Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
diaconuliviu
QUOTE(payty @ 8 Jul 2010, 22:09)
[...]

Rezultatele sunt cam asa: cand pun contactul, la iesirea regulatorului de tensiune am 4.98V. Cand merge demarorul, tensiunea scade pe la vreo 2 volti.

Ce e mai ciudat (sau poate nu e, dar nu stiu eu) e ca dupa ce motorul porneste, la iesirea regulatorului masor o tensiune de 8V. N-am inteles de ce.

[...]



Mai ai bateria buna? In oricare situatie, tensiunea pe baterie nu poate scadea atit sau, daca scade, e pe duca.
Dupa pornire oi avea 8 V nu din cauza regulatorului ci ma gindesc ca ai spart portul de intrare cu cei 11 V si acum tensiunea circula libera spre alimentare (adica PIC bulit putin). Nu mai stiu daca 628 admite pe intrari 12V, am lucrat cu el numai la nivel TTL.

Si pt asta :

iesirea din pic o treci prin 220 ohm apoi un zener 4v7 la masa, iar R=1-10K cu care ataci o baza de 327 pusa si ea la masa prin 47K, al carui colector este in 12V prin ceva rez de 1K. Asa iti asiguri un buffer 5v/12V. Montajul e in schema Clarke, 327 rez in baze, etc. Partea de zener e adaugata la acele buffere.

Intrarea: rez 1 K, zener la masa de 4V7, rez 220ohm intrare pic.

Altfel, crapa pic-ul din cauza tensiunilor.

cauta schema postata de mihai1677, poate e pe acolo bufferul. Am avut-o cindva, undeva ca am avut delco cu pic....dar..
djmix7388
exact ceea ce i-am explicat si eu la pct. 1 numai ca eu am folosit calcule exacte
Tudor Badescu
Cand cheia de contact e rotita pentru actionarea demarorului,trebuie sa pastreze curent si prin bobina.Cand se uzeaza,unele contacte nu mai mentin curent prin bobina la actionarea demarorului si nu sunt scantei la bujii.Cand cheia trevine la pozitia"contact"se realimenteaza bobina si motorul porneste.Asta vara,ca iarna nu prea mai porneste asa.Verificare:se pune un voltmetru sau bec la borna + a bobinei si trebuie sa indice tensiune si la actionarea demarorului.
payty
eu pusesem (+) sub bord undeva (e un sir de papuci liberi acolo). Am inteles ca acolo nu vine curent decat dupa ce s-a eliberat cheia din pozitia demarorului.

Pana una, alta proiectul e un pic sistat (s-a ars programatorul de pic-uri si n-am avut timp sa ma ocup de el smile.gif ) .
rhadoo_io
QUOTE(payty @ 14 Jul 2010, 06:11)
eu pusesem (+) sub bord undeva (e un sir de papuci liberi acolo). Am inteles ca acolo nu vine curent decat dupa ce s-a eliberat cheia din pozitia demarorului.

Pana una, alta proiectul e un pic sistat (s-a ars programatorul de pic-uri si n-am avut timp sa ma ocup de el smile.gif ) .
*



Ti-am zis eu:)
Eu o sa incep zilele astea un proiect similar cu dwell fix si avans programabil, cel mai probabil cu bobina jumostatica....daca vrei poate schimbam pareri.Momentan lucrez numai teoretic...din motive medicale
diaconuliviu
QUOTE(djmix7388 @ 13 Jul 2010, 16:32)
exact ceea ce i-am explicat si eu la pct. 1 numai ca eu am folosit calcule exacte


