Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
In primul rand delcoul se roteste invers. Curbele de avans sunt mecanice (centrifugal si vacumatic), montat pe Dacia nu ai sa mai ai avans centrifugal iar cel vacumatic o sa fie invers (sa micsoreze avansul in loc sa-l mareasca). De pornit poate o pornesti, dar maerge rau, ca naiba. A mai pus cineva un delcou de Dacie pe un Ford orion (care tot asa se rotea invers delcoul fata de cel original). La initiativa mea i-am sugerat unul de IMS, care arata identic cu cel de Dacie dar se roteste invers, iar platinile sunt de Oltcit.! Asa a pornit, si merge bine, (acum vrea AT011 cu senzor 011). Dar s-a chinuit un pic cu "fazarea" delcoului, ca nu prea era in tema cu problemele astea. Din Slobozia era omul cred.!
Jabalokov
Am specificat ca e vorba de" tip" Oltcit 1300 .In rest este cu vacumul normal,adica da avans cand trebuie,practic trage de "platou"exact din partea cealalta a delcoului comparativ cu cel de Oltcit.Scuze,am uitat sa specific ca o am montata pe masina,deci e functional.
gotronic
Eu cred ca tu ar trebui sa ne spui parerea. Mai ales ca nu este vorba de aprindere de Oltcit 12 TRS (1300). Macar spune-ne ce fel de aprindere este daca vrei "o parere".! Nu? sad.gif
djasu82
QUOTE(Mr_Devil83 @ 13 Jan 2009, 01:55)
Pai domnu gotronic, daca scanteia este foarte mare(si cu un cdi o sa ai scanteie) se intampla o chestie de-a dreptul enervanta la delcoul de dacie, adica  scanteia o sa ajunga de ex si pe bujia 1 si pe bujia 3. De ce? Va las pe voi sa elucidati studiind putin cum functioneaza distribuitorul ala si ce descarcari apar pe acolo.

Am ramas uimit cand am realizat ca am scanteie pe 2 bujii. Astfel am realizat faptul ca nu merita sa bagi o cantitate prea marede energie in bobina de inductie.
*


Poate la tine ... daca ai folosit platina si nu senzor si rotor normal in loc de cel de boche care e in forma de T asa am patit si eu , oricum lucra perfect si asa se vedea foc biggrin.gif pe ploturile din capacul de delco fiindca era vizibil . Dupa ce am pus senzor si rotor informa de T nu mai arunca deloc aiurea scantee si nici pe platina si eu chiar injectam tensiunea mare in bobina de dacie sau ultima cea de tico. Cu cat scanteea e mai puternica cu atata se dozeaza mai putina benzina asta am observat si eu experimental.
Jabalokov
Ai ceva dreptate in treaba asta.Acum incep sa-l cred pe cel de la care am cumparat,din moment ce nu t-ai dat seama de care aprindere vorbesc eu.El spunea ca au facut doar cateva la Electroprecizia Sacele din modelul asta(evident eu nu l-am crezut).Acum sa incerc sa explic cum arata:partea de jos unde intra in bloc e la fel cu cel vechi pe platina,partea superioara seamana mult cu cea de TRS doar ca sunt invers pozitionate "aripioarele"de la avansul excentric si tija de la avansul vacumatic e pe partea opusa fata de cea de TRS,are capac de dacia si rotorul(pipa)de TRS,asta ce priveste partea mecanica.Partea electrica e compusa exact ca la TRS.
mihai1677
ia spune are piesa in forma de oala cu fante, sub lulea?
gotronic
Acum din discutii cred ca este "vestita aprindere" de IPRS cu tot cu delcou si bobina de inductie.! care s-a facut reclama pe vremuri si in tehnium.
LE. Este postata pe undeva prin topicul asta pe undeva (cu poze)
Jabalokov
Si daca ai recunoscut modelul de aprindere ce zici e ok?Pot sa am incredere in ea?Si daca nu te superi de atatea intrebari merg cu bobina de TRS sau cu cea de Tico care m-ia recomandat omul?
gotronic
Aia de TRS are 1 ohm din cate tin eu minte iar cea de Tico 1,2 ohmi, deci cea de tico merge fara probleme. Dim cate stiu eu aprinderile alea au fost cu probleme de fiabilitate din start. Dar nu tin minte sa fi fost acelasi modul electronic cu cel de la TRS. In plus senzorii hall din delcou sunt normali (pana la zero grade). Poate o fi facut cineva vreo adaptare cu modulul de TRS.! Fa niste poze si punele pe forum, ca e mai greu sa ne exprimam "color si tridimensional". laugh.gif
djasu82
ce-a de tico iti asigura scanteie alba si la 5000 de ture vizualizat de mine in camera de ardere restu bobinelor la relantii asigurau scanteie ingusta si albastruie iar la turati 1500-2000-3000---5000 de ture scanteia devenea rosie galbuie. Eu unu am tras concluzia si am ramas atunci cand am avut 1310 pe bobina de tico. Evident cine are posibilitate poate sa-si procure o bobina de tico.
gotronic
Bobina de TRS nu este asa , modulul electronic are unghi dwell variabil. Scanteia e la fel la toate turatiile "normale"
Jabalokov
Multumesc!Sper sa nu am probleme cu ea.Deci am fost inspirat cand am luat si o bobina de Tico,sa inteleg.(cu toate ca nu am de gand sa merg cu 5000 rot/min)

