Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Tudor Badescu
Quinn spune ca a reusit asta din cablul de F.I.T. de la televizoare.Si astea raman de la orice transformator de linii ars de la un TV color cu tub.Dar stiu ca se gasesc si prin unele magazine fise nedeparazitate.Sau cauti de Moskvici,Wartburg sau Trabant.Astea au rezistente in pipele de la bujii.La Moskviciul tatalui meu fisele si mai ales pipele sunt perfecte si dupa 43 de ani.Doar ca fisele s-au mai rigidizat.
quinn
Cu toate ca am fise cu rezistenta de sub 1 ohm, cu pipa romaneasca deci fara rezistenta interna
nu apar nici un fel de perturbatii radio.Mentionez ca nu am ascultat decat pe FM,nu stiu pe celelalte benzi.
Paulorossi
Am cumparat iarna aceasta cleme cu cablu pt pornire in caz ca ramai fara baterie,fatal error post-336-1110552439.gif !!!
Abia cand am ajuns acasa m-am uitat mai atent la ele, au cablu in sectiune de 1mm2,pe el scria ca rezista la 160 A.
Sa tampesc. gun3.gif
Sunt groase nici nu m-am gandit ca n-au cel putin 6 mm2 in sectiune.O sa le tai sa manufacturez fise,o sa iau capetele de la fise uzate si o sa pun o lulea cu rezistenta interna.Trebuie manufacturata si fisa centrala nu?
Siconi
Eu am fise de "constanta". Era o firma din Constanta (nu mai retin numele, dar cei in tema stiu sa faca un mic up-date la spusele mele) care producea fise pentru Dacia si alte autovehicule romanesti. Fisele sunt facute dintr-un manunchi de fire/lite de Cu, imbracate intr-o manta ce rezista la tensiuni inalte. Cu alte cuvinte, este ca si cum as avea tras cablu de Cu direct de la delco la bujii si B.I. Alea nu mai au pierderi, iar rezistenta ohmica este ceva de genul... 0.02 Ohmi.
Nu am sesizat perturbatii ascultand la radio, desi am ureche muzicala buna. In rest, masina functioneaza impecabil.
Tudor Badescu
Perturbatiile nu apar pe FM ci pe US,UM,UL si TV.Si nu numai in masina,unde e treaba fiecaruia ci,In functie demasina,si pana spre 100 m in jur,ceea ce poate deranja pe altii !Si ei ce vina au? A mai existat si sistemul cu fise ecranate,dar ecranele au efect de condensator impreuna cu firul central si taie nitel din randament,+ complicatiile constructive.Am impresia ca acestea din urma au facut sa se cam renunte la sistem
Paulorossi
Am schibat azi toate fisele,zero ohm pe fiecare,nu am rezistenta pe lulea doar ceva rezistenta interna pe bujii.Am taiat cablu de care aminteam mai sus,era mai gros ca si cel de fisa cu 2 mm.Am luat capetele de contact si mansoanele de cauciuc de la alte fise uzate.O sa-mi cumpac capac delcou bosch sau duduco si lulea bosch cu rezistenta interna in viitor sa nu fie probleme.
IMPORTANT:
-fisa centrala initiala avea 3,4 kohm del a 1,7 kohm acum 2 luni iar celelalte fise aveau 1,4 kohm de la 200 ohm,se distrug in timp record in conditiile in care fac aprox 1000 km/lunar dar parca se distrug si mai mult daca stau.
-am filmat scanteia cu fisa initiala,era alb-albastruie de la prox 1,3 cum fata de masa alternatorului,dar subtire!!!
-am filmat scanteia cu fisa noua care are zero ohm,scanteie alb albastruie dar mult mai groasa, cu energie mai mare.
O sa postez si filmele cand am timp,le am facut cu aparatul foto nu au o calitate exceptionala,dar m-am convins,fisa face diferenta.
gotronic
smile.gif si bobina de inductie wink.gif
Paulorossi
Normal,faceam referire la aceeasi bobina testata cu ambele fise.
kog
bun si ce facem acuma? trecem pe fise artizanale? Nici de aste nu se mai fabrica bune? Ale mele sunt undeva la limita functionarii 40k ohmi. Sa ma pun si eu sa le fac din cabluri groase? Chiar nu se gasesc fise bune de cumparat?
