Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Regleaza avansul (e prea mic asa, cu cca 20 grade), pe urma o sa mearga si mai bine.!!!
Apropo, cat ai primit sa faci reclama.? Sau cine ti-a cerut ? rofl1.gif
DoubleG
Totdeauna prefer avansul putin mai mic decat ideal, e mai sanatos pentru cuzineti, trepidatii mai mici, etc. Oricum o sa ma mai joc putin cand o sa fie motorul bine incins.
Pentru reclama nu ma plateste nimeni. Obisnuiesc sa critic aspru produsele proaste si sa laud produsele bune. Asa e corect.
Numai bine!

EDIT:

I-am mai dat putin avans. Defapt l-am facut la fel cum era inainte. S-a modificat putin pozitia delcoului dupa ce am montat senzorul. sofer1.gif
gotronic
Da da, e normal asa din cauza senzorului care "vede" apropierea de varful camei axului delcou, cand va da si scanteia . Acum o sa mearga cum trebuie.!
Siconi
Cred ca va trebui sa caut alt forum pe teme de electronica aplicata la auto daca se mai continua cu intepaturi, ironii, sarcasm, cinism, neglijenta, intentii de eclipsare sau auto-afirmare... Deja mi s-a facut lehamite.

Tin sa multumesc in mod special lui Liviu ca a mai luminat mintile incetosate sau incepatoare cu privire la alegerea unei aprinderi electronice, impreuna cu avataje si dezavantaje.

Am toata stima pentru munca lui Gotronic (dl.Gelu), nu-l cunosc personal si nici reclama nu-i fac. Deocamdata cred ca e printre putinii sau chiar singurul care vad ca are o pasiune in a face batrana dacie sa mearga aproape ca una "injectata", fiind si foarte activ in postari.

Vorba lui djasu82: mai bine ieseam toti la un suc, o bere, o prajitura si discutam de toate, pasnici, decat sa ne improscam aici in vazul lumii.

Imi doresc ca Bermude sa nu ne paraseasca si sa nu aiba impresia ca il gonim. Nu avem nimic cu el personal, dupa cum zice si el, dar ca principiu nu se face asa cum procedeaza el. Ideile se discuta, nu se impun, fie si subtil). Ba chiar as dori sa ne prezinte munca lui si succesele lui... sigur are destule cunostinte de imartasit... totul e diplomatia la care va trebui sa mai lucreze un pic. wink.gif

Si ca sa termin cu vorbaria, CDI-ul meu este cu multi-spark la pornire, apoi se decupleaza automat, dupa ce motorul a pornit, iar integratul oscileaza si la 9V. Sper sa nu am probleme incat sa-mi scada capacitatea bateriei (din motive de frig) intr-atat de mult incat sa masor sub aceasta valoare si sa nu pot porni. CDI-ul va energiza o bobina de inductie de joasa impedanta de la MSD Parts, USA. Sa vedem ce iese. Va tin la curent.
Deocamdata, e inca pe masa in lucru. Numai ce am ternimat de bobinat transformatorul care nu e chiar asa gabaritic. Deocamdata va functiona cu un condensator de 0.47uF/800V si cred ca valoarea e suficienta. In caz contrar, mai sta un condensator la usa, de data asta de 1uF/800V. Vom vedea. As mai dori un senzor de la Gotronic, fara aprindere, dar e zgarcit si nu da fara AT011. Nu-i bai, i-am descoperit secretul si imi fac eu unul.

Bafta tuturor si... la cat mai putine deschideri de capota, eventual pentru curatenie biggrin.gif