13 Jan 2009, 16:46:
O sa pun pozele curand!
Siconi
QUOTE(gotronic @ 12 Jan 2009, 15:10)
Uitati-va aici:
http://www.imfsoft.com/hardware/products.asp
Luati de-a gata. Nu va mai chinuiti.!!! smile.gif
*



E chiar misto ce se prezinta acolo, softul e destul de intuitiv, ofera si protectie pentru limita superioara de RPM, calibrare, curba de avans setabila dupa bunul plac (daca stii ce sa faci cu ea:D), afisare real-time a turatiei, temperaturii, avansului si altor parametrii de la motor (daca se monteaza sondele aditionale). Singura chestie mai diferita e ca trebuie sa achizitionezi interfata de programare (care, dupa cum vad eu, e pe USB) separat, deci alti bani ca sa faci o treaba completa. Niciodata nu mi-au placut lucrurile vandute pe jumatate. E ca si cum ai vinde tu o aprindere AT011 fara senzor, acesta putand fi achizitionat separat la pretul de *** ron. E penibil. In rest, e chiar misto softul si jucaria.
Jabalokov
Am rezolvat cu pozele.Sper sa si ajute...
mihai1677
Era buna o poza fara capac.
Sorin_18
mi-am montat si eu astazi o aprindere AT011 cu senzor.....ce sa zic numai cuvinte de lauda,porniri cu motorul rece fara soc (lucru care nu era posibil) apoi motorul sta fara sa tremure la 500(cea ce era un vis frumos pt mine) totul este ok.numai ca am 2 nelamuriri
1:de ce distanta de la senzor la cama axului delcou variaza de la 0.5 la 0.7 care este cea mai buna distanta?
2:motorul dupa ce merg cu el cand revin la relanti motorul are mici fluxati cu vechea aprindere AT01 nu facea asa,sa fie de la aprindere ?
Jabalokov
A venit si restul pozelor!
mihai1677
Nu prea seamana cu cel de IPRS, mai de graba e o adaptare a celui de TRS pt Dacie.
Jabalokov
Precizez " carcasa" nu este modificata,adica e prelucrata dintr-o bucata.Sper ca ati inteles la ce ma refer.
kog
QUOTE(Siconi @ 13 Jan 2009, 17:14)
Singura chestie mai diferita e ca trebuie sa achizitionezi interfata de programare (care, dupa cum vad eu, e pe USB) separat, deci alti bani ca sa faci o treaba completa. Niciodata nu mi-au placut lucrurile vandute pe jumatate. E ca si cum ai vinde tu o aprindere AT011 fara senzor, acesta putand fi achizitionat separat la pretul de *** ron. E penibil. In rest, e chiar misto softul si jucaria.
*



