Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
paulp
Platina: 0.3-0.35 mm
Bujii: 0.8-1 mm

Refaci avansul static si carburatia.

PS. Daca vrei vin simbata la intilnire si ti le reglez eu.
PS2 (nu mai am autocolante sad.gif )
cei7pitici
Cred ca am mai postat la acest topic:
- aprindere electronica Bosch: delcou electromagnetic+bobina+modul aprindere.

Costul pieselor cu manopera de prelucrare a delcoului si montajul m-a dus pe la 4 milioane. La mine aceasta aprindere era absolut necesara, la masini fara modificari la motor duce la un consum redus si la pornire la prima cheie si la -20 de grade. Functioneaza impecabil la orice turatie a motorului, adica nu plafoneaza ca altele pe la 5000 de ture.
gcristi
In urma celor citite pe forum mi-am luat si eu cutiuta rosie cu led , in cursul montarii mi sa rupt unul din cele doua suruburi ale bobinei si am schimbat bobina cu una de ocazie .
Problema este ca motoru merge intradevar mai bine dar porneste greu , dimineata pe ger cam la a 3-a cheie , as dori sa imi spuna cineva daca una din cauze poate fi bobina de ocazie pe care am pus-o .
Ar trebui sa pun o bobina noua? , mentionez ca bobina care o am acum e de dacia dar imi arata 4 ohmi aparatul de masura iar in instructitunile aprinderii am vazut ca ar trebui sa aiba 3 ohmi.

Merci !
elro
QUOTE(gcristi @ 10 Feb 2005, 15:55)
In urma celor citite pe forum mi-am luat si eu cutiuta rosie cu led , in cursul montarii mi sa rupt unul din cele doua suruburi ale bobinei si am schimbat bobina cu una de ocazie .
Problema este ca motoru merge intradevar mai bine dar porneste greu , dimineata pe ger cam la a 3-a cheie , as dori sa imi spuna cineva daca una din cauze poate fi bobina de ocazie pe care am pus-o .
Ar trebui sa pun o bobina noua? , mentionez ca bobina care o am acum e de dacia dar imi arata 4 ohmi aparatul de masura iar in instructitunile aprinderii am vazut ca ar trebui sa aiba 3 ohmi.

Merci !
*




Intradevar se simte diferenta la motor.Eu dupa ce am montat-o am observat ca mi-a crescut turatia la relanti,si fuge mai bine,dar de pornit,sa porneasca greu blink.gif nici vb,vii sa iti fac o demonstratie cum porneste a mea la 1,2,3-a cheie este pornita,dar iarna nu trebuie sa porneasca la prima(in cazul daciilor),vara da.
Vrifica ,platinile(o sa ai o surpriza cu aprinderea asta nu se mai impusca platinile,le am de un an si nici macar nu le-am curatat,sunt Bosch),bujiile,vezi in ce stare sunt...posibil si bobina wink.gif .Oricum daca vrei sa porneasca la prima cheie,fa ca mine
si garantat o sa porneasca(sa nu ma crezi nebun de ce iti spun acuma):
Baterie de 77 Ah,bujii Bosch Super 4(cu partu electrozi secundari/bujie),platine Bosch,capac delcou Bosch,Lulea Bosch,Fise Bosch(optional,eu le am tot palea din fabrica,originale),Alternator pus la punct,electromotor pus la punct.
ASA AM EU si porneste de nu am treaba
gcristi
Mda merci de raspuns , oricum banuiesc bobina , o sa imi cumpar una noua ca sa fiu sigur ca elimin o cauza , si o sa pun si bujii noi deoarece la momentu respectiv na-m avut finante, iar bujiile astea deja au un an de mers zilnic.
Dimineata asta a pornit dabia la cheia numarul 5 si atunci a trebuit sa tin motoru din electromotor pana a luat-o din loc.
Al Cap0nE
QUOTE(rcosmin @ 10 Feb 2005, 23:45)
.Oricum daca vrei sa porneasca la prima  cheie,fa ca mine
si garantat o sa porneasca(sa nu ma crezi nebun de ce iti spun acuma):
Baterie de 77 Ah,bujii Bosch Super 4(cu partu electrozi secundari/bujie),platine Bosch,capac delcou Bosch,Lulea Bosch,Fise Bosch(optional,eu le am tot palea din fabrica,originale),Alternator pus la punct,electromotor pus la punct.
ASA AM EU si porneste de nu am treaba
*