24 Jan 2008, 19:48:
@Gotrinic:
Ce parere ai despre fisele alea ce le-ai gasit si la care ai postat poze? Merita osteneala? Ai facut teste cu ele?
djasu82
Bine zis siconi .
gotronic
@Siconi. Daca si eu sunt zgarcit....Intreaba lumea pe forum sa vezi cati au primit sample-uri (cred ca sunt 50 AT011 si senzor 011 de la inceputuri, daca nu mai multi, numai pe forum, unii nici macar nu au postat!!!), si nu ei sunt aceia care au postat pe forum (de lauda), cu ei am discutat in particular, mai mult. Nu de zgarcit nu dau eu separat, dar nu cunosc lumea care imi cere, si daca senzorul adaptat la altceva nu merge, o sa cad eu in dizgratie. De aceea nu-l dau separat. (si diaconuliviu a patit la fel cu "adaptarea" daca citesti in urma, si vorba aia nu-i chiar "novice", si eu insumi am patit la fel pana am ajuns la solutia finala dealtfel) Ca in rest de ce nu, la urma urmei. Acum chiar si interfata de la AT011 sa o dau, si schema de de la AT011 si de la senzor... cu ce naiba mai raman. Eu nu de cei care vor sa faca ceva pentru ei sunt "secretos", dar ai vazut ce a scris liviu mai sus. Eu nu pot sa concurez o firma mare care are tehnologie si fabrica de componente in curte. Asa ma protejez eu de "viata asta amara" si sa nu-ti spun mai multe. Am lucrat la stat in proiectare, am facut proiecte ptr. productia de serie (ptr. un salar de mizerie, la o intreprindere de stat), care au ajuns pe masa de lucru a unor firme private, care patroni acum au palate (putin spus).!!! "Dar n-au mama , n-au tata" La figurat bineinteles. De atunci am jurat ca nu mai fac ptr. nimeni nimic, chiar daca ar fi sa mor de foame.! (Voi n-ati trecut prin asa ceva, sa vezi ce se poate castiga de pe munca ta, si pe urma sa nu te bage nimeni in seama daca vrei mai mult. Probabil sunt alti "fraieri" la "coada".!!! sad.gif

re edit.

Scuze, m-am oprit ca m-am "infierbantat". Despre fise nu pot sa-ti spun decat ca au valorile masurate f. apropiate fata de lungimile lor (si valori f. bune), iar miezul este ca pe vremuri (bobinat din sarma rezistiva pe un suport de ceva rafie). Deci nu-si vor pierde valoare in timp. Nu am masina sa fac probe, dar o sa fac pe stand cu scantaia fara fise si cu fise si o sa postez.!!!

LE.

Si cu ce credeti ca m-am ales in final. Cu un ajutor de somaj (la cerere), ca nu am mai rezistat. Asa ca am pornit de la zero.!!! "Intreprinderea" a ajuns in final depozit de bere (Am anticipat)
DoubleG
@gotronic
V-am spus in privat si pe mail ca si eu sunt electronist si tot in privat v-am cerut si detalii despre senzor. Mi-ati raspuns diplomatic si rapid (desi nu ma asteptam) si mi-ati dat mai multe detalii decat m-as fi asteptat sa primesc. Eu personal am testat aprinderea pe masa inainte sa o montez si am inteles foarte bine ce e cu acel senzor si cum e montat in acea carcasa dar am sa tin doar pentru mine informatiile astea. Mai sunt si alti baieti luminati pe aici si cred ca si ei au aflat din curiozitate, ca si mine. Sper sa nu publice nimeni schema...
Totusi cred ca ati putea sa vindeti senzori si aprinderi separat, stiind ca i-ati probat inainte si cu mentiunea ca cine ii cumpara si ii foloseste la altceva, o face pe propria raspundere. Daca o parte din ei se vor defecta, nu cred ca veti fi invinuit de ceva, nici macar moral. Sincer... oricum nu cred ca o sa aveti prea multe comenzi de senzori separat sau aprinderi separat. Nu cred ca aveti motiv sa credeti ca la un moment dat se vor cumpara doar senzorii sau doar aprinderile. In plus si mie si la oricine i se poate defecta doar senzorul (frecat de cama, rupt... etc.) si as fi nevoit sa comand contracost alt senzor. Cu aprinderea nu as avea ce sa fac. La fel de bine se poate defecta aprinderea si atunci n-as avea ce sa fac cu senzorul. Personal cred ca daca nu aveti motive foarte bine intemeiate, ar trebui sa stabiliti un pret pentru senzor separat si pentru aprindere separat, chiar daca, cumparate separat ar costa mai mult decat cumparate impreuna.
Personal am sa folosesc senzorul impreuna cu aprinderea, fara alte modificari si sper sa nu am nevoie sa comand ceva separat.
Numai bine!
gotronic
ok, am inteles, iar nu m-am facut eu inteles. Proiectele au fost facute ptr. intreprinderea la care lucram, nu ptr. SRL-urile fantoma care le produceau in paralel cu "intreprinderea" de stat, pe care o concurau cu cheltuieli de regie mult mai mici (nu are importanta), in final produsele la srl-urile respective erau la alte preturi, iar daca cineva comanda sau cerea informatii, trebuia sa "astepte" (desi erau pe stoc). Sunt multe de "povestit" in care s-ar vedea duplicitatea angajatilor "de frunte" care erau implicati. Cei mai varstnici, care au lucrat in intreprinderi "socialiste" stiu despre ce este vorba. Nu ma refer la un contract care deserveste o anumita societate comerciala, ci la fraudele care se faceau (probabil se mai fac), in ceea ce priveste concurenta neloiala. Adica toata documentatia tehnica, "era pusa la dispozitia oricui" (ma refer la documentatia de executie, nu de service). Iar cand "desconspirai" o astfel de anomalie, nu se facea nimic legal. Nimeni nu era tras la raspundere. Eu nu aveam nimic impotriva daca profitul intreprinderii era, sau ar fi fost "urias", dar macar era al intreprinderii in care lucram, nu al SRL-urilor "fantoma", de pe urma carora, eu si colegii mei nu aveam nimic de castigat. (nici macar salariul de baza). nedumerire.gif