cum adica separat? Eu nu vad sa se vanda separat (inafara de senzorul ala de pe delco, care nu e cinestie ce...). Explica-mi calumea, ca ma apuc de adunat bani si facut comenzi pentru sofer5.gif biggrin.gif , si tre sa stiu...
djasu82
era si softul disponibil fara bani biggrin.gif parca era dat pe acolo ... cautatil tongue.gif problema era banu pentru achizitie a modululi cdi-tci.
Sorin_18
QUOTE(Sorin_18 @ 13 Jan 2009, 18:25)
mi-am montat si eu astazi o aprindere AT011 cu senzor.....ce sa zic numai cuvinte de lauda,porniri cu motorul rece fara soc (lucru care nu era posibil) apoi motorul sta fara sa tremure la 500(cea ce era un vis frumos pt mine) totul este ok.numai ca am 2 nelamuriri
1:de ce distanta de la senzor la cama axului delcou variaza de la 0.5 la 0.7 care este cea mai buna distanta?
2:motorul dupa ce merg cu el cand revin la relanti motorul are mici fluxati cu vechea aprindere AT01 nu facea asa,sa fie de la aprindere ?
*


nu stie nimeni?
gotronic
1. Ptr. ca nu conteaza prea mult. Poti incerca si alte distante pana la 1 mm.
2. Ai refacut avansul dupa montarea senzorului.? Ce turatie ai la relanti dupa ce se incalzeste motorul.?Vezi sa nu atinga ceva de la firul senzorului in delcou la masa sau sa ai izolatia lamelei sau cea de trecere a surubului din delcou murdara, uzata sau crapata. Sa nu-ti fi crapat capacul de delcou cand ai montat aprinderea sau umblat pe acolo. Ce bobina de inductie ai, scanteia la cald cum este fata de rece? Ai joc radial la axul delcou? Mai verifica si intensitatea LED-ului la relanti sa vezi aia variaza, poate nu ai legatura de masa buna.!
In rest cum merge , trage bine, se tureaza, demareaza bine? Poate ti-a intrat un gunoi in carburator intre timp. blush.gif
LE. Vezi daca mai ai carbunele de la capac delcou la locul lui. Si mai vezi sa nu fi montat capacul de delcou un pic decalat (nu pe locasul lui)
ATENTIE!
La fiecare reglaj de distanta la senzor, se reface avansul (se modifica avansul cu distanta).!!!!!

Re LE. De unde aveti aprinderea?

Re Re LE. Motorul are mici fluctuatii sau turometrul? (se simte la motor sau se vede pe turometru)???



Ati "gasit" ceva din cele enumerate???
djasu82
distanta 05 mm pentu bobine bune distanta 07mm pentru bobine slabe .
gotronic
Eu unul nu cred ca bobina de inductie "dicteaza" distanta la senzor. Tensiunea in secundar este aceeasi, un pic unghiul dwell se modifica (nesemnificator 2...3 grade). Ai incercat tu pe bobine bune si pe bobine slabe?. Da si tu mai multe explicatii cum si de ce. Eu nu am observat si nici nu pot sa explic ce ai afirmat tu. Dar in practica se pot intampla multe asa ca o explicatie detaliata ar prinde bine. (nu simple afirmatii).! Merci!
diaconuliviu
QUOTE(Jabalokov @ 13 Jan 2009, 18:46)
Precizez " carcasa" nu este modificata,adica e prelucrata dintr-o bucata.Sper ca ati inteles la ce ma refer.

Aia e aprindere duala (doua module pe un radiator, vad eu), marca ISKRA, Slovenia. Asta reusesc sa citesc pe poze. Model AEV 1401.

Faptul ca-i duala ma duce cu gindul ca ar trebui sa mai fie o mufa pe undeva.

In ultima poza, acolo unde se vede rotorul, ai un platou din aluminiu cu o gaura; poti ridica acel platou si sa faci o poza dedesubt? Eventual sa scoti si acea "vana" cu fante, sint curios daca are doi senzori.
Sorin_18
QUOTE(gotronic @ 13 Jan 2009, 19:32)
1. Ptr. ca nu conteaza prea mult. Poti incerca si alte distante pana la 1 mm.
2. Ai refacut avansul dupa montarea senzorului.? Ce turatie ai la relanti dupa ce se incalzeste motorul.?Vezi sa nu atinga ceva de la firul senzorului in delcou la masa sau sa ai izolatia lamelei sau cea de trecere a surubului din delcou murdara, uzata sau crapata. Sa nu-ti fi crapat capacul de delcou cand ai montat aprinderea sau umblat pe acolo. Ce bobina de inductie ai, scanteia la cald cum este fata de rece? Ai joc radial la axul delcou? Mai verifica si intensitatea LED-ului la relanti sa vezi aia variaza, poate nu ai legatura de masa buna.!
In rest cum merge , trage bine, se tureaza, demareaza bine? Poate ti-a intrat un gunoi in carburator intre timp. blush.gif
LE. Vezi daca mai ai carbunele de la capac delcou la locul lui. Si mai vezi sa nu fi montat capacul de delcou un pic decalat (nu pe locasul lui)
ATENTIE!
La fiecare reglaj de distanta la senzor, se reface avansul (se modifica avansul cu distanta).!!!!!