Porneste si in alte configuratii la prima cheie. Bujii Bosch normale , fise tesla, platina neschimbata de 8 luni, baterie Bosch 55 Ah si aprinderea de mai sus. La -15grade ,cu socul tras maxim, fara nici o pedala,dureaza cam 2 secunde invartita din electromotor, pana "rupe uleiul" dupa care o ia imediat. Apoi tot restul zilei o ia la sfert.
gcristi
Fise tesla am si eu , bujiile sunt brisk , platina cred ca e putin impuscata biggrin.gif
driverx
QUOTE(gcristi @ 10 Feb 2005, 15:55)
In urma celor citite pe forum mi-am luat si eu cutiuta rosie cu led , in cursul montarii mi sa rupt unul din cele doua suruburi ale bobinei si am schimbat bobina cu una de ocazie .
Problema este ca motoru merge intradevar mai bine dar porneste greu , dimineata pe ger cam la a 3-a cheie , as dori sa imi spuna cineva daca una din cauze poate fi bobina de ocazie pe care am pus-o .
Ar trebui sa pun o bobina noua? , mentionez ca bobina care o am acum e de dacia dar imi arata 4 ohmi aparatul de masura iar in instructitunile aprinderii am vazut ca ar trebui sa aiba 3 ohmi.

Merci !
*



Asta e semn ca bobina e pe moarte. Nu inseamna ca asta este sigura problema posibila la tine, dar de obicei asa se intampla.

Mie cand mi-a cedat bobina, pornea greeeeu la rece, si dupa ce se incalzea motorul, imi era aproape imposibil sa o mai pornesc.

Acuma am bobina noua, aprinderea, totul reglat cat de cat, si porneste ca una pe injectie, fara gluma, chiar si dupa o stationare de 1/2 - 1 h....atata timp cat nu se raceste de tot motorul. Nu pedale, nu soc, nu nimic.

Bobina rezolv-o, vezi de fise, vezi in ce stare is bujiile, eu zic sa pui o platina noua, eu am pus...si acuma arata ca noua dupa 1 an.......si dupa un reglaj ar trebui sa mearga perfect.
anndi
check this out! ieri dimineata la timisioara au fost -21 de grade. eu am coborat hotarat sa plec la school cu masina...dar mumu! nimic nu a pornit nici impuscata...la un moment dat sa terminat bateria. am lasat-o in pace. dupa masa a venit un prieten care m-a tractat 2 m si masina a luat-o din loc fara probleme! am intrebat un nenea mecanicu si mi-a spus ca nu am de ce sa imi fac griji ca el de la 8 la 13.00 a pornit masini. toate trase...cica din cauza frigului! eu zic ca a fost ceva din aprindere! motoru se invartea, scanteia, benzina venea...dar nu pornea. e posibil sa fi fost avansu prea mare? sau ce ma-sa o avut?
are cineva vreo idee? sa fii fost totusi frigul?
tizu002
Eu am pe montata dacia 1310 cam de 2 ani.Nu am avut probleme.avantajele sunt ca nu iti mai impusca platina,si merge si motorul mai bine,chiar si o economie de combustibil,dar prea putin.iti recomand sa o montezi o sa sesizezi o diferenta mare,mai ales de turatiile pe care le ia si cat de repede in comparatie cu aprinderea cu condensator.
gattoman
Sal.Paulp deocamdata nu am montata deloc aprinderea pe masina ca fara reglajele alea merge ca naiba.Am sa vin sambata la intalnire, daca termina treaba la masina pana atunci.(e o berlina alba cu parasolare albe).Pe sambata. smile.gif
Al Cap0nE
QUOTE(anndi @ 11 Feb 2005, 15:26)
check this out! ieri dimineata la timisioara au fost -21 de grade. eu am coborat hotarat sa plec la school cu masina...dar mumu! nimic nu a pornit nici impuscata...la un moment dat sa terminat bateria. am lasat-o in pace. dupa masa a venit un prieten care m-a tractat 2 m si masina a luat-o din loc fara probleme! am intrebat un nenea mecanicu si mi-a spus ca nu am de ce sa imi fac griji ca el de la 8 la 13.00 a pornit masini. toate trase...cica din cauza frigului! eu zic ca a fost ceva din aprindere!      motoru se invartea, scanteia, benzina venea...dar nu pornea. e posibil sa fi fost avansu prea mare? sau ce ma-sa o avut?
are cineva vreo idee? sa fii fost totusi frigul?
*