Corect ce zici numai ca in majoritatea cazurilor se folosesc 5 V pe partea de PIC si in rest 12. De aia si si pt adaptare prefer buffer-ul cu BC 337 (cred ca sus am scris 327, nu e corect). Ala face separarea mai buna intre 12 si 5. Daca nu faci scurt sa arzi tranzistorul va lucra mult si bine fara probleme. Stiu, merge si optocuplor dar prefer BC, nu ma intreba de ce, e "pasarica" mea.
Siconi
Sunt de aceeasi parere cu BC-urile wink.gif.
djmix7388
evident ca merge mai bine cu bc. dar vin cu inca o situatie critica ce poate apare datorita varfurilor de tensiune sau a parazitilor introdusi de bobina de inductie biggrin.gif (de la 12v la 5v ma refer, invers chiar trebuie folosit un tranzistor) : factorului de amplificare [beta] care poate fi de cateva sute la bc-uri amplifica pe langa semnalul util si toate gunoaiele de paraziti si apar probleme. in prinvinta asta cine stie si a observat... pentru asta apare rezistenta aia cam de 1w intre + si platina pe la aprinderile electronice. chiar si cu o dioda zener (cum am exemplificat) trebuie un buffer de genul ala pentru ca platina e foarte aproape de scanteile produse in distribuitor. eu folosesc TLE4905 pe volanta
in fine, observ ca s-a incins atmosfera aici cu microcontrolere, mai ca la un concurs si abia astept sa apara rezultate tongue.gif eu ma tot chinui cu foile de zerox si imprimanta laser sa-mi fac cablajul ca pana acum le faceam cu acul si mi-e lene sa fac iar asa.
payty
QUOTE(djmix7388 @ 15 Jul 2010, 20:51)
in fine, observ ca s-a incins atmosfera aici cu microcontrolere, mai ca la un concurs si abia astept sa apara rezultate  tongue.gif eu ma tot chinui cu foile de zerox si imprimanta laser sa-mi fac cablajul ca pana acum le faceam cu acul si mi-e lene sa fac iar asa.
*




Pai da, topicul a evoluat si el de la aprinderi electronice clasice la cele gestionate cu microcontroler.

payty
am pus modulul refacut pe masina (cu modificarile sugerate de diaconuliviu si djmix). functineaza perfect (cel putin pana acum). Am sa il mai testez o vreme in forma asta si apoi incarc si celalalt soft.

Multumiri colegilor de forum pt ajutor.

ronny
am saltat ieri de prin remat un corp delco de vw de benz din ala cu magnetocuplor . il pot folosi sa imi imbunatatesc aprinderea sau sa imi adaptez in ala normalul un optocuplor si sa blochez axul ? cum sa fac ca nu le am la nivel de pic uri sau asa eventual pot sa discut de achizitionarea unui sistem de genul asta de la un tip priceput si dornic sa ma ajute ... vreau sa imi aduc si eu ceva plus de performante pe babornita mea..
merci
Siconi
Vezi ca la VW sensul de rotatie este diferit, deci invers decat e la Dacia; asta inseamna ca nu te poti folosi de el (centrifugalul nu merge si nu stiu cum iti citeste de corect momentul scanteii; aici nu ar trebui sa fie probleme).
diaconuliviu
Daca vrei centrifugal cu pic, vorbeste cu mihai1677, a facut destule si daca blochezi maselotele poti roti si invers. Daca vrei sa folosesti centrifugalul sau, no chance. Poti incerca adaptarea clopotului si senzorului pe un delco de dacia. Va trebui sa masori cu precizie localizarea senzorului, asta din cauza ploturilor.
ing_bardasu
La insistentele unui prieten plictistit ca in fiecare dimineata motorul invarte de 15 ori pana porneste, mi-am cumparat o aprindere gotronic cu senzor.
Principalul avantaj e ca porneste din prima dimineata (se invarte de 2-3 ori motorul) si ca in mers, motorul functioneaza mai rotund. In rest la opriri si plecari de pe loc in timpul zilei motorul invarte de 4-5 ori pana porneste.

Per total sunt multumit de aprindere.
RIVE
QUOTE(ing_bardasu @ 1 Aug 2010, 03:56)
La insistentele unui prieten plictistit ca in fiecare dimineata motorul invarte de 15 ori pana porneste, mi-am cumparat o aprindere gotronic cu senzor.
Principalul avantaj e ca porneste din prima dimineata (se invarte de 2-3 ori motorul) si ca in mers, motorul functioneaza mai rotund. In rest la opriri si plecari de pe loc in timpul zilei motorul invarte de 4-5 ori pana porneste.

