Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
argon
deci in Deva nimic sa inteleg, chiar as fi curios ce fata va face nea' de la magazinul Malvina cand ii propus sa aduca aprindere Gotronic radmasa.gif
gotronic
icon_mrgreen.gif Lui ii fac un discount MAAARE! ras hohote.gif
ZTV
QUOTE(gotronic @ 25 Apr 2009, 10:50)
Pai pe "Master Sport" scrie pe ea tot bosch (si bobina ptr. Dacia), sunt poloneze din cate stiu eu, si pe la noi este cca 24 lei (asa de bune sunt). IAME sau doduco, am incercat eu si merg excelent. Daca nu ai ce face poti sa incerci si una "Master".(poate nimeresti ceva bunicel). Daca ar fi Bosch original ptr. carburatie (cu platina) cred ca ar fi buna si aia. Trebuie sa-i masori primarul de la bobina (intre cele 2 suruburi), daca are cca 3 ohmi e buna, sa nu fie ceva de genul 0,5 ohmi ca e grav.!!!
*





Eu acuma am luat Doduco, am dat 68 ron la un magazin din Timisoara, ainainte de asta am luat MasterSport, mergea bine dar culegand info aici pe forum, am zis sa-l schimb cu Doduco ca e mai buna. Am pus Doduco, in Martie anul asta, dupa 30 km, masina merge cu intreruperi , deschid capota, bobina era atat de fierbinte ca nu puteam sa tin mana pe ea. Verific toate instalatia, vad ca e OK. Astept sa se raceasca, apoi merg asa mai departe, dupa vreo 5 km acelasi problema. Trec inapoi pe aprindere clasica, dupa vreo 20 km iara e fierbinte. Ma opresc, trec inapoi pe at011, iau o bobina de la un magazin in Oradea ( 22 lei ), ajung acasa, duc inapoi in garantie....tipul din magazin, masoara, se uita, totul OK. Pun pe masina, dupa 5km iara pot sa fac friptura pe bobina. Atunci imi aduc aminte ca mai am sus pe balcon MasterSport, montez...si surpriza: merge perfect. Am facut 400 de km aproape fara oprire cu bobina, si nu s-a incalzit. Merge bine la rece, la cald, iarna si vara fara problema, si la 700 rot/min, si peste 4500 rot/min. A costat 35 ron, si sunt destul de multumit de bobina. Cred ca eu am nimerit una buna.

Daca mai tineti minte domnu Olaru, eu v-am povestit la telefon, cum am patit cu Doduco . Ce bine am facut ca nu am luat vreo 3-4 bun din bucuresti atunci, de la ala neserios care v-a dat oferta cu intarziere.

