minute ajuns la temperatura de regim. Rezultatul: mers la relanti al motorului de nota 9.5 spre 10, turat motorul la blană, fără întreruperi sau bâlbâieli. Neîncrezător, ieșit așa, în pijamale și papuci de casă laugh.gif la o tură prin cartier. Rezultat super.

Îmbrăcat în țoale de oraș și ieșit la o tură prin city. Mers 10 kilometri prin trafic aglomerat, comportament aproape impecabil al motorului, mașina cu nerv și vână, ce n-am avut de anul trecut din decembrie când am trecut pe platini și condensator. Revenit acasă, pus mâna pe bobină: un pic mai caldă ca un fund de femeie!!! icon_mrgreen.gif Oprit motor, repornit imediat la cald: restart instant!

Cam asta. Singura concluzie pe care o pot trage eu ca simplu cetățean, e că aprinderea Gotronic face toate paralele și orice posesor de Dacie berlină ar trebui să o aibă în vedere. Felicitări domnu Gelu pentru invenția astași păcat că nu ați venit mai devreme cu ea că aveam mai multe Dacii în circulație acum, funcționând foarte bine.

Nedumerirea mea este de ce se încingea bobina înainte și acum nu!. I-am povestit unui vecin electrician despre chestia cu măsurarea bobinei și mi-a zis că multimetrele astea digitale ieftine de pe piață sunt destul de slăbuțe față de vechile scule analogice.
cristiman46
cat costa o aprindere tranzistorizata cu senzor si unde o pot comanda??
iuliano_smile
Cristi, ia legatura cu Domnul Gelu(Gotronic). Uite aici datele de contact.
E bine ca te-ai hotarat si tu sa iti pui cu senzor biggrin.gif . Ai vazut ce bine merge la mine. Si era inca motorul rece atuncea.
cristiman46
Multumesc Iuliano .Eu am fara senzor si vreau sa imi pun cu senzor.oricum sunt foarte multumit si de asta.

22 Oct 2009, 06:24:
Ai reusit sa iti montezi indicatorul de consum de trabant??
iuliano_smile
Nu ca inca e la depanare. Astept sa imi dea bormasina bunicamiu biggrin.gif.

Cine stie cu ce tensiune se alimenteaza un led IR?
Siconi
De regula se alimenteaza cu 3V, dar depinde de constructia lui. Daca este cu regim special, poate varia tensiunea de alimentare intre 2,5 si 14V.
gotronic
"De regula" nu se alimenteaza cu tensiune ci in curent printr-o rezistenta, caderea de teniune pe el este de la 1.25V (atat am masurat eu pe unul zilele trecute ptr. niste incercari de transmisii de date) pana la mai multi volti, depinde de tip.! smile.gif
iuliano_smile
Gata biggrin.gif . Am gasit. Un LED IR se alimenteaza la 1.5volti si 100mA.
Maine incerc sa schimb ledul si sa pun un resistor de 135 ohmi blink.gif . Rezistenta pe care o am actual este de 220 de ohmi blink.gif . Deci ledul nu ar trebui sa fie ars.

Chiar nu mai inteleg wacko.gif . O sa incerc maine sa ii mai fac o proba, sa vad daca imi ajunge tensiune la led si daca imi deschide fototranzistorul.
bygy007
cam mare acel curent , eu zic ca maxim 20-30mA
gotronic
Cam asa.! smile.gif
mstaniloiu
A murit aprinderea Gotronic !!!! (AT01)


Aseara pe la 20:00 eram in intersectie la arcul de triumf si cum stateam asa la semafor... s-a facut verde ... am dat sa plec de pe loc si s-a oprit motorul de nu a mai pornit (am dat de 10 ori la "automat").

Pana la urma, dupa zeci de claxoane ale bulangiilor cu permis de conducere si autoturism din jurul meu , am impins-o sungur pe margine si dupa diverse incercari si observatii ... nu mai era scanteie , desi led-ul verde se aprindea ritmic cand invartea demarorul!!!

Am modificat repede pe "clasic" - mai aveam condensatorul - si asa am ajuns acasa ...

Am facut maxim 2000 de Km de cand am montat aprinderea - de ceva timp se mai palfona in ture in viteza a treia, dar in rest tottul mergea perfect .

Alte date tehnice ale masinii: tensiune de incarcare 13.8 V, distanta platine 0.4, distanta la bujii 0.75, bobina germana Doduco - cu alte cuvinte cam ca la carte ...

Care sa fie cauza ? Sunt eu cel mai ghinionist care am prins piesele cele mai proaste in aprindere ?