Per total sunt multumit de aprindere.
*


Pentru pornirea la CALD, respecta asta: las-o 5-10 secunde la relanti inainte sa opresti motorul (niciodata oprire cu motorul turat = vapori de benzina, se ineaca); la pornirea la cald calca incet acceleratia tinand-o la blana si se actioneaza demarorul. Pentru o pornire usoara si nu numai, depinde si de calitatea bobinei, bujiilor, fiselor, capacului delcou, pipei distribuitoare, de reglajul aprinderii, carburatorului, culbutorilor. Deh, daciile sunt un pic mai pretentioase (pentru necunoscatori), dar se compenseaza cu pretul mic al intretinerii.
Cat despre aprinderea gotronic cu senzor numai de bine. wub.gif
ing_bardasu
Pai bujii ngk BP6HS, fise tesla, capac delcou doduco, lulea doduco, bobina automaster parca made In germany, la culbutori inca nu am umblat.
Mersi ptr. sfaturi.
marius.v
NGK-urile merg mai bine ca Bosch cu 4 electrozi?
Ca eu am pus Bosch dar parca mergea mai bine cu NGk-urile de dinainte.
ing_bardasu
Mi se pare mai bune NGK-urile. Bosch parca prea face de toate ptr. orice masina smile.gif.
Siconi
Bosch sunt dintre cele mai penale; decat sa dai atatia bani pe ele de pomana, mai bine iei Sinteorm sau Brisk si ai aceeasi calitate la pret mult mai mic.
Iar ca raspuns, DA, NGK sunt mult mai bune; la fel si Denso si Eyquem.
FloAzuga
salut baieti,cred ca sunt un pic in urma dar vrau sa stiu si eu cate ceva despre aprinderea aia electronica,eu sunt din brasov,unde gasesc,daca mai gasesc si cat costa???
asta ar fii o problema,cealalta ar fii ca daca opresc motorul 30 min nu mai am benzina in filtru deloc,in carburator mai ramane cateodata,carburatorul e nou,verificat nu e crapat, pompa de benzina e noua,busonul de la rezervor gaurit...unde3 e problema???
gotronic
Daca este vorba de aceasta, v-am trimis PM.
Bogdan90
Vreau si eu sa inlocuiesc si eu bobina de inductie deoarece dupa ce o incalzesc (de nu se tine mana pe ea) masina porneste greu. Invarte motorul de parca ar fi bateria gata. Asta nu de fiecare data. Bobina o suspectez eu, se poate sa faca asa, nu? Ce vroiam sa va intreb, daca schimb bobina de inductie trebuie reglat din nou avasul din delcou? Stie cineva cat costa o bobina de inductie pt dacia 1310? Multumesc!
danciusergiu84
daca invarte electromotorul greoi nu e bobina de inductie de vina
Bogdan90
Era electromotorul. Am rezolvat azi!
danciusergiu84
bucsele erau de vina?
Bogdan90
Erau de vina carbunii legati de mine cu mana biggrin.gif . Nu am avut cositor si am zis las ca merge asa. Asa a mers de prin decembrie cred. I-am cositorit si nu mai am probleme rolleyes.gif
Siconi
Ce face lenea din om... se cheama ne-om. Bine ca ai dres-o.
gotronic
Nu mai are nimeni "noutati" pe topicul asta? (ceva de spus) sad.gif smile.gif
bygy007
eu gata am scapat de probleme cu aprinderea si porniri greoaie blush.gif
G I M
Pai daca functioneaza, ce sa le facem?smile.gif
Siconi
bygy, detaliaza un pic: este vorba despre aprinderea la care lucrai (parca) sau despre faptul ca ai facut "up-grade" la masina, achizitionandu-ti un Golan?!
payty
QUOTE(gotronic @ 13 Sep 2010, 21:28)
Nu mai are nimeni "noutati" pe topicul asta? (ceva de spus) sad.gif  smile.gif
*




eu am sistat proiectul cu aprinderea cu PIC (probleme de sanatate, vreo luna si jumatate nu mai ies din casa).

haga32
In primul rand va salut! sunt nou pe aici ...
Ceea ce am citit pe aici de vreo 2 ore mi sa parut foarte interesant ... dar as avea cateva intrebari:
1.Am vazut pe alte forumuri baietii inlocuiau delcoul cu unul de pe golf2 (binenteles cu modificarile aferente la un strungar bun) dupa care masina cica ar functiona ca una pe injectie dupa anumite ture, chestia asta cu cu senzorul face acelasi lucru?
2.Cat costa si unde pot gasi? vreau sa cumpar oricum!
3.Se poate cumpara si online?