Asa de frig incat a inghetat si scanteia smile.gif . Da, de la frig. Trebuie sa o ai foarte bine pusa la punct ca sa mai plece sub -20gr
andu911
vreau si eu aprindere electronica...dar de-aia cu camp magnetic & stuff...sau vreo schema daca are cineva...
am gasit asta la un nene mecanic dar vrea 3 mil pe ea...
DodoBird
intamplarea face ca ieri am avut la reparat cele doua aprinderi respectiv cea al lui Gattoman (G) si cea a lui Al Capone (AC). Si am putut sa le verific pe "banc" una dupa alta !
Cateva observatii : scanteria de la G este cu mult mai puternca decat cea AC !
G este foarte ingrijit lucrata, chiar cu oarece profesionalism, in timp ce AC este groaznic ce am gasit inauntru ....
Tranzistorul final AC are o tabla mica de aluminu insuficienta respiratiei corecte a tranzistorului final (mai ales ca este etans in cutia de plastic, drept urmare acesta a fost cel ce se arsese !)
G are insa rezistenta de atac a ruptorului de 16 ohmi, ceea ce duce la defectarea platinei in timp aproape la fe,l zic eu ,ca si pe clasic. Eu am inlocuit-o cu 160 ohmi/6W (si problema sa rezolvat). Nu mia placut la ea insa faptul ca majoritatea pieselor gabaritice erau puse la mare distabta de placa favorizand o vibratie independenta a pieselor fata de placa respectiva motiv pt care rezistenta de atac am gasit-o sparta mecanic !
AC are si un senzor magnetic , care ar fi util in principiu daca exista delcou aferent.
Sincer cred ca G este mai rentabila (si ca pret)
ydaniel
dodo cat e aprinderea lui G?
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 6 Mar 2005, 13:04)
dodo cat e aprinderea lui G?
*



Eu am luat-o acum 2 ani de la un magazin de langa servici, 280.000 lei .
Si daca tot am postat
Noutati :
Am montat pe aprinderea aceasta sui un comutator pentru comutare Electronic/Clasic. Se face foarte usor. Dar nu asta era ce vroiam sa spun ci faptuc ca am pus-o impreuna cu aplificatorul de scanteie si merg impreuna de minune ! Nu am miscat masina de pe loc , dar imi sta rece la ralanti la 600 cand e rece , lucru car masinuta mea nu-l facea pe clasic. Diseara ma duc la gara si oforjez putin.