apropo: domnu Olaru, bobina este masurata, si e OK smile.gif
Sorin_18
are ceva daca bornele aprinderi gotronic at011 au inceput sa rugineasca???sa le curat ???sau sa le lasa asa nu pot sa imi dau seama de ce au inceput sa rugineasca pt k motorul nu l-am spalat
ZTV
eu cand am avut AT01 in 2 ani era cu rugina rau de tot, dar a mers asa...pot sa iei o hartie abraziva mai fina si sa le cureti
gotronic
Nu are nimic, lasatile asa, o fi ceva mediu mai acid prin compartiment sau o nichelare mai proasta. (Nu le nichelez eu ci le fac la alta firma) mad.gif Eventual stergetile cu o carpa umeda cu ulei ptr. a nu mai inainta rugina, sory. sad.gif
Siconi
Eu am vopsit partile metalice si am lasat gol DOAR locul unde face contact surubul de strangere. Apoi am dar cu putina vaselina, dar nu in exces. De mai bine de 2 ani arata la fel si am si spalat motorul. Cum zice si Gelu, poate o fi un mediu mai acid sub capota respectiva, dar asta se observa mai bine daca si alte componente au inceput sa capete rugina. Bateria e in stare buna? Nu prezinta urme de sulfatare (oxizi a borne)?
neamtzu25
sal
postez si eu aici o mica achizitie de la remat,am luato as asa vad ce stie s afaca si adac e buna la ceva,e vb despre o bobina de inductie made in cehoslovacia(asa sc pe ea )mai sc ca e magneton si are legati inca condensatori,plus inca ceva patrat pe ea;daca stie cineva ptr ce e acel patrat si daca ar fi buna sa o inlocuiesc pe cea normala de dacie,precizez ca am deja aprindere tranzistoriata AT 01.bobin a fost demontata tot de pe o dacie...........multumesc anticipat
gotronic
Aia este bobina cu rezistenta aditionala (patratul) . Masoara bobina intre cele 2 borne cu ohmetru si "patratul" vezi ce valori au. Adunate trebuie sa fie undeva pe la 3 ohmi.!
neamtzu25
ok ,multumesc domnu gotronic,daca iese 3 ohmi, e buna si o sa o montez dar fara condensatori cred.ca la at01 se scoate condensatorul............cat de curand apelez la senzor sa nu mai am treaba u platina.bafta.
G I M
Bobinele alea s-au montat pe Skoda modele mai vechi,gen 120L .am si eu una acasa indentica dar fara rezistente si condensatori.
gotronic
Fara rezistenta merge ce merge, se incinge dupa care nu mai da scanteie, si asa cu rezistenta nu stiu cat de buna este. A fost cineva sa-i montez o AT01 (in garantie) si i-am schimbat vreo 3 aprinderi sa-i demonstrez ca nu e de la aprindere ci de la bobina. A facut un scandal monstru ca masina asa era originala si aprinderea nu-i buna. Pana nu l-am "bagat" undeva nu s-a lasat. Si-a schimbat bobina cu ceva de dacie si nu a mai venit. Asa ca au ceva vechime bobinele alea si poate ca izolatia se strapunge (imbatranita).!!!
ydaniel
ia o bobina noua de IAME Sf.Gheorghe si nu te mai complica. icon_mrgreen.gif
soferincepator
Salutare din nou!

Am cam 4 luni (1500 km) de cand mi-am montat aprinderea electronica cu senzor magnetic si am din nou probleme cu pornirea.

Avand in vedere ca s-a incalzit afara am si eu pretentia ca masina sa porneasca fara sa-i mai treg socul dar ea nu vrea decat sa ma supere mad.gif .
Asa ca o pornesc cu socul tras (chiar daca este amiaza si afara sunt 20 grade) pt ca altfel nu-mi sta decat accelerata pana se incalzeste motorul.
Dupa ce plec ii mai imping putin socul reglandu-i turatia pe la 900-1000 dar dupa 500 m in prima intersectie, cand trebuie sa ma opresc, imi moare motorul si greu il mai pornesc chiar si cu socul (chiar daca am grija sa nu o inec).

Bujiile le-am schimbat odata cu aprinderea si ar trebui sa mai fie bune inca.
Le-am verificat si erau afumate rau, le-am curatat bine dar dupa o saptamana aceleasi probleme la pornire iar bujiile aratau la fel.
Asa ca le-am schimbat cu unele Iskra si merge f bine. Sunt convins insa ca intr-o saptamana o sa am aceleasi probleme.
De ce mi se afuma bujiile?
(intotdeauna am grija ca socul sa-l trag inapoi la timp (il reglez mereu in functie de cum o cere motorul pana acesta este stabil)
djasu82
ai carburatorul prost reglat si inca ceva indiferent de ce aprindere eletronica montezi in primul rand trebuie sa ai o bobina de inductie buna care sa-ti dea scanteie alba-albastra la o distanta de 1 cm fata de caroserie.
Gheorghiu Mihai
mie imi face figuri la pornire, am aprindere gotronic at011,fise,buji,capac delcou,rotor noi toate...bobina e de sf gheorghe dar e veche... la pornire mi se opreste motorul cand vreau sa plec de pe loc, imi merge parca in 2-3 pistoane dar dupa 20 m de mers in suturi isi revine si merge periculos de neasteptat de bine..nu imi dau seama de ce ...am zis ca e bobina ..acuma nu stiu ce sa zic..am fost pe la magazine prin iasi..numai bobine contrafacute de asam si alta panarame care cica sunt de inport si scrie srl cluj si ma gandeam sa pun bobina de tico , am mai citit un topic si majoritatea erau incantati de ea..
djasu82
Si eu iti recomand tot de tico fiindca orice s-ar spune asigura o energie mult mai buna decat celelate si o spun fiindca am vazut scanteia data in cilindru prin intermediul unei bujii cu geam din cristal. Aprinderea nu are lag ea comuta rapid asa cum citeste senzorul cama.
Nu esti multumit de senzor il dai jos si montezi o platina noua vezi cum se comporta. Eu am mai spus si o mai zic odata ar fi bine sa faceti rost de un rotor (lulea) in forma de T cum sunt cele de la boche deoarece scanteia nu o sa mai fie aruncata pe colturi precum e acuncata de rotorul pus pe 1310.
bygy007
daca nu e reglat avansul corect ai jocuri pe la delco bobina nu da scinteie albastra la 2-3 cm de masa si fisele nu sint bune adio motor care sa mearga bine , eu cit am avut aprinderea aia pe masina cam 2 ani nu am mai desfacut si umblat acolo deloc (aprindere) pornea la sertpe GPL vara iar iarna cu seringa , amorsa cu benzina si doar ii aratam cheia
acum spre multumirea mea asta noua porneste orice ar fi la sfert fara seringa rofl1.gif
yohny
Am facut testul a doua bobine de inductie dupa metoda prezentata aici , cu conductor in loc de fisa centrala direct la iesirea bobinei , iar ca ruptor am folosit o platina cu condensator , pe care o puneam manual la masa.
Bobinele au fost - Beru ZS 106 ( modelul albastru ,cu 3,1 ohm sec si 8,28 Kohm primar) [attachmentid=1627520674] , pe site-ul BERU este recomandata doar pentru sistem clasic pe platina , si una ruseasca ( asemanatoare ca si constructie celei de Sf Gheorghe , cu 3 ohm secundar si 7,48 Kohm primar)

