Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
CodeXS
pt. d-nul Gotronic:

Ce ar insemna ca efort r&d un multispark adaugat cumva chiar si extern aprinderii AT010? Chiar si unul extrem de rudimentar cu numar de scantei fix si care sa mearga pana in maxim 1500-1800 ture...

Eu as fi interesat daca s-ar putea realiza asa ceva relativ simplu.

Daca am reusi cumva o conversie la wasted-spark cu 2 aprinderi/2 bobine, ar fi oare benefica modificarea? (dpdv al timpului de incarcare al bobinei la turatii mari - energie inmagazinata)

Nu sunt electronist, functionez pe bunul simt tehnic, intreb pentru a avea o parere avizata.

Multumesc
djasu82
dai cu multe pagini in spate si vezi aprinderea mea modificata dupa un polonez si pe care inca 3 baieti de peforum au realizat-o acum cativa ani... Functioneaza cu platina , senzor optic , senzor gotronic, senzor hall iar scanteie e multisprak sau monospark.
gotronic
Aprinderile multispark nu cred sa aiba nici un avantaj, daca amestecul se aprinde la prima scanteie, celelalte is risipa de enrgie si cheltuiala suplimentara. Daca nu o "ia" la prima sunt alte probleme care trebuiesc rezolvate. Daca sunt mai multe scantei sau una mai puternica nu obtii putere in plus. Am mai scris, pe vremuri am incercat toate variantele si nu am simtit nici o diferenta. Ai vazut tu pe cineva care sa aiba pe masina o aprindere cu "plasma" si sa se laude cu ceva, in afara faptului ca a realizat-o sau montat-o ??? In primul rand o scanteie mai puternica cat si mai multe scantei uzeaza foarte mult bujiile (nu mai vorbesc de capacul delcou si pipa. Bobinele de inductie pentru scanteie pierduta, au energii la jumatate fata de una normala de "Dacia", iar la unele scootere chiar un sfert, si merg la turatii de 10.000 rpm sau mai mult.
Un sistem cu doua bobine (scanteie pierduta) si eliminarea capacului delcou ar fi o imbunatatire serioasa a fiabilitatii. Scapi de ceva in miscare care se uzeaza si care sunt din ce in ce mai proaste pe piata. Dar la Dacii si masini vechi, cine plateste pretul corect al unei astfel de aprindere? Ar pune-o pe masina daca ar fi pe gratis si poate nici atunci. Iar pentru 2.. 3 persoane, nu cred ca se apuca cineva de lucru decat daca nu are altceva de facut mai bun. Dureaza proiectarea, testarea si munca de unicat care nu o plateste nimeni in vremuri de criza.
val2011
Pornirea pa gaze si relanteul nu e constant si moare motorul (gazele sunt reglate bine)...
gotronic
Nu inteleg ce este in zona marcata cu rosu? De ce se atinge firul care pleaca de la delcou la aprindere? Nu e bine sa se atinga pe acolo mai ales cu fisele. Sa nu mai ai nimic montat pe firul de la senzor.!! Pentru instalatia de gaz de unde iei semnal pentru oprirea gazului daca nu se mai roteste motorul? Aprinderea monteaz-o perpendicular pe bobina de inductie (ca si sageata), astfel varful lamelei este mai departe de ebonita. Ce distanta ai la bujii si de care sunt? Pe clasic merge la fel?
val2011
Nu se atinge de nimic si nu e legat nici un fir acolo era doar umbra lui...Pt instalatia de gaz ia semnal i a de la cele 2 bobine...Distanta la bujii presupun ca este de 06 (ca si cea care am pus o eu) pt ca de cand am cumparat masina (acum 8 luni) doar 1 bujie mi s a deteriorat... Pe clasic tine relanteu bine iar pe gaze pornea ~normal...
bygy007
cind se incalzeste merge bine?
val2011
QUOTE(bygy007 @ 23 Oct 2011, 15:16)
cind se incalzeste merge bine?
*


