dacia FOJ
29 Dec 2012, 18:22
Daca iti porneste pe benzina la sfert , inseamna ca e ceva din GPL
. EU nu am aprindere electronica si porneste masina la sfert indiferent cat de frig este:D
Andyno
29 Dec 2012, 20:20
porneste la sfert pe ce? benzina, gaz, apa, tuica, vin, spirt ?
dacia FOJ
30 Dec 2012, 10:11
Pe benzina:D
crizarachetelordincuba
30 Dec 2012, 11:09
Buna ziua si sarbatori fericite tuturor ! sunt nou pe forumul asta! ma intereseaza si pe mine o aprindere electronica pentru dacia mea din 1999 primavara
am vazut pe net ca se monteaza usor si daca e si reglata masina merge bine consuma mai putin nu mai trebuie sa bea sprituri(doar seci
) etc etc. intrebarea este daca trebuie o anume configuratie masinii(ma refer la fise,bujii delcou etc)sau in principiu merge si cu unele "no name" dar noi. Multumesc ! Toate cele bune in 2013 !
Costy2000
30 Dec 2012, 11:34
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 30 Dec 2012, 11:09)
Buna ziua si sarbatori fericite tuturor ! sunt nou pe forumul asta! ma intereseaza si pe mine o aprindere electronica pentru dacia mea din 1999 primavara
am vazut pe net ca se monteaza usor si daca e si reglata masina merge bine consuma mai putin nu mai trebuie sa bea sprituri(doar seci
) etc etc. intrebarea este daca trebuie o anume configuratie masinii(ma refer la fise,bujii delcou etc)sau in principiu merge si cu unele "no name" dar noi. Multumesc ! Toate cele bune in 2013 !
Salut si bine ai venit, eu unul am fisele la bujii tesla, capac delcou doduco, bujii sinterom, acuma face cum vrei, am vazut la colegi de pe forum ca au fise de urziceni si capac de romplast sau cum s-o numi iar bobina de inductie este daia ieftina la 30-40 de lei
.
crizarachetelordincuba
30 Dec 2012, 11:38
salutare ! important este sa mearga mai bine masina. ma nemultumeste dimineata pe ger. in rest porneste si in modul clasic. acum nu sunt expert mecanic, dar ma gandesc din ce am citit pe aici ca se comporta altfel si motorul si mersul "lucrurilor". pot spune ca am o masina ingrijita chiar daca bugetul e unul mic.si ma gandesc daca am o aprindere electronica pe masina mai trebuie sa o pornesc cu ritualul vechi (dat sprit,tras soc impins cand porneste si tot asa?
) sau o pornesc si sta relantiul cu socul tras stabil?
Costy2000
30 Dec 2012, 11:50
da, dar nu te astepta sa iti mearga si bine cu aprinderea electronica, trebuie sa faci niste masuratorii pe acolo. Ca poate sa iti merga bine sau prost daca nu ai instalatia electrica de la masina in regula. Citeste in posturile anterioare sa vezi despre ce este de masurat. Eu am aprindere electronica, si sunt multumit de ea cum porneste, si pe ger, invarte acolo ceva si dupa aia o ia, nu e ca un logan de exemplu ca i-ai pus contactul i-ai lasat sa se stinga toti martori si i-ai dat o cheie scurta si a pornit
crizarachetelordincuba
30 Dec 2012, 11:55
important este sa porneasca iarna cum porneste si vara
pana la urma trebuie daramat mitul ca "iarna nu-i ca vara". imi poti spune care au fost motivele pentru care ti-ai montat aprinderea si care au fost principalele schimbari datorate aprinderii?ai gotronic?multumesc
Costy2000
30 Dec 2012, 12:05
da, am aprindere gotronic at011 cu senzor in loc de platina, de schimbat am schimbat bobina de inductie pentru ca nu se incadra in paramerti, de nu stiu cati kohmi, asa mai departe capac si fisele in rest nimic. La consum nu sa schimbat nimic, la pornire sa schimbat ceva, parca ar porni ceva mai repede.