LE:
Nu am avut nici cea mai mica problema intre mine si conducerea "intreprinderii", ba dimpotriva, eram "foarte bine privit", si inca mai sunt. Probabil "prost ca mine" mai rar.!!! group_pointing.gif

PS. Nu mi-a placut niciodata sa fiu "sef", desi am fost (mi s-a impus). Si asta "m-a costat", acum imi pare rau, ca nu am avut (folosit) eu "securea" si nu altii.
diaconuliviu
Gelule, zisesi de "batrini": am vazut chiar proiect dat de unii (chiar de proiectant din ce inteleg acum, dupa mai multi ani) si dat vina pe amarita desenatoare.
In fine, trecem peste.
DoubleG
Si in electronica, ca si in alte domenii, se fac multe magarii. Normal ca de vina sunt altii... mad.gif
Dar sa revenim ma aprinderi electronice ca asta era subiectul.
gotronic
QUOTE(Siconi @ 24 Jan 2008, 19:30)
@Gotrinic:
Ce parere ai despre fisele alea ce le-ai gasit si la care ai postat poze? Merita osteneala? Ai facut teste cu ele?
*


QUOTE(gotronic @ 24 Jan 2008, 21:42)
@Siconi.
Nu am masina sa fac probe, dar o sa fac pe stand cu scantaia fara fise si cu fise si o sa postez.!!!
*



Dupa cum am promis, am testat fisele. Trageti voi concluziile, dupa videoclipurile de mai jos, in comparatie cu o sarma in loc de fisa centrala. Am folosit numai fisa centrala (cea mai lunga).!!!




LE:

@cristitranca
Ai verificat bobina? Pana la urma?
daniel1braila
am montat si eu aprinderea AT 011 si senzorul pe masina lu tata cu gpl am, vrut sa-i fac o surpriza, motorul merge rotund fara intreruperi si nu mai da in nas cand apas acceleratia brusc, se vede clar o imbunatire (tin sa precizez ca motorul era deja cald ). de abia asteprt sa o pornesc cu motorul rece sa vad cum se comporta.
Siconi
Stiu cum e cu proiectele superbe de pe care mulg banii alti parliti ca nu se mai ajung odata. Nici nu vreau sa publici vreo schema care ar afecta bunul mers al firmei tale. La urma urmei,daca din asta iti castigi existenta sau, ma rog, e un mijloc destul de sigur pentru un venit mic-mediu, e de inteles. Nici eu nu as face abateri de la aceasta regula.

Iti multumesc pentru ca esti asa cum mi-am imaginat eu, diplomat si cumsecade. Fara periuta, am mai zis asta. Treaba cu zgarcenia era sub forma de gluma, nu era reala, assa ca nu treuia sa te scuzi. Eu am inteles in ce consta acea "zgarcenie" si nu eram deloc suparat sau ofticat. Stiu ca si tu ai inteles pana la urma, dar voiai sa inteleaga si altii treaba asta.