Daca te referi acum cand am senzorul pus functioneaza ~la fel ba chiar mai scade relanteul...
gotronic
Scoate senzorul si pune platina, refa reglajul avansului si vezi cum merge. Daca merge la fel inseamna ca nu e de la senzor si pe urma mai vedem. Banuiesc ca bujiile nu reziste al tensiunea mai inalta data de aprinderea electronica. Ca sa elimini asta, poti incerca sa pui acum condensatorul (conectezi) firul care a fost la delcou (acum liber in aer), pe minusul bobinei de inductie (borna BI a aprinderii). Daca merge bine, ceva din instalatie nu reziste la tensiunea mai inalta. Prin eliminare vezi care este.
iuliano_smile
Inainte de toate astea fa bujiile la 1mm. Nu de alta dar sunt stan patitu:d
surube
rolleyes.gif Am luat bobina noua la laditza ..... fabricata la Iasi am dat 35 lei .... are culoare aurie si ebonita neagra si 5,4 kohm ( am ales o cu multimetru pasta dupa indelungi cautari prin magazine )...... merge masina foarte bine ..... fluera motoru ..... are sunet frantuzesc ..... parca nici nu mai e lada 1500 ..... tongue.gif
georgetnxu
sal sunt mai nou pe aici .... prin ploiesti .... pe unde as putea sa gasesc aprindere electrica?? ca mar tenta si pe mine... ast raspunsuri:D
val2011
QUOTE(georgetnxu @ 14 Nov 2011, 21:59)
sal sunt mai nou pe aici .... prin ploiesti .... pe unde as putea sa gasesc aprindere electrica?? ca mar tenta si pe mine... ast raspunsuri:D
*


Cred ca poti lua online de la gotronic...
Lde 2100
Gasesti in Ploiesti pe strada Gageni.Aprindere electronica,nu electrica.
gotronic
PLOIESTI - SC Zone Motors SRL - str Gageni nr 92A (la poarta Dacia Service langa Vinalcool). Telefon: 0244407000; 0721736779; 0765474310
smile.gif
WGX
Salutare baieti si mici"hecari" smile.gif.
Ce vreau sa stiu, e urmatorul lucru: ce tip de fise,bujii si capacele de delco ati folosit pt aprinderea lu' nenea gotronic cu senzor AT011? Detin una bucata aprindere si cam face nazuri. Precizez ca instalatia e ok, am verificat-o, contactele pe caroserie sunt ok, bateria e buna, alternatorul "baga" 13,8-14, in fucntie de ce consumatori am porniti. Va multumesc
hyena
am si eu o buba cu aprinderea... am at011 cu senzor... am avut-o 3 ani pe masina, masina a facut poc am luat alta masina si am vrut sa o montez pe asta... nu vrea sa mearga de nici un fel nici cu senzor nici fara senzor ledul se aprinde, clipeste cand vreau sa o pornesc da nu da scanteie de nici un fel...

masina are montata aprindere AT01 care culmea merge... dar vreau sa o pun pe asta cu senzor!!!

mentionez ca am bujii Bosch cu 4 elecctrozi in rest fisele bobina sunt de pe fosta masina, ele sa fie de vina?
gotronic
Masurati si voi tensiunile la bornele bobinei de inductie, la senzor cu LED aprins cu LED stins, valorile rezistentelor ohmice la bobina si bujii, altfel cum sa va ajute cineva doar daca va plangeti? Verificati pe urma scanteia la masa incepand de la secundarul bobinei de inductie (fara fisa centrala, doar cu o sarma la masa), pe urma le bagati pe rand si vedeti unde se opreste scanteia. E simplu, ce naiba?

LE.
Pentru cei din Bucuresti, care nu se pricep, luati legatura cu userul RIVE. Este pasionat de Dacii (si a avut pana nu demult), cunoaste despre ce este vorba, are experienta si are si cu ce sa va ajute (scule, dispozitive, aparate de masura).
RIVE
Da, pot sa ajut in timpul liber pe cei interesati care nu se pricep la reglare sistem aprindere, carburator, masuratori instalatie electrica, montaj aprindere gotronic cu senzor sau platina, bineinteles nu la preturi de service.
0
Ce parere aveti de aceasta aprindere?..vreau sa o folosesc in combinatie cu acest senzor optic.
BZ_07_RFI
RIVE trimite mi te rog un PM cu nr de telefon sa iau legatura cu tine...poate ma ajuti cu montarea unei aprinderi electronice si cu reglarea carburatorului...m a spart la consum...13-14 L Benzina la 100 km in oras.
RIVE
Salut, numarul il am si in panoul de control, ti-am trimis si pm.
krapcarasu
QUOTE(0 @ 20 Nov 2011, 18:50)
Ce parere aveti de aceasta aprindere?..vreau sa o folosesc in combinatie cu acest senzor optic.
*