Poti intra si pe www.gotronic.ro sa de informezi mai mult...
val2011
30 Dec 2012, 16:16
Cea cu senzor este buna ca nu mai schimbi platina mereu. uite aici
http://www.gotronic.ro/new/images/stories/...zor%2001111.pdf
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 30 Dec 2012, 11:38)
mai trebuie sa o pornesc cu ritualul vechi (dat sprit,tras soc impins cand porneste si tot asa?
)
Da. Dar chiar e deranjanta chestia asta ?
sergiu_tm2
30 Dec 2012, 20:40
Daca e cineva curios de..aprindere cu senzor hall de Golf 2..pentru motorul de Dacie 1.6..
200 de roni cu tot cu un carburator dublu corp
owy_2010
31 Dec 2012, 22:27
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 30 Dec 2012, 11:09)
Buna ziua si sarbatori fericite tuturor ! sunt nou pe forumul asta! ma intereseaza si pe mine o aprindere electronica pentru dacia mea din 1999 primavara
am vazut pe net ca se monteaza usor si daca e si reglata masina merge bine consuma mai putin nu mai trebuie sa bea sprituri(doar seci
) etc etc. intrebarea este daca trebuie o anume configuratie masinii(ma refer la fise,bujii delcou etc)sau in principiu merge si cu unele "no name" dar noi. Multumesc ! Toate cele bune in 2013 !
eu unul am luat acum recent 2 buc, le-am montat personal si merg fara probleme, recomand bujii eiquem, fise tesla, de alea albastre, si o sa fii super multumit
eu pornesc la cheie pe frigul asta, fara probleme plus un mers regulat al motorului
bravo gotronic
la multi ani- 2013
gotronic
2 Feb 2013, 01:11
QUOTE(sergiu_tm2 @ 30 Dec 2012, 20:40)
Daca e cineva curios de..aprindere cu senzor hall de Golf 2..pentru motorul de Dacie 1.6..
200 de roni cu tot cu un carburator dublu corp
Aprinderea de Golf, trebuie implementata cu tot cu delcou (distributor). Altfel este aproape imposibil de "implementat". Delcoul, trebuie "corectat" la dimensiune sa intre unde trebuie (si "fazat", in plus curbele de avans nu sunt aceleasi. Dar daca ati testat asa ceva si "merge bine", este ok. ! (Desi este mai simplu si mai ieftin cu AT011 si senzor 011, cu mai mult de 50%). Performantele sunt aceleasi, daca nu mai bune!!! (plus ca produsul este nou si garantie 2 ani.!!)
Toate cele bune!
bv-08-fgm
2 Feb 2013, 15:57
Mai ieftin da,mai bun nu are cum. KRF a avut asa ceva pus pe dacie cu delcou cu injectie cu tot.A scris undeva pe forum despre jucaria aia si cum se comporta atat iarna cat si in mers
gotronic
21 Mar 2013, 19:50
Sa inteleg ca si-a transformat Dacia Berlina clasica pe injectie?
Kenji CN4
9 Apr 2013, 15:52
Gotronic as avea si eu o intrebare eu vreau sa scap de platina si sa imi iau o aprindere cu senzor dar...habar nu am ce bobina am e una metalica nu scrie nimic pe ea
e mai lunga e buna sau risc sa mi-o ard cu aprinderea?
Precizez ca am de gand sa ma duc la electrician sa o monteze nu ca nu as stii cum sa o montez si eu dar asa..pentru siguranta si inca ceva asta e un pic off topic unde naiba e ma sageata aia de pe volata ca atata am cautat-o si nu o gasesc nici cum imi tot reglez avansul la ochiometru'
gotronic
9 Apr 2013, 17:13
Lasa, nu-ti mai monta aprindere electronica daca te gandesti la bobina de inductie, eu ma gandeam ca te mustra constiinta sa nu strici aprinderea. Cum sa strici bobina de inductie cu aprinderea electronica ?? Daca e de stricat cu aprinderea electronica, ori nu mai are mult (imbatranita izolatia bobinajului), ori este pentru alt tip de aprindere (de joasa impedanta cu calcularea unghiului dwell sau cu rezistenta aditionala si folosita fara..).
Dar cum am zis, prea multe de verificat, stai si freaca platina de cate ori ai probleme, schimb-o cand nu mai merge (si sunt din ce in ce mai proaste) si tot asa.