anndi
sa-mi trag palme! nu alta! apropo de aprinderea de tg mures aia rosie cu led...of of. io cand am puso pe masina nu era noua. era mostenire. tata nefiind acas cand am montato nu mi-a spus de ce a dato jos de fapt si eu am considerat ca nu a vrut sa o vanda cu masina. de vo cateva zile nu mai porneste dacia meu decat trasa. printre altele mia spus si chestia urmatoare: da jos aprinderea si va porni masina la sfert. io mare mester nu ma iau dupa el si o tin pe a mea. azi am zis hai sa o dau jos dupa ce juma de ora m-am chinuit la -5 grade in fata blocului sa pornesc masina. bateria fiind moarta am puso la incarcat si amu 2 min am fost jos sa pun bateria pe masina si surpriza: masina a pornit la sfert fara aprindere!!!! e drept ca aprinderea aia facea tot pe masina si ca amu intrerupe la relanti, dar ma supart urat de tot. tata mia mai spus ca lui o sapt ii mergea aprinderea o sapt nu, cum avea chef.
laugh.gif
ce ma sfatuiti fratilot? sa o pun la loc cu un comutator prin care sa o elimin la pornire sau sa imi iau alta? sa o bag in habitaclu si sa o izolez bine sa nu mai ajunga frigu la ea? ce amar sa fac?
DodoBird
QUOTE(anndi @ 6 Mar 2005, 19:41)
sa-mi trag palme! nu alta! apropo de aprinderea de tg mures aia rosie cu led...of of. io cand am puso pe masina nu era noua. era mostenire. tata nefiind acas cand am montato nu mi-a spus de ce a dato jos de fapt si eu am considerat ca nu a vrut sa o vanda cu masina. de vo cateva zile nu mai porneste dacia meu decat trasa. printre altele mia spus si chestia urmatoare: da jos aprinderea si va porni masina la sfert. io mare mester nu ma iau dupa el si  o tin pe a mea. azi am zis hai sa o dau jos dupa ce juma de ora m-am chinuit la -5 grade in fata blocului sa pornesc masina. bateria fiind moarta am puso la incarcat si amu 2 min am fost jos sa pun bateria pe masina si surpriza: masina a pornit la sfert fara aprindere!!!! e drept ca aprinderea aia facea tot pe masina si ca amu intrerupe la relanti, dar ma supart urat de tot. tata mia mai spus ca lui o sapt ii mergea aprinderea o sapt nu, cum avea chef.
laugh.gif
ce ma sfatuiti fratilot? sa o pun la loc cu un comutator prin care sa o elimin la pornire sau sa imi iau alta? sa o bag in habitaclu si sa o izolez bine sa nu mai ajunga frigu la ea? ce amar sa fac?
*



Nu cunosc tipul asta de aprindere. Dar eu am in plan sa fac asa cum de altfel ai banuit: sa trag un pod de cable pana in habitaclu cu o mufa mama de minim 8 contacte si sa mai fac pe 2 mufe tata aferente una cu legaturile pt. clasic si cealata cu aprinderea electronica. Nr. de fire sunt 8 (max. posibil ) si in ideea ca voi pune putin mai tarziu o aprindere adevarata (cu ridicator de tensiune).
Astfel se castiga 2 puncte importante : aprinderea respira lejer disipand doar caldura proprie si in caz de defectare a ei se trece pe clasic fara sa mai ne dam jos din masina.
E doar o sugestie!
RIon
smile.gif ca parca mare lucru e sa ridici capota, si sa legi condensatorul back smile.gif
imi place ca vreti sa faceti din Dacia... masina.
Si ca tot am citit..
Am pornit la -22 chiar daca la a treiea cheie, dar nu ma plang ca e a treia...important e ca am plecat smile.gif Iar la -12 porneste la prima cheie.
Eu cred ca tipul de pornire conteaza cel mai mult.
Cheie, apoi 2 sprituri, soc maxim, cheie si o ia, apoi introdus soc la 1300-1200, eventual tinut cu acc daca nu sta (la mine sta).
Daca nu tragi cat trebuie socul, sau acesta nu sta... ceva nu e bine reglat, normal ca trebuie pedale si 5-6 chei. Si asta e valabil si cu si fara aprindere.
Misto aprinderea aia straina, dar nu prea isi justifica pretul...
DodoBird
QUOTE(RIon @ 7 Mar 2005, 09:32)
smile.gif ca parca mare lucru e sa ridici capota, si sa legi condensatorul back smile.gif
imi place ca vreti sa faceti din Dacia... masina.
Si ca tot am citit..
Am pornit la -22 chiar daca la a treiea cheie, dar nu ma plang ca e a treia...important e ca am plecat smile.gif Iar la -12 porneste la prima cheie.
Eu cred ca tipul de pornire conteaza cel mai mult.
Cheie, apoi 2 sprituri, soc maxim, cheie si o ia, apoi introdus soc la 1300-1200, eventual tinut cu acc daca nu sta (la mine sta).
Daca nu tragi cat trebuie socul, sau acesta nu sta... ceva nu e bine reglat, normal ca trebuie pedale si 5-6 chei. Si asta e valabil si cu si fara aprindere.
Misto aprinderea aia straina, dar nu prea isi justifica pretul...
*