Ca si lungime si intensitate sonora a descarcarii cea ruseasca a fost deasupra celei Beru insa amandoua s-au comportat astfel : la micsorarea distantei intre capatul conductorului venit de la bobona si masa de la 1 - 1,3 cm ( cand descarcarea era alb-albastra ) la ~2 - 4 mm aceasta a devenit un alb mai mult rosiatic si a scazut mult in intensitatea sonora .
Este normal ?

Si inca ceva , am verificat niste bujii bagate in capatul fisei centrale de la bobina , cu contactul pus si capacul delcou scos .. in fine , la miscarea pipei impreuna cu axul delcou in limitele deplasarii avansului centrifugal , cand cama trecea inapoi prin fata senzorului Gotronic se produceau 3,4, 5 descarcari foarte rapide pe bujia ce o testam insotite normal de stingerea si aprinderea ledului control de la AT011. E normal lucrul asta ? Distanta varf cama - senzor = 0.7 mm.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri !
gotronic
Da este normal, sa se "balbaie" cand dai inapoi sau chiar inainte, daca ai ceva joc la axul delcou (oricum el exista, mic da este)
soferincepator
@djasu82
Multumesc pt raspuns!
Carburatorul teoretic nu ar trebui sa-mi mai faca probleme pentru ca l-am curatat si reglat la un service acum vreo 6 luni.
Ce reglaj ar trebui sa verific, de unde crezi ca ar putea sa apara problemele?
Bobina si fisele sunt destul de vechi nu stiu daca au fost schimbate vreodata dar n-ar fi rau sa fac asta.
gotronic
In sase luni de zile este suficient sa faci un plin cu benzina proasta si "te-ai rezolvat".!! De ce nu mergi inapoi la service-ul ala sa-ti spuna de ce se afuma bujiile, nu ziceai ca ti-au dat garantie pe aprindere si carburatie.?? blush.gif

LE. Eu zic sa masori fisele cu un aparat de masura.!
soferincepator
O sa masor fisele si bobina si daca sunt bune o sa merg la service. Daca nu o sa le schimb.
Nu vreau sa merg din prima la ei pt ca s-ar putea sa gaseasca ei ceva pt care sa platesc si m-am cam saturat sa tot dau bani mad.gif
Cred ca ar cam trebui sa ii acord mai mult timp masinii si sa mai invat si eu cate ceva (minimum necesar macar biggrin.gif).
yohny
QUOTE(gotronic @ 3 May 2009, 17:11)
Da este normal, sa se "balbaie" cand dai inapoi sau chiar inainte, daca ai ceva joc la axul delcou (oricum el exista, mic da este)
*