Paulorossi
L-am manufacturat doar pt test,fisele mele aveau 3,4 k(fisa centrala) respectiv 1,4 k(restul) deci destul de bune.Sunt de cumparat si fise cu rez 0,vezi mai sus postul lui Tudor Badescu.
Consider ca combinatia fise cu rezistenta zero+lulea cu rezistenta interna 4,7 k(bosch)+bujii fara rezistenta e mult mai fiabila si rezistenta in timp(nu creste rezistenta circuitului in timp) decat sistemul acual in care daca iti cumperi fise noi cu rezistenta de 4 k/fisa dupa 6 luni devin 20 k/fisa iar dupa un an le arunci la gunoi.
Bogdan90
Deci pt cei care nu se pricep, fise cu rezistenta 0 cerem de la magazin? Sau le masurati voi cu ceva? Si lulea cerem de la magazin cu rezistenta interna 4,7? mellow.gif Eu nu am schimbat fisele sau luleaua de cand am masina, adica de 8 luni. Cum imi dau seama daca trebuie schimbate sau nu? Multumesc, stima!
Tudor Badescu
Da,ceri fise fara rezistenta incorporata.De la bobina pana la bujii trebuie sa fie 5...12 kohm rezistenta in general,fie pe fise,fie in lulea,fie se adauga rezistente,nu conteaza..Asa ca se masoara cu un ohmmetru rezistenta fiselor.Nu e chiar critica valoarea de total 12 kohm,dar cand e 50 sau 100 curentul se chinuie sa ajunga la bujii.Si,cum au spus multi pe aici,fisele astea "moderne"isi maresc valoarea stand pe raft !
kog
ma duc azi pe la magazin sa vad ce si cum
Anubisclan
noah baieti in seara asta imi ajunge si mie aprinderea electronica....maine o pun sus sa vedem cum toarce avionul.....tongue.gif....azi schimbat buji noi noute:)).......sper sa nu imi para rau:D
unikat45
in iasi stiti vre-un magazin unde gasesc AT011 cu tot cu senzor... am cautat cam toate magazinele din oras dar nu am gasei decat AT01 de care am deja...si AT 011 dar vanduta fara senzor... ..
desi am aprindere AT01 nu am scapat de arderea platinei.... in ultima vreme treaba asta se manifesta serios prin porniri greoaie la rece.. .., consumuri mari si de gaz si de benzina.... si asa mai departe.....am schimbat de curand: capac delcou -am pus Bosch, fise de bujii -am gasit TESLA si lulea...am reglat avansul si platina la 0.35.
Toate astea cam degeaba... dimineata nu reusesc sa pornesc pe gaz deloc.. iar pe benzina o ia destul de greu cam din trei chei.. mai ramane sa mai incerc cu bujiile dar nu reusesc sa gasesc ce trebuie... adica eyquem C42S.. de care am avut anul trecut pe vremea asta si care m-a mancat.. de le-am schimbat si apoi imprastiat..... a era sa uit.. cred ca voi incerca si cu o alta bobina cat de curand..
Paulorossi
AT01 e la fel de buna ca si AT011 cu senzor 011 daca e reglata bine platina.Problema ta e din alta parte,cel mai probabil bobina de inductie sau bujiile si-au dat duhu.
unikat45
suspectez bobina mai de demult... mai ales ca la ultimile masuratori ale primarului am gasit valori cam mici... 2 ohmi de bujii nu stiu ce sa zic.. am brisc dar nu au prea multi km ..mai am in dotare si bosch..
din pacate nu mai reusesc sa gasesc eyquem c42 s... anu trecut am avut de aste si pornea bine.. si pe gaz chiar la 5 grade... totusi vreau si aprindere cu senzor..
Anubisclan
mda....pus aprindere 011....dar mia cam picat relantiul.....nu mai merge....pornirea excelenta cu platina........dar relantiul ii mort.....help?
gotronic
Doar aprindere? fara senzor?
LE.
Am intrebat ca sa stiu cum sa raspund.!
Anubisclan
QUOTE(gotronic @ 17 Apr 2010, 20:12)
Doar aprindere? fara senzor?
LE.
Am intrebat ca sa stiu cum sa raspund.!
*