La o aprindere ca cea care vb eu (e poza la postul cred 350 a lui Gattoman) nu este necesara scoaterea condului, ca de altfel la orice prindere facuta bine !
Si inca ceva sfatul meu este : cand masina pleaca pe clasic perfect la prima cheie iarna (-xx grade, se pune binenteles si algoritmul de pornire, dai putin la pompa, eventual pedala , etc dupa cu ii place masinii), cand simti clar ca nu isi are rostul o aprindere electronica , abia atunci montezi aprinere electronica !
ydaniel
dodo unde e fabricata aprinderea ta aia minunata?
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 7 Mar 2005, 18:24)
dodo unde e fabricata aprinderea ta aia minunata?
*



Deci "minunata" va fi aprinderea la care lucrez eu acum !
Iar asta provizorie pe care am modificat-o habar nu am unde e facuta !
Eventual pot sa intreb vanzatoarea .... dar dupa ora 10:00 si revin cu amanunte mai la obiect !
RIon
smile.gif DODO, daca viteai cu vreo ...100 de posturi inainte, vedeai ca am si eu aprindere (de TgMS) smile.gif
Merge si cu condensator, dar e bine sa il menajez, scos...
gattoman
Sal.Pe aprinderea aia am dat cam 260.000 acuma vreo luna si ceva.E facuta la deva.Eu unul am dat-o jos. Merge motorul bine cand nu e in sarcina.Dar la drum cam da in nas si asta nu imi place deloc.Am pus bujii la 0.8 si platina la 0.35 si am scos si condensatorul si tot nu merge.O alta chestie : am observat ca se incalzea in partea de jos pe unde ies firele.Daca o vrea cineva sa spuna ca e de vanzare biggrin.gif biggrin.gif
adostar
Eu am aprindere Gotronic de Tg. Mures.
Am reglat platina la 0,4 si bujiile la 1mm. Merge perfect !!!
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 7 Mar 2005, 18:24)
dodo unde e fabricata aprinderea ta aia minunata?
*


Deci am fost la vecina este facuta la Deva de sc Malvina (aprinderea) si acum coasta 295.000 lei , la ea , e posibil in alte parti sa fie mai ieftina !
DodoBird
QUOTE(RIon @ 8 Mar 2005, 09:43)
smile.gif DODO, daca viteai cu vreo ...100 de posturi inainte, vedeai ca am si eu aprindere (de TgMS) smile.gif
Merge si cu condensator, dar e bine sa il menajez, scos...
*



La rugamintea lui Rion :

condensatorul nu il "menajezi" scotandu-l, deoarece nefolosindul , in timp, electrolitul se depolarizeaza si ii scad performantele.



corect pous intre ghilimele menajat. te rog sa postezi ce mi-ai scris, sa se stie... ai dreptate, daca e din material ca alea din radiouri, casetofoane, tv etc., din staniol infasurat, clar se lipeste foita si nu mai e bun dupa o vreme...


--------------------

Reglez gratis carburatoare
andu911
http://www.mbzponton.org/valueadded/mainte...gnitionpert.htm