Joc radial la axul delcou nu am ( nu e vizibil ),

In legatura cu senzorul , l-am masurat exact cum recomandati d-voastra acum cateva pagini ,scos din circuit , rezultatul

- pe setarea pentru diode - 1947 intr-un sens si 748 in celalalt ,
- pe setarea pentru rezistori - nimic nici chiar la 2 Mohm

Acestea sau ~ acestea trebuie sa fie valorile ? Merci !!
gotronic
Depinde de aparat, normal intr-un sens nu ar trebui sa arate nimic pe diode. Dar nu asa se verifica senzorul, ci in circuit si se masoara tensiunea sau curentul prin el. Trebuie sa fie 7mA OFF cu LED-ul stins si 14mA ON cu LED-ul aprins (sau pe-aproape).
In postarea din urma , era vorba ca nu mergea deloc si aia era altceva.!!!
ydaniel
@soferincepator:pe unde stai ?
ca poate iti fac o vizita de lucru:)
yohny
QUOTE(gotronic @ 4 May 2009, 10:18)
Depinde de aparat, normal intr-un sens nu ar trebui sa arate nimic pe diode. Dar nu asa se verifica senzorul, ci in circuit si se masoara tensiunea sau curentul prin el. Trebuie sa fie 7mA OFF cu LED-ul stins si 14mA ON cu LED-ul aprins (sau pe-aproape).

*



Am facut astazi si lucrul asta , pe masina cu contactul pus miscand o surubelnita prin fata senzorului ,cu aparatul de masura pe Amperi inseriat intre borna "rup" si firul negru al senzorului . Nu e nici o diferenta semnificativa pe aparat, iar miscand cat de incet surubelnita prin fata senzorului , se produc scantei incontinuu mai mici ca intensitate iar ledul control ramane aprins continuu atat timp cat aprinderea e legata la senzor.

Mentionez ca impreuna cu platina , aprinderea functioneaza ireprosabil , ledul stingandu-se cand se produce scanteia. Am montat platina in locul senzorului acum vreo saptamana , motorul nu mai accelera constant , intrerupea la anumite turatii avand un demaraj defectuos , toate astea au disparut dupa montarea platinii.
gotronic
1. In primul rand trebuie pus aparatul pe miliamperi nu amperi (scala de 20 mA) ca sa vezi ceva.

2. Daca pe firul de la RUP nu ai si alti consumatori legati, nu este in regula. LED-ul trebuie sa se aprinda si sa se stinga ferm. Daca mai ai si alti consumatori (turometru de exemplu), trebuie pus pe borna minus a bobinei de inductie (BI aprindere) . Mai pot fi izolatiile proaste la iesirea surubului din delcou sau chiar lamela senzorului sa atinga undeva la masa sau pe tresa de cupru ce vine legata la surubul platinei fixe (masa).

3. Daca ai releu de incarcare mecanic prost reglat, sau cadere mare de tensiune pe contact, apar spituri de tensiune pe instalatie de peste 18...20 V, care blocheaza aprinderea (deschide tranzistorul final, asta numai cu senzor se intampla). La fel este posibil si daca nu ai condensator de deparazitare pe alternator sau ceva diode din el duse.

4. Daca ai incercat senzorul cu AT01 (nu cu AT011), alte aprinderi sau direct pe bobina de inductie, l-ai ars. Se mai arde si daca fisa de langa surubul de la delcou este lipita pe surub sau izolatie proasta a fisei (descarcari repetate ale scanteii pe senzor).

Vezi din toate astea ce gasesti, si ne spui si noua.!
Black%Snake
Salutare domnu gotronic... sunt si eu cautare de o aprindere buna ptr un motor de R5 alpine de 1,4 aspirat ca urmeaza a fi montat pe dacia mea 1300... am inteles de la cineva ca aprinderile ato 11 sunt prea slabe si se prajesc, deci am sanse sa gasesc ceva bun aici??? daca se poate si un pret... nu vreau ceva complicat de curse sau eu mai stiu ce aprindere complexa, vreau doar sa mearga bine si sa scot platina, mersi.
yohny
1 . Aparatul de masura bineinteles ca l-am folosit pe scara 20 mA unde arata 0.02 sau 0.01 .

