Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
iuliano_smile
Pune repede o poza sa vedem:d
Mr_Devil83
cand imi aratati si mie motorul de dacie care la 750 rpm sa nu vrea sa sara afara din compartimentul motor?
Siconi
N-ai frica... nu sare afara si nu pleaca nicaieri la turatia aia. Altele se tin bine si la 600 cand e incalzit la temperatura optima.

Referitor la aprinderea amintita (@Rasputin)pone niste poze sa vedem despre ce e vorba. E mai usor asa decat sa ne imaginam noi cine-stie ce alte chestii si sa raspundem aiurea.
CodeXS
Scuze D-nul Devil pentru raspunsul intarziat, dar mi-e teama ca anul acesta nu mai ajung in judetul dvs, concediul fiind pe terminate, poate anul viitor veti putea sa il vedeti-auziti.
(sunt sigur ca orice dacie de pe vremea cand se respectau anumite standarde de calitate sunt capabile dupa o reconditionare facuta cu respect pentru fier sa sta cuminti la relanti fara nici un fel de balbaieli)

Imi pare rau pentru offtopic ar fi totusi o legatura, AT011 nu face minuni daca motorul nu se incadreaza in specificatiile tehnice (compresie inegala, jocuri peste limite, reglaje dupa ureche, fise imbatranite, etc.). La un motor "in apele sale" poate ameliora/stimula simtitor comportamentul "tineresc".
djasu82
QUOTE(CodeXS @ 7 Sep 2009, 23:15)
Scuze D-nul Devil pentru raspunsul intarziat, dar mi-e teama ca anul acesta nu mai ajung in judetul dvs, concediul fiind pe terminate, poate anul viitor veti putea sa il vedeti-auziti.
(sunt sigur ca orice dacie de pe vremea cand se respectau anumite standarde de calitate sunt capabile dupa o reconditionare facuta cu respect pentru fier sa sta cuminti la relanti fara nici un fel de balbaieli)

Imi pare rau pentru offtopic ar fi totusi o legatura, AT011 nu face minuni daca motorul nu se incadreaza in specificatiile tehnice (compresie inegala, jocuri peste limite, reglaje dupa ureche, fise imbatranite, etc.). La un motor "in apele sale" poate ameliora/stimula simtitor comportamentul "tineresc".
*


Cine te-a mintit si ti-a spus ca nu sta o dacie la relantii pe carburator fara rateuri ? Daca e pusa la punct sta foarte bine si fara aprinderi eletronice si functioneaza perfect si pe platina . Imbunatatirile pe care le-a adus gotronic pentru multi colegi au fost bune si inca sunt pentru alte jucari ... daca erau aduse in 90-99 era si mai bine .
Indiferent daca e pe injectie sau carburatir si aprinderea amestecul plus jocul culbutoriilor nu e reglat corect nu functioneaza asa cum trebuie.
Am mai pus eu mai de mult un filmulet cu fostul motor care torcea la 600 de ture si sub chiar la 500 fiindca asa si pornea iar dupa incalzire sta la 600 sau 750 de ture in functie de reglajul facut fara trepidati.
A mai ales cand am montat de proba generatorul de plasma ma rog genera destula energie D: chiar foarte mare pot spune si altfel se simtea motorul . Cine a incercat o sa spuna ca nu mai recunoste motorul de dacie prin acel sistem eletronic.
Ceva asemanator am acut la mobra de la tara fiindca aveam probleme cu aprinderea si am realizat rapid un ridicator de tensiune si o punte cu diode ca sa dea scanteie alba gen plasma . Acum cu asa ceva nici nu-i arat bine pedala si o ia spre surprinderea mea care o chinuiam in toate felurile reglaje etc bobine ... Problema era magnetoul cam slab asta e.
Mr_Devil83
ma djasu82 de ce naiba te bagi tu fara sa intelegi despre ce e vorba? Nu a fost nici o clipa vorba de rateuri, nici berlina mea nu da rateuri la 500 de ture si ce-i cu asta?

Era vorba de cat de echilibrat e motorul de logan in comparatie cu antichitatea asta. Nici derivatul sau injectabil nu toarce prea grozav la relanti.


