Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Hai ca mai inebunit si tu cu apa baga odata plasmape motor si sa te aud ca-ti functioneaza , poftim si chema pe care am realizat-o eu azi cu tiristoare functioneaza la fel ca un releu de 40A. Cu cat se creste viteza de comutatie tiristorul poate comanda la 150A . Partea frumoasa e ca nu tacane si lucreaza usor la impulsuri variabile in functie de trigerarea de la platina senzor hall sau optic .
Apropo in legatura cu aprinderile CDI cine doreste isi achizitioneaza un invertor care genereaza 220V de 300W si va arat o mica schema cum se leaga inca 5 pise care poate descarca un condensator pe bobina de inductie. Asa pare mult mai simplu de realizat decat sa te complici cu realizarea unei aprinderi CDi.
free-rider
Eu nu mai folosesc bobina de inductie si tensiunea inalta ca nu este folositoare pentru ca nu da scinteie in apa Acum vreau sa experimentez explozia produsa de descarcarea de joasa tensiune ajutata de o electroliza creeata de bujie care o sa fie legata permanent la baterie.In momentul in care pistonul o sa comprime apa si cu aerul din cilindru bujia o sa disocieze apa pina in momentul exploziei si o sa ajute la detonare sper sa aibe timp
ceacu
QUOTE(free-rider @ 27 Aug 2008, 05:15)
In momentul in care pistonul o sa comprime apa si cu aerul din cilindru bujia o sa disocieze apa pina in momentul exploziei si o sa ajute la detonare ...
*



radmasa.gif

Voi stiti despre ce vorbiti?!

Vad ca topicul a luat-o razna de tot!

Daca o sa bagi apa in motor (suficient de multa) o sa-l distrugi instantaneu prin soc hidraulic. Mai pe romaneste apa e cam incompresibila si fortele pe timpul comprimarii (apei) vor fi enorme.

Rog un moderator sa mute toate postarile despre "plasma" (si scanteia ordinara a aprinderii pusa de fabricant e tot plasma dar nu ma refer la acest caz) intr-un topic separat.

Cred ca cel mai bun topic ar fi cel legat de gazul brown. radmasa.gif
free-rider
Ceacu. Tu esti foarte inteligent de felul tau numai ca vb din carti.Cred ca trebuie sa mai si testezi putin ca sa intelegi pentru ca este usor sa comentezi in necunostinta de cauza
.Tu crezi ca bagi apa cu galeata? radmasa.gif pai si benzina daca o bagi nu este compresibila si dupa spusele tale trebuie sa distrugi motorul.Apa intra ca si benzina trasa de motor sub forma de vapori creeata de difuzorul carburatorului sau in cazul ionjectoarelor prin pulverizare Dupa spusele tale ,cind mi-a intrat antigel in motor acesta trebuia sa se sparga dar curios ca nu sa spart si scotea un fum de nu se vedea om cu persoana si motorul nu sa spart.Datorita inteligentilor ca tine, lumea a evoluat atit de lent pentru ca si-au pierdut timpul sa-i faca sa inteleaga sa nu moara nestiutori.Si inca ceva ,cind masina nu porneste unii mai baga benzina in capul pistonului cu siringa si baga destul de multa si totusi nu se sparge motorul.Am si precizat ca apa si cu aerul din cilindru adica daca apa nu se comprima aerul se comprima sigur nu stiu ce nu ai inteles din toata povestea asta dar stiu sigur ca te depaseste cool.gif
djasu82
Daca era Ceacu inteligent inainte se gandeam si dupa aceea scria in fine se vede ca inteligenta lui e depasita .... si daca ar fi citit din carti si-ar fi dat seama cum lucreaza acest sistem.
Carburatorul prepara apa la fel cum prepara si benzina numai ca pentru apa trebuie modificate jicloarele cu dimensiuni mai mici ca sa fie pulverizata perfect iar la cele pe injectie se face un montaj pentru sonda lamda pentru modificarea nivelului de oxigen. Asa sunt unii care din cauza leni arunca cu nuca in perete.
diaconuliviu
Va astept cu rezultate pe motoare; dupa solutiile de introdus apa in motor propuse de voi, va fi un mare fis. Si nu glumesc, nici nu fac biza.
Siconi
Si eu sunt curios cum va fi cu apa. Daca e benzina cu un pic de amestec de apa cred ca va fi un rezultat bun. Daca e DOAR apa, nu stiu ce sa zic... probabil ca este mai mult de cercetat. Si eu stiu ca apa nu se comprima adica e necomprimabila (nu necompresibila laugh.gif ). Si mai stiu ca pentru mersul DOAR cu apa vatrebui decomprimat motorul, eventual montarea a 2 sau chiar 3 garnituri la chiulasa. Dar asta e altceva. Pana una, alta, hai sa punem sus pe o masina macar varianta cu amestec aer-apa-benzina. Vom gasi proportiile prin tatonari si, sper eu, si avansul la fel.
ceacu
QUOTE(free-rider @ 27 Aug 2008, 05:15)
Eu nu mai folosesc bobina de inductie si tensiunea inalta ca nu este folositoare pentru ca nu da scinteie in apa

Inteleg ca bujia trebuie sa fie in apa!
QUOTE(free-rider @ 27 Aug 2008, 05:15)
                              Acum vreau sa experimentez explozia produsa de descarcarea de joasa tensiune ajutata de o electroliza creeata de bujie care o sa fie legata permanent la baterie.