Re LE. De unde aveti aprinderea?

Re Re LE. Motorul are mici fluctuatii sau turometrul? (se simte la motor sau se vede pe turometru)???
Ati "gasit" ceva din cele enumerate???
*


posibil sa fie masa,o sa verific,aprinderea o am de la dvs.la turometru se observa acele fluxati la motor nu pare,joc am in axul delcou,masina trage muuuult mai bine se tureaza frumos porneste excelent torul este ok doar chestia cu turometru care topaie putin ma enerveaza,nu poate fi si de la bujii?
gotronic
Nu e de la bujii, mai degraba de la fise sau bobina de inductie si de la jocul axului delcou care da informatii eronate din jocul lui.(Mai da cate o canteiei dupa cea principala, un fel de multispark aleatoriu). Daca ai batai mari la motor (piston, bolt de piston) se poate si de acolo un pic, toate adunate fac sa topaie putin turometru). Poti pune condensatorul de la platina pe borna - a bobinei de inductie (borna BI a aprinderii) si masa.
ATENTIE!!! Asta e valabil numai la AT011, ca la AT01 stricati aprinderea.!!!!
Sorin_18
QUOTE(gotronic @ 14 Jan 2009, 11:36)
Poti pune condensatorul de la platina pe borna - a bobinei de inductie (borna BI a aprinderii) si masa.
ATENTIE!!! Asta e valabil numai la AT011, ca la AT01 stricati aprinderea.!!!!
*


cum adica?pe borna - si masa???condensatorul are un singur fir
Minel
Pai are un singur fir care vine la - bobinei iar masa fiind suportul condensatorului care ii prins de caroserie ( in cazul clasic de delcou )
Siconi
Pentru KOG si Djasu82:

Daca ati da un scroll pe pagina respectiva, ati vedea ca in josul ei sunt interfetele de conectare (USB-RS232). Alea pentru ce or fi oare?! Nu cred ca de design. Am vazut ca modulul are mufa USB patrata (ca la imprimante), deci necesita conexiune USB. Daca ai descarca softul, macar de curiozitate (da, softul e gratuit, ca si asa nu ai ce face cu el fara hardware), ati fi vazut amandoi ca acolo vorbeste de o emulare USB pe port serial. Chiar explica asta si pe site, daca cititi atenti.
Iar "shcatula" aia e de 2 tipuri penru automobile: CDI si TCI, in functie de bobina de inductie folosita (Coil Type - se explica mai pe larg tot acolo).
Ca idee:

Direct Ignition CDI V6.2 - 190EUR (TVA inclus)
Direct Ignition TCI V6.1 - 177EUR (TVA inclus)

USB-CAN Adapter V4.2 – TRIPLE drivers (high / low / one wire) - Price 217 EUR (including 19% VAT)
USB-CAN Adapter V3.0 - (high / low speed) - Price 175 EUR (including 19% VAT)
USB-CAN Adapter V2.2 - (high speed) - Price 175 EUR (including 19% VAT)

DA, asa cum am mai spus deja, softul e GRATUIT. Eu l-am instalat si e chiar misto de tot. Ii poti configura curba de avans cum vrei tu, insa nu am remarcat daca pot seta 2 curbe si sa le selectez prin intermediul uneia din cele 2 intrari digitale (are si 2 intrari analogice si 2 iesiri digitale).