Si sa nu-mi zici ca motorul de logan, solnitza si dsn sta fix la 750 rpm. Oscileaza intre 740 si 760. cu toata injectia lui multimpunct, aprinderea controlata de siriusul ala si toate artificiile posibile. Probabil daca ar fi orientat mai mult spre putere decat spre consum/poluare ar merge mult mult mai rotund.

Cu orice aprindere electronica, nu veti putea aduce motorul asta la parametrii care ii are din fabrica injectabilul.

Nu afirm ca aprinderea d-lui gotronic nu e buna, pur si simplu nu va reusi sa creeze la aceeiasi bani un sistem de aprindere la fel de performant ca si bosch-ul care echipeaza Li-ul.

Si culmea e ca acel calculator de injectie nici macar nu e unul care sa foloseasca dispozitive electronice avansate, are un procesor asemanator cu un z80 din vechile hc-uri, parca e un intel in varianta smd. Oricum ideea e ca bosch a folosit cele mai ieftine componente pt acest calculator de injectie.
gotronic
Dupa parerea mea, nu stiu cat de echilibrat ar trebui sa fie un motor la sub 1000 rpm sa afecteze turatia. Eu personal am intalnit Dacii pe carburatie care "stau" mai bine la relanti decat Solenza. La turatiile astea mici conteaza foarte mult carburatia, reglajul supapelor, compresia egala in cilindri si o aprindere pusa la punct. Dupa cum am spus, asta e parerea mea.! sleep.gif Si sta , SIGUR. Asta ca am vazut, nu una chiar mai multe. smile.gif
Siconi
Nimeni nu contesta avantajele unui motor multi-punct. Totusi, nici astea nu sunt perfecte, mai ales la Solenza sau DSN. Chit ca e motor Renault, am prieteni care imi invidiaza si acum motorul de 1289cmc (R12). Si mai stiu destui care isi ingrijesc masinile si schimba la timp piesele uzate. La astea electronice nu ai ce le face, asa ca mergi cu ea asa ca la o diagnoza completa te usca de bani.
Revenind la subiectul topicului, o aprindere electronica bine gandita si un motor pus la punct (s-a enumerat deja in ce consta asta) fac mult pentru niste masini cu istorie. Imbunatatirile se simt.
Cine e fan injectie nu poate sti pana nu are pe mana o carburata cu electronica pe ea.
Iar cine e fan carburatie stie ce spun. Ceea ce e oribil e faptul ca "Carfil sucks!"
iuliano_smile
Sunt complet de acord.
Mr_Devil83
gotronic conteaza foarte mult la relanti cat de echilibrat este arborele cotit. La injectabila probabil ca jocurile culbutorilor conteaza mai putin, oricum calculatorul gestioneaza cantitatea de aer si benzina care ajunge in cilindri si se joaca cu avansul cum vrea el.

si citirea pozitiei arborelui cotit trebuie sa o faci de pe volanta sau eventual de pe fulia motorului, nu de pe axa cu came, nu de pe delcou, pana la delcou deja ai o gramada de locuri unde lucrurile sa nu fie chiar asa de rotunde.

Din motivul asta mi-am permis sa afirm ca oricat de buna ar fi aprinderea care o produci pana nu culegi informatia asta de pe arbore si nu reusesti cumva sa procesezi si informatiile despre depresiunea din galerie pentru a calcula avansul nu poti bate ce a pus deja fabrica pe motorul asta.

am vazut si eu motor de dacie care functioneaza foarte rotund dar de bune ce sunt piesele din care e facut motorul in cateva mii de km incepe sa vibreze urat din nou.