Revenind, la oile noastre si legat de sistemul de aprindere, cat te-au costat fisele alea? Ai avea de unde sa mai faci rost de un set? Eu am facut comanda de "n" ori de Tesla si altele, dar nimic nu a venit pana acuma, de mai bine de 1 an de rugaminti la patroni cu mag. de piese auto (chiar si de import).
gotronic
Scrie mai sus in postarea cu pozele. 13RON la un magazin de la marginea orasului. Eu am luat un set, dar mai aveau cel putin unul (nu am intrebat, dar am vazut pe raft). Daca sunt bune, o sa incerc sa vad daca pot face rost de mai multe. Merita toti banii. Am ceva rezerve la izolatia de cauciuc, dar am testat pe fuga la sfarsit de program, si poate videoclipurile 3 si 4 arata ca ar "fura" curent. (de aia le-am si postat) Se pare ca scanteia este pe la suprafata. O sa mai vad luni exact cum sta treaba.!
brigada_diverse


@cristitranca
Ai verificat bobina? Pana la urma?
*

[/quote]

am schimbat-o, cu una asemanatoare care are 3,4 ohmi pe primar
la fel treaba
merge cand e calduta(intre linia 0 si prima liniutza) in suturi rau de tot..si se si opreste....
o fi de la avans?
alinushy
salutare, vreau sa masor o bobina dar am problema, nu stiu intre care borne sa masor blush.gif , nu stiu care e primar si care e secundar blush.gif
brigada_diverse
primar : intre cele doua suruburi(+ si pe cel care vine firul de la platina)
secundar: surub platina-> electrod fisa centrala
Siconi
Toti avem de castigat cand colaboram unii cu altii.
mihaita gtx
pana acum nu am avut probleme cu at 01 dar azi am schimbat bujiile si bobina cu unele noi si turometru moare dupa 2 3 secunde sta pe 0 care sa fie problema ca la altceva nu am umblat bobina e de dacie de fabrica si buji sinterom 14 np 18 HELP
gotronic
Vezi firul de la turometru. (contactul in papuc) Banuiesc ca motorul merge, ( nu ai specificat). Iar bobina "de origine" nu cred ca este.(Sf. Gheorghe, nu mai exista firma, s-a vandut). Asa ti-o fi spus cel ce ti-a vandut-o.
payty
aprinderea cu senzor poate functiona si cu platina? sau este necesara demontarea completa a ei si trecerea pe sistemul clasic?


vreau sa ma lamuresc daca in locul senzorului pot monta platina fara sa dau jos cutiuta de pa bobina.
gotronic
Da, merge si numai cu platina.!
LE: Dar trebuie refacut avansul din nou. (micsorat cu cca 20 grade, pozitia delcoului)
mihaita gtx
a spus ca e de dacie originala papucii sunt bine izolati motorul merge la fel ca inainte nu inteleg ce are turometru ca daca se strica el nu se mai misca linia deloc
gotronic
Nu stiu ce intelegi prin papuci "bine izolati", ar trebui sa nu fie izolati fata de fir si borna. Iar "linia", este vorba probabil de acul turometrului.! Eu zic inca odata sa vezi papucul, de la montare/demontare bobina, este posibil sa nu faca contact in interiorul lui (oxidat).
mihaita gtx
sunt 2 fire pe un singur papuc la + la bobina asta e de la turometru e izolat tot cu un cablu pana in papuc trebuie sa tai cablu sa vad daca oxidat mersi pt ajutor maine de dimineata o sa fac asta
brigada_diverse
scrie si tu cu virgule, te rog frumos

firul care da semnal la turometru trebuie sa se afle pe - ul bobinei, acolo unde vine firul de la platina, sau unde venea firul....
gotronic
[quote=cristitranca,27 Jan 2008, 15:30]
@cristitranca
Ai verificat bobina? Pana la urma?
*

[/quote]

am schimbat-o, cu una asemanatoare care are 3,4 ohmi pe primar
la fel treaba
merge cand e calduta(intre linia 0 si prima liniutza) in suturi rau de tot..si se si opreste....
o fi de la avans?
*

[/quote]


Pune-o pe "clasic", (daca ai CDI) daca nu mai face o fi ceva din aprindere, daca face, poate din avans, ( sau cine stie si din carburatie.!!)
brigada_diverse
este aprindere clasica
pe moment o las asa
cand s-o face mai cald, dupa 20 feb cand o sa am si eu permis si o sa ramana pe mana mea, o sa iau carburatorul la spalat , ii pun aprindere si reglez si tachetii, pana atunci, sa fie ce-o fi...