are cineva idee cum se poate face rost de asa ceva ?
andu911
cred ca mi-a venit o idee biggrin.gif...kilometrajele de bicicleta, alea care se monteaza pe spite...cine a vazut...stie la ce ma refer...sa caut asa ceva...va tin la curent smile.gif
onyx-20
Am eu o bicicleta cu kilometraj electronic si intradevar exista un senzor pe furca si un magnet pe spita. In momentul in care magnetul trece prin dreptul senzorului, acesta realizeaza un contact mecanic. Mai precis senzorul respectiv este de fapt o fiola ermetica cu doua lamele care se ating (contact) atunci cand apropii un magnet de ele. Dezavantajul e ca la fregvente mari nu functioneaza corect. Mi s-a intamplat ca la o vale unde am prins vreo 70 km/h ceasul a inceput s-o ia razna indicandu-mi valori diferite fata de cea reala (120, 20, 140 km/h)... valori neregulate. Ma gandesc ca acelasi fenomen se poate intampla la turatii mari daca se monteaza k in schema; poate daca s-ar folosi un senzor performant... (nu stiu cat e de bun senzorul meu)
Voi cauta la dezmembrari auto un delco de Renault 19 model vechi care este asemanator la forma cu delcoul de Dacia dar este cu senzor Hall exact la fel cum am avut eu pe Oltcit.
Acum sa va explic ce am facut la Oltcit: am dat jos delcoul vechi cu aprindere clasica, bobina de inductie, fishe si le-am inlocuit cu un delco cu senzor Hall, bobina mai puternica, modul electronic, cablaj delco-modul,i fishe de Urziceni (cele mai bune) si bujii Sinterom (bujiile Bosch le-am dat pe aratura pt. ca numai acolo-s bune). Rezultatul a fost neasteptat de bun, pornirea dimineata se facea la prima cheie fara shoc, consumul a scazut putin (de la 7% extern la 6,7), iar motorul tragea mai ferm.
Recomand cu caldura acest sistem de aprindere!
andu911
pai da...dar de unde gasim noi un comutator hall sad.gif
andu911
onyx...acum am citit cu atentie ce ai scris tu...daca zici ca sunt 2 lamele care se ating...sigur nu e efect hall acolo...in principiu comutatorul asta e facut dintr-un semiconductor si un ci care inchide si deschide in functie de camp...
dex lada
floppy disk sper sa te ajute chiar ieri m-am uitat la un floppy disk si am vazut senzorul hall si m-am gadit la acelas lucru ca si tine ,eliminarea platinei.
Senzorul se gaseste pe spate este cam mic dar il gasesti usor, pe motor este montat un disc care are lipit pe el un magnet mic,care trece prin dreptul senzorului.

Sezi ca senorul s-ar pute sa nu fie montat ca asta eu am gasit un senzor smd montat pe placa pe deasupra caruia trecea magnetul. Sint mai multe tipuri de senzori majoritate sunt Hall ,dar pe unele floppy mai vechi sar punea sa nu gasesti un senzor hall si doar o bobina mica montata ,prin dreptul caruia trece magnetul.
onyx-20
Cautam la dezmambrari un delco original Renault 19!! Ca de facut... mai greu!
ydaniel
deci care aprindere e mai fiabila tg ms sau aia din deva?
Al Cap0nE
QUOTE(DodoBird @ 5 Mar 2005, 08:52)
intamplarea face ca ieri am avut la reparat cele doua aprinderi respectiv cea al lui Gattoman (G) si cea a lui Al Capone (AC). Si am putut sa le verific pe "banc" una dupa alta !
Cateva observatii : scanteria de la G este cu mult mai puternca decat cea AC !
G este foarte  ingrijit lucrata, chiar cu oarece profesionalism, in timp ce AC este groaznic ce am gasit inauntru ....
Tranzistorul final AC are o tabla mica de aluminu insuficienta respiratiei corecte a tranzistorului final (mai ales ca este etans in cutia de plastic, drept urmare acesta a fost cel ce se arsese !)
G are insa rezistenta de atac a ruptorului de 16 ohmi, ceea ce duce la defectarea platinei in timp aproape la fe,l zic eu ,ca si pe clasic. Eu am inlocuit-o cu 160 ohmi/6W (si problema sa rezolvat). Nu mia placut la ea insa faptul ca majoritatea pieselor gabaritice erau puse la mare distabta de placa favorizand o vibratie independenta a pieselor fata de placa respectiva motiv pt care rezistenta de atac am gasit-o sparta mecanic !
AC are si un senzor magnetic , care ar fi util in principiu daca exista delcou aferent.
Sincer cred ca G este mai rentabila (si ca pret)
*



Ia zi dodo, care e punctul sensibil la aprinderea mea ? Ca a inceput sa faca figuri (da in nas) asa ca de ieri merg pe clasic. Daca tot ti-ai bagat nasul in ea, lumineaza-ma te rog si pe mine ce sa-i spun lu nea ala cand ma duc cu ea la garantie sa-mi schimbe ca sa nu mai am probleme ?
DodoBird
QUOTE(Al Cap0nE @ 17 Mar 2005, 09:27)
Ia zi dodo, care e punctul sensibil la aprinderea mea ? Ca a inceput sa faca figuri (da in nas) asa ca de ieri merg pe clasic. Daca tot ti-ai bagat nasul in ea, lumineaza-ma te rog si pe mine ce sa-i spun lu nea ala cand ma duc cu ea la garantie sa-mi schimbe ca sa nu mai am probleme ?
*