Compresia la un motor intretinut de nou cu uleiuri de calitate, rodat corespunzator ar trebui sa fie destul de egala. Bine, la un motor bun de dacie, nu un rebut cum au iesit multe pe poarta fabricii.
djasu82
Siconi cine te-a pacalit ca la o diagnoza completa te usuca de bani ? Eu imi fac singur diagnosticul la dsn si opel.
Cu privire la injectia multipunct de care tot zice Mr_Devil83 ca nu sta pefect la relantii pot spune ca nici un motor nu sta in 750 de ture perfect . La cele pe injectie intervine sonda lambda care controleaza amestecul non stop la carburatie intrevine umplerea cilindrilor dezechilibrat adica 1 si 4 i-a mai putin combustibil fata de 2-3 .Unii amici strangeau supapele la 2-3 cu un nr mai mic fata de 1-4 in asa fel echilibrul sa fie perfect daca folosesti un singur carb dar se auzea tic tac dar aveai putere si sprint mai bun.
La cele pe injectie daca nu le dai atentie la mare la injectoare sa fie curate - senzori - pompa de injectie si filtre ai probleme .
Iar la dsn meu relantiul sta in 750 cu deviatie de + /-2 ture.
Siconi
Adi, tu esti tu si nu sun multi care au aceste posibilitati sau cunostinte. Si eu fac diagnoza la alte masini (Alfa Romeo, VW, Opel, BMW etc.), dar asta nu inseamna ca este la indemana oricui sa se apuce de asa ceva. Si pentru toti ceilalti costa!
iuliano_smile
Uitati un motor care sta lejer la relanti cand e rece tongue.gif
RIVE
Pentru djasu82,
eu cred ca pentru un echilibru cat mai perfect lasi supapele de la 1 si 4 la 0,15 adm cu 0,20 evac (asa cum prescrie fabricantul), iar la 2 si 3 le faci 0,20 adm cu 0,25 evac (saracind amestecul si cu tic tacul de rigoare). Asa mi se pare logic,nu cred ca e recomandat sa strangi supapele mai mult decat recomanda fabricantul, deoarece pot ramane deschise, mai ales vara la cele dotate cu electroventilator.
gotronic
@Mr_Devil83, eu nu zic ca un senzor pe volanta sau fulie nu ar fi mai bine. In cazul asta s-ar complica un pic aprinderea. Ii trebuie o gestionare electronica a avansului centrifugal si daca mai vrei sa-i pui si avans vacumatic, se "complica" si mai mult (ca pret). Asta daca refolosesti delcoul doar ptr. distribuitor, daca vrei sa scapi si de delcou, se "complica" lucrurile si mai mult, o sa ajunga pretul unei aprinderi cat o "masina" . Asta tinand cont ca preturile la berline sunt in jur de cateva milioane (rar depasesc zeci de milioane). Si la o banala aprindere electronica, majoritatea se uita lung la pret, asta e.!!! sad.gif
In alta ordine de idei, jocurile de la delcou in timpul functionarii sunt "preluate" zic eu, asa ca numai la porniri/opriri ale motorului ar fi "importante", dar aici nu mai conteaza. Eu am vazut motorul lui gaba (terminat de altfel, dupa cum zice el), care merge "ceva de invidiat" la relanti (sau mergea, nu mai stiu ca nu ne-am intalnit de mult). Poate ne spune el cum mai merge, daca mai are masina.! sad.gif
soulraven
faceti si voi un calcul pentru o aprindere cu gestionare electronica
http://www.autosportlabs.net/Megajolt_Lite_Jr.

din cate am vazut este ce-a mai inteligenta aprindere care are oferite si sursele si schemele. este facuta cu un procesor motorola si pe principiul aprinderiilor Ford.

se complica cineva sa dezvoltam un sistem de control al aprinderii opensource?
gotronic
Aprinderea aia costa cat 2 berline! sad.gif Si e de "lucru" sa fie functionala.!!! ( nu am calculat si "munca" celui care o pune in functiune!!) smile.gif

LE. Voua va mai apare pe forum jos cine este online?? Ca mie nu!!! sad.gif
soulraven
nu, nu mai apare.........