2. Pe firul de la ruptor NU am alti consumatori , turometrul este pe - bobina,
izolatia firului pus la delcou este ok , nu atinge de fisa, fisele sunt Beru Power cable cele albastre siliconate , lamela senzorului nu atinge decat ghidajul de plastic al platoului nici masa , nici tresa ;

3. Am releu electronic cu fir de referinta rosu (IPRS parca ) , merge excelent,
condensator de deparazitare am ( Facet -italia) , diodele sunt ok, masurate cu firele de la infasurari scoase , ~450 sens direct si nimic invers

4. Nu posed decat AT011 si o aprindere tranzistorizata facuta de mine acum vreo 3 ani, iar senzorul nu l-am incercat cu nimic altceva , fisa nu e lipita de surubul delcoului si e Beru ( sunt cele mai calitative fise aftermarket , 100 ron in 2007 pe set )

De ce am inlocuit senzorul :
Am facut un drum de vreo 450 km (braila-mangalia) , motorul a mers intrerupt in accelerari de la 2500 spre 3000 , se simtea ca nu are destula putere ,consumul a fost 7.6 l % iar teava de la esapament neagra .

La o saptamana a trebuit sa merg iar la mangalia, inainte cu o zi am verificat niste bujii ce le aveam in portbagaj si astfel am vazut comportamentul senzorului ( am verificat si alta data bujii puse in fisa centrala miscand o surubelnita prin fata senzorului si nu a facut asa ) .Nu mi s-a parut normal si
am pus platina (aveam o bucata Beru rezerva) reglat avans static dupa led AT011 si apoi dinamic in mers si NICI un alt reglaj , am alimentat din acelasi loc in braila (la rompetrol), cu aceeasi benzina, drumul si km au fost aceeasi , pasagerii aceeasi dar motorul a mers rotund de data asta iar consumul de 6 l % , cel mai elocvent lucru a fost teava de la toba - gri
djasu82
monteaza pe iesirea senzorului borna de la condensatorul de pe delco , elimina paraziti ... Si da senzorul poate da doua semnale la aprindere fiindca e un senzor dublu ... dar a al doilea semnal nu mai conteaza in functionarea motorului.
Revino cu informati dupa montarea condensatorului.
Siconi
Nu cred ca are vreo legatura tipul motorului cu tipul aprinderii electronice (ma rog, tranzistorizata). Eu tare cred ca cu AT011 si senzor va merge belea de tot. In nici un caz nu cred ca se va praji. Nu vad motivul. Daca chiar vrei ceva mai tare, iti faci un CDI cu ridicare de tensiune si controlul electronic al avansului (si centrifugal, si vacuumatic). Elimini delcoul complet si folosesti un senzor pentru triggerare in alt loc (se poate monta pe fulie la vibrochen). Obtii performante superioare, nu chiar de reisar, dar oricum, net superioare fata de starea stock a motorului.
Totusi, la nivel de strada cred ca AT011 si senzor in delco iti sunt suficiente.

By the way, de unde ai facut rost de acest motor? Mai intra si pe mess sa mai vb.
yohny
Am pus si condensatorul cand am facut testele si s-a comportat la fel. Nu e vorba ca ar da 2 scantei, cat timp misc surubelnita in fata lui se produc foarte multe scantei slabe sì dese
.
gotronic
QUOTE(Black%Snake @ 5 May 2009, 16:38)
Salutare domnu gotronic... sunt si eu cautare de o aprindere buna ptr un motor de R5 alpine de 1,4 aspirat ca urmeaza a fi montat pe dacia mea 1300... am inteles de la cineva ca aprinderile ato 11 sunt prea slabe si se prajesc, deci am sanse sa gasesc ceva bun aici??? daca se poate si un pret... nu vreau ceva complicat de curse sau eu mai stiu ce aprindere complexa, vreau doar sa mearga bine si sa scot platina, mersi.
*



Am vorbit si pe mess cu tine. Mi-ai spus ca "cineva" a luat 2 bucati si le-a prajit pe amandoua. Acel cineva nu are nume? sau stie sa le monteze de a prajit 2 bucati? Ca eu nu am cunostinte de nimeni care sa fi luat 2 aprinderi si sa le prajeasca pe amandoua odata. Acel cineva ori nu stie sa le monteze, ori le confunda cu altceva ori are alte intentii. De fapt stiu pe cativa care au prajit cate 2 aprinderi pe zi la aceeasi masina (am mentionat si aici pe forum) si zilele astea iar cineva a mai prajit 2 . Dar sunt cazuri si cazuri. Unul le-a pus in scurt pe baterie (pe amandoua, ca era instalatia inversata +cu- la bobina), altul are montata o instalatie de gaz pe masina cu o electrovalva alimentata de pe bobina de inductie (fara protectie la autoinducia bobinei electrovalvei) samd.