Inteleg, inca o data, ca bujia trebuie sa fie in apa!

Mai tineti minte configuratia camerei de ardere la Dacie 13xx-14xx-16xx-Nova?

Daca nu ma inseala memoria e o configuratie de tip pana.

Adica e o zona prismatica (ma rog aproape prismatica, cu sectiune triunghiulara) in care pe o fata stau supapele, pe cealalta fata (nu e chiar fata da putem aproxima) bujia, a treia fata fiind virtuala adica e deschiderea spre sectiunea circulara a cilindrului.

Care sectiune circulara in afara cavitatii acesteia prismatice e un plan care contine si planul pe care face etansarea garnitura de chiulasa. (se numeste chiulasa si nu chiuloasa ca sa nu pocim de tot limba)

Nu mai tin minte (de fapt nici nu am stiut ca nu ma interesa) cam care e distanta intre pistonul aflat la PMS (punctul mort superior) si acest plan. 1mm? 0,5mm? 2mm? Poate ne lamureste cineva.

Daca in acest spatiu se afla apa lichida ca altfel ii spuneam vapori de apa sau aburi (nu putem face electroliza la aburi), inainte ca pistonul sa ajunga la PMS, si asta chiar daca in restul camerei de ardere pana este gaz (aer, vapori de apa benzina etc.), se va obtine acel soc hidraulic!
Adica apa va fi impinsa foarte repede in afara acestei zone de catre pistonul care urca.
Sau in limbaj de "lamer" pistonul (de fapt acel plan al chiulasei) va "plesni" aceasta apa!

Si cum apa are si ceva densitate deci si inertie (parca de ~1000 mai mare decat aerul la presiune normala) se va obtine respectivul soc hidraulic despre care i-mi racesc gura.

Si daca luam in calcul si faptul ca bujia va trebui sa se afle in apa, bujia fiind foarte sus pozitionata in camera de ardere, sigur in zona despre care vorbesc se va afla apa!

Am neglijat efectele dinamice data de acceleratia pistonului deci si a apei.

Englezii numesc parca squash (turtire) fenomenul prin care gazul din cilindru este fortat in afara acestei zone de pistonul care se apropie de PMS si (gazul) creaza o turbulenta foarte puternica in zona penei ajutand propagarea rapida a flacarii (deja aprinse de bujie cu ceva timp inainte => avans) prin amestecul carburant.

Deci nu va jucati cu integritate corporala! (nu cuantific cat costa acum un motor de berlina, sanatatea fiind mult mai scumpa)

De obicei zboara biele prin bloc (in lateral) in special la turatii mari deci nu stati in zona aceea (zona laterala a motorului) si nici in planul volantei!

Cea mai sigura pozitie este inspre pompa de apa pe axa arborelui cotit si la ++10m distanta!

Din putin "sadism" mecanic am cautat pe youtube filmulete in care zboara biele prin peretii blocului motor si nu e prea placut!

Exemplificare (la zburatul bielelor, aici cauza nu e socul hidraulic ci supraturarea si amuzamentul), doar trebuie sa ne mai amuzam putin:
Extreme Engine Failure

Scuze pentru postul foarte lung dar si off-topic!

Si mai off-topic!
Pe cand filmam la Remat si noi un asemenea clipulet? Doar statul cumpara masina (la Remat) ca sa se asigure ca nu va mai fi folosita ca piese de schimb sau repusa in circulatie. Daca ajung sa o dau (plangand) o sa fac eu filmuletul!
Scuze pentru sadism.
djasu82
Si totusi porneste si se mentine plus ca poti accelera . Siconi cu cat e mai comprimat motorul cu atata lucreaza si mai bine pe apa .
Oare tampiti astia care auincercat si le functioneaza de ce au mentionat sa se modifice avansul dupa PMS din cauza arderi rapide si eliminarea acelusi soc hidraulic de care aduci tu aminte. Din cate am vazut plazma descompune mai repede aburi e interesant .
Cum a mentionat si Free trebuie balansat condensatorul cand pe invertor cand pe bujie , fiindca daca nu se face asa apa cand sta pe eletezi bujiei fierbe. De aceea am facut si eu dispozitivul cu tiristori pentru a elimina aceste fenomen si pentru a dezintegra apa instantaneu . Curios e ca atunci cand e bubuita apa prinde o culoare rosiatica albastruie. Momentan nu am gasit un motor in 4 timpi ca montam pentru incercari. Nu vreau sa dau nici 10 mil pe unu nou am inteles ca se gasesc prin targuri motogeneratoare sunt foarte bune pentru incercat.
In filmuletul de sus da se vede cum apare aces soc hidraulic din cauza avansului inainte de PMS cred ca avea 1 grad 2 de tot tremura motorul dar dupa ce s-a incalzit lucra bine.
free-rider
imi spune si mie cineva ce rost au diodele alea 24?
ca eu um pus fara diode si merge mult mai bine
Kinetix
Nu sunt electronist, dar cred ca lantul de diode are rolul de a impiedica inalta tensiune a secundarului bobinei sa se descarce pe condensator.
E tare-tare ciudat ca inca nu ti-a plesnit condensatorul, daca l-ai trasnit cu bobina de inductie... blush.gif
De fapt, este posibil ca voltajul nici nu a avut timp sa creasca la acele valori inalte, datorita efectului de "tampon" al condensatorului. Electronistii sa se pronunte.