absolut, tocmai din cauza asta am si propus o varianta opensource "distribuite computing" smile.gif)
Gaba
Ma laud ... (desi trebuie sa i cer scuze lui gotronic ca nu am mai dat un semn de viata de mult timp) ca reusesc sa las relantivul la motorul cald la 200 rpm (o faceam doar ptru teste) dupa ce am pus AT011 cu senzor , desi cam am probleme cu un un cilindru +joc la delcou +motor trecut de 120 mii si nemilos exploatat in ultimi ani ...
Cred ca sunt prea multi factori pe care trebuie sa i iei in considerare (naravul motorului e printre cei mai importanti) la o aprindere cu senzor fix pe volanta sau fulie ca sa justifice achizitionarea acesteia pe un motor vechi (a se intelege ne reconditionat) . Practic curbele de "compensare" le stabilesti dupa multe teste ori un om obijnuit cam nu are rabdare sa se intoarca la "specialist" in fiecare zi pt o saptamana sa consume ceva benzina , sa piarda citeva ore , ca sa o faca sa mearga cum trebuie...
Eu zic ca sistemul cu delcou e cel mai bun compromis atata timp cit nu iti doresti sa folosesti masina pentru concursuri ...
djasu82
Sunt destule scheme simple si accesibile care le poate face oricine numai ca trebuie sa cautati sa aveti timp si bani sa le puneti in functiune ... lincurile au fost mai mereu expuse .
gotronic
Nu-mi place faptul ca nu se vizualizeaza cine este online.!!! Estimez o scadere a discutiilor pe forum, faptul ca mai vedeai pe cineva cunoscut "online", "ti se facea" de o "tacla" sau discutie inteligenta.! (parerea mea). Asa esti ca in " UFO".! sad.gif
Voi ce parere aveti???!!! sad.gif
Siconi
(Aceeasi parere) Vad ca s-a remediat wink.gif
gotronic
Cum s-a remediat.? sad.gif
Iuli
salut baeti am si eu o daciompre din 88 si am mot de 16 cu chiuloasa de reno ts comprimata cu filet la bujii lung radiator de ulei si delcou cu aprindere electronica de alfa romeo 33 cutie devit de fuga si putin modificat la frana si suspensie la motor am bujii ngk cu electrod de platina si mot trage bine in turatie
djasu82
si ce doresti ?
Siconi
Cred ca a gresit topicul.

Vezi ca prezentarea masinilor se face la "poze cu copilasii nostri".
mike_mocy
am si eu aprindere electronica cu senzor montata de o luna de zile,in prima zi cand am montat-o am fost foarte impresionat de felulu in care imi porhnea dacioara mea....insa acum sunt momente in care imi porneste la a treia cheie.cam ce ar putea fi?mentionez ca am montat-o in service dar nush cat de bine au montat-o baietiii....va salut
gotronic
Acum s-a mai racit afara, incearca sa-i dai 2 ..3 sprituri din acceleratie, sau trage un pic socul . (daca e reglat carburatorul saracit, atunci o ia mai greu pe racoare.)
Scanteie la bujii ai ? Suficient de bune (culoare alb albastra).??
LE.
Masoara si fisele si vezi si bujiile ce culoare au?!!! smile.gif
mike_mocy
pai a mers perfect doar o zi...am montat-o la costel service.fisele sunt tesla siliconice noi....bujiile cand le-a scos baiatul de la service erau curate.si am si o trepidatie la relanti dar nu e constanta apare la o secunda doua...
gotronic
Ce bujii ai pe masina? Daca nu sunt de treaba cam 100 maxim 200Km faci cu ele si gata. Incearca sa pui EYQUEM A17 sau 19 (nu mai stiuexact) ptr. carburatie si nu mai ai probleme.
mike_mocy
sunt sinterom....problema e ca uneori imi porneste usor....nu stiti exact seria la bujiile equiem?si trepidatia de la ce ar putea fi?
gotronic
Daca inainte nu a avut, trebuie verificate bujiile (daca-s afumate) daca da, de aici.! Sunt foarte multe pe piata contrafacute. Am scris in urma cu un an cred nu mai stiu pe unde codul exact (nu numai eu, si altii).!!! (tot pe topicul asta.!
mike_mocy
o sa verific si o sa va tin la curent pe forum.daca stie cineva modelul bujiilor rog sa-mi trimita pm.va multumesc
gotronic
Pai nu PM, sa mai repete odata sa stie si altii (ca nu citeste nimeni toate paginile deobicei sa caute ceva)
valentin_carlan
Am gasit eu. sper sa fie ceea ce trebuie.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1670473