Nu vreau sa dai vina pe mine daca bobinele folosite sunt proaste sau nu stii ce ai pe masina. (nu cred ca electricianul la care te vei duce v-a sti mai multe decat tine).
Daca ai postat aici, inseamna ca nu ai citit un prospect cu instructiuni de utilizare. Iti dau un link cu pdf-ul lui:
http://www.bizoo.ro/usermedia/downloads/sa..._1295215133.pdfLE.
si un link de videoclipuri:
http://www.youtube.com/gotronic
Kenji CN4
9 Apr 2013, 20:08
Prietene eu am intrebat nu am dat in cap se putea sa raspunzi si frumos dar vad ca voi daca vedeti un necunoscator "hai sa ii rupem boambele in loc sa il aducem la lumina" am intrebat doar mergea un raspuns precum "se poate" sau "nu se poate" "stiu" sau "nu stiu" oricum multumesc pentru reply si nu vreau sa carezi ca mam enerva sau suparat intr-un fel chiar iti sunt recunoscator pentru raspunsi si app am citit prospectul ... si nu am mai schimbat platina de 2 ani ... o sa imi achizitionez o aprindere electronica si sa vad ce o sa se intample multam inca o data..
gotronic
9 Apr 2013, 20:37
Scuze daca am fost poate un pic mai "dur", dar in ultima vreme am avut niste conversatii cu diversi client care si-au luat aprinderi electronice de pe la magazine. M-au tinut la telefon ore sa le explic cum sa faca si de ce nu merge (si nici macar nu erau ore potrivite). Ca sa constat ca au avut bobina de inductie montata invers (+ cu -). Au zis ca au montat exact ca in prospect si nu merge. (o fi montat ca in prospect dupa poza, dar nu au verificat daca instalatia lor de pe masina este ca in poza, si nu era) Dupa toate discutiile am constatat ca a ars aprinderea (nu bobina
), deoarece au pus aprinderea in scurt pe baterie. La urma mi-au multumit si au zis ca nu este nici o "problema", merge inapoi la magazin sa le-o schimbe ca il cunosc bine pe vanzator
. Atunci m-am enervat.!!!!!!
si le-am "multumit" pentru ca i-am scos din ceata.( si intr-adevar a ajuns aprinderea la mine printr-un engrosist, ca i-am cerut seria)
Altii au trimis "comisi voiajori" cu aprinderea ca e "defecta" si li s-a oprit in mers. Nu era defecta, le-am facut o lista ce sa masoare si unde si au gasit ca nu face contact minusul la caroserie (un holsurub in table ruginita).
La un magazin de la mine a venit unul cu o falca-n cer si una in pamant ca "nu merge", vanzatorul l-a trimis la mine ca suntem din acelasi oras spunandu-i ca poate nu e defecta ca au mai fost cazuri, in plus i-a explicat ca nu e montata in service si el nu are de unde sa stie daca e defecta. A venit dupa doua saptamani cu stampila (a dat o bere), si vroia pe loc sa o schimbe (era si seara). I-am zis sa vina dimineata la firma, ne-a amenintat cu protectia consumatorului si a plecat. Am mai patit-o cu protectia consumatorului cu acelasi magazin care "de frica" a schimbat-o. Am luat-o, am testat-o si era buna. Am sunat la protectia consumatorului sa intreb cine a fost si sa le explic situatia. M-au intrebat in final eu personal ce vreau. Le-am raspuns ca vreau DREPTATE. Omul a fost la service si a aranjat cu stampila sau cei de la service sunt niste ageamii. Nu am primit raspuns nici pana azi de la inspectorii aia. Acum abia astept sa-i vad la fata, sa vad si eu unde este si "PROTECTIA PRODUCATORULUI". In plus mai am si alte "necazuri" cu engrosistii care vor la un pret de un pachet de tigari aprinderea. Comanda sute de bucati si pe urma se tiganesc ca la usa cortului sa mai las din pret si nu mai cumpara. Le-am, zis ca vand stocul ce il mai am si nu mai fac ptr. astfel de oameni, sa "pileasca" la platini pana le-or sari mustiucul.