Cu privire la apa din motor, mi se pare absurda discutia.
In motor intra apa vaporizata, nu lichida. Pe langa apa asta intra o muuult mai mare cantitate de aer in cilindru, prin galeria de admisie.
Chiar cand pistonul este in compresie maxima, raman cativa cmc de volum deasupra lui. N-o sa-mi spuneti ca baga cineva atata apa la un singur timp de admisie. excl.gif
Cei care folosesc vechiul carburator pentru a introduce apa, in general maresc (dubleaza) diametrul (sau suprafata de trecere, nu sunt sigur) jicloarelor. Chiar si asa, de la amestec de 14:1 se va ajunge sa zicem la 7:1 (aer/apa). Nu vad cum ar putea aparea vreun soc... Eventual unul termic... rolleyes.gif
O alta metoda este admisia de vapori (aburi, "ceata"). Pai intre particulele de apa in suspensie exista suficient aer ce poate fi comprimat. Pe langa aburi va intra si alt aer, desigur.
Apropo, eu introduc apa in motor de cateva luni, asa cum am mai spus. Cantitatea e dozata printr-un robinet fin si incalzita apoi printr-o spira de cupru (teava). Apoi intra in motor. Nu am obtinut o scadere a consumului, insa sistemul asta se pricepe foarte bine la racirea camerei de ardere.
Va indemn deci la o discutie mai la obiect, fara divagatii.
Toate cele bune.

P.S: Intre timp am mai facut ceva incercari cu aprinderea noua: daca umezesc electrozii eclatorului, scanteia/flash creste in intensitate (volum) si parca suna mai tare. Eu presupun ca o foarte mica parte din apa de pe electrozi este disociata de arcul electric, apoi hidrogenul explodeaza datorita aceluias arc.
Am cumparat si o cutie potrivita si sper sa pot avea timpul necesar pentru a testa aprinderea pe masina zilele astea.
Siconi
Daca te gandesti ca pe fiecare dioda cade cam 0.6V si inmultesti cu 24 (cate diode ai) va rezulta cat iti taie din tensiune, iar daca acelasi calcul il faci inmultind curentul unei diode... Normal ca fara ele merge mai bine, dar nici protectie nu ai.
Din toate schemele, asa am dedus eu rolul diodelor respective. Poate ma insel... si chiar s-ar putea.

28 Aug 2008, 15:16:
Uite, la protectia de care zicea Kinetix ma referisem si eu. El a descris mai bine ca mine.
n3m0
QUOTE(Kinetix @ 28 Aug 2008, 15:56)

P.S: Intre timp am mai facut ceva incercari cu aprinderea noua: daca umezesc electrozii eclatorului, scanteia/flash creste in intensitate (volum) si parca suna mai tare. Eu presupun ca o foarte mica parte din apa de pe electrozi este disociata de arcul electric, apoi hidrogenul explodeaza datorita aceluias arc.
Am cumparat si o cutie potrivita si sper sa pot avea timpul necesar pentru a testa aprinderea pe masina zilele astea.
*



Cred ca aici ai dreptate. DAR:
Deasupra temperaturii de 1700°C se produce disocierea directa a aburului în hidrogen si oxigen. Problema consta in faptul ca apar temperaturi foarte inalte, si ca atare pot fi utilizate doar materiale rezistente la aceste temperaturi, care sunt totodata foarte scumpe. Din aceasta cauza acest procedeu nu este competitiv.
Punctul critic il constituie gasirea de catalizatori potriviti pentru disocierea termica a apei

P.S. Hidrogenul nu este o resursa, nu exista in natură. El trebuie produs.