a se citi si cateva posturi dupa acesta pe pg urmatoare, e o mica dezbatere asupra codului
wellerwells
primele probleme cu masina. apridere eletronica cu senzor at011 montata pe la sfarsitul lunii iulie. am schimbat bujii, fise, capac delco, bobine vreo 3. nimic. mergea parca din ce in ce mai rau. in depasiri, brusc se taia filmu'. acceleram nimic, murea motorul. si asta nu tot timpul. cu plinul facut, fara probleme la chiuloasa tot ingenunchea. in weekend am facut un drum mai lung si cred ca i-a pus capac senzorului. ma duc seara in oras, fac cumparaturi, plec acasa, dau sa pornesc .. pauza. astept 10-15 min. o fi de la bobina?? incerc iar sa pornesc...nimic. mad.gif scot capacul de la delco, astept 5 min...surpriza! a pornit. azi am dat toata aprinderea electronica jos. merge bine masina. nu stiu ce sa zic blink.gif dar cred ca e de la aprindere ... senzor, in fine. bine ca merge! wacko.gif
gotronic
Scanteie aveai? Si ce bobine (3 la numar ai schimbat?). Vezi sa nu atinga papucul senzorului undeva la masa delcoului (mai ales in depasiri) cand se misca avansul vacumatic (cu tot cu senzor), sau tresa metalica a acestuia. Mai incearca doar aprinderea fara senzor sa vezi daca e de la una sau alta.!! Bobinele de inductie ce rezistenta ohmica in primar aveau.!?
mike_mocy
am verificat azi buziile,erau ok....aveau culoarea caramizie,alta cauza care ar putea fi?sa nu fie avansul reglat ciorect?
gotronic
Trepidatia motorului la relanti ar mai putea fi si din reglajul supapelor prea "strans". (sau neetanseitatea lor, daca au prins ceva calamina pe suprafata de etansare sau chiar "arse" un pic). Ar fi bine de facut si o masuratoare la compresia cilindrilor. Mai poate fi din carburator, fise cu rezistenta ohmica mare, capac delcou fisurat sau murdar, pipa fisurata sau arsa pe partea de bachelita (se vede putin carbonizata) capacul de protectie din delcou (se aduna grafit pe el de la carbunele capacului delcou). Daca inainte a pornit bine , nu cred sa fie din avans (daca nu ati mai umblat pe acolo), totusi verificati sa nu se fi slabit surubul platinei fixe, practic verificati distanta intre varful camei axului delcou si senzor. Totisi incercati sa schimbati si bujiile cu ceva mai bun, este cel mai simplu si mai rapid de eliminat o cauza.
LE. Daca trageti un pic socul, porneste mai bine??
ydaniel
QUOTE(mike_mocy @ 21 Sep 2009, 20:01)
sunt sinterom....problema e ca uneori imi porneste usor....nu stiti exact seria la bujiile equiem?si trepidatia de la ce ar putea fi?
*


eyquem a 12 c 42 s.daca nu gasesti da-mi un mp/messenger icon_mrgreen.gif
Mirciulik
Revin cu o problema dupa 1 an jumate de folosire a aprinderii cu senzor gotronic.

De 1 saptamana mi se intampla sa mi se opreasca motorul in mers. Tras pe dreapta, verificam putin la delcou, miscam luleaua, capacul si apoi dadeam cheie si pornea. (se intampla o data la 2-3 zile). Luleaua era cam veche de aceea am schimbat-o. Capacul e deduco, luleaua tot deduco. Fise tesla.

Azi mi s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca neam. Ceea ce mi se pare ciudat este ca nu am ledul aprins la aprinderea electronica. Ledul se aprinde in momentul in care pun contactul sau cand primeste impuls de la senzor? Am verificat contactele si par inregula.

Bobina e calda dar nu frige, bujiile sunt bune, benzina este suficienta. Din aprindere e ceva. Cum ar trebui sa procedez?

Cum pot verifica scanteie fara sa ma curentez? M-am curentat odata la scuter, tineam cu manusi de piele fisa de la bujie si am dat o pedala s-o pornesc si m-a piscat ingrozitor. N-ar vrea sa patesc din nou acelasi lucru.