Multumesc anticipat!
dacia_slk
Eu am pe masina aprinderea gotronic AT011 fara senzor. Sunt
foarte multumit. Scanteia e mult mai puternica => exploziile mai
puternice in motor => (ceva) putere mai mare (chiar se simte, sa
stii) => consum mai scazut (6-6,5% la drum intins pe la vreo
100-110km/h, cu a 5-a). Pret in jur de 35RON, montaj in 10 min,
comanda online de la user-ul gotronic.

Nu te mai chinui sa adaptezi alte aprinderi, sa mergi pe la
strungari etc. ca si asta e foarte buna.
haga32
@ dacia_slk: "Eu am pe masina aprinderea gotronic AT011 fara senzor" sa inteleg ca ai pus sistemul dar ai pastrat si platina? ms pentru raspunsuri la intrebari!


@ gotronic: am incercat sa iti dau un pm dar nu merge...
dacia_slk
Da, am instalat "pastila" aia rosie pe bobina de inductie dar nu am instalat
SI senzorul pentru ca la momentul acela n-am avut bani si pentru el.
Ulterior am fost foarte multumit de cum merge si n-am mai cautat sa
cumpar senzorul. Platina nu mai trebuie niciodata nici curatata, nici
schimbata. In plus, mi se pare ca fara senzor (adica cu platina) energia
scanteii este ceva mai mare decat daca pui senzor, de unde ceva mai
multa putere.

Nu poti da PM deoarce pentru asta iti trebuie un numar minim de
postari (nu mai situ exact cate 20, 40?!). Pentru comanda incearca aici.
haga32
Ms dacia_slk !

Acum intrebare pentru cei care si-au mai pus: cum e mai bine cu senzor sau cu platina? smile.gif
dacia_slk
In timp ce astepti raspunsuri de la baieti (care vad ca au alte
preocupari acum), te sfatuiesc sa rasfoiesti forumul acesta, e
posibil sa inveti lucruri noi, si de asemenea e posibil sa gasesti
chiar raspunsurile pe care le cauti.
Tudor Badescu
Haga32, senzorul (sustine Gotronic cu argumente) e mai putin sensibil la jocurile axului delcoului care apar cind exista uzuri serioase si nu se regleaza periodic.Dar la turatii mari energia scanteii e mult mai buna cu platina,mai ales daca e reglata la 0,25..0,3 mm.E vorba de diferente de 30...50%.La pornire si la ralanti nu sunt practic diferente.Deci,daca delcoul e bun,consider preferabila varianta cu platina.Chiar daca la 5000...8000 de km mai trebuie verificat reglajul platinei.
bygy007
QUOTE(Siconi @ 14 Sep 2010, 13:42)
bygy, detaliaza un pic: este vorba despre aprinderea la care lucrai (parca) sau despre faptul ca ai facut "up-grade" la masina, achizitionandu-ti un Golan?!
*


da , am schimbat masina (aia din semnatura) smile.gif nu am mai deschis la motor de luni de zile laugh.gif
gotronic
QUOTE(Tudor Badescu @ 25 Sep 2010, 23:22)
Haga32, senzorul (sustine Gotronic cu argumente) e mai putin sensibil la jocurile axului delcoului care apar cind exista uzuri serioase si nu se regleaza periodic.Dar la turatii mari energia scanteii e mult mai buna cu platina,mai ales daca e reglata la 0,25..0,3 mm.E vorba de diferente de 30...50%.La pornire si la ralanti nu sunt practic diferente.Deci,daca delcoul e bun,consider preferabila varianta cu platina.Chiar daca la 5000...8000 de km mai trebuie verificat reglajul platinei.
*



Am spus ca e mai mica energia cu senzor la turatii mari (practic peste 3500 rpm), dar compenseaza aprinderea care este fara condensator pe iesire !!!! Astfel poti tura motorul pana la 12.000 rpm (incercari pe standul de proba al aprinderii), chiar daca enrgia este este mai "mica". De fapt este o descarcare inductiva totala a bobinei de inductie pe bujii. Energia o fi mai mica, dar puterea este mai mare pe timp scurt. (oricum motorul se simpte ca merge mai bine decat cu patina, mai "rotund", cu demaraje mai bune din cauza lipsei "rateurilor" platinii. In plus uiti de problemele generate de platina. Eu unul as prefera fara sa stau pe ganduri, senzorul. 111.gif
Siconi
Te credem si noi... Doar esti "tata" lui.