Spor!
free-rider
Eu nu mai folosesc bobina de inductie de cind am vazut ca nu este folositoare ,adica nu da scinteie in apa nici macar cu electrolit Acum folosesc direct tensiunea de 220 a condensatorului si am scos si diodele din functiune ca nu vad rostul atita timp cit nu folosesc bobina dar vroiam sa stiu daca afecteaza condensatorul daca bubuie direct adica daca rezista la atitea scurturi.O sa bag o bujie mai lunga sa fie cit mai aproape de piston ca vreau sa bag tensiune direct din baterie pe bujie si sa disocieze apa pina da scinteie plasma ca sa ajute si mai mult la randament.AM MASURAT SI CONSUMA CAM 1,5 AMPERI PE BUJIE SI O SA FIE IN CONTACT DIRECT DOAR IN MOMENTUL IN CARE PISTONUL AJUNGE SUS .Cred ca trebuie sa incerc cu 24v ca timpul de disociere sa fie mai rapidca sa faca fata si la viteze mai mari.
Kinetix
Baieti, MII DE SCUZE!!!
Pe pagina anterioara am postat schema finala a aprinderii CDI-plasma si am facut o mica greseala: am uitat sa conectez pinul 4 al primului integrat la plusul bateriei... excl.gif
Am analizat din intamplare schema din nou in seara asta si am descoperit greseala. Am corectat-o si o voi atasa din nou aici. Sper sa nu va plictisesc.
[attachmentid=1627468460]

free-rider, daca nu folosesti bobina de inductie nu are rost sa mai pui diodele.
Nu cred ca e bine sa folosesti bujii mai lungi: se depune zgura pe filetul ramas liber in camera de ardere si nu mai poti scoate bujia, si/sau se poate izbi pistonul de ea cand se ridica la capatul cursei.
n3m0, e interesant ca nu am observat nici o incalzire a electrozilor eclatorului chiar dupa cateva zeci de secunde de flash-uri. Asa ca sper sa reziste cu brio bujiile Champion modificate prin eliminarea rezistorului intern.

Toate cele bune!
ceacu
QUOTE(free-rider @ 28 Aug 2008, 20:35)
Eu nu mai folosesc bobina de inductie de cind am vazut ca nu este folositoare ,adica nu da scinteie in apa nici macar cu electrolit 

Daca ar fi sa dea scanteie in apa, sigur ar da FARA electrolit!
Scanteie (arc electric) e cand se strapunge un dielectric, adica izolator!
Deci o sa fie apa lichida intre electrozii bujiei?!
QUOTE(free-rider @ 28 Aug 2008, 20:35)
Acum folosesc direct tensiunea de 220 a condensatorului si am scos si diodele din functiune ca nu vad rostul atita timp cit nu folosesc bobina dar vroiam sa stiu daca afecteaza condensatorul daca bubuie direct adica daca rezista la atitea scurturi.

Posibil sa nu!
La condensator e un parametru care se numeste curent maxim in impuls!
Daca-l depasesti se poate vaporiza ceva prin condensator (uzual sudurile intre armaturi si terminale).
QUOTE(free-rider @ 28 Aug 2008, 20:35)
O sa bag o bujie mai lunga sa fie cit mai aproape de piston ca vreau sa bag tensiune direct din baterie pe bujie si sa disocieze apa pina da scinteie plasma ca sa ajute si mai mult la randament.

Chiar crezi aceste aberatii?!
QUOTE(free-rider @ 28 Aug 2008, 20:35)
                                                                                AM MASURAT SI CONSUMA CAM 1,5 AMPERI PE BUJIE SI O SA FIE IN CONTACT DIRECT DOAR IN MOMENTUL IN CARE PISTONUL AJUNGE SUS .Cred ca trebuie sa incerc cu 24v ca timpul de disociere sa fie mai rapidca sa faca fata si la viteze mai mari.
*


Deci facem electroliza apei direct in cilindru?!
Cu o bujie!
La 24V!

Evrika!
Am inventat motorul cu apa!
Adica hidrocentrala.