Na, acuma aduna bani, ca ai pentru ce!
gotronic
Pai nu a dat atat pe masina, vrei sa dea pe aprindere.?? biggrin.gif
djasu82
interfata respectiva ti-o da ei daca nu o cumperi tu si costain jur la 100 de lei sau o poti confectiona tu , dar daca ai latop cu interfata seriala nu mai trebuie sa cumperi adaptorul pentru usb. Interfata usb-can se foloseste la noile motoare pe injectie si cred ca ultimul model de dacie logan . Cum vad ca interfetele sunt pe serial , iti trebuie doar un cordon cu mufe tata -mama pentru legarea la modul si la un calculator cu interfata pe serial.
Uite eu pentru super nova folosesc o interfata ODB 2- USB pentru a face diagnostic la super nova.
Sorin_18
am rezolvat problema,se pare ca avansul era prea mare,acum am relanti la 600 fara treburat fara nimic numai ca persista foooooarte putin acele oscilati
Siconi
Adi, tu chiar nu ai citit ce am scris eu? Tu de unde presupui ca iti dau ei interfata? Eu am laptop cu port fizic serial, dar TOCMAI d-aia imi trebuie interfata aia fiindca modulul TCI/CDI are mufa USB, iar compul are RS232 (este si un driver pentru descarcat, asta e free). Ia citeste tu pe site si apoi spune-ne cum e cu interfata aia. Ca si eu sunt curios.

Gelu, eu unul as da banii aia daca stiu ca imi ofera ceea ce caut eu.
kog
eu nu mai inteleg nimic. In manualul ala pdf scrie ca ai nevoie la comp de mufa usb SAU com(can). de cate cabluri e nevoie sa legi ala la calculator? Eu am vazut ca are doar usb si atat, si nici nu scrie nici unde de can... sunt total in ceata...
djasu82
QUOTE(Siconi @ 14 Jan 2009, 20:35)
Adi, tu chiar nu ai citit ce am scris eu? Tu de unde presupui ca iti dau ei interfata? Eu am laptop cu port fizic serial, dar TOCMAI d-aia imi trebuie interfata aia fiindca modulul TCI/CDI are mufa USB, iar compul are RS232 (este si un driver pentru descarcat, asta e free). Ia citeste tu pe site si apoi spune-ne cum e cu interfata aia. Ca si eu sunt curios.

Gelu, eu unul as da banii aia daca stiu ca imi ofera ceea ce caut eu.
*


pai da ai portul serial montat pe aprindere pentru a comunica si modifica parametri.Eu cred ca am vazut alt modul si daca are interfata usb se face rost de un emulator usb serial daca nu are latopul.
kog
eu sparg un perete, scot o usa si imi trag masina langa calculator ca am mufe in el cacalau si usb si serial, numa aprinderea sa fie laugh.gif
djasu82
mi se pare ca si modulul de la trabant cel cu serial se poate monta usor pe dacie. Oricum acuma se foloseste direct interfata usb ! Si daca ai o interfata usb pe un GPS poti monitoriza sau modifica parametri in timpi reali.
pcostica
@siconi- una este cu serial si se pot seta 4 curbe manual.
Bafta!
[attachmentid=1627493364]
djasu82
e daca puneai schema anu trecut era ca si facuta cu AT e mult mai simplu decat cu Pic si ma refer la interfata de programare. Cred ca totul te duce la 50 de lei in afara de bobina dubla una de super nova sau ma rog...
pcostica
fara soft este la fel de sterila ca si cea cu Pic sad.gif
Siconi
Modulele pentru motoare in 4 timpi cu 4 cilindri (TCI/CDI) au mufa USB. Cele cu seriala sunt de trabant, de motociclete (MZ). Poate ca merge si cu un cablu direct pe USB. Poate am inteles eu gresit, caz in care se simplifica mult lucrurile si costurile. Si pe mine ma tenteaza, dar eu vreau sa pot schimba curba de avans fara computer, eventual dintr-o tastatura mica cu vreo 2-3 push-butoane... si asta in mers, asa cum as face daca as pune un montaj cu PIC sau ATMEL. Incerc sa elimin delcoul definitiv, sa montez un sistem care sa faca avansul centrifugal si sa il poata face si pe cel vacuumatic (un senzor de vacuum pus pe admisie si curba aferenta). Asta e visul meu... Aaa, si toate astea pe un dublucorp progresiv wink.gif.

15 Jan 2009, 09:22:
Adi, dar ai tu softul pentru ATMEL-ul ala? Cred si o interfata nu ar strica (ma refer la soft pe PC). Sau interfata soft de pe PC face si scrierea codului de baza in ATMEL?! Adica il rescrie cu totului-tot? Soft de baza+parametri...?
mihai1677
Din cate vad eu acolo este o singura curba iar din jumperi mai reduci din avans, ca si cum ai muta pozitia delcoului, nu sunt 4 curbe complet independente.
Jabalokov

Aia e aprindere duala (doua module pe un radiator, vad eu), marca ISKRA, Slovenia. Asta reusesc sa citesc pe poze. Model AEV 1401.