LE. Platinile nu se uzeaza asa tare daca delcoul nu are joc, daca condensatorul este bun, daca bobina de inductie are rezistenta ohmica corespunzatoare in primar, nu este ulei prin delcou, daca nu faci multi Km ...s.a.m.d. Dar cum nu prea mai sunt delcouri fara joc, platini ca odinioara (nu wolfram), bobine de inductie de calitate....problemele apar imediat.
alinworm
9 Apr 2013, 21:47
din pacate multe dacii vechi au ajuns pe mainile cui nu trebuie si habar nu au cum sa le foloseasca. Tot respectul pentru gotronic, aprinderea a fost chiar f usor de montat fara asistenta din partea nimanui, doar instructiunile de montaj ce au venit cu aprinderea. Functioneaza perfect de 2 ani!
Kenji CN4
9 Apr 2013, 23:09
nici o problema gotronic multumesc pentru lamurire si sincer nu vad de ce se baga astfel de oameni in montarea aprinderii daca nu se pricep tocmai dinaia ma duc la master sa o monteze pentru ca nu ma pricep la electronica sunt egal cu 0 de aici si intrebarea cu bobina tot din lipsa mea de cunostiinte in domeniu oricum cred ca aprinderea am sa o comand de pe site astfel incat sa imi ajunga saptamana viitoare ca la mine in oras (Fagaras) nu am gasit nicaieri , multumesc inca o data.
P.S. nu te lasa de treaba am vazut multe dacii cu astfel de aprindere si detinatorii o laudau pe buna dreptate ceea ce m-a si determinat sa imi montez si eu una , bafta in continuare la vanzari
val2011
9 Apr 2013, 23:57
QUOTE(Kenji CN4 @ 9 Apr 2013, 23:09)
nici o problema gotronic multumesc pentru lamurire si sincer nu vad de ce se baga astfel de oameni in montarea aprinderii daca nu se pricep tocmai dinaia ma duc la master sa o monteze pentru ca nu ma pricep la electronica sunt egal cu 0 de aici si intrebarea cu bobina tot din lipsa mea de cunostiinte in domeniu oricum cred ca aprinderea am sa o comand de pe site astfel incat sa imi ajunga saptamana viitoare ca la mine in oras (Fagaras) nu am gasit nicaieri , multumesc inca o data.
P.S. nu te lasa de treaba am vazut multe dacii cu astfel de aprindere si detinatorii o laudau pe buna dreptate ceea ce m-a si determinat sa imi montez si eu una , bafta in continuare la vanzari
Poti sa comanzi aici prin "pm".
Babaq139QMB2
10 Apr 2013, 01:21
Eu am gotronic 01 si merge daciuta super ok .
sebymesteru
10 Apr 2013, 11:32
O intrebare rapida: pe dacia care o conduc acum(a socrului meu) am avut tipul asta de bobina [attachmentid=1627880812] cand am luat-o in primire. A mers bine vre-o 2 zile,pornire la sfert(benzina). Dupa doua zile,cobor sa pornesc si ciuciu,nu mai pornea. Am dat jos AT011-le de pe Dacia mea si l-am montat pe bobina asta. A pornit normal,la sfert. Am mers cam 100km asa,la vre-o 2 zile trebuia sa plec undeva cu masina,dau sa pornesc,iarasi nu pornea. Era umezeala afara,plouase si-am zis ca s-a udat capacul delco si fura scanteia. L-am curatat,pus la loc,canci pornire. Scos bujiile,curate,reglate la 0,9...nimic. Scos fisa centrala,miscat platina,scanteia rosie si slaba. Dupa ce m-am chinuit aproape o ora si aproape am descarcat bateria(mi-a dat cineva curent) nemaiavand alta solutie am montat si bobina de pe dacia mea [attachmentid=1627880814] impreuna cu aprinderea: a pornit la sfert si de-atunci merge bine. Se poate sa fi bulit aprinderea bobina veche sau era deja pe duca si aprinderea a suprasolicitat-o si de-aia si-a dat duhul.... Mentionez ca inainte,cu aprinderea clasica si bobina veche bujiile aratau bine,caramizii-deschise deci presupun ca scanteia era relativ ok.