Incercati sa va (re)amintiti titlul acestui topic (abandonat de catre moderatori)!
djasu82
Bine Ceacu ne-am amintit oare tu ti-ai amintit cu ce vi nou despre aprinderi ? Ca pana atunci am vorbit despre CDi-uri aprinderi inductive si senzorul realizat de Gelu in rest doar cuvinte insirate. A venit Kinetic cu o ideea care si mie mi-a stat pe limba dar el a fost mai rapid si uite asa s-a deschis subiectul despre o super scantee realizata dintr-o aprindere simpla sau una mai complexa.
Eu am pus schema la cea mai simpla aprindere care produce acea super scantee fara condensator de mentinere a tensiuni sau alte minuni.
Totul se face direct la 12Vsi cu o simpla dioda HV de inalta tensiune de la trafurile de lini.
Inca ceva schema aceea propusa de mine care inlocuieste releul , multi vor spune ca nu functioneaza , ia sa va ganditi mai bine sa vedeti si voi cum se stinge primul tiristor sau tirac daca se foloseste si al doilea la fel si totul in curent continu.
Ceacu pe timpul comunistilor 2 ingineri din bucuresti au realizat un motor identic pe acest principiu cu plasma si care putea disocia apa si montat pe dacia 1300. Dar cum comunisti au fost nebuni le-a consfiscat totul date scheme proiectele si ingineri omarati . Dupa ce a fost impuscat ceausescu prin 92 proiectele despre acest sistem a fost fandut la americani ... Si acuma fosti securisti se tot lafaie prin parlament cu bani multi.
Daca era si la noi in tara pe vreme aceea internetul nu mai avea cum sa-si faca astia de cap fiindca aflau toti . Eu sunt de parerea ca trebuie toti sa contribuim cu idei bune sau mai putin bune .
Siconi
Bun. Ce se mai aude cu "plasma"?
djasu82
cautam zilele asta un motor prin targ... daca il gasesc pe la 3 milioane l-am loat. Am un motor de dacia 1100 dar nu am postament de ce sa-l prind fiindca incercam direct pe el aveam acces mai usor la avans . La motogenerator trebuie sa dau jos dinamul ca sa am acces in timp real la platina . Toata aprinderea o sa fie alimentata separat ,si dupa incercari direct de la dinam sau generator. Apropo vreau sa fac si acel reactor care gazele de esapament vor fi introdu-se intrun borcan care va barbota 1kg de apa si 0.25 kg benzina si dupa aceea direct la admisie.
free-rider
Ceacu. Tu esti prea inteligent pentru topicul asta ,cred ca trebuie sa-ti pierzi timpul pe alte topicuri mai interesante.In legatura cu disocierea apei prin bujie pina in momentul plasmei am testat-o si da scinteie mult mai puternica pentru ca bubuie si hidrogenul produs pina atunci si asta se afla chiar pe e;ectrod in momentul exploziei.Sa nu crezi ca disociaza toata apa dar acele citeva bule sunt deajuns ca sa mareasca explozia tinind cont ca in explozie tensiunea tot asta face .Daca nu incercati nu vb ca va raciti gura .Iar faza cu bujia este cit se poate de adevarata ca eu am mers cu motocicleta cu bujie mai mare si cu doua seibi ca nu am avut bujie mica si era cam la limita fata de piston dar a mers iar la plasma nu am nevoie de electrodul lateral deci o sa fie m,ai scurta .Faza este ca ea trebuie sa stea in apa deci trebuie sa fie cit mai aproape de piston ca sa faca treaba Apropo de scheme .le-am dat unui electronist sa se uite si a zis ca nu functioneaza la una a zis ca se ard instantaneu si la alta a zis ca este mai buna dar si aia are o hiba Sper sa se insele dar daca este adevarat atunci pacat de tiristori schemele sunt astea de mai jos.Aia cu mosfeturi se arde ca sunt comandate gresit si aia cu tiristori este mai apropiata de adevar dar cica si aia are o hiba .Eu nu ma pricep dar va spun ce am aflat asa ca revizuiti si vedeti unde este problema ca sa fie functionala ca altfel nu ai cum sa o folosesti si fara schema asta adio plasma pe masina si ma refer la apa nu la super scinteie

Si mai spun inca o data ,cine vrea sa mearga cu apa sa excluda bobina de inductie ca nu o sa dea scinteie in apa nici macar in benzina ca de aceea cind se ineaca nu mai porneste.este posibil sa mearga in sistemul cu vapori dar aia nu are legatura cu explozia apei .Sistemul facut cu explozia apei buija trebuie sa aibe electrodul central in contact cu apa altfel nu se intimpla nimic si trebuie comandat doar atunci cind pistonul este in punctul favorabil chiar daca bujia este in apa ea nu trebuie sa bubuie fara comanda Asa ca fara schema nu merge .
djasu82
Ai naiba de eletronisti biggrin.gif cum naiba sa se arda fiindca eu deja am testat aia cu tiristori la 150V iar la 300V trebuie schimbat tranzistori MJE340 cu MJE 13007F2 care tine la 400V colector emitor . M-am loat cu fuga si am uitat sa mentionez aici in rest lucreaza excelent fiindca am pus direct pe traful care imi asigura 100V alternativ . Iar prima cu mosfet nu ar avea de ce sa se arda si nici cel de-al doilea . Pentru a suporta curenti foarte mari se pun in paralele mai multi tiristori sau trenzistori mos daca tot doresti sa descarci acei 470uF. Si inca ceva totusi trebuie o rezistenta de 2ohmi /17W inainte de primul tiristor sau de primul mos fiindca la soc toata tensiunea sursei o sa pice in 0 . Asa ti s-a stricat tie invertorul.
Nu functioneaza nici daca opresti invertorul fiindca are remanenta deci exclus cum a spus kinetic. La turatie mare nu se mai poate deloc opri asa ca timpi de incarcare vor scadea foarte mult si rezulta o scanteie slaba.
Daca te tine buzunarul iei direct releu static care tot e alcaturit din tiristoare si triace cu comanda optica ceva in genul realizat de mine acelasi drac tu decizi sa dai 150 de lei care tine la 70A.
free-rider
daca spui ca ai incercat si merge inseamna ca asa este eu iti spun ce a spus electronistul pentru ca pe mine ma depaseste de aceea am facut cu relee ca la asta ma pricep ,indiferent ce schema functioneaza, important este sa respecte principiul de functionare fara de care nu este folositoare .Daca tie iti decupleaza bujia cind se incarca cond si decupleaza sursa cind cupleaza bujia si asta fiind facuta prin comanda de la platina care decupleaza minusul in momentul scinteii atunci este ok.Incearca schema punind bujia intr-un dop de suc si pune apa cu sare si ai grija sa fie bujia cu electrozi in apa si daca da scinteie in momentul in care iei minusul de pe bobina exact cum se intimpla si in motor ,atunci este ok dar ai grija ca trebuie sa dea o singura scinteie daca da mai mult de una inseamna ca nu a decuplat sursa de la cond si este egol cu 0 pentru ca se poate arde sursa. excelent este sa ramina cuplat la sursa condensatorul in momentul cuplarii la bujie ca ar da mai multe scintei in timp scurt dar nu ai cum sa protejezi sursa sau cel putin asa cred