Voi pune aprinderea pe mod clasic si daca totul e bine voi verifica aprinderea electronica. Cum pot verifica daca senzorul lucreaza corect? Pot pune aparatul de masura intre masa si firul catre bobina pentru a vedea daca inchide circuitul atunci cand trebuie?
gotronic
Off. Greu e cu daciile noastre si mai greau cand nu ne pricepem. In primul rand trebuie verificata alimentarea aprinderii (+12V pe borna + a bobinei cu LED-ul aprins, respectiv platina inchisa , asta fata de minusul aprinderii, respectiv firul negru, papucul acestui fir, sa fim siguri ca legatura cu masa exista). Cand se roteste delcoul usor ar trebui sa se stinga si sa se aprinda FERM LED-ul (sau daca punem platina sau firul de la senzor la masa, simulam prin scurt circuit pe surubul delcoului, nu se intampla nimic). In momentul cand se stinge se produce scanteia. Scanteia se varifica la iesirea din bobina de inductie (acolo unde se pune fisa spre delcou) cu o sarma masiva fata de masa masinii.(nu cu fisa, ca daca e intrerupta, nu stii ce e defect fisa centrala, bobina sau aprinderea) Scanteia trebuie sa fie de minim 1 cm de culoare alb albastra.
Senzorul daca vreti sa-l masurati, inseriati cu firul ce duce de la delcou la borna RUP a aprinderii un miliampermetru pe scala de pana la 20 mA. Ar trebui sa arate cca 7 mA cu LED-ul stins si cca 14mA cu LED-ul aprins.
Inainte de toate masurati bobina de inductie in primar (cca 3 ohmi) si secundar (6...10Kohmi) si fisele (max 4 Kohmi, ideal 1 Kohm, dar merg si pana la 10...20 Kohmi, mai mult nu prea e "sanatos"). Urmariti senzorul sa nu se fi desfacut surubul de la platina fixa si sa se deregleze distanta la varful camei.
Faceti ce v-am expus si postati rezultatele, pe urma mai vedem.

ATENTIE.!! Pe firul de la senzor sa nu fie conectat NIMIC, iar firul ce duce la borna RUP sa nu se atinga de caroserie, fise sau ceva, mai verificati si starea (curatenia) izolatiei de trecere a surubului de la delcou si de asemenea sa nu se atinga cumva lamela senzorului la masa (are si aia o izolatie fata de masa pe suportul de sprijin din delcou). Au mai fost cazuri cand de la umezeala s-a prelins apa pe firul de la delcou/aprindere si "dadea" la masa. Mai urmariti sa nu se atinga fisa care merge la bujia din dreptul delcoului (cilindru 2 numarat din fata masinii) pe surubul de la delcou (cu timpul se arde senzorul)

Asteptam rezultate.!!!!!!!! nedumerire.gif
Siconi
QUOTE(Mirciulik @ 23 Sep 2009, 20:30)
Revin cu o problema dupa 1 an jumate de folosire a aprinderii cu senzor gotronic.

De 1 saptamana mi se intampla sa mi se opreasca motorul in mers. Tras pe dreapta, verificam putin la delcou, miscam luleaua, capacul si apoi dadeam cheie si pornea. (se intampla o data la 2-3 zile).  Luleaua era cam veche de aceea am schimbat-o. Capacul e deduco, luleaua tot deduco. Fise tesla. 

Azi mi s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca neam. Ceea ce mi se pare ciudat este ca nu am ledul aprins la aprinderea electronica.  Ledul se aprinde in momentul in care pun contactul sau cand primeste impuls de la senzor?  Am verificat contactele si par inregula. 

Bobina e calda dar nu frige, bujiile sunt bune, benzina este suficienta. Din aprindere e ceva. Cum ar trebui sa procedez? 

Cum pot verifica scanteie fara sa ma curentez?  M-am curentat odata la scuter, tineam cu manusi de piele fisa de la bujie si am dat o pedala s-o pornesc si m-a piscat ingrozitor. N-ar vrea sa patesc din nou acelasi lucru.

Voi pune aprinderea pe mod clasic si daca totul e bine voi verifica aprinderea electronica.  Cum pot verifica daca senzorul lucreaza corect?  Pot pune aparatul de masura intre masa si firul catre bobina pentru a vedea daca inchide circuitul atunci cand trebuie?
*



Vezi ca EXACT acelasi lucru am patit si eu si, pana nu am schimbat BOBINA, nu am scapat de belea. Si la mine nu se incinta, doar era calduta si credeam ca e OK. Dar NU era! Dupa schimbarea ei nu am mai avut treaba. Se implinesc de atunci cam 2 ani, din care 1 an si jumatate de mers cu AT011+senzor. Nu am mai avut nici o problema.