gotronic
10 Apr 2013, 11:51
Bobinele de inductie trebuie masurate inainte de montare pentru ca in aceeasi carcasa sunt mai multe tipuri. De exemplu alea negre in bachelia sunt de doua feluri (cu rezistenta aditionala si R primar 2 ohmi si fara R aditionala cu R primar 4 ohmi). La ele se ardea R aditionala, mecanici o scoteau si o puneau pe direct. Asa merge cat merge dar se impusca platinile dupa un timp (se incalzeste si bobina mult mai tare pentru ia un curent dublu). Daca nu se impusca platinile (PE CLASIC) poateca merge mai mult deoarece tensiunea este mai mica decat pe electronic. Pe electronic tensiunea in secundar este aproape dubla (raport de transformare mare). In general se strapunge secundarul in interior daca fisele au R mare (si nu numai). Dupa ce se raceste poate ca merge iar un timp (dar din ce in ce mai putin sau poate ca deloc). Cealalta bobina nu stiu nimc dupa poze, daca are un cod pe ea sau ceva ar fi altceva. Dar daca poza nu este denaturata, mi se pare mai scurta decat una normala de Dacie (sf. gheorghe). Oricum tot trebuie masurata in primar. Nu trebuie crezuti vanzatorii, habar nu au unii ce vand, vor sa scape de marfa indiferent ce ceri tu (mai ales ca seamana toate).
Kiraly
17 Apr 2013, 06:58
Exista posibilitatea de a monta o aprindere tranzistorizata cu senzor pe un simson s51? A mai facut cineva?
gotronic
17 Apr 2013, 07:13
Intra pe motociclism.ro la sectiunea motociclete comuniste. Se poate daca modifici instalatia electrica pe accumulator de 12V si elimini magnetoul. In cazul asta folosesti AT012 cu sensor 012CCW.
Siconi
18 Apr 2013, 00:47
Aprinderea montata de mine cu senzor cu tot a functionat pana in ultima zi a posesiei masinii in cauza. Acum se bucura noul proprietar. Cand i-am spus ca s-a rezolvat cu platinile si cu bujiile si cat timp am mers cu acelasi set de bujii si fara sa fiu nevoit sa umblu pe la "setari" la delco, a ramas uimit. Am pornit masina dupa aproape 4 ani de zile (benzina veche in rezervor) la prima cheie si a plecat cu ea acasa chiar in seara respectiva, un drum de 60 km cu o masina pornita pentru prima data dupa atata timp si fara a o cunoaste in amanuntime (fiecare Dacia are personalitatea ei). A ajuns omul acasa si m-a sunat de uimit ce a fost la felul cum s-a comportat motorul si restul.
Concluzia: Nu sunt eu cel ce trebuie aplaudat; aprinderea si-a facut toti banii (mai ales ca a fost cadou de la producator la vremea aceea) si inca mai face mult bine noului proprietar.
Bravo GOTRONIC! Bravo!
owy_2010
18 Apr 2013, 12:13
DACIA MEA ARE 3 ANI SI JUMA, DE CAND MERE CU SENZOR AT011, DE LA GOTRONIC
ASTA INSEAMNA CA IN TOT ACEST TIMP, NU AM MAI UNBLAT LA DELCOU, SI NU AM MAI SCHIMBAT BUJIII
BRAVO GOTRONIC- F. MULTUMIT, SI TOTI CEI CARORA LE-AM MONTAT
daredan
21 Apr 2013, 16:02
Gotronic am nevoie de un sfat:
Am o aprindere Gotronic cu senzor montata pe un motor de 1600 carburatie dublu corp. De doua saptamani a inceput sa aiba urmatorul simptom: se tureaza frumos dar peste 2800 turatii pe minut incepe sa "de-a in nas". Am crezut initial ca este de la capsula avansului vacumatic pe care am schimbat-o. Nu s-a rezolvat. Am schimbat bujiile, capacul de delcou, luleaua si bobina. Tot nimic. Am desfacut carburatorul si totul era curat. Am suflat toate jicloarele....verificat nivelul. Acelasi lucru. Parca pierde scanteia la o turatie de peste 2800-3000rot/min si merge in 2 pistoane.