multumesc mult de tot de ajutor blush.gif
yohny
QUOTE(mihaita gtx @ 27 Jan 2008, 19:11)
pana acum nu am avut probleme cu at 01 dar azi am schimbat bujiile si bobina cu unele noi si turometru moare dupa 2 3 secunde sta pe 0 care sa fie problema ca la altceva nu am umblat bobina e de dacie de fabrica si buji sinterom 14 np 18 HELP
*



Probleme legate de turometru am si eu , chiar si dupa toate verificarile de rigoare ( conexiuni, alimentare , verificarea pieselor din montajul electronic al turometrului si inlocuirea tranzistorilor ,cu toate ca la masurare erau ok si a semireglabilelor ) . [attachmentid=1627430635][attachmentid=1627430636]
Nu vrea deloc sa stea stabil ( in timp ce turatia motorului ramane constanta bineintales)
O sa incerc montajul din schema de aici , sper sa mearga ;[attachmentid=1627430634]
iata si un link http://www.900r.de/ger/index.html?/ger/digitalbau2.html
gotronic
Dupa parerea mea, nu neaparat componentele (desi pot fi si ele), din schema electronica a turometrului ar putea fi de vina.!!! Cred ca schema in sine are "ceva probleme", dependenta de componente (sau conectarea turometrului in instalatia masinii). Nu vreau sa "anticipez". Dar, joc radial la axul delcou aveti??? Daca da, atunci este normal, deoarece acesta "produce" inca o comanda de scanteie, si atunci turometrul nu are de unde sa "stie", care este cea "in plus", aratand eronat turatia motorului (permanent sau ocazional)
ovidius max
Fiindca tot veni vorba de turometre...

Am pus un turometru luat de la Adelaida pe o aprindere Gotronic 001 si a mers doar pana a pornit motorul (imi arata turatia motorului invartit de electromotor, dupa care a tacut pe veci). Unde cer sprijin - aici sau la scheme electronice?
Siconi
Gotronic, mersi de ajutor. Am primit totul, deja testez echipamentul de vreo 2 zile si deocamdata e numai bine. Diferente fata de ce am avut inainte (01) nu sunt mari, dar simtitoare, asa ca pentru moment doresc sa-ti multumesc.
Sunt convins ca si altii au aceleasi pareri.

Cu toate astea, experimentele mele vor continua si voi anunta rezultatul sau rezultatele in momentul in care voi avea ceva palpabil si satisfacator.
Deocamdata sunt testele de pe masa care trebuie finalizate.
adrianne
Gotronic, daca vin cu masina, se poate cumpara setul si monta pe loc, eu platind toate cele, inclusiv montajul si eventualele reglaje,etc?
Siconi
Nu vad de ce sa te deplasezi atatia km din Buc. la Tg. Mures ca tie ti-e lene sa citesti ce scrie in prospect. Ai si imagini acolo si detalii mai mult decat suficiente.

Chiar ma gandeam de ce era necesara o asa explicatie elaborata in documentatia aprinderii Gotronic.... Acuma stiu de ce.

No offence, man, but... probabil ca sigur te va ajuta, dar merita oare drumul pentru atata lucru ca sa constati ca si tu puteai?! E treaba ta pana la urma.
adrianne
post-336-1110552475.gif

Am drum prin zona...

De lene de citit, nu-i cazul, atata timp cat zilnic citesc o gramada de hartii, acte, legi, documentatie, in medie 2 ore (plus forumul wink.gif ).

Iar unele treburi le fac singur la masina. No offence, man..., iar subtilitatile legate de IQ sunt neavenite, cu atat mai mult cu cat vin de la o persoana necunoscuta mie. Totusi e bine ca se mai aprinde becul unora (noroc cu Edison), semn ca mai sunt neuroni ce nu pot spune "space, the final front...".