1= Cablajul imprimat a fost lasat asa cum a iseit din baia de corodare, nu a fost cositorit, folosinduse o cerneala tus carmin dar cu prea putin sacaz (sau alt degresant).Rezultat lipiturile sunt de proasta calitate iar colectorul finalului seprinde cu surub peste strat mizandu-se pe faptul ca face el contact la strangere ! remediere : se cositoresc traseele si se refac lipiturile !!!
2= tranzistorul final BU este pus pe o tabla subtire si cu suprafata mica (ceea ce duce la arderea lui prin ambalare termica, dupa ce in prealabil preobabil cazul tau el fiind destul de incins va da rateuri probabil la turatii mari ). In acelasi timp desi el nu are radiator corespunzator, mai este inchis si etans in cutie sufocandu0se in propria degazare de caldura. Rremediu : montarea lui pe un radiator corespunzator care sa fie exterior cutiei (sau macar partea ce radiaza caldura !).
3- daca se poate (nu este obligatoriu) ideal ar fi montarea unui comutator tripoozitional mai puternic, asta daca tot se va schimba cutia , cu unul de macar 10A (eu am folosit unul de 20 A dar este 60.000 lei ).

In rest numai de bine .....Succes !

Al Cap0nE
Ok, merci. Am vb cu omul la tel. si ma intalnesc maine cu el sa mi-o schimbe cu totul. Cica a avut o perioada in care nu a avut nustiuce piese si a folosit altele care s-au dovedit a fi de calitate proasta. Oricum, o sa-i atrag atentia asupra celor spuse de tine.
ydaniel
capone aprinderea ta e made by nea ioan?
Al Cap0nE
da
ydaniel
merita sa nu?ca vad ca nu e asa perfecta./..
Al Cap0nE
Eu unul sunt multumit (sau eram pana sa stricat smile.gif -un prieten are la fel de peste un an si nu a avut probleme, cum am mai zis, a fost o transa cu piese proaste). Pornire mult mai buna (mai buna ca si atunci cand o aveam pe aia rosie de tg mures)...etc. Am scris acum vreo doua pagini ce face. Parerea mea este ca merita. plus ca ai garantie un an.
ydaniel
ok cat e 400?sau ai din aia de 1 mil?
ydaniel
cat costa 400 sau 1 mil?
Al Cap0nE
nici una ,nici alta smile.gif 600mii
Al Cap0nE
Am fost azi si mi-a schimbat aprinderea cu modelul imbunatatit (si chiar se simt unele diferente). Am aflat cu ocazia asta ca el le vinde cu 350mii iar eu am dat pe ea 600mii (nu am luat-o de la el ci de la un "dealer" al lui). Asta e .Oricum omul e super de treaba. A zis ca tinand cont de faptul ca am dat cat am dat pe ea, i-mi ia doar 300mii sa-mi puna aprindere care elimina platina (cea cu senzori magnetici), in mod normal diferenta de pret intre ele fiind de 500mii. Din pacate nu avea una gata facuta dar a ramas pe saptamana viitoare sa facem schimbul. Am vazut una pe care o avea pt un tip, arata la fel cu a mea (cel putin la exterior), doar ca are in plus cei doi senzori (care nu stiu unde vin, dar voi afla). Revin cu detalii dupa ce fac upgradeul.

PS
La noua aprindere pe care mi-a pus-o azi a remediat majoritatea problemelor de care vorbea dodo.
ydaniel
varianta aia bton cat costa?montajul e inclus?
Al Cap0nE
A zis ca e 850 aprinderea si 50 montajul. Deci 900. Mie i-mi ia doar 300 pt ca o dau pe asta inapoi, cum am mai zis.
ydaniel
a,pai aia de 1 mil e!~ce mai pt 100
BLK
Al Cap0nE da-ne si noua o adresa a lu' Nea Ioan, poate mai vor si altii.

Aprinderea aia cu senzor Hall cum o monteaza, nu trebuie alt delcou?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.