Ramane ori aprinderea electronica sa nu mai functioneze ori pompa de benzina sa nu mai bage cum trebuie. Inclin mai degraba sprea a doua varianta insa vreau sa elimin (cel putin teoretic) varianta aprindere electronica.
Multumesc!
PS: mentionez ca porneste foarte bine si merge foarte rotund. Motorul are doar 60.000km. De cand a aparut problema imi face figuri si turometrul electronic... cateodata joaca acul pe tot cadranul. Daca am un consumator electric nu mai variaza acul si arata turatia normal. Nu stiu daca are vreo legatura sau relevanta.
alinworm
21 Apr 2013, 17:20
bobina de inductie pare de vina. Si la mince facea la fel, la relanti mergea perfect iar cand acceleram mergea sacadat. Am schimbat bobina si totul e perfect acum.
Siconi
22 Apr 2013, 17:21
Pana raspunde GoTronic, verifica tu toate legaturile electrice, mai ales cele de masa. Verifica si releul de incarcare, desi nu cred ca are vreo buba. DOAR VERIFICA-LE, nu am spus ca acolo e buba.
Macar stii de-o treaba.
gotronic
22 Apr 2013, 18:06
la carburatoarele astea duble, mai este un reglaj de "progreisiune", care se tatoneaza (f. greu) ce face trecerea de la treapta 1 la treapta 2 a carburatorului. Dar daca iti face figure turometrul, este posibil sa fie de la aprindere (instalatie electrica). In primul rand verifica asa:
1. Daca scanteia este data cu un singur pocnet puternic de culoare alb/albastra, nu tip multiscanteie.
2. Masoara fisele (rezistenta lor ohmica). Trebuie sa fie mult mai mici decat 10 Kohmi.
3. Fazarea delcoului (daca scanteia este data in momentul cand pipa este in dreptul ploturilor de la delcou). daca pipa si capacul delcou nu sunt de origine, este posibil sa fi cumparat ceva care seaman si se potrivesc mechanic. (se practica in randul comerciantilor, unii nici nu stiu ce vand)
4. Verifica daca delcoul este pentru motorul de 1600 si nu pentru 1400 cc.(nu mai stiu acum codurile corespunzatoare)
5. Masoara si bobina de inductie (primar cca 3..3,4 ohmi si secundar cca 5,5...8Kohmi)
6. Verifica incarcarea acumulatorului (daca ai releu mecanic este posibil sa apara spituri mari de tensiune daca-ti lipseste sau este stricat condensatorul de pe alternator ceva rotund de cca 2,2 microfarazi, eventual dubleaza-l)
daredan
22 Apr 2013, 19:19
OK! Multumesc. Trebuie sa mai verific rezistenta fiselor si daca incarca corect. Pana acum am luat toate "matele" si le-am verificat sa nu fie o lipsa de contact; am schimbat si luleaua originala si capacul original cu altele noi, de origine; am schimbat bobina de inductie cu una aproape noua Doduco; delcoul este cel original de 1600; carburatorul fusese reglat la Carfil acum 2000km (merg foarte putin cu masina asta). Am sa incerc si cu platina maine dimineata si daca nu se rezolva ramane problema din pompa de benzina. Am patit-o mai demult insa se manifesta la drum intins la viteza mare asa, adica nu mai mergea motorul peste 4000rot/min.
De aceea ceream un sfat daca exista riscul sa se strice senzorul sau aprinderea si daca s-ar manifesta in acest fel.
RaduWra
9 May 2013, 15:53
Salut,
De curand am auzit si eu de aprinderea asta electronica, eu personal nu am asa ceva pe masina mea. Am o dacie 1310 din 97 pe carburator. Se merita o astfel de aprindere ???
gotronic
9 May 2013, 17:48
QUOTE(daredan @ 22 Apr 2013, 19:19)
OK! Multumesc. Trebuie sa mai verific rezistenta fiselor si daca incarca corect. Pana acum am luat toate "matele" si le-am verificat sa nu fie o lipsa de contact; am schimbat si luleaua originala si capacul original cu altele noi, de origine; am schimbat bobina de inductie cu una aproape noua Doduco; delcoul este cel original de 1600; carburatorul fusese reglat la Carfil acum 2000km (merg foarte putin cu masina asta). Am sa incerc si cu platina maine dimineata si daca nu se rezolva ramane problema din pompa de benzina. Am patit-o mai demult insa se manifesta la drum intins la viteza mare asa, adica nu mai mergea motorul peste 4000rot/min.