Si eu am tot cu senzor si este net superioara varianta decat cu platina, mai ales ca aveam obiceiul intr-o vreme sa o cam calc pe coada pe la 4-5000 rpm. Am reusit sa ajung si la 6500 rpm in sarcina in trepata 3, fara sa am probleme de demaraj sau sa isi dea in nas bobina pentru un timp de mai bine de 30 sec.
DannY_SmekeruL
salut tuturor.Am gasit la cineva o aprindere renix RE 306 si as dori sa o cumpar pentru a o monta pe o dacie.Stie cineva daca este compatibila?sau ce probleme as intampina in montarea ei?
Am folosit functia search si nu am gasit nimic care sa ma lamureasca si am decis sa scriu aici ca sa nu mai deschid alt topic.
Multumesc
george_scala_2004
http://www.google.ro/search?num=100&hl=en&...l=&oq=&gs_rfai=

http://www.google.ro/search?num=100&hl=en&...l=&oq=&gs_rfai=

din ce am vazut pe aici, la o prima citire, n-ar trebui sa fie probleme. totusi aprofundeaza...

bafta,
Tudor Badescu
Am revenit pe forum dupa cateva zile si revin in discutia despre Gotronic dupa ce am citit ultimele posturi.
O chestiune ar fi legata de turatia de 12000 de ture/min cu senzor.Da,senzorul face fata la asa o turatie,dar nu si bobina.La aceasta turatie in ea intra energie cit la o alimentare la turatie normala cu circa 3..4 V.Turatia de lucru nu e limitata de aprinderea tranzistorizata,oricare ar fi ea,ci de platine si mai ales de bobina de inductie.De aceea la motoarele clasice de turatie mare si cu multi cilindri se folosesc bobine cu inductanta mica,circa 7...8 mH.Sau chiar 2 bobine.La motoarele in 2 timpi chiar se foloseste tipic cate o bobina pe fiecare cilindru pentru ca frecventa scanteilor e dubla.Iar la masinile moderne inductanta bobinei e si mai mica,tot pentru energie buna in turatie.O alta solutie pentru frecventa mare e aprinderea cu acumulare capacitiva si e unul din motivele pentru care o gasim la moto.
Si de ce sa spunem ca ne multimim cu energie mica?Si asa pot aparea pierderi,mai ales pe vreme umeda,la rece.Iar toate masinile moderna au bobine de mare energie. Doar ca sa se afle in treaba? In ce priveste senzorul Gotronic,imi place pentru ca se monteaza usor si si-a dovedit fiabilitatea.Doar ca micsoreaza timpul cat bobina e in conductie destul de mult chiar fata de sistemul clasic.De aceea il rog din nou pe Gotronic sa puna la"cutiuta" pe circuitul de intrare ceva care sa dea drumul la curent in bobina nitel inaintea senzorului.Daca imi amintesc bine,ceva cu rolul asta avea schema lui Dodobird de la pag.26.
Iar in ce priveste"cu condensator" sau fara condensator",fiecare varianta are avantaje si dezavantaje.Fara condensator energia e mai concentrata(dar de ce sa nu concentram mai mult?),se scapa de o piesa,tensiunea primara(deci si secundara) e constanta cu turatia si pierderile pe izolatia bujiilor au mai putin timp la dispozitie.Asa ca jocul la electrozii bujiilor poate creste la0,9...1 mm,riscand insa unele izolatii daca nu sunt de calitate.Dar oricum se"arunca"foarte multa energie prin diodele Zener de limitare a impulsurilor din primar.Am incercat cu limitare la 750V(mai sus n-am indraznit) si tensiunea impulsurilor din primar tot constanta ramane,deci limitarea uzuala la 350...400V"arunca"mult(ceea ce nu se simte practic la bobinele de mare energie).De aceea Gotronic a limitat initial la 460..480V.Dar cand pe piata au aparut bobine construite pentru impulsuri clasice de 300V si nu cu izolatiile cele mai reusite,s-au defectat si acum lucreaza cu limitari pana in 400V.In plus,durata foarte scurta a scanteii poate pune probleme de aprindere la amestecurile cu omogenitate proasta,mai ales la pornire.