@yohny
1. Aparatul pus pe scala de 20mA nu trebuie sa arate atat (0,01 respectiv 0,02 adica 10..20 microamperi). Atat masoara daca il pui pe amperi (si atunci e ok ptr. ca el rotunjeste in sus). Inclin sa cred ca este defect, daca pe scala de 20mA face asa (asta ptr. ca apar scantei pe bobina, scantei care nu apar daca nu trec cel putin 10mA prin senzor la masa). Adica s-a masurat cu el tensiuni pe scala de mA. (Mi s-a intamplat si mie cand eram obosit si ma grabeam)

2. Nu cu surubelnita se vede exact daca senzorul este bun, el nu sesizeaza apropierea sau distantarea surubelnitei ci mai mult inclinarea ei sau trecerea prin dreptul lui.!!! Trebuie vazut cu cama delcoului. Incearca sa vezi avansul poate ii "place" un pic mai mult sau mai putin fata de avansul static (la semn).

3. Nu am inteles daca ai mai incercat cu senzorul dupa ce ai schimbat bujiile, sunt bujii care nu "tin" mai mult de 100...200Km si se inegresc. Dupa ce le cureti , iar merg. Alea ori sunt contrafacute ori nu au valoarea termica corespunzatoare.

4. Nu iti recomand sa pui condensatorul de la platina, obosesti senzorul cu o sarcina suplimentara prea mare (condensatorul de valoare prea mare in comutatie). La turatii mici poate merge dar la turatii medii si mari o sa ai rateuri.!
yohny
1. Aparatul a fost pe scara 20 mA

2. Am trecut la o surubelnita bineinteles finuta dupa ce am incercat cu rotirea axului ( primul meu post 5821 de pe pagina 195 ) avand acelasi comportament ca si cu surubelnita folosita ulterior

3. Nu am schimbat nici o bujie in saptamana dintre cele doua drumuri, ( nici nu am spus asa ceva in posturile anterioare, am verificat un alt set de bujii din portbagaj dar nu le-am inlocuit tocmai in ideea de a vedea exact cum se comporta motorul cu platina si niciunde in alta parte umblat ) . Cu tot respectul , Dl Gelu, stiu ce sunt alea bujii. Folosesc NGK B5HS luate de la piese import ( 9 ron /buc ) - bujii recomandate in manualele dacia pentru motorul de 1289 cmc .

4. Am spus ca am pus si condensatorul ca raspuns pt djasu82 , poate nu m-am facut inteles bine ,am vrut sa spun ca am incercat si cu condensatorul pus , dar doar pentru cateva scantei , deajuns ca sa imi dau seama ca nu e nici o diferenta cu el pus . NU am mers cu condensatorul cuplat nici o secunda, chiar l-am demontat la scurta vreme dupa montarea AT011 locul lui fiind in portbagaj ( scria si scrie clar in prospect "Se scoate OBLIGATORIU condensatorul din circuit ").
soferincepator
@ydaniel eu locuiesc in Bod dar vin zilnic (L-V) in Brasov la munca, ar fi interesant sa ne intalnim dar este cam mare distanta pana la mare smile.gif
gotronic
Eu tot nu inteleg de ce numai intre 2500 si 3000 rpm face figuri motorul si in rest nu. Sa nu se fi umblat pe la cursa vacumaticului si sa iasa din plaja de sesizare a senzorului. Daca nu se reuseste nimic, trimiteti senzorul si aprinderea sa le verific si eu pe stand si vi le retrimit, cu rezultatele ce am gasit eu.! sad.gif
djasu82
QUOTE(yohny @ 5 May 2009, 21:27)
1. Aparatul a fost pe scara 20 mA 