De aceea ceream un sfat daca exista riscul sa se strice senzorul sau aprinderea si daca s-ar manifesta in acest fel.
Noutati ai ? daca tot ai intrebat pe aici ?
RaduWra
9 May 2013, 18:47
QUOTE(autom @ 9 May 2013, 18:31)
Cam de unde imi pot achizitiona si eu una ??
Si pot sa o asamblez singur ? Sau e nevoie de un "specialist"... ? Ma pricep cat de cat...dar na sunt la inceput si vreau sa-mi intretin masina cat pot eu de bine. Ce aprindere imi recomandati ?
Intreaba-l pe Gotronic
Confirm si eu, da, merita o aprindere electronica. Macar te scapa de schimbat platini la fiecare 5000 km.
RaduWra
9 May 2013, 18:55
QUOTE(corbex @ 9 May 2013, 19:49)
Intreaba-l pe Gotronic
Confirm si eu, da, merita o aprindere electronica. Macar te scapa de schimbat platini la fiecare 5000 km.
Acum sincer eu nu am schimbat nicio platina
masina are aproape 20 de mii de km. Dar vreau sa-i aduc o imbuntatire, cu toate ca porneste bine (dar na nu am pretenti la km astia). Deci domnule Gotronic, care este cea mai buna aprindere ?
Cumpara obiectul ( da mesaj lu' Dl Gotronic) si te ajutam noi sa o montezi , te sfatuim, sau poate chiar personal.
gotronic
10 May 2013, 00:38
QUOTE(RaduWra @ 9 May 2013, 18:55)
Acum sincer eu nu am schimbat nicio platina
masina are aproape 20 de mii de km. Dar vreau sa-i aduc o imbuntatire, cu toate ca porneste bine (dar na nu am pretenti la km astia). Deci domnule Gotronic, care este cea mai buna aprindere ?
Va salut,
Am trimis mesaj PM cu link-uri. (sunt si in profilul meu)
Acolo vedeti de toate: Documentatii, poze, clipuri, preturi...
Numai bine!
LE.
Pentru Dacia Berlina, de la mine cea mai buna varianta este AT011 cu Senzor 011. Este special proiectata si facuta pentru asa ceva. Sunt si alte variante in lucru sau facute, dar sunt putini care ar da banii.! (mult mai scumpe, si ptr. mine nu se merita la serii mici)
TXzamora88
21 May 2013, 16:04
In primul rand as vrea sa-i multumesc dm-lui Gotronoc.Sunt foarte multumit de aprindere...Deci,mi-am montat o aprindere at011 su senzor impreuna cu o bobina Ducellier si bujii Brisk(0,8mm)(mai ramane sa-mi cumpar niste fise tesla).Masina se comporta exceptional,o ia din prima cheie,la sfert,de fiecare data.In primul rand consumul pare sa fi scazut(nu mult dar se observa) iar performantele par sporite,se observa o diferenta la accelerare.Asadar,se merita!!!!
N-o sa regretati daca achizitionati acest produs.
Black%Snake
21 May 2013, 23:13
QUOTE(Black%Snake @ 30 Sep 2012, 22:33)
Am si eu o nelamurire legata de aprinderea gotronic AT011 cu senzor.
O am montata pe dacia mea 1300 cu motor de R5 Alpine si vineri seara cand am fost la "liniute" am avut o problema in sensul ca la turatie mare parca imi "taia curentul" sau ceva de genu... in tr 2 si 3 mi se intampla asta, in turatie mare chiar inainte sa schimb simteam ca da sa moara.Este de la aprindere, mai trebuie sa ii fac vreun reglaj? sau aceasta problema provine de altundeva?