Daca se pune condensator de valoarea pe care o cere clasic bobina,acesta limiteaza impulsurile din primar la valori nu cu mult mai mari decat pe clasic.Deci modulul tranzistorizat se autoadapteaza la bobina.Diodele Zener lucreaza practic doar la functionarea cu secundarul in gol sau la tensiuni de alimentare mari si se poate permite o limitare universala la 380...450V.Un dezavantaj e ca tensiunea de impuls din primar depinde de turatie aproape la fel ca la sistemul clasic si nu e indicata marirea distantei la electrozii bujiilor cu mai mult de 0,1mm fata de maximul indicat in cartea masinii.Deci la Dacia,max. 0,8 vara si 0,7 iarna.Pastrarea distantei la bujii e insa compensata de o energie mai mare ca pe clasic(mai ales cu 0,25...0,3 la platine,daca ele se pastreaza)si de durata mai mare a scanteii.
O solutie de mijloc e utilizarea unui condensator cu valoare injumatatita,circa0,1...0 15 microF.Scanteia nu mai dureaza asa putin ca fara el,iar tensiunea de impuls e practic constanta. E o solutie des utilizata.
Iar cine vrea sa se joace un pic poate monta un cundensator de o,1..0,18uF la borna - a bobinei; AT011 permite asa ceva.Nu veti observa sa mearga mai rau.
djasu82
Cum am realizat eu aprinderea a functionat cel mai bine dintre toate expuse aici , pornea la sfert ot spune instant nici nu apuca motorul sa faca o tura completa ca si o lua indiferent de vreme rece , cald sau ploaie.
Aprinderea cdi era conectata la senzorul lu gelu si o bobina de tico functiona super .
Daca as fi montat 4 carburatoare de yamaha 750 sau 1000cc ar fi fugit mult mai tare la ce scanteie putea sa dea aprinderea+bobina.
Mie doar de dacie 1310 dar trebuie sa inaintam in tehnologie.
andishors
Salutare! Gotronic imi poti spune te rog daca ma poti ajuta cu o aprindere de genul asta pentru un renault 5 motor f3n 716, injectie monopunct ? problema e cu senzorul ca ar trebui sa fie diferit de cel pentru dacie.
gotronic
Nu, e cu totul altceva ce ai tu. Aprinderile ce le fac eu sunt pentru delcouri clasice (care au curbe de avans centrifugal si vacumatic). Tu ai doar distribuitor acolo si senzor pe volanta din cate stiu eu. Curbele de avans sunt date de aprinderea electronica (montata undeva pe bobina de inductie in lateral).
superdrac
pt. gotronic :

Am primit coletul cu aprinderea AT-011 cu senzor 011,am facut montajul si merge masina ca noua( si are vreo 14 ani Nova mea )O sa pun si niste poze pe forum zilele acestea!
Domnule Gelu, ASA DA promptitudine. O sa va laud aprinderea pe la toti cunoscutii mei soferi.

Sanatate va doresc!
dorinromeo
mi-am montat si eu aprinderea electronica si va rog sa-mi spuneti cum sa reglez avansul initial cu ledul de pe cutiuta. am pastrat platina, deocamdata, am reglat-o la 0,3, distanta la bujii la 0,9, pun la semn volanta dar cand invart de delcou ledul se aprinde mult spre stanga, catre radiator si se stinge mult la dreapta, sta foarte foarte mult aprins. alta problema (nu e o problema dar trebuie sa intreb) e ca nu am firul negru care merge la sasiu, am doar firul rosu care merge la borna + a bobinei. cum pot sa reglez avansul?

14 Oct 2010, 18:38:
am rezolvat cu fisa la masa. ramane intrebarea: aprinderea cu 2 fire, rosu si negru e acelasi model cu cea cu 1 fir, cel rosu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.