Numai bine ,
bygy007
o fi cedat condesatoru , ala cam face figuri de genul ala
mstaniloiu
Nu avea cum sa cedeze condensatorul, pentru ca atunci cand ai aprindere electronica , nu mai exista condensator in circuit ...
gotronic
In PM vad ca scrieti de AT011, aici pe forum spuneti AT01 (de care e?) si de unde ati luat-o? Ati masurat bobina ? scrie pe ea doduco? Cat a costat? Fisele cati ohmi au.....Cine a montat-o? sad.gif
mstaniloiu
Scuze, aprinderea este AT01 - si inca o intrebare : AT011 e diferita si prin altceva decat piesa care inlocuieste platina , mai precis modulul rosu cu led verde care vine montat pe Bobina este diferit la AT011 de AT01? (asta e pentru cultura mea generala)

Bobina e Doduco originala mai am si cutia ei, am cumparat-o de vreo 3 luni (am dat mult pe ea in jur de 120 RON sau mai mult nu mai stiu exact - oricum ce stiu exact este ca functioneaza beton masina cu ea si nu se incalzeste bobina) .
Am masurat primarul cand am montat aprinderea. era ok, o sa il masor din nou si bobina si fisele si revin.
Mai mentionez ca inainte sa pun aprinderea electronica AT01 am luat platina noua, am aliniat-o (sa vina partea mobila fix pe centrul partii fixe), condensatorul, bobina si fisele au fost noi, bujiile cu vreo 1500 de Km de cand le luasem (marca Falke pentru Dacia) fisele de asemenea - totul a fost reglat ca la carte si apoi s-a montat aprinderea.
Oricum masina merge bine si fara aprindere si porneste fara probleme - eu am cumparat AT01 pentru ca am auzit numai cuvinte de lauda si pentru ca vine iarna.
De montat , am mai avut 4 autoturisme Dacia cu diverse aprinderi electronice montate de mine (la primele 2 mi-am facut singur aprindere el. din scheme din Tehnium) - acum am cumparat AT01 - pe care am montat-o singur - daca era sa fiu eu neatent nu ar fi functionat din prima.
Mi se pare exagerata masura cu garantia valabila numai daca e montata in service - dar o inteleg (in cazul meu - sunt inginer electronist si mi-am luat diploma pe munca cinstita - nu cu copiat proiectul de pe Internet -)
M-am bazat pe faptul ca aprinderea e de calitate din ce se spunea pe forum - iar montajul nu mi se pare o problema pentru cine e cu adevarat atent si respecta instructiunile.
De cumparat - am cumparat-o din Pitesti- pe str. Dumbravei (cred ca mai am si bonul ) - parca Leoval Motor se numeste magazinul.


Numai bine,
bygy007
QUOTE(mstaniloiu @ 25 Oct 2009, 01:02)
Nu avea cum sa cedeze condensatorul, pentru ca atunci cand ai aprindere electronica , nu mai exista condensator in circuit ...
*


oare??
este integrat in aprindere altfel nu prea da scinteie (de obicei este montat C-E la tranzistorul de putere) toate au uc c intre minus bobina si masa wink.gif
mstaniloiu
Raspuns pt bygy007: daca te referi la o piesa interioara din AT01, atunci cel mai probabil ai dreptate - daca e vorba de condensatorul de pe delco din schema de aprindere clasica, acela nu e in circuit atunci cand ai aprindere electronica
gotronic
AT01 (011,010, 011, 012) nu au condensator in paralel cu tranzistotul final in interior. Nu este nevoie. Sunt utilizati tranzistori speciali ce nu necesita asa ceva. Am sa revin, acum sunt obosit.! sad.gif
gotronic
@mstaniloiu
1. Nu toata lumea este inginer electronist (chiar si cu diploma nemuncita) sleep.gif sau are cunostintele minim necesare ptr. asa ceva. (am mai precizat)
2. AT011 difera mult fata de AT01 (interfata), este facuta sa functioneze atat cu platina cat si cu senzorul 011, in plus are 4 fire in loc de 3 si un curent prin platina de maxim 100mA. (aprinderea asigura alimentarea senzorului, si primeste semnal de comanda pe acelasi fir). Daca se monteaza Senzorul 011 cu AT01 se strica la prima cheie data, la fel si daca se lasa doar senzorul direct pe bobina. Are el o protectie cu Zenner la 18V, dar daca nu este limitat curentul prin el, se "duce".!
3. Tinand cont ca sunteti in domeniu, ati putea verifica aprinderea astfel: O alimentati normal ca in schema, si cu platina inchisa si contactul pus, verificati tensiunea pe bobina (aprindere) cand luati alimentarea de plus 12V (firul rosu). Daca este tot timpul bobina in ON inseamna ca finalul este in scurt, daca este in OFF(cu alimentarea conectata) atunci este intrerupt. Daca totul este bine (comuta), atunci bobina de inductie nu rezista la tensiunea de autoinductie mai mare cat o da aprinderea electronica. Nu stiu ce s-a intamplat. sad.gif
4. Daca puteti si vreti, trimiteti "jucaria" la mine sa o incerc si eu sa vad ce are, si daca nu este ok, o schimb.!
Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.