2. Am trecut la o surubelnita bineinteles finuta dupa ce am incercat cu rotirea axului ( primul meu post  5821 de pe pagina 195  )  avand acelasi comportament ca si cu surubelnita folosita ulterior

3. Nu am schimbat nici o bujie in saptamana dintre cele doua drumuri, ( nici nu am spus asa ceva in posturile anterioare,  am verificat un alt set de bujii din portbagaj dar nu le-am inlocuit tocmai in ideea de a vedea exact cum se comporta motorul cu platina si niciunde in alta parte umblat ) . Cu tot respectul , Dl Gelu, stiu ce sunt alea bujii. Folosesc NGK B5HS luate de la piese import ( 9 ron /buc ) - bujii recomandate in manualele dacia pentru motorul de 1289 cmc .

4. Am spus ca am pus si condensatorul ca raspuns pt djasu82 , poate nu m-am facut inteles bine ,am vrut sa spun ca am incercat  si  cu  condensatorul pus , dar doar pentru cateva scantei , deajuns ca sa imi dau seama ca nu e nici o diferenta cu el pus  .  NU am mers cu condensatorul cuplat  nici o secunda, chiar l-am demontat la scurta vreme dupa montarea AT011 locul lui fiind in portbagaj ( scria si scrie clar in prospect "Se scoate OBLIGATORIU condensatorul din circuit ").
*


Regleaza avansul cand ai turatia peste 3400 de ture evident dupa ce motorul s-a incalzit si vezi daca mai ai probleme ... cu senzorul bineinteles . Pe platina delcoul se aduce mai spre stanga pe senzor se da mai spre dreapta. Cu ledul nu-l pui la punct avansul iti spun din propria experienta . Cu ledul verifici daca iti functioneaza senzor - aprindere.
Am mers cu condensatorul pe senzor multe lunii fara a da rateuri. La fel a fost pus si pe cdi fiindca paraziti generati extompau semnalul dat de senzor asta vizualizat pe osciloscop.
iuliano_smile
Buna ziua!
M-am gandit sa imi fac o aprindere CDI John Clarke, de altfel un proiect inceput de tata acum 3ani(userul lucian68).
Am inceput cu ridicatorul de tensiune. Ca traf am utilizat un traf din sursa PC. Am pus-o pe o baterie care era cam descarcata. L-am alimentat si surpriza:merge si imi scotea 300v. Problema este ca nu imi aprinde un bec de 220v la 40w. Condensatorul se incarca si face flama destul de mare cand il descarc.
Acum cand am incarcat bateria bine, l-am alimentat si a facut poc. Mia pleznit un traseu care vine din sursa mosfetului si o ramura din traf.
Am folosit mosfeturi huf76139. Am atasat datashetul lui.

Acum ma gandesc sa fac un ridicator cu tl494 si cu acelasi traf.
Adrian_Boy
QUOTE(yohny @ 3 May 2009, 14:55)
 
          si una ruseasca ( asemanatoare ca si constructie celei de Sf Gheorghe ,    cu  3 ohm secundar si 7,48 Kohm primar)
      
       
*



Poti pune te rog mult o poza cu cea ruseasca, nu de alta, dar am una de rezerva si vreau sa vad daca este la fel, mi-e mila de ea, ca este nou nouta primita la gramda cu mai multe piese.

Merci !
yohny
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 May 2009, 15:32)
Poti pune te rog mult o poza cu cea ruseasca, nu de alta, dar am una de rezerva si vreau sa vad daca este la fel, mi-e mila de ea, ca este nou nouta primita la gramda cu mai multe piese.

Merci !
*



Uite , ::

[attachmentid=1627521985] [attachmentid=1627521986]
[attachmentid=1627521987] [attachmentid=1627521988]

Cu placere.
gotronic
Poti sa faci o poza a traseului cablului de pe RUP aprindere? Acolo unde este sageata este varnish sau izolirband.?(ca nu se vede bine). Ar trebui ca firul ala sa nu atinga carcasa aia din plastic de la releu (la umezeala cu senzor poate sa functioneze defectuos sau chiar sa nu mai mearga aprinderea). Spun asta din experienta (gaba a patit-o asa mai demult)
yohny
QUOTE(gotronic @ 8 May 2009, 20:15)
Poti sa faci o poza a traseului cablului de pe RUP aprindere? Acolo unde este sageata este varnish sau izolirband.?(ca nu se vede bine). Ar trebui ca firul ala sa nu atinga carcasa aia din plastic de la releu (la umezeala cu senzor poate sa functioneze defectuos sau chiar sa nu mai mearga aprinderea). Spun asta din experienta (gaba a patit-o asa mai demult)
*