29 Aug 2008, 12:12:
Si inca ceva....Am testat explozia in apa la diferite tensiuni
150V ai o scinteie sub apa nimic impresionant
230V explozia este redata cu doua pagini in urma prin poze adica satisfacatoare.
300V explozia a fost atit de violenta ca era sa cad de pe scaun si imi tiuie si acum urechile este ceva extraordinar si asta la o singura explozie nici nu vreau sa ma gindesc ce se intimpla daca raminea cuplat releul sa dea mai mult una dupa alta
Concluzia este ca tensiunea este secretul fortei de disociere rapida si asta fara sa mai fac electroliza inainte cool.gif
djasu82
Eu am loat de la domnul OS 10 punctein minus fiindca il tot pupa pe nemo ! Cea ce nu e corect domnule moderator!
Si da am folosit schema si am incercat cand voi avea timp voi pune si poze filme.
Inca ceva pot lasa invertorul cuplat si dupa punte pusa o rezistenta de 2 ohmi inseriata cu ultimul tiristor iar ultimul sa fie dublat cu inca un tiristor sau tiac pentru a dubla curentul la care sa reziste . Si dupa toat acest montaj modificat cuplat un condensator de 470uF /400 V cum a fost si proiectat montajul initial.
Pentru o ardere si mai eficienta a combustibilului fosil se poate face o adaptare rapida la o aprindere simpla cum a realizat si Kinetic.
free-rider
dupa ce testezi si esti sigur ca merge tinind cont de tot fa schema si posteaz-o sa incerc pe scuter sa vad ce se intimpla eu o sa incerc si cu relee dar dupa vreau sa incerc pe masina si acolo este turatia mult mai mare si are si 4 pistoane
os
@Ceacu - daca tu crezi ca topicul asta e abandonat, te inseli. Nu-i de loc abandonat; dar idei cum ar fi scinteia in apa si electroliza cu bujie au nevoie de fertilizator in care sa creasca. Acesta e motivul pentru care topicul pare abandonat - el este... hai sa-i spunem asa, un fel de biorezervatie, la fel cu "generatorul de Hidrogen". Atita vreme cit lumea nu se injura (prea tare), merge.
djasu82
Free schema o sa fie postata si functional .
Kinetix
Scuze pentru off topic:
Stie cineva de unde as putea sa cumpar vreo doi metri de cablu de inalta tensiune pentru a-mi confectiona niste fise fara rezistenta? (Poate cablu din care sunt facute fisele "sarma" de Dacie, sau ceva asemanator)
Multumesc mult!
Tocmai cand ma gandeam sa pun noua aprindere pe masina, am descoperit ca "fura" curent pe la doua fise, care sunt fixate la 5mm de masa, in aer. Descarcarile au loc intre fise si masa.

Azi am probat din nou pe o bujie cu electrod central fara rezistenta, "side-gapped". Apar flash-uri cam cat un bob de mazare nu prea mare. Nu e cine stie ce, dar e de cateva zeci de ori (poate mai mult) mai puternica decat scanteia obisnuita.
Am stropit apoi cu apa de robinet electrozii si flash-ul s-a intins un pic mai mult, primind parca si o coloratie violeta. De asemenea, pocnetul este un pic mai tare.

Mult succes tuturor!
quinn
fisele de fit tv,dar cred ca-s cam scurte...
ceacu
QUOTE(Kinetix @ 29 Aug 2008, 20:51)
Scuze pentru off topic:
Stie cineva de unde as putea sa cumpar vreo doi metri de cablu de inalta tensiune pentru a-mi confectiona niste fise fara rezistenta? (Poate cablu din care sunt facute fisele "sarma" de Dacie, sau ceva asemanator)
*



Ca sa nu incarci bugetul prea mult, poti incerca cu cablu coaxial de 50ohmi si cu dielectricul din polietilena compacta (transparenta) si nu spongioasa (cu miez opac).

Rezista la zeci de kV dar nu rezista in mediu de inalta temperatura si la agenti corozivi si umezeala.

Sa indepartezi ecranul cu mare grija pe cel putin 100mm la ambele capete (fara sa crestezi miezul de polietilena!) si sa legi ecranul la masa (ca sa nu te curentezi prin efect capacitiv).