Faptul ca-i duala ma duce cu gindul ca ar trebui sa mai fie o mufa pe undeva.


Intradevar se vad doua module smile.gif ,dar unul e pus de "rezerva"(sper sa nu-l folosesc),iar capacul unde e gaura(undeva sub rotor) e prins cu suruburi si trebuie sa scot delcoul ca sa-i fac poca in interior.Daca e modelul care zici,e buna oare?
djasu82
QUOTE(robbie_ro @ 13 Jan 2009, 12:44)
Off topic: Din punct de vedere strict electric, bujiile au "plus" si "minus". Electrodul pozitiv este legat la fisa care vine din bobina de inductie, iar cel negativ este la sasiu (sunt bujii cu 1, 2, 4 electrozi legati la "minus").
*


deci trageti si voi concluzi biggrin.gif cum gandesc unii care au logan !

QUOTE(mihai1677 @ 15 Jan 2009, 13:47)
Din cate vad eu acolo este o singura curba iar din jumperi mai reduci din avans, ca si cum ai muta pozitia delcoului, nu sunt 4 curbe complet independente.
*


Pai in schema postata mai sus da curbele sunt selectate manoal sau din soft daca un latop e cuplat la serial.
Siconi ,
de programat un amtel sunt destule programe ... iar interfetele sunt foarte usor de construit.
Siconi
NU ma refer la un soft de programare pentru ATMEL (adica il dai jos de pe net, il instalezi si iti faci aplicatia pentru microcontroller), ci ma refer chiar la aplicatie in sine, adica eu concep o aplicatie cu ATMEL in care am liniile de comanda, logica initiala (stabilirea IN/OUT a porturilor) si, pe langa toate cele necesare, am si parametri care definesc fie o curba, fie o intarziere, fie mai stiu eu ce... Eu intrebam daca s-ar putea concepe aplicatia astfel incat sa nu trebuiasca sa o rescrii complet la fiecare modificare, ci sa poti face "upload" DOAR cu parametri necesari, restul fiind acelasi lucru (cu alte cuvinte, s-ar mai folosi inca o memorie EEPROM pentru stocarea parametrilor... sau ceva de genul asta). Ai inteles la ce ma refer eu?!

15 Jan 2009, 23:09:
L.E.: Ce mila mi-e de aia care au electrozi pozitivi si negativi pe bujii... Ba chiar au mai multi electrozi negativi decat pozitivi... ce rau trebuie sa le mearga alora ziua ... mare nasoleala, zau asa! Or avea diode in bujii, mai stii? O fi vreun produs nou si nu stim noi, ne-am inchis aici si nu deschidem la nimeni ca sa nu se oxideze delicioasa noastra viata... radmasa.gif LolLolLo.gif google.gif
djasu82
Da se poate cea ce spui tu introduci datele cu valorile prestabilite initial. Eu unu al cumpara montajul acela pe USB as avea control asupra motorului mult mai frumos se observa si in soft.
Siconi
Te cred. Numai ca tot nu am gasit raspuns la intrebarea mea: se rescrie tot softul + parametri sau numai parametri in cauza sunt scrisi intr-o memorie aditionala?!

<span class='edit'>16 Jan 2009, 20:16:</span>
LE:

Am o bobina de E/P, veche in sensul ca e in carcasa de ebonita (sau ce material o fi), nu e metalica. Am masurat-o si am asa:

1-15 = 2.0 ohmi
1-central = 5.65 ohmi
15-central = 5.64 ohmi

Pe fundul ei este scris asa: Tip 3110. As vrea sa stiu ce fel de bobina este (Dacia sau Oltcit) si daca o pot folosi la teste pentru CDI. Vreau sa zic daca voi avea cu ea ceva rezultate satisfacatoare. Ce ziceti Gelu sau Adi?! Imi dati o mana de ajutor cu asta?
Kinetix
Salut, Siconi.
Ce nevoie ai de o confirmare pentru a face teste cu bobina aia?
Daca are 2 Ohm in primar e foarte buna pentru CDI. Fa probe, masoara la cat se incarca condensatorul (in functie de turatie), masoara lungimea maxima a scanteii si poti face o aproximare a energiei scanteii produse.
Succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.