Este tub termocontractibil, epoca izolirbandului pentru mine a apus de mult .
Daca va uitati la prima poza se vede distanta dintre firul de la ruptor si releul de incarcare [attachmentid=1627522045]

Cam ce s-ar intampla daca izolatia acelui fir ,care e destul de groasa , pe care este si tub termo , s-ar atinge de carcasa aia de plastic a bietului releu ? Ar functiona defectuos cu senzor sau chiar nu ar merge o aprindere cu " protectie totala impotriva apei si umiditatii " (cum scrie in prospect) ?? 173.gif
gotronic
Degeaba 173.gif , aici nu e vorba de aprindere, este vorba de conectica aprinderii cu senzorul. Daca firul este ud pe izolatie pana la papucul sertizat pe fir, iar izolatia atinge ceva metalic (la masa) sau plastic iarasi ud (la masa), apar curenti mici de scurgere spre masa (minusul) masinii. Mai ales ca in compartimentul motorului se poate aduna umezeala cu saramura de pe sosea. De aici daca se pierd 2....4 mA spre masa, este suficient sa nu se mai incadreze in limitele ON/OFF ale aprinderii. 173.gif
Muratu
Se vede ca un bun electronis se gandeste si la efectele secundare ale mediului.
yohny
QUOTE(Muratu @ 8 May 2009, 21:48)
Se vede ca un bun electronis se gandeste si la efectele secundare ale mediului.
*



.da, dar nu inaintea proiectarii ? Motorul trebuie sa mearga totusi si cand e uscat si cand ploua si cand ninge,
gotronic
Ce am explicat eu mai sus este valabil si pe "clasic", poate mai mult din cauza tensiunii mai mari (sute de volti), iar efectul este la fel de neplacut. Este bine de intretinut motorul si instalatia electrica cat mai curate, iar conductorii de inalta tensiune (fie ea si cea primara) sa fie cat mai feriti de atingeri la masa sau cu alti conductori din instalatia masinii!!! Faceti cum vreti, eu vroiam sa ajut cu ceva si sa va scutesc de niste probleme ce pot apare in functionarea motorului, probleme practice pe care eu si altii le-am constatat pe propria piele.
djasu82
iar eu direct la mii de volti coolspeak.gif
soferincepator
Am masurat bobina: intre + si - sunt 4.1 ohmi, intre +(-) si borna centrala sunt 7,28 kilo.
Am observat ca fisa si bobina aveau contactele cam oxidate. In plus contactul fisei era si un pic cam afumat. Cred ca nu prea faceau contact biggrin.gif.
De pornit a pornit apoi la sfert smile.gif
Am incercat sa-i reglez si avansul cu ajutorul ledului (cu contactul pus am invartit de delcou pana s-a stins ledul). Dar dupa oprirea motorului ledul tot aprins ramane (chiar daca l-am reglat de vreo 5 ori). Oricum merge destul de rotund.
Am facut o tura apoi cu masina si merge de manca asfaltul...
Inainte daca acceleram brusc motorul dadea sa moara, acum zboara smile.gif
Sa vedem dimineata la pornire daca ma mai supara mad.gif
iuliano_smile
Veste buna pentru CDI meu. L-am facut sa porneasca. Am rebobinat traful pentru ca primarul avea acelasi sens. Acum am alta problema: mi se incalzeste tare un mosfet dar imi aprinde un bec de 40w.

O sa incerc sa schimb mosfetul, poate rezolv problema.

PS:Am rezolvat problema. Era mosfetul care nu se incalzea. L-am schimbat si pe acela si acum merge brici. Imi aprinde un bec de 40w lejer, la un consum de 7 amperi. Am masurat si tensiunea de pe bec:260v.

Ma gandeam daca as putea inlocui bobina si condensatoarele cu o rezistenta si un condensator inseriate cum este prezent in schema de mai jos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.