E suficient pentru teste.

Inainte incearca daca rezista tot cablul legand conductorul central la iesirea de inalta tensiune si ecranul la masa bobinei (borna de plus sau minus de joasa tensiune) iar in paralel cu cablul construiesti un eclator de 15-20mm (foarte important).
Ocazie cu care o sa remarci ce pocnet mare genereaza capacitatea cablului atunci cand se descarca pe eclator!

Lasi sa lucreze montajul cateva minute si daca nu se strapunge poti sa incepi confectionarea "fiselor".

P.S. Cablul de inalta tensiune de la TV/Monitoare CRT e de asemenea foarte bun!
Dar nici acesta nu rezista (mult) la temperaturi mari si mediu coroziv.
n3m0
QUOTE(Kinetix @ 29 Aug 2008, 21:51)
Azi am probat din nou pe o bujie cu electrod central fara rezistenta, "side-gapped". Apar flash-uri cam cat un bob de mazare nu prea mare. Nu e cine stie ce, dar e de cateva zeci de ori (poate mai mult) mai puternica decat scanteia obisnuita.
Am stropit apoi cu apa de robinet electrozii si flash-ul s-a intins un pic mai mult, primind parca si o coloratie violeta. De asemenea, pocnetul este un pic mai tare.
*



E si normal sa se intample asa. Prin stropire (in cazul nostru cu apa), electrozii i-si maresc suprafetele. Nu cu mult ci cu echivalentul filmului de lichid care i-a "imbracat". Iar curentul electric circula numai pe suprafetele conductoare si voila, avem o scanteie mai mare.

Parerea mea.
Cipiotul
careva din Iasi care stie si vrea sa monteze (contra cost - stiu ca nimeni nu se baga sa faca ceva "pe ochi frumosi" ....) aprinderea tranzistorizata si senzorul Gotronic ? multzam pt raspunsuri (aici sau PM), ocare si cu ce mai vreti sa aruncati in mine (eventual o bobina de Tico blush.gif )...
djasu82
ca tie iti este lene sa-ti montezi jucaria ce mare greutate 4 pilutie scoase si un surub unde vine senzorul si gata offf... ce te faci cand vei ramane in camp !
Cipiotul
QUOTE(djasu82 @ 1 Sep 2008, 21:07)
ca tie iti este lene sa-ti montezi jucaria ce mare greutate 4 pilutie scoase si un surub unde vine senzorul si gata offf...
*


tinand cont ca masina o am de 3 luni de zile ... si fiind prima masina si implicit neavand treaba cu tot ce tine de autovehicul ... nu se pune problema de lene ... si ... sunt sigur ca tie ti-e usor sa zici ca nu-i mare greutate sa scoti 4 piulite si un surub ... mie nu mi-e usor ... de scos le scot ... de pus inapoi le pun ... daca mai functioneaza dup`aia e problema ... popa.gif

QUOTE(djasu82 @ 1 Sep 2008, 21:07)
... ce te faci cand vei ramane in camp !
*


n-o sa merg pe camp dry.gif
Siconi
Nu, dar la marginea drumului tot ramai. N-are a face cu campul propriu-zis. Dar am vaga banuiala ca te-ai prins deja.

Hai mai omule ca e simplu de montat, ai si instructiuni de montare, cu desene foarte concrete, cu ghid de utilizare complet, cu tot tacamul. Chiar merita sa incerci sa faci ceva de mana ta. Asa prinzi curaj si inveti mai multe chestii. Numai vointa sa ai. Restul vine de la sine. Spor la treaba!
ovidius max
QUOTE(Cipiotul @ 1 Sep 2008, 20:29)
careva din Iasi care stie si vrea sa monteze (contra cost - stiu ca nimeni nu se baga sa faca ceva "pe ochi frumosi" ....) aprinderea tranzistorizata si senzorul Gotronic ? multzam pt raspunsuri (aici sau PM), ocare si cu ce mai vreti sa aruncati in mine (eventual o bobina de Tico  blush.gif )...
*