Mda doar aprindere deocamdata....acuma am luat masina de o luna....si s-au cam dus bani...una cu tot cu senzor noua ma ajungea pe la 80 de lei...plus un drum de mures......am luat aprinderea din bv cu 35 de lei doar....saptam,ana asta merg pe la ms poate il imbarlig pe ala de la gottronic sa iau si un senszor....sa vad daca am material....dar problemele persista....maine jigloare noi si filtru de benzina nou....sa vedem daca ii place...ppffuuu.....
gotronic
Mda, vezi daca o sa-l "imbarligi pe ala de la gotronic" ! sad.gif
dacia_slk
radmasa.gif
Paulorossi
QUOTE(Anubisclan @ 18 Apr 2010, 20:49)
Mda doar aprindere deocamdata....acuma am luat masina de o luna....si s-au cam dus bani...una cu tot cu senzor noua ma ajungea pe la 80 de lei...plus un drum de mures......am luat aprinderea din bv cu 35 de lei doar....saptam,ana asta merg pe la ms poate il imbarlig pe ala de la gottronic sa iau si un senszor....sa vad daca am material....dar problemele persista....maine jigloare noi si filtru de benzina nou....sa vedem daca ii place...ppffuuu.....
*


slap.gif
Tot n-am inteles,ce ti-ai luat pana la urma AT01,AT011 cu senzor 011 sau doar AT011 fara senzor?
Anubisclan
QUOTE(Paulorossi @ 18 Apr 2010, 22:38)
slap.gif
Tot n-am inteles,ce ti-ai luat pana la urma AT01,AT011 cu senzor 011 sau doar AT011 fara senzor?
*


Doar AT011 fara senzor ca nu am avut monetarul necesar sa iau cu senzor......senzorul de acuma......are careva de vanzare din apropiere?biggrin.gif

19 Apr 2010, 07:53:
QUOTE(gotronic @ 18 Apr 2010, 22:22)
Mda, vezi daca o sa-l "imbarligi pe ala de la gotronic" ! sad.gif
*


Prin imbarlingat ma refeream la vandut senzor fara sa mai iau aprinderea....ca ala din bv mia zis ca nu se da separat senzorul....numai daca le iau imreuna....si noah:D....sa nu ma intelegi gresit...... sad.gif
Paulorossi
Aprinderea merge la fel de bine cu sau fara senzor,diferentele apar doar la turatii mari.Probabil aia alta problema.
Gaba
Eu ti-as recomanda sa masori putin jigloarele originale si eventual sa le cureti , ca eu dupa 4 seturi testate tot la cele originale m-am intors ... sa nu mint am schimbat acea supapa cu bila ... nici gaurile nu sunt la fel , de la 2 seturi luate in acelasi timp... pfff
Anubisclan
problem solved......schimbat filtru de benzina mai mic....ala cevchi cred ca era de pe tir luat biggrin.gif si jiglor de relantiu nou....posibil sa fie deferenta si intre jigloarele care le am pe dacie si cele luate azi noi......acuma sta bine in relantiu...porneste excelent .....daca am timp azi sau maine restu de jigloare le schimb.....asta ii primul set la mine de jigloare luate...masina inca ii noua la mine:).......multumesc de ajutor....o sa mai revin cu probleme .....ca nu prea cred ca o sa se termine vreodata....urmeaza transcrisul pe mine.....
Paulorossi
A fost de la filtru mai mult ca sigur,jiclerul de relanti se tot infunda si de aia dadea rateuri.Nu schimba jiclerele doar ca sa te aflii in treaba.O sa cauti dupa ele ca disperatu,nu de alta dar nu gasesti jiclere la dimensiunile specificate de producator.
Anubisclan
QUOTE(Paulorossi @ 19 Apr 2010, 19:11)
A fost de la filtru mai mult ca sigur,jiclerul de relanti se tot infunda si de aia dadea rateuri.Nu schimba jiclerele doar ca sa te aflii in treaba.O sa cauti dupa ele ca disperatu,nu de alta dar nu gasesti jiclere la dimensiunile specificate de producator.
*