pare ok, ar trebui sa lucreze f bine
0
Nu prea ma pricep la electronica, dar am vazut in datasheet-ul pieselor ca pot functiona de la -30C pana la +80C, fata de altele echivalente. Pe site este specificat ca este o aprindere electronica, sper ca nu este doar o platina electronica. Mentionez ca am montate pe masina o bobina de Tico cu rezistente aditionale si fise Tesla. Cei care au cunostinte in electronica mai ample ii rog sa verifice acele datasheet-uri ale pieselor in special acele grafice de functionare, raportate la temperatura.
krapcarasu
daca nu prea te pricepi opteaza pt gotronic cu senzor; la asta optica nu prea poti folosi vacuumaticul fara delco tip golf
0
De ce nu se poate folosi vacumaticul?..ce implica asta?
krapcarasu
pune sa vedem toata documentatia
bygy007
din ce vad eu ar trebui pus pinul 5 la masa printr-un c de 100n cam face integratul [attachmentid=1627766857] , tot o platina electronica este
descrierea a ce face integratul
krapcarasu
e ok, lucreaza si vacuumaticul
0
Pai in scurta descriere de pe respectivul site scrie ca pinul 5 si pinul 7 nu sunt folositi. De ce? huh.gif Deci pana la urma sa inteleg ca nu amplifica scanteia.
krapcarasu
aici integratul e folosit doar ca un fel de tranzistor, amplifica(si inverseaza) semnalul dat de senzorul optic, e un montaj bun .Nu vor fi diferente semnificative fata de gotronicul cu senzor magnetic in functionarea motorului. Alegerea iti apartine. Eu iti recomand totusi at 011 cu senzor 011pt ca e mai usor de folosit avand cunostinte minime
gotronic
Lasa omul sa incerece, desi scrie si pe site-ul ala ca sistemul optic tine pana la 85 grade.!!! Au mai fost niste aprinderi unguresti cu asa ceva, tot din cauza asta nu au fost fiabile, la toate se "duceau" sistemul ala optic. Si eu am avut pe mana una , am postat pe undeva pe aici mai demult. Mai am "zvastica" aia si acum pe undeva.
0
1.Spui ca acel integrat 555 amplifica si inverseaza semnalul..sa inteleg ca puterea scanteii nu este amplificata?
2. Daca nu amplifica puterea scantetii, si este asemanatoare cu gotronicul, sa inteleg ca nici aceasta nu amplifica scanteia?..este doar o platina electronica cu senzor?
gotronic
Exact. Doar stabilizeaza tensiunea scanteii indiferent de turatie. Energia este suficienta la turatii "normale" pana in 7...8000 rpm (daca bobina este de calitate). Bobinele de pe masinile cu injectie mai noi au energii mult mai mici (40..60 mJ) decat bobinele motoarelor clasice (cca 120mJ, cu unghi dwell fix), in schimb sunt stabilizate atat in tensiune cat si in energie (dwell fix, nu unghi dwell fix), adica timpul cat sta bobina de inductie sub tensiune inainte de a se produce scanteia este fix (acelasi, constant) indiferent de turatie.
Acel integrat 555 este pus acolo pentru a face impulsurile de comanda cu fronturi cat mai drepte, atat.
0
Pai eu mi-am schimbat bobina cu una de tico pentru pentru ca inteles ca da o scantee mai mare. Si gotronicul cu senzor tot asta face? Stabilizeaza tensiunea si imparte timpii de incarcare-descarcare a bobinei indiferent de turatie? Nu amplifica?
krapcarasu
ia si scapa de platina practic,teoretic senzorii astia sunt tot 'platini' sunt
0
Da, am sa folosesc una din cele doua solutii, doar ca am trait cu impresia ca scanteea este amplificata de aceste aprinderi.
gotronic
Scanteia este mai buna cu orice aprindere electronica (cu conditia sa ai si instalatia de aprindere buna: bobina, fise bujii..), deoarece frontul de intrerupere ale curentului electric din bobina de inductie, nu se mai face prin platina, ci printr-un tranzistor (static) si cu viteze mai mari, de aici rezulta tensiuni mai mari de autoinductie decat pe clasic. (daca asta numesti tu "amplificare de scantei")
0
Prin amplificarea scanteii m-am referit la faptul ca scanteia care apare la bujie este mai puternica fata de varianta clasica. Am inteles ca acest tip de aprindere ajuta la formarea unei scantei mai puternice. Ce nu am stiut este faptul ca intreruperea mai rapida prin tranzistor duce la formarea unor tensiuni mai mari de autoinductie, si deci la o scantee mai buna. Am crezut ca doar indeplineste rolul unei platini mult mai bine.
Siconi
Tocmai faptul ca tensiunea autoindusa creste datorita "ruperii" contactului face ca scanteia sa fie mai puternica.
Platina are o inertie mecanica fata de tranzistorul de comutatie din aprindere, ce ii ia locul platinii, tranzistor care poate lucra la viteze mult mai mari decat poate oferi delcoul la turatia maxima a motorului.
0
Ok..acum am inteles fenomenul prin care scanteia devine mai puternica. Multumesc pentru ajutor. Am facut rost de o sursa de calculator defecta din care am sa folosesc ceva piese si poate reusesc sa fac un cdi. Momentan vreau sa vad cum se comporta acel tip de aprindere cu senzor optic.
Siconi
Pentru CDI ai nevoie de un trafo mai special, pe care il poti face si tu. Recomandarea mea si a multora care mai au habar de electronica este sa folosesti miez de ferita (gen E+E, chiar recuperat din acea sursa defecta de PC), cu o sectiune de cel putin 12mm2, pentru un randament optim. Miezul fero-siliciu folosit la trafurile uzuale nu are proprietati asa bune in frecvente mai mari. Depinde si de schema folosita... De regula, toate CDI-urile au un trafo ridicator dupa etajul oscilator.
Daca ainevoie de date pentru trafo, iti stam la dispozitie; sau poti da o cautare prin paginile acestui topic si sigur le vei gasi (dj_asu82 avea parca mai multe scheme unde prezenta si detaliile pentru trafo).
Cum vei culege semnalul de la delco: platina sau senzor optic / magnetic!? Spor la treaba si sa ne spui rezultatele.
0
Despre cdi mai citesc sa vad ce au mai scris colegii pe forum. Interesant mi sa parut faptul ca, cel care a realizat acea aprindere cu senzor optic, sa gandit sa aleaga piese cu plaja mare a temperaturilor de functionare. Un coleg spunea ca "daca esti sadisfacut de o aprindere electronica cu senzor mai simpla, un cdi poti sa il faci doar pentru placerea ta".
gotronic
Probe cu aprindere programabila. Probleme la soft inca.! sad.gif
&feature=channel_video_title
Turatia maxima a standului este 17.000 rpm!
payty
felicitari.