Ti-am lasat mesaj pe PM. Un ajutor, gratis, nu strica niciodata.
gotronic
Bobina de Tico gasesti chiar in Iasi. Este o firma (nu mai retin acum), care se ocupa numai cu piese de Daewoo (atat noi cat si SH). Dar eu le-am returnat pe toate cele de Tico (dupa ce le-am incercat). Dadeau o scanteie cu mult sub cele de IAME. In plus ai grija cu rezistenta aditionala.!!! Altfel "prajesti" prima data aprinderea, si daca scapa aprinderea ai sanse si la bobina s-o "coci".! ohmy.gif
ovidius max
Acuma ca tot a luat-o discutia in aceasta directie, pana la urma Gotronic recomanzi inlocuirea bobinei cu una de Tico? Are rost modificarea daca aprinderea e OK cu bobina originala?
gotronic
Eu nu am recomandat niciodata bobina de Tico (din motivele enumerate, poate nu am fost eu norocos cu ele, dar asa ar putea fi si altii). Numai am precizat ca, daca se monteaza asa ceva trebuie avut grija. Multi, cum este si Cipiotul, care nu prea au experienta, citesc poate o postare a cuiva ( ca ar merge o bobina sau alta mai bine), dar poate nu au citit si postarile cu adaptarile respective. (de cele mai multe ori asa se intampla, si dupa aia "hopa sus" pe net, sa vada ce-i de facut.!) smile.gif
djasu82
Eu personal la dacie am incercat aprinderea at011 cu senozr si pe bobina clasica cea de dacie ( care mi-a pornit di dpima ) , pe bobina de oltcit care ras se mai gasesc si sunt de sf.gheorghe si pe bobina de tico care am mers 1000 km fara probleme . Pot spune ca culoarea scantei prin bujia colortune era albasta la toate la relantii si la turati mari doar bobina de tico facea fata adica asigura scanteia albastra restu erau galbene.
Poate ca bobina de Iame tine piept nu stiu nu am probat nu mai am cum sa probez.
Bobina de tico am ridicato cu garantie ! Aici intervine si loteria ...
Cipiotul
QUOTE(djasu82 @ 2 Sep 2008, 15:41)
... si pe bobina de tico care am mers 1000 km fara probleme .
*


sa intelegem ca dupa cei 1000 km au aparut problemele ? de ce gen ? daca ne poti lamuri ...

QUOTE(djasu82 @ 2 Sep 2008, 15:41)
... si la turati mari doar bobina de tico facea fata adica asigura scanteia albastra restu erau galbene
*


intrebare de neavizat ... e problema daca e galbena scanteia ?
djasu82
Sa intelegi ca nu a aparut probleme am dat totul jos depe masina si am lasato clasic fiindca am puso in vanzare.
Si da e problema daca scanteia e galbena bobina nu mai are putere fiindca sunt spire in scurt si rezulta ca nu mai poate aprinde amestecul de combustibil , de aceea creste si consumul fiindca apare lipsa de putere si ai tendinta sa apesi mai tare pe acceleratie.

2 Sep 2008, 16:56:
Bobina si aprinderea le am si sunt functionale .
Pot spune atat pentru multi care mai au daci non euro se merita aprinderea at011 cu senzorul gotronic. Distanta optima intre varful camei si senzor 0.7mm.
Cipiotul
k ... multzam de lamurire ...
Siconi
Mai, dar subtiri sunt unii de nas... atata sensibilitate nu am mai vazut inca.
djasu82
Explicam cuvant cu cuvant daca e cazul biggrin.gif ca sa inteleaga tot poporul si sa nu-l mai omoare pe Gelu toti cu telefonu ca nu le "merge" jucaria .
Siconi
E mai bine sa intrebi decat sa te apuci FARA habar sa umbli. Te documentezi, studiezi problema si te apuci de treaba, incet si cu grija, memorand ordinea in care demontezi cate ceva. Tii minte care ce suruburi de unde le desfaci, eventual le pui separat. Asa se incepe treaba de unul singur.

Hai bafta la studiat.
Kinetix
Salutare.
Tocmai cand terminasem etapele premergatoare montarii pe masina a aprinderii CDI de care am mai vorbit, s-a ars si al patrulea MOSFET... A mers cateva minute in probe, apoi a ramas "tacut"... Asa cum Liviu afirma, se pare ca tipul asta de tranzistori sunt prea sensibili pentru o astfel de aplicatie... wacko.gif
Acum as vrea sa inlocuiesc finalul cu un tiristor. Am gasit cu greu ceva potrivit (TIC126M), dar nu stiu cum il pot comanda optim. Am citit undeva ca se poate monta in locul MOSFET-ului, pur si simplu, dar nu sunt convins ca merge cu aceleasi componente de comanda. Atasez si un PDF cu specificatiile tiristorului.
Am nevoie de o sugestie avizata, schita, calcul, ceva, ca sa finalizez odata proiectul asta. Nu as vrea sa ard si o serie de tiristori pana nimeresc optimul.
Va multumesc tare, tare mult!

P.S. Pana la urma am gasit si cutie potrivita si loc de montare in compartimentul motor. Ambele reprezentau dificultati notabile pana acum. Iata ca a mai ramas una: "plantarea" tiristorului...
djasu82
Se arde fiindca nu stiti sa lucrati cu el eu mi-am spus de mult punctul de vedere si te-am atentionat mi-au dat multi peste bot in fine sunt bani vostri.
Kinetix
Multumesc, djasu.
Un ajutor concret, baieti?
djasu82
Tiristori si scapi mai ieftin.
Kinetix
djasu, tu ai citit toata postarea mea sau numai primele doua randuri???
Acolo am afirmat ca am un tiristor (TIC126M) dar nu stiu cum se dimensioneaza/calculeaza componentele circuitului de comanda. In directia asta astept o "mana de ajutor".
Mersi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.