daca as sti ca is originalele nu le-as schimba....dar nu stiu bolovanul dinaintea mea ce a facut la motor......din cate am inteles ii posibil sa fii pus jigloare de 1300 in loc de 1400....si noah din cate am citit pe aici....nu ii prea indicat sa le pui asa....de aia le-as schimba.....pareri?biggrin.gif.....mersi
Paulorossi
Ar trebui sa scrie pe jiclere.Pe 1410 cel de benzina are 140,cel de franare aer 145.Pe 1300 cel de benzina 135,el de franare aer 170.
Anubisclan
mare multamita....maine dim o sa ma uit la ele sa vad ce si cum....care ii din zona mea.....ca sa mai am cu cine vb daca ii ceva grav:P
Paulorossi
wink.gif O sa fim prin preajma
djasu82
Mai baieti acest topic ar trebui sa ramana legat de aprinderi nu de jigloare , carburatoare , consumabile.
Anubisclan
scuzele de rigoare...dar mam cam lungit acuma si eu....ne revedem undeva pe la carburatoare si instalati electrice....ca alea urmeaza:D......
dacia_slk
QUOTE(Anubisclan @ 19 Apr 2010, 15:40)
....o sa mai revin cu probleme .....ca nu prea cred ca o sa se termine vreodata....urmeaza transcrisul pe mine.....
*


Cat ai dat pe daciuta? E cea de la avatar?
Anubisclan
QUOTE(dacia_slk @ 19 Apr 2010, 20:33)
Cat ai dat pe daciuta? E cea de la avatar?
*





dap ala ii micul meu avion......16,5 mil....an 1996....jante aliaj 3 spite:X:x.....frumusica.....afacere buna sau nu?biggrin.gif.....
dacia_slk
QUOTE(Anubisclan @ 19 Apr 2010, 20:44)
dap ala ii micul meu avion......16,5 mil....an 1996....jante aliaj 3 spite:X:x.....frumusica.....afacere buna sau nu?biggrin.gif.....
*


S-o "porti" sanatos! Felicitari. Dupa mine, afacere bunicica.
Anubisclan
QUOTE(dacia_slk @ 19 Apr 2010, 20:47)
S-o "porti" sanatos! Felicitari. Dupa mine, afacere bunicica.
*




multumesc multumesc....de acuma vine tuningul smile.gif)...bafta ....
daredan
Scuze daca s-a mai scris pe aici dar nu ma tin ochii sa citesc doua sute si ceva de pagini. In autovit gasesc AT011 si cam la ce pret? Multam fain.
Paulorossi
Vrei sa le citim noi in locul tau?
Intra pe site la gotronic si comand-o.
daredan
salut.gif Mersi dragutza si multumesc Gotronic pentru mesaj.
unikat45
revin cu niste intrebari...
1. Cum pot diagnostica o aprindere AT 01?...inafara de metoda cu functioneaza sau ba...deocamdata e clar ca ceva nu e in ordine din moment ce motorul nu imi porneste...
banuiesc ca e aprinderea din cauza ca in ultima vreme platinile s-au ars cam des.. iar acu nu mai vrea sa porneasca... sigur o sa spuneti daca am incercat pe clasic ... deocamdata nu am avut timp si nici condensator:((
2. Care ar fi diferentele de performante intre AT 01 si AT 011, inafara de senzorul 011..? in iasi nu am gasit AT011 cu tot cu senzor, care evident are avantajele sale...dar am gasit fara senzor la pretul de vreo 30 lei... as cumpara asa, fara senzor.. dar nu stiu inca daca se merita...
gotronic
1. Bobina de inductie ai masurat-o sa vezi ce rezistenta ohmica are in primar si secundar?
2. Ca sa ferifici o AT01, procedezi astfel: Pui in paralel pe primarul bobinei de inductie un bec de 4W sau un aparat de masura pe V. Pui borna RUP la masa (surubul de la delcou) si desfaci firul rosu de la + bobina de inductie.
Pui contactul pe pozitia motor pornit, si atingi firul rosu la borna +bobina de inductie (unde a fost). Daca becul se aprinde (si LED-ul de la aprindere) cand faci legatura iar apoi se stinge, inseamna ca finalul functioneaza. Trebuie sa verifici mai departe, bobina de inductie, fisele, capac delcou, pipa si nu in ultimul rand bujiile.
3. AT011 este mai buna decat AT01 si din faptul ca are un curent prin platini mai mic de 100mA, fata de AT01 care este mare, si datorita imperfectiunilor de contact dintre platini, jocuri mari platina se uzeaza "termic" mai mult.