testul ce reprezinta? ati programat-o cu avans 0 si incercati sa mentineti avansul 0 si in realitate la mai multe turatii?


eu incepusem la un moment dat o aprindere din asta, dar s-a ars modulul si m-am lasat pagubas pentru ca imi era sila sa ma apuc iar de corodat cablaje, lipituri si alte chestii. Varianta initiala nu era lucrata foarte bine, fiind doar un prototip. cat facusem din soft mergea bine, am verificat si cu stroboscopul, pe masina, nu introducea erori in curba de avans. Aveam doar debounce la platina si dwell marit, (adica intrerupea tensiunea in bobina mai tarziu decat primea semnalul de la platina, conform unei curbe introduse in microcontroler), dar asa cum era conceput softul, nu mai aveam decat foarte putin de scris ca sa obtin si avans centrifugal.

ma gandisem sa fac si partea de avans vacuumatic, dar sincer mi se parea mai nimerit sa pun un senzor de pozitie pt clapeta decat un traductor de presiune care se poate decalibra mai usor in timp.




gotronic
Aprinderea asta este facuta asa pentru scootere si senzorul lor magnetic (dar se poate modifica softul pentru orice motor). La turatii mici (sub 1000 rpm bobina sta in ON cat cama este in dreptul senzorului, adica softul "urmareste" cama). Dupa 1000 rpm unghiul dwell l-am facut 50% si avansul este liniar (creste de la 1000 rpm la 3000 rpm, adica o dreapta cu maxim avans lungimea camei, aproximativ 36 grade). Montajul incape in cutia de la AT011 (AT01) lejer si este facuta cu PIC12F.
Siconi
Bravo! Se prea poate ca instabilitatea punctului urmarit (dupa cum reiese din filmulet) sa se datoreze unor coeficienti prea mari (procentual vorbind) in curba de avans. Cum faci compensarea?
Ce e frumos e faptul ca incape in cutiuta cu care ne-am obisnuit, pe langa alte chestiuni dragute. Vei prevedea pe cutiuta si un conector pentru diagnoza si/sau reprogramare?

Felicitarile mele!
gotronic
O sa fie mai multe variante in calcul. Cu soft fix (fara conexiuni externe), cu iesiri pentru programare pe 5 pini, si o varianta cu USB (sau mini USB). Mai este o varianta cu doua LED-uri (unul emitator si celalat receptor pe infrarosu). O sa vad la urma care este mai practica.
Gaba
Pfffff ... cand nu mai am dacie tot scoateti minuni pe linie ... RUSINE
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.