QUOTE(gotronic @ 30 Sep 2012, 23:41)
Masoara, verifica si posteaza te rog:
1. rezistenta ohmica a primarului si secundarului bobinei de inductie. (eventual specifica si tipul bobinei de inductie)
2. masoara rezistenta ohmica a fiselor (eventual speicifica si tipul lor)
3. vezi scanteia la masa direct din iesirea bobinei de inductie (culoarea scanteii si lungimea ei)
4. Ce tip de releu de incarcare pentru alternator este pe masina (daca este cu 3 fire sau cu 4 fire inclusiv masa, eventual tensiunea de incarcare la turatiile respecive cu probleme)
5. Ce bujii folosesti
6. ce capac delcou si pipa folosesti (eventual verifica "fazarea" pipei cu ploturile delcoului), adica scanteia sa fie data cand pipa este in dreptul ploturilor de pe capac delcou. Sunt multe capace delcou si "pipe" (rotor distribuitor)care se ptrivesc mecanic, dar nu corespund ca si "fazare".!
pe urma mai discutam!
Revin si eu cu aceeasi problema care am mai scris-o, am acum un motor alpine de renault 5 de 1.6 si acum 6 zile am montat cutiuta rosie + senzorul din delcou (reglat la 0,6) si merge foarte nasol, pornire grea, consum ridicat cu aprox 2L, plafonare turatii. Pana acum 6 zile,timp de 2 luni, am folosit cutiuta rosie + platina si a mers aproape perfect. Dupa aceste chestii imi vine in minte o intrebare: exista posibilitatea ca senzorul din delcou sa aibe vreo problema? sa apara vreo crapatura, sa faca vreun scurt in interior ... etc?
gotronic
22 May 2013, 01:32
Vezi daca delcoul este identic cu cel de dacie (de sacele). Senzorul a fost proiectat pentru acest tip de delcou. Daca platina fixa nu este de tip "Sacele, sau Metaplast" (partea fixa mai mare decat partea mobile), este posibil sa se "agate" culisarea contactelor cand functioneaza avansul vacumatic. Ia-o la rece, monteaza senzorul si simulezi avansul vacumatic (minim /maxim), vezi unde da scanteia in dreptul ploturilor de la capacul delcou. Vezi si energia scanteii la masa si nu in ultimul rand tipul de bujii. Este posibil sa se strapunga in tensiune, mai ales daca rezistenta ohmica a fiselor este mare. (atunci tensiunea secundara este mai mare, ca si la un traf de inalta fara sarcina)
LE.
Vezi diferenta intre o platina de Sacele si cea "originala", daca lungimile de la pintenul de textolit pana la pastila de contact difera, sau daca unghiul care calca pe platina fixa sunt la fel). Mai pot fi si scurtcircuite la traseul tresei de masa ce se conecteaza la surubul platinei fixe (cand se deplaseaza axial cu avansul vacumatic, sau la izolatorul de la lamela de arc sau izolatorul de la trecerea la surubul de 4 din delcou)
LE
Urmareste sa nu fi modificat cineva cursa avansului vacumatic, daca cursa este prea mare, iese senzorul din aria de functionare. Trebuie refacut avansul vacumatic (tras senzorul mai inapoi din rozeta aia tip cremaliera)
Andyno
22 May 2013, 09:24
Astept sa mi vina si mie la posta aprinderea
Babaq139QMB2
22 May 2013, 09:32
Am AT 011 , fara senzor , super tare , daciuta carb 98' .
alinworm
22 May 2013, 09:42
AT01 fara senzor si AT011 e cu senzor! Mai buna cea cu senzor!!!
crizarachetelordincuba
22 May 2013, 12:57
salutare! am cumparat si eu in sf un at011 cu senzor am montat ca la carte, am facut reglajele,dar motorul are intreruperi si merge in suturi la orice turatie in orice viteza .prima cheie a pornit la sfert.mai e ceva. cand pornesc motorul dupa o pauza de 1-2 minute porneste foarte greu. apoi daca opresc si incerc din nou o ia la sfert. ma poate ajuta cineva sa inteleg ce am gresit sau ce mai am de reglat la masina. capacul delcou fisele bujiile platina fixa toate sunt noi. multumesc anticipat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.