La mine e nevoie sa trag socul NUMAI cand afara scade temperatura sub 5 grade (cu aproximatie, desigur).
gotronic
Ceva noutati??? blush.gif
djasu82
Poate problema e si de la distanta dintre varful camei si senzor , eu il tineam mai mereu la 0.7mm reglat. O sa-mi sara iar multi in cap dar am mers cu bobina de tico si o rezistenta de balast in serie cu bobina si aprinderea . Pe timp rece cat m-am jucat si cu at011 trageam socul ... si acesta reglat cu un tub pe firul de la carb in asa fel mai mult de 2000 de ture sa nu se duca turatia si pornea la sfert. Nu va place senzorul dati jos si puneti platina si o reglati la 0,4 mm si o sa lucreze la fel de bine cu aprinderea in colaborare .
Mirciulik
Revin cu noutati...insa nu foarte bune.

Lipsa timpului liber isi spune cuvantul drept pentru care nu am apucat sa testez tot ce s-a scris mai sus.

Pentru inceput: la ora 6 am terminat serviciul si m-am indreptat catre casa sa-mi iau ceva piese si scule.

M-am urcat pe scuter si am plecat la masina. Inainte sa ma apuc sa demontez ceva ....zic ... hai sa dau o cheie. Surpriza: a pornit imediat. Am lasat-o 2 minute..am oprit....am mai dat cateva chei, vad ca merge. Ma hotarasc sa duc masina la garaj fara sa mai umblu la ea. Plec acasa sa duc scuterul. Cand ma intorc dau cheie...nimic.

Bun: Incep lucrul. Vazand ca am destul de mult oxid sau rugina pe contacte zic hai sa curat tot de pe acolo. Am dat cu spray de contacte fiecare surub, saibele si piulitele le-am schimbat cu unele noi. Cu ocazia asta am inlocuit si bobina cu alta buna (preventiv).
Dupa ce am demontat tot am verificat vechea bobina si aveam 3,1 ohmi pe primar si 7 Kohmi pe secundar. De unde trag concluzia ca era buna.

In fine, pun totul la loc, dau o cheie.....nimic. Trag aer in piept...mai astept putin si dau alta cheie. Surpriza....merge. A mers 30 secunde...vedeam ledul aprins si deodata a murit.

M-am concentrat acum catre delcou. Am continuitate pe fir, de la aprinderea electronica pana la lamela de pe senzor. Distanta la senzor e buna, lulea si capac delcou noi.

Pun totul la loc. POrnesc...merge...mai stau putin iar nu merge.

Intre timp m-am saturat sa stau cu lanterna in mana si am lasat-o asa.

Raman la ideea ca e un contact imperfect pe undeva.
Maine sper sa ma apuc mai devreme de treaba si sa verific mai intai cu platina clasica + aprinderea electronica (djasu82) dupa care fac exact cum mi-a spus gotronic. Imi cer scuze pentru faptul ca las la urma sfaturile producatorului (gotronic) insa prefer sa aleg calea mai usoara (pentru mine) intrucat nu ma pricep prea bine.

Maine revin cu alte detalii.
ydaniel
foarte multumit sunt de aprindere gotronic!
am de 3 ani si ceva At011 si merge perfect!
inainte am avut At01 2 ani si acuma mai merge pe o lada icon_mrgreen.gif
si 2 poze cu posesoare aprinderii biggrin.gif din '95 cu vopseaua originala.
gotronic
EEeiiii, daca ar arata asa si ar fi intretinute toate berlinele.... worship.gif aplauze.gif
Siconi
QUOTE(Mirciulik @ 24 Sep 2009, 20:23)
Raman la ideea ca e un contact imperfect pe undeva.
Maine revin cu alte detalii.
*



Sunt curios sa vad la ce concluzie ai ajuns. Dupa cate povesteti tu aici, imi face impresie ca vreun semiconductor e aproape strapuns sau e vreun condensator dus. Desigur, vorbesc de partea electronica, fara a-l subestima catusi de ptin pe Gotronic. Repet, mie asa imi pare... dupa toate cele povestite.
M-as bucura sa fie altceva, ceva mai ieftin si mai nesemnificativ, care scapa din vedere.
Sa nu cumva sa uiti sa ne spui care e concluzia care ti-a ramas dupa atatea sapaturi.
gotronic
Aprinderea nu prea are condensatori. Iar semiconductorii de obicei merg sau nu merg (totul sau nimic), mai degaraba contacte imperfecte sau contactul de la cheie (are cadere mare pe el) si scade tensiunea sub 8V. daca nu e asta, banuiesc bobina, mai ales ca la rece o "ia".! (chiar daca s-a schimbat cu alta din portbagaj).! blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.