Totusi, intrebarea ramane valabila.
gotronic
Da, numai sa ma anunti, sa fiu prin zona.! lurk0000.gif
andreydia
Salutare! Am montat si eu aprinderea AT011 cu senzorul 011. Am reglat avansul static si dupa asta motorul a pornit la sfert de cheie (inainte am pornit-o sa o scot din garaj). A doua zi m-am dus sa pornesc motorul. Am tras f. putin socul si a pornit fara probleme. La testul de drum merge impecabil fara rateuri.
Bobina are in primar 3 ohmi si secundar 7,49k.
Fisa de la bobina 8,45k iar celelalte 4,38k, 4,83k, 4,52k, 4,32k.
Am constatat o problema la reglarea avansului static. Am pozitionat volantul motorului cu insemnul de pe el in dreptul insemnului de pe carcasa motorului, am introdus cheia in contact pe pozitia motor pornit si am rotit delcoul pana s-a stins led-ul de control de pe aprindere. Dupa aceasta operatie a pornit motorul fara probleme. Daca insa opresc motorul si repet operatia, dupa ce aduc votantul la semn dupa parea mea ar trebui sa fie led-ul stins cand pun contactul dar totusi e aprins si trebuie sa reglez iar. sad.gif
Multumiri domnului Gelu pentru realizarea aprinderii.
gotronic
Din cauza jocurilor se intampla astfel cu reglajul static. Dar 1..2 grade (cat ar fi daca ai masura) nu afecteaza sensibil mersul motorului. Poate la pornirile "la sfert". (un pic)
PS. Pune si tu aprinderea perpendicular pe diametrul bobinei, astfel este o distanta mai mare intre borna ei si fisa centrala. Nu este periculos, dar in conditii extreme (umiditate, murdarie, sau chiar izolatie electrica insuficienta a bachelitei, pot aparea "probleme"!) wink.gif
djasu82
Tot la reglajul dinamic ajungeti toti care aveti daci.
alinushy
o intrebare mica: e normal sa se incalzeasca delcoul (sa friga chiar), sau "asa face ele" ? huh.gif
argon
Nu se incalzeset de la sine, ci de la blocul motor, care e normal sa se incalzeasca, totusi verifica daca mai ai garnitura aia de carton presat intre bloc si delco.
alinushy
nu mai e sigur icon_mrgreen.gif









thnks
argon
Pune una noua. Poti pune si 2 daca s-au format santuri in bloc.
brigada_diverse
intrebare....
de ce vin doua fire de + la bobina? nu ii era de ajuns un singur fir(pe borna +)?

nu ma refer ca e si firul care duce la aprindere, ma refer ca vin 2 fire intr-un singur papuc pe bobina...ce rost are?
Siconi
vreun meseria a facut acolo o derivatie de la plusul de dupa cheie. Alta logica nu vad. S-a cules de acolo inca un + pentru stiu-eu-ce... vezi si tu unde duc firele alea. Unul e sigur alimentarea bobinei. Vezi de celalalt. Numai daca vad cu ochii mei si verific traseu manual pot sa-ti spun ce si cum.
Parerea mea e ca ar fi putut lua + si din alte parti. Ma rog, fiecare cu teoria lui.
Minel
Un fir duce bobina si unul la alternator ,este unul rosu mai subtire ,verifica si vei vedea !
alinushy
pai si asta nu ar insemna ca e bobina alimentata permanent?
gotronic
La releul de incarcare ar trebui sa duca al doilea fir (sau alternator, daca releul de incarcare este incorporat in alternator). Astfel se intrerupe excitatia alternatorului cand iei contactul.(Opresti motorul)
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 1 Feb 2008, 09:56)
intrebare....
de ce vin doua fire de + la bobina? nu ii era de ajuns un singur fir(pe borna +)?

nu ma refer ca e si firul care duce la aprindere, ma refer ca vin 2 fire intr-un singur papuc pe bobina...ce rost are?
*


iti spun sigur 100% de la cheie firul rosu se duce la + bobinei apoi de la bobina se duce la + releului de incarcare, iesirea lui DF se duce la alternator la una din perii (cealalta este legata la masa) , daca nu crezi ia un aparat de masura si masoara
Siconi
"pai si asta nu ar insemna ca e bobina alimentata permanent?"

Pai NU, ca ambele sunt alimentate prin cheia de contact. Ai oprit motorul, i-ai luat alimentarea. Pui contactul, alimentezi.
Cand motorul merge e normal ca bobina sa fie alimentata permanent, ca altfel cum sa dea scantei?! Dar cand opresti motorul, totul cade in OFF.

1 Feb 2008, 23:19:
LE: ce spune bygy007 e foarte adevarat. Unele dacii (cred ca mai toate) asa au instalatia. A mea NU. De-aia am spus de cel mare mester... mai sunt si inovatori biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.