QUOTE(free-rider @ 27 Aug 2008, 05:15)
Eu nu mai folosesc bobina de inductie si tensiunea inalta ca nu este folositoare pentru ca nu da scinteie in apa
Inteleg ca bujia trebuie sa fie in apa!
QUOTE(free-rider @ 27 Aug 2008, 05:15)
Acum vreau sa experimentez explozia produsa de descarcarea de joasa tensiune ajutata de o electroliza creeata de bujie care o sa fie legata permanent la baterie.
Inteleg, inca o data, ca bujia trebuie sa fie in apa!
Mai tineti minte configuratia camerei de ardere la Dacie 13xx-14xx-16xx-Nova?
Daca nu ma inseala memoria e o configuratie de tip pana.
Adica e o zona prismatica (ma rog aproape prismatica, cu sectiune triunghiulara) in care pe o fata stau supapele, pe cealalta fata (nu e chiar fata da putem aproxima) bujia, a treia fata fiind virtuala adica e deschiderea spre sectiunea circulara a cilindrului.
Care sectiune circulara in afara cavitatii acesteia prismatice e un plan care contine si planul pe care face etansarea garnitura de chiulasa. (se numeste chiulasa si nu chiuloasa ca sa nu pocim de tot limba)
Nu mai tin minte (de fapt nici nu am stiut ca nu ma interesa) cam care e distanta intre pistonul aflat la PMS (punctul mort superior) si acest plan. 1mm? 0,5mm? 2mm? Poate ne lamureste cineva.
Daca in acest spatiu se afla apa lichida ca altfel ii spuneam vapori de apa sau aburi (nu putem face electroliza la aburi), inainte ca pistonul sa ajunga la PMS, si asta chiar daca in restul camerei de ardere pana este gaz (aer, vapori de apa benzina etc.), se va obtine acel soc hidraulic!
Adica apa va fi impinsa foarte repede in afara acestei zone de catre pistonul care urca.
Sau in limbaj de "lamer" pistonul (de fapt acel plan al chiulasei) va "plesni" aceasta apa!
Si cum apa are si ceva densitate deci si inertie (parca de ~1000 mai mare decat aerul la presiune normala) se va obtine respectivul soc hidraulic despre care i-mi racesc gura.
Si daca luam in calcul si faptul ca bujia va trebui sa se afle in apa, bujia fiind foarte sus pozitionata in camera de ardere, sigur in zona despre care vorbesc se va afla apa!
Am neglijat efectele dinamice data de acceleratia pistonului deci si a apei.
Englezii numesc parca squash (turtire) fenomenul prin care gazul din cilindru este fortat in afara acestei zone de pistonul care se apropie de PMS si (gazul) creaza o turbulenta foarte puternica in zona penei ajutand propagarea rapida a flacarii (deja aprinse de bujie cu ceva timp inainte => avans) prin amestecul carburant.
Deci nu va jucati cu integritate corporala! (nu cuantific cat costa acum un motor de berlina, sanatatea fiind mult mai scumpa)
De obicei zboara biele prin bloc (in lateral) in special la turatii mari deci nu stati in zona aceea (zona laterala a motorului) si nici in planul volantei!
Cea mai sigura pozitie este inspre pompa de apa pe axa arborelui cotit si la ++10m distanta!
Din putin "sadism" mecanic am cautat pe youtube filmulete in care zboara biele prin peretii blocului motor si nu e prea placut!
Exemplificare (la zburatul bielelor, aici cauza nu e socul hidraulic ci supraturarea si amuzamentul), doar trebuie sa ne mai amuzam putin:
Extreme Engine FailureScuze pentru postul foarte lung dar si off-topic!
Si mai off-topic!
Pe cand filmam la Remat si noi un asemenea clipulet? Doar statul cumpara masina (la Remat) ca sa se asigure ca nu va mai fi folosita ca piese de schimb sau repusa in circulatie. Daca ajung sa o dau (plangand) o sa fac eu filmuletul!
Scuze pentru sadism.