LE:
In Iasi, vezi la firma asta:
Iasi - Sc.Micro top srl, b-dul Nicolae Iorga nr.1 langa spalatorie dupa vulcanizari
unikat45
multumesc de raspuns...
bobina are 3 ohmi in primar si 6,6 in secundar... masurarea am efectuat-o dupa indicatiile de forumul www.gotronic.ro...probabil o sa fac cont si acolo sa aflu in ce conditii pot face o comanda de AT 011 cu tot cu senzor sau numai senzorul... la firma indicata am incercat relativ recent saptamana trecuta... au.. dar fara senzor si nici nu stiau ca e cu senzor.. au desfacut o cutie in fata mea crezand ca in cutie e si senzorul....
daca se poate sa imi trimiteti detalii pe PM aici..multumesc
gotronic
Nici ei nu stiu ce vand. A cumparat cineva din Iasi de acolo si a vorbit cu o doamna (care este mai dezghetata). Avea o bucata cu senzor (difera ambalajele si scrie pe ele ce este inauntru) si a zis sa noteze sa mai comande de la dealerii lor. Un forumist mi-a spus si mie ca de acolo a gasit. Ai un PM si cu alt furnizor.

LE. Cred ca nici nu stiu cine le face (nu au auzit de noi), noroc de engrosisti ca le mai lasa pe masa cate una!
Anubisclan
nenea de la gotronic.....maine este deschis magazinul din mures....ca vreau si eu un senzor....si maine ajung pe acolo..... blush.gif


oke.....mersi....sper sa ne vedem maine...bafta
surube
rolleyes.gif Astazi am inregistrat un consum de GPL extrem de mic la una dintre masinile mele o lada 1500 echipata cu senzor 012 gotronic si aprindere tranzistorizata at011 ...... ploiesti-bucuresti si retur 140 km plus ce m am invartit prin bucuresti bara la bara ... 8 l de gaz in total wacko.gif nici acuma nu mi vine sa cred ca o lada veche de 32 ani poate consuma atat de putin rolleyes.gif
$$ilvviu
Cum ai calculat consumul?
surube
rolleyes.gif Simplu ..cand am plecat spre bucuresti am facut plinul la Rompetrol (au cel mai bun gaz wink.gif ) ... iar la intoarcere am alimentat tot la acelasi Rompetrol rolleyes.gif ... asa am stiut exact cati litri am consumat smile.gif
djasu82
QUOTE(unikat45 @ 23 Apr 2010, 14:15)
multumesc de raspuns...
bobina are 3 ohmi in primar si 6,6 in secundar... masurarea am efectuat-o dupa indicatiile de forumul www.gotronic.ro...probabil o sa fac cont si acolo sa aflu in ce conditii pot face o comanda de AT 011 cu tot cu senzor sau numai senzorul... la firma indicata am incercat relativ recent saptamana trecuta... au.. dar fara senzor si nici nu stiau ca e cu senzor.. au desfacut o cutie in fata mea crezand ca in cutie e si senzorul....
daca se poate sa imi trimiteti detalii pe PM aici..multumesc
*


cauta bobina cu 12 k in secundar ! Sa vezi ce trage si sta frumos la relantii .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.